Citas ziņas

Austrieši cīnīsies par Austrumeiropas pasažieriem

Aivars Mackevics [email protected], 24.11.2003

Jaunākais izdevums

No 2004. gada maija Austrijas lidsabiedrības izlidos no Bratislavas uz Briseli, Parīzi un Londonu. Austrumeiropa ir potenciāls Austrijas lidsabiedrību nākotnes bizness. Pēc Austrijas lidsabiedrību veiktajām aptaujām tiek plānots, ka no nākamā gada maija pēc ES paplašināšanās tiešo lidojumu skaits no Austrumeiropas uz lielajām Rietumeiropas metropolēm pieaugs. Līdz ar to Austrian Airlines Group aktīvi veido maršrutus no Vīnes Centrāl- un Austrumeiropu. Kā viens no pirmajiem soļiem tiek minēts tiešo lidojumu reisu izveidošana no Slovākijas lidostas Bratislavā. Austrijas lidsabiedrība Austrian Airlines Group no 2004. gada maija nolēmusi katru dienu veikt lidojumus no Bratislavas uz Briseli, Parīzi un Londonu. Slovākijas lidojumu tirgus iezīmē lielu attīstības potenciālu nākotnē. Lai apliecinātu šī argumenta patiesumu, kā piemērs tiek minēts pasažieru pieaugums Bratislavas lidostā, proti, no 2001. uz 2002. gadu pasažieru skaits pieauga par 25.5%, sasniedzot 370 000 pasažieru. Bratislavas lidosta spēj piedāvāt izdevīgas izmaksu cenas. Austrian Airlines Group Ziemas lidojumu plānā 2003/2004 piedāvā 273 lidojumus vienā nedēļā uz Centrāl- un Austrumeiropu. Jaunie lidojuma maršruti ir Baku (Azerbaidžāna) un Rostovas (Ukraina) virzienā. Vasaras lidojuma plānā 2004 ir paredzēts pievienot vēl 60 lidojumus šajā reģionā uz 16 lidostām - Skopje, Belgrada, Priština, Viļņa, Zagreba, Ļublina, Bukareste, Kijeva, Maskava, Krakova, Krasnodarska, Sanktpētersburga, Dubrovniki, Minska, Tbilisi un Splita, lai palielinātu lidojumu frekvenci. Pašlaik Austrian Airlines Group apkalpo 35 lidostas Centrāl- un Austrumeiropā, kuras nosedz apmēram 87% starptautiskos lidojumu pasažierus šajā reģionā. Deviņos reģionos Austrian Airlines Group ir vienīgā ES lidsabiedrība. Līdz ar austriešu lidsabiedrības finansiālo līdzdalību Ukrainas aviosabiedrībā Ukraine International Airlines, tā ir kļuvusi par šī reģiona līderi. Austrian Airlines Group Centrāl- un Austrumeiropā apkalpoja 2002.gadā vairāk kā 1,25 miljoni pasažieru, kas ir apmērām 20% no šīs lidsabiedrības kopējā pasažieru skaita. Tiek plānots, ka līdz 2008. gadam pasažieru skaits pieaugs par 50%. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Austrieši iecienījuši atpūsties Austrumeiropā

Aivars Mackevics [email protected], 29.08.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvien vairāk austriešu dodas atpūtā uz kādu no Austrumeiropas valstīm. Līdz šim austriešu tūristus visvairāk varēja sastapt Itālijā, taču pēdējo gadu laikā par iecienītu ceļojumu mērķi ir kļuvusi Ungārija, Čehija un Horvātija, to secina Bank Austria eksperti. Eksperti saista šo tendenci ar eiro lielo pirktspēju Austrumeiropas valstīs, kas arī ir piesaista sev aizvien vairāk tūristus. Iepirkšanās tūrisms vienmēr ir ieņēmis nozīmīgu vietu ceļojuma laikā. Ungārija ir tā valsts, kurā austrieši izdod visvairāk naudu. 2002. gadā austrieši Ungārijā ir atstājuši gandrīz 500 miljonus eiro. Īsākās iepirkšanās tūrēs un atpūtā austrieši dodas arī uz Horvātiju, Rumāniju un Bulgāriju. Pagājušajā gadā no kopējiem austriešu atpūtas izdevumiem pavisam 13% tika atstāti Centrāl- un Austrumeiropas valstīs. Bank Austria eksperti prognozē, ka izdevumi Austrumeiropas valstīs varētu pieaugt, jo šajās valstīs tūrisma infrastruktūras attīstība nākamo gadu laikā pieaugs, kas arī varētu arvien vairāk piesaistīt ceļotājus. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Austrieši labprāt atpūšas savā valstī

Aivars Mackevics [email protected], 02.06.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušā gadā austrieši tika veikuši 13,5 miljonus atpūtas ceļojumus (sākot ar vienu nakšņojumu) un ceļojumu iegādei izdevuši 12,6 miljardus eiro. Kā liecina Austrijas statistikas pārvaldes dati, tad 51% austriešu tika izvēlējušies atpūtu paši savā valstī. No kopējo izdevumu apjoma tieši 3,5 miljardi eiro tika tērēti atpūtas ceļojumiem Austrijā, bet 9,1 miljardi eiro ārvalstu ceļojumiem. Vairāk kā puse no visiem atpūtas ceļojumiem attiecas uz personu galvenajiem brīvdienu ceļojumiem ar četriem un vairāk nakšņojumiem (59,3%), bet attiecīgi īso ceļojumu apjoms sastāda 40,7%. Austriešu visiecienītākais ceļojumu mērķis 2003. gadā bija Itālija (gan galveno, gan īslaicīgo ceļojumu mērķa vietu izvēlē). Īsajos ceļojumos austrieši labprāt devās arī uz Vāciju, kā arī Ungāriju, Čehiju, Horvātiju un Slovēniju. Turpretī garāku ceļojumu veikšanai iecienīta vieta 2003. gadā izrādījās Horvātija, kurai seko Grieķija, Spānija, Vācija un Turcija. Austrijas statistikā papildus tiek uzskaitīti arī darījumu ceļojumi. Papildus atpūtas ceļojumiem austrieši (vecumā virs 15 gadiem) tika veikuši 3,9 miljonus komandējumu un darījumu ceļojumus ar vismaz vienu nakšņojumu. Visvairāk darījumu ceļojumu tika veikti Austrijas valsts robežās (55%), bet ārvalstu darījumu ceļojumi sastāda attiecīgi 45%. Darījumu ceļotāju izdevumi sasniedz nedaudz vairāk kā 2 miljardus eiro, kur viena trešā daļa tika izdoti Austrijā (0,7 miljardi eiro), bet divas trešdaļas ārvalstīs (1,4 miljardi eiro). Gan iekšzemes ceļojumos, gan ārvalstīs galvenokārt darījumu ceļotāji tika veikuši vismaz trīs nakšņojumus (85,7% iekšzemes ceļojumos un 71,3% ārvalstu ceļojumos). Visbiežāk austrieši darījumu braucienos 2003. gadā tika devušies uz Vāciju (41,3%), ar lielāku atkāpi seko Itālija, Šveice, Francija, Čehija un Lielbritānija. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Stāsies spēkā maksa airBaltic pasažieriem, kuri izmantos personalizētu reģistrāciju lidostā

Lelde Petrāne, 31.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot ar šā gada 1.februāri, aviokompānijas airBaltic pasažieriem jārēķinās ar izmaiņām.

Kā iepriekš skaidroja, Mihaels Grimme (Michael Grimme), airBaltic komercdirektors: «Ja visi pasažieri izmantotu reģistrāciju internetā un mobilo reģistrāciju, viņi kopā ietaupītu līdz pat 90 miljoniem minūšu gadā un tādējādi samazinātu arī rindas lidostās. Tas ir ievērojams laika ietaupījums – vairāk nekā 15 gadi – tāpēc mēs vēlamies iedrošināt mūsu pasažierus lietot modernās tehnoloģijas. Līdz ar to mēs uzlabosim interneta un mobilo reģistrāciju, kā arī ieviesīsim maksu pasažieriem, kuri vēlas izmantot personalizētu reģistrāciju lidostā.»

Plašs uzlabojumu klāsts tikšot ieviests pašapkalpošanās reģistrācijai, šāds pakalpojums ir pieejams interneta vietnē airBaltic.com un viedtālruņos, ievadot adresi airBalticMobi.com. Papildus labākai funkcionalitātei, reģistrācija internetā būs pieejama līdz vienai stundai pirms reisa izlidošanas, iepriekšējo divu stundu vietā. Tādējādi airBaltic pasažieriem tikšot sniegta lielāka brīvība, reģistrējoties lidojumiem, jo turpmāk to varēs veikt internetā, no savām mobilajām ierīcēm, esot ceļā uz lidostu vai lidostā. Reģistrācija internetā pieejama laikā no plkst. 12.00 iepriekšējā dienā pirms paredzētā lidojuma. Veicot reģistrāciju internetā, pasažieri, kuriem nav reģistrējamās bagāžas, var doties tieši uz lidostas drošības kontroles punktu. Savukārt pasažieriem, kuriem ir reģistrējamā bagāža, tā ir jānodod tam speciāli paredzētā vietā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uz Liepājas pašvaldības zemes plānotais vēja parka projekts ir par soli tuvāk realizācijai, jo Valsts sekretāru sanāksmē izsludināts nepieciešamo Ministru kabineta noteikumu projekts.

"Projekta faktiskie realizētāji ir Austrijas firma," Db informēja SIA Rapsoil valdes loceklis Gints Sorokins. Pagaidām projekts esot tikai izpētes stadijā. Ja MK dos pozitīvu atbildi, tad tikšot dots uzdevums projektētājiem un sākšoties konkrēts darbs pie projekta. Galvenais projekta ieguvums, pēc G. Sorokina teiktā, būtu krasta joslas nostiprināšana. To paredz projekts reizē ar sauszemes vēju parka būvniecību, jo Baltijas jūras piekrastē Latvijas rietumos ir izteikta krasta korozija. Projekta finansēšanai esot plānots piesaistīt kredītlīdzekļus.

Db jau rakstīja, ka Liepājas dome nolēmusi rezervēt SIA Rapsoil Liepājas pilsētas pašvaldībai piederošo teritoriju jūras krastā izpētes darbu veikšanai un atbildīgo institūciju atzinumu saņemšanai, lai izstrādātu dokumentāciju Baltijas jūras krasta aizsardzības būvju un vēja elektrostaciju būvniecības procedūras sagatavošanai. Zeme rezervēta aiz Ziemeļu mola, jūras piekrastē no Liepājas attīrīšanas iekārtām līdz pilsētas robežai, iekļaujot rekultivēto Šķēdes izgāztuvi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic ieviesīs maksu pasažieriem, kuri vēlas izmantot personalizētu reģistrāciju lidostā

Lelde Petrāne, 24.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot ar šā gada 1.februāri, Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic «ievieš plašus uzlabojumus interneta un mobilās reģistrācijas sistēmā», liecina kompānijas izplatītais paziņojums medijiem.

Mihaels Grimme (Michael Grimme), airBaltic komercdirektors, skaidro: «Ja visi pasažieri izmantotu reģistrāciju internetā un mobilo reģistrāciju, viņi kopā ietaupītu līdz pat 90 miljoniem minūšu gadā un tādējādi samazinātu arī rindas lidostās. Tas ir ievērojams laika ietaupījums – vairāk nekā 15 gadi – tāpēc mēs vēlamies iedrošināt mūsu pasažierus lietot modernās tehnoloģijas. Līdz ar to mēs uzlabosim interneta un mobilo reģistrāciju, kā arī ieviesīsim maksu pasažieriem, kuri vēlas izmantot personalizētu reģistrāciju lidostā.»

