Transports un loģistika

Autonoma Europcar piedāvā atlaides līdz 50%

Aivars Mackevics [email protected], 19.09.2002

Jaunākais izdevums

Rudens sezonai autonoma Europcar piedāvā īpašas cenas, dodot atlaidi līdz 50%. Vienīgais noteikums ir automašīnas rezervācija 7 dienas pirms došanās ceļā. Piemēram, automašīna Volkswagen Sharan 10 dienām ar pilnu pakalpojumu paketi maksā 709 eiro Rietumeiropā, kas atbilst apmēram 129 eiro dienā. Ņemot vērā atlaidi, šī summa samazinās uz 71 eiro par dienu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Europcar Latvia ar prieku paziņo, ka, sākot ar 2017. gada janvāri, esam papildinājuši savu autoparku ar pilnīgi jauniem Toyota C-HR hibrīdauto.

Dēvēts par “krosoveru, kas plūst cauri dzīvei”, C-HR dizains ļauj tam izcelties Toyota ražoto automašīnu, kā arī pārējo krosoveru vidū. Pirmais iespaids ir izšķirošs, un C-HR piesaista uzmanību, pateicoties tā futūristiskajam ārējam dizainam, ko raksturo precīzas detaļas, kā arī augstas kvalitātes salona apdares materiāliem. Apvienojot to visu ar izcilu degvielas ekonomiju, nav šaubu, ka populārajā krosoveru segmentā ir parādījusies jauna superzvaigzne!

C-HR būs pieejams visiem Europcar Latvia klientiem, un mājaslapā varēs saņemt īpašu uzsākšanas atlaidi rezervācijām uz dienu, nedēļu vai nedēļas nogali. Pēc pieprasījuma C-HR varēs iznomāt arī uz mēnesi vai ilgāku periodu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Europcar» iegūst labākās 2003. gada autonomas godalgu

Aivars Mackevics [email protected], 09.02.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā autonomas kompānija Europcar ir izpelnījusies atzinību, kļūstot par "Eiropas vadošo autonomas kompāniju" un saņemot godalgu gadskārtējā "World Travel Awards" ceremonijā, kas notika Ņūjorkā. Jāatzīmē, ka arī laikraksta "Business Traveller" lasītāji no Āzijas, ASV un Eiropas ir izvēlējušies Europcar, kā labāko autonomas kompāniju. "World Travel Awards" tika nodibināta 1993.gadā, ar mērķi izteikt atzinību un godināt nozīmīgus sasniegumus (veikumus) visās pasaules ceļojumu un tūrisma industrijas jomās. Šīs godalgas piešķiršana tiek uztverta kā sava veida kvalitātes zīme. 2003. gadā 115 000 lielākie (front - line) aģenti un 80 000 ceļojumu aģentūras no vairāk kā 200 valstīm nolēma, ka Europcar izcilā pakalpojumu kvalitāte un klientu apkalpošana ir visaugstākajā līmenī. Europcar ir īstenojusi globālo pakalpojumu kvalitātes stratēģiju, nemitīgi īstenojot izvirzīto mērķi un neatlaidīgi to virzot firmas darbinieku vidū, kā rezultātā Europcar ir kļuvusi par atpazīstamu firmas zīmi starptautiskā mērogā. Ikgadējā Business Traveller pārskatā, laikraksta lasītāji regulāri izsaka savu viedokli/ vērtējumu par firmām, kuras piedāvā savus pakalpojumus ceļojumu industrijā. Pirmo reizi biznesa klienti ir izvēlējušies Europcar, kā vislabāko autonomas kompāniju Eiropā 2003.gadā. “Regulāro nomnieku un ceļojumu aģentūru vērtējums par sniegto pakalpojumu kvalitāti visā industrijā ir visobjektīvākais, jo zināms, ka tieši pakalpojuma kvalitāte ir mūsu biznesa galvenais rādītājs, nevis automašīnas. Cilvēcīga pieeja, sapratne un rūpes par klientu, kā arī dažādas rezervēšanas iespējas visā pasaulē ir tieši tā lieta, ko klientiem piedāvā Europcar”, valdes priekšsēdētāja Salvatore Catania komentārs, Europcar International. Europcar tiek pārstāvēts 126 valstīs ar 2680 nomas punktiem, un pārvalda vairāk nekā 220 000 automašīnu lielu parku viscaur Eiropā, Centrālajā un Dienvidamerikā, Āfrikā, Vidusāzijā, un Āzijas Klusā okeāna piekrastē, Austrālijā. Avots: www.europcar.com

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Europcar Latvia ar prieku paziņo, ka, sākot ar 2017. gada maiju, esam papildinājuši savu autoparku ar pilnīgi jauniem 10-tās paaudzes Honda Civic un super ātro Honda Civic TypeR.

Jaunais Civic izceļas ar iespaidīgu, sportisku un vienlaicīgi elegantu dizainu un savā klasē ietilpīgāko salonu. Šis auto ir radīts, lai nodrošinātu maksimālu komfortu tā vadītājam un pasažieriem. Jau bāzes komplektācija tas ir aprīkots ar adaptīvo kruīza kontroli un dažādām drošības sistēmām.

