Citas ziņas

Ave Line februārī prāmju kustību no Liepājas neatsāks

Vēsma Lēvalde, Db, 08.02.2010

Jaunākais izdevums

SIA Ave Logistic prāmju līniju Ave Line no Liepājas uz Vācijas pilsētu Trāvemindi (Lībeku) februārī neatjaunos.

Par to Db uzzināja, zvanot uz pasažieru informācijas tālruni. Savukārt prāmju kompānijas komercdirektors Harijs Rapoports iepriekš Db prognozēja, ka prāmju kustība atsāksies februārī, tiklīdz būs noslēgts līgums par jauna kuģa fraktēšanu līnijas vajadzībām. Db jau rakstīja, ka prāmis Liepāja - Trāveminde nekursē kopš pērnā decembra tehnisku problēmu dēļ. Savukārt 19. janvārī kustību maršrutā Ventspils - Trāveminde sāka kompānija Scandlines, iepriekš pārtraucot prāmju kustību no Ventspils uz Rostoku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada maijā Latvijā piereģistrēti 344 jauni auto, kas ir līdz šim labākais rādītājs 2010. gadā.

Aprīlī saskaņā ar CSDD datiem tika reģistrēti 327 jauni vieglie automobiļi. Kopumā pirmajos piecos mēnešos reģistrētio 1492 jauni vieglie auto, par 500 automašīnām jeb 25,1% mazāk nekā attiecīgajā laika periodā 2009. gadā.

Veiksmīgākās markas Latvijā joprojām ir Volkswagen, Toyota un Renault, kas transporta līdzekļu reģistrācijā ieņem pirmās vietas.

Tomēr pēc LPAA rīcībā esošās informācijas Renault un VW pieder pie lielākajiem eksportētājiem, un ap simts abu marku jaunas automašīnas šomēnes arī pametušas valsti. Iepirkumus maijā veikuši divi lieli pārtikas uzņēmumi, un ievērojams skaits jaunu VW nonācis auto īres kompāniju autoparkā, jo maijs tradicionāli ir autonomu parka atjaunošanas mēnesis sākoties aktīvai atpūtas sezonai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Latvenergo emitētās «zaļās» obligācijas 100 miljonu eiro apmērā ieguldīs videi draudzīgos projektos

LETA, 25.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizņemtā kapitāla piesaistes plānā AS Latvenergo šogad iecerējusi veikt obligāciju emisiju līdz 100 miljonu eiro apmērā, ieguldot līdzekļus videi draudzīgu projektu īstenošanā Latvenergo kapitālieguldījumu programmas gaitā, pirmdien medijus informēja uzņēmuma pārstāvji.

Latvenergo valdes priekšsēdētājs Āris Žīgurs stāstīja, ka uzņēmuma kapitālieguldījumu programmas gaitā ir paredzēta vairāku «zaļai» domāšanai atbilstošu projektu īstenošana, kā arī vērtspapīru tirgū ir novērojams investoru pieprasījums pēc ieguldījumiem šādos projektos, tāpēc Latvenergo pieņēma lēmumu emitēt «zaļās» obligācijas. «Zaļo» obligāciju pamata prasība ir emisijas procesā iegūtos līdzekļus izmantot vienīgi «zaļajai» domāšanai atbilstošos projektos, kas saistīti ar atjaunojamiem enerģijas avotiem, enerģijas efektivitātes uzlabošanu, ilgtspējīgu vidi utt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

BI Norwegian Business School sadarbībā ar RTU Rīgas Biznesa skolu aicina jauniešus studēt prestižā, starptautiskā bakalaura programmā angļu valodā, Rīgā

, 20.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

RTU Rīgas Biznesa skola (RBS) izsludina studentu uzņemšanu jaunā 3 gadu, pilna laika pamatstudiju programmā – Vadīšana Starptautiskos uzņēmumos – 2012./2013. akadēmiskajā gadā.

Atvērto durvju dienā 30. martā pulksten 16:00, Rīgas Biznesa skolā, Rīgā, Skolas ielā 11. jaunieši un viņu vecāki ir aicināti iepazīties ar jauno studiju programmu, kā arī satikt pasniedzējus, RBS studentus un BI Norwegian Business School absolventus.

Norvēģijas un Latvijas pasniedzēju vadībā studenti apgūs prasmi analizēt starptautisku uzņēmumu un iestāžu vadības stūrakmeņus, uzņemties atbildību un iniciatīvu lēmumu pieņemšanā, veikt darbu individuāli, komandā, rast inovatīvus risinājumus mainīgas uzņēmējdarbības vides apstākļos. Pabeidzot studijas, absolventi būs gatavi darbam jebkurā tautsaimniecības nozarē (uzņēmumos, komercbankās, apdrošināšanas kompānijās, pensiju, ieguldījumu fondos), ieskaitot nevalstiskās organizācijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Stresa pilnajā pirmssvētku laikā iPhone un iPad lietotājiem no šīs nedēļas ir pieejams jauns un tepat Rīgā radīts stresa novirzīšanas veids – sist, bliezt un šķaidīt pastkastes un atkritumu tvertnes ar beisbola nūju, braucot tām garām ar izvēlētu mašīnu un tēlu.

Par to ASV draud cietumsods, bet tagad esot iespēja to darīt bez bailēm.

Šo savdabīgo nodarbi ASV saucot par mailboxing, un tieši ar šādu nosaukumu šonedēļ dizaina birojs Asketic Riga laidis klajā savu pirmo iPhone/iPad spēli. Iepriekš Asketic pieteica sevi mobilo aplikāciju tirgū ar «pasaulē bezjēdzīgāko» aplikāciju Warning Lights.

Asketic ir dizaina birojs ar birojiem Rīgā un Sanfrancisko, bet Asketic komandai patīkot īstenot arī citas idejas, starp kurām ir tādi projekti kā tēju zīmols Kalniņa Mammas tējas, MIESAI ar jau atpazīstamajiem RĪGA krekliem, dizaina ziņu lapa Plikums.lv.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Prāmju kustību no Liepājas cer atjaunot aprīļa sākumā

Vēsma Lēvalde, 16.03.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aprīļa sākumā darbību varētu atsākt prāmju līnija Ave Line, kura nodrošina kravas - pasažieru prāmja kustību maršrutā Liepāja - Trāveminde (Lībeka).

db.lv informēja līnijas izziņu dienestā, norādot, ka detalizēta informācija būšot pieejama pēc 20. marta. Šodien, 16. martā, paredzēta trīspusēja tikšanās - prāmju piestātnes apsaimniekotāja LSEZ SIA Terrabalt, SIA Ave Logistic (Ave Line īpašniece) un Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (LSEZ) pārvaldes vadītāji apspriedīs prāmju līnijas atjaunošanas nosacījumus, Db informēja LSEZ pārvaldē. Prāmis līnijas vajadzībām jau esot nofraktēts, atlikušas birokrātiskās procedūras. Db jau rakstīja, ka prāmju kustību maršrutā Liepāja - Trāveminde pārtrauca pagājušā gada nogalē, jo salūza līnijā kursējošais prāmis. Šī gada sākumā mainījās LSEZ SIA Terrabalt valde, radot dažādus minējumus par prāmju līnijas iespējamo nākotni. Savukārt SIA Ave Logistic vadība solīja, ka kustību atjaunos, tiklīdz būs nofraktēts piemērots kuģis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Prāmju kustību no Liepājas atsāks februārī

Vēsma Lēvalde, Db, 21.01.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Ave līnija prāmju kustību maršrutā Liepāja - Trāveminde (Lībeka) atsāks februārī. Kompānija arī apsver iespēju prāmju kustību organizēt uz kādu no Zviedrijas ostām.

Par to SIA Ave līnija informēja Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (LSEZ) valdi. Db jau rakstīja, ka prāmju kustību no Liepājas pārtrauca 2009. gada decembrī, jo prāmim Ave Liepāja radās tehniskas problēmas. Šobrīd Ave Līnja gatavojas noslēgt čartera līgumu ar kādu prāmju īpašnieku un sola mēneša laikā atjaunot kustību, turklāt kursēšot lielāks prāmis nekā līdz šim. SIA Ave līnija atzīst, ka iepriekš sasniegti labi rezultāti par spīti grūtajai ekonomiskajai situacijai, jo piesaistīti stabili sadarbības partneri - pārvadātāji un kravu īpašnieki, turklāt izdevies piesaistīt finansējumu no ES Marco Polo programmas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Stena Line liks jaunākus prāmjus; mudinās uz bezpavadības pārvadājumiem

To Dienas Biznesam norāda zviedru kompānijas Stena Line (SL) kravu pārdošanas direktors Baltijas un NVS valstīs, SIA Stena Line valdes loceklis Oskars Osis.

Vai Latvijas virzienā jums ir kāda konkurence, neesat kā monopolisti?

Konkurenti prāmju biznesā ir līdzvērtīgi spēlētāji. Nevar saukt par konkurentu sauszemes pārvadājumus Rietumeiropas virzienā. Par konkurentiem šajā reģionā uzskatu DFDS Seaways, Tallink un Transfennica Rietumeiropas un Skandināvijas pārvadājumos no Klaipēdas, Rīgas un Paldiskiem. SL no Lietuvas un Igaunijas pārvadājumus neveic. Pārvadājumus Skandināvijas virzienā (Ventspils‒Nīneshamna) izmanto Latvijas un Lietuvas klienti. Tā kā Lietuvas tirgus ir lielāks, ap 65% no šiem klientiem ir Lietuvas pārvadātāji. Savienojumā ar Rietumeiropu (Liepāja‒Trāveminde) lielākais pārvadātāju segments – ap 65% ‒ ir igauņi ģeogrāfiskā novietojuma dēļ, jo Igaunijas šoferis, nostrādājot vienu maiņu, var ievērot darba un atpūtas režīmu, pēc tam piegādāt kravu Rietumeiropai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Prāmju operatoram Stena Line nosaka labvēlības statusu Liepājas ostā

Vēsma Lēvalde, 29.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Prāmju operatora Stena Line prāmjiem Liepājas ostā saglabāsies visi labvēlīgie nosacījumi, kas 2012.gadā bija noteikti iepriekšējam prāmju operatoram - Scandlines.

Prāmjiem piešķirta speciāla ostas maksas atlaide, nosakot vienu pastāvīgu ostas maksu - 200 eiro par katru ostas apmeklējumu. Šajā summā ietverta kanāla, loču, pasažieru, piestātnes, tonnāžas un sanitārā maksa.

Terminēta atlaide 80% apmērā piešķirta arī prāmju apkalpotājai - LSEZ SIA Terrabalt - par ostas kopējās infrastruktūras lietošanu kravām, kuras tiek nosūtītas vai saņemtas ar kravas - pasažieru prāmjiem. Atlaide piešķirta līdz 2013.gada beigām.

Lēmums bijis nepieciešams, lai jaunais prāmju operators Stena Line nemainītu savu politiku attiecībā uz prāmju maršrutiem Baltijas jūrā un saglabātu līniju Liepāja - Trāveminde, skaidroja Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldnieks Guntars Krieviņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Konteineru vilciena kravu ar prāmi līdz Skandināvijai nogādā 11 stundās

Žanete Hāka, 13.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Prāmju operatoram Stena Line izdevies sasniegt īsāko tranzīta laiku jaunā konteineru vilciena Jivu-Rīga kravas piegādei uz Skandināviju.

Pirmais vilciens maršrutā Jivu-Zabaikaļska-Rīga galapunktā ieradās sestdien, 5.novembrī, jeb 13 dienas no brīža, kad tas izbrauca no Ķīnas, tādējādi apliecinot, ka šis ir ātrākais sauszemes koridors kravām uz Skandināviju, un to izdevies īstenot, pateicoties prāmju kompānijai Stena Line, kas piedāvā prāmju maršrutu no Ventspils uz Nīneshamnu.

Kompānijas piedāvāto prāmju reisu biežums pašreiz ir deviņas reizes nedēļā, taču nākamajā gadā tiek plānots kapacitāti palielināt par 30%. Tādējādi 17 dienu laikā no brīža, kad krava pametīs Ķīnu, to būs iespējams nogādāt galvenajos patēriņa centros Skandināvijā (Oslo/Stokholmu/Gēteborgu). Tas ir jaunums steidzamiem, bet vērtīgiem sūtījumiem transporta pasaulē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

1. oktobrī juridiski noslēgsies darījums starp prāmju operatoriem Scandlines un Stena Line, pārņemot Latvijas prāmju maršrutus.

Lai arī jaunais īpašnieks būtiskas pārmaiņas pagaidām nesola, Liepājas ostā cer uz jaunu prāmju līniju un kravu apgrozījuma pieaugumu. «Stena Line formāli pārņems prāmju maršrutus no Scandlines 1.oktobrī. Pirmās nedēļas mēs strādāsim pie integrācijas,» DB atklāj Stena Line korporatīvo komunikāciju direktors Joakims Kendals.

Prāmjus Liepājas ostā apkalpo Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (LSEZ) SIA Terrabalt. Uzņēmuma valdes loceklis Āris Ozoliņš uzsver, ka divu gadu laikā, kopš Liepājas osta, pateicoties Scandlines, atguva prāmju līniju, ir audzis prāmju noslogojums un reisu skaits. «Pirms divarpus gadiem Scandlines atgriezās Liepājā ar vienu prāmi divas reizes nedēļā, bet tagad ir divi prāmji četras reizes nedēļā. Prāmju noslogotība ir pieaugusi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas ekonomika patlaban nepiedzīvo labākos laikus, jo krīzes nāk viena pēc otras, turklāt atšķirīgas, intervijā Rietumu radio sacīja Liepājas domes priekšsēdētājs Uldis Sesks (Liepājas partija).

«Viena situācija ir KVV Liepājas metalurgā, bet pavisam cita situācija ir zivju pārstrādes nozarē,» sacīja Sesks, norādot, ka zivju pārstrādes nozares problēmas ir jārisina starpvaldību un arī Valsts prezidenta līmenī - kā Latvijas ražotājiem «atvērt durvis» uz dažādiem eksporta tirgiem. «Šai nozarei tas ir izdzīvošanas jautājums,» sacīja Sesks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekonomisku apsvērumu dēļ Tallink noņem no līnijas vienu prāmi; autopārvadātāji neizpratnē

Lai uzlabotu darbības efektivitāti un rentabilitāti, AS Tallink Grupp nule kā paziņojis par prāmja Romantika pārcelšanu maršrutā Tallina–Stokholma, atstājot Rīgas virzienā vienu pašu prāmi Isabelle, kas kursēs katru otro dienu. Autopārvadājumu kompānijām šis lēmums izraisījis neapmierinātību, jo bijis pilnīgi negaidīts, liekot pārplānot maršrutus nokļūšanai Zviedrijā.

Nelāga attieksme

«Tā tās lieta nedara, ja ir vēlēšanās biznesā ilgstoši darboties,» par pēkšņo Tallink paziņojumu sašutis starptautisko transporta un loģistikas pakalpojumu kompānijas SIA Altreks valdes priekšsēdētājs Lauris Fišers. Viņam nav izprotama prāmju līnijas rīcība, ik pa laikam šajā maršrutā mainot prāmju kursēšanu. Tas tikai liecinot, ka Tallink nerēķinās ar saviem klientiem un izturas tā, it kā pārvadājumu kompānijas savu biznesu neplānotu. Lai nodrošinātu pakalpojumus klientiem, Altreks nāksies pārplānot maršrutus, izmantojot prāmju satiksmi uz Zviedriju no citām Baltijas jūras ostām gan Latvijā, gan kaimiņvalstīs. Viņaprāt, izveidojusies situācija ir iespēja citām prāmju līnijām, kā Stena Line vai DFDS, ieņemt tukšo vietu Rīgā, norāda L. Fišers. Komersanti var izmantot aprīlī turp un atpakaļ ieviesto vienu papildu reisu maršrutā Ventspils–Nīneshamna (Zviedrija), saka Stena Line Freight reģionālais vadītājs Baltijas valstīs, Krievijā un NVS Aivars Tauriņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Stena Line pārņem Scandlines maršrutus no Latvijas

Vēsma Lēvalde, 30.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums Stena Line šobrīd iegādājas piecus prāmju maršrutus no Zviedrijas un Vācijas uz Latviju. Trīs maršrutus, proti, no Trāvemindes uz Ventspili un Liepāju, kā arī maršrutu Nīnēshamna-Ventspils, uzņēmums ir iegādājies no Scandlines GmbH.

Turklāt Stena Line ir iegādājies Scandlines GmbH kuģus un darbību maršrutos starp Trelleborgu un Zasnicu, kā arī starp Trelleborgu un Rostoku, kas Stena Line padara par vienīgo īpašnieku. Šīs iegādes ir daļa no Stena Line darbības paplašināšanas stratēģijas augošajos tirgos.

«Iegādājoties maršrutus no Vācijas un Zviedrijas uz Baltijas valstīm, mēs izvēršam savu klātbūtni Baltijas dienvidu daļā un paplašinām savu piedāvājumu gan kravas, gan pasažieru pārvadājumu jomā. Mūsu mērķis ir turpināt jauniegūto darbību attīstību, tādējādi nodrošinot saviem klientiem labākus pakalpojumus un lielākas iespējas,» saka Gunnars Blūmdāls (Gunnar Blomdahl), Stena Line vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Liepāja atkal zaudē prāmi

Vēsma Lēvalde, 09.04.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Prāmju līnija Ave Line pagaidām par galamērķi izvēlējusies Ventspili nevis Liepāju, Db apstiprināja prāmju līnijas birojā.

No Vācijas pilsētas Trāvemindes (Lībekas) prāmis dodas reisā šodien, 9. aprīlī, taču, tā kā nav panākta vienošanās ar Liepājas ostas prāmju piestātnē strādājošo LSEZ SIA Terrabalt, aprīlī prāmis piestās Ventspils ostā. LSEZ SIA Terrabalt apstiprināja, ka līgums nav parakstīts, taču sīkāku informāciju nesniedza.

Db jau rakstīja, ka pramju līnijā Ave Line veikta līnijas darbības reorganizācija, un 2010.g. 9. aprīlī bija plānots atsākt aktivitātes maršrutā Liepāja -Trāveminde. Maršrutā pēc iepriekšējā grafika kursēs jauns kuģis Baltic Amber. Uz prāmja pieciem klājiem var izvietot 3100 līnijmetru kravas, kas ir par 50% vairāk nekā uz iepriekšējā kuģa Ave Liepaja, arī pasažieru vietu būs četras reizes vairāk (482 vietas kajītēs un 36 sēdvietas). Tehnisku iemeslu dēļ 2009. gada nogalē prāmju līnijas Liepāja - Trāveminde darbību apturēja. Savukārt LSEZ SIA Terrabalt šajā laikā mainījās vadība.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

https://www.youtube.com/embed/8ssXdzLzFhI

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aktivizējoties kravu plūsmai dienvidu – ziemeļu virzienā, prāmju operators Stena Line pārkārto prāmju loģistiku, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Izmaiņas kravas un pasažieru prāmju maršrutos, ko Stena Line piedāvā no Liepājas un Ventspils, nozīmē jaudu pārdali, palielinot to virzienā uz Zviedriju (Nīneshamni) un samazinot uz Vāciju (Travemindi). Maršruts Liepāja – Nīneshamne papildus ieguvis 4000 līnijmetru ietilpību nedēļā, nomainot līdz šim kursējošo prāmi Urd pret modernāko un komfortablāko Stena Flavia.

Tirgus mainās

Prāmis Urd turpmāk tiks izmantots maršrutā Liepāja – Traveminde (Vācija). Izmaiņas veiktas, reaģējot uz tirgus konjunktūru, skaidro Stena Line komercdirektora pienākumu izpildītājs Oskars Osis. «Redzot to, ka kravu plūsma starp Skandināviju un Baltiju attīstās stipri aktīvāk, nekā tas notiek starp Eiropu un Baltiju, tika pieņemts lēmums nedaudz samazināt kapacitāti uz Vāciju un palielināt uz Zviedriju,» viņš skaidro. Arī šā gada pirmajā ceturksnī pārvadāto kravu vienību skaits pieaudzis par 20% salīdzinājumā ar pagājušā gada pirmo ceturksni. Līnija tiek pozicionēta kā savienojums starp Latviju un Zviedriju, līdz ar to prāmis Stena Flavia ienāks ne tikai Liepājas, bet arī Ventspils ostā. Tas joprojām kursēs arī no Ventspils uz Travemindi, taču samazināts ir kursēšanas biežums. Šādi prāmju kustību organizē ļoti maz operatoru, atzīst O. Osis. Skandināvijas un Baltijas tirgus ir mazāk atkarīgs no tranzīta kravām, bet orientēti uz vietējām kravām, skaidro Stena Line pārstāvis. To apstiprina arī prāmju apkalpotājas, Liepājas ostas komercsabiedrības Terrabalt termināla vadītājs Andris Ivanovs. Pēc viņa teiktā, virzienā no Liepājas kravu struktūrā dominē zāģmateriāli, savukārt pretējā virzienā ceļo lietotas automašīnas. Katrā braucienā ir vismaz 10 automašīnu treileri, tostarp no Igaunijas un Lietuvas. Tāpat tiek sūtītas dažādas iekārtas, lauksaimniecības tehnika. Ievērojami samazinājušās kravas, kas iepriekš tika sūtītas uz Krieviju un Kazahstānu, galvenokārt valūtas svārstību dēļ.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Liepājā rada būtiskus atvieglojumus prāmju līnijām

Vēsma Lēvalde, 12.04.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valde (SEZ) vairākkārt pazeminājusi ostas maksu prāmjiem, cerot atgūt prāmju līniju.

Ja iepriekš prāmjiem par ienākšanu ostā bija jāmaksā aptuveni 1300 eiro, tad turpmāk šī maksa noteikta 200 eiro par katru prāmja ienākšanu ostā. Šāda ostas maksa noteikta, izvērtējot situāciju ar ro - ro kravu pārvadājumiem Baltijas jūrā, Db informēja Liepājas SEZ pārvaldnieka vietnieks Jānis Lapiņš. Db jau rakstīja, ka ostas stividorkompānija LSEZ SIA Terrabalt nespēja vienoties ar prāmju līniju Ave Line par prāmja apkalpošanas izmaksām, un Ave Line nolēma pagaidām par galamērķi Latvijā izmantot Ventspils ostu. Neoficiāla informācija vēstī, ka Ave Line par viena kuģa apkalpošanu stividoram bija gatava maksāt mazāk nekā 400 eiro. Tomēr gan Terrabalt, gan Liepājas SEZ pārvalde nav zaudējušas cerību atgūt prāmju līniju Liepājas ostā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Parex bankas pirmā obligāciju emisija – 17,7 miljonu eiro apjomā

Ievaa Mārtiņa, 15.02.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No Parex bankas noguldītājiem, uz kuriem attiecas FKTK noteiktie ierobežojumi, uz obligācijām pieteikušies 23 % par kopējo summu 17,7 miljonu eiro apjomā. Papildu panākta vienošanās ar klientiem iesaldēt depozītos noguldītos 130 miljonus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Prāmju operatora Stena Line darbības stratēģija nākamgad ir vērsta uz to, lai pielāgotos sēra direktīvas radītajām tirgus izmaiņām, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Pārmaiņu laikā uzņēmums saviem klientiem sola nodrošināt stabilitāti, tomēr direktīvas ietekmē izmaksu pieaugumu novērst nevar. «Skatoties no ekonomikas perspektīvas, šis ir visnegatīvāk vērtējamais politiskais lēmums kopš tax free zonu atcelšanas,» uzskata Stena Line grupas direktors Karls Johans Hagmanis. Viņš atzīst, ka vides aizsardzība ir būtiska, taču noteikumiem jābūt vienādiem visiem tirgus spēlētājiem, turklāt ar uzņēmējiem un klientiem pieņemamām likmēm. «Diemžēl sēra emisiju samazināšanas regula nav šis gadījums,» savu viedokli pauž K.J.Hagmanis.

Paplašinās tīklu

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Solis tuvāk dzērienu iepakojumu depozīta sistēmas ieviešanai Latvijā

Ieva Jurevica, 13.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valdība atbalsta VARAM ierosinājumu maksu par atpakaļ nododamo dzērienu iepakojuma materiālu neaplikt ar PVN, taču tirgotāji baidās no papildu izmaksām un iespējamām kļūdām sistēmā.

Ieviešot depozīta sistēmu, depozīta maksa tiks pievienota preces cenai un norādīta atsevišķi. Šobrīd maksa par iepakojumu ir iekļauta produkta cenā.

Eiropas komisijas direktīva attiecībā uz atpakaļ nododamu iepakojuma materiālu izmaksām dalībvalstīm pieļauj divus izvēles variantus – neieskaitīt materiālu izmaksas summā, kurai uzliek pievienotās vērtības nodokli (PVN), un veikt vajadzīgos pasākumus, lai nodrošinātu šīs summas koriģēšanu, ja iepakojuma materiālu nenodod atpakaļ, vai arī ieskaitīt šīs izmaksas summā, un nodrošināt summas koriģēšanu, ja iepakojuma materiālu tiešām nodod atpakaļ.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Rimšēvičs: Latvijas ekonomikas sniegums uzrāda bīstamu tendenci

Žanete Hāka, 02.05.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Katras valsts attīstībā pienāk brīdis, kad pārvarētas valsts veidošanas grūtības un ir laiks apkopot paveikto, lai spertu nopietnus soļus attīstības virzienā, Latvijas Bankas gada pārskatā norāda centrālās bankas vadītājs Ilmārs Rimšēvičs.

Tas nekad nav viegli, barjeru pārvarēšana vienmēr prasa papildu piepūli, esošo prasmju pilnveidošanu un jaunu apgūšanu. Pašlaik šādā situācijā atrodas Latvija, un 2016. gada laikā vārdi reformas, strukturālas pārmaiņas un konkurētspēja kļuva par ierastiem gandrīz ikviena politiķa, lēmumu pieņēmēja, ekonomista, uzņēmēja un arī daudzu iedzīvotāju leksikā. To, ka bez reformām nebūs straujākas tautsaimniecības un labklājības izaugsmes, saprotam ne tikai Latvijā, bet visā eiro zonā.

Sapurināties liek globālās ekonomiskās norises, kas neļauj aizmirst par konkurētspējas un nākotnes potenciāla stiprināšanu. Latvijas mērķis ir vidējā ES dzīves līmeņa straujāka sasniegšana, izvairoties no iekļūšanas vidēju ienākumu slazdā. Diemžēl 2016. gada tautsaimniecības sniegums apliecināja kādu bīstamu tendenci – mūsu pārāk lielo atkarību no ES fondu resursu pieejamības. ES fondu līdzekļu izmantošanas apjoms saruka, un uzreiz apsīka arī ekonomiskā izaugsme, viņš uzsver.

Komentāri

Pievienot komentāru
Saldo

Jāreģistrējas kā pašnodarbinātai personai un jāveic obligātās iemaksas, ja autoratlīdzības mēnesī ir vismaz 200 lati

Dienas Bizness, 09.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Personām, kuru ienākums no autoratlīdzības mēnesī ir vismaz 200 lati, un kuras vienlaikus nav darba attiecībās nedz ar autoratlīdzības izmaksātāju, nedz ar kādu citu darba devēju, jāreģistrējas Valsts ieņēmumu dienestā (VID) pašnodarbinātās personas statusā.

VID arī atgādina, ka šādiem autoratlīdzību saņēmējiem reizi ceturksnī jāveic maksājumi valsts budžetā 32,17% apmērā no brīvi izraudzītas saņemtā ienākuma daļas, bet ne mazāk kā no 200 latiem. Obligāto iemaksu maksājumi valsts budžetā jāveic reizi ceturksnī un par gada pirmo ceturksni tas jāizdara līdz 15.aprīlim.

Gadījumā, ja kādā mēnesī fiziskas personas ienākums no autoratlīdzības ir vismaz 200 lati vai lielāks un persona vienlaikus nav darba attiecībās ar autoratlīdzības izmaksātāju vai kādu citu darba devēju, nav I vai II grupas invalīds un nav arī pensionārs, tad personai līdz nākamā mēneša desmitajam datumam ir jāreģistrējas VID pašnodarbinātās personas statusā, jāveic valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas (obligātās iemaksas) atbilstoši pašnodarbinātajiem noteiktajai likmei un kārtībai, kā arī jāsniedz VID ziņojums par veiktajām obligātajām iemaksām attiecīgajā ceturksnī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Papildināts - Sāk sabrukušā Maxima lielveikala demontāžu; glābēji vispirms pārmeklēs vēl nepārbaudītās vietas ēkā

LETA, 24.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zolitūdē noslēgušies sagatavošanās darbi, lai sāktu sabrukušā lielveikala Maxima demontāžu un nodrošinātu glābējiem drošu piekļuvi vietām, kur gruveši vēl nav pārmeklēti un varētu atrasties vēl kāds traģēdijā bojāgājušais.

Kā aģentūrai LETA pastāstīja Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta preses pārstāve Viktorija Šembele, ir saņemti ģeometriskā stāvokļa kontroles mērījumu dati, kas liecina, ka sabrukušā veikala atlikušajās konstrukcijās nav novērojamas svārstības, tāpēc nolemts sākt nedrošo konstrukciju demontāžu, izmantojot demontāžas ekskavatoru jeb tā saukto "grauzēju".

Pēc konstrukciju demontāžas glābēji varēs turpināt darbu vietā, kas vēl nav pārbaudīta, meklējot gruvešos bojā gājušos.

Kā aģentūrai LETA pastāstīja glābšanas darbu vadītājs Mareks Silovs, pāris stundu laikā vēl nav izdevies piekļūt vietai, kur drupās vēl varētu būt cilvēki, konkrētā vieta joprojām nav droša un darbi tur tiks sākti tikai tad, kad drošība būs nodrošināta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Twitter vadītāja, miljardiera Džeka Dorsija pasakainā dzīve

Lelde Petrāne, 07.10.2015

Dorsijs sāka programmēt, jau mācoties Bishop DuBourg vidusskolā Sentluisā. 15 gadu vecumā Dorsijs uzrakstīja programmatūru, kuru joprojām izmanto taksometru uzņēmumi.

Foto: REUTERS/SCANPIX

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālā vietne Twitter paziņojusi, ka Džeks Dorsijs (Jack Dorsey) turpinās pildīt tās vadītāja pienākumus.

Dorsijs tika nosaukts kā pagaidu vadītājs tad, kad jūlijā šo amatu pameta Diks Kostolo (Dick Costolo).

Tiesa gan - šī nav pirmā reize, kad Dorsijs vada Twitter. Dorsijs Twitter dibināja 2006. gadā kopā ar Bizu Stonu (Biz Stone) un Evanu Viljamsu (Evan Williams).

Dž. Dorsijs, arī vadot Twitter, turpinās «stūrēt» Square, mobilo maksājumu kompāniju, kuru viņš dibināja 2010. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Prāmju operators Ave Line varētu mainīt īpašniekus

Vēsma Lēvalde, 11.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ave Line atdzims vistuvākajā laikā, taču, iespējams, ne ar šo zīmolu, jo notiek sarunas par stratēģiskā investora piesaisti, starptautiskās tranzītbiznesa konferences TransBaltica izbraukuma sesijas laikā, sarunā ar DB, atklāja Ave Trans Group biznesa attīstības vadītājs Uldis Cimdiņš.

2012. gada rudens būtu pārāk optimistisks termiņš, taču 2013. gada pavasarī varētu būt gan jaunas prāmju līnijas, gan jauni, modernāki prāmji, prognozēja U. Cimdiņš, norādot, ka runa ir par Liepājas ostu.

DB rakstīja, ka 2010. gadā Ave Line pārtrauca prāmja Baltic Amber kursēšanu maršrutā Rīga - Lībeka. Kā iemesls tika minēts fakts, ka kuģis Baltic Amber nav ledus klases kuģis un līdz ar to nav iespējams to izmantot ziemas periodā.

Savukārt 2009. gadā Ave Line aizgāja no Liepājas ostas, jo nespēja vienoties ar stividorkompāniju Terrabalt.

Komentāri

Pievienot komentāru