Transports un loģistika

Autobusu kompānija pasažieriem piedāvā bezvadu interneta pieeju

Aivars Mackevics [email protected], 31.05.2005

Jaunākais izdevums

Sākot ar šo nedēļu, Ņujorkas Albany NY Bus autobusu kompānija darījumu ceļotājiem piedāvā bezvadu interneta pieeju autobusu reisos no Albany starptautiskās lidostas un Pepsi Arena uz Penn Station, J.F. Kenedija un LaGuardina lidostām. Albany NY Bus sola nodrošināt pastāvīgajam pieslēgumam līdzvērtīgu bezvadu interneta darbības ātrumu. Pašreiz sākuši kursēt divi bezvadu interneta autobusi, bet autobusu skaitu paredzēts palielināt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Bezvadu internetu lieto par 15% vairāk

, 14.12.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lattelecom bezvadu interneta (WiFi*) sakaru plūsmas apjoms šogad salīdzinājumā ar 2005.gadu pieauga par 15%, bet uzņēmuma ieņēmumi no pakalpojuma sniegšanas par 30%, liecina apkopotie dati ceturtdien, 14.decembrī.

Lattelecom bezvadu internetu regulāri izmanto vidēji apmēram 500 lietotāju mēnesī, bet neregulāri - vairāki tūkstoši. Palielinoties bezvadu piekļuves vietu skaitam visā Latvijā un palielinot bezvadu interneta ātrumu, lietotāju skaits varētu pieaugt par 40 - 50%. Aktīvāk bezvadu internets tiek lietots gada siltajos mēnešos, mazāk ziemā.

Lattelecom šogad sāka nodrošināt bezvadu interneta pārklājumu, izmantojot arī taksofonu tīklu. Šobrīd šādi ir aprīkoti apmēram 100 taksofoni Rīgas centrālajā daļā, visas Brīvības ielas garumā, kā arī Jomas ielā Jūrmalā un citās lielajās Latvijas pilsētās - Daugavpilī, Liepājā, Rēzeknē, Valmierā, Ventspilī un citur."Pēdējā laikā ievērojami auguši portatīvo datoru un citu mobilo ierīču, kas aprīkoti ar WiFi, pārdošanas apjomi. Mainās arī cilvēku ieradumi un pieaug prasības pēc mobilitātes, tajā skaitā arī pēc bezvadu interneta. Šīs ir tendences ir aktuālas gan pasaulē, gan arī Latvijā", saka Lattelecom komercdirektora p.i. Jānis Ligers.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lattelecom bezvadu interneta (WiFi*) sakaru plūsmas apjoms šogad salīdzinājumā ar 2005.gadu pieaudzis par 15%, bet uzņēmuma ieņēmumi no pakalpojuma sniegšanas par 30%, liecina Lattelecom dati.

Palielinoties bezvadu piekļuves vietu skaitam visā Latvijā un palielinot bezvadu interneta ātrumu, lietotāju skaits varētu pieaugt par 40 - 50%. Aktīvāk bezvadu internets tiek lietots gada siltajos mēnešos, mazāk ziemā.

Lattelecom šogad sāka nodrošināt bezvadu interneta pārklājumu, izmantojot arī taksofonu tīklu. Šobrīd šādi ir aprīkoti apmēram 100 taksofoni Rīgas centrālajā daļā, visas Brīvības ielas garumā, kā arī Jomas ielā Jūrmalā un citās lielajās Latvijas pilsētās - Daugavpilī, Liepājā, Rēzeknē, Valmierā, Ventspilī un citur.

"Pēdējā laikā ievērojami auguši portatīvo datoru un citu mobilo ierīču, kas aprīkoti ar WiFi, pārdošanas apjomi. Mainās arī cilvēku ieradumi un pieaug prasības pēc mobilitātes, tajā skaitā arī pēc bezvadu interneta. Šīs ir tendences ir aktuālas gan pasaulē, gan arī Latvijā", stāstīja Lattelecom komercdirektora p.i. Jānis Ligers.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Investējot trīs miljonus eiro, Latvijā radīta bezvadu interneta sistēma

Lelde Petrāne, 26.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā bezvadu tehnoloģiju uzņēmuma Ubiquiti Networks (UBNT) izveidotais patērētāju produktu izpētes centrs Latvijā gada laikā radījis bezvadu interneta sistēmu mājas vajadzībām, pastāstīja UBNT pārstāvniecības Latvijā vadītājs Kristaps Rikāns.

Latvijas inženieru radītā bezvadu interneta sistēma Amplifi ir paredzēta lietošanai mājās, nodrošinot jaudīgu un stabilu interneta pieslēgumu arī tad, ja tiek lietots daudz viedierīču. Sistēmas izstrādē investēti trīs miljoni eiro, un tā nule ir kļuvusi pieejama iepriekšējā pasūtīšanā.

«Mūsu mājās aizvien vairāk parādās ierīces, kurām vajag stabilu un ātru bezvadu interneta pieslēgumu, taču - jo vairāk ierīču tiek pieslēgtas rūterim, jo lēnāks tas kļūst. Amplifi risina tā dēvēto «pudeles kakla» problēmu un vienlaikus būtiski paplašina rādiusu, kurā pieejams pastāvīgs un ātrs bezvadu internets. Faktiski mājās kļūst iespējama tāda kvalitātes datu apraide, kāda parasti ir pieejama tikai uzņēmumiem, kas izmanto lieljaudas risinājumus,» skaidroja Rikāns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

HP izlaiž viedtālruni ar plašām bezvadu e-pasta iespējām

, 10.04.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Informāciju tehnoloģiju kompānija Hewlett-Packard (HP) iepazīstina ar jaunāko HP iPAQ ierīci HP iPAQ 514 Voice Messenger - gludas formas nelielu viedtālruni (smartphone), kas biznesa lietotājiem nodrošina pielāgojamu bezvadu e-pasta lietošanu, pateicoties ērtai balss vadībai un brīvroku funkcionalitātei.

HP iPAQ 514 Voice Messenger iekļautas interneta telefonijas balss pārraides iespējas, push e-pasts un jaunākā Windows Mobile 6 operētājsistēma. HP iPAQ Voice Messenger ieņem līderpozīcijas arī pēc baterijas darbības ilguma - ar pilnībā uzlādētu bateriju nepārrauktu sarunu režīmā darbības ilgums ir līdz sešām stundām. HP iPAQ 514 sērijas tālrunis ir pirmais HP jaunajā viedtālruņu grupā, kas palīdz īpaši steidzīgiem profesionāļiem pieslēgties tīklam no jebkuras vietas.

Ar vairāk nekā 20 balss komandām jaunais iPAQ nodrošina klientiem brīvroku funkcionalitāti. Izmantojot efektīvo balss atbildes (voice reply) iespēju, lietotāji var atbildēt uz saviem e-pastiem, nodiktējot un nosūtot atbildi balss formā, kas izslēdz nepieciešamību rakstīt. Lietotāji var arī noklausīties e-pasta un teksta ziņojumus, vadīt tālruņa un kalendāra uzdevumus, kā arī dot mutiski komandu lietojumprogrammu atvēršanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurss, kurā jāizvēlas firmas, kas nodrošinās sabiedriskā transporta pakalpojumus Latvijā, esot sastādīts noteiktu kompāniju interesēs.

Šādas aizdomas radušās vairākiem transporta nozarē strādājošiem uzņēmumiem. Jau augusta beigās noslēdzas pieteikumu iesniegšanas termiņš konkursam par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu ar autobusiem, kurš pārdalīs tirgu Latvijā. Tomēr konkursu jau skar skandāli. «Satiksmes ministrija izpilda precīzu pasūtījumu,» norāda SIA AIPS vadītājs Uldis Kolužs. Dažas autobusu firmas pat pieprasa konkursa atcelšanu un jaunu noteikumu iz­strādi, griežoties pie Konkurences padomes, Satiksmes ministrijas (SM) un Ministru prezidenta. Pašreizējie konkursa noteikumi lielā mērā esot vērsti uz to, lai izspiestu vairākas kompānijas no tirgus. SM oficiālu atbildi par pārvadātāju apstrīdēto konkursu gan sola sniegt tikai līdz augusta beigām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Mobilajam telefonam (LMT) notiek sarunas ar vairākiem Latvijas autobusu parkiem par iespēju ierīkot internetu starppilsētu autobusos, apstiprināja LMT preses sekretārs Jānis Vēvers.

Viņš apstiprināja, ka iespēja pieslēgties bezvadu internetam ir vienā Jēkabpils, vienā Rēzeknes un trijos Cēsu starppilsētu maršrutu autobusos. Kā skaidroja J. Vēvers, Jēkabpils un Rēzeknes autobusu parki, kā arī Cēsu uzņēmums a/s Cata nolēmuši piedāvāt internetu autobusos komerciāliem mērķiem pēc ierīču testēšanas vasaras gaitā.

Autobusos izmanto Ķīnas Huawei ražotu bezvadu maršrutētāju, kas brauciena laikā pieslēdzas LMT mobilajam internetam un interneta signālu sadala autobusa salonā, izmantojot WiFI jeb neliela darbības rādiusa bezvadu interneta apraides tehnoloģiju. Kā teica J. Vēvers, viņš saprotot, ka internets autobusos būs bez maksas, tas ir, iekļauts biļetes cenā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Pēc tarifu vienādošanas Pierīgas autobusu maršrutos cena varētu pieaugt pat par 15%

Dienas Bizness, 09.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz šā gada beigām plānots visā valstī ieviest vienotus tarifus braukšanai reģionālo vietējo autobusu maršrutos. Šī procesa rezultātā pasažieriem jārēķinās ar izmaiņām autobusu biļešu cenās. Ir maršruti, kur izmaiņas ir niecīgas, atsevišķos maršrutos būs biļešu cenu pazemināšanās, dažos virzienos gan nāksies maksāt dārgāk. Vislielākās izmaiņas būs pasažieriem Pierīgas autobusu maršrutos, kur cena varētu pieaugt pat par 15%, trešdien raksta laikraksts Diena.

Saskaņā ar Autotransporta direkcijas (ATD) informāciju pašlaik reģionālo maršrutu autobusu pārvadājumos ir 24 dažādi tarifi un dažādi biļešu cenu noteikšanas principi, kas atšķiras ne tikai dažādiem pārvadātājiem, bet arī vienam pārvadātājam dažādos reģionos, un pašlaik biļešu cenu atšķirības par vienāda garuma maršrutu dažādās valsts vietās var sasniegt pat 0,40 eiro.

Lai veicinātu iedzīvotāju pārvietošanos ar sabiedrisko transportu, mērojot tālākas distances, plānots, ka tarifu vienādošanas rezultātā brauciena maksa pēc 33. brauciena kilometra samazināsies, un šis samazinājums var būt pat vairāk nekā viens eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pirms konkursa par sadarbību vienojas

Lāsma Vaivare kopā ar Oskaru Prikuli un Vēsmu Lēvaldi, 07.11.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daļu pārvadātāju, kam, šogad uzvarot konkursā par tiesībām veikt pasažieru pārvadājumus Latvijā, valsts nākamos divpadsmit gadus garantējusi ienākumus, vieno juridiskas saites.

A/s Liepājas autobusu parks, a/s Nordeka, a/s Rīgas Taksometru parks, SIA Rīgas satiksme, SIA Saldus autobusu parks un Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija 2006. gadā nodibinājuši a/s Starppilsētu līnijas, kuras "uzdevums ir sagatavot materiālus un piedalīties konkursā par tiesībām veikt pasažieru pārvadāšanu LR reģionos saskaņā ar izstrādātiem konkursa noteikumiem".

Plūc laurus

Starppilsētu līniju akcionāri un uzņēmuma amatpersonu pārstāvētas firmas plūca laurus valsts SIA Autotrans­portu direkcija šovasar izsludinātajā konkursā par tiesībām divpadsmit gadus veikt (un iegūt iespaidīgas dotācijas) reģionālos starppilsētu pārvadājumus ar autobusiem, pilnībā iegūstot četras no astoņām konkursā piedāvātajām lotēm (reģionālas starppilsētu nozīmes maršrutu tīkla daļas) un līdzdarbojoties piektajā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Stāsies spēkā maksa airBaltic pasažieriem, kuri izmantos personalizētu reģistrāciju lidostā

Lelde Petrāne, 31.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot ar šā gada 1.februāri, aviokompānijas airBaltic pasažieriem jārēķinās ar izmaiņām.

Kā iepriekš skaidroja, Mihaels Grimme (Michael Grimme), airBaltic komercdirektors: «Ja visi pasažieri izmantotu reģistrāciju internetā un mobilo reģistrāciju, viņi kopā ietaupītu līdz pat 90 miljoniem minūšu gadā un tādējādi samazinātu arī rindas lidostās. Tas ir ievērojams laika ietaupījums – vairāk nekā 15 gadi – tāpēc mēs vēlamies iedrošināt mūsu pasažierus lietot modernās tehnoloģijas. Līdz ar to mēs uzlabosim interneta un mobilo reģistrāciju, kā arī ieviesīsim maksu pasažieriem, kuri vēlas izmantot personalizētu reģistrāciju lidostā.»

Plašs uzlabojumu klāsts tikšot ieviests pašapkalpošanās reģistrācijai, šāds pakalpojums ir pieejams interneta vietnē airBaltic.com un viedtālruņos, ievadot adresi airBalticMobi.com. Papildus labākai funkcionalitātei, reģistrācija internetā būs pieejama līdz vienai stundai pirms reisa izlidošanas, iepriekšējo divu stundu vietā. Tādējādi airBaltic pasažieriem tikšot sniegta lielāka brīvība, reģistrējoties lidojumiem, jo turpmāk to varēs veikt internetā, no savām mobilajām ierīcēm, esot ceļā uz lidostu vai lidostā. Reģistrācija internetā pieejama laikā no plkst. 12.00 iepriekšējā dienā pirms paredzētā lidojuma. Veicot reģistrāciju internetā, pasažieri, kuriem nav reģistrējamās bagāžas, var doties tieši uz lidostas drošības kontroles punktu. Savukārt pasažieriem, kuriem ir reģistrējamā bagāža, tā ir jānodod tam speciāli paredzētā vietā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Policija izstrādājusi ieteikumus, kā justies droši internetā

, 26.11.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts policija izstrādājusi ieteikumus e-pasta korespondences un interneta vides drošībai.

"Interneta vide mūsdienās piedāvā dažādas iespējas saņemt pakalpojumus, kā arī brīvi sazināties ar citām personām. Ņemot vērā interneta pieslēgumu popularitāti, komersanti arvien paplašina savu internetā piedāvāto pakalpojumu klāstu.

Izmantojot interneta vidi dažādu darbību veikšanai, ir jāņem vērā šīs vides specifiskās īpatnības – parasti šajā vidē komersanti interneta resursu ietvaros savus klientus nodala pēc atsevišķu lietotāju principa. Parasti lietotājs iegūst tiesības piekļūt savam kontam (profilam) un pakalpojumiem ievadot kādu konkrētu tikai sev zināmu lietotājvārdu un paroli, tomēr, citreiz aizsardzība tiek papildināta izmantojot numurētu pieejas kodu kartes, kodu kalkulatorus, vienreiz izmantojamos kodus, kā tas ir internetbanku gadījumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

BANKROTI draud arī e-veikaliem

Sanita Igaune, Oskars Prikulis, Db, 05.02.2009

Pirmie trīs gada mēneši būs ļoti smagi Latvijas ekonomikā un tai skaitā arī interneta veikaliem, interneta veikala 1A vadītājs Mareks Zuika.

Foto: Elīna Kursīte, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai izdzīvotu, liela daļa mazo interneta veikalu, visticamāk, uz laiku darbību pārtrauks, bet lielie nozares dalībnieki apvienosies.

Pirmie trīs gada mēneši būs ļoti smagi Latvijas ekonomikā un tai skaitā arī interneta veikaliem, interneta veikala 1A vadītājs Mareks Zuika.Tā Db pastāstīja Latvijas Interneta asociācijas (LIA) izpilddirektors Viesturs Plešs, vēršot uzmanību, ka pašreizējā ekonomiskā situācija «atsijās» daudzus interneta veikalus, kam nav pieredzes un resursu. Apvienošanās iespēju izskata viens no lielākajiem interneta veikaliem Latvijā Xnet. «Pašlaik izskatām iespēju piedāvāt tiem mūsu konkurentiem, kuri vēl nav uz bankrota sliekšņa, apvienoties ar Xnet, jo mēs šobrīd strādājam ar vienu no modernākajām sistēmām Latvijā un mums ir sakārtoti procesi, lai mēs spētu ar esošām izmaksām apkalpot vismaz trīs reizes vairāk pasūtījumu nekā šobrīd. Attiecīgi apvienojoties būtu iespēja šādiem veikaliem izdzīvot šajā grūtajā periodā,» tā e-veikala komercdirektors Mārtiņš Švāns. E-komercija nav izņēmums, un ekonomiskā situācija ietekmē arī interneta veikalu nozari Latvijā, Db norādīja aptaujātie nozares eksperti. Turklāt tāpat kā citās sfērās, arī šajā šogad ir pieļaujami interneta veikalu bankroti. «Arī līdz šim ik pa brīdim ir bankrotējis kāds interneta veikals. Šis gads, protams, nebūs izņēmums un bankrotu skaits varētu pat palielināties. Riska grupā jāuzsver tie, kas ņēmuši kredītus neapdomīgai attīstībai vai saistību nomaksai,» Db atzīmēja interneta veikala Neoshop vadītājs Ints Trifanovs. Kopumā interneta veikalu nozare Latvijā ir vērtējama vairāku desmitu miljonu latu apmērā, norāda LIA.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien Jelgavas autobusu ražotāja AS AMO Plant autobuss svinīgos apstākļos pameta rūpnīcas teritoriju, lai dotos uz Voroņežas apgabalu Krievijā, vienlaikus tas būs mēģinājums ieiet Krievijas tirgū.

Piedaloties Jelgavas pilsētas domes priekšsēdētājam Andrim Rāviņam (ZZS), AMO Plant valdes priekšsēdētājam Aleksejam Maslovam un citiem Latvijas un Nīderlandes pārstāvjiem, kā arī ražotnes darbiniekiem, tika prezentēts Voroņežai sagatavotais autobuss, pēc kā tas pameta rūpnīcas teritoriju, lai dotos ceļā uz Voroņežu, kur 14.novembrī AMO Plant kopā ar SIA AMO Bus (Krievija) organizēs Latvijā ražotā pilsētas autobusa AMO Plant Ambassador SB 200 prezentāciju Voroņežas apgabala administrācijai un pilsētas mērijai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Hansabanka nodrošina augstskolās bezmaksas bezvadu internetu

, 19.10.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hansabanka jaunajā mācību gadā turpina pagājušajā gadā uzsākto bezvadu interneta WiFi nodrošināšanas projektu Latvijas augstskolām. 2005.gadā WiFi projektu Hansabanka uzsāka ciešā sadarbībā ar Lattelecom. Šogad ar Hansabankas finansiālo atbalstu ierīkotas jaunas Wifi uztveršanas zonas Latvijas Universitātē, Rīgas Tehniskajā universitātē un Baltijas Krievu Institūtā.

Latvijas Universitātē sadarbojoties ar uzņēmumu "Lanet" bezvadu interneta zonas ierīkotas 10 bibliotēkās.

Ar Lattelecom tehnisko atbalstu jaunas WiFi interneta zonas ierīkotas Rīgas Tehniskās universitātes studentu kopmītņu ēkās Āzenes ielā un Baltijas Krievu Institūta centrālajā ēkā Lomonosova ielā.

