Būvniecība un īpašums

Bedrīšu šogad par gandrīz ceturtdaļu mazāk nekā pērn

Žanete Hāka, 04.07.2014

Jaunākais izdevums

Šonedēļ VAS Latvijas autoceļu uzturētājs (LAU) pabeidza masveida bedrīšu remontu uz valsts autoceļiem ar melno segumu, informē uzņēmuma pārstāvji.

Šogad bedrīšu daudzums ir par 23% mazāk nekā pērn.

Kopš masveida bedrīšu remonta sākuma aprīlī, bedres ir salabotas vairāk nekā 345,2 tūkstošu kvadrātmetru platībā, pērn šajā pašā laika periodā – 447,47 tūkstošus kvadrātmetru.

Vienlaicīgi visā Latvijas teritorijā masveida bedrīšu remontu veica 99 LAU remontbrigādes.

Bedrītes, kuras rodas no jauna, tiek labotas visa gada garumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā mainīgos laikapstākļus un pēdējo nedēļu laikā novērotās temperatūras svārstības, šogad atšķirībā no citiem gadiem bedru remonts uz asfalta seguma autoceļiem uzsākts pakāpeniski, nevis vienlaicīgi visā valsts teritorijā.

Bedru masveida remontdarbi uz asfalta seguma autoceļiem visā valsts teritorijā uzsākti šonedēļ, bet daļā teritorijas, kur laikapstākļi to atļāva, bedres jau ir saremontētas. Remontdarbi uz asfalta seguma ceļiem tiek veikti prioritārā secībā. Vispirms bedres tiks remontētas uz galvenajiem un svarīgākajiem reģionālajiem autoceļiem jeb uz tiem autoceļiem, kuriem ir noteikta augstākā – A uzturēšanas klase. Remontdarbi šogad tika uzsākti pakāpeniski, jo to veikšanai ir nepieciešami atbilstoši laika apstākļi, lai bedres labotu ar ierastajām tehnoloģijām. Plānots, ka bedru remontu šogad veiks aptuveni 400 darbinieku jeb 90 remontbrigādes.

Šogad no 1. janvāra līdz 30. aprīlim uz asfaltbetona segumu ceļiem veikta bedrīšu aizpildīšana ar karsto asfaltbetonu – 2 806 m2 platībā (t.sk. uz galvenajiem autoceļiem – 160 m2, reģionālajiem – 1 520 m2, bet vietējiem – 1 126 m2); bedrīšu aizpildīšana ar šķembām un bitumena emulsiju – 11 276 m2 platībā (t.sk. uz galvenajiem autoceļiem – 1 641 m2, uz reģionālajiem – 7 850 m2, bet uz vietējiem – 1 785 m2); bedrīšu aizpildīšana ar auksto asfaltbetonu – 11 562 m2 platībā (t.sk. uz galvenajiem autoceļiem – 1595 m2, uz reģionālajiem – 7385 m2, bet uz vietējiem – 2582 m2). Saskaņā ar normatīvajiem aktiem, bedru remonts uz A uzturēšanas klases autoceļiem jāveic līdz 1. jūnijam, uz B uzturēšanas klases autoceļiem līdz 15. jūnijam, uz C un D uzturēšanas klases autoceļiem līdz 1. jūlijam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Komersanti neredz Eiropas dzelzceļa projektam ekonomisko pamatojumu, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Pretstatā lielai daļai politiķu un Eiropas platuma sliežu infrastruktūras projekta Rail Baltica (RB) īstenotājiem, autobusu biznesā iesaistītie ir par to visai skeptiski. Vaicāts, vai RB īstenošana nebūs starptautisko autobusu pārvadājumu kapakmens, Lux Express (LE) vadītājs Latvijā Krišjānis Reķis saka: jautājums ir par to, cik bieži vilciens brauks. LE no Tallinas uz Rīgu brauc 11 reizes dienā. Protams, vilciens brauks ātrāk, ja vien neņem vērā to, kāds būs ātrums Polijā, kur vēl nebūs ātrvilcieniem piemērotas infrastruktūras. Viņš pieļauj, ka vilcienu lidmašīnu vietā varētu izvēlēties cilvēki, kam biļetes cena nav būtiska, bet ir svarīgi taupīt laiku. Tomēr arī daudzi uzņēmēji skatās līdzi, cik tērē, tostarp, piemēram, labāk brauc nevis ar uzņēmuma auto, bet autobusu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uz reģionālā autoceļa Ventspils (Leči)–Grobiņa (P111) posmā no Labraga līdz Mežainei (43,2.-63,0. km) turpinās pērn aprīlī sāktie būvdarbi. Šis ir pašreiz valstī garākais remontposms, kurā ir astoņi ar luksoforiem regulēti posmi, un to izbraukšana prasa vairāk nekā stundu, informē VAS Latvijas Valsts ceļi.

Būvdarbu ietvaros tiek veikta segas pārbūve, sākot no pamatiem un beidzot ar divām asfalta kārtām, ūdens novades sistēmas sakārtošana un autobusu pieturvietu atjaunošana. Atjauno arī tiltus pār Saku un Karpu, tiem klājot jaunu hidroizolāciju un brauktuves segumu. Līdz šim ir paveikti aptuveni 70 % no būvdarbu apjoma. Četru kilometru garā posmā no Labraga Pāvilostas virzienā jau ir ieklātas visas asfalta kārtas un tur atlicis vien horizontālais marķējums. Ātruma ierobežojums 70 km/h tur joprojām saglabājas. Šos būvdarbus veic SIA Binders, un to līgumcena ir 10,6 miljoni eiro (ar PVN) ar ERAF līdzfinansējumu. Pilnībā darbus pabeigt plānots līdz rudenim, informē VAS Latvijas valsts ceļi.

Komentāri

Pievienot komentāru