Internets

Bebo radītājs, kurš savu lolojumu pārdeva 850 miljoniem dolāru, tagad to atpircis par vienu miljonu

Jānis Rancāns, 02.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nu jau piemirstais, astoņus gadus vecais sociālais portāls Bebo, kuru AOL 2008. gadā iegādājās par 850 miljoniem ASV dolāru, nonāks atkal viena no savu radītāju rokās. Bebo līdzdibinātājs Mišels Birčs sociālo portālu iegādājies par vienu miljonu ASV dolāru.

M. Birčs Bebo iegādājies no sociālā portāla šībrīža īpašnieka Criterion Capital Partners, kuram AOL 2010. gadā to pārdeva pa desmit miljoniem ASV dolāru. Bebo bijušais un jaunais īpašnieks nolēmis sociālo portālu «izgudrot no jauna», vienlaikus norādot, ka, lai gan rezultātus nevarot prognozēt, tomēr šis process būšot interesants.

Bebo sociālais portāls nekad nenonāca pat tuvu Facebook līdzvērtīgu panākumu baudīšanai, tomēr bija viena no svarīgākajām vietnēm sociālo mediju rītausmas laikā, 2006. gadā ieņemot sestās populārākās vietnes statusu Lielbritānijā. Brīdī, kad AOL iegādājās Bebo, sociālajam portālam bija vairāk nekā 40 miljoni lietotāju un izaugsmes tempu ziņā tas atpalika tikai no Myspace un Facebook.

Tomēr Bebo drīz vien divas reizes nonāca uz izdzīvošanas sliekšņa. Divus gadus pēc tā iegādes AOL nolēma slēgt vietni, ja vien tai neatradīsies pircējs. Arī Criterion Capital Partners, kas Bebo iegādājās no AOL, vietni neizdevās reanimēt un tā nonāca uz slēgšanas robežas.

M. Birčs iecerējis mainīt Bebo darbību ar Sanfrancisko tehnoloģiju domnīcas un ideju laboratorijas The Monkey Inferno speciālistu palīdzību. Domnīcā, kurā apvienojusies 21 cilvēka komanda darbojas arī pats Bebo dibinātājs, raksta entrepreneur.com.

Monkey Inferno izpilddirektors Sans Puri (Saan Puri) norāda, ka «daudzi cilvēki izbrīnā sarauc uzacis, kad izdzird par veiksmīgiem interneta atgriešanās stāstiem, jo tādu patiesībā nav īpaši daudz. Bebo nav attīstījies laikam līdzi, tomēr tam ir lojāla lietotāju bāze un mēs ticam, ka ir iespēja Bebo atjaunot par lielisku produktu,» sacījuši pārstāvji.

Tehnoloģiju speciālisti neatklāj savu plānu detaļas, tomēr norāda, ka neplāno konkurēt ar Facebook. «Ja mēs to mēģināsim panākt, visdrīzāk mēs izgāzīsimies. Mēs vēlamies atgriezties pie tām fundamentālajām lietām, kuras bija izstrādātāju prātos, kad Bebo ieraudzīja dienasgaismu un tās piemērot mūsdienām. Bebo netika iecerēts kā sociālais portāls, bet gan drīzāk kā jautra vieta, kurā kontaktēties ar cilvēkiem. Mēs vēlamies to atjaunot,» skaidroja Monkey Inferno.

Komentāri

Pievienot komentāru