Jaunākais izdevums

Par citās valstīs izdarītajiem noteikumu pārkāpumiem vadītāji nereti paliek nesodīti. Lai situāciju mainītu, Eiropas Savienība gatavojas ieviest datu apmaiņas sistēmu, kas vietējos un ārzemju pārkāpējus palīdzēs sodīt vienādi.

Jaunā kārtība attieksies uz četriem nāvējošākajiem nodarījumiem: ātruma pārsniegšanu, vadīšanu alkohola reibumā, braukšanu bez drošības jostas un pie sarkanās gaismas.

Parlaments grozīto likumprojektu atbalstīja ar 594 balsīm par, 35 pret, un 40 atturoties. Noris sarunas, lai direktīvu varētu pieņemt galīgi.

Elektroniskā datu apmaiņa atļaus šādu procedūru: kolīdz pārkāpums būs konstatēts, atbildīgā iestāde reģistrācijas valstij nosūtīs ziņas par transportlīdzekļa reģistrācijas numuru, pārkāpuma izdarīšanas vietu un laiku. Pēc datu pārbaudes no valsts, kur izdarīts pārkāpums, braucējs saņems paziņojumu, kurā būs iekļauts pārkāpuma apraksts, soda apjoms un informācija par iespēju to apstrīdēt. Lai izvairītos no tā, ka sods paliek nemaksāts, tiesībsargājošām iestādēm sodu izpilde būs jānodrošina tāpat, kā to dara ar līdzīgiem attiecīgajā valstī piespriestiem sodiem.

Lai direktīva ne vien sankcionētu, bet samazinātu nelaimes gadījumu skaitu, deputāti uzskata — valsts iestādēm jāpieliek pūles, lai braucējus informētu, piemēram, ar ceļu satiksmes iestāžu un auto klubu starpniecību. Grozījumos deputāti ieteikumu veidā arī iekļauj vadlīnijas par ceļu drošības uzlabojumiem. Dalībvalstīs, kur nāvējošu nelaimes gadījumu skaits ir augstāks par ES vidējo, ātruma pārbaudes būtu jāpalielina par 30%. Vismaz 30% vadītāju gadā jāpārbauda alkohola saturs asinīs. Valstīs, kur mazāk nekā 70% iedzīvotāju lieto drošības jostas, ieteikts veikt pārbaudes akcijas sešas nedēļas gadā.

Ārvalstu braucēju iespēja izvairīties no sodiem ne vien apdraud ceļu drošību, bet ir diskriminējoša pret vietējiem autovadītājiem. ES Padomes prezidentūra, kas pārstāv dalībvalstis, Parlamenta deputāti un Eiropas Komisija strādā pie tā, lai par likumprojektu pēc iespējas drīz varētu panākt vienošanos, jo Parlaments un dalībvalstis par direktīvu lemj ar vienādām likumdevēja tiesībām. Tas ļautu pēc iespējas ātrāk ieviest noteikumus, kas glābtu daudzu ceļu satiksmes dalībnieku dzīvības. Statistika liecina, ka četri bīstamākie pārkāpumi, uz ko attiecas direktīva, vainojami 75 % nāves gadījumu uz Eiropas ceļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai Latvijā beidzot nebūtu laiks ieviest ceļa zīmi "Melnais punkts"?

Daina Kantāne, AVIS pilna servisa līzinga departamenta vadītāja, 06.07.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija ir trešā valsts Eiropas Savienībā pēc ceļa satiksmes negadījumos bojā gājušo skaita 2022. gadā1. Ir redzams, ka daļa negadījumu notiek vienās un tajās pašās vietās, ko mēdz saukt par satiksmes “melnajiem punktiem”.

Vairākās Eiropas valstīs tie tiek īpaši atzīmēti ar ceļa zīmēm, lai brīdinātu autobraucējus. Latvijā šādu punktu uzskaite notiek, bet informācija ir speciāli jāmeklē, turklāt ir vairākus gadus veca. Šādas ceļa zīmes ieviešana uz Latvijas ceļiem būtu svarīga gan kā preventīvs instruments satiksmes drošībai, gan īpaši nozīmīga, lai informētu tūristus, kas ar automašīnu dodas apceļot Latviju, kā arī vietējos autobraucējus, kas retāk brauc konkrētus ceļa posmus.

Uzmanīgāki autobraucēji = mazāk negadījumu

Ceļazīme “Melnais punkts” citās pasaules valstīs tiek izmantota, lai norādītu uz bīstamību attiecīgajā ceļa posmā, tādā veidā pievēršot īpašu autovadītāju uzmanību ceļam. Starp valstīm atšķiras veids, kā statistiski tiek noteikts “melnais punkts”, piemēram, tepat Lietuvā šādi apzīmē 500 m garu ceļa posmu, kur pēdējo četru gadu laikā ir notikuši četri vai vairāk satiksmes negadījumi ar cietušajiem vai bojāgājušajiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai apzinātu Latvijas autoceļu bīstamākās vietas, BTA ir izveidojusi interaktīvu portālu bedrukarte.lv, kur ikvienam ir iespēja atzīmēt uz Latvijas autoceļiem bīstamākās vietas, kur izveidojušās bedres vai ir atvērtas kanalizācijas lūkas, kas var apdraudēt autobraucējus un būt par iemeslu ceļu satiksmes negadījumam, informē apdrošinātājs.

Kartē iespējams ne vien atzīmēt konkrēto vietu, bet arī pievienot attiecīgās bedres aprakstu un fotoattēlu. Tāpat kartē paredzēts veikt atzīmes, ja konkrētā bedre tiek saremontēta vai savestas kārtībā kanalizācijas lūkas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) paplašina savu sadarbību ar reāllaika pūļpakalpojuma navigācijas lietotni Waze. Turpmāk aplikācijas lietotāji Latvijā saņems savos tālruņos informāciju par braukšanas apstākļu pasliktināšanos un par citām aktualitātēm, informē LVC.

Waze lietotājus LVC brīdinās gadījumos, ja ziemas laikā stipri pasliktinās braukšanas apstākļi, piemēram, ir bīstami apledojuši ceļi vai to atsevišķi posmi. Tāpat LVC atgādinās autobraucējiem, kas lieto Waze, par sezonālajām aktualitātēm, piemēram, nepieciešamību aprīkot automašīnas ar ziemas riepām un citām.

«Waze sniedz iespēju uzrunāt un informēt tieši mūsu galveno mērķauditoriju - autoceļu lietotājus, autobraucējus. Ar šo paziņojumu palīdzību Latvijas Valsts ceļi informēs autobraucējus tajos gadījumos, kad uz ceļiem notiek kas ārkārtējs, piemēram, krasi pasliktinājušies braukšanas apstakļi, vai arī tad, ja nepieciešams atgādināt par periodiskajām aktualitātēm - ziemas riepu maiņu, maksimāli pieļaujamā ātruma izmaiņām uz galvenajiem autoceļiem un citām. Mēs nekādā gadījumā nevēlamies piesārņot aplikāciju ar lieku informāciju un apgrūtināt tās lietotājus, tāpēc ziņojumu skaits būs ierobežots,» stāsta LVC valdes priekšsēdētājs Jānis Lange.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Uzticēšanās ir būtiska

Čena Lifanga, Huawei korporatīvā vecākā viceprezidente un valdes priekšsēdētāja, 28.05.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējos mēnešos pasaule saskārusies ar ārkārtīgiem izaicinājumiem, nedrošību un sarežģījumiem. Pandēmija ir pārņēmusi visu pasauli un ietekmējusi gandrīz katru mūsu dzīves daļu. Radikāli ir ietekmēta mūsu personīgā brīvība ceļot, strādāt un rotaļāties, vairs nav iespējas to darīt tā, kā vēl pavisam nesen.

Pandēmija spēcīgi skārusi arī tautsaimniecību un to, kā notiek biznesa procesi. Īsā laika posmā attālinātais darbs no mājām kļuvis par jauno dzīves normu. Patiesi - visa veida digitalizācijas procesi ātri akselerējās. Ekonomikas digitalizācijas nozīme ir neaprakstāma.

Šī jaunā realitāte ir devusi papildus pievienoto vērtību un likusi uzsvaru uz uzticēšanās veidošanu un tās uzturēšanu. Tā ir spēcīgs pamats savstarpējai sadarbībai un inovācijām. Patiešām, uzticība, kas mūs visus saista, tagad ir svarīgāka nekā jebkad agrāk. Manuprāt, sabiedrības normu un tehnoloģiju mijiedarbība būs viens no galvenajiem ekonomikas izaugsmes virzītājiem nākamajā desmitgadē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pienākot Nacionālā attīstības plāna 2020 (NAP) vidusposmam, ir iespējams izvērtēt Eiropas Savienības (ES) fondu ieguldījumu valsts kopējās attīstības veicināšanā ilgtermiņā. Ap 80% no NAP uzdevumiem tiek īstenoti tieši ar ES fondu atbalstu un veicina paliekošu reformu īstenošanu, kas nepieciešamas valsts attīstības kāpināšanai, informē Finanšu ministrijas (FM) Komunikācijas departamenta vecākā eksperte Lauma Silakaktiņa.

FM atzīmē, ka ES fondu investīcijām ir liela makroekonomiskā ietekme – Eiropas Komisija aplēsusi, ka 2007. – 2013. gada plānošanas perioda ES fondu ieguldījumi 2015. gadā nodrošinājuši Latvijas ekonomikai 5% IKP pieaugumu. Minētajā periodā Latvijā radītas 5000 paliekošas darbavietas, izbūvēts un rekonstruēts 991 km autoceļu, apmācīti un pārkvalificēti 148 618 bezdarbnieki un darba meklētāji, paaugstināta energoefektivitāte 741 daudzdzīvokļu ēkā, sasniegti vēl daudzi citi būtiski rezultāti. Līdzīgs ES fondu pienesums Latvijai tiek prognozēts arī šajā plānošanas periodā.

