Auto apskats: Porsche Panamera Sport Turismo

Autors: Aldis Zelmenis
2017. gada 15. decembris plkst. 7:39

Porsche Panamera Sport Turismo nosaukumā neviens vārds nav meli vai izdomājums. Tajā ir gan tīrasiņu sporta auto DNS, gan Gran Turismo ceļotāja gars; ja vēl modeļa nosaukumā pievieno vārdu «turbo», šim auto uz planētas Zeme nebūtu līdzinieku

Visi zinām, ka mūsdienās viltojumu ir vairāk nekā vajadzētu, arī autobūvē īstu lietu kļūst arvien mazāk, jo pat necilu modeļu nosaukumos kaislīgu vārdu virtenes tiek izmantotas arvien biežāk un bezatbildīgāk. Nav brīnums, ka reālajā dzīvē pārsvarā tās ir pelēcīgas un pieticīgas personības, kam ar kaisli, sportu vai elementāru dinamiku ir maz kopīga. Turpretim ar Porsche Panamera Sport Turismo viss ir pa īstam. Novembra beigās šis eksluzīvais Porsche modelis Latvijā svinēja savu pirmizrādi, piedaloties laikraksta Dienas bizness Top 500 jeb Latvijas labāko un spēcīgāko uzņēmumu apbalvošanas ceremonijā, savukārt DB autoapskatniekam pirms kāda laika bija unikāla iespēja ar šo skaistuli izbraukt gleznainajā Horvātijā.

Jāsāk ar to, ka Porsche Panamera Sport Turismo universāla jeb shooting brake virsbūves čaula, pēc šo rindu autora domām, ir izdevusies emocionālāka un pat vizuāli pievilcīgāka nekā Porsche Panamera limuzīnam. Pašsaprotami, ka Sport Turismo mantos visu tehnisko arsenālu, kas ir klasiskā Panamera rīcībā, ieskaitot motoru klāstu, sākot no 330 līdz 550 ZS. Arī Sport Turismo pārziņā ir uzlabotā autovadītāja kabīne (Porsche Advanced Cockpit), progresīvas palīgsistēmas, piemēram, Porsche InnoDrive ar adaptīvo kruīzkontroli, aizmugurējā piestūrējošā ass, Porsche dinamiskā šasijas kontrole (PDCC Sport). Turklāt visu Panamera Sport Turismo modeļu standartaprīkojumā ir iekļauta Porsche vilkmes kontroles sistēma (PTM) – aktīva pilnpiedziņas sistēma ar elektroniski vadāmu daudzdisku sajūgu. Sākot ar S modeļiem un uz augšu, standarta aprīkojumā ir iekļauta arī adaptīvā pneimopiekare ar trīs kameru tehnoloģiju. Porsche inženieri ir pat pamanījušies iešūt Sport Turismo jumtā adaptīvo spoileri. Atkarībā no braukšanas apstākļiem un izvēlētajiem auto iestatījumiem, jumta spoilera leņķim ir trīs «kaujas» pozīcijas, kas radīs līdz 50 kg lielāku piespiedējspēku uz aizmugurējo asi. No praktiskā viedokļa svarīgi piebilst, ka Sport Turismo būs pirmais Panamera modelis ar trīs sēdvietām aizmugurē. Trešā sēdvieta ir gan skaļi teikts, jo divas malējās sēdvietas ir veidotas kā atsevišķi sēdekļi, tādējādi precīzāk būtu teikt 2+1sēdvietu konfigurācija.

Visu auto apskatu Kad nosaukums atbilst saturam lasiet 15. decembra laikrakstā Dienas Bizness.

LASI ARĪ:

Skaistums glābs pasauli
Ķīnieši Volvo padara par zviedru
Honda Civic: Racionāls un uzticams ģimenes auto
Porsche zelta puisēns
FOTO: Tesla prezentē pirmo elektrisko kravas auto