Valsts ceļiem pieejamais finansējums šogad vēl ir 152 milj. latu, bedrīšu lāpīšanai – 6,5 milj. latu.
Ceļu būvei kopumā 2013. gads pagaidām ir pēdējais pieturas punkts, kas vēl vieš cerības par nozares pašsaglabāšanos vismaz pašreizējā līmenī, savukārt joprojām nav skaidrības par finansējuma pieejamību un apjomu 2014.–2020. gada ES fondu plānošanas periodā. Būvnieki vairākkārt ir izteikuši prognozi, ka ES fondu plānošana 2014.–2020. gada periodam beigsies ne ātrāk kā šā gada vidū, un tas nozīmējot tikai to, ka 2014. gadam paredzētos ES līdzekļus varēs sākt izmantot ne ātrāk kā 2015. gadā.
Ceļinieki kā vienu no risinājumiem naudas trūkuma problēmai izteikuši aicinājumu Satiksmes ministrijai (SM) 2014. gadā nodrošināt ceļu būvei un atjaunošanai vismaz 60% no finansējuma, ko veido ceļu lietotāju maksājumi, tālākā perspektīvā paredzot arī visu 100% atvēlēšanu nozarei. 2012. gadā iekasētais akcīzes un transporta nodoklis bija 326,93 milj. latu, no šīs summas tikai 67 milj.latu (nepilni 20%) tika atvēlēti autoceļiem, atgādina biedrības Latvijas ceļu būvētājs vadība.
Joprojām aktuāla ir bedrīšu lāpīšana. Valsts autoceļiem šim mērķim šogad atvēlēti 6.5 milj. latu. Pērn saremontētas bedres 478,3 tūkst. m2 apjomā, kas izmaksāja 6,2 milj. latu, informē valsts a/s Latvijas valsts ceļi (LVC).
Rīgā transportbūvju uzturēšanai gan ziemas, gan vasaras periodā 2013. gadā ir piešķirti vairāk nekā 9 milj. latu. Attiecīgi pilsētas ielu seguma periodiskai atjaunošanai piešķirti 10 tūkst. latu, papildus šim mērķim ir novirzīti vēl 2,5 milj. latu no valsts budžeta mērķdotācijām.