Atļauj VAS Latvijas dzelzceļš stiprināt ietekmi meitasuzņēmumos 

VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) varēs iegādāties 100% SIA LDZ Cargo Loģistika kapitāla daļu un iegūt netiešu izšķirošu ietekmi SIA Rīgas vagonbūves uzņēmums Baltija, to iegādājoties SIA LDZ ritošā sastāva serviss, informē Satiksmes ministrija.

Žanete Hāka, 17.5.2016

Tā lēmusi valdība, otrdien, 17.maijā pieņemot rīkojumu Par atļauju VAS Latvijas dzelzceļš līdzdalības iegūšanai SIA LDZ Cargo Loģistika un rīkojumu Par atļauju valsts akciju sabiedrības Latvijas dzelzceļš netiešas izšķirošās ietekmes iegūšanai SIA Rīgas vagonbūves uzņēmumā Baltija. Iecerēts, ka uzņēmumu pārdošanas darījumi tiks īstenoti par tirgus vērtību.

Pašlaik SIA LDZ Cargo Loģistika pilnībā pieder LDz meitasuzņēmumam SIA LDZ Cargo, bet 25% RVU Baltija daļu pieder LDZ ritošā sastāva serviss, savukārt 75% īpašnieks ir nerezidents, fiziska persona.

SIA LDZ Cargo Loģistika ir dibināta 2008.gadā. Tās vispārējais stratēģiskais mērķis ir intermodālu loģistikas piedāvājumu mārketings un pārdošana, piesaistot Latvijas tranzīta nozarei jaunus klientus un tādā veidā sekmējot publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu. Uzņēmuma reģistrētais un apmaksātais pamatkapitāls ir 142287 eiro, bet kapitāla daļu vērtība, saskaņā ar SIA Ernst&Young Baltic aprēķinu, uz 2015.gada 30.septembri noteikta 638 tūkstoši eiro.

Savukārt RVU Baltija, kas dibināta 2011.gadā, veic dzelzceļa ritošā sastāva lokomotīvju un ritošā sastāva ražošanu un metālkonstrukciju izgatavošanu, kā arī attīsta ritošā sastāva NATO militārās tehnikas dzelzceļa pārvadājumu atbalsta nodrošināšanai ražošanu. RVU Baltija reģistrētais un apmaksātais pamatkapitāls ir 998856 eiro. SIA Ernst&Young aplēsusi, ka uz 2015.gada 30.jūniju uzņēmuma daļu kopējā vērtība ir 356 tūkst. EUR. Privātpersonai piederošo daļu vērtība ir 267 tūkstoši eiro, un par šādu cenu arī ir paredzēts darījums.

LDz vispārējais stratēģiskais mērķis ir nodrošināt efektīvu dzelzceļa infrastruktūras pārvaldīšanu un kapitāla daļu pārvaldību stratēģiski svarīgā nozarē Latvijas tautsaimniecības interesēs, kļūstot par Baltijas transporta nozares līderi - modernu, efektīvu un videi draudzīgu infrastruktūras un loģistikas uzņēmumu grupu.

 

Tevi varētu interesēt

Koncerna uzņēmumi grib izplesties Baltijas valstu tirgū un ražot vagonus...

Swedbank AS ir noslēgusi līgumu ar VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) par divu...

VAS Latvijas dzelzceļš šā gada pirmajā ceturksnī strādājis ar 51,6 miljonu eiro...

VAS Latvijas dzelzceļš pagājušo gadu noslēdzis ar 2,1 miljonu eiro peļņu, un,...

VAS Latvijas dzelzceļš valdes priekšsēdētājs Edvīns Bērziņš Kazahstānā...

Nepalaid garām

Ja valsts eksperts apgalvo, ka šķeldu ceļa uzturēšana izmaksās 10 miljonus nākamo...

Eiropas Savienības prioritātes ir mainījušās. Tuvākajā laikā var sākt mainīties Eiropas ekonomiskie...

Igauņi pirmie pārgāja uz dabasgāzes izmantošanu sabiedriskajā transportā un Tallinā gandrīz...

"Dienas Bizness" sadarbībā ar "Lursoft" ik gadu izdod zīmola izdevumu "TOP 500",...

No šīs sadaļas

Eiropas sliežu platuma Rail Baltica vajadzībām īpašumu atsavināšana vispirms sāksies...

Uzņēmums SIA Exitus izsludinājis iepirkumu tērauda apstrādes ražotnes, administratīvās ēkas...

Pēc vairāku gadu diskusijām par maksimāli pieļaujamo transtaukskābju daudzumu pārtikas produktos,...

Noslēgušies divi Aizkraukles uzņēmuma SIA JS Dizains izsludinātie iepirkumi, liecina paziņojums...

«Iepakojuma iekārtu segmentā pieprasījuma šūpošanos lielākoties ietekmē...

Kādam būtu jāuzņemas atbildība par investora izvēli metalurģijas uzņēmumam AS KVV Liepājas...

Latvijas, Igaunijas, Zviedrijas un Somijas pārrobežu projektā Labi savienots Centrālās Baltijas...

Latvijas uzņēmums AMG eksports pieķerts pievienotās vērtības nodokļa (PVN) krāpšanas...

Bijusī trikotāžas uzņēmuma SIA Ogres trikotāža līdzīpašniece Natālija Petkeviča ar...

AS Olainfarm provizoriskie konsolidētie aprīļa rezultāti liecina, ka produktu realizācija ir sasniegusi...