Transports un loģistika

Autobusu kompānija ziedos Latvijai SVF un EK aizdevuma atdošanai

Oskars Prikulis, 22.03.2010

Jaunākais izdevums

Atklājot pirmo zemo cenu autobusu līniju Baltijā, kompānija Simple Express veiks ziedojumu Latvijas Republikas valsts budžetam, lai mazinātu valsts aizņēmumu no Starptautiskā Valūtas fonda (SVF) un Eiropas Komisijas (EK).

Laika posmā no 1. aprīļa līdz 1. jūlijam no katras pārdotās Simple Express biļetes braucieniem līdz gada beigām no Rīgas 10 santīmi tiks novirzīti ziedojumam, vēršot uzmanību uz faktu, ka Latvijas valdība joprojām rāda saviem pilsoņiem sliktu piemēru, tērējot vairāk nekā ieņemot, teikts kompānijas paziņojumā.

«Ar šo ziedojumu vēlamies sabiedrības dienas kārtība rosināt jautājumu par atbildīgu personisko finanšu plānošanu. Uzņēmumam ir svarīgi, lai klienti izvēlētos savu ienākumu līmenim atbilstošu pakalpojumu. Starptautiskais aizdevums ir uzskatāms rezultāts tam, ka nedrīkst tērēt vairāk kā tiek nopelnīts,» skaidro Simple Express pārstāvis Hannes Saarpuu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Lux Express Group peļņa sasniedz 2,5 miljonus eiro

Dienas Bizness, 11.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijā lielākā starptautisko autobusu reisu operatora Lux Express Group apgrozījums pagājušajā gadā sasniedzis 21 miljonu (2013.gadā – 13,7 miljoni eiro), bet peļņa - 2,5 miljonus eiro. Lai arī 2013.gads uzņēmumam arī ir bijis ļoti sekmīgs, tomēr 2014.gada peļņa pārsniedz iepriekšējā gada rezultātu par 1,1 miljoniem eiro, informē Lux Express komunikācijas konsultants Jānis Andžāns.

Pārvadāto pasažieru skaits pagājušajā gadā strauji pieaudzis – no 718 170 līdz 1 646 430 cilvēkiem.

«Iepriekšējos gados esam fokusējušies uz jaunu maršrutu izveidi. 2014.gads ir nesis labus rezultātus un pierādījis, ka ieguldītās investīcijas atmaksājas. Esam atklājuši vēl trīs jaunus maršrutus,» norāda Lux Express Group valdes priekšsēdētājs Hannes Saarpuu.

Uzņēmuma dati liecina, ka vērojams arī pakāpenisks pieaugums ceļotāju skaita ziņā Baltijas valstīs – arvien vairāk cilvēku izvēlas autobusu pārvadājumus, un novērtē pakalpojuma sniegto augsto servisu un komfortu. Tāpat arī arvien vairāk biznesa cilvēku labprāt izmanto autobusu kā pārvietošanās līdzekli starp lielākajām reģiona pilsētām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Krīzē izvēlas pārvietoties ar autobusiem

Vēsma Lēvalde, Db, 04.11.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Būtiski pieaudzis to cilvēku skaits, kas darījumu braucienos uz Lietuvu vai Igauniju izvēlas doties maršrutu autobusos, liecina Eurolines veiktā aptauja.

Respondentu skaits, kas atzīst, ka darba vajadzībām dodas uz tuvējām kaimiņvalstīm ar autobusu, pēdējā gada laikā ir trīskāršojies, sasniedzot 60% no aptaujāto kopskaita.

«Ekonomiskā lejupslīde Latvijā un līdzekļu optimizācija privātajā un valsts sektorā veicinājusi darījumu cilvēku paradumu maiņu. Biznesa braucienos uz tuvējo kaimiņvalstu galvaspilsētām arvien vairāk cilvēku dod priekšroku starpvalstu maršrutu autobusiem, nevis personīgajiem vai darba auto un lidmašīnām,» secina Eurolines Lux Express valdes priekšsēdētājs Hannes Saarpuu.

Viņš arī atzīst, ka Lietuvā un Igaunijā biznesa cilvēki komandējumos jau daudz agrāk sāka aktīvi izmantot biznesa klases autobusus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Papildināta - Protestējot pret sabiedriskā transporta subsidēšanu, Lux Express mēnesi maršrutā Rīga-Liepāja vadās bez maksas

Gunta Kursiša, 23.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Asi kritizējot pašreizējo situāciju pasažieru pārvadājumu jomā Latvijā, pasažieru autobusus reisu operators Lux Express uzsācis akciju, kuras laikā vēlas Latvijas iedzīvotājiem demonstrēt «kādā kvalitātē pasažieru pārvadājumi varētu būt arī Latvijā», piedāvājot 30 dienas pārvadāt pasažierus maršrutā Rīga – Liepāja – Rīga bez maksas. Tikmēr Lux Express konkurenti pauž, ka igauņu pārvadātāja apgalvojumi liecina par Latvijas tirgus nepārzināšanu.

(Ziņa papildināta ar Ecolines komentāru)

Atklājot akciju, Lux Express vadītājs Hannes Sārpū (Hannes Saarpuu) uzsvēra, ka pašlaik Latvijas pārvadājumu tirgus regulējums «neveicina kvalitatīvu un mūsdienīgu pasažieru pārvadājumu jomas pakalpojumu attīstību». Viņš skaidroja, ka pašlaik tirgus ir slēgts un tas neveicina konkurenci pārvadātāju staprā. «Esošais regulējums, kas nosaka, ka pasažieru pārvadājumu tirgus ir slēgts un valdības nepārtraukti dotē pārvadātājus, ir bezatbildīgs un var funkcionēt tikai īstermiņā. Neesošā konkurence pasažieru pārvadājumu sistēmā faktiski liedz cilvēkiem pieeju moderniem un augstas kvalitātes pakalpojumiem,» norādīja Lux Express vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lux Express sāk starppilsētu pārvadājumus Igaunijā un atkārtoti kritizē Latvijas sistēmu

Gunta Kursiša, 13.12.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igauņu uzņēmums LuxExpress, kurš vasarā protestēja pret sabiedriskā transporta subsidēšanu Latvijā, sācis starppilsētu iekšzemes pārvadājumus vairākos maršrutos Igaunijā.

Lux Express veiks pārvadājumus maršrutos Tallina – Tartu, Tallina – Narva un Tallina – Pērnava.

Šovasar, augustā, Lux Express uzsāka akciju, protestējot pret sabiedriskā transportēšana subsidēšanu, piedāvājot pārvadāt pasažierus maršrutā Rīga – Liepāja bez maksas. Akcijas mērķis bija Latvijas iedzīvotājiem demonstrēt «kādā kvalitātē pasažieru pārvadājumi varētu būt arī Latvijā», pauda uzņēmuma pārstāvji.

Latvijā valsts budžeta līdzekļu apmērs sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzēju zaudējumu kompensēšanai 2013. gadā pārsniegs 40 miljonus latu, ziņojot par vietējo pārvadājumu uzsākšanu Igaunijā, norāda Lux Express valdes priekšsēdētājs Hannes Sārpū (Hannes Saarpuu). Viņš norāda, ka šī sistēma būtu jāreformē un ka tā nav ilgtspējīga.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Lux Express Group pērn nopelnījis 1,4 miljonus eiro

Žanete Hāka, 20.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautisko autobusu reisu operatora Lux Express Group pārvadāto pasažieru skaits pagājušajā gadā palielinājies par 7,9% – kopumā uzņēmuma pakalpojumus izmantojuši 717,9 tūkstoši cilvēku, informē uzņēmuma pārstāvji. Lielākais pasažieru skaita pieaugums bijis maršrutos, kas savieno Baltijas valstu galvaspilsētas.

Savukārt Lux Express Group apgrozījums pērn sasniedzis 13,73 miljonus, bet peļņa – 1,4 miljonus eiro. 2012.gadā uzņēmuma apgrozījums bija 12,11 miljoni, bet jaunu maršrutu izveides dēļ kompānija strādāja ar 560 tūkstošu eiro lieliem zaudējumiem

«Pagājušais gads uzņēmumam ir bijis sekmīgs – 2012.gadā veiktās investīcijas jaunajos maršrutos nesušas pozitīvus rezultātus,» norāda Lux Express Group valdes priekšsēdētājs Hannes Sārpū (Hannes Saarpuu). «Atšķirībā no iepriekšējiem gadiem, kad atvērām jaunas līnijas, 2013. gadā galvenokārt koncentrējāmies uz esošo maršrutu stabilizēšanu un efektivitātes paaugstināšanu.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Plāno investēt 1.15 miljonus eiro Baltijas pasažieru pārvadājumu nozarē

, 26.10.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz tautsaimniecības attīstības tempu samazinājumu, Baltijas vadošais pasažieru pārvadātājs Eurolines Lux Express plāno investēt papildu 1.15 miljonus eiro, lai paplašinātu un modernizētu uzņēmuma darbību.

Eurolines Lux Express valdes priekšsēdētājs Hanne Sārpū (Hannes Saarpuu) skaidro papildu investīciju nepieciešamību: «Ekonomiskā situācija diktē prasības arī pasažieru pārvadājumu nozarē. Lietišķi cilvēki arvien biežāk izvēlas autobusus kā pārvietošanās līdzekli darījumu braucieniem Baltijas valstu robežās, vienlaikus prasot augstākus kvalitātes standartus. Tā, piemēram, svarīga ir iespēja pirms brauciena novietot personisko transportlīdzekli drošā stāvvietā.»

Eurolines Lux Express prognozes liecina, ka jau 2010. gadā ceļojumu skaits ar automašīnām samazināsies līdz 80%, kamēr vēl pirms trīs gadiem tas bija augstākais Eiropā, sasniedzot 94-95%. Uzņēmums prognozē, ka nākamgad gandrīz 20% gadījumu darījumu braucieniem starp Baltijas galvaspilsētām tiks izmantoti autobusi, tai pašā laikā avio lidojumi tiks izmantot ne vairāk kā 1 līdz 2% gadījumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms desmit gadiem uzņēmējiem nenāca ne prātā darba darīšanās no Tallinas uz Rīgu braukt ar autobusu, bet šobrīd lielākā daļa Lux Express pasažieru ir tieši biznesa ļaudis, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

«Ziemas mēnešos maršruti Rīga–Tallina un Rīga–Viļņa ir pilni – brauc biznesa cilvēki. Pirms desmit gadiem kaut ko tādu noteikti nevarēja redzēt, un visi brauca paši ar savām vai darba mašīnām, piemēram, 2008. gadā 96% pārbraucienu starp Rīgu un Tallinu notika ar automašīnām. Arī pašlaik tie joprojām veido vairāk nekā 80%, īpatsvars ir ievērojami samazinājies, un izaugsme autobusu pārvadājumos ir ievērojama. Mums šodien ir divas līdz trīs reizes vairāk pasažieru starp Rīgu un Viļņu, Rīgu un Tallinu nekā pirms septiņiem gadiem. Joprojām ir pieaugums, piemēram, šogad maršrutā Tallina–Rīga pasažieru skaits katru mēnesi aug par 20%,» saka Hanness Sārpū (Hannes Saarpuu), Lux Express Group vadītājs. Pašlaik šajā grupā ietilpst Lux Express Estonia AS, Lux Express Latvia SIA, Lux Express Lithuania UAB, ZAO Evrolains un Lux Express Poland Sp. Z.o.o. Kopējais pārvadātais pasažieru skaits pērn bija 2 milj.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Zemo cenu autobusu līnijas ieviesējiem bizness iet no rokas

Paula Prauliņa, 05.08.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sauszemes pasažieru pārvadātājs LUX Express šā gada pirmajā pusgadā ir palielinājis apgrozījumu par 15%, sasniedzot 2,94 miljonus eiro.

Uzņēmums pirmajos sešos mēnešos ir pārvadājis vairāk nekā 185 tūkstošus pasažieru, kas par 16% pārsniedz 2009. gada rādītājus. Visstraujākā izaugsme bijusi maršrutā Rīga – Kaļiņingrada, bet visvairāk pasažieru pārvadāts maršrutā Tallina - Sanktpēterburga.

Saskaņā ar uzņēmuma datiem visos maršrutu savienojumos ar Rīgu ir vērojams pārvadāto pasažieru skaita pieaugums. Tā, piemēram, maršrutā Rīga – Viļņa pārvadāto pasažieru skaits palielinājies par 14%, maršrutā Rīga – Sanktpēterburga palielinājums ir 48%, savukārt maršrutā Rīga - Tallina pārvadāto pasažieru skaits palielinājās par 19%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Lux Express valdes locekli Signiju Kalniņu

Lelde Petrāne, 16.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild pasažieru pārvadātāja Lux Express valdes locekle Signija Kalniņa. Lux Express nodrošina reisus starp Baltijas valstīm, uz Krieviju un vairākām Eiropas valstīm, tas pieteicis sevi arī divos iekšzemes tirgos – Igaunijā un Polijā.

Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Nav tā, ka tieši šo nozari esmu mērķtiecīgi izvēlējusies – drīzāk nonācu šeit nejauši, un tā ir sanācis, ka nepārtrauktu, jaunu izaicinājumu rezultātā vēl joprojām esmu šeit. Lux Express ir inovatīvs uzņēmums, kas nemitīgi attīstās un mainās, un rutīna šeit ir sveša – tas mani aizrauj un uzrunā visvairāk.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Augot pasažieru skaitam, kāpusi arī Lux Express grupas peļņa

Lelde Petrāne, 09.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītājā gadā pasažieru pārvadājumu uzņēmums Lux Express pārvadājis par 29% vairāk pasažieru nekā 2010. gadā.

Kopējais apkalpoto pasažieru skaits 2011. gadā sasniedzis vairāk nekā 575 tūkstošus.

Lielākais pieaugums bijis vērojams maršrutos Rīga – Sanktpēterburga, kur pasažieru skaits audzis par 70%, un Tallina – Sanktpēterburga, kur tas palielinājies par 28%.

Pateicoties pasažieru skaita pieaugumam, 2011. gadā būtiski augusi Lux Express grupas peļņa – tā bijusi nedaudz lielāka par 514 000 eiro, un, salīdzinot ar 2010. gadu, pieaugusi par 46%.

«Pagājušais gads grupai bijis veiksmīgs – būtiski palielinājām savus ieņēmumus, pasažieru skaitu un peļņu. Mēs paplašinājām savu darbību Polijā un Sanktpēterburgā, gada sākumā atklājām jaunu maršrutu Rīga – Tartu – Sanktpēterburga, kas bija otrais ienesīgākais no grupas maršrutiem. Tāpat esam uzsākuši jaunus biznesa projektus, par ko drīzumā paziņosim arī publiski. Gandarījumu rada fakts, ka pēc vairākiem attīstības gadiem Lietuvas tirgū 2011. gadu beidzot noslēdzam ar peļņu,» sacīja Lux Express valdes priekšsēdētājs Hannes Sārpū (Hannes Saarpuu).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā jaunais starptautisko autobusu reisu pārvadātāja Lux Express grupas vadītājs šoruden darbu sāk ilggadējais finanšu uzņēmuma KredEx vadītājs Andrus Treiers (Andrus Treier), kurš šai pozīcijai tika izvēlēts publiskā konkursā, izvērtējot 65 pretendentus, informē Lux Express komunikācijas konsultante Aiva Eiduka.

Viņa pārziņā turpmāk būs uzņēmums, kas ik gadu apkalpo vairāk nekā divus miljonus pasažieru.

Kā vienu no galvenajiem uzdevumiem jaunais vadītājs ir izvirzījis mērķi turpināt sekmīgi iesākto darbu, lai motivētu cilvēkus, kuri līdz šim ceļojuši ar personīgajām automašīnām, tā vietā izvēlētos braucienu ar autobusu.

Lux Express ir daļa no Mootor Grupp, kuras īpašnieks ir Hugo Osula. Viņš ir pārliecināts par uzņēmuma turpmāko attīstību, īpaši novērtējot A. Treiera zināšanas finanšu jomā un lielo pieredzi vadītāja amatā.

A. Treiers ir bijis KredEx - valsts finanšu iestāde Igaunijā - vadītājs, tāpat arī iepriekš strādājis loģistikas uzņēmumā DHL un bijis auditors un konsultants uzņēmumā KPMG. Vēl pavisam nesen strādājis medicīnas aprīkojuma izpētes un attīstīšanas uzņēmumā SelfDiagnostics.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Augot degvielas cenām, augs vajadzība pēc alternatīvas enerģijas izmantošanas

BNS, 20.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot pieaugt degvielas cenām, palielināsies arī maksa par autobusu biļetēm, saka starptautiskās autobusu kompānijas Lux Express valdes priekšsēdētājs Hanness Sārpū (Hannes Saarpuu), norādot, ka, turpinoties šādai tendencei, aktualizēsies alternatīvas enerģijas izmantošanas iespējas.

«Degvielas izmaksas mums pērn ir kāpušas par 30%, bet tas nenozīmē, ka mūsu cenas ir augušas tikpat strauji. Patiesību sakot, vairākos maršrutos pērn vidējās cenas pat samazinājās. Tomēr ir skaidrs, ka tas nevarēs turpināties, ja degvielas cenas turpinās pieaugt. Tad celsies arī biļešu cenas,» teica Sārpū.

Viņš norādīja, ka degvielas cenu kāpums par 10% nenozīmē arī biļešu cenu pieaugumu par 10%. «Tomēr jānorāda – ja jūs braucat ar savu mašīnu, tad, degvielas cenām augot par 10%, jūsu izmaksas pieaug par 10%. Savukārt pasažieru pārvadātājiem, autobusiem degvielas pieaugums par 10% nenozīmē biļešu pieaugumu par 10%, pieaugums būs daudz mazāks. Līdz ar to, pieaugot degvielas cenām, pieaugs arī biļešu cenas, bet šis pieaugums tomēr būs lēnāks,» paskaidroja Lux Express valdes priekšsēdētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru