Jaunākais izdevums

Interneta vietnē YouTube lielu popularitāti guvis video, kurā redzams, kā Filipīnu aviokompānijas Cebu Pacific stjuartes drošības instruktāžu pasniedz dejojot, ziņo AFP.

Kā redzams video, pēc divas minūtes ilgās instruktāžas pasažieri stjuartēm aplaudē, kas ir visai neparasta reakcija pēc instruktāžas par skābekļa maskas un glābšanas vestes izmantošanu un to, kā atrast izeju no lidmašīnas. Parasti pasažieri, kas nelido pirmo reizi, tajā visā noraugās ar garlaikotu skatienu, vai pievēršas kam citam.

«Mēs vienmēr esam bijusi jautra un uz ģimeni orientēta kompānija,» stāstījusi aviokompānijas pārstāve.

Lai apmācītu sjuartes dejot, aviokompānija nolīgusi profesionāru horeogrāfu.

Taču Filipīnās netrūkst arī skeptiski noskaņoto par šo jauninājumu, kas uzskata, ka stjuartes tādējādi tiek pazemotas un tas ir lēts reklāmas triks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Cebu Pacific, saskaroties ar sieviešu aizstāvju kritiku, liek dejot vīriešu dzimuma stjuartiem

Lelde Petrāne, 08.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Filipīnu pārvadātājs Cebu Pacific atkal veicis lidojumu, kur drošības instruktāža tiek pasniegta dejojot, taču šoreiz - pēc saskaršanās ar sieviešu aizstāvju kritiku - dejojušas nevis stjuartes, bet stjuarti, ziņo AFP.

Kā vēstīts interneta vietnē YouTube lielu popularitāti guva video, kurā redzams, kā pievilcīgas Cebu Pacific stjuartes drošības instruktāžu pasniedz dejojot dziedātājas Lady Gaga dziesmas pavadījumā. Taču šis jauninājums arī izsauca asu kritiku.

Kāda no pasažierēm, kurai bija iespēja noskatīties stjuartu dejošanā, stāstījusi: «Tas bija labi, viņiem izdevās mani izraut no snaudas.»

Cebu Pacific pārstāve sacījusi, ka kompānija drīzumā izlems, vai dejojošās apkalpes programma tiks turpināta.

«Reakcija kopumā bija ļoti laba,» viņa norādījusi, piebilstot, ka arī Cebu Pacific darbinieki visu šo uztver ar prieku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas zemo cenu aviokompānija Ryanair nākusi klajā ar jauno labdarības kalendāru, kurā pozē pieticīgi ģērbtas lidsabiedrības stjuartes. Kalendāra pārdošanas apjomi plānoti vairāk nekā 100 tūkstošu eiro apmērā, un visi ieņēmumi tiks novirzīti fondam Teenage Cancer Trust.

Jaunajā kalendārā peldkostīmos pozē 13 Ryanair stjuartes, un to varēs nopirkt par desmit eiro aviokompānijas mājas lapā vai Ryanair lidojumos, savukārt iegūtie līdzekļi tiks nodoti labdarības fondam, kas izveidots, lai uzlabotu dzīvi jauniešiem, kas slimo ar vēzi.

Šādus kalendārus Ryanair veido no 2008. gada, un kopš pirmā kalendāra klajā laišanas kopumā aviokompānija labdarībai savākusi vairāk nekā 700 tūkstošus eiro, norādījuši Ryanair pārstāvji.

Db.lv jau rakstīja, ka labdarības kalendārs, kurā pozē pieticīgi ģērbtas stjuartes, ne vienmēr tiek vērtēts atbalstoši. Piemēram, 2011. gadā tas izraisīja Zviedrijas iedzīvotāju nosodījumu, proti Zviedrijas reklāmas «sargsuni» pārpludināja sūdzības par reklāmu šim kalendāram. Toreiz Ryanair pārstāvji pauda, ka turpinās «atbalstīt tiesības mūsu apkalpei izģērbties, lai iegūtu naudu tiem, kuriem tā ir visvairāk nepieciešama».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviokompānija Cathay Pacific liegusi ar tās lidmašīnām pārvadāt suņus un kaķus, kuriem ir tā sauktie «saspiestie» deguni, ziņo CNN.

Aviokompānijas liegums stājies spēkā šodien un saistīts ar bažām, ka īsdegunainajiem dzīvniekiem ir palielināts risks piedzīvot elpošanas un pārkaršanas problēmas, kas rodas lidošanas radītā stresa rezultātā.

Kā norādīts aviokompānijas lidošanas ceļvedī, aizliegums izriet no bažām par «negatīvu ietekmi uz dzīvnieka veselību».

Aviokompānijas aizliegumā ietvertas tādas populāras šķirnes kā mopši, buldogi, bokseri, kā arī Himalaju un Persijas kaķi.

