Citas ziņas

Bates ADM pievienojas radošo un stratēģisko komunikāciju kompāniju tīklam Red Cell

Jana Gavare [email protected], 31.03.2004

Jaunākais izdevums

Latvijas aģentūra «Bates ADM» ir pievienojusies radošo un stratēģisko komunikāciju kompāniju tīklam «Red Cell», kas pārstāvēts 20 aģentūrās 16 pasaules valstīs. 2003. gadā reklāmas industrijas flagmaņi žurnāls «AdAge» un laikraksts «Adweek» vienprātīgi piešķīra «Red Cell» Gada aģentūras titulu. Pirmo reizi vēsturē abu ietekmīgāko reklāmas kritiķu domas saskanēja. Darbam Latvijā angažēts starptautiski atzīts radošais direktors Renē Fišers (Šveice). Renē ir deviņu gadu pieredze reklāmas jomā, kas gūta, strādājot reklāmas aģentūrās TANK (Igaunija), Brainstore (Šveice), TBWA Switzerland (Šveice), CASH (Šveice). Renē Fišers veicis pētījumus par vērtību ietekmi uz patērētāja uzvedību, rīkojis radošās darbnīcas ASV un Londonā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Reklāmas agentūra "Bates/Red Cell" svin jubileju

Andris Zeļenkovs [email protected], 30.03.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viena no lielākajām Latvijas reklāmas agentūrām "Bates/Red Cell" 1.aprīlī svin viena gada jubileju, kopš kompānija ir kļuvusi par starptautiskā reklāmas agentūru tīkla "Red Cell" asociēto filiāli Latvijā un mainījusi savu nosaukumu uz "Bates/Red Cell" (iepriekš - "Bates ADM"). Pēc 2003.gada neto apgrozījuma rādītājiem, "Bates/Red Cell" ierindojās 5.vietā Latvijas reklāmas aģentūru Topā. Kompānijas neto apgrozījums 2003.gadā bija 1,244 miljoni latu. 2004.gada reklāmas aģentūru kapitalizētā apgrozījuma rādītājus Latvijas Reklāmas asociācija (LRA) vēl nav publiskojusi. Savukārt, 2003.gada kapitalizētā apgrozījuma rādītājus LRA oficiāli nepubliskoja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Bates/Red Cell paplašināsies uz Ukrainu

Imants Liepiņš [email protected], 22.02.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reklāmas aģentūras Bates/Red Cell vadībā notiek izmaiņas, jo Bates/Red Cell radošais direktors Renē Fišers sāks darbu radošajā grupā Sahar, kas ir Bates/Red Cell stratēģiskais partneris Ukrainā. Tas ciešāk saistīs Latvijas un Ukrainas tirgus, paverot jaunas kontaktu iespējas Latvijas uzņēmējiem Ukrainā un otrādi. Par jauno Bates/Red Cell radošo direktoru Latvijā kļūs aģentūras pašreizējais klientu servisa direktors Jānis Grīviņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijas reklāmas aģentūra "Bates/Red Cell" plūc laurus Kijevā

Andris Zeļenkovs [email protected], 16.06.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas reklāmas aģentūra "Bates/Red Cell" atvedusi sudraba un bronzas godalgas no reklāmas festivāla Kijevā. 6.Kijevas starptautiskajā reklāmas festivālā šogad piedalījās 495 dalībnieki no 14 valstīm. Kopumā festivālā tikuši iesniegti 2226 darbi. Festivālā veiksmīgs starts izdevies reklāmas agentūrai Bates/Red Cell no Latvijas. Nominācijā Mediju taktiskais izmantojums sudraba godalgu ieguva Bates/Red Cell iesniegtā Audi vides reklāma. Savukārt, bronzas godalgu Bates/Red Cell nopelnīja ar Rietumu bankas tramvaja noformējumu nominācijā Transporta līdzekļu reklāmas noformējums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Apvienojoties cer iekarot reklāmas tirgu

, 10.01.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apvienojoties vienā uzņēmumā Taivas Ogilvy, Latvijas reklāmas aģentūru topa augšgalu cer iekarot Jurģa Liepnieka bijusī firma un aģentūra Bates/Red Cell.

Patlaban abas aģentūras esot Latvijas reklāmas aģentūru desmitniekā.

51% aģentūras Creative Laboratory kapitāldaļu piederot Ogilvy, bet 49% dalījuši Kaspars Rolšteins un ar Tautas partiju saistītais Jurģis Liepnieks, kas savas uzņēmuma kapitāldaļas pārdevis Igaunijas uzņēmumam Taivan Vallat Oy.

Aģentūra darbosies atbilstoši reklāmas ģēnija Deivida Ogilvija teiktajam: "Patērētājs nav plānprātiņš. Viņa ir Tava sieva." (The consumer isn't a moron. She is your wife. - angļu val.), teikts uzņēmuma izplatītajā paziņojumā.

Andris Blaka saka: "Radošā Laboratorija ir ļoti spilgta un īpaša reklāmas kompānija. Apvienojot to ar pieredzējušo Bates Red/Cell aģentūru, saviem klientiem spēsim piedāvāt labāku servisu. Būs vairāk gudru galvu, un arī lielākas iespējas piesaistīt jaunos talantus."

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Bates/Redcell iegūst pilnu godalgu komplektu ASV reklāmas festivālā

Imants Liepiņš [email protected], 26.04.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Summit International Creative Awards festivālā Savienotajās Valstīs aģentūras Bates/Red Cell radošie darbi atzīti par vieniem no pašiem labākajiem. Iegūta zelta godalga par Audi ārsienas plakātu, sudraba godalga par sabiedrisko attiecību pasākumu «Dziesmu diena», bet bronza par Valsts asinsdonoru centra kampaņai veidoto interneta banneri. Šogad festivālā bija pieteikti tūkstoši darbu no 26 valstīm. Konkursā radošais veikums vērtēts pēc idejas oriģinalitātes un izteiksmīguma, izpildes kvalitātes un spējas pārliecināt, ka ir labākais no iespējamajiem risinājumiem. Bates/Red Cell direktore Andra Treibaha saka: «Summit International Creative Awards starptautiskajā vidē ir mazbudžeta un vidēja lieluma reklāmas aģentūru radošā sacensība, bet, ņemot vērā dalībnieka gada apgrozījuma ierobežojumu līdz 25 miljoniem dolāru, mūsu mērogiem par «mazbudžeta» to būtu grūti nosaukt... Festivāls koncentrējas tieši uz idejas novērtējumu.» Bates/Red Cell radošais direktors Jānis Grīviņš spriež: «Esam saņēmuši vēl ko ļoti būtisku — apliecinājumu, ka, par spīti mazākiem budžetiem un ne tik lielai pieredzei, arī Latvijā ir iespējams radīt pasaules līmeņa reklāmas darbus.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Bijusī Latvenergo vadība nelegāli nopelnīto naudu centusies pavairot valūtas spekulācijās

Lelde Petrāne, 11.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Naudas «atmazgāšana» caur fiktīviem darījumiem ar nekustamo īpašumu un konsultāciju pakalpojumiem nav bijusi vienīgais veids, kā bijušie Latvenergo vadītāji Kārlis Miķelsons un Aigars Meļko varētu būt apgrozījuši uzņēmuma iepirkumos saņemtos kukuļus, par ko viņus tur aizdomās Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB).

Kā liecina portāla pietiek.com šodien publiskotās telefonsarunas no Latvenergo lietas materiāliem, Miķelsons un Meļko četrus mēnešus pirms aizturēšanas nodibinājuši firmu Cell Finance, ar ko mēģinājuši vairot oficiāli nedeklarētus ienākumus, spekulējot vērtspapīru tirgū.

Tomēr riskantais bizness nav izdevies. Kā rāda Lursoft datubāzē pieejamais Cell Finance finanšu pārskats par 2010. gadu, firmas zaudējumi no valūtas pirkšanas un pārdošanas sasnieguši 344 374 latus.

SIA Cell Finance reģistrēta 2010. gada 5. martā, pāris dienas pēc tam, kad Latvenergo bija parakstījis daudzmiljonu līgumu par Rīgas TEC-2 rekonstrukciju – darījumu, pār kuru gulst bijušās uzņēmuma vadības mesta korupcijas ēna, informē portāls. Firmas vadībai izraudzījušies vērtspapīru darījumos, viņuprāt, kompetentu menedžeri Oļegu Kovaļovu (2011. gadā amatu firmā pametis), gan Miķelsons, gan Meļko SIA Cell Finance pamatkapitālā ieguldījuši pa 21 000 latu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Papildināts - RTU radīta ekonomiska mobilo telefonu bezvadu uzlādes stacija; ražošanu varētu uzticēt Ķīnai

Lelde Petrāne, 26.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) Enerģētikas un elektrotehnikas fakultātes (EEF) pētnieki radījuši «Cozy Cell» – mobilo telefonu bezvadu uzlādes staciju, kas paredzēta izmantošanai publiskās vietās.

«Tiem, kuri ikdienā daudz laika pavada ārpus mājas vai biroja, publiskās vietās neērtības nereti sagādā mobilo telefonu uzlāde – visbiežāk aizmirsts lādētājs vai trūkst elektrības rozetes, kur to pieslēgt. Pasaulē izstrādāti vairāki risinājumi mobilo telefonu uzlādei publiskās vietās, tomēr tie ir dārgi, tāpēc grūti pieejami. Mēs esam izstrādājuši salīdzinoši ekonomisku bezvadu uzlādes staciju,» saka EEF doktorants Artūrs Paugurs.

Viņš biznesa portālam db.lv skaidroja, ka patlaban, piemēram, lidostās, lielveikalos pieejamie risinājumi maksā vairākus tūkstošus eiro, bet pētnieku mērķis ir tirgū piedāvāt produktu, kas maksās no 30 līdz 50 eiro (par vienu šūnu). Tirgus izpētes procesā secināts, ka potenciālie klienti varētu būt kafejnīcas, bāri, restorāni, kā arī mācību iestādes, bibliotēkas. «Pieprasījums pastāv,» ir pārliecināts A. Paugurs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijas galvenie makroekonomiskie rādītāji

Ainars Sedlenieks [email protected], 11.02.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas galvenie makroekonomiskie rādītāji 2000-2004 2000 2001 2002 2003 Periods 2003 P*2004 P* IKP (%) 6.8 7.9 6.1 7.4 I-IX 7.2-7.46.4-6.8 IKP faktiskājs cenās (milj. Ls) 4350 4810 5190 4200 I-IX 5750-58006300-6400 Inflācija (gada vidējā, %) 2.6 2.5 1.9 2.9 XII -3.4-3.6 Valsts konsolidētā kopbudžeta fiskālais deficīts, pārpalikums (% pret IKP) -2.8 -2.1 -2.5 0.2 I-IX -1.8-4.2 Maksājumu bilances tekošā konta saldo pret IKP (%) -6.9 -9.7 -7.8 -8.9 I-IX -18.6-17.2 Periodā saņemtās tiešās ārvalstu investīcijas (milj. Ls) 250 100 250 190 I-XI 200-210230-260 Uzkrātās tiešās ārvalstu invest_cijas (milj. Ls) 1280 1490 1630 1720 IX 1760-17801920-1950 Ārējās tirdzniecības bilance pret IKP (%) -18.5 -19.7 -20.9 -22.7 I-IX -45-42 Valsts parāds (milj. Ls) 570 710 760 850 XII -1050-1100 Kopējais valsts parāds pret IKP (%) 13.2 14.8 14.6 - - 14.716.8-17.2 Ārējais parāds pret IKP (%) 8 9.5 8.9 - - 7.311.3-11.7 Apstrādes rūpniecības pieaugums (%) 4.7 7.5 6.2 7.5 I-XI 7.5-7.67.0-9.0 Mazumtirdzniecības apgrozījums (%) 8.5 9.8 17.8 13 I-XI 12.9-13.110.0-12.0 Latvijas Bankas ārējās rezerves, izņemot zeltu (milj. USD) 850 1150 1240 1430 XII -- Oficiāli reģistrētais bezdarba līmenis (%) 7.8 7.7 8.5 8.6 XII -8.4-8.5 Oficiālais darba meklētāju īpatsvars (%) 14.4 13.1 12 10.7 VII-IX 10.5-11.09.5-10.5 Strādājošo reālās darba algas pieaugums (%) 3 3.5 6 7.5 VII-IX 7.8-8.27.0-9.0 Standard & Poor’s kredītreitings BBB BBB BBB+ BBB+ VII --

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) biznesa inkubatoros noslēdzies 2020. gada rudens biznesa ideju un jauno uzņēmumu atlases process atbalsta saņemšanai pirmsinkubācijas un inkubācijas programmās. Pavisam uzņemti 77 uzņēmumi inkubācijas un 259 biznesa ideju autori pirmsinkubācijas atbalsta programmā.

"Vērtējot 2020. gada rudens uzsaukumā pieteiktos uzņēmumus, secināms, ka uzņēmēji Latvijā vēlas attīstīt tādus produktus un pakalpojumus, kas atbilst šī brīža vajadzībām un nākotnes tendencēm - attālinātu pakalpojumu nodrošināšas platformas, produkti, kas uzlabo dzīves kvalitāti un veicina veselīgu dzīvesveidu, kā arī netiek aizmirsts par izklaidi ar nebijušām inovācijām. Ceru, ka visiem jaunuzņemtajiem uzņēmējiem pietiks drosmes un jaudas šos produktus virzīt tālāk pasaules tirgū," stāsta Laura Očagova, LIAA Biznesa inkubatoru departamenta direktore.

2020. gada rudens uzņemšanā LIAA biznesa inkubatoros saņemti 220 pieteikumi inkubācijas programmai un 313 pieteikumi pirmsinkubācijas programmai. Salīdzinot ar 2020. gada pavasara uzņemšanu, pieteikumu skaits inkubācijai nav būtiski mainījies (+9 pieteikumi), bet pieteikumu skaits pirmsinkubācijai ir audzis (+23).

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Reklāmas aģentūra "Bates/Red Cell" ieguvusi godalgu reklāmas festivālā Amerikā

Andris Zeļenkovs [email protected], 22.04.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas reklāmas aģentūra "Bates/Red Cell" ieguvusi Bronzas godalgu starptautiskajā reklāmas festivālā "Summit Creative Awards", "Dienas biznesu" informēja "Bates/Red Cell" direktore Andra Treibaha. Aģentūra godalgota kategorijā 'Consumer Newspaper Full Page or Larger' par darbu "Apollo DSL (Dievs Svētī Latviju)". "Summit Creative Awards" eot izteikti radošais festivāls mazām un vidējām (gada apgrozījums zem 20 milj. USD) reklāmas aģentūrām, informēja A.Treibaha. Šis festivāls Amerikā notika jau 11.gadu. Šogad festivālā piedalījušies vairāk nekā 3000 darbu no 22 valstīm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Zināmi labākie reklāmas katalogu ideju autori

Andris Zeļenkovs [email protected], 24.05.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir noslēgusies kompānijas Map Latvia AS organizētā, ikgadējā konkursa map tempo trešā kārta, kurā žūrija vērtēja konkursam iesniegtos reklāmas katalogus. Par šīs kārtas uzvarētāju tika atzīts r/a Rhino dizaina aģentūra veidotais reklāmas katalogs kompānijai Expats.lv, otrā vietā ierindojās r/a Lowe Age ar Unibanka Premium&Investīcijas katalogu, bet trešās vietas ieguvējs ir r/a Depo, ar darbu Desing Latvia. Map tempo konkursa 3. kārtā tika iesniegti 37 darbi - dažādiem uzņēmumiem un organizācijām izstrādātie reklāmas katalogi, kuru pasūtītāju vidū ir tādi Latvijā zināmi uzņēmumi kā Electrolux, SEB Unibanka un daudzi citi. Konkursam iesniegto darbu vērtēšana notika pēc vairākiem kritērijiem: idejas oriģinalitāte, mākslinieciskais un poligrāfiskais izpildījums, papīra atbilstība projekta realizācijai un pēcapstrādes kvalitāte. Andra Treibaha, r/a Bates Red Cell direktore: “Viens no galvenajiem map tempo konkursa vērtējumiem ir idejas oriģinalitāte, taču, manā skatījumā, šajā konkursa posmā tikai 4 darbi bija patiešām interesanti un atšķirīgi. Pārējie bija vienkārši godīgi padarīts darbs, kas, protams, nav maz, bet ar to nepietiek, lai uzvarētu konkursā. Runājot par pašu konkursu, - reklāmas nozarē stradājošajiem reti kad kāds pasaka paldies par labu ideju un darbu, un ir tiešām apsveicami, ka šajā konkursā oriģinālo ideju autori var saņemt kādu stimulu tālākai attīstībai.” Konkursa darbus vērtēja žūrija, kuru veido Latvijas reklāmas un poligrāfijas speciālisti: Gundars Grāpis, reklāmas festivāla Golden Hummer direktors, Andra Treibaha, r/a Bates Red Cell direktore, Guntis Stirna, r/a Balta Communications direktors, Juveris Tenisons, r/a TBWA Latvija radošais direktors, Ieva Bečere, Latvijas Poligrāfijas uzņēmumu asociācijas izpilddirektore, Jānis Skujenieks, Map Latvia AS poligrāfijas papīra un drukas konsultants, kā arī Viktors Turlais, Map Latvia AS tehniskā servisa vadītājs. Nākamā map tempo konkursa posma noslēgums paredzēts š.g. 15. augustā un šīs kārtas konkursa dalībniekiem vērtēšanai ir jāiesniedz uzņēmumu reklāmas kampaņu materiāli. Ikvienā konkursa map tempo kārtā savus radošos projektus var pieteikt reklāmas aģentūru vai tipogrāfiju dizaineri, mākslinieki, ražošanas vadītāji, neatkarīgie mākslinieki un projektu vadītāji. map tempo konkursa III. posma rezultāti 1. vieta 352 punkti Darbs: Expats.lv Autori: Una Medne, projekta, ražošanas vadītāja (Rhino dizaina aģentūra) Andris Romanovskis, mākslinieks (Rhino dizaina aģentūra) Izpildītājs - Sietspiedes Serviss, Ulma, Printstils Pasūtītājs - Expats SIA 2.vieta 328 punkti Darbs: Unibanka “Premium” & “Investīcijas” Autori: Līga Daniela, projekta vadītāja (Jelgavas Tipogrāfija) Katrīna Berga, ražošanas vadītāja (Lowe Age R/A) Kristīne Jurjāne, māksliniece (Lowe Age R/A) 3.vieta 327 punkti Darbs: Design Latvia Autori: Ilona Daukšte, projekta vadītāja (Jelgavas Tipogrāfija) Ieva Jerohina, dizainere (Depo R/A) map tempo ir uzņēmuma Map Latvia AS rīkots konkurss, kurā tiek vērtēti uz Map Latvia papīra iespiesti darbi. Konkurss notiek piecos posmos un katrā no tiem ir jāiesniedz noteikta veida drukas darbi: 1 posms – kalendāri, 2. posms – korporatīvās identitātes materiāli, 3. posms – produktu un pakalpojumu katalogi, 4. posms – reklāmas kampaņu materiāli, 5. posms – finanšu un vides pārskati. Konkursā map tempo kopumā līdz šim jau ir piedalījušies vairāki simti Latvijas mākslinieku. Ar mērķi stimulēt augsti profesionālu un mākslinieciski augstvērtīgu poligrāfisko darbu tapšanu, konkurss map tempo tiek organizēts jau piekto gadu. Map Latvia AS Latvijā strādā kopš 1993. gada, uzsākot darbību ar nosaukumu Baltijas Papīrs. Uzņēmuma trīs galvenie darbības virzieni ir biroja papīra vairumtirdzniecība, papīra tirdzniecība poligrāfijas rūpniecībai un higiēnas papīra produktu tirdzniecība. 1999. gadā Map Latvia AS Stopiņu pagastā atklāja Austrumeiropā lielāko papīra preču noliktavu, kas spēj nodrošināt ap 50 000 tonnu papīra sūtījumu gadā un kā centrālā noliktava apkalpo visu Baltijas, Ukrainas un daļu Krievijas tirg

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

1.jūlijā visā Latvijā notiks Dziesmu diena

Andris Zeļenkovs [email protected], 09.06.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai iedzīvinātu Latvijas saukli „Zeme, kas dzied", reklāmas aģentūras "Bates/Red Cell" un "Ze Guru", sabiedrisko attiecību aģentūra "RKT Publicitāte" sadarbībā ar daudziem Latvijas uzņēmumiem un valsts organizācijām šī gada 1.jūlijā rīkos Dziesmu dienu. Dziesmu dienā iepriekš plānotu, kā arī nejauši provocētu aktivitāšu rezultātā, aicināsim Latvijas iedzīvotājus vienkārši uzdziedāt, lai atgādinātu, ka dziesmai nav nepieciešami īpaši svētki, jo ikdienā dziedāt var arī mājās, darbā, vilcienā vai veikalā. Dziesmu diena būs kā eksperiments, lai noskaidrotu vai cilvēki vēl prot dziedāt, dziesmā izteikt savas jūtas un domas, un vairot dzīvesprieku ar dziesmas palīdzību. Nav noslēpums, ka mēs lepojamies ar savām dziedāšanas tradīcijām. Tāpēc 1. jūlijā, Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku laikā, mums ir unikāla iespēja parādīt sev un citām valstīm, ka "Latvija - zeme, kas dzied" ir mūsu identitātes un dzīves sastāvdaļa. Ar plānoto Dziesmu dienas norisi preses brīfingā klātienē iepazīstinās "Bates/Red Cell" tekstu un ideju autors Andris Akmentiņš, "RKT Publicitāte" projektu vadītājs Jānis Ķirpītis, Tūrisma Valsts Attīstības Aģentūras direktors Uldis Vītoliņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Prototipēšanas darbnīca “Riga Makerspace”, A. Briāna ielā 13, turpina strauji attīstīties. Šobrīd būvdarbu progress atbilstoši ikmēneša izpildes plānam ir sasniedzis 71%.

Savukārt Miera ielā 58a, topošajā kultūras un radošo industriju atbalsta centrā “TabFab”, visās ēkās tiek pabeigti iekšējās apdares darbi un iekšējo inženiertīklu izbūve, kā arī plānots uzsākt teritorijas labiekārtošanas darbus, informē VAS “Valsts Nekustamie īpašumi” valdes locekle Jeļena Gavrilova.

Miera ielā 58 un A. Briāna ielā 13, Rīgā šogad plānots atklāt divus ievērojamus radošo industriju un kultūras izglītības veicināšanas attīstības projektus, kuri nodrošinās atbalstu Rīgas Dizaina un mākslas vidusskolas (RDMV), Latvijas Kultūras akadēmijas (LKA) un Latvijas Mākslas akadēmijas (LMA) studentiem

“Prototipēšanas darbnīca “Riga Makerspace” un kultūras un radošo industriju atbalsta centrs “TabFab” ir būtiski projekti, kas ne tikai paver jaunas iespējas izglītībai kultūras nozarē, bet arī veicina pilsētas vēsturiskās teritorijas atdzimšanu. Objektos uz šo brīdi pabeigtas teju divas trešdaļas veicamo darbu un šogad gatavojamies nodot šos objektus izglītības iestādēm,” norāda J. Gavrilova.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Radošuma nākotnes formula – drosme, spēja "neredzēt kasti" un statistika

Līva Stūrmane, Iniciatīvas "radi!" organizatore, "Creativity Lab" valdes locekle, 19.10.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Septembra beigās valdībā pieņemtā vienošanās par jauna valsts tēla veidošanas stratēģiju, pozicionējot Latviju kā radošuma lielvalsti, ir lielisks signāls un potenciāls atspēriena punkts visai radošo industriju nozarei.

Arī iniciatīvai "radi!" tie ir ļoti labi jaunumi, jo jau desmit gadu esam uzsvēruši Latvijas radošuma milzīgo potenciālu un priecājamies, ka tas tiek novērtēts. Radošums ir viena no galvenajām nākotnes sabiedrības prasmēm, kas būs sevišķi aktuāla izaicinājumiem pilnās situācijās; pievienojot drosmi un pašpārliecinātību, tas var izrādīties ļoti veiksmīgs līdzeklis grūtību pārvarēšanai. Tiesa, neiztiekam arī bez zināma riska: pūles var izrādīties veltīgas, ja valstiskā mērogā netiksim galā ar tik elementāru problēmu kā statistikas datu trūkumu, kas kavē izprast radošo industriju jomas ietekmi uz ekonomiku.

Brīži, kas maina pasauli...

Desmit gados iniciatīva "radi!" ir pieredzējusi vērā ņemamas izmaiņas, gan attīstoties radošajām industrijām un pašai iniciatīvai, gan pieaugot dizaina domāšanas ietekmei nozarē, sabiedrības izpratnē, valsts pārvaldē un institucionālajā sadarbībā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Tabakas Fabrikas kvartāla īstenošana notiks pa posmiem

Lelde Petrāne, 27.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS «Valsts nekustamie īpašumi» (VNĪ) noslēgusi līgumu ar Tabakas fabrikas radošā kvartāla metu konkursa uzvarētājiem - arhitektu biroju «NRJA» («No Rules Just Architecture») par būvprojekta izstrādi.

Projektu plānots īstenot pa posmiem, sākot ar centrālo ēku - Latvijas Kultūras akadēmijas jauno mājvietu - un kvartāla ieejas mezglu – radošo industriju biznesa inkubatoru, informē VNĪ valdes locekle Kitija Gruškevica.

«Lai sekmīgi virzītos uz priekšu radošā kvartāla attīstībā, kopīgi ar Kultūras ministriju un Latvijas Kultūras akadēmiju pieņemts lēmums arhitektu meta vīziju īstenot pakāpeniski - pa posmiem, sākot ar kvartāla centrālo daļu – tagadējo Jaunā Rīgas teātra pagaidu mītnes vietu, kur nākotnē atradīsies Latvijas Kultūras akadēmija un radošo industriju biznesa inkubatoru. Kvartāls nākotnē Latvijas Kultūras akadēmijas studentiem un akadēmiskajam personālam nodrošinās modernu mācību vidi un sadarbību ar radošo industriju nozares uzņēmumiem, kā arī kļūs par magnētu ne tikai radošajiem prātiem, bet arī Brasas apkaimes iedzīvotājiem un tūristiem,» uzskata VNĪ valdes locekle.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Parakstīs līgumu par lauka formas šņorzābaku iegādi

, 11.12.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīt, 12.decembrī, Aizsardzības ministrijā tiks parakstīts līgums ar ASV kompāniju Bates Uniform Footwear Wolverine World Wide, Inc par lauka formas vasaras un ziemas šņorzābaku izgatavošanu Latvijas Nacionālo bruņoto spēku vajadzībām, informēja Aizsardzības ministrija.

Līguma parakstīšanā piedalīsies aizsardzības ministrs Atis Slakteris un ASV vēstniece Latvijā Ketrīna Toda Beilija (Catherine Todd Bailey). Līgumu parakstīs Nacionālo bruņoto spēku Nodrošinājuma pavēlniecības komandieris pulkvežleitnants Sandris Brālēns un ASV kompānijas Bates Uniform Footwear Wolverine World Wide, Inc pārstāvis.

Bates esot 120 gadu liela pieredze apavu ražošanā, tai skaitā militāro zābaku izgatavošanā. Kompānija ir lielākais ASV valdības civilo, policijas un militāro organizāciju partneris. Tās izgatavoto apavu militāra novirziena produkcija tiek pārdota 50 valstīs, informēja ministrija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aģentūra Leo Burnett Riga savu komandu papildinājusi ar jaunu radošo direktoru, Db.lv informēja aģentūras pārstāvis Andris Zeļenkovs. "Latvijas reklāma ir vēl pubertātes vecumā, tai pietrūkst pieredzes, zināšanu un uzdrīkstēšanās," uzskata jaunais aģentūras radošais direktors.

Par Leo Burnett Riga radošo direktoru kļuvis Guntis Svikulis.

Guntis Svikulis aģentūrā Leo Burnett Riga darbu sāka kā viens no trijiem radošajiem direktoriem. Trešā radošā direktora pieaicināšana liecinot par Leo Burnett Riga darba apjomu pieaugumu un aģentūras paplašināšanos, kā arī aģentūras jaudu paaugstināšanu.

Radošais direktors G.Svikulis aktīvi darbojies dažādos lietišķās mākslas un stājmākslas projektos, no kuriem pēdējā laikā pazīstamākais projekts ir Suņa sirds. Atbilstošu izglītību devušas mācības Liepājas Lietišķās mākslas vidusskolā un studijas Mākslas akadēmijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Golden Hammer pulcēs vieslektorus no deviņām valstīm

Elīna Circene, 08.07.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā Baltijas reklāmas festivāla Golden Hammer semināros uzstāsies reklāmas speciālisti no dažādām Eiropas valstīm un Krievijas. Šogad Baltijas reklāmas festivāla Golden Hammer, kas notiks 26. un 27. augustā Rīgā, viesnīcā Radisson SAS Daugava, semināri būs veltīti reklāmai globalizācijas apstākļos un tajos uzstāsies jomas speciālisti no deviņām valstīm — Lielbritānijas, Krievijas, Francijas, Igaunijas, Zviedrijas, Vācijas, Slovēnijas, Somijas un Lietuvas. Festivāla direktore Laila Ozoliņa, rakstorojot Golden Hammer šā gada semināru programmu, norādīja, ka «pasaules globalizācijas kontekstā, Latvijai kļūstot par pilntiesīgu Eiropas Savienības dalībvalsti, ir aktualizējusies lokālā un globālā zīmola problemātika.» Savukārt semināros tiks uzsvērtas Baltijas valstu reklāmas telpu atšķirības salīdzinājumā ar citām Eiropas valstīm un kaimiņvalsti Krieviju. Viena no Baltijas vadošo reklāmas un mārketinga izdevumu Baltic Marketing & Advertising izdevēja un reklāmas aģentūras Indigo Bates / Cell izpilddirektora Hando Sinisalu lekcijā tiks prezentēts ekskluzīvs ziņojums par Baltijas reklāmas tirgu. Uzstāsies arī Francijā dzimušais eksreklāmists Frederiks Beigbeders, kurš sarakstījis skandalozo grāmatu «14.99 eiro», Maskavā dzimušais reklāmas aģentūras Bates VIAG Saatchi & Saatchi radošais direktors Aleksejs Goļikovs, kurš stāstīs par sociālo reklāmu, vides reklāmas kompānijas ClearChannel Baltics & Russia AB izpilddirektors Baltijas valstīs Robins K. Rindeheds, kā arī daudzi citi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopā strādāšanas vieta radošajām profesijām DarbaVieta, uzsākot jaunu darbības posmu, vērusi durvis Rīgā pirmajam Radošo industriju centram, kurā aicināti pievienoties dažādu nozaru neatkarīgie profesionāļi, informē DarbaVieta pārstāvji.

Jaunais Radošo industriju centrs ir atvērta vieta radošo nozaru neatkarīgiem profesionāļiem un nelielām komandām – darbam, izaugsmei, tīklošanās un sadarbības iespējām. Šobrīd ir sperts pirmais solis tā attīstībā, bet kopumā jaunā DarbaVieta tiks atklāta vairākās kārtās, atbilstoši dažādu radošo industriju profesionāļu vajadzībām iekārtojot četrus stāvus Hanzas ielā 18.

Pirmajā, nupat atklātajā kārtā tika iekārtota 450 kvadrātmetru plaša kopā strādāšanas telpa. Tajā pieejamas 50 darba vietas, tikšanās telpa, telefonsarunu istabas, darbnīcas un fotostudija.

Otrā kārta tiks atklāta oktobra sākumā. Tajā radošajiem profesionāļiem būs pieejami vēl 400 kvadrātmetri, kas tiks atvēlēti individuālo profesionāļu atvērta tipa darba videi, pielāgoti dažādām darbnīcām un atsevišķiem kabinetiem dizaineriem, amatniekiem un māksliniekiem, kā arī tiks īstenotas citas esošo un potenciālo centra dalībnieku vēlmes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Riga TechGirls tehnoloģijās apmācījusi vairāk nekā 1000 radošo nozaru pārstāvjus

Db.lv, 06.06.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai veicinātu Latvijā plašāku tehnoloģiju pielietojumu mākslinieku, mūziķu, arhitektu, aktieru un citu radošo industriju pārstāvju vidū, biedrība Riga TechGirls bez maksas apmācījusi 1113 šo nozaru profesionāļus.

Apmācībās iegūtās digitālās prasmes ļaus izmantot modernākās iespējas sasniegt plašāku auditoriju arī digitālajā vidē un būt konkurētspējīgākiem arī globālajā tirgū. Vairāk nekā trīs mēnešus garās apmācībās radošo nozaru pārstāvji apguvuši gan teorētiskās zināšanas, gan arī darbnīcās praktiski izmēģinājuši jauniegūtās prasmes.

Pateicoties Riga TechGirls ilgadējai veiksmīgai sadarbībai ar nozares profesionāļiem, kā pasniedzēji apmācībās tika piesaistīti 34 lektori, tai skaitā ne tikai no Latvijas, bet arī ASV un Nīderlandes. “Izstrādājot šo programmu, Riga TechGirls mērķis bija pēc iespējas cilvēcīgāk ierādīt radošo, kultūras un mākslas industriju pārstāvjiem tieši ar viņu darbu saistītās šobrīd pieejamajās tehnoloģiju iespējas un kā tās var palīdzēt viņu ikdienā,” norāda programmas vadītājs Pauls Siliņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā nedēļā kopstrādes telpās Teikums tika aizvadīts jauno uzņēmēju konkursa Creative Business Cup pusfināls, kura laikā 20 izvēlētie dalībnieki klātesošajiem prezentēja savas inovatīvās biznesa idejas.

Žūrijas pārstāvji noteica piecus spēcīgākos pretendentus, kuri rudenī turpinās cīņu nacionālajā finālā. Starptautiskais konkurss Latvijā tiek organizēts jau sesto reizi, un tā uzvarētājs iegūs iespēju doties uz lielo finālu, kas novembrī norisināsies Kopenhāgenā Global Entrepreneurship Week nedēļas ietvaros.

Par šī gada daudzsološākajiem uzņēmumiem tika atzīti CastPrint, CheeksUp, Safe & Stable, Gamechanger Audio un BlindArt, kas katrs pārstāv dažādus radošo industriju segmentus. Inovatīvo 3D poligrāfijas ģipšu ražotājs CastPrint piedāvā progresīvu pieeju lūzumu ārstēšanai; virtuālā bērnu spēle CheeksUp paaugstina produktivitāti logopēdiskajā terapijā, automatizējot skaņas atkārtošanos un izmantojot artikulēšanas uzdevumus; mūzikas inženieru kompānija Gamechanger Audio ražo inovatīvus elektroniskos mūzikas izstrādājumus; sociālais uzņēmums BlindArt izstrādā mūsdienīgus un funkcionālus dizaina priekšmetus, iesaistot cilvēkus ar redzes traucējumiem, savukārt studentu radītais zīmols Safe & Stable piedāvā uzlabotu balto spieķi ar ultraskaņas sensoru cilvēkiem ar redzes traucējumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Deklarācija par Krišjāņa Kariņa (JV) topošā Ministru kabineta iecerēto darbību, par ko vienojušās koalīcijas partijas.

Saeima šodien lems, vai apstiprināt jauno valdību, kuru veidotu partiju apvienība "Jaunā Vienotība", partiju apvienība "Apvienotais saraksts" un Nacionālā apvienība.

Ievads

Krišjāņa Kariņa valdības mērķis: Latvijas ekonomikas transformācija labākai dzīvei Latvijā

Kopš Latvijas valsts neatkarības atgūšanas valsts un tās iedzīvotāji ir piedzīvojuši milzu pārmaiņas - pāreju no komandekonomikas uz tirgus ekonomiku, valsts un pašvaldību īpašuma privatizāciju, demokrātisko institūciju izveidošanu un nostiprināšanos, naudas un zemes reformas īstenošanu, pievienošanos Eiropas Savienībai (ES) un NATO militārajai aliansei.Šajā ceļā ir pārvarēti dažādi izaicinājumi, šobrīd sastopamies ar Krievijas agresīvo karadarbību Ukrainā, kura grauj likuma varā balstīto starptautisko kārtību un ir lielākais drošības apdraudējums Eiropai, radot milzīgas cilvēku ciešanas. Karadarbība ir izraisīju

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Cels Latvijas reklāmas kvalitāti

Andris Zeļenkovs [email protected], 16.06.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Radīt labvēlīgu vidi jaunās paaudzes profesionāļu izaugsmei, kas ilgtermiņā nodrošinātu Latvijas konkurētspēju reklāmas, dizaina, fotogrāfijas un citās radošajās jomās, ir jaunizveidotās Latvijas Māksliniecisko direktoru apvienības mērķis. Latvijas Māksliniecisko direktoru apvienību (LADC) dibinājuši aptuveni 50 reklāmas radošie darbinieki, mākslinieki, mūziķi, fotogrāfi, kino profesionāļi, dizaineri. Par LADC prezidentu ir ievēlēts viens no šīs organizācijas tapšanas lielākajiem entuziastiem — Ēriks Stendzenieks, reklāmas aģentūras ZOOM! radošais direktors. Ēriks Stendzenieks ir pārliecināts, ka LADC nozīmē jaunu posmu Latvijas reklāmā. «Ja LADC savu darbu darīs labi, tad pēc 2 - 3 gadiem mēs piedzīvosim kvalitatīvu lēcienu Latvijas reklāmā un dizainā. Iespējams, 2007.gadā pie mums būs tāpat kā Anglijā, Honkongā vai Brazīlijā, kur cilvēki burtiski gaida reklāmas blokus, lai redzētu, ko VW, Nike vai Barclays Card viņiem šoreiz pavēstīs,» teic Ē.Stendzenieks. Lai panāktu kvalitatīvu izaugsmi, LADC stradā pie izglītības un pieredzes apmaiņas programmām, pie motivācijas mehānisma, kas sevī ietver nacionālo konkursu, labāko darbu gadagrāmatu, iespējas startēt pasaulē u.c. «Mūsu bagātība ir tieši radošā ideja,» uzsver LADC valdes loceklis Ēriks Šulcs, LMA pasniedzējs, dizaina studijas Brandbox radošais direktors. Galvenās grūtības LADC darbā varētu būt ar pasaules līmeņa mācībspēku piesaisti un Latvijas labāko darbu konkursa organizēšanā, atzīst LADC prezidents. Taču šo jautājumu LADC plāno risināt ar stratēģisko atbalstītāju un sponsoru palīdzību. «Pasaulē māksliniecisko direktoru apvienības (ADC) par sponsoru atbalstu nevar sūdzēties, jo 1) reklāmdevēju ieguvums no spēciiga nacionālā ADC kvalitatīvas reklāmas izskatā ir redzams ar neapbruņotu aci, 2) atbalstītāji tiešā veidā piedalās nacionālo radošo profesiju un valsts konkurētspējas stiprināšanā, un 3) ADC pats gandrīz vienmēr ir spēcīgs brends ar labu socialo komunikāciju,» skaidro Ēriks Stendzenieks. LADC ieplānotais labāko darbu konkurss nekonkurēšot ar Latvijā notiekošajiem reklāmas konkursiem un festivāliem, tajā skaitā — Golden Hammer. «LADC būs lokāls festivāls, kurā būs iespēja izpausties visu profesiju radošajiem ļaudīm (arī — personiski),» norāda LADC prezidents. LADC konkursa nomināciju spektrs būšot daudz plašāks nekā, piemēram, festivālā Golden Hammer. Starp LADC konkursa nominācijām — labākā grafiskā identitāte, labākais šriftu lietojums, labākā animācija, labākais mūzikas video, labākais reklāmas teksts, labākais reklāmas foto, labākā mūzika reklāmai, labākie specefekti utt. «Golden Hammer festivālā nav šādu nomināciju, un ļaudis, kas pelnījuši atzinību par radošu darbu, bieži paliek ēnā,» teic Ē.Stendzenieks. Bez tam, LADC festivālā būtisks akcents tikšot likts uz jauno radošo paaudzi. «Festivala ietvaros būs uzdevumi, kas jāizpilda. Uzvarētājs saņems naudas prēmiju un tiesības realizēt ideju, bet attiecīgās kategorijas sponsors — kvalitatīvu sava uzņēmuma vai produkta reklāmu par ļoti labu cenu,» skaidro LADC prezidents. Pasaulē šāds modelis lieliski darbojoties un esot spēcīgs jauno talantu meklēšanas instruments. No LADC izveides ieguvēji būšot ne tikai radošo profesiju pārstāvji, bet arī viņu darba pasūtītāji, t.sk. reklāmdevēji. «Valstīs, kurās ir ADC, ir arī pārsteidzoši augsts reklāmas kvalitātes līmenis. ADC vienmēr nodarbojies ar ideju kvalitātes celšanu. Tas sevī ietver gan radošo profesiju pārstāvju jaunās paaudzes izglītošanu un iedvesmošanu, gan vispārējo reklāmas kvalitātes standartu latiņas un līdz ar to — industrijas reputācijas celšanu,» teic Ēriks Stendzenieks. Ilgtermiņā LADC darbība nozīmējot labāku reklāmu. Savukārt. labāka reklāma cilvēkiem mazāk krīt uz nerviem, un attiecīgi reklāmdevējam jātērē daudz mazāk naudas mērķauditorijas sasniegšanai. «Garlaicīga, formāla, zema līmeņa reklāma jāraida simtiem reižu, līdz tā vardarbīgi ielaužas un nogulsnējas ļaužu prātos. Labai reklāmai pietiek, ja cilvēks to redz pāris reizes,» skaidro LADC prezidents.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Radošās nozares» iekļauj daudzus jaunus biznesa virzienus, kas neietilpst kādā no tradicionālo nozaru kategorijām.

Tā uzskata Heidi Sveine-Pedersena (Heidi Svane Pedersen), Dānijas Dzīvesstila un dizaina klastera vadītāja digitālajos jautājumos un konkursa Creative Business Cup žūrijas locekle. Savu ikdienas darbu viņa sauc par randiņu pakalpojumu – viņa strādā pie tā, lai kompānijas satiek pareizās zināšanas. Vaicāta, vai tas ir tikpat vienkārši kā Tinder, viņa smejoties teic, ka reizēm, lai atrastu «īsto», vajag iedzert kafiju, aiziet vakariņās vai aizbraukt kopīgā ceļojumā. Dzīvesstila un dizaina klasteris strādā ar valsts iestādēm, universitātēm, inkubatoriem un tradicionālajām kompānijām dizainā un veido tiltus starp tiem. Vairāk par radošo industriju izaicinājumiem un iespējām iesaistīties ilgtspējīgu risinājumu veidošanā viņa stāsta intervijā Dienas Biznesam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Avaya pētījums: modernās komunikāciju tehnoloģijas radījušas savdabīgus uzņēmumu vadītāju ieradumus

, 12.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Modernās komunikāciju tehnoloģijas sniedz iespēju piedalīties konferencēs … pat bez drēbēm vai arī sazināties slepeni

Avaya, viens no vadošajiem biznesa komunikāciju programmu, sistēmu ražotājiem un pakalpojumu sniedzējiem, ir izpētījis, ka aizvien lielāku popularitāti gūstošo viedtelefonu un plaukstdatoru lietošana rada interesantus lietotāju ieradumus.

Avaya veiktais pētījums ir parādījis, ka uzņēmumu direktori un augstākās amatpersonas labprāt izmanto "gudrās" komunikāciju programmas, lai strādātu neformālos apstākļos, pat tērpušies pidžamās. Latvijā vairāki tūkstoši cilvēku izmanto šīs komunikāciju ierīces, tādēļ šādi ieradumi, iespējams, nav tik sveši arī mūsu valstī.

Kopumā viedtelefonu lietotājiem piemīt bezkaunīgākie ieradumi, kas tiek likti lietā konferences zvanu laikā. Šis pētījums parādījis, kā integrētā komunikācija sekmē darba stilu dažādību, elastību un paaugstina darba ražīgumu. Iespēja no jebkuras vietas veikt darba uzdevumus, kurus agrāk varēja izpildīt tikai no biroja, ir novedusi pie visnotaļ netradicionāliem darba apstākļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru