Dānijas firmai Ramboll pasūtīts pētījums, lai noteiktu Latvijas reģionālo lidostu attīstības perspektīvas un infrastruktūras attīstības prioritātes, ziņo Lietišķā Diena.
Interese par reģionālo lidostu attīstību aizsākās 2004. gadā, kad sākās vasaras sezonas reisi Rīga - Liepāja, kuru iniciators bija Ainars Šlesers. Tagad Liepājas, Ventspils un Daugavpils lidostu attīstība paredzēta valdības deklarācijā.
Firmas Ramboll pētījumu, kurš izmaksās 1,25 miljonus latu, paredzēts izmantot, lai izlemtu, kurus lidostu infrastruktūras objektus modernizēt par Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fondā 2007. - 2013. gadam paredzētajiem 20 miljoniem latu. Taču vajadzību reģionālajās lidostās esot vairāk nekā var nosegt 20 miljoni latu.
Ventspils lidostas mērķis ir apkalpot 40 000 pasažieru 2020. gadā un 60 000 pasažieru 2035. gadā. 2004. gadā lidosta apkalpojusi 1100 pasažieru. Lidostas skrejceļa dēļ Ventspilī kravu pārvadājumi neesot iespējami.
Liepājas lidosta pērn apkalpoja 1574 pasažierus un līdz 2020. gadam esot uzstādīts mērķis - 100 000 pasažieru apkalpošana. Liepājā iespējami arī kravu pārvadājumi, taču patreiz tas neesot paredzēts.
Daugavpils lidostas perspektīva esot tieši kravas pārvadājumi. Šim nolūkam paredzēts lidostā būvēt atsevišķu kravu termināli, kas varētu apkalpot no 12 000 līdz 15 000 tonnu kravas gadā. Arī pasažieru pārvadājumos Daugavpils lidostai esot vērienīgi plāni - tās iecerētā infrastruktūra ļautu apkalpot līdz 500 000 pasažieru gadā.