Jaunākais izdevums

«Baltic Miles projekts ir tik nozīmīgs, ka nākotnē, iespējams, šis zīmols varētu pārspēt par airBaltic zīmolu»

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Baltic Miles piedzīvo rekordgadu

Līva Melbārzde, 18.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz savas māteskompānijas airBaltic turbulencēm, Baltic Miles ievērojami audzējusi apjomus šodien raksta Dienas bizness.

Vislielākais apjoma pieaugums Baltic Miles 2011. gadā bijis piesaistīto partneru ziņā. No 37 līdz 130 audzis to uzņēmumu skaits, kuros Baltic Miles klientiem iespējams vākt punktus un attiecīgi saņemt balvas. Būtiski, par 118% palielinājies arī Baltic Miles programmas ietvaros savākto punktu izlietojums apmaiņā pret dažādām balvām- šeit kāpums ir no 62 miljoniem punktu 2010. gadā līdz 135 miljoniem pērn.

«Latvijā katram iedzīvotājam ir vidēji 15 dažādas atlaižu un punktu vākšanas kartes. Baltic Miles mērķis ir kļūt par vienīgo lojalitāšu programmas karti, kas klientam ikdienā ir nepieciešama gan pērkot pārtiku vai degvielu, gan dažādus pakalpojumus, ceļojumus vai izklaides iespējas,» DB sacīja Baltic Miles izpilddirektors Gabi Kools, kurš šajā uzņēmumā strādā kopš 2011. gada maija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Baltic Miles valdes vadītāja amatu pametis Pomerancevs

Gunta Kursiša, 27.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Baltic Miles, kas realizē Latvijas nacionālās lidsabiedrības airBaltic lojalitātes programmu, valdē notikušas izmaiņas. Uzņēmuma valdi pametis tās līdzšinējais priekšsēdētājs Grigorijs Pomerancevs, liecina informācija laikrakstās Latvijas Vēstnesis.

Uzņēmuma valdē darbu uzsācis Vācijas pilsonis Mihaels Georgs Grimme (Michael Georg Grimme), kas turpmāk pildīs valdes locekļa amata pienākumus ar tiesībām pārstāvēt kapitālsabiedrību atsevišķi.

Ieraksts par izmaiņām amatpersonu sastāvā veikts 21. martā.

Baltic Miles ir viens no airBaltic meitasuzņēmumiem, un tas ralizē lojalitātes programmu, kuras ietvaros airBaltic klienti var krāt punktus, iegādājoties lidojuma biļetes vai izmantojot BalticMiles sadarbības partneru pakalpojumus vai iepērkoties.

Db.lv jau rakstīja, ka neņemot vērā māteskompānijas airBaltic turbulences, pērn SIA Baltic Miles ievērojumi audzējusi apjomus - lielākais apjoma pieaugums Baltic Miles 2011. gadā bijis piesaistīto partneru ziņā. To uzņēmumu skaits, kuros Baltic Miles klientiem iespējams vākt punktus un attiecīgi saņemt balvas, audzis no 37 līdz 130. Būtiski, par 118% palielinājies arī Baltic Miles programmas ietvaros savākto punktu izlietojums apmaiņā pret dažādām balvām- šeit kāpums ir no 62 miljoniem punktu 2010. gadā līdz 135 miljoniem pērn. Šā gada sākumā Baltic Miles bija pusmiljons klientu, no tiem lielākā daļa Baltijas valstīs, taču uzņēmuma mērķis ir kļūt par vadošo lojalitātes programmu Ziemeļu un Austrumeiropā, iepriekš DB stāstīja Baltic Miles izpilddirektors Gabi Kols.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot ar šodienu visās Statoil degvielas uzpildes stacijās Latvijā dīzeļdegviela un benzīns tiks piedāvāti ar nosaukumu miles, informēja Statoil pārstāvji.

Statoil sola, ka miles degvielas produkti nodrošina degvielas ietaupījumu pat 3% apmērā, ko, pēc uzņēmuma teiktā,

apliecina arī neatkarīgu zinātnisko institūtu pētījumu un testu rezultāti.

Latvija ir otrā valsts, kur tiek piedāvāta miles degviela. Pakāpeniski tā tiks ieviesta arī citās valstīs, kur ir pārstāvēts Statoil Fuel & Retail degvielas uzpildes staciju tīkls. Precīzu investīciju summu gan kompānija neatklāj.

Miles degviela satur pēc Statoil Fuel & Retail pasūtījuma izstrādātas piedevas, kas attīra dzinēju no nogulsnējumiem un aizkavē nogulšņu uzkrāšanos motorā.

Degviela visā Latvijā ir pieejama jau aptuveni divas nedēļas, un tās nomaiņa notika pakāpeniski.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bez snobisma, bet ar pretenziju uz pasaules klasi – tā varētu dēvēt Latvijas restorānu centienus vīna karšu izveidē.

«Lai izveidotu izcilu vīna karti, nepieciešams apsēsts vīnzinis, kam jāstrādā tandēmā ar šefpavāru un saprotošu un naudīgu restorāna īpašnieku. Vīna karte ir ļoti nozīmīgs instruments klientūras pievilināšanā, lojalitātes veicināšanā un, protams, rentabilitātes uzlabošanā,» uzsver Riga Wine&Champagne festivāla un konkursa Baltic Wine List Awards dibinātājs Aigars Nords.

Personības aspekts

Pirms vīna kartes izstrādāšanas jāapzinās, vai tā domāta vīna bāram, kafejnīcai, casual dining vai fine dining restorānam. Tāpat svarīgs faktors ir atrašanās vieta – Rīgā vai kādā lauku nostūrī, kas kļūst aizvien populārāk. Tas ietekmē to, kas būs gala patērētājs. «Līdz ko pieskaramies restorānu lauciņam, prātīgi būtu pārdomāt, kāds ir šefpavāra gatavoto maltīšu rokraksts. Protams, vīns un ēdiens iet roku rokā, līdz ar to lielai daļai vīna kartē atrodamo dzērienu jābūt pakārtotiem ēdienam, ko restorānā pasniedz. Viens no restorāna klientu visbiežāk uzdotajiem jautājumiem ir – kādu vīnu ieteiksiet pie šī ēdiena? Lai gan ir iesaistītas divas lielas personības – šefpavārs un vīnzinis, viņi nevar strādāt katrs savā lauciņā, un es uzskatu, ka pasaulē tas vēl pieklibo,» stāsta restorāna Vincents vadītājs vīnzinis Raimonds Tomsons. Savukārt itāļu restorāna Monterosso līdzīpašnieks, vīna veikala Art-Vino īpašnieks Zandis Klebais akcentē, ka, veidojot restorāna vīna karti, jāņem vērā trīs iesaistīto pušu intereses – uzņēmuma īpašnieka, kurš gribēs pēc iespējas vairāk nopelnīt, klientu, kuri vēlēsies maksāt pēc iespējas mazāk, un vīnziņa, zāles pārziņa vai viesmīļa, kurš vēlēsies būt interesants, parādīt savas zināšanas. «Rīga katrā ziņā nav nedz lielākā, nedz izsmalcinātākā pasaules pilsēta, līdz ar to veidot tādas vīna kartes, kādas ir restorānos Ņujorkā vai Japānā, ir lieki – tas būtu vai nu dārgs hobijs, vai ceļš uz bankrotu. Mūsdienās vīna pasaule ir ārkārtīgi plaša, un tā ar katru gadu kļūst vēl daudzpusīgāka, līdz ar to aptvert visu vienā kartē nav iespējams. Es mudinu specializēties. Piemēram, Monterosso ir pieejama Itālijas stila virtuve, un arī vīna kartē akcents ir uz Itāliju, kas ir tik plaša un vīna reģioniem bagāta valsts, ka pietiktu pozīciju vismaz pieciem restorāniem,» stāsta Z. Klebais. Tai pašā laikā ir jāsaprot, ka ne visiem restorāniem ir vēlme un vajadzība veidot plašu vīna karti. Piemēram, restorāna Gutenbergs terase vadītājs Sandis Solims teic, ka vīna kartes noteikti veido tie restorāni, kuru īpašnieki mīl vīnu un neļauj piegādātājiem izdarīt spiedienu. Viņš atklāj, ka sākumā nedaudz aizrāvies ar sava rakstura parādīšanu vīna kartē, bet restorāna viesus tas neuzrunāja, tāpēc vīna karti nācās pārstrādāt. «Būtiski ir saprast, kādā virzienā restorāns plāno savu attīstību, kāda ir tā virtuves specifika un viesis. Kad ir apzināts pieprasījums un aptuvenā vīzija, var ķerties klāt pie vīna kartes skeleta izveides un tālāk jau parādīt tajā savu īpašo rokrakstu,» pieredzē dalās restorāna Kolonāde. Mūsu stāsti vīnzinis Aigars Ozoliņš, kurš atjaunoto vīna karti viesu vērtējumam nodevis pirms diviem mēnešiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Prestižā Fredija (Freddies Awards) balvu pasniegšanas ceremonijā Ņujorkā pirmo reizi pie atzinības globālā mērogā tikusi tik maza aviokompānija kā airBaltic

Turklāt airBaltic 2012. gadā saņēmusi pat divas balvas, piedāvājot, labāko lojalitātes programmas punktu izmantošanas iespēju un labāko elites programmu. Bez airBaltic Fredija balvas šogad saņēma Apvienoto Arābu Emirātu lidkompānija Etihad, American Airlines, Turkish Airlines, Delta, Lufthansa un Jet Airways. Savā balvu kategorijā airBaltic lojalitātes programma aiz sevis atstāja tādus nozares milžus kā Lufthansa un Turkish Airlines. Fredija balva ceļojumu lojalitātes programmu nozarē tiek pielīdzināta Oskara balvai un liecina par izcilu sniegumu savā jomā. Fredija balva ceļotāju lojalitātes programmām tiek piešķirta kopš 1988. gada un tā ietver visus pasaules reģionus, izvērtējot labākās pasaules lidsabiedrību un viesnīcu lojalitātes programmas. Šogad lidsabiedrības tika apbalvotas sešās kategorijās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lidkompānijas piedāvā arvien ekstravagantākas balvas

Līva Melbārzde, 05.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par lojalitātes programmu punktiem var iegūt gan 3,5 miljonu vērtu jahtu, gan izbaudīt lidojuma pieredzi kopā ar airBaltic vadītāju, šodien raksta Dienas bizness.

Aviokompānijas savu lojalitātes programmu punktu apmaiņā pret balvām kļūst arvien ekstravagantākas un inovatīvākas, turklāt piedāvātās balvas krietni pārsniedz tradicionālās ar lidojumiem saistītās jomas – iespēju savāktos punktus apmainīt pret lidojuma biļeti, norezervēt viesnīcu vai nomāt automašīnu, liecina aviācijas nozares analītiķu kompānijas IdeaWorks pētījums. Tajā izvērtētas 150 aviosabiedrību lojalitātes programmas un 40 unikālākās balvas. Visdārgāko balvu topā uzvarētāja ir Apvienotajos Arābu Emirātos bāzētā Etihad Airways, kas par 386 milj. lidojumu laikā savāktajām jūdzēm piedāvā 3,5 milj. dolāru vērtu jahtu. Savukārt no lētā gala oriģināls ir Icelandair piedāvājums, kas par 650 jūdzēm piedāvā iegādāties «laimīgās laulības kūku», kas, maksājot skaidrā naudā, ir vērta aptuveni 3 dolārus. Populāras ir arī dažādas apmācības, piemēram, Virgin Atlantics par 35 tūkst. savāktiem punktiem piedāvā atbrīvoties no lidošanas fobijas, citas aviosabiedrības piedāvā valodu vai kulinārijas kursus. Popularitāti iekaro arī labdarība, piemēram, Delta savā SkyMiles programmā piedāvāja ziedot savāktos punktus ēku būvniecībai Taizemē. Taču starp jocīgākiem piedāvājumiem jāmin Lufthansa ideja, kas par 21 tūkst. punktiem ar Šveices pulksteņa precizitāti saviem klientiem izvēlētajā laika periodā piegādāja augstas kvalitātes melnas vīriešu zeķes. Šo luksusu izbaudīja ap 60 tūkst. Lufthansa klientu 75 pasaules valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 1. maija aviokompānija airBaltic ir paaugstinājusi maksu par nododamo bagāžu. Turpmāk dažos gadījumos maksa par bagāžu, kas netiek ņemta līdzi salonā būs pat divas reizes augstāka.

Ja pasažierim nav Baltic Miles kartes, tad no 1 maija līdzšinējo 15 eiro vietā par bagāžu būs jāmaksā 30 eiro, ja apmaksa tiek veikta internetā. Savukārt, ja maksa par bagāžu tiek veikta lidostā, tad līdzšinējo 20 eiro vietā būs jāšķiras no 30.

Jaunie tarifi:

EUR 20/LVL 14 par 1 somu vienā virzienā, ja pasažierim ir Baltic Miles karte un bagāža tiek apmaksāta kopā ar aviobiļeti.

EUR 30/LVL 21 par 1 somu vienā virzienā, ja pasažierim nav Baltic Miles karte vai ja bagāža tiek pirkta atsevišķi no aviobiļetes.

EUR 30/LVL 21 par 1 somu vienā virzienā, ja bagāžas apmaksa tiek veikta lidostā.

EUR 60/LVL 42 ir maksa par rokas bagāžu pirms iekāpšanas, ja tā pārsniedz atļautos izmērus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sekojot naftas cenas sarukumam, degvielas tirgotāji samazinājuši cenas arī benzīnam un dīzeļdegvielai, novēroja portāls db.lv.

«Vakar, sekojot degvielas produktu cenu samazinājumam pasaules biržās, Statoil turpināja samazināt degvielas cenas savā tīklā Latvijā,» apstiprināja uzņēmuma Mārketinga un komunikācijas vadītājs Artūrs Eglītis. Pirmdien benzīna cena tika samazināta par 2 santīmiem litrā un dīzeļdegvielas cena - par 1 santīmu litrā.

Atbilstoši publiski pieejamajai informācijai galvenie iemesli cenu samazinājumam pasaulē šobrīd saistāmi ar sarūkošo degvielas produktu pieprasījumu ASV, skaidro Statoil pārstāvis. Tāpat cenu samazinājumu veicinājis arī LVL/USD valūtas kursa samazinājums pēdējās nedēļas laikā.

Viņš gan uzsvēra, ka nākotnes prognozes gan nevar izteikt, jo degvielas produktu tirgus pasaulē faktiski ir neprognozējams un to ietekmē dažādi faktori.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Sāk garantēto atlīdzību izmaksu Baltic International Bank noguldītājiem

Db.lv, LETA, 22.12.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK) pieņēmusi lēmumu par garantēto atlīdzību izmaksu kārtību "Baltic International Bank" noguldītājiem, sākot ar ceturtdienu, 22.decembri, informē FKTK pārstāvji.

Tādējādi garantēto atlīdzību izmaksas "Baltic International Bank" noguldītājiem tiks sāktas septītajā darbadienā kopš noguldījumu nepieejamības iestāšanās, kuru FKTK konstatēja ar 13.decembra lēmumu.

Baltic International Bank akcionāri nepiekrīt bankas darbības apturēšanai 

"Baltic International Bank" akcionāri nepiekrīt Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) lēmumam...

Saskaņā ar Noguldījumu garantiju likumu garantētajai atlīdzībai ir jābūt pieejamai bankas noguldītājiem ne vēlāk kā septiņu darbdienu laikā pēc dienas, kad konstatēta noguldījumu nepieejamība.

Garantēto atlīdzību izmaksai "Baltic International Bank" noguldītājiem ir nepieciešami 43,7 miljoni eiro. Garantētās atlīdzības izmaksas pilnībā veiks no Latvijas Noguldījumu garantiju fonda (NGF), un šim mērķim nebūs nepieciešami līdzekļi no valsts budžeta.

Latvijas kredītiestāžu klienti ir valsts aizsardzībā, skaidro FKTK pārstāvji. Valstī izveidotā noguldījumu garantiju sistēma šādā situācijā sniedz risinājumus, kā nodrošināt klientu noguldījumu aizsardzību. FKTK ir nodrošinājusi noguldītāju interesēm atbilstošāko risinājumu un izstrādājusi kārtību, kā tiks organizēta garantētās atlīdzības izmaksas. Garantētās atlīdzības veidā savus noguldījumus saņems 1257 vai 80% no visiem "Baltic International Bank" noguldītājiem.

Garantētās atlīdzības izmaksu FKTK nodrošinās ar Latvijas Bankas starpniecību, izmantojot Latvijas Bankas informācijas sistēmas, tādējādi nodrošinot pēc iespējas ātrāku un noguldītājiem ērtāku garantētās atlīdzības izmaksu Noguldījumu garantiju likumā noteiktajā termiņā.

Garantēto atlīdzību katram noguldītājam izmaksās vienā nedalītā maksājumā eiro valūtā ar pārskaitījumu uz "Baltic International Bank" noguldītāja vārdā atvērtu kontu citā kredītiestādē vai finanšu iestādē, kura darbojas SEPA ("Single Euro Payments Area") zonā.

"Baltic International Bank" klienti - noguldītāji varēs pieteikt sev pienākošos garantēto atlīdzību, izmantojot "Baltic International Bank" internetbankas sistēmu un iesniedzot garantētās atlīdzības pieteikumu.

