Uldis Augulis sola risināt daudzās ielaistās transporta nozares problēmas
Topošais satiksmes ministrs, kurš šajā amatā jau pabijis 2010.‒2011. gadā, sarunā ar DB atklāj pirmos darbus.
Fragments no intervijas
Kādas būs jūsu darba galvenās prioritātes, ja Saeima apstiprinās jauno valdību?
Nav mainījusies neviena no prioritātēm – ceļi, un viens no risinājumiem ir ilgtspējīga finansēšanas modeļa izstrāde, ko sāku jau 2011. gadā. Protams, prioritāte ir arī visa tranzīta un loģistikas koridora attīstība, tostarp vienota piedāvājuma izstrāde, kas saistīta ar kopēju investīciju iespējām, dzelzceļa, autopārvadājumu, ostu pakalpojumiem. To visu mums būs jāsāk darīt jau šajā pavasarī 16+1 (Centrāleiropas un Austrumeiropas un Ķīnas sadarbības formāts) samitā. Tāpat ir jāatrod Latvijas dzelzceļa vadība, un tad jāturpina šī uzņēmuma attīstība. Starp lielākajiem darbiem ir arī aviācijas un AirBaltic attīstība, Eiropas sliežu platuma projekts Rail Baltica. Nekur nepazūd jautājumi, kas līdz ar Krievijas likumu izmaiņām skar kravu pārvadājumus pa ceļiem, tostarp attiecībā uz trešo valstu autopārvadājumu atļaujām. Autotransporta direkcijai pēc iespējas ātrāk būs jānāk klajā ar savu redzējumu, kā šo jautājumu risināt, lai nepazaudētu kravu plūsmu.
Vai jums jau šobrīd ir redzējums par to, vai un kādā virzienā būtu maināms Eiropas Savienības fondu izlietojums?
Eiropas Komisijas apstiprinātajām darbības programmās jāvirzās uz priekšu ar visu projektu realizāciju. Par izmaiņās varēs runāt tikai tad, ja būs kādi ietaupījumi no realizētajiem projektiem. Krasas pārmaiņas bez darbības programmas grozījumiem, kas nav paredzēti pirms 2018. gada, visdrīzāk, nav iespējamas.
Kā panākt uzņēmējiem draudzīgāku Finanšu ministrijas, VID un muitas attieksmi pret tranzīta jomā strādājošajām kompānijām?
Ir jāmainās gan sabiedrības, gan ierēdņu attieksmei, saprotot, ka pelnīt naudu ar uzņēmējdarbību nav nekas slikts. Protams, jācenšas arī mazināt un savlaicīgi izskaust krāpnieciskās lietas un kontrabandu, kas diemžēl nemazinās. Ja šo valdību apstiprinās, jaunajai finanšu ministrei šie jautājumi būs jebkurā gadījumā jārisina, bet neredzu problēmas visus šos jautājumus ar viņu pārrunāt.
Visu rakstu Prioritāte prioritātei galā lasiet 11.februāra laikrakstā Dienas Bizness (11.lpp)!