10-tās paaudzes Civic ir būvēts uz pilnīgi jaunas platformas un ir platāks, garāks un plašāks, līdz ar to vēl ietilpīgāks un ērtāks nekā tā priekšteči. Tas aprīkots ar jaudīgiem 1.0l vai 1.5l turbo dzinējiem, kas spēj attīstīt attiecīgi 129 un 182 zirgspēkus. Civic pieejams gan ar 6 pakāpju mehānisko, gan bezpakāpju automātisko pārnesumkārbu (CVT). Jaunās paaudzes dzinēji un transmisija nodrošina pārsteidzoši sportisku dinamiku un lielisku vadāmību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Europcar» uzlabo «Worldspan Car Source»

Aivars Mackevics [email protected], 18.08.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Europcar International paziņojusi, ka ir veiksmīgi ieviesusi Worldspan Car Source, kas ir autonomas visaugstākais pakalpojumu līmenis globālajā sistēmā Worldspan. Worldspan Car Source darbojas saskaņoti ar Europcar modernās rezervācijas, “front office” un “back office” sistēmām GreenWay. Šī interaktīvā rezervēšanas vide uzlabo autonomas rezervēšanas procesu Europcar un Worldspan klientiem visā pasaulē. Worldspan savieno ceļojumu aģentus, web lapas un korporatīvos klientus, kam ir pieeja plašai Europcar informācijai, ieskaitot reāllaika pieejamību, cenām, pieejamajām korporatīvajām atlaidēm, veicināšanas cenām, viena virziena cenām, noteikumiem un speciālajam aprīkojumam. Europcar gūst priekšrocības arī no Worldspan Car Source Complete Pricing, kas uzlabo izcenojumu tehnoloģijas, lai ļautu Worldspan lietotājiem uz viena ekrāna redzēt pilnīgu informāciju par iznomājamo automašīnu, ieskaitot visas nodevas. Worldspan Car Source Complete Pricingnodrošina labāku cenu tarifu integritāti, samazinot cenas neatbilstības iespēju nomas vietā. Nodrošināt aģentiem un klientiem pilnīgu informāciju par nomas automašīnu cenu detaļām ir svarīgi ne tikai rezervēšanas drošībai, bet arī klienta vispārējai apmierinātībai. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Autonoma Europcar plāno 2003. gadā pārņemt Eiropas līdera pozīcijas

Aivars Mackevics [email protected], 15.10.2002

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autonoma Europcar plāno 2003. gadā pārņemt Eiropas līdera pozīcijas no autonomas Avis, kurai patreiz pieder 16% Eiropas autonomas tirgus. Europcar 9 mēnešos spēja palielināt apgrozījumu par 2,5%, sasniedzot 810,7 miljonus eiro. Peļņa pirms nodokļiem ir 45,5 miljoni eiro. 5% no Europcar pakalpojumiem tiek pirkti ar interneta palīdzību. Autonoma sadarbojas ar autonamiem, kur potenciālie pircēji drīkst izmēģināt kādu no jaunākajiem modeļiem, piemēram, luksus klases VW Phaeton. Avots: Handelsblatt

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Europcar» paplašināšanās Āzijas – Klusā okeāna reģionā

Aivars Mackevics [email protected], 07.01.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Europcar ar jaunu partneru palīdzību vēlas paplašināt savu biznesu Āzijas – Klusā okeāna reģionā. Automašīnu iznomātājs ir noslēdzis Master-franšīzes līgumu ar kādu konsorciju, akciju kontrolpaketes turētāja „Navis Capital Partners” vadībā, kas turpinās Europcar biznesu Austrālijā, Jaunzēlandē un 7 Āzijas valstīs. Jaunais franšīzes partneris, kurš darbosies zem nosaukuma „Europcar Asia Pacific”, izvērsīs biznesu līdz pat 20 valstīs. To vidū ietilpst Indija, Dienvidkoreja, Taivāna un Taizeme. Jauno konsorciju vadīs 10 galvenie vadītāji no Europcar Australia, kuri tiks iesaistīti jaunajā uzņēmumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Europcar» ievieš jaunu klienta karti

Aivars Mackevics [email protected], 05.12.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autonomas uzņēmums Europcar piedāvā saviem klientiem, kas gadā izmanto vairāk kā 20 reizes viņu pakalpojumus, jaunu klientu kartes programmu. “Europcar First Card” piedāvās tādus pakalpojumus, kā piemēram, sagaidīšana lidostā, nomas līguma un automašīnas atslēgas nodošana tieši pie bagāžas izdošanas stacijas vai lidostas izejas. Tāpat karte dos iespēju klientiem saņemt speciālas atlaides visās Europcar pasaules pārstāvniecībās, kā arī atlaides no kooperācijas partneriem viesnīcu un citās nozarēs. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Lielākie autonomas uzņēmumi solījuši EK nediskriminēt patērētājus atkarībā no viņu dzīves vietas

Žanete Hāka, 07.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākie autonomas pakalpojumu sniedzēji EUROPCAR, HERTZ un AVIS ir piekrituši nediskriminēt patērētājus, ļaujot viņiem piekļūt labākajiem cenu piedāvājumiem neatkarīgi no viņu dzīvesvietas valsts, informē Patērētāju tiesību aizsardzības centrs.

Pēc pavasarī nosūtītās Eiropas Komisijas vēstules, kurā izteiktas bažas, ka lielākie autonomas uzņēmumi diskriminē patērētājus atkarībā no viņu dzīves vietas, kā arī pēc publikācijas presē lielākie autonomas uzņēmumi EUROPCAR, HERTZ un AVIS uzsāka konstruktīvu dialogu ar Eiropas Komisiju. Uzņēmumi atkārtoti apstiprinājuši savu apņemšanos ievērot nediskriminācijas principu vienotajā ES tirgū un ir snieguši detalizētu paskaidrojumu par to cenu veidošanas politiku.

Lielākie autonomas uzņēmumi turpmāk apņēmušies neizmantot automātisku pārmaršrutēšanu pēc patērētāja IP adreses identifikācijas, neliegt patērētājiem pabeigt savu rezervēšanu tiešsaistē jebkurā Eiropas Savienības valstī, kurā tiek piedāvāta automašīnu noma. Patērētāji varēs brīvi meklēt labāko cenas piedāvājumu un diferencēt cenas piedāvājumu atkarībā no patērētāja dzīvesvietas tikai tādā gadījumā, ja atšķirību var pamatot ar objektīviem iemesliem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Īpašas cenas «Europcar» un «Hapag-Lloyd Express» klientiem

Aivars Mackevics [email protected], 03.01.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz 2003. gada 23.februārim autonomas Europcar klientiem ir iespēja saņemt 15% atlaidi, ja tie lido ar lēto lidojumu aviosabiedrību Hapag-Lloyd Express. Pēc šīs akcijas atlaide saglabāsies 10% apmērā. Avots: Europcar

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Aldaris pieļauj akcīzes nodokļa atvieglojumus patiesi maziem alus darītājiem

Sandra Dieziņa, 26.03.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/s Aldaris atbalsta iespēju saprātīgi atbalstīt akcīzes nodokļa atvieglojumus patiešām maziem alus ražotājiem, balstoties uz Eiropas Savienības praksi, informē kompanija. Tomēr mazas alus darītavas statusam un izmēram jābūt pārdomāti noteiktam LR likumdošanā saskaņā ar Latvijas alus tirgus attīstības un sabiedrības interesēm. Tajā pašā laikā Aldaris uzskata, ka vairāku Latvijas alus darītavu pašreiz iesniegtā prasība piešķirt tām ievērojamas akcīzes nodokļa atlaides ir nepamatota un atbalstīšanas gadījumā radīs nevienlīdzīgu konkurenci, graus vietējo alus darīšanu un valsts budžetu. A/s Aldaris valdes priekšsēdētāja Ināra Šure uzskata, ka pašlaik alus darītāju vidū apspriestais priekšlikums par akcīzes nodokļu atvieglojumiem ir nepārdomāts, tā radot negodīgus konkurences apstākļus un ievērojamus zaudējumus valstij. Maldinoši interpretējot ES likumdošanu, tā ir iecere panākt, ka 3-4 uzņēmumi – vispirms jau Aldaris – nonāk nelabvēlīgā uzņēmējdarbības vidē un vienīgie būs spiesti maksāt pilnu akcīzes nodokļa likmi. Tikmēr citiem Latvijas uzņēmējiem, ieskaitot tos, kas importēs alu no ES valstīm, tiks piešķirtas atlaides līdz pat 50%. A/s Aldaris lielākais akcionārs – Baltic Beverages Holding AB (BBH) arī norāda, ka atlaižu iniciatoru atsaukšanās uz ES pieredzi ir tendencioza. Tiek uzrādīti milzīgi mazo alus darītavu ražošanas apjomi Vācijā, nenorādot, ka tur darbojas daudzpakāpju un regresīva akcīzes nodokļa likme. Alus darītavām, kas ražo līdz 200 tūkstošiem hektolitru (THl) gadā, atlaides tuvojas nullei. Filozofija sniegt palīdzību mazajām alus darītavām, samazinot akcīzes likmi, ir balstīta uz vēlmi atbalstīt mikro alus darītavas, kas pamatā brūvē alu restorāniem tūlītējam patēriņam uz vietas, bet ne alus tirdzniecībai lielveikalos. Pat daudz lielākos tirgos ar lielāku alus patēriņu atlaides tiek sniegtas tikai patiesi maziem uzņēmumiem. Piemēram, Somijā akcīzes 30% nodokļa atlaides tiek piešķirtas uzņēmumiem, kas ražo līdz 2 THl alus gadā, Lielbritānijā 50% atlaides saņem uzņēmumi, kas ražo līdz 5 tūkstošiem hektolitru, Vācijā – 5 līdz 10 THl. Arī Lietuvā, uz kuras piemēru atsaucas iniciatori, netiek piešķirtas tik milzīgas atlaides, kā tika plānots Latvijā – tur 50% atlaides par pirmajiem 10 THl ir tām alus darītavām, kas ražo līdz 80 THl gadā. Lietuvas alus tirgus ir arī divreiz lielāks un Lietuvas mazās alus darītavas saņems tādas pašas atlaides kā mazie Latvijas aldari. Tā kā šāda prakse nav obligāta visām ES dalībvalstīm, tādas valstis kā Francija, Īrija, Itālija, Grieķija, Spānija u.c. nepiemēro šādas atlaides saviem aldariem. Ir svarīgi noteikt Latvijas sabiedrības un vietējā tirgus realitāti, pirms balstāmies uz ES praksi. Ir svarīgi stingri definēt, kādiem kritērijiem Latvijā atbilst maza, finansiāli un ekonomiski neatkarīga alus darītava, lai netraucētu godīgai konkurencei. Ir acīmredzams, ka viena Latvijas alus darītāju grupa ir būtiski palielinājusi ražošanas apjomus, kuriem sniedzama nodokļu atlaide. Mēs esam pārliecināti, ka Somijas modelis būtu vispiemērotākais Latvijas alus tirgum, kur: 30% nodokļu atlaides piešķir uzņēmumiem, kas ražo līdz 2 THl gadā; 20% alus darītavām, kas ražo līdz 10 THl gadā un 10% atlaides tiem, kas ražo līdz 30 THl gadā.Tajā pašā laikā ir ļoti svarīgi, lai valdība izveidotu skaidru mehānismu, kā kontrolēt un novērst likumdošanas ļaunprātīgu izmantošanu. Baltic Beverages Holding uzskata, ka Saeimas Budžeta un finanšu komisija, ieklausoties Finanšu ministrijas viedoklī, pieņēma pareizu lēmumu, nosakot nepieciešamību definēt mazas alus darītavas statusu un apjomu administrēšanas iespējas. Mēs ceram, ka arī turpmāk likumdevēji no valstiskā viedokļa rūpīgi izvērtēs priekšlikumus un nepieņems atsevišķus ražotājus diskriminējošus lēmumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

«Europcar» kooperējas ar «Coca-Cola»

Aivars Mackevics [email protected], 07.03.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijā autonomas uzņēmums Europcar tagad ir kļuvis par stratēģisko kooperācijas partneri Coca-Cola uzņēmumam. To veicinājusi ir pagājušā gada veiksmīgā Coke Light prezentācija kopā ar Europcar autonomas stacijām Vācijas lidostās. No šī gada 1. aprīļa tiek plānota nākošā akcija kopā ar 300 vācu viesnīcām Coca-Cola jaunā produkta Coca-Cola Light Lemon iepazīstināšanā, īpaši to piedāvājot konferenču un semināru laikā. Avots: FVW

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Autonoma «Europcar» dubulto peļņu tūrisma krīzes gadā

Aivars Mackevics [email protected], 04.03.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Volkswagen koncernam piederošā autonoma Europcar 2002. gadā, samazinoties tirgus daļai, ir spējusi palielināt apgrozījumu, sasniedzot 1,1 miljardu eiro. Uzņēmuma peļņa pirms nodokļu nomaksāšanas ir pieaugusi no 26,2 miljoniem eiro uz 51,6 miljoniem eiro. Autonomas līgumu skaits pagājušā gadā samazinājās par 1%, sasniedzot 5,6 miljonus eiro. Iznomāto dienu skaits ir samazinājies no 28,9 miljoniem uz 28,5 miljoniem eiro. Vidējie dienas ieņēmumi no katras iznomātās automašīnas ir 36,6 eiro un vidējais autotransporta noslogojums ir 67,8%. Avots: FVW

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Eksperta viedoklis: Ko nesīs jaunie Konkurences likuma noteikumi?

Advokātu biroja Raidla, Lejiņš un Norcous zvērināta advokāte Dace Silava – Tomsone, 21.10.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms dažām nedēļām — 1. oktobrī spēkā stājās grozījumi Konkurences likumā, ar kuriem tiek ieviesta dominējošā stāvokļa mazumtirdzniecībā koncepcija un noteikts tā ļaunprātīgas izmantošanas aizliegums.

Dominējošā stāvoklī mazumtirdzniecībā (DSM) ir tie tirgus dalībnieki, kas, ņemot vērā savu iepirkuma varu un piegādātāju atkarību konkrētajā tirgū, spēj tieši vai netieši piemērot vai uzspiest piegādātājiem netaisnīgus un nepamatotus noteikumus, nosacījumus vai maksājumus un var kavēt, ierobežot vai deformēt konkurenci Latvijas teritorijā. Noteikumu pārkāpumi draud ar būtiskiem naudas sodiem – no 0,05 līdz 2% no tirgus dalībnieka pēdējā finanšu gada neto apgrozījuma, atkarībā no tā, vai pārkāpums ir pirmreizējs, atkārtots un vai tirgus dalībnieks pildījis tam uzlikto tiesisko pienākumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ir pamats piedzīt negūto peļņu no Latvijas valsts

Dzintars Pomers, avio pasažieru pārvadājumu jomas eksperts, 03.03.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Parlaments š.g. 15. janvārī pirmajā lasījumā atbalstīja likumprojektu vienādu principu noteikšanai lidostas nodevu iekasēšanā 67 Eiropas Savienības lidostās. Direktīva nosaka principus, kas būs jāievēro lidostām, iekasējot nodevas nediskriminējošā kārtībā no visām lidostā strādājošajām aviosabiedrībām.

Eiropas direktīva par lidostu nodevām pieprasa, lai lidostās korekti tiktu ievēroti trīs galvenie punkti: nedrīkst būt diskriminācija – noteikumiem attiecībā uz visiem pasažieru pārvadātājiem jābūt vienādiem, otrkārt – caurspīdīgums: ir jābūt atspoguļotai skaidrai un caurredzamai shēmai, kā veidojas no pasažieriem iekasējamās summas un kur tās tiek izlietotas; un treškārt – jāuztur drošības kvalitātes prasības, kas mūsdienās ir īpaši svarīgi. Līdz ar to var secināt, ka pašreizējā situācijā Rīgas lidosta var pieredzēt sankcijas attiecībā uz pirmo un būtiskāko jautājumu – nediskriminējoši vienāda attieksme pret visiem pārvadātājiem. Gribu uzsvērt, ka neviens neprasa, lai visām valstīm un visām lidostām šīs nodevas tiktu izlīdzinātas, tieši otrādi, - lidostu vadītāji cīnās par šīm priekšrocībām, tomēr nevar pastāvēt situācija, ka netiek piemēroti godīgas konkurences principi vienas lidostas ietvaros, un tas ir galvenais punkts, ko pieprasa šī direktīva.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Jūrmalas domes NĪN atlaides ļauj pamatīgi ietaupīt arī lepno villu īpašniekiem

Dienas Bizness, 29.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jūrmalas vadība no nākamā gada iecerējusi visiem Jūrmalā deklarētajiem iedzīvotājiem nekaustamā īpašuma nodokli samazināt par 70%. Tas attieksies uz visiem – arī daudzajiem miljonāriem, kas apmetušies Jūrmalā, vēsta raidīijums Nekā Personīga.

Atbildot uz jautājumu, vai sanāks tā, ka Liepiņu ģimene, kurai vīrs strādā, bet sieva ir bezdarbniece, saņems tādu pašu atlaidi, piemēram, kā Kirovs Lipmans, Jūrmalas domes priekšsēdētājs Gatis Truksnis norāda: «Ja mēs noteiktu šo te nosacītā Kirova Lipmana ieņēmumu slieksni un visiem, kam ir tāds vai virs, tiem nebūs nekādas atlaides un tiem, kam ir zem, tiem būs – tad visi nāktu pie mums ar iesniegumiem, ko nav iespējams apstrādāt. Mums būtu jāpieņem vesela armija cilvēku.»

Pēc Zemes grāmatas datiem septiņu vērtīgāko Jūrmalas privātmāju kadastrālās vērtības kopā veido turpat 6 miljonus latu (5 874 679 Ls). Ja šobrīd no šiem īpašumiem Jūrmala nodokļos iekasē aptuveni 88 tūkstošus latu gadā, tad pēc atlaižu ieviešanas summa būs 26 tūkstoši.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Papildināta - Kritizē apmaksas shēmu un atlaižu saņemšanas sistēmu Rīgas autostāvvietās

Zane Atlāce - Bistere, 27.07.2016

Enerģijas un veselības sveiciens – daudzi kilogrami iedzīvotāju parakstītu apelsīnu – kopā ar balsojumu trešdien tika iesniegts Rīgas mēram Nilam Ušakovam ar aicinājumu pārskatīt esošo RS atlaižu piešķiršanas kārtību

Foto: Evija Trifanova/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš 1. jūlija Rīdzinieka kartes īpašniekiem pieejama 20% atlaide automašīnas novietošanai SIA Rīgas satiksmes (RS) apsaimniekotajās maksas autostāvvietās B, C un D zonās. Taču RS izstrādātais risinājums atlaides saņemšanai ir sarežģīts – ar vairākām autorizācijām un garu apmaksas procesu, uzskata mobilo pakalpijumu sniedzējs SIA Mobilly.

Uzņēmuma izpilddirektors Ģirts Slaviņš norāda, ka RS izstrādātais risinājums kavē rīdziniekus ērti saņemt Rīgas domes piešķirtās atlaides auto novietošanai. Šobrīd tā paredz vairākas autorizācijas un jauna elektroniska konta – e-maciņa izveidi. Tādējādi klientiem ir nepieciešams paralēli uzturēt divus elektroniskus naudas kontus – Rīdzinieka kartes maciņu un Mobilly kontu. Tāpat sarežģītās sistēmas dēļ būtiski paaugstinās iespēja kļūdīties, proti, klientam var nākties maksāt sodus un saskarties ar citām neērtībām par neapzināti pieļautām kļūdām.

Rūpējoties par iedzīvotāju ērtībām, Mobilly iesniedza priekšlikumus Rīgas satiksmei par daudz vienkāršāku risinājumu atlaides saņemšanai – automātisku atlaides piešķiršanu, tiklīdz klients reģistrējis savu Rīdzinieka karti portālā ridziniekakarte.lv.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Automašīnu tirgū valda cenu leiputrija

Aldis Zelmenis, 67084434, 25.09.2008

Strauji samazinoties jauno auto pārdošanas apjomiem, autotirgotāji spiesti piemēroties jaunajiem spēles noteikumiem. Lai «iztīrītu» noliktavas, tirgotāji savā starpā cīkstas, cenšoties pircējus iekārdināt ar iespējami lielākām atlaidēm un bonusiem. Šobrīd notiekošais esot izdzīvošanas jautājums ikvienam, arī tirgus līderim Toyota. Pēdējo desmit gadu laikā tik vērienīgas atlaides no importētāja nav piedzīvotas, atzīst Gundars Vectirāns, Amserv Motors (Toyota, Lexus) direktors.

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Db

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cenšoties iztīrīt noliktavas no aizsēdējušiem modeļiem, autotirgotāji kā nu prazdami cenšas iekārdināt pircējus ar vērienīgām atlaidēm.

Strauji samazinoties jauno auto pārdošanas apjomiem, autotirgotāji ir spiesti pielāgoties jaunajiem spēles noteikumiem. Teju ikvienam noliktavu pārpalikumi ir gana iespaidīgi, kuri lielākoties radušies pērnā gada nogalē, pārlieku optimistiski prognozējot automašīnu noietu 2008. gadā. Jāatzīst, ka šāda parādība šobrīd ir novērojama ne tikai Latvijā, bet arī citviet Eiropā, un izdevīgi piedāvājumi top bieži vien ar ciešu importētāju un rūpnīcas atbalstu.

Citas izejas nav

Vairākos tūkstošos eiro solītās atlaides un dažādi papildu bonusi vairs nav nekāds retums. Trako cenu maratonā agrāk vai vēlāk ir iesaistījies teju ikviens Latvijā pārstāvētais zīmols, nešķirojot pēc hierarhiskās piederības - vai tas būtu masu produkcijai vai arī premium markas auto. Vairums no aptaujātajiem autotirgotājiem atzīst, ka pašreizējā brīdī tas ir izdzīvošanas jautājums ikvienam, ieskaitot arī tirgus līderi Toyota. Viens no Toyota, Lexus pārstāvjiem Amserv Motors direktors Gundars Vectirāns atzīst, ka pēdējo desmit gadu laikā no importētāja puses nav piedzīvotas tik vērienīgas cenu atlaides.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Viļņas lidosta plāno vēl lielākas atlaides

Līva Melbārzde, 14.07.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apjoma atlaides sekmējušas pasažieru un lidojumu skaita pieaugumu Vilņā teju par ceturtdaļu.

Ar atlaižu ieviešanu Starptautiskā Viļņas lidosta, šķiet, izvilkusi lielo lozi. Aug gan pasažieru, gan lidojumu skaits. Turklāt Viļņas lidosta ar atlaižu politiku domā iet vēl tālāk, intervijā DB apgalvo Starptautiskās Viļņas lidostas valdes priekšsēdētājs Tomass Vaišvila (Tomas Vaišvila).

Šā gada rezultāti, izvērtējot lidojumu, galamērķu un pasažieru skaitu, salīdzinot ar 2009. gadu, rāda, ka nodevu samazināšana Starptautiskajā Viļņas lidostā ir bijis lielisks jaunums aviokompānijām, stāsta T. Vaišvila.

Nodevu atlaides saņem tās aviosabiedrības, kas no Viļņas atklāj jaunus lidojumus. Šajos gadījumus izlidojošo pasažieru nodeva ir 1,16 eiro. Atlaides var tikt piemērotas gan nesen atvērtiem maršrutiem, gan par pieaugošu apkalpoto pasažieru skaitu (apjoma atlaides). Šīs atlaides var iegūt jebkura aviosabiedrība, un pašlaik apmēram jau trešdaļa no visām Viļņas lidostu izmantojošām aviosabiedrībām ir guvušas no šīm atlaidēm kādu labumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gatavojoties vasaras tūrisma sezonai «izpārdošana» skar arī ceļojumu piedāvājumus. Cīņā par klientiem, tiek piedāvātas 15 – 25 % atlaides. To Db novēroja nule kā atklātajā tūrisma gadatirgū Balttour 2009.

Latvijas tūrisma aģentūras un Latvijas reģioni ir gatavi jaunai tūrismam sezonai, apliecina tūrisma gadatirgus Balttour 2009. Izstādē plaši pārstāvēti ārzemju tūrisma operatori un viesnīcu pārstāvji.

Atšķirībā no iepriekšējiem gadiem, Balttour 2009 ir iespējams ne tikai iepazīties ar tūrisma operatoru, tūrisma aģentūru un viesnīcu piedāvājumiem, bet arī iegādāties ceļojumus ar īpašu atlaidi. Jūrmalas viesnīcas Amber Sea Hotel pārdošanas un mārketinga menedžere Elena Sobolenko atzīmē, ka izstādē ir iespējas iegādāties speciālus SPA piedāvājumus ar 15% atlaidi. Ārvalstu ceļojumi vasaras sezonai tiek piedāvāti ar 25% atlaidi. Tūrisma operators Novatours, JTL un Tez Tour piedāvā vasaras sezonas ceļojumus ar 25% atlaidi. Tez Tour mārketinga/pārdošanas menedžere Svetlana Zavrocka Db apliecināja, ka izstādes laikā ir iespējams iegādāties ziemas sezonas ceļojumus ar 150-200 latu atlaidi un rezervēt vasaras ceļojumus ar 25% atlaidi. «Šogad Tez Tour Latvijas ceļotājiem piedāvā Hurgadu un Tenerifi visu gadu, līdz šim šie kūrorti bija pieejami tikai ziemas sezonā, taču šogad arī vasarā,» stāsta S. Zavrocka.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Hansabuss iegādājas kontrolpaketi Latvijas autobusu uzņēmumā Tukuma Auto

Lelde Petrāne, 26.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Hansabuss iegādājusies 91 procenta kontrolpaketi Latvijas uzņēmumā SIA Tukuma Auto, kas piedāvā autobusu transporta pakalpojumus Latvijā, kā arī nacionālus un starptautiskus autotransporta pakalpojumus, ko sniedz tā meitas uzņēmums.

«Tas ir stratēģisks lēmums, gatavojoties 2020. gada Latvijas valsts un čartera autobusu transporta tirgus atvēršanai. Starpposma periodā plānojam labāk iepazīt Latvijas tirgus specifiku un attīstīt vietējo kompetenci. Mēs plānojam vēl vairāk paplašināties sabiedrisko autobusu transporta tirgū un čartera autobusu tirgū Latvijā, kā arī redzam potenciālu Lietuvas tirgū,» norāda AS Hansabuss valdes loceklis Neeme Tammis.

Līdzšinējais kontrolpaketes īpašnieks un Tukuma Auto valdes loceklis Ilgvars Kalniņš turpinās strādāt SIA Tukuma Auto uzraudzības padomē un aktīvi darboties uzņēmumā. Otrs valdes loceklis Māris Lipkins turpinās darbu savā līdzšinējā amatā. Hansabuss Latvijas uzņēmējdarbības vienību vadīs pašreizējais Hansabuss Eesti izpilddirektors un valdes loceklis Sergejs Vahnitskis. Hansabuss paziņos par izpilddirektora un valdes locekļa amata kandidatūru Igaunijā tuvākajā nākotnē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Vai inflācijas draudi mūs piemeklēs arī 2007.gadā?

AS Parex banka, Valērijs Kargins, 16.02.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ikviens Latvijas iedzīvotājs pat nakts laikā pamodināts varētu sniegt atbildi uz jautājumu, kurā Eiropas Savienības valstī pēdējo gadu laikā ir bijusi augstākā inflācija. Par to nemitīgi brīdina Latvijas Bankas speciālisti, procesus analizē ekonomisti, aktīvi diskutē arī žurnālisti. 2005.gadā inflācija Latvijā bija 6,7%, 2006.gadā - 6,5% un nav nekādas pazīmes, kas liecinātu, ka 2007.gads izrādīsies citādāks. Kas izraisa inflāciju, kādas ir tās sekas un kā to apturēt - par to vēlējos dalīties savās pārdomās ar lasītājiem.

Latvijas iekšzemes kopprodukta (IKP) pieaugums pēdējo gadu laikā ir bijis viens no augstākajiem pasaulē. Latvijas ekonomikas izaugsmes temps mūs strauji tuvina to valstu rādītājiem, kurām vēlamies līdzināties. Un šī pieauguma tempa neizbēgama sastāvdaļa ir inflācija.

Mēs, vietējie baņķieri, izprotam draudus un riskus, kurus tautsaimniecībai rada Latvijas banku sektora dalībnieku injicētie milzīgie naudas resursi, tomēr arī mēs esam spiesti piedalīties naudas līdzekļu piesaistīšanas un kredītu izsniegšanas sacīkstēs Latvijā. Vai naudas piedāvājums tuvāko gadu laikā samazināsies?

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Nodokļa atlaides dabūs tikai pēc projekta realizācijas

Māris Ķirsons [email protected], 14.11.2002

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valdības piešķirtās uzņēmuma ienākuma nodokļa atlaides 40 % apmērā no lielo investīciju projektu ieguldījumiem to saņēmēji varēs izmantot tikai pēc attiecīgo projektu realizācijas.To paredz pašreizējā likuma «Par uzņēmumu ienākuma nodokli» redakcija. Līdz šim valdība tiesības piešķirt 40 % lielu uzņēmuma ienākuma nodokļa atlaidi no trīs gados ieguldāmajām investīcijām, kuru apmērs nav mazāks par 10 miljoniem Ls, devusi tikai trijiem uzņēmumiem (a/s Latvijas Finieris, a/s Latvijas Unibanka un SIA LatRosTrans. «Tā kā neviens no uzņēmumiem, kuriem valdība ir piešķīrusi 40 % lielo uzņēmuma ienākuma nodokļa atlaidi vēl nav pabeidzis savu investīciju projektu, tad arī nevienam nekādas atlaides nav,» skaidro Valsts ieņēmumu dienesta Lielo nodokļu maksātāju pārvaldes Juridisko jautājumu un konsultāciju daļas vadītāja Inta Kruskopa. Viņa norāda, ka pirmā 40 % uzņēmuma ienākuma nodokļa atlaides saņēmēja - a/s Latvijas Finieris — atbalstāmā investīciju projekta realizācija ir paredzēta līdz 2003. gada 31. decembrim, un reāli šis uzņēmums atlaidi varētu izmantot, tikai 2004. gadā par 2003. gadu, kad ir pabeigts atbalstāmo investīciju projekts. Līdz tam uzņēmums maksās gan paredzētos ikmēneša uznēmumu ienākuma nodokļa avansa maksājumus, kā arī pēc gada finansiālās darbības rezultātiem aprēķināto šī nodokļa summu. Pirms šādas atlaides izmantošanas uzņēmumam būs jāiesniedz atskaite par projektā paveikto gan Valsts ieņēmumu dienestam, gan arī Ekonomikas ministrijai. Turklāt nodokļu administrācija pēc I. Kruskopas teiktā jau pašlaik ik mēnesi seko līdzi uzņēmumu sniegtajiem datiem, kā arī jebkādām straujām izmaiņām uzņēmumu atskaitēs. Valsts ieņēmumu dienests pirms atlaides piemērošanas veiks šo kompāniju auditu, kurā pārliecināsies par reālajiem ieguldījumiem valdības atbalstāmā projekta ietvaros, skaidro I. Kruskopa. Tikai pēc tam, kad audits ir pārliecinājies par visiem ieguldījumiem, uzņēmumam tiks dota atļauja samazināt uzņēmuma ienākuma nodokļa reāli samaksājamo apmēru. Tā kā uzņēmumu ienākuma nodokļa atlaide ir mērāma miljonos latu, tad šīs atlaides saņēmēji to varēs izmantot nākošajos gados, līdz atvieglojums tiek izmantots pilnībā, taču ne ilgāk kā nākamos desmit gadus, to paredz normatīvie akti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Valdība atbalsta jaunu uzņēmumu ienākuma nodokļa modeli

Zane Atlāce-Bistere, 11.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru kabinets (MK) otrdien atbalstīja Finanšu ministrijas (FM) priekšlikumus reformēt uzņēmumu ienākuma nodokli (UIN), paredzot, ka šis nodoklis tiks piemērots sadalītajai peļņai nevis gūtajai peļņai, informē FM.

FM pieteiktās nodokļu reformas ietvaros sagatavotie grozījumi UIN likumā paredz konceptuāli jaunu UIN modeli. Attiecīgi, ka UIN tiek atlikts līdz brīdim, kad peļņa tiek sadalīta, nevis gūta, piemērojot 20% likmi.

Izmaiņu veikšana nodokļa regulējumā, paredzot reinvestētās peļņas neaplikšanu ar UIN, radīs būtiskas izmaiņas uzņēmumu attīstības un kapitalizācijas stiprināšanā, kā arī investīciju piesaistē. Uzņēmumu reinvestētās peļņas atbrīvošana no UIN uzlabotu arī pieejamību banku kredītiem, jo uzņēmumiem zudīs motivācija manipulēt ar peļņas deklarēšanu, lai izvairītos no nodokļu maksāšanas, kā arī stiprinās uzņēmumu pašu kapitāla bāzi. Tas motivētu uzņēmumus darboties legālajā ekonomikā, savukārt bankām tiktu nodrošināta iespēja vairāk kreditēt šos uzņēmumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Db viedoklis: Greizo spoguļu karaļvalsts jeb nodokļu politika Latvijā

Dienas Bizness, 30.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lemjot par nekustamā īpašuma nodokli (NĪN), likumdevējs savulaik uzskatīja par lielu sasniegumu pieņemto normu, ka pašvaldības pēc saviem ieskatiem varēs noteikt, kuram pienākas NĪN atlaide, bet kuram - ne.

Jau brīdī, kad šāda iecere vispār parādījās pie apvāršņa, DB brīdināja, ka, zinot Latvijas pašvaldību dzīves tradīcijas, atlaides tiks piešķirtas ne tik daudz tiem, kam tās tiešām pienāktos, cik, kā mēdz teikt, pēc deguniem. Tobrīd tā bija tikai hipotēze, bet šobrīd jau var sacīt - diemžēl mums bija taisnība. Proti, Jūrmalas pašvaldības vadība no nākamā gada iecerējusi visiem šajā kūrortpilsētā deklarētajiem iedzīvotājiem NĪN samazināt par 70%. Tas attieksies uz visiem - arī daudzajiem miljonāriem.

Interesantākais šādam pavērsienam, protams, ir argumentācija - ja reāli vajadzētu izvērtēt, kam piešķirt, bet kam nepiešķirt atlaides, Jūrmalas domei nāktos pieņemt veselu armiju jaunu darbinieku. Labāk jau nu būtu teikuši tā - piejūras villu īpašnieki nekādi negrib šā nodokļa veidā maksāt daudzus tūkstošus latu gadā, tāpēc nākas piešķirt atlaides arī tiem, kuri NĪN nevar samaksāt. Varētu saprast, ja atlaides teju visiem īpašumiem automātiski tiktu piešķirtas kādā no depresīvajiem Latgales pagastiem, kur iedzīvotāju ienākumu līmenis pārsvarā gadījumu ir tiešām nožēlojams, bet ne jau pilsētā ar dārgākajiem īpašumiem valstī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Parlamenta (EP) izveidotā īpašā komisija nodokļu nolēmumu jautājumos ierosina noteikt, ka Eiropas Savienības (ES) ietvaros multinacionālām kompānijām ir jāmaksā nodokļi tajās valstīs, kurās tās gūst peļņu. Pašreizējā prakse gan ir citāda, šīs kompānijas nodokļus maksā tajā valstī, kurā ir to juridiskā adrese. Turklāt nereti attiecīgajā valstī multinacionāla kompānija nemaz neveic uzņēmējdarbību, bet ir tikai reģistrējusies zemāku nodokļu vai nodokļu atlaižu dēļ, vēsta laikraksts Diena.

Starbucks un Fiat

Šo jautājumu īpaši saasināja tā dēvētie Starbucks un Fiat gadījumi. Proti, Starbucks savu juridisko adresi reģistrēja Nīderlandē, bet Fiat - Luksemburgā, jo šīs valstis multinacionālām kompānijām piedāvāja ievērojamas nodokļu atlaides. Eiropas Komisijas (EK) ieskatā šādas atlaides, kas tiek piemērotas tikai atsevišķām kompānijām, ir uzskatāmas par nelegālu valsts atbalstu. Tāpēc EK nolēma, ka gan Starbucks, gan Fiat ir jāatmaksā atpakaļ 20-30 miljoni eiro, kurus kompānijas nav samaksājušas nodokļos nelegālu nodokļu atlaižu dēļ.

Komentāri

Pievienot komentāru