Transports un loģistika

Bargāk sodīs nolaidīgos gājējus un velosipēdistus

, 08.12.2006

Jaunākais izdevums

Satiksmes ministrija ir izstrādājusi priekšlikumus grozījumiem Administratīvo pārkāpumu kodeksā un nosūtījusi tos Saeimas Juridiskajai komisijai izskatīšanai steidzamības kārtā, Db.lv informēja Satiksmes ministrija.

Izstrādātie grozījumi Administratīvo pārkāpumu kodeksā paredz bargākus sodus mazaizsargātajiem satiksmes dalībniekiem (gājējiem, pasažieriem, velosipēdu un mopēdu vadītājiem) par ceļu satiksmes noteikumu neievērošanu. Paralēli sodu palielināšanai tiks veikts gan skaidrošanas un izglītošanas darbs sabiedrībā, gan arī tiks pastiprināti veikti Valsts policijas reidi.

Grozījumi likumdošanā izstrādāti, veicot nopietnu ceļu satiksmes negadījumu analīzi. Satiksmes ministrija ierosina palielināt sodus mazaizsargātajiem satiksmes dalībniekiem par vairākiem ceļu satiksmes drošības noteikumu pārkāpumiem:

* Palielināt sodu par gājēju izdarītiem pārkāpumiem (atstarotāju nelietošana, brauktuves šķērsošanas noteikumu neievērošanu u.c.) - izsakot brīdinājumu vai piemērojot naudas sodu no Ls 5 līdz Ls 20 (līdz šim maksimālā soda naudas robeža bija Ls 5);

* Par transportlīdzekļa vadīšanu, ja alkohola koncentrācija asinīs pārsniedz 0,5 promiles, bet nepārsniedz 1,0 promiles uzliek naudas sodu velosipēda un mopēda vadītājam divdesmit latu apmērā. Līdz šim par šādu pārkāpumu velosipēda un mopēda vadītājiem naudas sods nebija paredzēts. Attiecīgi paredzēts palielināt sodu arī par citiem velosipēda un mopēda vadītāju izdarītajiem pārkāpumiem alkohola reibumā;

* par papildus prasību neievērošanu velosipēda un mopēda vadītājiem (piemēram, atstarotāju, un drošības ķiveru nelietošana) no Ls 5 līdz Ls 20, līdz šim ir ticis piemērots brīdinājums vai Ls 5;

* Rūpējoties par pasažieru drošību, izmaiņas paredzētas arī attiecībā uz pasažieru pārvadāšanu - par lielāka pasažieru skaita pārvadāšanu, nekā to norādījis transportlīdzekļa izgatavotājs, piemērot naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam trīsdesmit latu apmērā. Līdz šim ticis piemērots brīdinājums vai naudas sods Ls 10. Šī norma izstrādāta pārsvarā domājot par pasažieru drošību maršruta taksometros.

Lai arī pēdējo gadu laikā Latvijā vērojama ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušo skaita samazināšanās, tomēr joprojām katrs trešais bojā gājušais ir gājējs. Arī pēdējās nedēļas nogales traģiskie negadījumi, kad bojā gāja 7 gājēji un 1 velosipēdists, liecina, ka ir nepieciešams veikt izmaiņas likumdošanā, palielinot sodus.

2006.gada 10 mēnešos salīdzinot ar 2005.gada 10 mēnešiem bojā gājušo skaits samazinājies par 10,5%. Bet bojā gājušo gājēju skaits par vairāk kā 20%. Turklāt vērojama tendence, ka ievērojami samazinās bojā gājušo gājēju skaits dienas laikā, t.i., par aptuveni 70%, tumsā un krēslā šis samazinājums ir tikai par 8%, kas arī norāda uz grozījumu nepieciešamību likumdošanā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeimas Juridiskā komisija atbalstīja grozījumus Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā (APK), kas paredz, ka sods par braukšanu bez biļetes pilsētas nozīmes maršrutos būs no 2 līdz 5 latiem, vēsta Saeimas Preses dienests. Pašlaik par minēto pārkāpumu sods ir 2 lati.

Patlaban sods par braukšanu bez biļetes pilsētas maršrutos ir divi lati, un tas vairs nav samērojams ar biļešu cenām un neattur daudzus bezbiļetniekus no pārkāpumiem, norāda komisijā. Turklāt jaunās soda sankcijas ir elastīgas un kontroles dienesti zaķus varēs sodīt, izvērtējot pārkāpuma raksturu.

Par APK grozījumiem 3.lasījumā vēl jālemj Saeimai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskaņā ar jaunajiem ceļu satiksmes noteikumiem velosipēdisti nedrīkstēs braukt pa ietvi, to darīt varēs tikai izņēmumu gadījumos. Tomēr stingrāki sodi velosipēdistiem netiks paredzēti, aģentūrai LETA norādīja Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) valdes priekšsēdētājs Andris Lukstiņš.

Viņš skaidroja, ka jau patlaban velosipēdistiem ir paredzēti sodi līdz 30 eiro apmērā, taču sodi neesot risinājumi. Vairāk esot jāorientējas uz aizrādījumu un brīdinājumu izteikšanu.

Šodien velokafejnīcā Miit, atverot īpašo pop-up velo eksaminēšanas punktu, kurā, nokārtojot eksāmenu, būs iespējams saņemt velosipēdista apliecību, Lukstiņš uzsvēra, ka ietve ir paredzēta tikai un vienīgi gājējiem, līdz ar to velosipēdistiem jāizvēlas velo infrastruktūra vai brauktuves.

Lukstiņš gan atzina, ka autovadītāji negribīgi satiksmē integrē velosipēdistus. Tomēr situācija esot jārisina, jo katru gadu velosipēdistu skaits pieaug par aptuveni 17%, un šogad trīs velosipēdisti jau gājuši bojā un 43 ievainoti. Situāciju sarežģījot fakts, ka 33% velosipēdistu braucot bez tiesībām un liela daļa no tiem nepārzinot satiksmes noteikumus. Veicot velo patruļu secināts, ka 15% neievēro luksofora signālus, bet 10% brauc agresīvi. Velokafejnīcā Miit trīs dienas CSDD bez maksas piedāvās nolikt eksāmenu un iegūt velosipēda apliecību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sadarbojoties Ogres novada domei un SIA KleinTech Services, ir uzstādīta pirmā publiskā velo plūsmas mērierīce Latvijā, kas, izmantojot video analīzes tehnoloģiju, atpazīst un saskaita velosipēdistus satiksmes plūsmā Daugavpils un Austrumu ielas krustojumā, Ogrē, ziņo portāls veloriga.lv.

Oficiālais velo plūsmas ierīces atklāšanas pasākums notiks šodien, 28.jūnijā.

4SmartStreets ir moderns satiksmes plūsmas analīzes rīks, kas dod precīzus, faktuālus datus tiešsaistē par velo plūsmu noteiktā vietā un laikā. Risinājumam par pamatu ir izmantota deep learning jeb mākslīgā intelekta tehnoloģija, kas ļauj apmācīt datoru atpazīt dažādus velosipēdus un tos saskaitīt, darot to ar teju 100% precizitāti un nekļūdīgi, neieskaitot līdzīgus objektus - bērnu ratiņus vai mopēdus - pie velosipēdu plūsmas datiem. Sabiedrībai dati ir pieejami publiskā ekrānā virs veloceliņa, klientam sīkāka datu analīze ir pieejama 4SmartStreet interneta aplikācijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpmāk par kuģošanas līdzekļa vadīšanas noteikumu pārkāpumiem administratīvi sodīt varēs arī ūdensmotociklu vadītājus.

Šādu iespēju paredz Saeimas Juridiskās komisijas pirms trešā lasījuma atbalstītie grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā (APK).

Grozījumi nosaka, ka ūdensmotocikli turpmāk tiks uzskatīti par sportam un atpūtai paredzētiem kuģošanas līdzekļiem. Līdz ar to arī ūdensmotocikla vadītājiem varēs piemērot naudas sodu par braukšanu dzērumā, peldvietās, braukšanu bez glābšanas vestēm, kā arī par citiem kuģošanas līdzekļu vadīšanas noteikumu pārkāpumiem.

Plānots, ka grozījumi APK Saeimā galīgajā lasījumā tiks skatīti ceturtdien, 30.aprīlī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV prezidents Donalds Tramps trešdien paziņoja, ka izbeigs pasaulē populāro «zaļo karšu» jeb pastāvīgās uzturēšanās atļauju loteriju.

Teroraktu Ņujorkā Manhetenā otrdien sarīkojušais Uzbekistānas pilsonis Saifullo Saipovs, kurš nogalināja astoņus cilvēkus, ASV bija ieradies šīs programmas ietvaros.

«Es sāku procesu loterijas programmas izbeigšanai,» reportieriem pavēstīja Tramps.

1990.gadā sāktās programmas ietvaros katru gadu tiek izlozēti 50 000 «zaļo karšu».

Teroraktu sarīkojušais 29 gadus vecais Saipovs ASV legāli ieceļoja 2010.gadā.

Saipovs otrdien uz velosipēdistu celiņa Lejas Manhetenā ar auto notrieca vairākus gājējus un velosipēdistus, vismaz astoņus cilvēkus nogalinot un 11 ievainojot.

Policija Saipovu sašāva vēderā, tomēr viņš, pēc visa spriežot, izdzīvos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas LED gaismekļu ražotājs “Vizulo” ir uzstādījis jau vairāk kā 25 000 gaismekļu Islandes pašvaldībās aptuveni 7,5 miljonu vērtībā, informē uzņēmums.

“Vizulo” nodrošina izdevīgāko risinājumu 10 gadu periodam, kurā ņemts vērā ne vien elektrības patēriņš un īpaša gaismekļu konfigurācijas spēja, piemēram, neapžilbināt satiksmes dalībniekus, bet arī iespēja mākslīgajā apgaismojumā redzēt priekšmetus reālās krāsās, kādas var redzēt saules gaismā.

“Vizulo” valdes loceklis Jānis Zeltiņš skaidro: “Islandē konkursi tiek veidoti, primāri domājot par iedzīvotāju labsajūtu, piemēram, lai ārpus telpām uzstādītais apgaismojums nespīdētu iekšā māju logos, neapžilbinātu gājējus, autobraucējus, velosipēdistus. Tā kā Islandē bieži ir nomācies laiks un piecus mēnešus gadā šajā valstī ir polārā nakts, kvalitatīvs ieluapgaismojums ir jo īpaši svarīgs. Viens no konkursu vērtēšanas kritērijiem ir tas, lai izvēlētās apgaismojuma diodes precīzi atveidotu krāsas (salīdzinot ar dabisko gaismu) it visam ne tikai ārā, bet arī iekštelpās. Tādēļ svarīgs nosacījums ir gaismekļu augstais krāsu atveidošanas indekss (Color Rendering Index – CRI). Tādejādi tiek panākts, ka konkursos var piedalīties tikai uzņēmumi ar gaismekļiem, kuriem ir augstvērtīgas diodes.”

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar KleinTech services valdes locekli, 4SmartStreets produkta vadītāju Kasparu Egliņu

Lelde Petrāne, 29.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild SIA KleinTech services valdes loceklis, 4SmartStreets produkta vadītājs Kaspars Egliņš.

- Trīs svarīgākie fakti par Jūsu pārstāvēto uzņēmumu? Ar ko Jūsu uzņēmums ir unikāls?

SIA KleinTech services, balstoties uz iepriekšējo projektu pieredzi, ir radījis produktu 4SmartStreets, kas ir satiksmes plūsmas analīzes rīks un sniedz precīzus, faktuālus datus tiešsaistē par kustīgu obejktu plūsmu noteiktā vietā un laikā. Risinājumam par pamatu ir izmantota deep learning jeb mākslīgā intelekta tehnoloģija, kas ļauj apmācīt datoru atpazīt dažādus kustīgus objektus, kā piemēram, velosipēdistus, gājējus un automašīnas, un tos saskaitīt, tajā pašā laikā darot to ar teju 100% precizitāti, un nekļūdīgi neieskaitīt objektus, kuri konkrētajā kameras atrašanās vietā nav prioritāri.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kurzemes Biznesa inkubatora uzņēmums Blue Shock Taxi jau šajā mēnesī gatavojas ieviest Liepājā jaunu tūrisma produktu - elektrovelosipēdu nomu.

Uzņēmums sadarbībā ar SIA NK Konsultāciju birojs un Liepājas reģiona tūrisma informācijas biroju (LRTIB) realizējis projektu Blue Shock Bike, kas ietver elektrovelosipēdu nomu, elektrovelosipēdu papildu aprīkojuma prototipēšanu, jaunu elektrovelosipēdu izstrādi un iespējamo ražošanu. Plānots iegādāties 10 velosipēdus, kurus varēs iznomāt LRTIB un Liepājas Olimpiskajā centrā. Tāpat sāktas sarunas ar viesnīcām par šā pakalpojuma ieviešanu, db.lv pastāstīja SIA Blue Shock Taxi dibinātājs Artis Daugins. Savukārt SIA NK Konsultāciju birojs vadītājs Neils Kalniņš norādīja, ka jaunais pakalpojums būs laba reklāma Liepājai, turklāt dos iespēju ar velosipēdu izbraukāt Liepājas veloceliņus ne tikai aktīvā vecuma tūristiem, bet arī padzīvojušiem un mazaktīviem cilvēkiem, kam ir nogurdinoši mīt pedāļus. Nākotnē šis transports varētu kļūt par ērtu transporta līdzekli ikvienam pilsētniekam. Viena standarta elektrovelosipēda cena ir no 1100 eiro līdz 2000 eiro. Projektā paredzētais pirmais velosipēds tapis Spānijā, taču nākamos, iespējams, uzņēmums iegādāsies Vācijā, kur tiem esot augstāka kvalitāte. Velosipēdus plānots aprīkot ar GPS, kā arī būs iespēja pieslēgt iPad, lai iegūtu maršrutu norādījumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Dailes teātra apkārtnes labiekārtošanas izmaksas nepatīkami pārsteidz

Laura Mazbērziņa/LETA, 26.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkursa žūrija Dailes teātra teritorijas labiekārtošanai vienbalsīgi izvēlējusies arhitektūras projektēšanas uzņēmuma SIA Made arhitekti iesniegto metu, taču vēl gaidāmas diskusijas par projekta izmaksām un realizēšanas laiku.

SIA Made arhitekti valdes locekle, arhitekte Linda Krūmiņa stāstīja, ka meta projektā respektēti līdzšinējie teritorijas elementi, kurus projektējusi arhitekte Marta Staņa. Tajā pašā laikā mets izstrādāts, ņemot vērā personu ar īpašām vajadzībām, velosipēdistu un jauno māmiņu intereses - laukuma segums tiks pilnībā mainīts, simboliski atstājot Staņas projektētās ķieģeļu joslas, kas būs jārestaurē. Arhitekti izplānojuši priekšlaukumu, kas iedalīts divās daļās - Šarlotes ielai pietuvinātā zona projektēta ar apzaļumojumiem un soliem, savukārt no otra laukuma daļa projektēta bez apzaļumojumiem, vienlaikus likvidējot līdzšinējās autostāvvietas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā, Baltijā, Eiropā un visā pasaulē bankas kontrolē aizvien stingrāk, un sodus tās izpelnās regulāri, neraugoties uz to, ka aizvien vairāk investē īpašu speciālistu apmācībā un atalgojumā. Kas soda, kā veidojas summas un kādēļ sodītāji ir dažādu valstu uzrauginstitūcijas, Dienas Bizness apkopoja dažādos medijos iepriekš publicēto, kā arī izvaicāja Latvijas Bankas ekspertus.

Vispirms, lai izprastu banku sodus, jo sevišķi, ja runa ir par naudas atmazgāšanas aizdomām, man ir pavisam vienkāršs piemērs no paša sadzīves, kas parāda problēmas būtību pēc līdzības. Visi zina par busiņiem, kas vadāja paciņas uz Lielbritāniju un atpakaļ, ņemot no klienta nelielu atlīdzību. Reiz Doveras ostā gadījās redzēt, kā šādu busiņu aiztur, un sapratu, ka tas nonāks zem preses, proti, par sodu, ka pārvadāta kontrabanda, busiņu iznīcinās. Bija iespēja painteresēties, par ko tik barga attieksme. Esot atrasts Krievijas marķējuma cigarešu bloks. Viens! Parunāju arī ar busiņa šoferi. “Nu nevaru es pārbaudīt katru paciņu! Saku, lai neliek, bet redzi, kāds ielika. Pat nezinu, kurš, jo konfiscēts ir viss!” tā šoferis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Pašmāju modes mākslinieki satiksmes drošībai radījuši atstarojošo vestu kolekciju

Dienas Bizness, 26.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašmāju modes zīmols ZIB* pievienojies Tumšo gājēju glābšanas misijai, ko visā Latvijā īsteno Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD), un izstrādājis pirmo atstarojošo vestu kolekciju, informē CSDD Sabiedrisko attiecību daļa.

CSDD valdes priekšsēdētājs Andris Lukstiņš, norāda, ka viens no gājēju argumentiem atstarotāju nelietošanai diennakts tumšajā laikā, ir to ne visai pievilcīgais izskats vai ne tik ērtā lietošana: «Apsveicami, ka Latvijas uzņēmēji atsaucas CSDD aicinājumam un ar savām iniciatīvām demonstrē sociāli atbildīgu rīcību, padarot tumšos gājējus gaišākus un izskatīgākus! Katrā atstarojošo vestu izdales reidā gaismas vestēs ietērpjam vidēji 150 gājējus, kuri bieži norāda, ka vienkārši aizmirsuši atstarotāju, nav iedomājušies uzvilkt vesti vai apģērnu ar atstarojošiem elementiem. Gājējiem jāsaprot, ka atstarojošiem elementiem jākļūst par ikdienas aksesuāru, kas tumšajā laikā glābj dzīvību. Tāpēc aicinām iedzīvotājus apzināties, ka rūpēm par savu drošību ir pieejami arī dažādi radoši risinājumi.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gan Valsts ceļu policija, gan Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) un citas atbildīgās valsts institūcijas dažādiem paņēmieniem cenšas uzlabot drošību uz valsts ceļiem. Ar drakoniskiem paņēmieniem vēl nesenā pagātnē populāro sēšanos pie stūres alkohola reibumā ir izdevies vismaz daļēji atrisināt.

Tomēr statistika ir nemainīgi skaudra par notriektajiem un bojā gājušajiem gājējiem uz ceļiem. Lai mēģinātu risināt šo situāciju, iekšlietu ministrs Ivars Godmanis atbalstījis Valsts ceļu policijas priekšlikumu palielināt sodus gājējiem no 5 Ls līdz10 Ls par ceļu satiksmes noteikumu neievērošanu, kā arī tiek aicināts lietot atstarotājus.

Šāda iniciatīva ir apsveicama, vien ar dažiem iebildumiem. Ja valsts vēlas sodīt gājējus likumpārkāpējus, būtu ārkārtīgi vēlams, lai arī ceļu infrastruktūra būtu sakārtota attiecīgā līmenī. Kā lai gājēji nepārkāpj noteikumus, piemēram, uz Jūrmalas šosejas, kur vairāku kilometru garā posmā ir uzcelta viena ievērības cienīga pāreja, bet kas atrodas vietā, kur to faktiski neviens neizmanto. Par to liecina daudzie caurumi, kas izgriezti šosejas joslas sadalošajā žogā. Protams, šādi netiek attaisnoti tie gājēji, kas, riskējot ar savu dzīvību un citu nerviem, diedz pāri četrjoslu šosejai, tomēr domājams, ka tādu būtu krietni mazāk, ja būtu pieejamas, kaut pieticīgākas, tomēr vairāk pārejas. Domājams, ka piemērus par ceļu infrastruktūras nesakārtotību var atrast daudzviet Latvijā. Tāpat arī, ja valsts investē ceļu būvniecībā, varbūt drošības vārdā būtu vērts padomāt par apgaismojumu. Mazliet īpatnēji, ka, pat braucot ārā no Rīgas, pie Berģiem šoseja nakts laikā ir neapgaismota, un tas ir viens no galvenajiem ceļiem, kas ved ārā no galvaspilsētas!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2016.gada 1.janvārī stāsies spēkā jaunie Ceļu satiksmes noteikumi. To mērķis ir uzlabot ceļu satiksmes drošību, īpašu uzmanību pievēršot mazaizsargātajiem satiksmes dalībniekiem; ieviest jaunas, satiksmes drošības uzlabošanai nepieciešamas normas; saskaņot Ceļu satiksmes noteikumu normas ar grozījumiem Valsts standartos par ceļa zīmēm un ceļa apzīmējumiem.

Par jauno Ceļu satiksmes noteikumu projektu iepriekš notikušas konsultācijas, par tiem diskutēts Ceļu satiksmes drošības padomes sēdēs, tie saskaņoti ar valsts un nevalstiskā sektora organizācijām. Jaunie noteikumi atrodami šeit: http://likumi.lv/ta/id/ 274865.

Braukšana ar velosipēdu.

Galvenie jaunumi velo jomā:

- precīzāk noteikta atļautā velosipēdu atrašanās vieta satiksmē: braukšana ar velosipēdiem atļauta pa tiem paredzēto infrastruktūru. Piemēram, pa velojoslu (brauktuves daļa, kas paredzēta braukšanai tikai ar velosipēdiem). Ja šīs infrastruktūras nav vai tā attālināta no ceļa, velosipēdistiem jābrauc pa brauktuvi;

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Uzlabo sabiedriskā transporta plūsmu pa Merķeļa ielu

, 09.02.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai paātrinātu transportlīdzekļiem labā pagrieziena manevra veikšanu no Merķeļa ielas uz Krišjāņa Barona ielu un tādējādi uzlabotu sabiedriskā transporta plūsmu pa Merķeļa ielu, ir veiktas izmaiņas Krišjāņa Barona ielas un Merķeļa ielas krustojuma gājēju luksoforu signālplānam, Db.lv informēja RD Satiksmes departaments.

Pēc veiktajām izmaiņām zaļais luksofora gaismas signāls vispirms ieslēdzas transportlīdzekļiem, kas brauc taisni vai veic labo pagriezienu no Merķeļa ielas uz Kr. Barona ielu. Savukārt gājējiem, kas vēlas šķērsot Kr. Barona ielu, zaļais luksofora signāls ieslēdzas pēc 15 sekundēm, kad lielākā daļa transportlīdzekļu labo pagriezienu jau ir veikuši. Šāda satiksmes organizācija ļauj ātrāk atbrīvot sabiedriskā transporta joslu Merķeļa ielā no tā autotransporta, kas veic labo pagriezienu uz Kr. Barona ielu, tādējādi uzlabojot sabiedriskā transporta plūsmu pa Merķeļa ielu.

Lai gājējus papildus informētu par luksoforu signālu darbības ilgumu, Merķeļa ielas un Krišjāņa Barona ielas krustojumā ir uzstādītas arī luksoforu laika atskaites iekārtas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Pasažieru pārvadātājus sodīs bargāk

Egons Mudulis, 26.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzēji bažījas par lielajiem riskiem .

Nule kā ar valsts SIA Autotransporta direkcija (ATD) līgumus kopumā orientējoši par 23,38 milj. eiro parakstījušie pārvadātāji (ar autobusiem) Latvijas vidienē Dienas Biznesam min vairākas lietas, kas uz sešiem gadiem uzņemtajās saistībās viņus īsti neapmierina. Tai pašā laikā komersanti atzīmē arī pozitīvo – esot izskausti dempingotāji. Pozitīvi ir arī tas, ka tika izvirzītas augstākas prasības pārvadātājiem, un, cerams, samazināsies sūdzību skaits par zemo pakalpojumu kvalitāti, piemēram, Bauskas virzienā, norāda Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas (LPPA) direktors Ivo Ošenienieks.

Trijās daļās sadalītajā lotē Centrs-1 uzvarējušas pārvadātāju apvienības, kuras veido vismaz trīs uzņēmumi. Jūrmalas virzienā (Centrs-1A) par 7,83 milj. eiro no 18. marta strādās a/s Nordeka, a/s Liepājas autobusu parks (LAP) un a/s Rīgas Taksometru parks. Ogres virzienā (Centrs–1B) par 6,18 milj. eiro no 1. marta pārvadājumus veiks Nordeka, LAP, SIA Ogres autobusu parks un SIA Aizkraukles ATU. Bet Bauskas virzienā (Centrs–1C) par 9,37 milj. eiro no 18. marta darbosies Nordeka, LAP, SIA AIPS un SIA Tukuma Auto. Nordekai paredzamā kopējā līgumcena ir 9,9 milj. eiro, bet LAP 6,43 milj. eiro, paziņojuši biržas Nasdaq Riga uzņēmumi, bet citi DB uzrunātie apvienību komersanti savu līgumu summas neatklāja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Darba devējus sodīs bargāk

, 27.11.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai nodrošinātu darba likumdošanā noteikto prasību efektīvāku ievērošanu, darba devējus bargāk sodīs par atklātajiem pārkāpumiem darba tiesību un darba aizsardzības jomās. Tas noteikts Labklājības ministrijas (LM) izstrādātajā likumprojektā Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā, kas šodien, 27.novembrī, apstiprināts Ministru kabineta sēdē. Par minēto likumprojektu vēl lems Saeima.

„Neskatoties uz to, ka mūsu valstī izveidota darba aizsardzības likumdošanas bāze, situācija uzņēmumos joprojām nav apmierinoša. Daudzos uzņēmumos neievēro darba aizsardzības prasības, tādējādi darbiniekiem nākas strādāt nedrošā un veselībai kaitīgā darba vidē. To apliecina arī augstais darba vietās notikušo letālo nelaimes gadījumu skaits, kas, salīdzinājumā ar citām Eiropas Savienības dalībvalstīm, ir viens no augstākajiem rādītājiem,” atzīst LM speciālisti.

Bieži vien prasību neievērošanas pamatā ir ierobežotas finanses vai arī nepietiekama izpratne par šo jautājumu nozīmīgumu. Tomēr 61% darba devēju ir norādījuši, ka nekas netraucē viņus nodrošināt likumdošanā noteiktās normas, tomēr aizvien to nav izdarījuši. Tādējādi šie uzņēmumi ir primārā mērķa grupa, uz kuru vērsti bargāki sodi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Uzņēmēji: VID vairāk jākontrolē negodprātīgie mikrouzņēmumu režīma izmantotāji

LETA, 16.12.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienestam (VID) vajadzētu vairāk kontrolēt uzņēmumus, kuri mikrouzņēmumu režīmu izmanto negodprātīgi, atzīst uzņēmēji.

Diskutējot par mikrouzņēmumu režīmu, uzņēmēji atzina, ka nekādā gadījumā nevajadzētu atteikties no mikrouzņēmumu nodokļa (MUN) tikai tāpēc, ka lielie uzņēmēji ar šī nodokļa palīdzību ir atraduši veidu, kā ekonomēt līdzekļus.

«Nedrīkst vērsties pret visu segmentu tikai tāpēc, ka valsts netiek galā ar konkrētām lietām. Mikrouzņēmumi ir viens no labiem piemēriem, kā veicināt uzņēmējdarbību,» uzskata Latvijas Darba devēju konfederācijas padomes loceklis SIA Clean R īpašnieks Guntars Kokorevičs.

Arī Latvijas Grāmatvežu asociācijas valdes loceklis Kaspars Rutkis pauda pārliecību, ka valsts uzraugošajām iestādēm vajadzētu vairāk kontrolēt lielos uzņēmumus, kuri optimizē nodokļus, izmantojot mikrouzņēmumu režīmu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Paredz Spānijas valsts parāda pieaugumu līdz 78% no IKP

Jānis Šķupelis, 03.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spānijas valsts parāda attiecība pret IKP šogad pieaugšot līdz 78%, prognozē minētās valsts finanšu ministrs Luiss de Guindos, ziņo Wall Street Journal.

Parāda attiecība pret IKP salīdzinājumā ar pagājušo gadu palielināšoties par desmit procentpunktiem.

Spānijas finanšu ministrs skaidro, ka vajag atrast balansu starp tēriņu samazināšanu un pārāk lielu tēriņu samazināšanu. «Ja nepieciešamie pasākumi netiks veikti, tirgus tevi sodīs. Bet tas tevi sodīs arī tad, ja tu iesi pārāk tālu,» savu nostāju par tēriņu samazināšanu skaidro L. de Guindos

Spānija pagājušajā piektdienā paziņoja par krasiem tēriņu samazināšanas plāniem, kur budžeta aizdevumi tiks kopumā apcirpti par 27 miljardiem eiro. Tas ir aptuveni 2,5% no Spānijas IKP.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Plāno celt sodus par mobilo tālruņu lietošanu pie stūres, drošības jostu nelietošanu un citiem pārkāpumiem

Db.lv, 14.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeimas Juridiskā komisija ceturtdien, 14.jūnijā, trešajam lasījumam parlamentā atbalstīja izmaiņas Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā, kas paredz palielināt administratīvo atbildību par atsevišķiem ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumiem.

Par nepiesprādzēšanos ar drošības jostu, kā arī par tāda pasažiera vešanu, kurš nav piesprādzējies, paredzēts izteikt brīdinājumu vai uzlikt naudas sodu no 30 līdz 70 eiro. Tādu pat sodu paredzēts piemērot motociklu, triciklu, kvadriciklu un mopēdu vadītājiem par aizsargķiveres nelietošanu vai pasažiera vešanu, kuram galvā nav aizsprādzēta aizsargķivere. Šobrīd par šādu pārkāpumu izsaka brīdinājumu vai piespriež naudas sodu 30 eiro apmērā.

Par tālruņa, planšetdatora, piezīmjdatora vai citas viedierīces lietošanu, ja transportlīdzeklis atrodas kustībā, likuma grozījumi paredz piemērot naudas sodu no 25 līdz 100 eiro šobrīd spēkā esošā brīdinājuma vai 15 eiro naudas soda vietā. Sodu nepiemēros, ja ierīci lietos brīvroku režīmā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Vispirms konsultēs, sodīs - tikai pēc tam

Māris Ķirsons, 15.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts pārvaldes kontrolējošās iestādes ieviesīs principu «konsultē vispirms», tādējādi cerot kardināli mainīt līdzšinējo attieksmi pret uzņēmējiem

To intervijā DB stāsta vicepremjers un ekonomikas ministrs Arvils Ašeradens.

Viņš norāda, ka pašlaik ir izstrādātas vadlīnijas par minētā principa piemērošanu valsts iestāžu darbībā, tās gatavojas ieviest kopumā 22 kontrolējošas valsts pārvaldes iestādes.

Fragments no intervijas:

Vai tas neradīs situāciju, ka tādējādi «var atslābt», jo sodīs tikai pēc tam?

Protams, var jau ignorēt prasības, tomēr principā «konsultē vispirms» ieviešana jau neatceļ sodu sistēmu kā tādu. Situācijās, kad uzņēmējs vai cilvēks būs ticis informēts par to, kas un kā viņam jāizdara, bet nebūs prasīto pildījis, inspektoriem tiesības uzlikt soda naudu par norādītajiem trūkumiem paliek. Protams, sodam ir jābūt samērīgam. Nenoliedzami, ka būs situācijas, kad smagu pārkāpumu gadījumā sods būs bez brīdināšanas, piemēram, par nelegālu nodarbināšanu, aplokšņu algu maksāšanu. Tas, ka tiek plānots ieviest savdabīgu iecietības laiku un īpašu piedāvājumu jaunajiem uzņēmumiem, nebūt nenozīmē prasību atcelšanu. Mērķis ir veicināt abu pušu – uzņēmēju un kontrolētāju – sadarbību, lai sasniegtu rezultātu – prasības tiek ievērotas, izpildītas, nevis ieviestas soda sankcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms Jāņu dienās plaši tiek runāts par to, ka autovadītāji nedrīkst dzērumā sēsties pie stūres, taču velosipēdistu portāla Veloriga.lv aptaujātie velosatiksmes eksperti uzsver, ka dzērumā nedrīkst braukt arī ar velosipēdu. Turklāt joprojām pārāk maz velosipēdistu lieto aizsargķiveres, kā rezultātā viņu "smadzeņu pods" ir pilnīgi neaizsargāts.

Rīgas domes Satiksmes departamenta velosatiksmes projektu vadītājs Jānis Andiņš vērš uzmanību faktam, ka iedzēris velosipēdists var gūt smagas traumas arī šķietami vienkāršās situācijās: "Dzērumā cilvēka reakcija palēninās, toties pieaug pārgalvība un vieglprātība. Cik nav dzirdēti gadījumi, kad iedzēris velosipēdists ietriecas vienīgajā apgaismes stabā, kas ceļā gadās vai aizmieg pie stūres un iebrauc grāvī?! Šādos gadījumos bieži viņš cieš viens pats un labākajā gadījumā kāds tādā brīdī gadās blakus un var palīdzēt. Daudz bīstamāk var būt, ja grāvja vietā ir ielas braucamā daļa ar intensīvu satiksmi. Autovadītājiem instinktīvi cenšoties izvairīties no sadursmes, avārijā var ciest vairāki - pilnīgi nevainīgi - satiksmes dalībnieki ."

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

E-ziņu akcijas uzvarētāja ierodas pēc velosipēda

, 07.07.2008

UniCredit Bank valdes priekšsēdētājs Juris Jākobsons Db.lv e-ziņu akcijas uzvarētājai Anda Siliņai piešķir laimēto velosipēdu.

UniCredit Bank

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Portāls db.lv sadarbībā ar AS UniCredit Bank, piedāvāja akciju, kuras uzvarētājs varēja saņemt velosipēdu Deluxe 3 Candy Red/White.

No 948 dalībniekiem velosipēdu saņēma Anda Siliņa. Anda ir izpilddrektore uzņēmumā Helio biroji, kas nodarbojas ar biroju telpu celtniecību un iznomāšanu lidostas Rīga teritorijā. Anda norādīja, ka nekad neko nozīmīgu līdz šim neesot laimējusi un parastī arī loterijās nepiedalās. Taču šoreiz viņa akcijā piedalījusies ar nolūku saņemt Db.lv ziņas e-pastā, lai varētu ar tām savlaicīgi iepazīties.

UniCredit Bank valdes priekšsēdētājs Juris Jākobsons, pasniedzot dāvanu, atzīmēja, ka UniCredit Grupa, darbojoties 23 Eiropas valstīs, kur tā ir pārstāvēta, nopietni domā par korporatīvo sociālo atbildību, kas ietver arī videi draudzīga dzīvesveida popularizēšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Uzsāk velosipēdistu skaita pieauguma mērījumus Rīgā

Atis Rozentāls, Db, 19.08.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai aprēķinātu velosipēdistu skaita izmaiņas Rīgā un prognozētu velosatiksmes attīstības tendences pilsētā, velosipēdistu vortāls Veloriga.lv un veikalu tīkls Burusports šī gada vasaras un rudens mēnešos veic Vanšu tiltu šķērsojošo velosipēdistu skaita mērījumus.

“Kā liecina šī gada jūlija pirmajā pusē un atkārtoti augusta pirmajā pusē veiktais pētījums, ceļu no Pārdaugavas uz Rīgas centru un atpakaļ mēro vidēji divi velosipēdisti minūtē. Turklāt redzams, ka lielākā daļa braucēju velosipēdu izmanto kā alternatīvu transporta līdzekli, par ko liecina plūsmu izmaiņas: dienas pirmajā pusē vairums braucēju dodas centra virzienā, bet ap pieciem pēcpusdienā Pārdaugavas virzienā braucošo ir divreiz vairāk. Turklāt, ja šobrīd braucēju vidū liela daļa ir tūristu, tad paredzams, ka jau septembrī saistībā ar mācību semestra sākumu augstskolās plūsmas būtiski mainīsies,” stāsta Burusports velosipēdu nodaļas pārstāvis Mārtiņš Lucāns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Latvijas Statoil saņem satiksmes drošības balvu

, 30.11.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada 29. novembrī Eiropas Komisijas priekšsēdētāja vietnieks un atbildīgais par transporta politikas jautājumiem Žaks Barro pasniedza apbalvojumus par izcilību, kas paredzēti saistībā ar Eiropas Ceļu satiksmes drošības hartu. Šie apbalvojumi apliecina atzinību, kas izteikta sešām organizācijām, kuras katra savā kategorijā ir sniegušas vislielāko ieguldījumu šāda kopējā mērķa sasniegšanā: no šā brīža līdz 2010. gadam ik gadus glābt 25 000 cilvēku dzīvību. Pēc Komisijas dienestu veikta neatkarīga vērtējuma uzvarētājus izraudzījās no vairāk nekā 500 hartas parakstītājām personām, Db.lv informēja Eiropas Komisijas pārstāvniecības Latvijā.

Hartas parakstītājas personas ir iedalītas sešās kategorijās, no kurām izvēlēti laureāti apbalvojumam par izcilību:

• Lielie uzņēmumi: Statoil (degvielas uzpildes staciju īpašnieks, Latvija) iniciatīvas nolūks bija veicināt drošības jostu lietošanu (uzstādot atgādinājuma zīmes savu uzpildes staciju izbraukšanas vietās), kā arī savā degvielas uzpildes staciju tīklā visas valsts teritorijā veikt kampaņu, lai padziļinātu autovadītāju izpratni par briesmām, kas saistītas ar atrašanos pie stūres alkohola reibumā. Uzņēmums uzsāks arī jaunu kampaņu ar nosaukumu Redzi. Esi redzams. (Drošs paliek drošs), kurā paredzēts izdalīt bērniem atstarotājus un Statoil tīkla uzpildes stacijās bez maksas veikt transportlīdzekļa gaismas lukturu pārbaudi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Uzlabo OCTA likumu

, 27.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien LR Saeima trešajā, galīgajā lasījumā akceptēja grozījumus OCTA likumā, kas paredz virkni uzlabojumu OCTA sistēmā, Db.lv informēja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.

Būtiskākie no tiem: ievērojot Eiropas Savienības 5.direktīvas prasības, noteikta kārtība kādā tiks palielināti atlīdzību limiti CSNg cietušajām personām un mantai, izmaksājamo atlīdzību par personas darba nespēju indeksācija, t.s. e-polises ieviešana, izmainīta Garantijas fonda administrēšanas kārtība un citas lietas.

Juris Stengrevics, LTAB valdes priekšsēdētājs: "Pieņemtie grozījumi OCTA likumā sniegs būtiskus uzlabojumus OCTA sistēmā Latvijā, kā rezultātā būs ieguvēji gan CSNg cietušie, gan transportlīdzekļu īpašnieki, gan apdrošinātāji. Zīmīgi, ka šogad aprit 10 gadi, kopš OCTA ieviešanas Latvijā. Pilnveidotais OCTA likums ir nosacīta dāvana zīmīgajā jubilejā un labs atskaites punkts, lai izvērtētu sasniegto."

Komentāri

Pievienot komentāru