Latvijā ieviešot OCTA tiešās zaudējumu atlīdzināšanas sistēmu, kad atlīdzības izmaksas jautājumi būtu jākārto pie tā apdrošinātāja, pie kura iegādāta polise, apdrošināšanas polišu cena varētu kāpt vismaz par 20%.
Tā norāda apdrošināšanas kompānijas Baltijas apdrošināšanas nams (BAN) valdes loceklis Uģis Ieviņš.
«Ja viena kompānija iegulda naudu klientu apkalpošanas attīstībā, nodrošinot klientiem iespēju pieteikt zaudējumus daudzviet Latvijā, citi apdrošinātāji šādu iespēju saviem klientiem nodrošina tikai trīs vietās visā valstīs. Tādējādi šādas kompānijas klientam var būt jābrauc pat 100 kilometru, lai tikai viņš varētu parādīt savu avarējušo automašīnu apdrošinātājam. Manuprāt, tā nav normāla parādība. Brīdī, kad tiktu ieviesta tiešā zaudējumu atlīdzināšanas sistēma, klients, pirms iegādāties polisi, izvērtēs, vai avārijas gadījumā varēs maksimāli ērti saņemt nepieciešamo apkalpošanu,» klāstīja Ieviņš.
Vienlaikus viņš atzina, ka visām medaļām ir divas puses. Kā pozitīvu momentu Ieviņš minēja to, ka OCTA apdrošināšana no pašlaik izteiktā cenas produkta, kur klienta izvēli nosaka polises cena, kļūs par servisa kvalitātes produktu un tādējādi apdrošināšanas kompānijas būs spiestas piestrādāt pie pakalpojumu attīstības.
Savukārt kā negatīvu aspektu Ieviņš uzsvēra to, ka, ieviešot šādu atlīdzības izmaksu kārtību, apdrošinātājiem pieaugs administrēšanas izmaksas, jo viens apdrošināšanas gadījums uzreiz tiks skatīts divās kompānijās, un apdrošinātāji vairs neoperēs ar savu naudu - kompānija A maksās atlīdzību, tomēr naudu klients saņems no kompānijas B.
«Ņemot vērā, ka apdrošināšanas kompānijas netiek uzturētas par valsts naudu, bet gan klienta iemaksātajām prēmijām, sanāk, ka beigu beigās par visu samaksās klients. Tas nozīmēs neizbēgamu cenu pieaugumu,» teica Ieviņš, prognozējot, ka OCTA polišu cenu kāpums varētu būt ne mazāks par 20%.