Tiem bankas klientiem - noguldītājiem, kuriem nav pieejas tiesību "Baltic International Bank" internetbankai, būs iespēja trijos veidos pieteikt garantētās atlīdzības izmaksu - "Baltic International Bank" darba laikā fiziski ierodoties klātienē bankas telpās - Grēcinieku ielā 6, Rīgā, vai iesniegt pieteikumu, kas parakstīts ar drošu elektronisko parakstu un nosūtīts uz "Baltic International Bank" e-pasta adresi "[email protected]", vai arī nosūtīt notariāli apliecinātu pieteikumu pa pastu uz "Baltic International Bank" adresi - Grēcinieku ielā 6, Rīgā, LV- 1050.

Garantētās atlīdzības pieteikumus nepilngadīgā noguldītāja likumiskajam pārstāvim jāiesniedz Latvijas Bankas telpās tās darba laikā - līdz 30.decembrm (ieskaitot) Latvijas Bankas klientu kasēs Krišjāņa Valdemārā ielā 1B, Rīgā, bet no 2.janvāra Latvijas Bankas jaunajās klientu kasēs Bezdelīgu iela 3, Rīgā.

Saskaņā ar nepilngadīgā noguldītāja likumiskā pārstāvja vai personas, kura sākotnēji atvēra kontu nepilngadīgajam noguldītājam, pieteikumu garantētās atlīdzības izmaksa tiks pārskaitīta uz pieteikumā norādīto kontu, kurš atvērts uz nepilngadīgā vārda citā noguldījumu piesaistītājā un kurā esošo līdzekļu izmantošanas nosacījumi ir līdzīgi tiem, kādi bija noteikti "Baltic International Bank".

FKTK par garantētās atlīdzības (noguldījuma) pārskaitīšanu uz nepilngadīgās personas - noguldītāja kontu citā kredītiestādē nekavējoties rakstiski paziņos nepilngadīgā noguldītāja likumiskajam pārstāvim.

Vienlaikus saskaņā ar Noguldījumu garantiju likumu FKTK uzlikusi par pienākumu "Baltic International Bank" segt FKTK prasījumu izmaksātās garantētās atlīdzības apmērā.

Latvijas Noguldījumu garantiju sistēma paredz līdz 100 000 eiro garantēto atlīdzību katram noguldītājam, kuram ir tiesības uz garantēto atlīdzību. To izmaksā gan fiziskām, gan juridiskām personām par visu veidu noguldījumiem jebkurā valūtā. Garantētā atlīdzība attiecas uz bankas klientu noguldījumiem, uz noguldījumu procentiem, kas uzkrāti līdz noguldījumu nepieejamības iestāšanās dienai.

Jau ziņots, ka FKTK padome pirmdien, 12.decembrī, ārkārtas sēdē nolēma apturēt finanšu pakalpojumu sniegšanu "Baltic International Bank". Savukārt 13.decembrī pieņemts lēmums par noguldījumu nepieejamību bankā.

Vienlaikus policijas speciālo uzdevumu vienība, izsitot ieejas durvis, pirmdienas vakarā ielauzās "Baltic International Bank" ēkā Grēcinieku ielā, Vecrīgā, novēroja aģentūra LETA. Neoficiāla informācija liecina, ka kratīšanas notika arī bankas amatpersonu dzīvesvietās.

Pēc aģentūras LETA rīcībā esošās informācijas, izmeklēšanas darbības "Baltic International Bank" notikušas kriminālprocesā par iespējamu noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizēšanu lielā apmērā.

FKTK lēmums paredz, ka 12.decembrī plkst.18 bankai pilnībā bija jāpārtrauc finanšu pakalpojumu sniegšana, ieskaitot klientu maksājumu izpildi. Tas nozīmē, ka no šī brīža "Baltic International Bank" karšu, internetbankas un maksājumu darbība ir apturēta.

Šāds lēmums pieņemts, lai nepieļautu līdzekļu aizplūšanu no bankas un aizsargātu bankas klientu un kreditoru intereses.

FKTK atzinusi "Baltic International Bank" par tādu finanšu iestādi, kas ir nonākusi vai nonāks finanšu grūtībās, un lēmusi neveikt "Baltic International Bank" noregulējumu, proti, neīstenot pasākumus bankas darbības stabilizēšanai.

Šādu lēmumu FKTK pieņēmusi, jo banka ilgstoši nevarēja nodrošināt dzīvotspējīgas stratēģijas ieviešanu. Līdzšinējā darbības stratēģija neatbilda bankas iespējām un nav īstenojama, tāpēc banka ilgstoši nenodrošināja pelnītspējīgu biznesa modeli. Tāpat bankai bijuši nopietni iekšējās pārvaldības trūkumi, tostarp noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas jomā.

Likums paredz, ka piecu darbdienu laikā no dienas, kad FKTK konstatējusi bankas nespēju izmaksāt noguldījumus, jāpieņem lēmums par noguldījumu nepieejamību. Ne vēlāk kā septiņu darbdienu laikā pēc dienas, kad iestājusies noguldījumu nepieejamība, jāuzsāk garantētās atlīdzības izmaksa.

Savukārt "Baltic International Bank" akcionāri nepiekrīt FKTK lēmumam par bankas darbības apturēšanu un vēlās turpināt darbu. Viņi norāda, ka "Baltic International Bank" pašreiz pietiek kapitāla, un tā ir gatava strādāt arī tālāk, nepieciešamības gadījumā piesaistot jaunu kapitālu un arī jaunus akcionārus.

Bankas akcionāri apliecina, ka "banka ir labā finansiālā stāvoklī un spēj norēķināties ar visiem klientiem, neizmantojot valsts līdzekļus, jo pieejamais operatīvo līdzekļu apjoms ir pietiekams, lai nebūtu nepieciešams izmantot Noguldījuma garantijas fonda līdzekļus".

Lai kredītiestāde varētu turpināt savu darbu un nodrošināt vairāk nekā 200 darbiniekiem darba vietas, "Baltic International Bank" akcionāri ir gatavi meklēt risinājumu ar regulatoriem, kas neparedz licences anulēšanu, bet gan kapitāla turpmāku stiprināšanu un darba turpināšanu.

Iepriekš šī gada martā "Baltic International Bank" ziņoja, ka vairākuma akciju īpašnieki Valērijs Belokoņs un Vilorijs Belokoņs vienojušies par daļu akciju pārdošanu Apvienoto Arābu Emirātu (AAE) šeiham Hamadam bin Halifam bin Mohammedam al Nahjanam, kurš tādējādi kļūtu par bankas lielāko akcionāru. Darījumu bija plānots pabeigt pēc Eiropas Centrālās bankas un FKTK apstiprinājuma saņemšanas, taču tāds netika saņemts.

Augustā FKTK padome piemēroja "Baltic International Bank" soda naudu 5325 eiro apmērā par revidēta gada pārskata savlaicīgu neiesniegšanu un nepubliskošanu.

"Baltic International Bank" šogad deviņos mēnešos strādāja ar zaudējumiem 7,186 miljonu eiro apmērā, kas ir 3,6 reizes vairāk nekā pērn attiecīgajā periodā. Bankas aktīvi 2022.gada 30.septembrī bija 195,29 miljonu eiro apmērā, kas ir par 7,1% jeb 14,88 miljoniem eiro mazāk nekā 2021.gada beigās, kad "Baltic International Bank" aktīvi bija 210,171 miljons eiro.

Septembra beigās "Baltic International Bank" kapitāla un rezervju apmērs bija 33,519 miljoni eiro, kas ir par 8,3% mazāk nekā 2021.gada beigās.

"Baltic International Bank" pagājušajā gadā strādāja ar auditētajiem zaudējumiem 5,091 miljona eiro apmērā, kas ir 4,3 reizes vairāk nekā 2020.gadā. Savukārt bankas aktīvi 2021.gada 31.decembrī bija 210,771 miljona eiro apmērā, kas ir par 3,1% jeb 6,675 miljoniem eiro mazāk nekā 2020.gada beigās.

Bankas lielākie akcionāri 2022.gada septembra beigās bija Valērijs Belokoņs (38,13%) un Vilorijs Belokoņs (21,3%). Pēc aktīvu apmēra "Baltic International Bank" 2021.gada beigās bija 10.lielākā banka Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Nerimst strīdi par norēķinu sistēmas ieviešanu Liepājas sabiedriskajā transportā

Žanete Hāka, 13.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmumi SIA Rīgas karte un SIA Telemātikas sistēmas iesnieguši sūdzības Iepirkumu uzraudzības birojā saistībā ar Liepājas pilsētas pašvaldības pārtraukto sarunu procedūru par tiesībām nodrošināt bezkontakta maksājumu karšu pieņemšanu.

Kā stāsta SIA Rīgas karte pārstāvji, 18.martā Liepājas pilsētas pašvaldība izsludināja sarunu procedūru par tiesībām nodrošināt bezkontakta maksājumu karšu pieņemšanu.

18.jūlijā SIA Rīgas karte iesniegusi IUB iesniegumu par sarunu procedūras uzaicinājumā iekļautajām prasībām. 15.augustā, izskatot iesniegto sūdzību IUB nolēma aizliegt Liepājas pilsētas pašvaldībai slēgt iepirkuma līgumu sarunu procedūrā par tiesībām nodrošināt bezkontakta maksājumu karšu pieņemšanu bez grozījumu veikšanas sarunas procedūras uzaicinājumā un atcelt sarunu procedūras uzaicinājuma 1.pielikumā noteiktās prasības attiecībā uz komercnoslēpuma statusa piemērošanu visai tehniskajai specifikācijai, kā arī specifiskās prasības, kurās ir iekļautas norādes uz AS SEB banka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Baltic International Bank" akcionāri nepiekrīt Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) lēmumam par bankas darbības apturēšanu un vēlās turpināt darbu, pavēstīja bankas pārstāvji.

Viņi norāda, ka "Baltic International Bank" pašreiz pietiek kapitāla, un tā ir gatava strādāt arī tālāk, nepieciešamības gadījumā piesaistot jaunu kapitālu un arī jaunus akcionārus.

Bankas akcionāri apliecina, ka "banka ir labā finansiālā stāvoklī un spēj norēķināties ar visiem klientiem, neizmantojot valsts līdzekļus, jo pieejamais operatīvo līdzekļu apjoms ir pietiekams, lai nebūtu nepieciešams izmantot Noguldījuma garantijas fonda līdzekļus".

Lai kredītiestāde varētu turpināt savu darbu un nodrošināt vairāk nekā 200 darbiniekiem darba vietas, "Baltic International Bank" akcionāri ir gatavi meklēt risinājumu ar regulatoriem, kas neparedz licences anulēšanu, bet gan kapitāla turpmāku stiprināšanu un darba turpināšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Liepājas pilsētas pašvaldībai ļauj pārtraukt bezkontakta maksājumu karšu sistēmas iepirkumu

Žanete Hāka, 17.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu Uzraudzības birojs (IUB) ļāvis atstāt negrozītu Liepājas pilsētas pašvaldības iepirkumu komisijas lēmumu pārtraukt konkursu par tiesībām nodrošināt bezkontakta maksājumu karšu pieņemšanu, liecina informācija IUB mājaslapā.

Db.lv jau rakstīja, ka uzņēmumi SIA Rīgas karte un SIA Telemātikas sistēmas iesniedza sūdzības IUB saistībā ar Liepājas pilsētas pašvaldības pārtraukto sarunu procedūru.

Kā stāsta SIA Rīgas karte pārstāvji, 18.martā Liepājas pilsētas pašvaldība izsludināja sarunu procedūru par tiesībām nodrošināt bezkontakta maksājumu karšu pieņemšanu. 18.jūlijā SIA Rīgas karte iesniegusi IUB sūdzību par sarunu procedūras uzaicinājumā iekļautajām prasībām. 15.augustā, izskatot iesniegto sūdzību, IUB nolēma aizliegt Liepājas pilsētas pašvaldībai slēgt iepirkuma līgumu sarunu procedūrā par tiesībām nodrošināt bezkontakta maksājumu karšu pieņemšanu bez grozījumu veikšanas sarunas procedūras uzaicinājumā un atcelt sarunu procedūras uzaicinājuma 1.pielikumā noteiktās prasības attiecībā uz komercnoslēpuma statusa piemērošanu visai tehniskajai specifikācijai, kā arī specifiskās prasības, kurās ir iekļautas norādes uz AS SEB banka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienests piemērojis nodrošinājumu Rīgas sabiedriskā transporta elektronisko norēķinu sistēmas uzstādītājam un apkalpotājam SIA Rīgas karte, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Ar Valsts ieņēmumu dienesta lēmumu SIA Rīgas karte piemērots aizliegums reorganizācijai, likvidācijai, izmaiņu reģistrācijai amatpersonu sastāvā un dalībnieku reģistrā, ja šādu pieteikumu reģistrāciju komercreģistrā piesaka SIA «Rīgas karte» pārstāvis, vienlaikus atļaujot SIA «Rīgas karte» reģistrēt papildus dalībniekus un amatpersonas.

Uzņēmumam arī piemērots aizliegums komercķīlas reģistrācijai, pārjaunošanai un grozīšanai.

Nodrošinājums ierakstīts komercreģistrā 6. jūnijā.

«Šīs situācijas cēlonis ir divu notikumu sakritība. Proti, 9. aprīlī notika SIA «Rīgas karte» dalībnieku – ASV/Francijas tehnoloģiju kompānijas «Conduent» un SIA «Rīgas satiksme» sapulce, kurā par uzņēmuma valdes locekli tika apstiprināts «Rīgas satiksmes» pārstāvis Jānis Meirāns. Pēc visu iekšējo formalitāšu un dokumentācijas sakārtošanas 6. jūnijā bija paredzēts iesniegt attiecīgos dokumentus Uzņēmumu reģistrā. Sakrita, ka VID šajā pašā dienā atsūtīja lēmumu par audita veikšanu «Rīgas kartē» (VID šādus auditus uzņēmumā veic visai regulāri). Šoreiz šāda apstākļu sakritība, kad uzņēmums maina valdes locekli audita ierosināšanas dienā, VID šķita aizdomīga (UR sūta visu informāciju par izmaiņām uzņēmumos uz VID), un tā rezultātā VID noteica šos ierobežojumus. Nekādu citu iemeslu noteiktajiem ierobežojumiem nav, un kopumā tie neietekmē uzņēmuma ikdienas darbu,» skaidro uzņēmums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic meita Baltic Airlines cīnīsies ar Krājbanku

Māris Ķirsons, Līva Melbārzde, 06.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Baltic Airlines vērsies Rīgas apgabaltiesā ar prasību pret a/s Latvijas krājbanku, apstrīdot komercķīlas tiesību izlietošanu.

To sarunā ar DB atzina 100% airBaltic meitas kompānijas SIA Baltic Airlines valdes loceklis Alnis Vītols. «Prasības pieteikumu tiesā iesniedzu ar mērķi, aizstāvēt kompānijas Baltic Airlines intereses,» sacīja A. Vītols. Viņš uzsver, ka pārsūdz Latvijas krājbankas realizēto Baltic Airlines nevis airBaltic komercķīlu. «Sīkākas pārsūdzības detaļas es jums pat gribot nevaru atklāt, jo visas līgumsaistības ir konfidenciālas, es nevaru atklāt ne strīda būtību, ne citu ar šo faktu saistīto informāciju,» piebilst A. Vītols, norādot, ka pārstāv tikai un vienīgi Baltic Airlines, nevis kāda konkrēta mātes kompānijas airBaltic akcionāra intereses.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Baltic International Bank" klientiem garantētajās atlīdzībās līdz šim ir izmaksāti 12,976 miljoni eiro, informē Latvijas Bankā.

Centrālajā bankā informē, ka līdz piektdienas, 13.janvāra, dienas beigām noguldījumus garantētās atlīdzības veidā bija saņēmis 461 "Baltic International Bank" noguldītājs.

No visiem noguldītājiem, kuri līdz šim ir saņēmuši garantēto atlīdzību, 71,8% ir iekšzemes klienti.

Jau vēstīts, ka 22.decembrī sākās garantēto atlīdzību izmaksas "Baltic International Bank" noguldītājiem.

Garantēto atlīdzību izmaksai "Baltic International Bank" noguldītājiem ir nepieciešami 43,7 miljoni eiro. Garantētās atlīdzības veidā noguldījumus saņems 1257 bankas klienti jeb 80% no visiem "Baltic International Bank" noguldītājiem.

Garantētās atlīdzības izmaksas pilnībā veiks no Latvijas Noguldījumu garantiju fonda, un šim mērķim nebūs nepieciešami līdzekļi no valsts budžeta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lielākie degvielas tirgotāji, sekojot naftas cenu samazinājumam pasaules biržās, turpina samazināt degvielas cenas.

SIA Statoil Fuel & Retail Latvia pirmdien par vienu santīmu ir samazinājusi benzīna un par diviem santīmiem dīzeļdegvielas cenu.

Kā skaidro uzņēmuma pārstāvji, naftas produktu cenu samazinājumu pasaulē veicinājuši ASV Enerģētikas ministrijas publicētie dati par naftas produktu krājumu apjomu, kas ir lielāks nekā sākotnēji prognozēts. Tas savukārt norāda uz vājāku naftas produktu pieprasījuma tendenci, uzsver Statoil. Pēdējo divu mēnešu laikā Statoil gan benzīna, gan dīzeļdegvielas cenu savā tīklā ir samazinājis par pieciem santīmiem. 95 miles benzīns Statoil maksā 0,929 lati litrā, 98 miles benzīns - 0,959 lati litrā, bet D miles – 0,899 lati litrā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Samazinoties naftas cenai, arī Latvijas degvielas uzpildes stacijās samazināta degvielas cena.

Turpinoties naftas produktu cenu samazinājumam pasaules biržās un samazinoties LVL/USD valūtas kursam, SIA Statoil Fuel & Retail Latvia samazinājis benzīna cenu par vienu santīmu litrā un dīzeļdegvielas cenu - par diviem santīmiem litrā. Patlaban 95. miles markas benzīns maksā 0,949 lati par litru, 98. miles degviela - 0,979 lati par litru, bet D miles dīzeļdegviela – 0,919 lati par litru.

Arī Neste Oil samazinājusi degvielas cenas, un vidējā degvielas mazumtirdzniecības cena Neste Oil DUS uz šo brīdi ir 95. markas benzīnam – 0,938 lati par litru, 98. markas benzīnam – 0,968 lati par litru, bet dīzeļdegvielai – 0,92 lati par litru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Naftas cenu kritums pasaules tirgos ar zināmu laika nobīdi atspoguļojas arī Latvijas degvielas uzpildes stacijās, stāsta Nordea Markets vecākais pārdošanas vadītājs Gints Belēvičs.

Viņš norāda - lai gan pēdējos mēnešos cena gan benzīnam, gan dīzeļdegvielai ir bijusi maz svārstīga, pēdējās dienās var novērot šo cenu samazināšanos par pāris eiro centiem.

Visticamāk, turpmākajās dienās varēs novērot degvielas cenu samazināšanos vēl par 1-2 eiro centiem, jo Brent naftas cena kopš jūnijā sasniegtajiem maksimumiem pie 115 ASV dolāriem par barelu piedzīvo krituma tendenci un šobrīd tiek tirgota ap 103 ASV dolāriem par barelu. Eiro izteiksmē gan pilno naftas cenas kritumu nejūt, jo ASV dolārs turpina pakāpeniski nostiprināties pret eiro, skaidro eksperts.

Statoil tīklā patlaban lētākais 95 miles benzīns maksā 1,269 eiro, 98 miles plus – 1,318 eiro, bet D miles – 1,239 eiro. Statoil Fuel & Retail Latvia pārstāvji skaidro, ka tīklā pēdējā mēneša laikā benzīna cenas ir samazinājušās par 5 centiem un dīzeļdegvielas cenas - par 3 centiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot ar 1. oktobri, Norvik Banka, Jelgavas iedzīvotājiem dod iespēju saņemt Jelgavas pilsētnieku karti. Projekts tiek realizēts sadarbībā ar Jelgavas pilsētas domi, piedāvājot risinājumu, kas atvieglo ikdienas dzīvi un padara to ērtāku, izmantojot pilsētas piedāvātās iespējas.

Jelgavas pilsētnieka karte ietver vairākas priekšrocības, kas būtiskas pilsētas iedzīvotājiem: karte sniedz iespēju ne tikai apmaksāt braucienus sabiedriskajā transportā vai skolēniem – pusdienas skolā, vienlaikus saņemot pilsētas domes piešķirtos atvieglojumus, bet arī, norēķināties par pirkumiem gan veikalos, gan internetā, jo Norvik Bankas piedāvāt karte vienlaikus ir arī «MasterCard» norēķinu karte.

«Esam ļoti gandarīti par uzsākto sadarbību ar Jelgavas pilsētas domi, kā rezultātā, Norvik Banka var piedāvāt Jelgavas iedzīvotajiem – pašiem savas pilsētas norēķinu karti. Esam pārliecināti, ka šī inovācija, kas jau šobrīd raisījusi lielu interesi un atsaucību pilsētas iedzīvotāju vidū, būs noderīga ikvienam jelgavniekam, iegūstot tādas priekšrocības kā iespēju apmaksāt braucienus sabiedriskajā transportā, izmantojot Jelgavas domes piešķirtos atvieglojumus, skolēniem apmaksāt pusdienas skolā kā arī iespēju norēķināties ar karti par pirkumiem gan veikalos, gan internetā. Un, kā apliecina Norvik Bankas veiktais pētījums, liels skaits Jelgavas iedzīvotāju uzskata sevi par pilsētas patriotiem, tāpēc es ticu, ka pilsētnieka karte kalpos kā vēl viens piederības apliecinājums savai pilsētai,» norāda Norvik Bankas Latvijas biznesa vadītāja Laura Poča – Rozenblūma.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto & Video

LD video: SEB banka ievieš fiksētu mēneša maksu ikdienas pakalpojumiem

Zaiga Dūmiņa, Artis Baņģieris, 10.05.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SEB banka no nākamās nedēļas liks privātpersonām izvēlēties maksāt fiksētu mēneša maksu par visiem nelielajiem bankas pakalpojumiem – naudas pārskaitījumiem, skaidras naudas izņemšanu, kartes lietošanu un citiem. Maksa būs viens vai divi lati atkarībā no tā vai klientam ir tikai debetkarte vai gan debetkarte, gan kredītkarte. Otra iespēja - maksāt par katru pakalpojumu.

Par to informēja Lietišķās Dienas viešņa - SEB bankas vecākā viceprezidente Šarlote Hagberga.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Šī gada sākums būs nozīmīgs satiksmes ministram, jo gandrīz pēc divu gadu stratēģiskā investora meklējumiem ir jāatrāda rezultāts.

Šī gada sākums būs nozīmīgs satiksmes ministram, jo gandrīz pēc divu gadu stratēģiskā investora meklējumiem ir jāatrāda rezultāts. Uzdevums nav vienkāršs, par ko varētu liecināt tas, ka ministrs vairs nerunā par stratēģiskā investora piesaisti, bet, iespējams, uz valdību virzīs finanšu investora piedāvājumu.

Daudzi igauņi un lietuvieši mūs apskauž par Air Baltic un Rīgas kā Baltijas avio nozares centru, tomēr uzņēmuma uzturēšana ir prasījusi lielus valsts līdzekļus, jo īpaši pēc B. Flika atstātā «mantojuma», ar kura sekām uzņēmums cīnās vēl šodien.

Valsts pēdējo sešu gadu laikā uzņēmumā Air Baltic ir ieguldījusi apmēram 220 miljonus eiro: no 2010. līdz 2012. gadam tika veiktas ap 140 miljonu eiro valsts investīcijas, ieskaitot LVRTC iegādātās 0% obligācijas un divus kapitalizētus valsts aizdevumus, bet 2015. gada nogalē valsts ieguldīja vēl 80 miljonus eiro kopā ar Vācijas investoru Ralfu Dīteru Montāgu-Girmesu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic sāk sadarboties ar Sixt

Gunta Kursiša, 14.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic sāk sadarbību ar auto nomas uzņēmumu Sixt.

Turpmāk Sixt pakalpojumi tiks iekļauti airBaltic.com interneta veikala pārdoto pakalpojumu klāstā līdzās lidojumu biļetēm, viesnīcu rezervācijām, apdrošināšanai, saulesbrillēm un rozēm lidojuma laikā.

«Sixt izvēlēšanās par sadarbības partneri bija loģisks lēmums, jo uzņēmums piedāvā auto nomas servisu visos 60 airBaltic lidojumu galamērķos,» norāda Mihaels Grimme (Michael Grimme), airBaltic pārdošanas un mārketinga vecākais viceprezidents.

Par Sixt pakalpojuma iegādi, tāpat kā par citiem lidsabiedrības interneta veikalā iegādātiem pakalpojumiem, tiks saņemti punkti Baltic Miles lojalitātes programmā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Jaunās mēnešbiļetes lietošanai visiem Jelgavas skolēniem jākļūst par SEB bankas klientiem

LETA, 30.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šā gada 1.septembra Jelgavā tiks ieviesta jauna parauga skolēna apliecība, kas vienlaikus būs maksājumu karte un pildīs autobusa mēnešbiļetes funkcijas. Lai to izmantotu, skolēniem jākļūst par AS SEB banka klientiem, aģentūrai LETA apliecināja SIA Jelgavas Autobusu parks (JAP) valdes loceklis Pēteris Salkazanovs.

Saskaņā ar ieceri, kuru Jelgavas pilsētas dome atbalstījusi 26.aprīļa sēdē, lai jaunā parauga apliecība funkcionētu arī kā maksājumu karte un mēnešbiļete, būs jānoslēdz līgums ar banku, un šī karte būs saistīta ar konkrētu kontu.

JAP veiktajā cenu aptaujā SEB banka bijis vienīgais pretendents, kas bija gatavs ieviest šo sistēmu, norādīja Salkazanovs un pauda cerību, ka jau drīz arī citas bankas ieviesīs šo tehnoloģiju.

Tā ir tā sauktā bezkontakta maksājumu tehnoloģija, kad norēķini ar karti notiek, pieskaroties autobusos uzstādītam sensoram, pat neievadot PIN kodu. Mēs būsim pirmie Baltijas valstīs, kas tādu ieviesīs, un, kā kļuva skaidrs mūsu aptaujā, daudzi vēl nebija gatavi šādu sistēmu ieviest un apkalpot, skaidroja Salkazanovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Tendence - internetbankas kodu kartiņu vietā nāks mobilie risinājumi

Dienas Bizness, 15.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bankas Citadele veiktajā iedzīvotāju aptaujā noskaidrots, kas iedzīvotājus kaitina visvairāk, internetbankas kodu kartiņu lietošanā. Savā ziņā var teikt, ka internetbankas kodu karšu ēra ir beigusies, un bankas tās aizstāj ar modernākiem risinājumiem.

- Kodu karšu lietošanā cilvēkus visvairāk kaitina situācija, kad nekavējoties jāveic maksājums internetbankā, bet kodu karte nav pie rokas. Šāda situācija kaitinoša šķiet 49% aptaujāto iedzīvotāju, kas lieto internetbanku, un 26% tādā situācijā arī ir nokļuvuši.

- Līdzīgi kaitinoša ir situācija, kad ārzemēs nepieciešams veikt maksājumu, bet kodu karte nav paņemta līdzi. Tā atzina 43% internetbankas lietotāji, un 5% minēja, ka ir saskārušies ar šādu situāciju ceļojuma laikā.

- 37% internetbanku lietotājus kaitina situācija, kad cipari kodu kartē vairs nav vairs izlasāmi vai kodu karte ir pārlūzusi. Ar kartes nodilšanu saskārušies 14% internetbanku lietotāji, bet ar pārlūzušu karti – 5%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Personas apliecība jeb eID karte kļūst arvien populārāka jaunu cilvēku vidū, liecina Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) 2019. gada veiktās iedzīvotāju aptaujas dati.

Gandrīz pusei jeb 46% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju ir personas apliecība jeb eID karte. Lielākais pieaugums eID kartes izmantošanā novērojams starp respondentiem 18 līdz 24 gadu vecumā (+9 procentpunkti, salīdzinot ar 2018. gada pētījumu), kā arī starp skolēniem un studentiem (+31 procentpunkts). Savukārt vismazāk eID karti, salīdzinot ar iepriekšējā gada pētījumu, izmanto personas vecumā no 64 gadiem un vecākas (-7 procentpunkti).

Lai gan, salīdzinot ar iepriekšējo pētījumu rezultātiem, būtiskas izmaiņas personu, kurām ir eID karte, skaitā nav vērojamas kopš 2017. gada, eID karti arvien biežāk izmanto lietotāji vecumā līdz 44 gadiem, rīdzinieki, vadītāji, speciālisti, kā arī iedzīvotāji ar personīgajiem ikmēneša ienākumiem virs 600 EUR.

Komentāri

Pievienot komentāru