AS "Hansabanka" valdes loceklis, IT un produktu attīstības pārvaldes vadītājs Ģirts Bērziņš: "Mums kā inovāciju bankai ir svarīgi mudināt cilvēkus apgūt jaunās tehnoloģijas un iespējas, ko tās dod. Internets vairs nav eksotika, bet ikdienas nepieciešamība zināšanu sabiedrībā. Sevišķi svarīgi tas ir studentiem un pasniedzējiem, jo bez piekļuves augstskolu datu bāzēm, bibliotēkām un citiem tīmekļa resursiem mācības vienkārši nav iespējamas. Vēl viens apstāklis ir tas, ka pēdējo gadu laikā strauji pieaudzis portatīvo datoru skaits ar bezvadu interneta iespējām."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par to, kādi steidzami risinājumi nepieciešami, lai nodrošinātu nepieciešamo skaitu autobusu šoferu, lai nenonāktu situācijā, ka nav kam vadīt pasažieru autobusus, Guntara Gūtes saruna ar Liepājas autobusu parka (LAP) valdes locekli Annu Valteri.

Šobrīd joprojām novērojamas lielākas vai mazākas, tomēr problēmas autobusu pasažieru pārvadājumu jomā – kam trūkst šoferu, kam pat attiecīgu autobusu. Tostarp jūlijā diezgan lielas grūtības piedzīvoja arī jūsu uzņēmums. Kas ir galvenie faktori, kas rada šo situāciju?

Ja runājam konkrēti par jaunajām lotēm kā tādām – daļā no tām pārvadātāji darbu uzsāka pagājušajā un šajā gadā, tagad ir paziņoti konkursa rezultāti atlikušajās lotēs, kur pārvadājumi jāuzsāk nākamajos gados. Nenoliedzami, tie, kuri ir gudrāki, gatavojoties uzsākt darbu jaunajās lotēs, mācīsies no visu mūsu kļūdām. Bet runājot par mūsu pieredzi – gatavojoties Ogres/Aizkraukles lotes izpildes uzsākšanai, bija jāpaveic ļoti liels darbs, kas sastāvēja no vairākiem lieliem blokiem, tostarp nokomplektēt attiecīgām prasībām atbilstošus autobusus. Mēs laicīgi iegādājāmies pilnīgi jaunu floti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic ieviesīs maksu pasažieriem, kuri vēlas izmantot personalizētu reģistrāciju lidostā

Lelde Petrāne, 24.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot ar šā gada 1.februāri, Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic «ievieš plašus uzlabojumus interneta un mobilās reģistrācijas sistēmā», liecina kompānijas izplatītais paziņojums medijiem.

Mihaels Grimme (Michael Grimme), airBaltic komercdirektors, skaidro: «Ja visi pasažieri izmantotu reģistrāciju internetā un mobilo reģistrāciju, viņi kopā ietaupītu līdz pat 90 miljoniem minūšu gadā un tādējādi samazinātu arī rindas lidostās. Tas ir ievērojams laika ietaupījums – vairāk nekā 15 gadi – tāpēc mēs vēlamies iedrošināt mūsu pasažierus lietot modernās tehnoloģijas. Līdz ar to mēs uzlabosim interneta un mobilo reģistrāciju, kā arī ieviesīsim maksu pasažieriem, kuri vēlas izmantot personalizētu reģistrāciju lidostā.»

Plašs uzlabojumu klāsts tikšot ieviests pašapkalpošanās reģistrācijai, šāds pakalpojums ir pieejams interneta vietnē airBaltic.com un viedtālruņos, ievadot adresi airBalticMobi.com. Papildus labākai funkcionalitātei, reģistrācija internetā būs pieejama līdz vienai stundai pirms reisa izlidošanas, iepriekšējo divu stundu vietā. Tādējādi airBaltic pasažieriem tikšot sniegta lielāka brīvība, reģistrējoties lidojumiem, jo turpmāk to varēs veikt internetā, no savām mobilajām ierīcēm, esot ceļā uz lidostu vai lidostā. Reģistrācija internetā pieejama laikā no plkst. 12.00 iepriekšējā dienā pirms paredzētā lidojuma. Veicot reģistrāciju internetā, pasažieri, kuriem nav reģistrējamās bagāžas, var doties tieši uz lidostas drošības kontroles punktu. Savukārt pasažieriem, kuriem ir reģistrējamā bagāža, tā ir jānodod tam speciāli paredzētā vietā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Nordeka: Mūsu autobusu vadītāju darba samaksa ir viena no augstākajām nozarē

Žanete Hāka, 10.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Nordeka vadība kategoriski noraida streika organizētāju apgalvojumus par vadības attieksmi pret darbiniekiem, autobusu vadītāju darba un atpūtas režīma neievērošanu un zemajām algām, paziņojumā Nasdaq Riga norāda kompānijas vadītājs Sergejs Zabavņikovs.

Pēc Valsts SIA Autotransporta direkcija atzinuma AS Nordeka autobusu vadītāju darba samaksa pirms darbinieka nodokļu nomaksas ir viena no augstākajām nozarē. 2013.gadā tā bija vidēji 850 eiro mēnesī.

Respektējot savu darbinieku likumiskās tiesības piedalīties streikā, AS Nordeka vadība vienlaicīgi uzskata par nepieņemamu šī streika organizētāja – arodbiedrības LABA - publiskajā telpā pret uzņēmumu izvērsto nomelnojošo kampaņu.

AS Nordeka ir viens no lielākajiem pasažieru pārvadātājiem Latvijā un arī viens no lielākajiem nodokļu maksātājiem nozarē. Uzņēmuma akcionāri pēdējos gados ir ieguldījuši lielus līdzekļus gan uzņēmuma attīstībā, gan darbinieku darba apstākļu uzlabošanā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Jauna bezvada interneta tehnoloģija Latvijā

, 19.10.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija kļuvusi par ceturto valsti Eiropā, kas uzsākusi jaunā Flash OFDM bezvadu interneta tīkla izveidi. Pirmoreiz Latvijā šīs tehnoloģijas ieviešanu īsteno VAS "Valsts informācijas tīkla aģentūra" (VITA), kas jau otrdien testa režīmā sāka pārbaudīt jauno tehnoloģiju trīs uzstādītajās bāzes stacijās Ulbrokā, Mārupē un Jūrmalā, Db.lv informēja Valsts akciju sabiedrības "Valsts informācijas tīkla aģentūra" mārketinga vadītāja Zane Lase.

Flash OFDM ir jauna un progresīva datu pārraides tehnoloģija, kas nodrošina mobilu un ātru pieslēgumu vispasaules tīmeklim.

"Šī ir revolucionāri jauna tehnoloģija, kas ļaus izmantot visas bezvadu interneta priekšrocības, sākot ar interneta lietošanu piemājas dārzā vai guļot pludmalē, kā arī, piemēram, braucot automašīnā," tehnoloģijas priekšrocības uzsver VITA valdes priekšsēdētājs Juris Kanels.

VITA izmanto salīdzinoši zemās 450 MHz radio frekvences, kas nodrošina plašu tīkla pārklājumu un iespēju saņemt kvalitatīvu interneta pieslēgumu jebkuram lietotājam, kas atrodas bāzes stacijas zonā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Jauna bezvada interneta tehnoloģija Latvijā

Valdis Vikmanis [email protected], 18.10.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija kļuvusi par ceturto valsti Eiropā, kas uzsākusi jaunā Flash OFDM bezvadu interneta tīkla izveidi. Pirmoreiz Latvijā šīs tehnoloģijas ieviešanu īsteno VAS "Valsts informācijas tīkla aģentūra" (VITA), kas jau otrdien testa režīmā sāka pārbaudīt jauno tehnoloģiju trīs uzstādītajās bāzes stacijās Ulbrokā, Mārupē un Jūrmalā, Db.lv informēja Valsts akciju sabiedrības "Valsts informācijas tīkla aģentūra" mārketinga vadītāja Zane Lase. Flash OFDM ir jauna un progresīva datu pārraides tehnoloģija, kas nodrošina mobilu un ātru pieslēgumu vispasaules tīmeklim. "Šī ir revolucionāri jauna tehnoloģija, kas ļaus izmantot visas bezvadu interneta priekšrocības, sākot ar interneta lietošanu piemājas dārzā vai guļot pludmalē, kā arī, piemēram, braucot automašīnā," tehnoloģijas priekšrocības uzsver VITA valdes priekšsēdētājs Juris Kanels. VITA izmanto salīdzinoši zemās 450 MHz radio frekvences, kas nodrošina plašu tīkla pārklājumu un iespēju saņemt kvalitatīvu interneta pieslēgumu jebkuram lietotājam, kas atrodas bāzes stacijas zonā. Bezvadu interneta cienītājiem šī tehnoloģija ir ļoti izdevīga un ērta, to apliecina arī lietotāji un operatori vairākās valstīs. Slovākijā gada laikā ar Flash OFDM tehnoloģiju bezvadu internetu veiksmīgi lieto jau 35% iedzīvotāju un ierīkotas jau 100 bāzes stacijas. Vācijā bezvadu internetu iespējams izmantot, braucot ātrgaitas vilcienos no Frankfurtes uz Ķelni. Savukārt Somijā kompānija "Digita" oktobrī uzsākusi komerciālā Flash OFDM tīkla izveidi, ar mērķi nodrošināt pilnu valsts teritorijas pārklājumu trīs gadu laikā. Izmantojot Flash OFDM mobilo internetu lietotājam iespējams pilnvērtīgi strādāt tīmeklī, lietojot Skype un IP telefoniju. Jaunais mobilā bezvadu interneta risinājums nodrošina datu pārraides ātrumu līdz pat 2,7 Mbs, taču tehnoloģija ir jauna un strauji attīstās, tāpēc tuvākajā laikā paredzams vairākkārtīgs datu pārraides ātruma pieaugums. Lai izmantotu interneta piekļuves pakalpojumu, lietotājam būs nepieciešams modems stacionāriem datoriem vai PC MCI datu karte klēpjdatoriem. Pilotprojektu VITA realizē sadarbībā ar SIA Siemens. Turpmāko trīs mēnešu laikā jauno tehnoloģiju pārbaudīs speciālisti un izmēģinās lietotāji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Liepājas autobusu parks plāno dubultot apgrozījumu

Vēsma Lēvalde, 08.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/s Liepājas autobusu parks līdz 2015.gada beigām plāno sasniegt 15 miljonu latu apgrozījumu un to noslēgt ar 200 tūkst. latu peļņu.