Cathay Pacific nav vienīgā, kas noteikusi šādu aizliegumu. Līdzīgu soli spērusi arī Singapore Airlines un vairāki pārvadātāji no Amerikas. ASV Transporta departaments iepriekš publiskoja datus par suņu nāves gadījumiem lidojumu laikā. Rezultāti liecināja, ka pusē no visiem gadījumiem miruši tieši šādu šķirņu suņi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Deklarācija par Krišjāņa Kariņa (JV) topošā Ministru kabineta iecerēto darbību, par ko vienojušās koalīcijas partijas.

Saeima šodien lems, vai apstiprināt jauno valdību, kuru veidotu partiju apvienība "Jaunā Vienotība", partiju apvienība "Apvienotais saraksts" un Nacionālā apvienība.

Ievads

Krišjāņa Kariņa valdības mērķis: Latvijas ekonomikas transformācija labākai dzīvei Latvijā

Kopš Latvijas valsts neatkarības atgūšanas valsts un tās iedzīvotāji ir piedzīvojuši milzu pārmaiņas - pāreju no komandekonomikas uz tirgus ekonomiku, valsts un pašvaldību īpašuma privatizāciju, demokrātisko institūciju izveidošanu un nostiprināšanos, naudas un zemes reformas īstenošanu, pievienošanos Eiropas Savienībai (ES) un NATO militārajai aliansei.Šajā ceļā ir pārvarēti dažādi izaicinājumi, šobrīd sastopamies ar Krievijas agresīvo karadarbību Ukrainā, kura grauj likuma varā balstīto starptautisko kārtību un ir lielākais drošības apdraudējums Eiropai, radot milzīgas cilvēku ciešanas. Karadarbība ir izraisīju

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas zemo cenu lidsabiedrība Ryanair Norvēģijā var saskarties ar boikotu pēc tam, kad atklājušies sliktie darba apstākļi aviokompānijā.

Norvēģijas premjers Jenss Stoltenbergs nācis klajā ar paziņojumu, ka neizmantos Ryanair pakalpojumus, kā arī aicinājis savam piemēram sekot citus valsts iedzīvotājus, vēsta International Business Times. Skandināvijas valsts premjeru saniknojušas apsūdzības, ka lidsabiedrības vadītājs Maikls O’ Līrijs pret saviem darbiniekiem izturas kā pret «vergiem» – samazinot algu un nenodrošinot atbilstošus darba apstākļus.

Pret Ryanair vērstas apsūdzības izskanēja pēc tam, kad divas lidsabiedrības stjuartes nāca klajā ar plānu piedzīt no aviokompānijas kompensācijas par nepamatotu atlaišanu no darba un nodarbinātības likumdošanas pārkāpšanu. Stjuartes, kuras bija nolīgusi Īrijas aģentūra, kurai zemo cenu lidsabiedrība uzticējusi sava personāla pārvaldīšanu, pavēstījušas, ka Ryanair darbinieku vidū dominējot «baiļu kultūra» un ka lidmašīnu apkalpēm neesot gandrīz nekādas darba aizsardzības.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sieviešu dzimuma stjuartes no grūtībās nonākušās Meksikas aviokompānijas Mexicana laidušas klajā pikantu aviācijas kalendāru, tādējādi mēģinot mazināt savas finanšu grūtības, ziņo BBC.

2011.gada kalendārā redzamas 10 sievietes komplektā ar bikini, saulesbrillēm un lidmašīnas daļām.

Sievietes sacījušas, ka vēlas palīdzēt pašas sev, jo ir zaudējušas ļoti daudz.

Aviokompānija, kuras parādu apjoms ir ap 800 miljoniem ASV dolāru, iesniedza maksātnespējas pieteikumu augustā un ir apturējusi darbību.

Kalendārs tiek salīdzināts ar 1997.gada filmu The Full Monty, kurā bez darba esošu tērauda ražošanā strādājušo britu grupa organizē striptīzu.

Viena no stjuartēm Korala Pereza (Coral Perez) stāstījusi, ka meitenes tā izlēmušas rīkoties, jo bijusi nepieciešama nauda. 10 stjuartes «sametušas naudu no savām kabatām», lai segtu 100 000 peso (8 tūkstoši ASV dolāru) lielās ražošanas izmaksas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Meklē labdarības organizāciju Rynair puskailo stjuaršu kalendāra gūto ieņēmumu tērēšanai

Gunta Kursiša, 25.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas zemo cenu aviokompānija Ryanair trešdien izsludinājusi aicinājumu piedalīties labdarības pasākumā un gūt līdz pat 100 tūkst. eiro ienākumus, kas tiks saņemti no Ryanair gaisa kuģu stjuartu labdarības kalendāra un ko cerēts izmantot cildeniem mērķiem.

Ryanair 2013. gada gaisu kuģu stjuartu labdarības kalendārā būs redzamas vismaz 12 Ryanair pievilcīgākās stjuartes. Šī kalendāra pārdošanas rezultāti sešu gadu laikā būs pārsnieguši 600 tūkst. eiro.

«Ryanair apburošās stjuartes atkal novilks formas tērpus, lai piesaistītu ļoti nepieciešamos līdzekļus labdarībai,» stāsta Ryanair komunikāciju vadītājs Stīvens Maknamara (Stephen McNamara).

Kopš pirmā labdarības kalendāra iznākšanas 2008. gadā Ryanair guvusi vairāk nekā 500 tūkst. eiro. Nauda novirzīta tādu labdarības organizāciju labā kā Angels Quest, Dublin Simon Community, KIDS, De Tafel un Debra Ireland.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

CNBC publicējis pasaulē labāko starptautisko aviokompāniju sarakstu, kura godpilnajā pirmajā vietā ierindota Qatar Airways.

Tās gaisa kuģu parkā ietilpst 97 lidmašīnas, un mītnes vieta ir Katara. 1994.gadā dibinātajai aviokompānijai esot viens viens no visjaunākajiem gaisa kuģu parkiem pasaulē - vidējais lidmašīnas vecums ir četri gadi. Qatar Airways ir viena no visstraujāk augošajām aviokompānijām pasaulē ar vairāk nekā 100 starptautiskiem galamērķiem sešos kontinentos.

2. vietā - Singapore Airlines.

Tās gaisa kuģu parkā ietilpst 112 lidmašīnas, un mītnes vieta ir Singapūra.

Aviokompānija dibināta 1972.gadā. Tā bija pirmā aviokompānija, kas 1970.gadā ekonomiskajā klasē piedāvāja bezmaksas maltītes un dzērienus. 2008.gadā pārvadātājs kļuva par pirmo, kas izmantoja Airbus A380. Tā ir pasaulē otra lielākā aviokompānija pēc tirgus kapitalizācijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Drošības profesionāļi veiksmīgi seko mērķim - Baltijas Drošības Konference 2024 sagaidāma jaunā mērogā

Sadarbības materiāls, 26.01.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rudens izskaņā tika atvērta reģistrēšanās iespēja uz šī gada lielāko organizāciju drošībai veltīto pasākumu Baltijā – Baltijas drošības konferenci 2024. Šajā pavasarī tā norisināsies 11. aprīlī, Rīgā. Konferences rīkotājs ir Drošības profesionāļu asociācija (DPA), kas organizē šo pasākumu jau trešo gadu. Asociācijas biedrs, uzņēmējs Māris Baltbergs informē, ka strādājot pie konferences satura, kā vienmēr, padziļināti tiek domāts par tematiku aktualitāti un nozares problemātiku, taču papildu tam šogad pasākums ieguvis citus apmērus gan lektoru ģeogrāfijas ziņā, gan izstādes apmēra, plānoto dalībnieku un demonstrāciju ziņā.

2024. gada konferences tēma – Efektīva drošības pārvaldība

Papildus vieslektoru sesijām jau ierastajos drošības virzienos - fiziskā un tehniskā drošība, kiberdrošība un informācijas drošība, darba aizsardzība un labbūtība, ugunsdrošība un civilā aizsardzība, - tiks aplūkoti arī jauni temati, kas pēdējā laikā iemantojuši lielu aktualitāti gan organizāciju, gan privātpersonu sektorā – finanšu un telekomunikāciju krāpniecība, vispārējā krīžu vadība.

M. Baltbergs norāda, konference ir iespēja iepazīt vietējās un pasaules tendences drošības jomā. “Uzsvaru gribu likt uz iespēju iepazīties ar citiem nozares speciālistiem un izzināt vietējās pieredzes. Ne visiem ir praktiskas iemaņas ārkārtas situācijās vai šo situāciju izmeklēšanā. Konference piedāvā iespēju apvienot praktisko un teorētisko, izzināt scenārijus un iepazīt risinājumus. Šogad plānojam uz skatuves aicināt jau 16 vieslektorus no 8 valstīm, un sagaidām, ka tēmas iezīmēs galvenos diskusiju tematus un pieredzes apmaiņas stāstus starp apmeklētājiem visas dienas garumā,” stāsta Baltbergs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Airbus dzinēja problēmu dēļ atkal jāveic ārkārtas nosēšanās

Lelde Petrāne, 16.05.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gaisā aizdedzies Cathay Pacific Airbus A330-300 lidmašīnas dzinējs, liekot lidmašīnai veikt ārkārtas nosēšanos Singapūrā, vēsta guardian.co.uk.

Neviens incidenta laikā nav ievainots.

Lidmašīna pacēlusies no Singapūras, lai dotos uz Indonēzijas galvaspilsētu Džakartu, bet bijusi spiesta griezties atpakaļ un nosēsties Singapūras Čangi lidostā.

Ugunsdzēsēji nodzēsuši liesmas, un apmēram pēc stundas atsākta normāla skrejceļa lietošana.

Šī bija otrā reize sešos mēnešos, kad Airbus saistībā ar dzinēja problēmām bija jāveic ārkārtas nosēšanās Singapūrā. Kā vēstīts, drīz pēc pacelšanās 4. novembrī bija spiesta atgriezties Qantas A380 lidmašīna, jo izjuka viens no tās Rolls-Royce Trent 900 dzinējiem.

Lidosta nav spējusi pateikt, cik pasažieru bijis Cathay Pacific lidmašīnā, kā arī to, ar kādiem dzinējiem lidmašīna aprīkota.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kataras nacionālā lidsabiedrība «Qatar Airways» pirmdien paziņoja, ka tā iegādājusies 9,6% akciju daļu Honkongas aviokompānijā «Cathay Pacific Airways», tādējādi tai nodrošinot klātbūtni potenciāli ienesīgajā Āzijas aviācijas tirgū.

Pēc šo akciju iegādes «Qatar Airways» kļuvusi par trešo lielāko «Cathay Pacific» akcionāri.

«Bloomberg News» vēsta, ka šī darījuma summa veido 662 miljonus dolāru (570 miljonus eiro).

«Qatar Airways» norāda, ka «Cathay Pacific» ir viena no spēcīgākajām aviokompānijām pasaulē un tai ir milzīgs potenciāls.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Darbu Latvijā uzsācis pirmais uz ilgdzīves medicīnas uzņēmumu atbalstu vērstais riska kapitāla fonds "LongeVC" un izziņojis pirmo pārdošanas darījumu, informē fonda pārstāvji.

"LongeVC" ir jauns riska kapitāla fonds, kura padomē iesaistījušies pasaulē zināmākie ilgdzīves (longevity – angļu val.) nozares eksperti. Fonds orientēsies uz agrīnas stadijas jaunuzņēmumu atbalstu, un tā bāzes vieta būs Latvija.

Viens no fonda partneriem ir Sergejs Jakimovs – uzņēmējs, kurš Latvijā veiksmīgi attīstījis vairākus zinātnes jaunuzņēmumus akseleratora "Komercializācijas Reaktors" ietvaros. Paredzams, ka fondā pieejamais finansējums būs 35 miljoni dolāru.

"Mēs vēlamies piesaistīt jaunuzņēmumus no visas pasaules. "LongeVC" riska kapitāla fonds būs īpaši noderīgs jaunuzņēmumiem, kas vēlas piesaistīt sēklas stadijas investīcijas un finansējumu A investīciju raunda ietvaros. Visā pasaulē tieši šīs stadijas jaunuzņēmumiem nav plašu iespēju. "LongeVC" nav svarīga uzņēmuma atrašanās vieta. Jau tagad par fondu interesi ir izrādījuši uzņēmumi no Eiropas, Āzijas un arī ASV. Tā vietā mūsu fokuss būs uz atbalstu jaunuzņēmumiem, kuri strādā ilgdzīves un biotehnoloģiju jomā," attīstības plānus komentē S. Jakimovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Jauni noteikumi par apmācību darba aizsardzības jautājumos

Sanita Igaune, 30.09.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai noteiktu konkrētāku apmācības kārtību un mazinātu administratīvo slogu mazajiem uzņēmumiem, 1.oktobrī, stāsies spēkā jaunie noteikumi par apmācības kārtību darba aizsardzības jautājumos.

To mērķis ir pilnveidot kārtību, kādā veicama darba aizsardzības speciālistu, darba devēju, darbinieku un uzticības personu apmācība, noteikt darba aizsardzības koordinatoru apmācības kārtību, kā arī mazināt administratīvo slogu mazajiem uzņēmumiem.

Lai novērstu pārpratumus attiecībā uz terminu «apmācība» un «instruktāža» lietošanu, noteikumi paredz, ka apmācība ietvers sevī ievadapmācību, instruktāžu darba vietā un tematisko apmācību. Vienlaikus norādīti jautājumi, par kādiem nodarbinātie ir jāapmāca ievadapmācībā un instruktāžā darba vietā, kā arī izstrādāts ieteicamais darba aizsardzības instrukciju satura un struktūras paraugs, kas palīdzēs sagatavot kvalitatīvākas instrukcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Infografika: Darba drošību visatbildīgāk ievēro vidzemnieki, visbezatbildīgāk - latgalieši

Dienas Bizness, 04.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai pievērstu pastiprinātu sabiedrības uzmanību darba drošības jautājumiem, Latvijas Brīvo arodbiedrību savienība (LBAS) Eiropas Sociālā fonda projekta «Darba attiecību un darba drošības normatīvo aktu praktiska piemērošana nozarēs un uzņēmumos» ietvaros ir izveidojusi infografiku, kurā apkopoti aktuālākie ar darba drošību saistītie fakti un skaitļi, kā arī padomi - kā pasargāt sevi no nelaimes gadījumiem darbā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pārbaudīs uzņēmumus, kuros notikuši nelaimes gadījumi

Dienas Bizness, 16.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts darba inspekcija (VDI) no š.g. 19. oktobra līdz 30. novembrim veiks tematisko pārbaudi mazos un vidējos uzņēmumos, kuros pēdējo piecu gadu laikā notikuši nelaimes gadījumi, kuros darbinieki smagi cietuši vai gājuši bojā, informē VDI pārstāve Dace Aleksāne.

Kopumā plānots apsekot vismaz 150 uzņēmumu gan Rīgā, gan reģionos. Tematiskās pārbaudes mērķis ir pārliecināties, vai ir novērsti nelaimes gadījumu cēloņi un veikti piemēroti darba aizsardzības pasākumi.

«Reaģējot uz pagājušā gada negatīvo nelaimes gadījumu statistiku, šogad esam pamainījuši savu preventīvo darbu, palielinot preventīvo apsekojumu skaitu, kuru ietvaros tiek īstenota arī šī specifiskā tematiskā pārbaude uzņēmumos, kur jau iepriekš ir notikuši nelaimes gadījumi. Nelaimes gadījums darbā ir pati skaudrākā mācība, ko uzņēmums var gūt par neievērotām darba drošības prasībām, tās ir emocionālas un cilvēcīgas ciešanas un parasti arī finansiāli zaudējumi. Šajā tematiskajā pārbaudē vēlamies pārliecināties, ka uzņēmumi ir ņēmuši vērā šo mācību un izdarījuši pareizos secinājumus, novēršot iespēju tādiem nelaimes gadījumiem atkārtoties,» norāda VDI direktors Renārs Lūsis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad, 20. oktobrī, Rīgā notiks pirmais Ziemeļeiropas drošības tehnoloģiju samits, kas iezīmē zināmu pavērsienu drošības un aizsardzības industrijā. Kaut gan šīs nav pirmais starptautiskais drošības pasākums, tas tomēr atšķiras ar jaunu tendenci – runātāju ģeopolitiskās uzrunas savīt ar vietējās industrijas produktu un pakalpojumu klāstu, un prezentēt tieši vietējās tehniskās spējas. Kaut gan “Nordic SecTech Summit 2022” ir tikai viens pasākums, tas ir daļa no lielākas tendences drošības un aizsardzības industrijas attīstībā, par kuru var teikt, ka 30 gadus pēc neatkarības Latvijā top jauna, aizraujoša, eksportspējīga industrija.

Fiziskās drošības tirgus augs par 62,75 Miljardiem EUR tuvākajos 4 gados

Pasaules tirgus izpētes uzņēmums Technavio ir publicējis 2022.-2026. gada prognozi un analīzi par fiziskās drošības tirgu, kurā prognozēts, ka turpmāko četru gadu laikā tas palielināsies par 62,75 miljardiem euro.

Technavio lēš, ka 33% no šīs nākotnes izaugsmes radīsies Eiropā, un galvenie tirgi ir Apvienotā Karaliste un Vācija.

“Terorisms un noziedzība nav raksturīgi tikai jaunattīstības valstīm; šādu incidentu skaits pieaug arī attīstītajās valstīs,” norāda Technavio. “Tāpēc uzņēmumi, kā arī komerciālie un dzīvojamie kompleksi izmanto fiziskās drošības risinājumus, kas ietver videonovērošanu, piekļuves kontroli un citas drošības tehnoloģijas.”

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

KNAB pārbaudīs Rīgas satiksmes lietā iesaistīto personu atbrīvošanai iemaksātās drošības naudas izcelsmi

LETA, 15.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) pārbaudīs SIA «Rīgas satiksme» (RS) iepirkumu krimināllietā aizdomās turēto atbrīvošanai iemaksātās drošības naudas izcelsmi.

KNAB atgādināja, ka, pildot likumā noteikto pienākumu pēc diviem mēnešiem atkārtoti izvērtēt apcietinājuma pamatotību, izmeklēšanas tiesneši laikā no 4.februāra līdz 14.februārim atkārtoti izskatīja jautājumu par nepieciešamajiem drošības līdzekļiem četrām apcietinātajām personām. Trijos gadījumos pieņemts lēmums mainīt drošības līdzekli no apcietinājuma uz drošības naudu attiecīgi 70 000, 100 000 un 200 000 eiro apmērā.

KNAB lūdza izmeklēšanas tiesnesim visām četrām personām pagarināt apcietinājuma termiņu, argumentējot ar konkrētiem faktiem, kurus šobrīd izmeklēšanās interesēs birojs nevarot izpaust.

Pret 70 000 eiro drošības naudu atbrīvots uzņēmējs Edgars Teterovskis, bet RS Infrastruktūras uzturēšanas un attīstības departamenta direktors Igors Volkinšteins un bijušais RS valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens no cietuma izlaists attiecīgi pret 100 000 un 200 000 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic koncerna peļņa - 33,652 miljoni eiro; plāno piesaistīt papildu 100 miljonus eiro

LETA, 05.03.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" koncerns pagājušajā gadā strādāja ar auditēto peļņu 33,652 miljonu eiro apmērā pretstatā zaudējumiem gadu iepriekš, savukārt koncerna apgrozījums, salīdzinot ar 2022.gadu, palielinājās par 33,5%, sasniedzot 667,982 miljonus eiro, liecina kompānijas publiskotā informācija. Vēl "airBaltic" plāno piesaistīt papildu finansējumu 100 miljonu eiro apmērā, teikts kompānijas auditētajā 2023.gada pārskatā.

Gada pārskatā norādīts, ka 2024.gada jūlijā beidzas 200 miljonu eiro obligāciju dzēšanas termiņš, tādējādi aviokompānija meklēs ārējo finansējumu, lai refinansētu obligācijas, kā arī kompānija plāno piesaistīt papildu finansējumu apmēram 100 miljonu eiro apmērā.

"Aviokompānija plāno ne tikai refinansēt 200 miljonus eiro, bet arī piesaistīt papildu 100 miljonus eiro, lai tādējādi uzlabotu naudas līdzekļu atlikumu un sekmētu turpmāku kapitālieguldījumu finansēšanu, kas saistīti ar uzņēmuma kapacitātes palielināšanu," skaidrots gada pārskatā.

Tajā arī minēts, ka "airBaltic" ir nolīgusi starptautiskas investīciju bankas un finanšu konsultantus un paralēli strādā pie dažādām refinansēšanas iespējām, tostarp pie iespējām piesaistīt līdzekļus publiskā parāda tirgū un privātā parāda tirgū.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nacionālās aviokompānijas airBaltic akciju pārdošanas cena būs jānosaka atbilstoši darījuma struktūrai, šodien intervijā LTV raidījumam Labrīt, Latvija atzina premjers Valdis Dombrovskis (V).

Jau ziņots, ka Latvijas Satiksmes ministrija (SM) pirmdien laikraksta Financial Times Eiropas un Lielbritānijas izdevumos publicējusi sludinājumu, piedāvājot potenciālajiem investoriem līdz 1.novembrim izteikt piedāvājumus par airBaltic akciju iegādi. Valdība investoriem piedāvā iegādāties līdz 50% mīnus vienu akciju.

Premjers skaidroja, ka investorus paredzēts uzrunāt gan individuāli, gan arī plašāk, tāpēc arī notikusi sludinājumu ievietošana. Dombrovskis arī norādīja, ka būtu nepieciešams iegūt vienu stratēģisku investoru, piemēram, lielu lidsabiedrību, ar plānu aviokompānijas attīstībai.

Ja investors parādītos, tad notiktu padziļināta izpēte, pēc kuras varētu noteikt darījuma cenu. «Akciju cena jānosaka atbilstoši darījuma struktūrai,» teica valdības vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Autovadītāju apmierinātības indeksā Latvija ieņem septīto vietu

Zane Atlāce - Bistere, 17.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija ir autovadītājiem septītā labākā valsts pasaulē, liecina Waze apkopotais Autobraucēju apmierinātības indekss, informē VAS Latvijas Valsts ceļi.

raukšanas pieredze Latvijā 10 baļļu skalā novērtēta ar 6,5 ballēm. Pirmajā vietā ar vērtējumu 7,5 ierindojusies Nīderlande, otrajā vietā - Francija ar vērtējumu 7,4, bet trešajā - ASV ar 7,2 ballēm.

Starp desmit labākajām braukšanai piemērotajām valstīm ir arī Čehija, Zviedrija, Apvienotie Arābu Emirāti, Ungārija, Slovākija, Itālija, Spānija un Beļģija.

Kā vissliktāko valsti, kur pārvietoties ar auto, Waze indekss uzrāda Filipīnas (Cebu pilsēta) ar vērtējumu 1,1. Priekšpēdējā vietā ir Indonēzija (Bogora) ar 2,1 balli, bet trešā no beigām ir Salvadora (Sansalvadora) ar vērtējumu 2,8. Starp desmit auto braukšanai nepiemērotākajām valstīm ir arī Kolumbija, Gvatemala, Brazīlija, Panama, Čīle un Dienvidāfrika.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts iestādēm, tai skaitā arī drošības iestādēm, nevar būt savu personīgo interešu, tām ir jādarbojas vienotas konstitucionālas sistēmas ietvaros. Bet ir tā sagadījies, ka «iestādes» atrodas Vienotības ietekmē, intervijā uzsver pie frakcijām nepiederošais 12. Saeimas deputāts, Latvijas Universitātes profesors Ringolds Balodis, kurš šopavasar kļuvis par Nacionālās apvienības biedru

Medijos ir nonākušas ziņas par to, ka ekspremjers Indulis Emsis it kā ir brīdinājis deputātu Askoldu Kļaviņu, izsakot versiju, ka pie notikušā vainīgi ir arī ģenerālprokurors Ēriks Kalnmeiers, premjers Māris Kučinskis un KNAB vadītājs Jēkabs Straume. Kas notiek?

Notiek sabiedriskā viedokļa ietekmēšana ar apzināti veidotiem skandāliem. Cilvēkiem liek novērsties no būtiskā un pievērsties lietām, kuras beigsies ar čiku. Es esmu tiešām ārkārtīgi izbrīnīts, ka šādu jezgu var sacelt par, manuprāt, ārkārtīgi maznozīmīgām lietām, ja paskatāmies pēc būtības. Ja runājam par informācijas nopludināšanu, virknē gadījumu informācija no drošības iestādēm ir gājusi ārā kā pa «laidara vārtiem». Konkrētajā gadījumā par tiem diviem deputātiem, kas tika aizturēti, – Kaimiņu un Kļaviņu – abos gadījumos es nesaskatu pamatu tik lielai jezgai un rezonansei. Ja deputāts Askods Kļaviņš «muhļījās» ar benzīna atskaites papīriem, vai bija pamats prasīt kratīšanas? Ko tad tajās kratīšanās var atrast – degvielas mucas, vai? Trilleris riktīgais, Kučinskis neko nevienam nav teicis, bet Emsis nodarbojas ar analītiku. Kļaviņš kā Žanna d’Arka uz ešafotu dodas, nenododams analītiķi Emsi. Un kas?

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Honkongas Cathay Pacific savos lidojumos plāno piedāvāt internetu un mobilos sakarus

Ritvars Bīders, 07.07.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Honkongas aviokompānija Cathay Pacific 2012. gada sākumā savos reisos pasažieriem lidojuma laikā plāno piedāvāt interneta, mobilo sakaru un televīzijas pakalpojumus, raksta PC World.

Aviokompānija plāno izmantot Panasonic Avionics izstrādāto tehnoloģiju eXConect, kas lidojumu laikā, izmantojot satelītu, spēj nodrošināt interneta ātrumu līdz pat 50 megabitiem sekundē (Mbps).

Šī datu plūsma tiks sadalīta starp pasažieriem nodrošināto interneta pakalpojumu, kā arī lidaparāta apkalpes vajadzībām, piemēram, lidojuma datu reālā laika sūtīšanu uz aviokompānijas bāzēm.

Satelīta savienojums arī nodrošinās lidojumos mobilos sakarus un televīziju.

Pagaidām noslēgtā vienošanās ar Panasonic Avionics paredz, šīs tehnoloģijas ieviešanu visās Cathay Pacific un tai piederošās lidsabiedrības Dragonair lidmašīnās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsdienu dzīves darba ritms paliek straujāks un intensīvāks. Attīstās tehnoloģijas un risinājumi, kuru izmantošana biznesā dod iespēju daudz ātrāk un precīzāk pieņemt lēmumus, bet tajā pašā laikā prasa arvien vairāk IT resursu, lai nodrošinātu nemitīgu virzību uz priekšu. Lai nezaudētu savas pozīcijas tirgū, uzņēmumiem jāpielāgojas un jāievieš, lai veicinātu straujāku attīstību, radot augstākas pievienotās vērtības pakalpojumus, vai samazinot izmaksas. Mākoņserveri un esošās IT infrastruktūras vienlaicīga izmantošana, tā sauktais hibrīdmākonis ir ideāls risinājums, ja uzņēmumam nepieciešama attīstība digitalizācijas virzienā.

Kas ir hibrīdmākonis?

Hibrīdmākonis ir IT vide, kas apvieno publiskā un privātā mākoņa elementus vienā. Tas ir IT risinājums, kurā uzņēmumi savus datus var uzglabāt divās vietās vienlaicīgi – privātajā mākonī, kas sastāv no uzņēmuma fiziskajiem serveriem, kuri var būt izvietoti ofisā vai datu centrā, un publiskajā jeb mākoņpakalpojumu sniedzēja mākonī. Šāda iespēja palīdz maksimāli efektīvi un elastīgi izmantot IT jaudas,

palielinot tās publiskajā mākonī, kad tas ir nepieciešams, piemēram, ieviešot jaunus produktus, veicot to testēšanu, vai uzņēmumiem, kuru IT infrastruktūrā ir vērojama sezonalitāte. Ņemot vērā, ka ir organizācijas, kuru drošības politika reglamentē konkrētu datu atrašanos serveru telpās, vai arī programmatūras specifika neļauj to izmantot mākoņu skaitļošanas sistēmās, uzņēmumiem parādās iespēja tos datus, kuriem nav šo drošības vai programmatūras ierobežojumu izvietot mākonī, lai iegūtu mākoņu platformu sniegtās priekšrocības.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Digitālā transformācija, kas aizsākās pirms vairākiem gadu desmitiem un savu kulmināciju sasniedza pandēmijas laikā, ir mainījusi mūsu darba metodes. Darbinieki soli pa solim pielāgojās jaunajam darba stilam, un tagad viņiem ir nepieciešama vēl lielāka elastība. Lai to nodrošinātu, rodas nepieciešamība pēc jaunām tehnoloģijām. Taču pāreja uz mūsdienīgu darba vidi ir saistīta ar papildu izaicinājumiem, lai izveidotu nesalaužamu uzņēmuma kiberaizsardzības vairogu. No atbilstošu IT risinājumu ieviešanas līdz iekšējās kultūras maiņai – kibernoturības veidošana nav sasniedzama tik vien kā ar “dažu soļu kombināciju”.

Rītdiena sākas šodien

Mainoties darba veidam, kad attālinātais darbs no jebkuras vietas pasaulē kļūst par mūsdienu dzīves realitāti, kā arī Baltijas valstīm saskaroties ar lielākiem kiberuzbrukumiem, būtiska kļūst uzņēmuma datu aizsardzība. Neatkarīgi no tā, vai esat mazs uzņēmums vai valstiski nozīmīga organizācija, tas, ka hakeru uzmanības centrā ir tikai lieli uzņēmumi, ir mīts. Jo elastīgāki vēlaties kļūt, jo lielāka uzmanība ir jāpievērš drošībai – jāaizsargā nemitīga patentētu datu plūsma mākoņos, attālinātās vidēs un birojā, kā arī jāsaglabā uzticama partnera tēls visās uzņēmējdarbības jomās.

Taču daudzas organizācijas joprojām nezina, ar ko sākt. Dell Technologies “Breakthrough pētījums, kurā piedalījās 10 500 respondentu no vairāk nekā 40 valstīm un kurā tika pētīta cilvēku spēja pielāgoties digitālajām pārmaiņām, liecina, ka lielāka uzmanība būtu jāpievērš izpratnei par kiberdrošību un tehnoloģiskajiem procesiem. Dati liecina, ka 72% respondentu uzskata, ka darba paradumu maiņa viņu organizāciju ir pakļāvusi vēl lielākam riskam, savukārt 62% uzskata, ka organizācijas kiberdrošības vājākais posms ir tās darbinieki. Tomēr darbiniekiem ir jāzina, ka organizācija viņus atbalsta un rūpējas par digitālajiem rīkiem, ko tie izmanto ikdienā, strādājot birojā vai attālināti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Drošības un kārtības nodrošināšanai dažādas Eiropas Savienības valstis tērē dažādas summas proporcionāli savam iekšzemes kopproduktam (IKP). Atbilstoši Eurostat metodoloģijai iznāk, ka Latvija drošības un sabiedriskās kārtības finansēšanā vairāk līdzinās Bulgārijai, bet Lietuva ‒ Ziemeļvalstīm.

Pēdējo nedēļu notikumi valstī parāda aizvien jaunus iekšējās drošības robus, kas, iespējams, ir ilgstošu sistēmisku aplamību sekas.

Drošības problēmas ir ilgāk par divām nedēļām

Tas, ka policijas darbs pieklibo, nav tikai pēdējo nedēļu sakāpināto emociju iespaids. Mēs varētu nolikt malā sievietes slepkavību Jēkabpilī un jauniešu izdarības Imantā un atcerēties senākus gadījumus. Piemēram, puisēna Ivana pazušanu Liepājā 2017. gadā, kura līķi atrada pēc pāris dienām Dubeņu mežā. Var atcerēties advokāta Rebenoka slepkavību, kas tika izdarīta ar īpašu cinismu un cietsirdību, bet izskatās, ka lieta paliks neatrisināta. No dažādiem individuāliem gadījumiem politiķi taisa savas scēnas un būvē balsojumu kāršu namiņus, it kā viņu oponenti būtu kūdījuši kādu varmāku, slepkavu vai maniaku, tomēr fonā neatbildēts paliek jautājums par pašu sistēmu pēc būtības. Vai ar to viss ir kārtībā?

Komentāri

Pievienot komentāru