Latvijas balzams šā gada 9 mēnešos apgrozījis 46,7 miljoni latu, kas, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, sarucis par 11%.
Taču ņemot vērā, ka a/s Latvijas balzams šogad lielu vērību veltījis ražošanas izmaksu kontrolei un savas produktivitātes paaugstināšanai, peļņa saglabāta iepriekšējā gada līmenī - 2,15 miljoni latu. Kopumā uzņēmums plāno 2011. gadu pabeigt ar peļņu, kas atbilstu tuvu pagājušā gada līmenim.
A/s Latvijas balzams (LB) ražošanas direktors un pašreizējais vadītājs Ronalds Žarinovs skaidro, ka diemžēl finanšu rezultāti nav tik labi, kā bija plānots. Lielu lomu nospēlējuši ekonomiskie faktori - gan akcīzes nodokļa likmes palielinājums gada vidū, gan patērētāju bāzes samazināšanās augstās emigrācijas kontekstā. Akcīzes nodokļa palielinājums atstāja ietekmi uz ievērojamu skaitu patērētāju, kas alkohola cenu paaugstinājuma un personīgo ienākumu samazināšanās dēļ sāka izvēlēties lētāku produkciju - nereti zemākas kvalitātes vai nelegālu.
R. Žarinovs norāda, ka bezakcīzes jeb nelegālā alkohola tirgus īpatsvars valstī joprojām ir ļoti augsts - pēdējie pētījumi liecina, ka tas ir tuvu 40% no alkoholisko dzērienu kopējās aprites apjoma. Alkohola nozares asociācija LADRIA ar ārvalstu partneriem un vietējiem pētniekiem veikusi bezprecedenta pētījumu, kurā ar pasaulē atzītu metodiku apzināta nelegālā tirgus daļa un apjomi. Pētījuma pirmās atziņas esot skarbas – 52% sabiedrības atzīst, ka iegādāties nelegālo alkoholu ir viegli un 18% atbalsta tā ražošanu un tirdzniecību. Vietējā tirgus izaugsmes trūkumu uzņēmums plāno kompensēt ar eksporta attīstību.