ES fondu 2014. – 2020. gada plānošanas periodā investīcijas daudz ciešāk kā iepriekš tiek sasaistītas ar nozaru ilgtermiņa attīstības stratēģijām un strukturālajām reformām. «Atsevišķos gadījumos tas ir prasījis vairāk laika analīzei un priekšlikumu izstrādei pirms ieguldījumu uzsākšanas, piemēram, izglītības iestāžu tīkla optimizācijā, izglītības satura reformā un reformās veselības nozarē. Tā kā tās ir ļoti nepieciešamas un ilgi gaidītas reformas, ieguldītais darbs noteikti nākotnē sniegs atdevi efektīvākā un veiksmīgākā nozaru darbībā,» skaidro FM.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Brexit var negatīvi ietekmēt Latvijas tautsaimniecību gan tiešā, gan netiešā veidā

Latvijas Banka, 16.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kāda būtu Lielbritānijas izstāšanās ietekme uz Latvijas tautsaimniecību? Pēc ekspertu vērtējuma, Brexit ietekme būtu negatīva, gan tiešā veidā kavējot Latvijas un Lielbritānijas sadarbību, gan netiešā veidā - caur to ES valstu tautsaimniecībām, kas ciešāk saistītas ar Lielbritāniju.

Šajā situācijā politikas veidotājiem jāņem vērā makroekonomiskie riski, tostarp plānojot nākamo gadu valsts budžetu, bet uzņēmējiem un patērētājiem rūpīgi jāizvērtē attiecības ar sadarbības partneriem Lielbritānijā.

Latvijas tautsaimniecības saite ar Lielbritāniju vērtējama kā mērena. Lielbritānija veido 6.5% Latvijas kopējā preču un pakalpojumu eksporta, Lielbritānijas investīcijas Latvijā veido 1.5% no IKP, un Latvijas valstspiederīgo naudas pārvedumi uz Latviju ir ap 0,6% no IKP. Taču Brexit var negatīvi ietekmēt Latvijas tautsaimniecību arī netiešā veidā caur to ES valstu tautsaimniecībām, kas ciešāk saistītas ar Lielbritāniju.

Latvijas Bankas vērtējumā Latvijas IKP līmenis 3 gadu laikā kopš Lielbritānijas izstāšanās no ES - ja tā notiktu bez vienošanās uz labvēlīgiem nosacījumiem - varētu būt par 0.8% līdz 1.7% zemāks nekā gadījumā, ja Lielbritānija paliktu ES sastāvā. Šeit gan jāpiebilst, ka Brexit procesā ir daudz nezināmo, tādēļ jebkurš vērtējums par tā iespējamām sekām uz tautsaimniecību ir aptuvens un balstīts uz virkni pieņēmumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mežsaimniecība

Par egļu ciršanu Rīgas pilsētas mežos var nākties sēdēt četrus gadus

Gunta Kursiša, 03.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par egļu ciršanu Rīgas un Pierīgas mežos draud sods līdz tūkstoš latiem un brīvības atņemšana uz laiku līdz četriem gadiem, tuvojoties svētku laikam, atgādina SIA Rīgas meži.

Tāpat Rīgas pilsētai piederošajos mežos, kas atrodas aptuveni 50 kilometru rādiusā ap Rīgu, nav ļauts arī lauzt priežu vai egļu zarus.

«Par patvaļīgu egļu ciršanu mežā draud ne tikai administratīvais sods, bet arī kriminālā atbildība: Administratīvo pārkāpumu kodeksa 67. pants paredz, ka sods par eglītes nociršanu un zaru laušanu privātpersonām ir no 50 līdz 500 latiem, bet juridiskām personām - līdz 1000 latiem. Savukārt Krimināllikuma 109. pants paredz, ka par patvaļīgu koku ciršanu svešā mežā vai citā svešā zemes platībā persona var tikt sodīta ar brīvības atņemšanu uz laiku līdz četriem gadiem vai ar arestu, vai ar piespiedu darbu, vai arī ar naudas sodu,» skaidro SIA Rīgas meži meža apsardzības daļas vadītājs Valerijs Morozs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Mīti tracina sabiedrību. Pilna intervija ar SIA Gaižēni direktoru Aleksu Rasmusenu

Sandra Dieziņa, 21.03.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dāņu cūkkopības celmlauzis Latvijā, viena no lielākajiem ražotājiem SIA Gaižēni direktors Alekss Rasmusens (Alex Rasmussen) domā, ka sabiedrībā joprojām valda mīti par dāņu cūkkopju darbību Latvijā, turklāt sabiedrība tiek mākslīgi tracināta. Pēdējā laikā uzbangojušie nemieri Gudeniekos, arī Sesavā, kur dāņi plāno būvēt cūkkopības kompleksus, liek izvērtēt situāciju kopumā.

A. Rasmusens, kurš Latvijā darbojas kopš 90. gadu sākuma, domā, ka vainīga arī lēmējvaras neizglītotība, pieņemot lēmumus. Uzņēmējs ir pārliecināts, ka šeit iespējams taisīt biznesu, taču atgādina, ka konkurence ir milzīga.

Kāpēc atkal un atkal uzbango sabiedrības nemieri pret dāņu plāniem attīstīt jaunus cūkkopības kompleksus Latvijā?

Latvijā dzīvoju kopš 1993. gada - faktiski uzskatu sevi par vietējo, kaut gan mans uzvārds ir nevis Bērziņš, bet Rasmusens. Tas mani jau sāk mazliet personiski aizskart, ka aizvien vairāk tiek teikts «dānis, dānis», piesaukta cūkkopība un piesārņojums - sabiedrība tā ļoti tiek tracināta ar negatīvismu. Šeit ir daudz subjektīvisma, nepatiesu apgalvojumu, ļoti daudz mītu un nepatiesības.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Šolks: ja Trikātas siers nebūtu izstājies no LPCS, šodien to izslēgtu

Sandra Dieziņa, 13.05.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja Trikātas siers nebūtu pats izstājies no Latvijas Piensaimnieku centrālās savienības (LPCS), šodien tas tiktu izslēgts.

Tā piektdien pēc LPCS kongresa atzina organizācijas vadītājs Jānis Šolks. Viņš uzsvēra, ka LPCS turpmāk rūpīgi uzmanīs, vai uzņēmumam netiks sniegts «slēpts atbalsts» piena rūpnīcas projekta virzīšanā.

LPCS vadītāja teiktajam piekrita arī a/s Valmieras piens valdes priekšsēdētājs Rolands Gulbis, sakot, ka «daži zēni aiziet uz ministriju un dabū augšā rūpnīcu, taču rodas jautājums - kāpēc tāda nevienlīdzīga attieksme, jo citiem šādu iespēju nav.» Mums šķiet, ka šāda rūpnīca nav vajadzīga, tomēr laiks rādīs, vai tā bijusi vajadzīga, piebilda R. Gulbis.

Jau vēstīts, ka a/s Trikātas siers izstājās no LPCS saistībā ar LPCS «agresīvo un subjektīvo nostāju pret jaunās piena rūpnīcas projektu.» Rūpnīcu attīsta Latvijas Piens, kura sastāvā ir kooperatīvi Trikāta KS, Piena partneri KS un Dzēse. LPCS viens no šā gada galvenajiem uzdevumiem ir turpināt paust LPCS kopējo viedokli par SIA Latvijas piens aktivitātēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Virši-A boss: konkurējot ar ārvalstu kompānijām, varam spēlēt vienīgi uz nacionālajām jūtām

Lelde Petrāne, 20.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Degviela kļūs vēl dārgāka, bet valstij jārūpējas par veselīgu konkurenci un jāapkaro kontrabanda, uzskata degvielas mazumtirdzniecības uzņēmuma Virši-A valdes priekšsēdētājs Jānis Riekstiņš.

Intervijā laikrakstam Diena, runājot par nopietnākajiem konkurentiem, viņš sacījis: «Draudīgākie konkurenti, protams, ir lielais trijnieks - ārzemnieki - Statoil, Neste Latvija, Lukoil Baltija R, jo spēj piedāvāt ļoti izdevīgus sadarbības nosacījumus lielākajiem transporta uzņēmumiem un citiem juridiskajiem klientiem, piemēram, ilgākus apmaksas termiņus, turklāt ir izveidojuši ļoti plašu degvielas uzpildes staciju tīklu visā valstī.

Piemēram, kāds Madonas uzņēmums var gadiem pirkt degvielu pie novadnieka - vietējā Latvijas degvielas tirgotāja -, bet tad šis uzņēmums attīstās un izvērš savu darbību, teiksim, Tukumā. Tur Madonas degvielas tirgotājam nav benzīntanka, un uzņēmums pāriet pie Statoil, Lukoil vai Neste, bet pie vietējā degvielas tirgotāja vairs neatgriežas. Šādā veidā daudzi vietējie Latvijas degvielas tirgotāji klientus un savas pozīcijas tirgū pazaudē.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Valmiera izvēlas gājēju-velosipēdistu ceļus

Baiba Zālīte, speciāli db.lv, 06.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valmierā velo infrastruktūra organizēta veidojot gājēju-velosipēdistu ceļus, nevis iezīmējot velo joslas brauktuvē.

Šobrīd Valmierā velo satiksme ir nodrošināta vairāk nekā 11 kilometru garumā. «Valmiera ir izvēlējusies velo infrastruktūras attīstības ceļu kompleksā risinājumā ar maģistrālo ielu rekonstrukcijas projektiem. Uzsākot maģistrālo pilsētas ielu rekonstrukcijas projektus 2009. gadā, velo infrastruktūras attīstība vietās, kur to atļauj ielu parametri, notiek izveidojot vienvirziena vai abu virzienu gājēju - velosipēdistu ceļus,» db.lv pastāstīja Valmieras pilsētas pašvaldības Sabiedrisko attiecību speciāliste vides komunikācijā Kristīne Melece.

Toms Treimanis, kurš Valmierā pārvietojas ar velosipēdu, klāstīja, ka dažviet veloceliņi Valmierā negaidīti beidzas, tomēr kopumā izveidotā sistēma viņu apmierina. «Tas, kas ir iesākts, tas ir ļoti labi, bet kaut kā nav pabeigts līdz galam. Nav izveidots kopīgs tīklojums,» sacīja T. Treimanis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fotoradaru piegādātājs V-Traffic (iepriekš Vitronic Baltica un partneri) ir piekritis slēgt pagaidu vienošanos ar Valsts policiju (VP), lai maksimāli nodrošinātu uz Latvijas ceļiem izvietoto fotoradaru darbības nepārtrauktību pēc tam, kad pamata līguma darbība būs beigusies.

Par to aģentūru LETA informēja iekšlietu ministra Riharda Kozlovska (RP) padomniece Daiga Holma. Viņa atzina, ka pārrunas ar V-Traffic turpinās, taču «labā ziņa ir tā, ka partneris ir piekritis sadarbībai», līdz ar to neatbildēts palicis vienīgi jautājums, kad šī pagaidu vienošanās tiks noslēgta – piektdien, 28.septembrī, vai nākamās nedēļas sākumā.

Tādējādi joprojām nav skaidrs, vai fotoradari uz Latvijas ceļiem darbosies šīs nedēļas nogalē, taču ir skaidrs, ka gadījumā, ja to darbībā būs pārrāvums, tad tas nebūs ilgāks par dažām dienām. Tādā gadījumā šajās dažās dienās ātruma kontroli un satiksmes drošību uz Latvijas ceļiem pilnā apmērā nodrošinās VP.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Izvēlēsies 2014.gada vislabāk izbūvēto ceļu posmu

Lelde Petrāne, 27.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS Latvijas Valsts ceļi aicina autobraucējus balsot par 2014. gadā vislabāk izbūvēto ceļu posmu.

Katru gadu eksperti vērtē iepriekšējā gadā paveiktos lielākos ceļu infrastruktūras būvobjektus, kas ir nodoti ekspluatācijā, nosakot labākos posmus, kuru būvnieki saņem Gada balvas.

Šogad pirmo reizi arī autovadītāji tiek aicināti izteikt savu viedokli par to, kurš no pērn izbūvētajiem ceļu posmiem ir labākais.

Būvnieki, kuru izbūvētais posms saņems lielāko balsu skaitu, saņems Autobraucēju Gada balvu.

Autovadītāju balsošanai tiek piedāvāti desmit objekti:

a/c A8 Rīga-Jelgava-Lietuvas robeža (Meitene) posms 31,80.-43,14. km,

a/c A8 Rīga-Jelgava-Lietuvas robeža (Meitene) posms 49,38.-60,00. km,

a/c A9 Rīga (Skulte)-Liepāja posms 148,59.-163,28. km;

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ūdensvada avārijas dēļ iespējami sastrēgumi Brīvības ielā

Zane Atlāce - Bistere, 09.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdien, 9. martā, ap pusdienlaiku notikusi ūdensvada avārija Brīvības ielā 185, kuras lokalizācijai un likvidācijai no plkst.15 posmā pie Krišjāņa Barona ielas tiks slēgta labā malējā braukšanas josla virzienā uz Juglu, informē Rīgas domē.

Avārijas remontdarbu dēļ iespējami satiksmes sarežģījumi, tāpēc SIA Rīgas ūdens aicina autobraucējus iespēju robežās apbraukt minēto Brīvības ielas posmu.

Avārijas likvidācijai atslēgts ūdensvads Brīvības ielas posmā no Indrānu ielas līdz Krišjāņa Barona ielai, ūdensapgāde pārtraukta šīs apkaimes deviņām ēkām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izdzirdot par nelabvēlīgiem laika apstākļiem autobraucēji ir metušies mainīt vasaras riepas pret ziemas, izveidojot pie daudziem riepu servisa centriem garas rindas. Apzinīgāko pulkā ir korporatīvie klienti un sievietes.

Riepu servisa centra Laneks pārstāvis Tālis Meļķis atzīst, ka šobrīd uz riepu maiņu pieraksts daudzos maiņas punktos ir izveidojies vismaz uz divām nedēļām „Atsevišķi klienti, kuri šobrīd zvana un vēlas pierakstīties uz riepu maiņu pat nedaudz apvainojas, ja varam pierakstīt tikai uz oktobra beigām,” tā T. Meļķis. Pēc viņa novērojumiem šobrīd aktīvi ziemas riepas maina korporatīvie klienti, kā arī sievietes. Atšķirībā no stiprā dzimuma pārstāvjiem sievietes ir daudzkārt aktīvākas, tostarp pedantiski ievērojot nolikto laiku, kad ir paredzēta riepu maiņa. Turpretim vīrieši bieži grēko, gan nokavējot paredzēto laiku, kad jāierodas servisā, gan aizmirstot, ka iepriekš ir pierakstījies.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā augsto satiksmes intensitāti uz Tallinas šosejas (A1) posmā starp Baltezeru un Ādažiem (21 000 auto diennaktī), un lielo satiksmes negadījumu skaitu šajā vietā, ir likvidēts kreisais pagrieziens uz Baltezera kokaudzētavu, informē VAS Latvijas Valsts ceļi.

Pie pagrieziena uz kokaudzētavu paredzēts ierīkot arī apgaismojumu, šiem darbiem pašreiz ir izsludināts iepirkums.

Šis ceļa posms ir klasificēts kā «melnais punkts», un satiksmes organizācijas grozījumi ir vērsti uz satiksmes drošības uzlabošanu, lai autovadītāji varētu braukt droši, neapdraudot ne sevi, ne citus ceļa lietotājus. Saskaņā ar statistiku 2012.-2014. gadā šajā posmā ir notikuši septiņi satiksmes negadījumi, no tiem pieci smagi ar astoņiem ievainotajiem un diviem bojāgājušiem.

Lai informētu autobraucējus par grozījumiem, pie pagrieziena uz veco Ādažu ceļu ir izvietota satiksmes organizācijas shēma, kas skaidro apgriešanās maršrutu: vecais Ādažu ceļš-apļveida krustojuma trešā nobrauktuve uz divlīmeņu satiksmes pārvadu–apļveida krustojums pie Statoil un pagrieziens uz Tallinas šoseju Rīgas virzienā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau aptuveni gadu netālu no Liepājas tiek ražotas virsbūves detaļas autosportam - rallija, drifta, rallijkrosa, autokrosa un citām automašīnām, biznesa portālam Db.lv pastāstīja uzņēmuma īpašnieks Aivis Tints.

Viņš stāsta, ka kolēģim Oskaram Šmitam bija izveidojies savs klientu loks, jo viņš jau šajā jomā bija strādājis. «Savukārt, man patīk rallijs un varu sevi dēvēt par auto fanu. Bija ļoti vilinoši sākt biznesu šajā nišā. Sākām veidot detaļu formas. Viena, otra, trešā automašīna, un tā uzņēmums ir izaudzis. Šobrīd četriem auto modeļiem virsbūves detaļas mēs varam nokomplektēt gandrīz pilnībā,» stāsta A.Tints. Sākotnēji uzņēmējdarbības uzsākšanai tika piesaistīts Altum līdzfinansējums, kā arī konsultācijas sniedza Liepājas biznesa inkubators.

Uzņēmums ražo automašīnu virsbūves detaļas, piemēram, spārnus, bamperus, sliekšņus un durvis. Detaļas ir atšķirīgas, ņemot vērā autosporta veidu. Kā skaidro A.Tints, uzņēmuma galvenais uzdevums ir šīs detaļas saražot pēc iespējas izturīgākas, elastīgākas, vieglākas, kā arī, protams, par pieņemamu cenu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Db akcija: Rīgas dome gatava taupīt, bet palielinās atbalstu mazturīgajiem

Atis Rozentāls, 67504128, 29.10.2008

Rīgas domes darbinieki mazāk zvanīs pa mobilajiem tālruņiem, tērēs mazāk benzīna, nebrauks komandējumos un atteiksies no krāšņu pasākumu rīkošanas, Db žurnālistiem apsolīja pilsētas mērs Jānis Birks.

Foto: Ritvars Skuja, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sastādot budžeta projektu 2009. gadam, Rīgas dome sola izvērtēt visu struktūrvienību darbu un iespējas samazināt izdevumus par vismaz 5 procentiem.

Rīgas domes darbinieki mazāk zvanīs pa mobilajiem tālruņiem, tērēs mazāk benzīna, nebrauks komandējumos un atteiksies no krāšņu pasākumu rīkošanas, Db žurnālistiem apsolīja pilsētas mērs Jānis Birks.

Grūtā sadarbība

Rīgas pašvaldības un uzņēmēju starpā nepieciešams aktīvāks dialogs, atzina tikšanās dalībnieki. «Domāju, ka tas jūs neizbrīnīs, ka no desmit aktuālākajām uzņēmēju vajadzībām septiņas ir saistītas ar nepieciešamību pastiprināt dialogu ar valsti un pārvaldes sistēmu. Uzņēmēji ļoti grib, lai tas būtu aktīvāks, lai viņu intereses tiktu pārstāvētas, tiktu sadzirdētas, lai nejēdzības tiktu novērstas, lai budžets tiktu kontrolēts utt. Mums nav vēlēšanās izvērst retorisku diskusiju vai mētāties ar dubļiem. Runa ir par to, ka šobrīd grūti ir visiem, un būs vēl grūtāk, ja mēs nedarīsim neko gan valsts līmenī, gan sadarbībā ar pašvaldībām,» uzsvēra D.Pavļuts. Rīgas mērs piekrita, ka dialogs ir nepieciešams, un tas arī tiek veidots ar dažādu padomju starpniecību, tai skaitā Rīgā darbojas Uzņēmējdarbības koordinācijas padome. «Gribu minēt vēl vienu lielu jautājumu bloku – tā ir sadarbība ar valsti. Ir pieņemti daudzi likumi un Ministru kabineta noteikumi, kas netiek realizēti dzīvē. Piemēram, likums par sabiedrisko transportu, kas nosaka zaudējumu segšanu. Zaudējumi rodas Rīgas satiksmei, jo valdība gan ir pieņēmusi lēmumu, ka jābūt atvieglojumiem 1. un 2. grupas invalīdiem, skolēniem un studentiem, bet zaudējumu segšanai naudu neiedod. Zaudējumi ir 20 miljoni latu, bet valsts kompensē septiņus miljonus. Nevar atklāti melot un ignorēt sabiedrības intereses! Tā tiek radīts precedents nihilistiskajai attieksmei pret pašu pieņemtajiem lēmumiem. Man viens ministrs, neteikšu, kurš, teica – ko jūs uztraucaties, aptuveni 30 likumi ir tādi, ko mēs neņemam vērā! Bet kāda tad ir filozofija politiķim, ministram, tad kāpēc jūs tur sēžat, ja pieņemat likumus, par kuriem jūs zināt, ka tos nevarēs izpildīt?» tā J.Birks. Ap sešu miljonu latu robs pilsētas budžetā veidojas, apmācot citu pašvaldību bērnus skolās un pirmsskolas izglītības iestādēs. Ministru kabineta noteiktās kompensācijas apjoms ir trīs reizes mazāks par reālajām izmaksām, norādīja J.Birks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Austrālijā Apple karšu kļūda likusi vairākiem autobraucējiem maldīties bez ūdens un ēdiena

Gunta Kursiša, 10.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc tam, kad vairāki autobraucēji, sekojot Apple iPhone iOS 6 karšu sistēmai, pēdējo nedēļu laikā «iestrēguši» un pat līdz 24 stundām maldījušies Nacionālajā parkā bez ūdens un ēdiena, Austrālijas Viktorijas reģiona Milduras policija laidusi klajā oficiālu paziņojumu autobraucējus uzmanīties un labāk neizmantot Apple kartes, kamēr kompānija problēmas nebūs atrisinājusi.

Vietējā Milduras policija saņēmusi vairāku Viktorijas reģionā apmaldījušos autobraucēju zvanus. Vadītāji ziņoja, ka, sekojot jaunākā iPhone karšu programmas norādēm, viņi «iestrēguši» Murejas-Sansetas Nacionālajā parkā (Murray-Sunset National Park).

Policijai testējot Apple karšu sistēmu, atklājās, ka saskaņā ar sistēmu Viktorijas reģiona pilsēta Milduru atrodas Nacionālā parka vidū, aptuveni 70 kilometru attālumā no pilsētas patiesās atrašanās vietas.

«Policija ir ārkārtīgi nobažījusies, jo parkā nav pieejams ūdens, bet gaisa temperatūra var sasniegt 46 grādus pēc Celsija, radot potenciālus draudus dzīvībai,» teikts Milduras likumsargu paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

“Ignitis Latvija" noslēdzis ilgtermiņa sadarbības līgumu ar modes un izklaides centru "Rīga Plaza" par elektromobiļu uzlādes tīkla "Ignitis ON" attīstīšanu pie tirdzniecības centra, infrastruktūras izveides pirmajā posmā investējot vismaz 300 tūkstošus eiro.

Projekta pirmajā posmā tiks izbūvēta uzlādes stacija, kas sastāvēs no 5 uzlādes iekārtām 10 elektromobiļu vienlaicīgai uzlādei 150 m2 platībā, paredzot, ka centra apmeklētājiem tās būs pieejamas 2023.gada beigās.

Plānotā elektromobiļu uzlādes stacija aptvers daļu no jau esošajām tirdzniecības centra stāvvietām. Projekta ietvaros tiks uzstādītas vairāku veidu uzlādes iekārtas - gan īpaši ātrās līdzstrāvas uzlādes iekārtas, kuru jauda sasniegs 200 kW tiem klientiem, kuri tirdzniecības centrā plāno uzturēties neilgu laiku, gan lēnās maiņstrāvas uzlādes iekārtas, kuru jauda sasniegs līdz 22 kW. Mazākas kapacitātes uzlādes iekārtas būs piemērotas tiem, kuri dažādās tirdzniecības centra zonās pavada ilgāku laiku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada otrajā pusē Latvijas autobraucējus priecējis straujš degvielas cenu kritums – rezultātā novembrī tās sasniegušas pēdējos piecos gados zemāko līmeni. Iepriekš šādas cenas uzpildes stacijās bija vērojamas 2010. gada janvārī, kad litrs dīzeļdegvielas maksāja aptuveni 71 santīmu, liecina Statoil Fuel & Retail Latvia apkopotā informācija.

Dīzeļdegviela Statoil degvielas uzpildes stacijās novembrī maksāja vidēji 1,003 eiro par litru produkta, savukārt 2010. gada janvārī tās vidējā cena bija 1,009 eiro jeb 71 santīmu. Arī benzīna cena Statoil tīklā sasniegusi vienu no zemākajiem punktiem kopš 2010. gada sākuma, novembrī maksājot 1,073 eiro litrā (attiecīgi 2010. gada janvārī – 1,056 eiro).

Kopumā 2015. gadā degvielas cenas augstāko punktu sasniedza vasarā – jūnijā litrs benzīna maksāja 1,239 eiro, savukārt litrs dīzeļdegvielas 1,144 eiro. Kopš tā brīža, sekojot naftas produktu cenu izmaiņām pasaules biržās, vidējās produktu cenas samazinājušās par teju 17 centiem jeb 13% benzīnam un 14 centiem jeb 12% dīzeļdegvielai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas tipiskais automašīnas vadītājs ir svārstīgs autobraucējs, kurš uzskata, ka dažkārt viņš brauc labi, bet citreiz – slikti, liecina Nacionālā braukšanas testa rezultāti. Šādi autovadītāji tiek dēvēti par « Debespušu meistariem».

Savukārt vienlaikus ar testu notikusī Valsts policijas darbinieku praktiskās pieredzes aptauja noskaidroja, ka policistu skatījumā drošs šoferis Latvijā ir 35 līdz 44 gadus vecs autovadītājs, kura stāžs ir vismaz astoņi gadi.

Kopumā testu aizpildījuši vairāk nekā 23 tūkst. lietotāju, no kuriem 62% bija vīriešu un 38% - sievietes, kas proporcionāli atspoguļo kopējo autovadītāju dinamiku. Pēc Ceļu satiksmes drošības direkcijas datiem, patlaban Latvijā no visām aktīvajām vadītāju apliecībām 60% ir reģistrētas stirpā dzimuma pārstāvjiem, savukārt 40% - daiļā dzimuma pārstāvēm.

Sieviešu starpā biežākie autovadītāju profili bija: Debespušu meistare, Pagriezienu meistare, Saprātīgā braucēja, Teorētiski – ideāla un Satiksmes eksperte. Savukārt vīriešu starpā TOP5 ierindojās - Debespušu meistars, Saprātīgs braucējs, Teorētiski – ideāls, Stūres rata meistars un Zirgspēku pavēlnieks.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

DB viedoklis: Ar vienu roku stāvvietas slēdz, ar otru – soda šoferus

Raivis Bahšteins, DB viedokļu redaktors, 15.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pilsēta bez konkrēta redzējuma par stāvvietu infrastruktūras sakārtošanu autovadītājus noliek neapskaužamā situācijā

Auto īpašnieku skaudrā realitāte, kad mašīnu dzen kaut viesistabā, pozitīvu devumu sniedz vien pašvaldības budžetam, kuru tā var papildināt ar iekasētajām soda naudām.

To apmērs gada laikā izaug līdz pusotram miljonam eiro, kas būtībā izvilkts no iedzīvotāju kabatām, kuri ir nevis ļauni likumpārkāpēji, kas uz ielām notriec cilvēkus, bet gan paši rīdzinieki, kuriem ceļazīmes neļauj nolikt auto ne tikai pie zoodārza vai slimnīcas, bet pat dzimtās daudzdzīvokļu mājas pagalmā.

Kā šonedēļ ziņoja Latvijas Radio, liela daļa no pārkāpējiem Rīgā ir tie autovadītāji, kas savus spēkratus novieto neatļautās vietās daudzdzīvokļu namu iekšpagalmu zaļajā zonā. Pašas domes pasūtīts pētījums atklāja, ka pilsētā ik dienu nepietiek rūmes vismaz 34 tūkstošiem autobraucēju, kuri auto galvaspilsētā novietot nevar. Rīgas mērija, kas par budžeta līdzekļiem uzfrišina daudzdzīvokļu māju iekšpagalmus, autostāvvietu problēmu diemžēl ar to nerisina.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

19. novembra rītā naftas cena Ņujorkas preču biržā bija 54.29 ASV dolāri par barelu, kas ir par 0.11 dolāriem mazāk nekā biržas slēgšanas brīdī 18. novembrī.

Jāsecina, ka krītošās degvielas cenas iedrošinājušas ASV autobraucējus atkals sēsties pie stūres.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas parlamenta opozīcijā esošā sociāldemokrātiskā partija iecerējusi aizliegt uz valsts autobāņiem pārvietoties bez ātruma ierobežojuma. Paredzēts, ka partija šādu ierosinājumi iekļaus savā programmā pirms septembrī paredzētajām vēlēšanām.

Sociāldemokrātiskās partijas vadītājs Sigmals Gabriels (Sigmal Gabriel) aicinājis uz autobāņiem ieviest ātruma ierobežojumu 120 km/h, norādot uz statistikas datiem, kas apliecina, ka vietās, kur ir šādi ierobežojumi, samazinājies avāriju skaits.

Līdzīgu viedokli paudusi arī Vācijas Zaļā partija, kas aicinājusi ieviest 80 km/h ierobežojumu uz valsts vienkāršajiem ceļiem, lai tādējādi samazinātu siltumnīcas gāžu emisiju apjomus. Tiek pieļauts, ka sociāldemokrāti un Zaļā partija varētu veidot koalīciju, ja septembra vēlēšanas būs sekmīgas abiem politiskajiem spēkiem.

Izskanējušo ierosinājumu kritizējusi Vācijas autobraucējus pārstāvošā organizācija ADAC, kas paudusi, ka šādi ierobežojumi nav pamatoti. Sarunā ar laikrakstu Bild, ADAC pārstāvis Adreas Holzels (Andreas Holzel) sacījis, ka, neskatoties uz to, ka autobāņi nodrošina 30% Vācijas satiksmes, uz tiem noticis tikai 11% smagu avāriju, pretstatā 60% uz citiem ceļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru