Auto

Bažījoties par cenu kāpumu pēc eiro ieviešanas, aktīvāk pērk automašīnas

Žanete Hāka, 13.11.2013

Foto: SXC

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvojoties eiro ieviešanai Latvijā, sarosījušies automobiļu pircēji un tirgotāji, tādējādi šogad no jūlija līdz septembrim par 43% palielinājies valstī ievesto lietoto automašīnu skaits salīdzinājumā ar attiecīgo laika periodu 2012.gadā.

Turklāt par dažiem procentiem palielinājies arī jaunu automašīnu tirdzniecības apjoms, liecina Baltijas transporta sludinājumu un tirdzniecības portāla autoplius.lv informācija.

Kompānijas pārdošanas vadītājs Andris Mālnieks uzver, ka sabiedrībā ir izveidojies viedoklis, ka automašīnu cenas pēc eiro ieviešanas var kļūt nedaudz lielākas. Ja tā var teikt, tad auto tirgu ir iekustinājušas bailes, ka līdz ar eiro ieviešanu palielināsies cenas. Tāpēc daļa Latvijas iedzīvotāju jau tagad steidz iegādāties jaunu automašīnu. Turklāt ir arī daudz tādu cilvēku, kuri, iegādājoties automašīnu, norēķinās skaidrā naudā. Attiecīgi - zeķēs sakrātos latus viņi vēlas iztērēt iespējami ātrāk, lai nevajadzētu tos konvertēt uz eiro, norāda A. Mālnieks.

Šī gada trešajā ceturksnī Latvijā tika importēti 13,3 tūkstoši lietotu automašīnu, kas ir par 4000 vienību vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn. Lielākā daļa Latvijā importēto automašīnu bijušas 6-10 gadus vecas, sasniedzot gandrīz 5,8 tūkstošus vienību, kas ir par 51% jeb 1,95 tūkstošiem vienību vairāk nekā attiecīgajā periodā 2012.gadā. Tikmēr 11-15 gadu vecu automašīnu imports pārsniedzis 4400 vienību, kas ir par 1200 vienībām vairāk nekā trešajā ceturksnī pērn. Šogad par 46% pieaudzis 1-5 gadu vecu automašīnu imports, pārsniedzot 2300 vienības.

«Latvijā tiek importētas jaunākas lietotās automašīnas nekā Lietuvā, kur tirgu lielākoties veido 11-15 gadus vecas automašīnas. Tikmēr Latvijā dominē 6-10 gadus vecas automašīnas. Jāpiebilst, ka šī gada trešajā ceturksnī strauji pieaudzis lietoto BMW, Volvo un Opel markas automobiļu imports. Tiesa, visbiežāk tiek importētas Volkswagen markas automašīnas, sasniedzot 2800 vienību,» norāda A.Mālnieks.

Šī gada trešajā ceturksnī, salīdzinot ar attiecīgo periodu 2012.gadā, nedaudz palielinājies arī jaunu automašīnu tirdzniecības apjoms - par 2,3%. Kopumā no jūlija līdz septembrim Latvijā iegādāti 3160 jaunu automašīnu, kas veido 26,2% no kopējā Baltijas valstu jauno automašīnu tirgus. Lietuvieši nedaudz biežāk nekā latvieši iegādājušies jaunas automašīnas, kas veido 27% no kopējā tirgus. Tiesa, visvairāk jaunas automašīnas iegādājušies igauņi - tās veido 46,8% no kopējā Baltijas valstu jauno automašīnu tirgus.

Turklāt samazinās arī reeksportējamo automašīnu skaits, kas nozīmē, ka transportlīdzekļi tiek iegādāti personiskajām vajadzībām. Tirgū tiek lēsts, ka uz vienu jaunu automašīnu Latvijā ievestas 4,2 lietotas automašīnas. Minētā attiecība ir trīs reizes mazāka nekā Lietuvā.

Vispopulārākā jauno automašīnu marka nemainīgi ir Volkswagen. Šī gada trešajā ceturksnī pārdotas 509 Volkswagen markas automašīnas, kas ir par 16,5% vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn. Otrajā vietā ir Toyota – pārdotas 324 automašīnas. Tiesa, Toyota marku automašīnu pārdošanas apjoms šī gada trešajā ceturksnī krities par piektdaļu. Visbiežāk jaunas Toyota markas automašīnas iegādājušies Igaunijas iedzīvotāji, bet Lietuvā pirmajā vietā arī ir Volkswagen markas automobiļi.

Komentāri

Pievienot komentāru