Plašs uzlabojumu klāsts tikšot ieviests pašapkalpošanās reģistrācijai, šāds pakalpojums ir pieejams interneta vietnē airBaltic.com un viedtālruņos, ievadot adresi airBalticMobi.com. Papildus labākai funkcionalitātei, reģistrācija internetā būs pieejama līdz vienai stundai pirms reisa izlidošanas, iepriekšējo divu stundu vietā. Tādējādi airBaltic pasažieriem tikšot sniegta lielāka brīvība, reģistrējoties lidojumiem, jo turpmāk to varēs veikt internetā, no savām mobilajām ierīcēm, esot ceļā uz lidostu vai lidostā. Reģistrācija internetā pieejama laikā no plkst. 12.00 iepriekšējā dienā pirms paredzētā lidojuma. Veicot reģistrāciju internetā, pasažieri, kuriem nav reģistrējamās bagāžas, var doties tieši uz lidostas drošības kontroles punktu. Savukārt pasažieriem, kuriem ir reģistrējamā bagāža, tā ir jānodod tam speciāli paredzētā vietā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Latvija gatavojas pasaules motokrosa čempionātam

, 04.06.2009

Latvijas Grand Prix būs Pasaules motokrosa MX1 un MX2 čempionāta 10. posms, kurā par uzvaru cīnīsies ne tikai regulārie čempionāta dalībnieki, jo tiem pretī stāsies arī vairāki Latvijas motobraucēji.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad, 27. un 28. jūnijā motocentrā Zelta Zirgs pirmo reizi Latvijā un pirmo reizi Baltijā notiks Pasaules motokrosa MX1 un MX2 čempionāts, kas augstākā līmeņa motokrosa sacensības kādas jelkad ir notikušas kādā no Baltijas valstīm.

Pasaules čempionāts prestižajā solo motociklu klasē MX1 bieži tiek salīdzināts ar Formula-1 čempionātu, jo tajā tieši tā pat kā prestižākajās autosacīkstēs līdzās sacenšas gan rūpnīcu, gan privātās komandas.

Šīs ir ļoti aizraujošas, dinamiskas un ekstrēmas sacensības, kas ir augstākais punkts motobraucēju karjerā. Katrs čempionāta posms tiešraidē tiek demonstrēts vismaz 115 pasaules valstīs, un gadā Pasaules motokrosa čempionāta tiešraižu auditorija pārsniedz septiņsimt miljonus. Šogad Latvijas un Baltijas iedzīvotājiem pirmo reizi ir lieliska iespēja šīm sacensībām sekot, stāvot vai sēžot trases malā.

Latvijas Grand Prix būs Pasaules motokrosa MX1 un MX2 čempionāta 10. posms, kurā par uzvaru cīnīsies ne tikai regulārie čempionāta dalībnieki, jo tiem pretī stāsies arī vairāki Latvijas motobraucēji. MX1 klasē kopā ar Fīlipu Kempeli un Ivo Šteinbergu uz starta stāsies vēl trīs latviešu motobraucēji, bet MX2 klasē Matīsam Karro un Augustam Justam pievienosies vēl divi latviešu sportisti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas, Igaunijas un Lietuvas valdības ar visiem spēkiem cīnīsies, lai noturētu valsts valūtas piesaisti eiro, uzskata ekonomisti, ziņo Bloomberg.

Savukārt Danske Bank ekonomists Lars Kristensens uzskata, ka mēģinājums noturēt latu piesaistītu eiro var novest pie tā, ka ekonomikas attīstība šajās valstīs varētu aizkavēties. "Lai atjaunotos konkurētspēja - algām un cenām vajadzētu kristies," uzskata L. Kristensens.

Latvijas Bankas prezidents Ilmārs Rimšēvičs februāra sākumā uzsvēra, ka lata devalvācija ir līdzvērtīga indei.

"Devalvējot latu, uzvaras gājienu sāks inflācija, bet Latvijas ārējais parāds pieaugs līdz neizmērojamiem apmēriem. Arī eksportētāji, kas cer iegūt uz lata kursa pazemināšanos, tomēr rezultātā nebūtu vinnētāji, jo importa izmaksas pieaugtu, līdz ar to sadārdzinātos arī viņu produkcija. Pat nerunāsim par tām ģimenēm, kas kredītu paņēmušas eiro, bet ienākumus saņem latos. Līdz ar to es nenoguris atkārtoju, ka lata devalvācija ir līdzvērtīga indei," uzsvēra I. Rimšēvičs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic pagarina pašapkalpošanās reģistrācijas periodu

Lelde Petrāne, 21.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviokompānija airBaltic ir ieviesusi papildu uzlabojumus savā pašapkalpošanās reģistrācijas sistēmā, nodrošinot tās pieejamību 72 stundas pirms paredzētā lidojuma iepriekšējo 36 stundu vietā.

Kopš šā gada 1.februāra airBaltic ieviesa izmaiņas interneta un mobilās reģistrācijas sistēmā. Tā, piemēram, reģistrācija internetā ir pieejama līdz vienai stundai pirms reisa izlidošanas iepriekšējo divu stundu vietā.

Veicot reģistrāciju internetā, pasažieri, kuriem nav reģistrējamā bagāža, var doties tieši uz lidostas drošības kontroles punktu. Savukārt pasažieriem, kuriem ir reģistrējamā bagāža, tā ir jānodod tam speciāli paredzētā vietā.

Visiem pasažieriem, kuri vēlas izmantot personalizētu reģistrāciju lidostā, šis pakalpojums tagad tiek piedāvāts par 7 LVL (10 EUR).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Regulāros starptautiskos lidojumus uz un no lidostas "Rīga" no 15.jūnija atsāk Ungārijas zemo cenu aviokompānija "Wizz Air".

Šobrīd no Rīgas ar "Wizz Air" iespējams doties uz Oslo (Norvēģija), Eindhovenu (Nīderlande) un Dortmundi (Vācija).

Kopumā pašlaik no lidostas "Rīga" ir iespējams doties uz 17 galamērķiem un lidojumus nodrošina četras aviokompānijas - "Wizz Air", nacionālā lidsabiedrība "airBaltic", Vācijas aviokompānija "Lufthansa" un Somijas gaisa pārvadātājs "Finnair".

Lidosta atgādina, ka, plānojoties doties ceļojumā, pasažieriem rūpīgi jāiepazīstas gan ar lidostas, gan aviokompānijas izvirzītajām epidemioloģiskās drošības prasībām, gan uzturēšanās ierobežojumiem galamērķa valstī. Piemēram, nacionālās aviokompānijas "airBaltic" gaisa kuģos netiek ielaistas personas, kuru ķermeņa temperatūra pārsniedz 37,8 grādus. Temperatūras kontrole pasažieriem tiek veikta lidostā pirms drošības kontroles zonas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Papildināta - Tiesā pret airBaltic prasa izmaksāt kompensācijas 385 pasažieriem

Lelde Petrāne, Žanete Hāka, 05.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidojumu kompensāciju pieprasījumu uzņēmums «Skycop», pamatojoties uz ES regulu 261/2004, pērn iesūdzēja tiesā aviokompāniju «airBaltic», pieprasot izmaksāt lidojumu kompensācijas 385 pasažieriem par kavētu, atceltu vai virspārdotu lidojumu.

«Pēc garas un smagas cīņas Lietuvas tiesā, panākta vienošanās, ka «airBaltic» izmaksās pieprasīto kompensāciju summu aptuveni 120 tūkstošu eiro apmērā,» teikts Skycop paziņojumā.

Tiesa gan, «airBaltic» atsevišķā paziņojumā šos apgalvojumus noraida, uzsverot, ka pašlaik uzņēmums uzsācis izlīguma sarunas, kuru ietvaros izlīgumi tiks slēgti katrā individuālajā gadījumā atsevišķi.

«Šajā procesā tiks vērtēts, vai kompensācija pasažieriem būtu jāizmaksā atbilstoši Regulai 261/2004, kā arī, vai Skycop procesa laikā iesniegs atbilstošus procesuālos dokumentus. Pirms tiesas kompensācijas Skycop klientiem netika izmaksātas gadījumos, kad Skycop prasītais kompensācijas apmērs nebija atbilstošs Regulas 261/2004 noteikumiem, vai arī Skycop nesniedza atbilstošus dokumentus, lai būtu iespējams pārliecināties par viņu pārstāvības tiesībām,» norāda «airBaltic».

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

SAMPO fokusējas uz Austrumeiropas investīciju ekspertīzi

Ieva Mārtiņa [email protected], 25.07.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sampo Bank plc. meitas uzņēmums Sampo Fund Management turpina paplašināt aktīvu pārvaldīšanas produktu klāstu Austrumeiropas reģiona tirgos. Pēdējā laikā, neskatoties uz sarežģīto tirgus situāciju, interese par Austrumeiropas un it īpaši Krievijas fondu tirgiem turpina pieaugt. Svārstīgos tirgus apstākļos aktuālai informācijai bieži vien ir izšķiroša nozīme. Ņemot vērā šo pieaugošo interesi, Sampo ir izveidojusi internetā speciālu mājas lapu, kas domāta Austrumeiropas reģiona fondu interesentiem. “Austrumeiropas finansu tirgi vēl nav kļuvuši pilnībā caurspīdīgi un bieži vien kvalitatīvas informācijas iegūšana ir sarežģīta. Lai nodrošinātu visprecīzāko informāciju, mūsu aktīvu pārvaldītāji turpina koncentrēties uz Austrumeiropas reģionu un apseko simtiem uzņēmumu katru gadu. Tagad mēs esam izveidojuši interneta portālu, kas palīdzēts mūsu fondu investoriem sekot līdzi strauji augošajam Austrumeiropas reģionam un piedāvās mūsu zināšanas visplašākajam investoru lokam”, teica Ari Metso, Sampo Bankas meitas uzņēmuma Mandatum Asset Management Austrumeiropas investīciju direktors. Jaunās mājas lapas adrese, kas ir veltīta Austrumeiropas reģiona tirgiem, ir www.easterneurope.fi “Sampo Dzīvība” ir Sampo Grupas meitas uzņēmums, kas Latvijā strādā jau 8 gadus. Sampo Grupa ir viena no lielākajām finanšu grupām Skandināvijas un Baltijas reģionā. Sampo finanšu grupa darbojas banku, aktīvu pārvaldes un apdrošināšanas sektorā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau ceturto ziemu viņš ir uzņēmuma Vita - Kurhotel Betriebs GMBH līdzīpašnieks un direktors un pārvalda viesnīcas Simader un Nussdorferhof, restorānu Ole un sporta preču veikalus un nomas Alpi sport latviešiem labi zināmā kalnu kūrortā - Badgasteinā. «Tagad to var saukt par biznesu, bet viss sākās ar sapni par namiņu kalna galā paša priekam,» saka Gints Puķītis.

Pēc aroda mēbeļnieks, 90. gadu sākumā viņš bija viens no uzņēmuma Skals dibinātājiem un mēbeļu ražošanas vadītājs. 2003. gada decembrī kopā ar draugiem radās pirmās idejas par īpašuma iegādi kalnos. «Nekāda biznesa plāna nebija. Sakrita intereses - Latvijā un Zviedrijā bija cilvēki, kuriem bija interese kaut ko darīt ārpus riskantās Latvijas biznesa vides, kur noteikumi visu laiku mainās, savukārt man jau sen bija plāns būt tuvāk kalniem. Kopš pašas pirmās reizes, kad nošļūcu lejā no Gaiziņa, kalni ir kļuvuši par manu apsēstību, kas vēl aizvien nav beigusies.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Austriešu \"atvaļinājuma – eiro\" vērtība kļuvusi par 1% zemāka

Aivars Mackevics [email protected], 09.07.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada vasarā austriešu „atvaļinājuma – eiro” ir nedaudz mazāk vērtīgs. Iemesls tam ir nedaudz augstākie inflācijas rādītāji pie relatīvi stabila maiņas kursa, iecienītākajās atvaļinājuma pavadīšanas zemēs, to secinājusi ir Bank Austria Creditanstalt (BA-CA) pēc pēdējiem aprēķiniem. BA-CA secina, ka austriešu iecienītākās atvaļinājuma pavadīšanas zemēs cenas ir pieaugušas izteiktāk nekā Austrijā un tādējādi stiprais eiro tur nav tik jūtams. Pie tam vēl eiro vērtība pret dolāru kopš 2003. gada vasaras ir pieaugusi tikai par 4%. Svarīgākie austriešu atvaļinājuma mērķi ir Eiropas valstis vai valstis, kuras orientējas uz eiro. Vidēji (vērtējot pēc tā, cik gala mērķis ir iecienīts) nonāca pie eiro novērtējuma, kas ir tikai 0,5% un cenas salīdzinājumā ar Austriju atvaļinājuma pavadīšanas zemēs pieauga par 1,5% vairāk. Atšķirīgo cenu līmeņu dēļ, austrieši svarīgākajās atvaļinājuma pavadīšanas zemēs vēl joprojām saņem par vienu eiro par ceturtdaļu vairāk nekā mājās. Tādējādi vidēji šogad „atvaļinājuma – eiro” varētu būt par 1% mazāk vērtīgs. Visstiprāk cenas ir cēlušās Ungārijā un Lielbritānijā, proti, par 8 – 7%. Vislabāk stipro eiro austrieši var jūt ASV (eiro par 4% lētāks) un Turcijā (eiro par 3% lētāks). Neskatoties uz sadārdzināšanos, austriešiem visizdevīgākā atvaļinājuma zeme paliek Ungārija, kur eiro ir gandrīz divreiz vērtīgāks nekā Austrijā. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Austrieši met acis uz Ventbunkeru

Oskars Prikulis [email protected], 07.09.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Grupa austriešu uzņēmēju, kas sadarbībā ar Citigroup vēlas iegūt kontroli pār Ventspils naftu (VN), šobrīd praktiski jau esot vienojušies par Ventbunkera vairākuma akciju iegādi, kas ļautu iegūt kontroli pār VN, neiegādājoties valstij piederošās akcijas. Tādējādi krietni var sarukt interese par VN valstij piederošo 38.62 % akciju izsoli, kura notiks šogad 5. oktobrī. Iepriekš austrieši izteica neapmierinātību ar VN valstij piederošās izsoles laiku un modeli, norādot, ka izsole ir jāpārceļ, un ieteica uzsākt sarunas ar potenciālajiem stratēģiskajiem investoriem «pa tiešo». Gadījumā, ja izsole netiktu atcelta, austrieši pieļāva iespēju, ka izsolē nepiedalīsies. Tagad zināms, ka viņiem ir «rezerves plāns», kurš visticamāk ļaus iegūt kontroli pār VN. «Iegūstot kontroli pār Ventbunkeru, mēs kontrolēsim arī Latvijas naftas tranzītu (LNT) un līdz ar to arī nedaudz vairāk nekā 48% VN akciju. Lai iegūtu vairākumu VN, mums atliks tikai iegādāties mazāk nekā 2% tirgū,» sarunā ar Db skaidro austriešu uzņēmējs Herberts Kords, kurš savus darījumus risina kopā ar diviem citiem Austrijas partneriem — pretrunīgu un skandalozu reputāciju ieguvušo uzņēmēju Martinu Šlāfu un Jozefu Tausu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Austriešus Liepājā interesē sadarbība tūrisma biznesā

Vēsma Lēvalde [email protected], 21.06.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 20 . līdz 22. jūnijam Liepājā vizītē ierodas Kremzas (Austrija) tūrisma augstskolas pārstāvji, lai pētītu iespējas izveidot Liepājā tūrisma augstskolu un attīstīt sadarbību tūrisma biznesa jomā. Liepājā kopā ar Latvijas vēstnieci Austrijā Elitu Kuzminu ierodas Kremzas tūrisma augstskolas vadītājs Heincs Boijers (Heinz Boyer), arhitekts Ernsts Maurers (Ernst Maurer) un tūrisma uzņēmuma "List" vadītājs Manfreds Lists (Manfred List). 21. jūnijā Austrijas delegācija Domē tiksies ar Liepājas mēru Uldi Sesku, Lejaskurzemes tūrisma biroja pārstāvjiem, LPA Tūrisma programmas direktori Ilzi Grospiņu. Austrieši tiks iepazīstināti ar potenciālajām vietām tūrisma augstskolas izveidei Liepājā, iepazīsies ar pilsētas investīciju projektiem, pārrunās Liepājas koncertzāles būvniecības ieceres. Vakarā austrieši kopā ar Liepājas pašdarbniekiem ielīgos Jāņus Folkloras centrā "Namīns". 22. jūnijā austriešiem paredzēta tikšanās ar Liepājas Pedagoģijas Akadēmijas vadību un lielākajiem masu pasākumu organizētājiem Liepājā, Latvijas 1. Rokkafejnīcas īpašniekiem brāļiem Mediņiem. Pēcpusdienā viesi piedalīsies improvizētā tūrisma šovā Ziemeļu fortos, kur tiks pasniegta arī pēc īpašas receptes gatavota "Siļķe Komunistā". Kā informē Domes Attīstības pārvaldes projektu koordinācijas un vadības nodaļas vadītājs Vilnis Vitkovskis, pirmā tikšanās ar Kremzas profesionālās augstskolas pārstāvjiem notikusi šī gada martā Rīgā. Kremzas profesionālā augstskola ir privāta augstskola, kas vērsta uz tūrisma un biznesa vadības izglītības iegūšanu. Tajā mācās 1500 studentu, tajā skaitā - arī ārvalstu. Kremzas augstskola saņem valsts dotāciju un vietējās pašvaldības atbalstu. Piemēram, augstskolas valdes priekšsēdētājs ir Kremzas pilsētas mērs. Tikai 40 procenti no pasniedzējiem un profesoriem ir štata darbinieki, pārējie ir no industrijas un biznesa vides. Augstskolas īpašniekiem ir divi darbības virzieni - izglītība un tūrisma biznesa projektu realizācija. Augstskola realizē dažādus biznesa projektus visā pasaulē - viesnīcas, atpūtas centrus, tie kalpo kā prakses vietas studentiem. Kā iespējamos sadarbības virzienus ar Kremzas augstskolu, kuri tiks apspriesti vizītes laikā, V.Vitkovskis min sadarbību ar Liepājas Pedagoģisko akadēmijas Tūrisma programmu. Tikšot izvērtēta arī iespēja veidot partnerību Liepājas Universitātes projektā. Sadarbības ietvaros austriešiem tiks sniegta plaša informācija par biznesa iespējām Liepājas reģionā tūrisma jomā. Plānots arī apspriest kopīgus projektus Eiropas Savienības līdzekļu piesaistē tūrisma veicināšanā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lembergs Ventbunkeru austriešiem nepārdos

Oskars Prikulis [email protected], 07.09.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Austrijas uzņēmēju grupa, kas tuvākajā laikā grasās iegādāties Ventbunkera akciju vairākumu, nav veikušas pārrunas ar uznēmuma mazākumakcionāru Aivaru Lembergu. A. Lembergs atzina, ka pie viņa un vēl vairākiem citiem uzņēmuma akcionāriem austrieši nav griezušies. A. Lembergs izteica šaubas, ka Ventbunkerā «būtu kas pārdodams» akcionāru strīdu dēļ u.c. iemeslu dēļ, kurus gan viņš nekonkretizēja. «Ja austrieši grib izmest naudu un iegādāties sapuvušu ābolu, tad viņiem to nevar liegt. Ja viņiem tiešām nav kur naudu likt, tad viņi dara pareizi,» informāciju par Austrijas uzņēmēju nodomiem iegādāties Ventbunkeru komentēja A. Lembergs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Šogad itāļi ceļos visvairāk, bet austrieši izvēlēsies visīsākos ceļojumus

Aivars Mackevics [email protected], 18.06.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad ceļot visvairāk vēlas itāļi. Pieci no sešiem austriešiem vēlas doties atvaļinājumā. Spāņi turpretī dodas visilgākajos, bet austrieši visīsākajos atvaļinājumos. Tādus datus ir paudis uzskatu pētīšanas institūts IFOP, veicot pētījumu pēc apdrošināšanas firmas Europ Assistance pasūtījuma. Pētījumā piedalījās pavisam 2 113 personas (sākot no 18 gadiem) no Austrijas, Vācijas, Lielbritānijas, Francijas, Beļģijas, Spānijas un Itālijas. Austrieši šogad pēc itāļiem ir otra ceļot mīlošākā tauta Eiropā. Pētījuma rezultāti liecina, ka 84% austriešu šogad vēlas doties atvaļinājumā. No septiņām pētītajām valstīm vēl lielāks skaits ceļotgribētāju - 87% bija tikai Itālijā. Vācija ar 82% ierindojas pa vidu. Vismazāk izteiktā tieksme uz ceļošanu bija francūžiem (72%), ko pētījuma veicēji skaidro ar to, ka viņiem ir vairākas brīvas dienas pēc kārtas gadā un 35 stundu darba nedēļa. Zem vidusmēra rādītāja ierindojās arī beļģi ar 77%. Svarīgs motīvs austriešu ceļojuma mērķa vietas izvēlē ir naktsmītnei un gastronomiskajam piedāvājumam, tad seko drošība – 36% austriešu atzina, ka viņi nedotos atpūtā uz valsti, kur tikko būtu noticis terora uzbrukums. 56% austriešu plāno pavadīt savu vasaras atvaļinājumu kādā no Eiropas valstīm, bet 45% savā dzimtajā zemē. Jāatzīmē, ka atvaļinājums pie jūras austriešiem jau sen nav vairs iemīļotākais ceļojumu mērķis. Visumā ir vērojama tendence, ka lēmums par ceļošanu tiek pieņemts pēdējā brīdī. Pētījumu rezultāti atklāj, ka gandrīz viens no trīs aptaujātajiem atzina, ka rezervēšanu veic īsi pirms atvaļinājuma. Saskaņā ar IFOPdatiem, 44 % respondentu gribēja doties ceļojumā uz divām nedēļām, 16% uz trīs un 20% uz vairāk nekā trīs nedēļām. Gandrīz visi aptaujātie tika izteikuši vēlēšanos sava atvaļinājuma laikā visu uzmanību veltīt vienīgi atpūtai. Vienīgi franči savā ceļojumu dienas plānā iekļauj ievērojamu vietu apskati un jaunu kultūru iepazīšanu, kā piemērām, Baltijas valstu iepazīšanu. Turpretī austriešiem svarīgi ir pavadīt laiku kopā ar ģimeni. Aptauja tika veikta telefoniski laika posmā no šī gada 14. līdz 23. aprīlim. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Floridas tiesa nolēmusi, ka ASV dārgumu meklētāju firmai Odyssey atrastā dārgumu krava, kas izcelta no Atlantijas okeānā nogrimuša koloniālā laikmeta kuģa, ir jāatdod Spānijai, raksta dv.ee

Līdz ar to Odyssey gatavojas pārsūdzēt tiesas lēmumu atdot Spānijai dārgumu kravu. Savukārt Spānijas kultūras ministre Angeles González-Sinde izsaka gandarījumu par tiesas lēmumu.

Odyssey ar informāciju par atklājumu nāca klajā pēc tam, kad atrastie dārgumi bija nogādāti ASV. Tādējādi nav atklāta ne nogrimušā kuģa atrašanās vieta, ne tā sākotnējā piederības valsts.

Savukārt 2008.septembrī Spānija paziņoja, ka tai ir pierādījumi par dārgumu izcelsmi, ka tie atradušies 1804.gadā nogrimušā Spānijas kuģī Nuestra Senora de las Mercedes, un izvirzīja īpašumtiesību prasību uz izceltajiem dārgumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas Federālais antimonopola dienests (FAS) nolēmis izmeklēt, vai pircējam, pērkot jaunu datoru, ir iespējams atteikties no uz tā jau iepriekš uzinstalētās Windows operētājsistēmas, un tādējādi par datoru maksāt mazāk, atskaitot operētājsistēmas cenu, ziņo Dp.ru.

FAS izmeklēs lielāko datorražotāju (Acer, Asus, HP, Samsung, Dell u.c.) praksi.

Kompānijas Finam rīcībā ir informācija par to, ka Microsoft ar savu operētājsistēmu Windows pilnībā dominē tirgū. Krievijā 70% gadījumu uz jauna personālā galda datora jau iepriekš ir uzinstalēta Windows operētājsistēma, un pircējam gribot negribot par to ir jāmaksā papildus. Turklāt, ja runa ir par portatīvajiem datoriem, tad tos Krievijā bez jau iepriekš uzinstalētas Windows operētājsistēmas gandrīz vispār nav iespējams iegādāties.

Situācija ir līdzīga arī Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkšanās centra Sky&More invalīdiem paredzētās stāvvietas, tiks īpaši izceltas un sākot ar septembri virs tām tiks izvietoti plakāti ar uzmanību piesaistošu uzrakstu, aicinot autovadītājus respektēt invalīdu tiesības un savu automašīnu novietot citā vietā.

Līdz šim gadījumos, kad tika konstatēta nelikumīga auto novietošana, Sky&More apsardzes darbinieki izteica mutiskus aizrādījumus autovadītājiem, kuri ignorējuši apstāšanās un stāvēšanai noteikums, un lūdza viņus novietot savu automašīnu atļautā vietā.

Šādu taktiku uzsākot cīņu ar auto vadītājiem, kuri savus spēkratus atstāj invalīdiem paredzētajās stāvvietās, uzsākusi invalīdu un draugu apvienība Apeirons sadarbībā ar iepirkšanās centru Sky&More. Akcijas mērķis ir uzrunāt autovadītājus un atgādināt, ka invalīdu stāvvietas ir paredzētas izmantošanai cilvēkiem ar īpašām vajadzībām, un, atstājot tajās savu automašīnu, tiek pārkāptas invalīdu tiesības.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Roberts Zīle: Eiropas Komisijai ir jāpārskata ierobežojumi šķidrumu pārvadāšanai lidmašīnās

, 05.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Strasbūra, 5. septembris - Eiropas Parlamenta (EP) Transporta komitejas deputāts Roberts Zīle, komentējot Parlamenta šodien pieņemto rezolūciju par Eiropas Komisijas 2006. gada novembrī ieviestajiem ierobežojumiem šķidrumu pārvadāšanai aviopašažieru rokas bagāžā, norāda, ka, lai gan vajadzība pēc pasažieru drošības garantēšanas un jebkādu iespējamo risku novēršanas ir liekama pirmajā vietā, tomēr spēkā esošie ierobežojumi būtu regulāri pārskatāmi un uzlabojami. "Pēc gandrīz gada, kopš ierobežojumi ir stājušies spēkā, Komisijai ir pienācis laiks izvērtēt, vai ieviestie noteikumi gan papildu izmaksu, gan pasažieriem radīto neērtību un zaudējumu ziņā ir samērojami ar no tiem iegūto pievienoto vērtību", norāda deputāts. "Tomēr, Parlaments, šodien nobalsojot par ieteikumu šos noteikumus atcelt, ja Komisija nekonstatē neapstrīdamus faktus par labu regulas saglabāšanai, ir pārsteidzīgi uzņēmies politisku atbildību par lidojumu drošības līmeņa pazemināšanos."

R. Zīle: "Lielākā problēma, kuras dēļ cieš pasažieri, ir informācijas trūkums. Jāatzīst, ka ieviešot šos papildu drošības pasākumus, netika paredzēta pietiekama skaidra un efektīva pasažieru informēšanas kārtība par jaunajiem noteikumiem, lai cilvēki jau laicīgi zinātu, kas drīkst atrasties viņu rokas bagāžā, un kas - nē. Eiropas lielākajās lidostās, piemēram, Frankfurtē un Amsterdamā, pasažieriem joprojām katru nedēļu tiek konfiscēti vairāki tūkstoši litru alkoholisko un parfimērijas šķidrumu", uzsver deputāts.

Otra, pēc Zīles domām, nopietnākā problēma skar tax-free veikalos iegādātās preces. "Šie noteikumi attiecas uz visiem pasažieriem, kas izlido no ES lidostām uz jebkuru vietu pasaulē, arī uz tranzīta pasažieriem. Kamēr ES lidostās esošie tax-free veikali ar īpaši aiztaisāmiem maisiņiem nodrošina nepieciešamās drošības prasības pasažieru iegādātajiem šķidrumiem, lidostās ārpus ES nav prasību pirkumus iesaiņot īpašā iesaiņojumā. Līdz ar to, ielidojot ES, pasažieriem preces tiek konfiscētas. Eiropas Komisijai ir jāatrod veids, kā saskaņot drošības prasības ar ne-ES valstu lidostām, lai neciestu nedz tax-free veikali, nedz pasažieri. Viens no risinājumiem varētu būt īpaša, ar trešajām valstīm saskaņota formāta iepakojuma ieviešana tax-free veikalos iegādāto šķidrumu drošai pārvadāšanai", skaidro R. Zīle.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Parlaments prasa Eiropas Komisijai pārskatīt regulu, kas nosaka ierobežojumus šķidrumu pārvadāšanai aviotransportā, un, ja netiek konstatēti neapstrīdami fakti par šo noteikumu efektivitāti, regulu atcelt, Db.lv informēja Eiropas Parlamenta Preses dienests.

Šāds viedoklis izteikts šodien ar 464 balsīm par, 159 pret un, 70 balsīm atturoties, pieņemtajā Eiropas Parlamenta rezolūcijā.

Eiropas Parlaments pauž bažas, ka 2006. gada novembrī Eiropā ieviestie noteikumi par šķidrumu pārvadāšanu aviopasažieru rokas bagāžā nav proporcionāli mērķim, proti, lielākai drošībai, ko ar šiem pasākumiem bija cerēts sasniegt. Rezolūcijā noradīts, ka, kontrolējot rokas bagāžas šķidrumus ar rentgena iekārtu, nevar konstatēt, vai šķidrums ir sprāgstviela. Deputāti arī atzīmē, ka noteikumi nav īstenoti vienādi un konsekventi visās Eiropas Savienības lidostās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Terorisma draudiLondonā var aizkavēt lidojumus

Dace Preisa, 10.08.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sakarā ar šodien pastiprinātajiem drošības pasākumiem visās Lielbritānijas lidostās, easyJet norāda uz iespējamo lidojumu aizkavēšanos un atcelšanu. easyJet aicina visus pasažierus pārbaudīt informāciju par lidojumiem mājas lapā http://www.easyJet.com EasyJet pašreiz pārskata, kuri lidojumi tiks atcelti, un drīzumā publicēs to sarakstu mājas lapā. easyJet padomi pasažieriem: Ja jūsu lidojums ir atcelts, lūdzu nedodaties uz lidostu – jūs varat izmantot interneta mājas lapu, lai pasūtītu vietu citā reisā vai arī pieprasītu biļetes atmaksu. Ja jūsu lidojums tomēr nav atcelts, esiet gatavi apgrūtinājumiem. Iespējams, ilgāks laiks būs nepieciešams, lai tiktu līdz lidostai. Ierodaties lidostā divas stundas pirms paredzētā izlidošanas laika. Šodien pasažieriem nav atļauts salonā ienest rokas bagāžu. Salonā var ienest tikai pašas nepieciešamākās lietas, kas iepakotas caurspīdīgā plastikāta maisiņā. Visu atlikušo bagāžu ir jāreģistrē pirms izlidošanas. Visu pārējo bagāžu jānodod pie reģistrēšanās. Pasažieri un rokas bagāža Sekojošie noteikumi attiecas uz visiem pasažieriem, kas sāk savu lidojumu Lielbritānijas lidostās un uz tiem, kas atrodas Lidostā tranzīta pārlidojumā. Salonā nav atļauts ienest rokas bagāžu. Kabatām jābūt tīrām. Pasažieriem ir atļauts ņemt līdzi salonā tikai vienu (ideālā gadījumā caurspīdīgu) plastikāta maisiņu, kurā .var atrasties šādi priekšmeti: kabatas lieluma naudasmaks ar tā saturu (piemēram, nauda, kredītkartes, identitātes kartes utt.) nevis rokassomiņas; ceļošanai nepieciešamie dokumenti (piemēram, pase un aviobiļete); receptes medikamenti un zāles, kas nepieciešamas lidojumā (piemēram, diabēta komplekts), izņemot šķidruma veidā, ja vien tam nav autentiskuma apstiprinājums; optiskās brilles un saulesbrilles bez briļļu maciņa; kontaktlēcu kastīte, bet ne pudele ar šķidrumu; tiem, kas ceļo ar bērniem, bērnu ēdiens, piens (katras pudeles saturs pavadošajam pasažieriem ir jāpagaršo) un sanitārie priekšmeti, kas nepieciešami lidojumam (autiņbiksītes, salvetes, krēmi un autiņbiksīšu izmešanai paredzētās somas); neatsaiņoti sieviešu higiēnas priekšmeti (piemēram, tamponi, paketes, dvieļi un salvetes); neatsaiņotas salvetes; atslēgas (bet ne ar papildus elektroniskā ierīcēm). Visi pasažieri tiek ļoti rūpīgi pārbaudīti. Visas mantas un apavi tiek caurskatīti ar rentgena stariem, tai skaitā iešanai paredzētie palīglīdzekļi. Drošības pārbaudes punktu var šķērsot tikai lidostas nodrošinātā ratiņkrēslā. easyJet jau iepriekš vēlās pateikties saviem pasažieriem par pacietību un sadarbību līdz pastiprinātie drošības pasākumi Lielbritānijas lidostās tiks atcelti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Tallink veiks speciālos nodarbinātības reisus Rīgas – Stokholmas maršrutā

Lelde Petrāne, 27.04.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Tallink Grupp" kuģis "Romantika" veiks speciālos nodarbinātības reisus Rīgas – Stokholmas maršrutā 29.04. un 30.04., lai nodrošinātu kravu pārvadājumus un darbaspēka ar atļaujām kustību.

"Tallink Grupp" ir vienojusies veikt vienu speciālo reisu abos virzienos ar kuģi "Romantika" Rīgas – Stokholmas maršrutā 29. - 30.04. pēc Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras lūguma un ar Latvijas Satiksmes ministrijas atļauju.

Speciālā reisa mērķis, kurš no Rīgas aties 29. aprīļa vakarā un no Stokholmas - 30. aprīļa vakarā, ir nodrošināt svarīgu transporta maršrutu tiem uzņēmumiem, kuru darbiniekiem ir jāceļo uz Zviedriju darba pienākumu dēļ un kuri pašreiz nevar ceļot ar citiem transporta veidiem spēkā esošo ceļošanas ierobežojumu dēļ. Speciālais reiss ir arī vajadzīgs, lai pārvadātu preces starp abām Baltijas jūras valstīm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas zemo cenu aviokompānija Ryanair savās lidmašīnās pasažieriem piedāvās bezdūmu cigaretes, kas izskatās, kā parastas cigaretes, taču tās nav nepieciešams aizdedzināt, lai tās lietotājam nodrošinātu nikotīna devu, rasta Irish Times.

Smēķēšana komerclidojumos ir aizliegta kopš 1990. gadiem, taču Ryanair skaidro, ka piedāvās saviem pasažieriem cigaretes, kas izskatās kā īsta cigarete un sniedz nelielu nikotīna devu «ievelkot dūmu».

Bezdūmu cigaretes ir pieejamas pasažieriem, kuri sasnieguši 18 gadu vecumu. Uz lidmašīnas klāja cena par 10 bezdūmu cigarešu paciņu ir 6 eiro. Irish Times raksta, ka šādas cigaretes būšot piedāvājumā visos aviokompānijas reisos.

Ryanair apgalvo, ka bezdūmu cigaretes nesatur nekādus toksīnus un ķīmiskās vielas.

«Tā kā šīs cigaretes ir bez dūmiem, tās neizraisīs diskomfortu citiem pasažieriem un palīdzēs lidojumu padarīt vairāk patīkamu visiem pasažieriem, jo nesmēķētājiem vairs nebūs jāpacieš smēķētājus, kuri, nesaņēmuši savu nikotīna devu, ir sliktā garastāvoklī,» tā S. Maknamara.

Komentāri

Pievienot komentāru