Tādus rezultātus paredz šā gada maijā uzņēmuma padomē apstiprinātais stratēģiskās attīstības plāns 2012. - 2015. gadam.

Db.lv rakstīja, ka šā gada septembra vidū a/s Liepājas autobusu parks veica finanšu investīciju taksometru uzņēmumā SIA Baltic Taxi, kļūstot par tā kapitāldaļu kontrolpaketes īpašnieku. Tuvāko divu gadu laikā SIA Baltic Taxi plānots sasniegt četrus miljonus latu lielu apgrozījumu, 2015. gadu noslēdzot ar 150 tūkst. Ls peļņu.

Savukārt a/s Liepājas autobusu parks jaundibinātā meitasuzņēmuma SIA Rumba Tours plānotais apgrozījums, noslēdzot 2015. gadu, plānots 0,4 miljonu latu apmērā, sasniedzot 25 tūkst. latu peļņu. SIA Rumba Tours specializācija ir autobusu nomas pakalpojumi privātpersonām, uzņēmumiem un tūrisma pakalpojumu sniedzējiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašvaldības kapitālsabiedrības a/s Jelgavas autobusu parks (JAP) valdes loceklis Pēteris Salkazanovs iecelts arī par padomes locekli a/s AMO Plant, kuras ražotos autobusus JAP iepērk, liecina Komercreģistra paziņojums.

Pēc Komercreģistra datiem, septembra beigās reģistrēta jaunieceltā AMO Plant padome, kuras sastāvā līdztekus P. Salkazanovam pārējie ir Krievijas Federācijas pilsoņi - padomes priekšsēdētājs Aleksejs Komissarovs, padomes priekšsēdētāja vietnieks Vladimirs Pogrebenko, kā arī padomes locekļi Andrejs Berezins, Irina Horeva un Dmitrijs Jerošoks.

Savukārt no padomes atbrīvots līdzšinējais padomes priekšsēdētājs Jevģēnijs Panteļejevs un padomes locekļi - Sergejs Akulovs, Valerijs Anuprienko, Konstantīns Laptevs, Vladimirs Ļebedevs no Krievijas Federācijas un bijušais Jelgavas cukurfabrikas vadītājs un ZZS biedrs Harijs Veģeris.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Lattelecom grupa nopelnījusi 39 miljonus

, 22.02.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lattelecom grupas peļņa 2006.gadā bija 39 miljoni latu, kas ir par 12,6% jeb 4,3 miljoniem latu vairāk nekā iepriekšējā gadā.

Savukārt ieņēmumi bija 143,7 miljoni latu, par 10,3 miljoniem latu jeb 7,7% pārsniedzot 2005.gada rezultātu, Db.lv informēja grupas preses sekretāre Maija Celmiņa. Straujāko ieņēmumu pieaugumu nodrošināja datu pārraides un interneta, kontaktcentru un tīkla būvniecības pakalpojumi. Grupas 2006.gada finanšu rezultātus ceturtdien, 22.februārī, kārtējā sēdē pieņēma zināšanai Lattelecom Padome, uzsverot, ka sasniegtie rezultāti ir ļoti labi, un izteica pateicību uzņēmuma vadītājam un darbiniekiem.

No nomāto līniju, datu pārraides un interneta pakalpojumiem ieņēmumi pērn palielinājušies par 30% jeb 6,2 miljoniem latu. 2006.gadā pieaudzis korporatīvo klientu skaits, kuriem datu pārraides pakalpojumus sniedz Lattelecom. Izstrādāti jauni risinājumi tādiem klientiem kā, piemēram, Nacionālie bruņotie spēki, GE Money un Valsts Zemes dienests. Lai nodrošinātu datu pārraides pakalpojumu, turpmāk lielāka uzmanība tiks veltīta bezvadu tehnoloģijas izmantošanai, kas ir aktuāli, piemēram, ārstniecības sistēmas iestādēm. Paralēli lielāka uzmanība tiks pievērsta drošības risinājumiem, lai palielinātu klientu pārraidīto datu aizsardzības garantijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Eurolines Baltic uzsāk sadarbību ar airBaltic

, 19.06.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eurolines Baltic un airBaltic paraksta tirdzniecības sadarbības līgumu. Ir plānota sadarbība arī mārketinga un lidostas autobusu pakalpojumu jomā Rīgā. Šī ir pirmā šāda veida sadarbība starp autobusu kompāniju un aviokompāniju Baltijā.

Lai gan airBaltic un Eurolines Baltic var tikt uzskatīti par konkurentiem, abas puses uzskata, ka sadarbības rezultātā tās var vairāk iegūt nekā zaudēt. Tirdzniecības līgumā tiks iekļauts trīs Baltijas valstu – Igaunijas, Latvijas un Lietuvas tirdzniecības tīkls. Saskaņā ar līgumu Eurolines Baltic un airBaltic sāks pārdot viena otrai pakalpojumus savos atbilstošajos birojos.

Sadarbības darījums nozīmē, ka tagad airBaltic var piedāvāt ride & fly pakalpojumu klientiem, kuri sāk savu ceļojumu pa Baltijas reģionu. Piemēram, pasažieris var braukt ar autobusu no Tallinas, Tartu, Viļņas vai Klaipēdas līdz Rīgas lidostai, lai turpinātu ceļojumu, izmantojot airBaltic.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Paralēli vilcienam kursējošos autobusu maršrutus rosina nodot vilciena operatoram

LETA, 06.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visus autobusa maršrutus, kas kursē paralēli vilcienam, būtu loģiski nodot vilciena operatoram, uzskata sabiedriskā autobusa pārvadātāja SIA «B-Bus» valdes priekšsēdētājs Vitālijs Komars.

Šogad SIA «Autotransporta direkcija» (ATD) plāno izsludināt konkursu visā Latvijā par pasažieru pārvadājumiem reģionālajā maršrutu tīklā. Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) medijos izteicies, ka valsts iespējams vairs nedotēs reģionālos autobusu maršrutus, kuros paralēli kursē pasažieru vilciens.

«Satiksmes ministra redzējums, kas vērsts uz sabiedriskā transporta attīstības nākotni reģionālajos maršrutos, ir pareizais virziens, uz kuru būtu jāiet, jo esošais maršrutu tīkls ir novecojis,» saka Komars.

Viņš norāda, ka, plānojot reformas, nevajadzētu pārāk aizrauties ar reģionālo maršrutu komercializēšanu, lai tās nenovestu pie vēl lielākiem valsts budžeta tēriņiem. «Ņemot vērā, ka vilciens apkalpos peļņu nesošus maršrutus - starppilsētu maršrutus, ļaut kādam braukt paralēli, nozīmētu - zaudēt naudu,» skaidro «B-Bus» valdes priekšsēdētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā ir pieejama pirmā bezvadu elektrība, ar kuru vienlaicīgi var uzlādēt divus mobilos tālruņus, iPhone, portatīvos datorus un citas neliela izmēra ierīces. Mēbeles Combo dizainu, kurā bezvadu elektrības tehnoloģija ir integrēta, ir izstrādājusi mēbeļu dizainere Elīna Bušmane.

Pašu bezvadu elektrības tehnoloģiju ir izstrādājusi Somijas kompānija PowerKiss. Ierīci veido divi komponenti – viens no tiem ir «gredzens», kuru tā īpašnieks var pārnēsāt līdzi. Otra tehnoloģijas sastāvdaļa ir iebūvēta mēbelē, vietā, kur integrēta tehnoloģija. Tā rada neredzamu elektrisku lauku noteiktā mēbeles zonā. Tad, kad «gredzens» tiek novietots uz šīs mēbeles zonas, automātiski sākas batarejas uzlāde. Laika posmā, kad ierīces «gredzens» nesaskaras ar mēbeli, eletrības pārraidīšana nenotiek.

PowerKiss tehnoloģija pieejama publiskajā telpā kafejnīcā Satori, kur atrodas arī koprades telpa pašnodarbinātajiem Birojnīca.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Grib ar «tīklu tīklu» konkurēt ar 3G telefoniju

Juris Kaža [email protected], 25.04.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spānijas kompānija Fon vēlas apvienot privātus bezvadu tīklus savstarpēji dalītā «tīklu tīklā», lai konkurētu ar trešās paaudzes (3G) mobilo telefoniju. Šajā projektā ar no interneta telefonijas kompānijas pārdošanā iegūto naudu arī iesaistījies Skype viens no dibinātājiem, zviedru uzņēmējs Niklas Zenstrēms (Niklas Zennström). Par to raksta zviedru biznesa avīze Dagens industri. Fon ideja ir pierunāt personas un uzņēmumus, kam ir bezvadu tīkls ar platjoslas pieslēgumu internetam, ar to dalīties ar citiem bezvadu tīkla turētājiem. Parasti «WiFi» tīkli sniedzas dažu desmit metru radiusā ap bezvadu rauteri-raidītāju. Praktiski Fon ideja nozīmē, ka Fon biedrs, atrodoties cita Fon biedra bezvadu tīklā, vārētu veikt bezmaksas vai mazmaksas zvanus caur internetu. Pieslēgumu arī varētu izmantot sērfošanai internetā. Pasākumā ari piedalās zviedru uzņēmējs un Rīgas ekonomikas augstskolas pasniedzējs Ula Alvārsons (Ola Ahlvarsson), kas kļuvis par Fon Zviedrijas pārstāvniecības vadītāju. Blakus N. Zenstrēmam, Fon arī atbalstījis interneta meklēšanas motors Google. Mobilo sakaru operatori, piedāvājot t.s. 3G pakalpojumus, arī sola ātru interneta pieslēgumu caur mobilo telefonu. Izmantojot HSDPA tehnoloģiju, tas varētu pat sasniegt 3 megabitus sekundē (Mbps). Fon uzskata, ka varētu piedāvāt vēl lielākus ātrumus, ja fiksētais pamatpieslēgums, kas «baro» bezvadu tīklu, ir pietiekami ātrs un nenoslogots.

Komentāri

Pievienot komentāru