Citas ziņas

Balbiino sāk speciāli Latvijas tirgum izstrādātu saldējumu ražošanu

Sandra Dieziņa, 13.06.2008

Jaunākais izdevums

Igaunijas saldējuma ražotājs Balbiino šovasar sāk speciāli Latvijas tirgum paredzētu saldējumu ražošanu. Latvijas tirgū sāk pārdot Star sērijas saldējumu uz kociņa un ģimenes saldējumu sēriju Cremeto. Papildus tam Latvijā sākta arī krējuma saldējuma uz kociņa pārdošana.

Balbiino zīmols ir pazīstams jau visās Baltijas valstīs, taču patērētāju vēlmes saldējumu veidu izvēlē visās trīs valstīs daudzējādā ziņā ir atšķirīgas,“ stāstīja Balbiino vadītājs Riho Nīls (Riho Niils). „Tāpēc šosezon sākam speciāli Latvijas tirgum paredzētu saldējumu ražošanu. Saldējuma pārdošana veicas vienādi labi gan Latvijā, gan Igaunijā, tomēr bieži noteicošais ir tieši iepakojuma noformējums – tas, cik labi veicas tā paša saldējuma pārdošana, atkarīgs no nosaukuma un iepakojuma.“

„Vasarā galvenokārt tiek pārdoti impulsa saldējumi,“ stāstīja Balbiino mārketinga vadītājs Tēts Aniers (Teet Anier). „Latvijas tirgū šovasar pārdodam trīs dažādu garšu saldējumus uz kociņa no sērijas Star un divu veidu krējuma saldējumu uz kociņa. Vaniļas krējuma saldējums un šokolādes krējuma saldējums Igaunijas patērētājiem jau ir pazīstams, bet Latvijā tie ir unikāli, jo Latvijas saldējumu tirgū analoģiska produkta nav.“

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Margota turpmāk būs SIA Balbiino

Vēsma Lēvalde, 10.06.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas valstu vadošais saldējuma ražotājs AS Balbiino maina sava Latvijas meitasuzņēmuma Margota nosaukumu uz SIA Balbiino. Nosaukuma maiņa dodot Balbiino iespēju piedāvāt savus produktus visās trīs Baltijas valstīs ar vienu zīmolu.

Balbiino mērķis ir būt Baltijas valstu vadošajam saldējuma ražotājam, kas paredz vienotu zīmolu gan Igaunijā, gan Latvijā, gan Lietuvā,“ skaidroja Balbiino vadītājs Riho Nīls (Riho Niils). „Nopērkot Margota, esam būtiski paplašinājuši savu tirgus daļu Latvijā, un, tā kā uzņēmumu profili bija atšķirīgi, varējām paplašināt produktu klāstu arī Igaunijā un Lietuvā. Vienots zīmols dod iespēju padarīt mūsu komercdarbību efektīvāku un nostiprināt Balbiino vārdu Latvijā.“

Balbiino mārketinga vadītājs Tēts Aniers (Teet Anier) piezīmēja, ka līdz ar nosaukuma maiņu notiek pārmaiņas arī pašā uzņēmumā. „Igaunijas un Latvijas uzņēmumu integrēšana dod mums iespēju piedāvāt plašāku sortimentu, veiksmīgāk attīstīt produkciju, kā arī piedāvāt pārliecinošāku kvalitāti un piegādes servisu,“ stāstīja Tēts Aniers. „Protams, rēķināmies arī ar katra tirgus īpatnībām un piedāvājam igauņiem, latviešiem un lietuviešiem tieši viņiem paredzētus produktus.“

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Balbiino maina Latvijas meitasuzņēmuma nosaukumu uz SIA Balbiino

, 10.06.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas valstu vadošais saldējuma ražotājs AS Balbiino maina sava Latvijas meitasuzņēmuma Margota nosaukumu uz SIA Balbiino.

Nosaukuma maiņa dod Balbiino iespēju piedāvāt savus produktus visās trīs Baltijas valstīs ar vienu zīmolu, Db.lv informē Riho Nīls (Riho Niils), AS Balbiino vadītājs.

Balbiino mērķis ir būt Baltijas valstu vadošajam saldējuma ražotājam, kas paredz vienotu zīmolu gan Igaunijā, gan Latvijā, gan Lietuvā,“ skaidroj R. Nīls. „Nopērkot Margota, esam būtiski paplašinājuši savu tirgus daļu Latvijā, un, tā kā uzņēmumu profili bija atšķirīgi, varējām paplašināt produktu klāstu arī Igaunijā un Lietuvā. Vienots zīmols dod iespēju padarīt mūsu komercdarbību efektīvāku un nostiprināt Balbiino vārdu Latvijā.“

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pandēmijas laikā Edijam Masaļskim izdevies attīstīt saldējumu biznesu un radīt zīmolu "Molberts".

Ideja par premium kvalitātes saldējumu ražošanu E.Masaļskim radās jau pirms vairākiem gadiem, tomēr līdz šim visa enerģija tika veltīta pamatbiznesa attīstībai - picērijai Vecrīgā. Saldējumu ražošanai viņš pievērsās Covid-19 krīzes iespaidā, kas ļoti skāra pamatbiznesu un nācās meklēt papildus iespējas, kā palielināt apgrozījumu. Telpas bija, atlika iegādāties iekārtas un sākt gatavot.

Saldējums "Molberts" top Rīgas centrā, picērijas "Mozzo pizza" telpās, kur iekārtota neliela ražošanas telpa. E.Masaļskis pastāsta, ka saldējuma gatavošana ir roku darbs, jo paši gatavo visu no "nulles", sākot ar saldējuma bāzi, kam tiek izmantots saldais krējums, piens, olas, cukurs, līdz beidzot ar dažādām piedevām, ko pievieno gatavajam saldējumam - pašu ceptiem šokolādes braunijiem, cepumiem, sāļo karameli, Latvijas ābolu un ķirbju biezeņiem u.c. Ražotājs nav aizmirsis arī par vegāniem un gatavo vegāniskos saldējumus no pašu gatavota Indijas riekstu piena un citām augu valsts izejvielām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Igaunija sāk eksportēt saldējumu uz Īriju

Ritvars Bīders, 05.07.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas saldēto produktu ražotājs Balbiino sācis saldējuma eksportu uz Īriju, kur uzņēmums piegādā savus izstrādājumus vienai Īrijas un vienai Lielbritānijas kompānijai, ziņo BBN.

Pirmo sūtījumu Igaunijas uzņēmums uz Īriju jau nosūtījis. Tagad Balbiino parakstījis vienošanos par piegādes apjomiem regulārai tirdzniecībai.

Uzņēmums Balbiino, kurš dibināts 1995. gadā ir viens no lielākajiem saldējuma ražotājiem Igaunijā. Tas pieder investīciju kompānijai NG Investeeringud un nodarbina aptuveni 158 darbiniekus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārņemot Honkongas saldo ēdienu tradīcijas, Santa Belte ar draugu Norbertu Zalpēteru izveidojuši SIA Tatti, kuras meistarstiķis ir burbuļvafeles.

SIA Tatti piedāvā burbuļvafeles, ko cep no pašu gatavotas mīklas, pilda ar saldējumu, papildina ar dažādām mērcēm, sezonas ogām un citiem labumiem, ko ikviens pats var izvēlēties. Uzņēmums savas vafeles piedāvā izbraukumos, tikko atvērtajā kafejnīcā Bauskā, bet nākotnē ir plānots piedalīties ielu ēdiena jeb street food pasākumos kaimiņvalstīs.

Šādas vafeles nāk no Honkongas, kur tas ir tradicionāls ielu ēdiens. «Mēs ar Norbertu kādu laiku dzīvojām Itālijā, mazā ciematiņā ar nosaukumu Tatti. Tas bija brīnišķīgs laiks, ļoti šarmanta vieta, tāpēc, domājot par uzņēmuma nosaukumu, ilgi galva nebija jālauza, uzreiz zinājām, ka nosaukums būs Tatti. Burbuļvafeļu ideja nav mūsu unikāls izgudrojums. Vēsturiski šīs vafeles nāk no Honkongas, bet jau vairākus gadus to gatavošana ir pasaules trends. Tā arī mēs ceļojot noskatījām burbuļvafeles kā kaut ko interesantu,» stāsta S. Belte. Abi 2017. gadā nopirka pirmo burbuļvafeļu pannu, tad arī tika izmēģinātas neskaitāmas receptes, līdz nonāca līdz īstajai. Apņēmības pilni, bez īpašām cerībām, tikai ar domu pamēģināt pirmo reizi piedāvājuši vafeles klientiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

FOTO: Skrīveru mājas saldējums neinvestē reklāmās, bet gan saldējuma garšās

Laura Mazbērziņa, 26.04.2018

Pa kreisi - Mārtiņš Sotnieks «Skrīveru mājas saldējums» viens no līdzīpašniekiem, pa labi - Rihards, «Skrīveru mājas saldējums» meistars.

Foto: Paula Čurkste/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ģimenes uzņēmums SIA Rozīne, kurš ir izveidots 2006. gadā, gatavo mājas saldējumu ar nosaukumu «Skrīveru mājas saldējums», izmantojot pašu izaudzētos augļus un ogas. Uzņēmums ražo ne tikai klasiskos – krējuma, jogurta - saldējumus un sorbertus, bet arī mūsdienu modernās virtuves versijas – ogļu, zilā siera, mārrutku un kartupeļu ar tomātu mērci.

Aizvadītajos gados pircējiem gadatirgos un nu jau arī restorānos, kafejnīcās ir piedāvātas vairāk nekā 80 pašu saimnieku izveidotas saldējuma receptes ar visdažādākajiem nosaukumiem - «Pacilājošs biezpiena saldējums ar fantastiskām avenēm», «Burvīgs šokolādes saldējums ar zilo sieru», «Kartupeļu (Laura) saldējums ar karstu tomātu mērci un sīpolu saullēktu» un citi. To dēļ daudzi uzņēmumi pasūta Sotnieku ģimenes saldējumu viesizrādes savos pasākumos. Patstāvīgas ir 20 – 25 saldējumu receptes.

Jaunu saldējumu idejas tiek gūtas, lasot, mācoties un, klausoties tieši no patērētājiem, taču arī sadarbība ar kafejnīcām un restorāniem rada idejas. Gala produktu testēšana notiek, atkal un atkal garšojot un analizējot. «Sezonalitāte ir jūtama. Mēs jau vēlētos, lai saldējums būtu aktuāls cauru gadu, taču tā diemžēl nav,» akcentē Mārtiņš Sotnieks «Skrīveru mājas saldējums» viens no līdzīpašniekiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA "Tērvete food", kas ietilpst "Agrolats Grupas" uzņēmumu saimē, 2023.gadā turpina ieviest arvien jaunus saldējumu veidus un garšas, kā arī atver veikalu Rīgā, informē uzņēmums.

Šīs sezonas lielākais pārsteigums ir jauni saldējumi mini eskimo grupā. "Domājot par mūsu jaunāko auditoriju, līdzās "TUTAS BIO" saldējumiem vēlējāmies izveidot arī ko košāku un pārsteigumiem pilnu - kā jau bērniem tas patīk -, tāpēc tapa Zemeņu cukurvates saldējums ar sprakšķiem un Zili brīnumi ar sprakšķiem, kuru radīšanā izmantotas augstākās kvalitātes izejvielas, to skaitā, spirulīna ir tā, kas nodrošina Zilo brīnumu skaisti zilgano krāsu," stāsta SIA "Tērvete food" ražošanas vadītāja, pārtikas tehnologs Sanita Vaičkus.

Rūpējoties par to, lai arī klasiski iecienītās garšas tiktu pasniegtas pavisam jaunā veidā, šogad radīti arī jauni saldējumi pašu ceptā vafeļu glāzītē - "divi vienā", proti, vienā saldējuma vafelītē tiek pildīti divi dažādu garšu saldējumi. Citronu sorbets tiek apvienots vienā saldējumā ar vaniļas plombīru, radot "Vasaras" saldējumu, bet Pandas saldējumu līniju papildinās divi "divi vienā" saldējumi - Vaniļas-šokolādes PANDA vafeļu glāzītē un Vaniļas-zemeņu PANDA vafeļu glāzītē. Tāpat kā citu Druvas saldējumu vafeles, arī PANDAS līnijas vafeles tiek ceptas uz vietas Druvas saldējuma ražotnē. Jauno produktu izveidē investēti aptuveni 40 000 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas ražotne grupas ietvaros izceļas ar pilnīgi visu – tai ir sena, cienījama vēsture, Latvijā strādā gudri prāti, kas savas zināšanas nodod citiem Eiropas kolēģiem, tā intervijā DB saka Food Union Eiropas vadītājs Normunds Staņēvičs.

Turklāt tieši Rīgā noris eksperimenti jaunu saldējumu garšas radīšanai, kas pēc tam priecē patērētājus daudzviet Eiropā. N. Staņēvičs uzskata, ka saldējuma biznesā svarīga ir lokālā patērētāja izprašana, jo katrā valstī cilvēkiem garšas ceļojums nedaudz atšķiras.

Fragments no intervijas

Šis gads jums nesis jaunu amatu, esat nonācis Food Union Eiropas vadītāja amatā. Kādi tagad būs jūsu darba pienākumi, un kā to pildīšana mainīs jūsu ikdienu?

Tās ir lielas izmaiņas gan man personīgi, gan grupai kopumā, jo visas Eiropas vadības komanda ir nomainījusies – ir jauns finanšu direktors, ir nozīmēts jauns biznesa transformācijas vadītājs. Izaicinājumi, kas jau līdz šim strauji augošajam Food Union ir bijuši, ir vēl lielāki. Ja skatāmies uz Eiropu kopumā, kas mani priecīgu dara – grupā vadošie speciālisti ir no Rīgas. Ne velti daudzi ir runājuši, ka Rīga vēlas būt intelektuālā bāze, bet mūsu gadījumā tas patiešām tā arī ir noticis. Mūsu akcionāri Honkongā to apzinājās, novērtēja un deva mums iespēju pierādīt savas intelektuālās spējas darbos. Tā ir liela atbildība un izaicinājums. Esmu priecīgs un pateicīgs pildīt šo darbu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Vēlas iepazīstināt Latviju ar itāļu gelato

Anda Asere, 07.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tāpat kā maiznieki rītausmā cep svaigu maizi, SIA "M:I Gelato" īpašniece Ilze Motivāne katru rītu gatavo svaigu itāļu saldējumu "gelato".

"Man vienmēr ir bijusi vēlme dot iespēju arī Latvijā pagaršot, kāds ir svaigi gatavots itāļu "gelato". Nolēmu izveidot sezonālu tirdzniecības koncepciju, iegādājoties "Ape Piaggio" mašīnīti, kurā mēs veicam tirdzniecību vasaras mēnešos dažādos "street food" un privātos pasākumos," stāsta I.Motivāne. Šobrīd katru dienu "M:I Gelato" pastāvīgā atrašanās vieta ir Tallinas ielas kvartāla "Street Food Angārs".

Atšķirībā no Latvijā zināmā saldējuma, "gelato" ir mazāk gaisa un taukvielu, bet vairāk piena. Tas netiek turēts saldētavas temperatūrā, bet gan augstākā, kas to padara krēmīgāku un mīkstāku nekā saldējumu, kas glabājas saldētavā. "Latvijā "gelato" pazīst cilvēki, kuri ir ceļojuši. Pārējie lielākoties par to neko nezina. Ir gadījies, ka, padzirdot, ka tas ir itāļu "gelato", cilvēks nosaka: "Nē, paldies - esmu par Latvijas preci!" Tad mēs stāstām, ka mūsu saldējums ir tapis tepat Mārupē un viss ir roku darbs," viņa teic.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šovasar pieprasījums pēc saldējuma palielinājies un ražotājiem kāpuši realizēto saldējumu apjomi, atzina aptaujātie saldējumu ražotāji.

"Food Union" mārketinga vadītāja un valdes locekle Latvijā Ieva Lejniece norādīja, ka, salīdzinot ar 2022.gada martu, aprīli un maiju, šogad realizēto saldējumu apjoms nedaudz pieaudzis.

Pieaugumu viņa skaidroja, kā rezultātu sabiedrības kopējam noskaņojumam un ekonomiskajai situācijai valstī - patērētāji ir sapratuši, kā sadzīvot ar aizvadītā gada inflāciju, tāpēc lēnām sāk līdzekļus tērēt precēm, kas nav pirmās nepieciešamības.

Vienlaikus Lejniece norādīja, ka Latvijā visvairāk tiek realizēti trīs "klasiskie" saldējumi - "Tio" plombīra saldējums lielajā iepakojumā, "Karlsons" un klasiskais "Pols" uz kociņa. Tikmēr internetveikalā "pienaveikals.lv" pircēju grozos biežāk parādās sezonas jaunumi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vēl pirms pāris gadiem saldējumu ražotāji apgalvoja, ka savas produkcijas gatavošanā augu taukus vairs neizmanto. Šobrīd augu tauki atkal iezagušies atsevišķu saldējumu sastāvdaļās, trešdien raksta laikraksts Neatkarīgā.

Food Union sastāvā ietilpstošā Rīgas piena kombināta valdes priekšsēdētājs Normunds Staņēvičs pērn vasaras sākumā Neatkarīgajai atzina, ka «visi saldējumi ražoti no Latvijas piena un krējuma, izmantojot tikai dabiskas sastāvdaļas. Augu taukus uzņēmums saldējuma ražošanā neizmanto jau vismaz divus gadus». Arī Druva Food pārdošanas vadītājs Jānis Muižnieks pagājušajā gadā uzsvēra, ka «Druvas saldējuma produkcija atbilst augstākajiem standartiem. Saldējums ražots no īsta piena, nodrošinot pircējiem plašas izvēles iespējas garšas ziņā, šī kvalitātes zīme laika gaitā ļāvusi cilvēkiem mūsu saldējumu iemīlēt».

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Izkust kā saldējumam

Anda Asere, 02.03.2012

«Saldējums var būt gan pirmais ēdiens, gan otrais un arī deserts. Saldējums ir bagāts un ļoti dažāds pēc sava sastāva,» saka Lelde Sotniece, Skrīveru mājas saldējuma (SIA Rozīne) īpašniece.

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Dienas mediji

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējos divus gadus Skrīveru mājas saldējuma klienti arvien uzstājīgāk jautā, kur šo saldējumu var iegādāties Rīgā.

«Mēs saņēmām drosmi un nupat atklājām savu pirmo kafejnīcu Rīgā, Alberta ielā, kura būs jauns izaicinājums gan mums, gan mūsu saldējummīļiem. Šeit ceram īstenot vēl pārdrošākas idejas un piedāvāt nepierastus saldējuma veidus visiem gardēžiem, kuri vēlas piedzīvojumu. Mēs vēlamies dalīties priekā par savu saldējumu, kurš ir tik dažāds un vēl neiepazīts un piedāvāt šo baudījumu plašākai publikai, kā arī vēlamies iepazīstināt Rīgas tūristus ar Latvijas saldējumu,» saka Lelde Sotniece, Skrīveru mājas saldējuma (SIA Rozīne) īpašniece.

Tirdziņos šis saldējums nopērkams jau gandrīz piecus gadus un ekonomikas teorijas māca, ka ik pēc pieciem gadiem uzņēmumiem ir pārejas punkts. «Domāju – kas nu būs, kur tālāk iet,» viņa teic. Lai gan par savu kafejnīcu Rīgā uzņēmēja domāja jau trīs gadus, līdz šim nebija tam īsti nobriedusi, turklāt atbaidīja nomas cenas. Taču 9. februārī tika izsists pirmais čeks un pagaidām šis ir iestrādāšanās posms.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas apgabaltiesa šodien skatīja strīdu starp a/s Laima un a/s Rīgas piena kombināts par saldējumu produktu grupas preču zīmes atzīšanu par spēkā neesošu, kā arī zaudējumu piedziņu.

Laima prasību tiesā iesniedza par Laimas saldējumu Serenāde un Vāverīte preču zīmes aizsargāšanu, jo Rīgas piena kombināta preču zīmes vairākiem Ekselences saldējumiem ir ļoti līdzīgas.

Šodien tiesai bija jāskata pieteikums par prasības nodrošināšanu, tomēr atbildētāju pārstāvis zvērināts advokāts Mārcis Krūmiņš iesniedza noraidījumu tiesu sastāvam, tas ir, tiesnesim Valdim Vazdiķim. Tajā viņš norādīja, ka tiesnesis nav ņēmis vērā, ka Laima nav iesniegusi zaudējumu aprēķinu savai prasībai.

Tāpat prasības pieteikumā neesot pievienoti pierādījumi par Laimai nodarītajiem zaudējumiem. Vienlaikus tiesneša noteiktā valsts nodeva 150 latu apmērā ir nepamatoti maza.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saldējuma ražotāji meklē aizvien jaunas garšas, lai piesaistītu patērētāju uzmanību kā vietējā, tā eksporta tirgū

Viens no šīs sezonas jaunumiem – melnais saldējums. Kā redzams lielāko veikalu plauktos, to piedāvā gan pašmāju ražotājs SIA Saltums 2, gan arī starptautiski zināmais Unilever. Saltums 2 pārdošanas un mārketinga daļas vadītāja Agija Trokša stāsta, ka ideja par melno saldējumu radusies kādā no darba dienām, intensīvi domājot par iespējamajiem jaunumiem – kāds varētu būt aktuāls produkts? «Novērojām, ka ārzemēs cieņā ir melnā krāsa, un arī Latvijā sāka ienākt šī tendence – melnā krāsa neierastos produktos, piemēram, kosmētikā – lūpu krāsas, sejas maskas. Pamanījām arī cilvēku sajūsmu par melnu saldējumu ārzemēs, cilvēki fotografējās ar melno saldējumiem kā ar aksesuāru. Pie mums Latvijā nekā tāda nebija, steidzāmies pamēģināt,» viņa atzīst.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Attēli uz 100 mililitru saldējuma Ekselence iepakojuma būtiski atšķiras no saldējuma faktiskā izskata, tādējādi ražotāja īstenotā komercprakse ir maldinoša un negodīga, secinājis Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC). Savukārt Rīgas piena kombināts (RPK) izskatīs iespēju apstrīdēt PTAC lēmumu.

[Paildināta ar pēdējo rindkopu]

Centrs izpētījis četrus AS Rīgas piena kombināts (RPK) ražotos Ekselence saldējumus - Valrieksti&Brownie, Šokolāde no Javas salas, Šokolāde&lazdu rieksti un Rīgas melnais balzams&brownie. Centrs secinājis, ka uz iepakojuma veidā, kas ir fotogrāfija vai atgādina fotogrāfiju, attēlots saldējums, kas pilnībā atšķiras no saldējuma, kas atrodas iepakojumā.

Faktiski saldējums vizuāli neatšķiras no citiem tirdzniecībā esošajiem saldējumiem, kuru ārējo kārtu veido šokolāde vai citas vielas un kuru saturēšanai saldējumā ievietots kociņš. Saldējums zem šokolādes kārtas ir viendabīga masa (kurā redzama citu sastāvdaļu esamība), nevis kārtains, kā redzams attēlā uz iepakojuma, norāda PTAC.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārtikas ražošana Avenei tirgū piedāvā Latvijā ražotus vegānus saldējumus – bez piena produktu klātbūtnes; to ražotājs Dāvis Dudelis ar līdzšinējo pieprasījumu ir apmierināts

«Es ražoju saldējumu no augļiem un ogām. Tie ir vegāni un nesatur piena produktus. Es pats jau ilgu laiku esmu veģetārietis, bet palēnām gribu pāriet uz vegānu uzturu. Man šķiet, ka šāda saldējuma ražošana ir laba nodarbe ar skatu nākotnē. Tāpēc izdomāju gatavot šādus saldējumus, kas ir vienkārši garšīgi, un tos ēd visi, ne tikai vegāni,» stāsta Dāvis.

Avenei saldējumos ir blendēti augļi, svaigi spiestas sulas, nedaudz paštaisīta cukura sīrupa un garšvielas. Daži satur arī kokosriekstu pienu. «Tas pamatā ir arī viss. Nav pievienotas lētākās izejvielas, lai tikai iegūtu masu,» klāsta Dāvis. Viņš vēlētos plašākā sortimentā piedāvāt latviskās garšas, bet sākumā, lai nostabilizētu visiem saprotamās garšas, viņš izmanto dažādus augļus, kas vairumam patīk, – avokado, ananasus, citrusaugļus, banānus. Ar laiku viņš plāno eksperimentēt un piedāvāt dažādus saldējumus ar šim reģionam raksturīgām garšām. Piemēram, laikā, kad bija rabarberi un zemenes, viņš gatavoja saldējumu no šiem augļiem. «Domāju, ka nākotnē gatavošu vairāk našķu ar lokālajām garšām un piedāvāšu cilvēkiem arī saldējuma variantus bez cukura,» teic Dāvis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Premia Foods saldējumu ražošanā iegulda 750 tūkstošus eiro

Žanete Hāka, 20.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saldēto un atdzesēto pārtikas produktu ražotājs un izplatītītājs Premia Foods ieguldījis 750 tūkstošus eiro Tallinas saldējuma rūpnīcas ražošanas iekārtu modernizācijā, liecina paziņojums NASDAQ OMX Tallinn.

Ieguldījums veikts jaunā saldējumu ražošanas iekārtā, kas iegādāta no Tetra Pak, plānojot palielināt ražošanas ātrumu par 50% stundā. Papildus tādējādi plānots samazināt darbaspēka un enerģijas izmaksas.

Tāpat Premia veikusi ieguldījumus zīmola Eriti Rammus konusu saldējumu iepakošanas iekārtā, kas, salīdzinot ar iepriekšējo, saldējumu var safasēt divreiz ātrāk. Tādējādi uzņēmums plāno palielināt ražošanas apjomus un audzēt šī saldējuma ražošanas efektivitāti.

Db.lv jau rakstīja, ka Premia Foods Latvijā plāno būtiski kāpināt saldējuma pārdošanas apjomus, sasniedzot vismaz 10 miljonus pārdoto vienību, kas būtu par 25% vairāk nekā pērn, informēja uzņēmuma pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Olu un olu produktu ražotājs Balticovo pieteicis sevi saldējuma segmentā, radot divus jaunus produktus – pēc klasiskas receptes veidotu plombīra saldējumu un Baltijā pirmo olu proteīna saldējumu.

Olu proteīna saldējums ir īpašs ar savu augsto proteīna un zemo ogļhidrātu daudzumu.

"Ola kā neatņemama saldējuma receptes sastāvdaļa – šis ir stratēģiski jauns pavērsiens, un līdz ar to esam ielikuši pamatakmeni Balticovo Premium zīmola un produktu stratēģijas attīstībā. Mums ir liels gandarījums būt pirmajiem Baltijā, kas ir izveidojuši saldējumu, ražošanas tehnoloģijā izmantojot augstvērtīgu olu proteīnu," stāsta AS Balticovo komunikācijas un attīstības direktors, valdes loceklis Toms Auškāps.

Pieprasījums pēc proteīna produktiem, tostarp alternatīviem saldējumiem, pēdējo gadu laikā pasaulē ir strauji audzis, taču olu proteīna saldējums var tikt uzskatīts par īpaši ekskluzīvu produktu, kam Baltijā līdzvērtīgu konkurentu patlaban neesot.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Igaunijas Balbiino jūlijā pārdevis 852 tonnas saldējuma

Lelde Petrāne, 23.08.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no Igaunijas lielākajiem saldējuma ražotājiem Balbiino šā gada jūlijā pārdevis 852 tonnas saldējuma, kas ir par 34% vairāk nekā tajā pašā mēnesī iepriekšējā gadā. Uzņēmums norādījis, ka tas ir absolūts saldējuma pārdošanas rekords tās 15 gadu vēsturē, ziņo bbn.

«Mēs šobrīd strādājam trīs maiņās un visu diennakti, lai apmierinātu pieaugošo pieprasījumu pēc saldējuma,» stāstījis uzņēmuma pārdošanas un biznesa direktors Hindreks Manniks (Hindrek Mannik).

Diena, kad pārdots visvairāk saldējuma, bijis 13.jūlijs.

Balbiino dibināts 1995.gadā. Tas pieder NG Investeeringud un nodarbina 158 cilvēkus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Rūjienā ražos saldējumu uz kociņa

Sandra Dieziņa, 17.06.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rūjienas saldējumā šonedēļ darbu sāk jaunā saldējuma ražošanas līnija, kura pagaidām nodrošina saldējumu vafeļu glāzītēs un testa režīmā ražo saldējumu uz kociņa, kas tirgū būs pieejams jūlijā, informē uzņēmums.

Pašlaik iekārta tiek pielāgota saldējuma ražošanai no dabīga piena un krējuma, jo lielākoties šāda tipa saldējuma iekārtas ir paredzētas ražošanai no augu taukiem – Eiropā saldējums no piena vai saldā krējuma ir retums, pārsvarā tādu gatavo mājās vai mazos ģimenes tipa uzņēmumos.

Ražošanas līnijas izveidē investēti 250 tūkstoši eiro, un tās atklāšanas mērķis ir pilnveidojot Rūjienas saldējums sortimentu un attīstīt dabīgā saldējuma programmu. Tā paredz ražot saldējumu no vietējas izcelsmes izejvielām, tas ir, izmantot Latvijā audzēto govju pienu, nevis aizvietot ar lētajiem augu taukiem. Jau ziņots, ka visu saldējuma šķirņu ražošanā Rūjienas saldējums jau kopš pašiem pirmsākumiem izmanto tikai pienu un saldo krējumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

BMX riteņbraucēja vegāniskā saldējuma bizness

Laura Mazbērziņa, 23.05.2019

SIA Avenei īpašnieks Dāvis Dudelis. Pārējās fotogrāfijas skatāmas raksta galerijā!

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

BMX riteņbraucējs un veselīgā saldējuma ražotājas SIA Avenei īpašnieks Dāvis Dudelis secinājis, ka pieprasījums pēc vegāniskiem saldējumiem ir tik liels, ka jāpalielina ražošanas jauda, komanda, kā arī jāizstrādā jaunas garšas un iepakojumi.

Avenei tirgū piedāvā Latvijā ražotus vegāniskus saldējumus – bez piena produktu klātbūtnes. Šobrīd tiek piedāvātas septiņas saldējuma garšas, tomēr to skaits aug. «Avenei ar piena saldējumiem ir netieša konkurence, jo mēs ražojam produktus, kas ir bez dzīvnieku izcelsmes izejvielām. Šajā nišā konkurence ir maza. Protams, mēs nekad nevarēsim konkurēt ar lielajiem ražotājiem, bet es arī negribu ar viņiem konkurēt,» biznesa portālam db.lv stāstīja D. Dudelis.

Viņš ir pārliecināts, ka vegānisms un veģetārisms nav mūsdienu modes tendence. «Cilvēki arvien vairāk izvēlas dzīvot veselīgi. Uzskatu, ka nākotnē samazināsies industriālā lopkopība un cilvēki arvien vairāk izvēlēsies augu valsts produktus, to īpatsvars palielināsies, kļūstot pieejamākiem gan izvēles, gan cenas ziņā. Ražotāju uzdevums ir dot iespēju un organizāciju uzdevums - izglītot,» pauž D. Dudelis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākoties 2017.gada vasaras sezonai, piena pārstrādes uzņēmums Food Union paplašinājis saldējumu klāstu ar 10 jauniem produktiem, informē uzņēmumā.

Starp jaunumiem ir trīs saldējumi Ekselence, pieci biezpiena sieriņa saldējumi Kārums, kā arī pa vienam zīmola Pols un zīmola Klasika saldējumiem.

«Gluži kā modes nozarē, arī saldējuma jomā ik gadu ienāk jaunas tendences un vēsmas. Iepriekšējos gados esam ieviesuši daudz un dažādus inovatīvus saldējumus, bet šogad īpašu uzsvaru liekam uz klasisku garšu jaunām interpretācijām un ne tik ierastām formām un tekstūrām. Mums ir arī ļoti svarīgi uzlabot esošo saldējumu sortimentu. Piemēram, šogad ļoti daudz domājām pie vafeļu kraukšķīguma uzlabošanas, kas mums arī izdevās.. Vienlaikus gribam uzsvērt, ka mūsu attieksme pret augstvērtīgām izejvielām nemainās – joprojām saldējumu ražojam no kvalitatīvākā Latvijas piena un saldā krējuma,» saka Food Union saldējumu zīmolu vadītāja Sandra Usačeva.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tendence pievērsties dabīgam saldējumam ir laba, bet tomēr patērētājiem jābūt uzmanīgiem.

Tā notiekošo saldējuma tirgū vērtē SIA Rūjienas saldējums valdes priekšsēdētājs Igors Miezis. Viņš pauž gandarījumu, ka pirms diviem gadiem sāktā Rūjienas saldējuma cīņa par īsta piena un krējuma saldējuma ražošanu ir vainagojusies rezultātiem un arī citi rūpnieki sākuši ražot auksto saldumu no dabīgām izejvielām. I. Miezis atgādina, ka līdz šim lielie ārvalstu koncerni mazos ražotājus esot smacējuši nost ar reklāmām un mārketinga aktivitātēm par īstu saldējumu, lai gan to ražošanā izmantojuši augu tauki, kas ļauj samazināt ražošanas izmaksas. Tas, ka ražošanā tiks izmantots piens un krējums, izmaksas tikai palielinās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasniedzot vasaras iecienīto kārumu – saldējumu – neierastā veidā, zīmola Rullējums radītāji izcīnījuši sev stabilu vietu zem saules

Ideju par citādu saldējuma pasniegšanas veidu Artis Ķezbers nolūkoja sociālajos tīklos. Pati ideja par saldējumu, kas pasniegts sarullēts, nevis ierastajā bumbiņā, nāk no Taizemes, un abi puiši – Artis Ķezbers un Arnolds Ābrams – to pārņēmuši. Šobrīd šis saldējuma pagatavošanas veids ienāk arī Eiropā. Pirmā doma, ka varētu kaut ko līdzīgu pagatavot arī Latvijā, Artim iešāvusies prātā pagājušā gada sākumā, un līdz pavasarim abi puiši ģenerējuši idejas un domājuši, kāds varētu būt koncepts, līdz beigu beigās nonākuši pie produkta – rullējuma. Šobrīd ir aizvadīta pirmā darbības sezona, un rullējums ir iekarojis cilvēku sirdis. Arī konkurenti nesnauž, un jau bijuši mēģinājumi radīt ko līdzīgu. Tomēr puiši par to nesatraucas, jo atšķiras pati saldējuma masa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) nolēmusi atļaut AS "Cēsu alus" iegūt izšķirošu ietekmi pār daļu no SIA "Orkla Foods Latvija" aktīviem - zīmolu "Everest", kas nodarbojas ar dzeramā ūdens ražošanu un tirdzniecību, informē KP.

KP nekonstatēja būtisku kaitējumu konkurencei, tāpēc lēma par darījuma atļaušanu.

AS "Cēsu alus" darbība Latvijā saistīta ar alus, bezalkoholisko un alkoholisko dzērienu, tostarp pudelēs pildīta dzeramā ūdens ražošanu, vairumtirdzniecību un mazumtirdzniecību. Uzņēmums realizē pudelēs pildītu dzeramo ūdeni ar zīmolu "Lielbāta" un "Bērzūdens".

Savukārt SIA "Orkla Foods Latvija" un tās saistīto uzņēmumu darbība Latvijā ir saistīta ar augļu, ogu, dārzeņu, majonēžu, kečupu un dažādu ēdienu piedevu ražošanu un vairumtirdzniecību, garšvielu un piedevu ražošanu, bezalkohola dzērienu ražošanu, minerālūdeņu un pudelēs iepildītu citu ūdeņu ražošanu un vairumtirdzniecību, augļu un dārzeņu sulu ražošanu un vairumtirdzniecību, kakao, šokolādes, konfekšu un citu cukuroto konditorejas izstrādājumu ražošanu, cukura, šokolādes un cukuroto konditorejas izstrādājumu vairumtirdzniecību, sausiņu un cepumu ražošanu, ilgi uzglabājamo konditorejas izstrādājumu un kūku ražošanu, maizes ražošanu, svaigi ceptu mīklas izstrādājumu un kūku ražošanu, konditorejas un miltu izstrādājumu ražošanu un kartupeļu pārstrādi. Uzņēmums ražo un realizē dzeramo ūdeni ar zīmolu "Everest".

Komentāri

Pievienot komentāru