Citas ziņas

Bemhens: Priekšvēlēšanu laikā jebkuru darbību varam tulkot gan tā, gan tā

Dienas Bizness, 13.08.2010

Jaunākais izdevums

«Es nedomāju, ka mums ar to jānodarbojas,» tā Rīgas satiksmes (RS) valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens komentē pieņēmumus, ka Rīgas domes priekšsēdētāja Nila Ušakova (SC) dotais uzdevums no 1.septembra ļaut galvaspilsētas sabiedriskajā transportā nestrādājošajiem pensionāriem, 3.grupas redzes invalīdiem un dzirdes invalīdiem un Černobiļas AES avārijas seku likvidētājiem braukt bez maksas ir saistīts ar oktobrī gaidāmajām Saeimas vēlēšanām.

Pats Rīgas mērs tajās nekandidē, taču viena no līderiem pašreizējās iedzīvotāju aptaujās ir viņa pārstāvētā partija.

L.Bemhens piektdien intervijā LTV raidījumā Labrīt, Latvija! līdzīgi kā N.Ušakovs atsaucās uz veikto funkcionālo auditu. Patlaban tiekot veikta reorganizācija un īstenoti ieteikumi, pateicoties kuriem iespējams optimizēt uzņēmuma darbu. Gada griezumā šādā veidā esot iespējams gūt aptuveni 1 miljonu 200 000 latu lielu ietaupījumu. Pēc RS vadītāja teiktā, aptuveni miljonu latu arī izmaksās bezmaksas braukšanas nodrošināšana. Tie gan ir tikai sākotnējie aprēķini.

RS vadītājs piebilda: nevar teikt, ka viens pasākums kaut ko nodrošina, tas ir komplekss darbs, arī Rīgas domes budžeta plānošanas darbs.

Uz jautājumu, vai reorganizāciju nevarēja veikt agrāk, viņš teica: "Lai to saprastu, acīmredzot ir jābūt arī kaut kādiem ārējiem apstākļiem, un mūsu gadījumā tā bija krīze."

Rīgas domes priekšsēdētāja doto uzdevumu RS uztverot mierīgi: "Kāpēc mums būtu par to jāsatraucas? Es domāju, ka tas ir pat ļoti labi, ka var būt vispārējā negatīvisma atmosfērā arī labas lietas." Vērtējot iespēju vai nu par dažiem santīmiem samazināt biļešu cenas visiem pasažieriem vai arī piemērot atlaides konkrētai grupai, L.Bemhens pauda viedokli, ka viens divi santīmi nebūtu tik jūtami, bet tajā pašā laikā ir pasažieru grupas, kurām vairāk nepieciešams atbalsts konkrētajā situācijā.

Viņš nespējot iedomāties argumentus, ka RS varētu argumentēt atteikumu pildīt doto uzdevumu. "Vienkārši teikt "Jā", "Nē" - tas nav nopietni."

Tehniski to esot iespējams nodrošināt līdz 1.septembrim. Tiem pasažieriem, kam jau ir personalizētās kartes, mainās statuss un tiks piemērota atlaide, savukārt tiem, kuri vēlēsies šo iespēju izmantot, jādodas uz RS klientu apkalpošanas centriem ar atbilstošiem dokumentiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā izmaksas par jaunas infrastruktūras izbūvi, gāzes iekārtu uzstādīšana kā alternatīva degvielas izmantošanai Rīgas sabiedriskā transporta autobusos izmaksātu dārgāk nekā benzīna izmantošana arī nākotnē, kaut arī tā cena turpina augt, saka pašvaldības SIA Rīgas satiksme vadītājs Leons Bemhens. Viņš uzskata, ka Rīgas nākotne ir elektrotransports.

Līdzšinējā izpēte saistībā ar alternatīvās degvielas izmantošanas iespējām sabiedriskajā transportā turpinās, tomēr līdz šim veiktie eksperimenti neuzrāda ievērojamus ekonomiskos ieguvumus, turklāt pašā eksperimenta procesā radušās dažādas tehniskas nepilnības saistībā ar autobusu pārbūvi. Bemhens arī norādīja, ka gāzes cenas seko naftas cenām, līdz ar to arī šī alternatīva nemitīgi sadārdzinās.

«Mēs nevaram rēķināt tāpat kā vieglajām automašīnām - ieliku gāzes sistēmu un ieekonomēju. Mums ir nepieciešams izbūvēt infrastruktūru, gāzes uzpildes stacijas, tās uzturēt. Tās ir mūsu izmaksas, un tajā brīdī tas vairs nav izdevīgi, nemaz nerunājot par tehnisko pusi - izmēģinājām viena respektabla autobusu būvētāja autobusus ziemas apstākļos, un rādītāji par patēriņu un izmaksām bija pat vēl sliktāki nekā dīzelim. Nav jau neviena tīrā gāzes motora - visi ir jauktie, kur palaišanai un paātrinājumam izmanto tikai dīzeli, bet gāze strādā tikai pie nemainīga motora darbības režīma,» skaidroja Rīgas satiksmes priekšnieks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Bemhens: finansējums jaunajiem autobusiem un trolejbusiem būs jāpiesaista pašam ražotājam

LETA, 25.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pieteikumu iesniegšanas termiņš pašvaldības SIA Rīgas satiksme iepirkuma konkursā par jaunu autobusu un trolejbusu piegādi noslēgsies 31.janvārī, taču finansējuma avoti pagaidām ir neskaidri. Uzņēmuma vadītājs Leons Bemhens norāda, ka finansējums ražotājiem būs jāpiesaista pašiem.

Pašvaldības SIA Rīgas satiksme šā gada investīciju plāni liecina, ka 175 jaunu autobusu iegādei šogad būtu nepieciešami apmēram septiņi miljoni latu, bet 125 trolejbusu iegādei - 9,6 miljoni latu, taču Bemhens norādīja, ka šie ir aptuveni skaitļi un reālā iepirkuma summa tiks precizēta iepirkuma konkursa rezultātā.

Rīgas satiksme veikusi pārrunas ar Latvijas bankām par iespējamu aizņēmumu transportlīdzekļu iegādei, taču neviena kredītiestāde par to nav izrādījusi interesi.

«Nedomāju, ka tā būtu neuzticība Rīgas satiksmei, bet mums ir pietiekami liela pieredze ar iepriekšējiem aizņēmumiem, kad aizdevumu saņemam, vairākām bankām apvienojoties, un šis modelis nav izrādījies pārāk veiksmīgs. Vienai bankai tas ir pietiekami liels apjoms. Banku apsvērumi ir jājautā tām pašām, bet tas neizslēdz iespēju, ja tāda interese ir, ka ražotājs piesaista Latvijas bankas,» sacīja Bemhens.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašvaldības SIA Rīgas satiksme 2012.gadu plāno noslēgt ar 3,5 miljonu latu zaudējumiem, atklāj uzņēmuma vadītājs Leons Bemhens.

Kā ziņots, Rīgas satiksmes budžets 2012.gadā sākotnēji tika plānots ar 12,7 miljonu latu iztrūkumu, bet Rīgas dome trīs budžeta grozījumos piešķīra papildus dotācijās 10,26 miljonus latu.

«Nekas daudz nav mainījies salīdzinājumā ar pagājušo gadu. Galvenais mūsu gadījumā ir nodrošināt pozitīvu naudas plūsmu, ko mēs joprojām reāli varam izdarīt un plānojam izdarīt 2013.gadā,» skaidroja Bemhens. Vienlaikus viņš norādīja, ka pašvaldības dotācija Rīgas satiksmei arī 2013.gadā apstiprināta ar teju 13 miljonu latu iztrūkumu.

Kaut arī Rīgas satiksmes budžetā visu laiku ir iztrūkums, pie uzņēmuma apgrozījuma ap 106 miljoniem latu gadā arī šogad trūkstošie miljoni veido 3 līdz 4 % no kopējā finansējuma. Bemhens norādīja, ka naudas plūsma Rīgas satiksmē joprojām ir pozitīva un būs pozitīva, līdz ar to neesot nekāda satraukuma par to, vai uzņēmums spēs vai nespēs pildīt saistības.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Šogad partiju reklāmās trūkst radošuma

Renāte Cāne, Biznesa augstskolas Turība docente, mārketinga eksperte, 25.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeimas vēlēšanas strauji tuvojas un pavisam drīz mēs visi dosimies pie vēlēšanu urnām. Līdz tam, kā ieraksts, norisinās aktīva priekšvēlēšanu kampaņa, kuras laikā politiski spēki ar dažādām reklāmām un mārketinga trikiem cenšas pievērst vēlētāju uzmanību un pārliecināt balsot tieši par viņiem.

Šogad politiķi reklamējas mazāk uzbāzīgi un agresīvi, taču pietrūkst radošuma. Sabiedrība nav pārsteigta arī ar skaļiem melnā PR gadījumiem, lai gan iepriekš bija izskanējušas prognozes, ka šī būs melnākā priekšvēlēšanu kampaņa.

Nevarētu teikt, ka šī priekšvēlēšanu kampaņa kopumā iezīmējas ar ļoti gudru mārketingu, taču jāsaka, ka ir viens politiskais spēks, kurš šajā jomā ir galvas tiesu pārāks par citiem. Tajā pašā laikā dažas politiskās partijas izmanto ļoti novecojušas metodes, par ko 21. gs. atliek tikai pabrīnīties. Lai gan medijos tiek publicētas kandidātu savstarpējas telefona sarunas, kas parāda viņus neglaimojošā gaismā, vai arī informācija par aizdomīgiem finanšu darījumiem, tāda izteikti primitīva melnā PR nav. Nomelnojošās kampaņas jau nekur nav pazudušas, taču tās paliek elegantākas un rafinētākas. Atlikuši tikai daži politiķi, kas konkurentus atklāti sauc par zagļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valdībai līdz šā gada 1. maijam ir jāsagatavo piedāvājums nekustamā īpašuma nodokļa liktenim attiecībā uz iespējamo vienīgā vai primārā mājokļa neaplikšanu ar to.

Tāds ir Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas lēmums, izskatot kolektīvo iesniegumu par nekustamā īpašuma nodokļa (NĪN) atcelšanu vienīgajam īpašumam, kas kalpo par dzīvesvietu tās īpašniekam.

Tieslietu ministrija ir sagatavojusi projektu par nekustamā īpašuma nodokļa atcelšanu vai samazinājumu primārajam mājoklim un to nodevusi sabiedriskajai apspriešanai. Tā ieviešanas gadījumā jautājums ir par prognozētajiem pašvaldību ieņēmumiem no šī nodokļa 2022. gadā.

Jāatgādina, ka jau iepriekš ir bijuši vairāki mēģinājumi "atbrīvot" vienīgo mitekli no NĪN maksāšanas, taču neviens no tiem nav beidzies ar uzvaru. Proti, 2019. gadā parlamentā bija pašlaik opozīcijā esošās ZZS deputātu iesniegtais grozījumu projekts Nekustamā īpašuma nodokļa likumā, kurš paredzēja no šī nodokļa maksāšanas ar 2020. gadu atbrīvot mitekli, kurā cilvēks ir deklarēts un dzīvo, un tam piekrītošo zemi pilsētās un ciemos līdz 1,5 ha, bet viensētās līdz 2 ha ar kopējo kadastrālo vērtību līdz 100 000 eiro. Taču attiecīgie grozījumi neguva parlamenta vairākuma atbalstu un nenonāca pat līdz izskatīšanai Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā Eiropas Parlamenta (EP) vēlēšanās startējušo partiju priekšvēlēšanu aģitācijas tēriņus un provizoriski iegūto EP deputātu mandātu skaitu, visdārgāk viena deputāta vieta izmaksājusi apvienībai «Attīstībai/Par!», bet vislētāk - nacionālajai apvienībai «Visu Latvijai!»-«Tēvzemei un brīvībai»/LNNK (VL-TB/LNNK), liecina aģentūras LETA veiktie aprēķini.

Saskaņā ar jaunāko informāciju, «Attīstībai/Par» priekšvēlēšanu aģitācijas tēriņos deklarējusi 150 199 eiro un provizoriski ieguvusi vienu deputāta mandātu. Līdz ar to viens iegūtais EP deputāta mandāts politiskajam spēkam izmaksājis 150 199 eiro. Savukārt VL-TB/LNNK aģitācijai tērējusi 54 708 eiro un provizoriski ieguvusi divus deputātu mandātus, kas attiecīgi ir 27 354 eiro par vienu mandātu.

Pēc «Attīstībai/Par!» otras lielākās izmaksas par vienu deputāta mandātu ir Latvijas Krievu savienībai (LKS), kas deklarējusi 110 165 eiro priekšvēlēšanu aģitācijas tēriņus un provizoriski ieguvusi vienu deputāta mandātu.

Trešās lielākās izmaksas par vienu mandātu bijušas «Saskaņai», kas deklarējusi 187 362 eiro priekšvēlēšanu aģitācijas tēriņus un provizoriski ieguvusi divus EP deputāta mandātus. Attiecīgi viens mandāts «Saskaņai» izmaksājis 93 681 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA «Rīgas satiksmes» (RS) iepirkumu krimināllietā aizdomās turētais bijušais RS valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens šodien tika atbrīvots no cietumu slimnīcas Olainē.

Uz žurnālistu jautājumiem Bemhens, kā arī viņa advokāts Varis Klotiņš neatbildēja. Taču Klotiņš palīdzēja Bemhenam iznest mantas, starp kurām bija arī neliels pārnēsājamais ledusskapis.

Jau ziņots, ka tiesa vakar nolēma pret 200 000 eiro lielu drošības naudu Bemhenu atbrīvot no apcietinājuma. Tiesa šodien saņēma dokumentus par drošības naudas iemaksāšanu Valsts kasē.

Vakar tiesa drošības līdzekli izvērtēja bez Bemhena tiešas klātbūtnes, jo tiesa bija noorganizējusi videokonferenci ar cietuma slimnīcu Olainē.

Likumā teikts, ka drošības naudu var iemaksāt pati aizdomās turētā persona, kā arī jebkura cita fiziska vai juridiska persona. Persona, kura veikusi drošības naudas iemaksu, iesniedz procesa virzītājam arī rakstveida paziņojumu par iemaksātās naudas izcelsmi un personām, kuras piešķīrušas līdzekļus tās iemaksai. Ja aizdomās turētais nepilda procesuālos pienākumus vai izdara jaunu noziegumu, drošības nauda ieskaita valsts budžetā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

KNAB veic kratīšanas Daimler kukuļošanas lietā

LETA, 11.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) šodien veicis kratīšanu pašvaldības SIA Rīgas satiksme (RS) un, iespējams, vēl citur lietā par Vācijas autobūves koncerna Daimler dotajiem kukuļiem Rīgas domes amatpersonām, liecina aģentūras LETA rīcībā esošā informācija.

Patlaban nav zināms, vai izmeklētāji nolēmuši kādu amatpersonu aizturēt. Ne KNAB preses pārstāvji, ne priekšnieks Normunds Vilnītis aģentūrai LETA nekādus komentārus nesniedza.

KNAB izmeklētāji RS ieradās ap plkst.13, novēroja aģentūra LETA, un joprojām ir uzņēmuma telpās. Neoficiāla informācija liecina, ka galvenokārt viņus interesējuši RS arhīvā pieejamie dokumenti.

RS vadītājs Leons Bemhens visu dienu uz tālruņa zvaniem neatbildēja, bet neilgi pēc plkst.18 pameta biroja telpas, aģentūrai LETA apstiprinot KNAB darbinieku "vizīti" viņa vadītajā uzņēmumā. Par KNAB izmeklētāju ierašanās iemesliem esot jāvaicā KNAB, Bemhens neesot tiesīgs sniegt šādu informāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saistībā ar Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) sākto kriminālprocesu par pašvaldības SIA «Rīgas satiksme» (RS) iepirkumiem Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs (S) nolēmis atstādināt no amata RS vadītāju Leonu Bemhenu, trešdien žurnālistiem paziņoja Ušakovs.

Pēc Ušakova rīcībā esošajām ziņām, Bemhenam nekāds statuss sāktajā kriminālprocesā nav piemērots, tai skaitā viņam nav piemērots arī liecinieka statuss. To Rīgas mēram esot apliecinājis pats Bemhens.

Domes priekšsēdētājs skaidroja, ka, pieņemot lēmumu atstādināt Bemhenu no amata, viņš pamatā vadījies no ziņām, kas izskanējušas plašsaziņas līdzekļos. No KNAB Ušakovs nekādu informāciju par sākto kriminālprocesu pagaidām neesot saņēmis.

Rīgas mērs skaidroja, ka Bemhens paliek RS valdē, bet no uzņēmuma vadītāja amata ir «atcelts vismaz uz izmeklēšanas laiku». Tikmēr Bemhena pienākumus turpinās pildīt uzņēmuma valdes loceklis Andrejs Požarnovs, aģentūra LETA noskaidroja pašvaldībā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmuma Rīgas satiksme restrukturizācijas rezultātā plānota štata vietu samazināšana, kuras rezultātā tiks atlaisti 175 cilvēki, to skaitā arī vidējā vadības līmeņa darbinieki. Tā laikrakstam Neatkarīgā Rīta Avīze norāda SIA Rīgas satiksme valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens.

Viņš skaidro, ka tie, kuri zaudēs darbu, saņems kompensācijas 90% apmērā no pēdējā gada vidējās mēneša izpeļņas, kā to paredz likums. Rīgas satiksme darbiniekiem ir noslēgts arī kolektīvais līgums, kurš paredz lielākas atlaišanas kompensācijas, taču, kā skaidro L. Bemhens, līdz ar Ministru kabineta lēmumu vairākās sadaļās kolektīvais līgums nav spēkā līdz 2011. gadam, tādējādi uzņēmumam neesot tiesību izmaksāt papildu atlaišanas pabalstus.

Ieteikumus Rīgas satiksmei sniedz audita kompānija PricewaterhouseCoopers, kas veikusi pilnu uzņēmuma pārskatu un tagad palīdzēs Rīgas satiksmei ik gadu ietaupīt 1,2 miljonus latu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

RS plāno stāvvietās ieviest elektronisko norēķinu sistēmas

Elīna Pankovska, 27.08.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas satiksme plāno savās stāvvietās ieviest elektronisko norēķinu sistēmu, atsakoties no skaidras naudas norēķiniem, intervijā Latvijas Radio teica uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens.

Viņš nevarēja pateikt, kādas būs precīzās izmaksas, jo darbs esot uzsākts un lieta esot specifiska - jāsalāgo vairākas elektroniskās sistēmas. Taču L.Bemhens pauda cerību, ka ieceri izdosies realizēt gada laikā.

«Skaidrā nauda diemžēl vienmēr rada kaut kādas papildu problēmas no tā viedokļa, ka ir tādi cilvēki, kas uzskata, ka tai jānonāk nevis Rīgas satiksmes kasē, bet viņu kabatā,» skaidroja L.Bemhens un piebilda, ka tādējādi stāvvietu automātos ļoti izplatīta ir viltoto monētu lietošana, tāpat ir novērojams arī vandālisms, kasešu izlaušana, automātu bojāšana. Šie aspekti esot pārliecinājuši, ka šajās vietās jāatsakās no skaidras naudas lietošanas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iespējams, daļa maršruta mikroautobusu pakalpojumu sniedzēju atstās biznesu. Rīgas dome slēgs līgumu ar pašvaldības SIA Rīgas satiksme par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu Rīgas sabiedriskā transporta maršrutu tīklā, šo funkciju pilnībā uzticot Rīgas satiksmei.

Jaunajā līgumā nav nodalīta atsevišķa maršrutu daļa, ko līdz šim apkalpoja privātie pārvadātāji, sniedzot paaugstināta komforta pārvadājumus. Patlaban Rīgā šādus pakalpojums sniedz kopumā septiņi uzņēmumi, kuru līgumi beigsies šā gada beigās.

Plānots, ka Rīgas satiksme sludinās iepirkumu konkursu, kurā pašreizējie maršruta taksometru pasažieru pārvadātāji tiks piesaistīti kā apakšuzņēmēji. Tas tiks darīts arī tāpēc, ka Rīgas satiksmei nav iespējas par saviem līdzekļiem iegādāties šādus transportlīdzekļus. Pēc līguma noslēgšanas varēs arī izsludināt minēto konkursu, DB norādīja Rīgas satiksmes vadītājs Leons Bemhens. Viņš arī piebilda, ka konkursā būs iespēja piedalīties gan uzņēmumiem, kas patlaban sniedz šos pārvadājumu pakalpojumu, gan arī, iespējams, pieteiksies kāds jauns uzņēmums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Papildināta - KNAB aizturējis arī bijušo Rīgas satiksmes vadītāju Leonu Bemhenu

LETA, 14.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) darbinieki aizturējuši un lūgs apcietināt arī nu jau bijušo pašvaldības SIA Rīgas satiksme (RS) valdes priekšsēdētāju Leonu Bemhenu.

Bemhena mobilais patlaban ir izslēgts. KNAB sankciju par apcietinājuma piemērošanu Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesa skatīs piektdienas pēcpusdienā.

Neminot personas vārdu, KNAB apstiprināja, ka kriminālprocesā par RS veiktajiem iepirkumiem aizturēta vēl viena persona. Patlaban plašāku informāciju KNAB nesniegs.

Pēc aģentūras LETA rīcībā esošas neoficiālas informācijas, Bemhena aizturēšana varētu būt saistīta ar to, ka kriminālprocesā par RS iepirkumiem kāds sniedzis jaunas liecības. Rīgas mērs Nils Ušakovs (S) Bemhenu atstādināja no amata saistībā ar KNAB sākto kriminālprocesu par RS iepirkumiem.

Ceturtdien visi pieci RS valdes locekļi, tostarp Bemhens atkāpās no amata. Ušakovs trešdien aģentūrai LETA norādīja, ka, pēc viņa rīcībā esošajām ziņām, Bemhenam nekāds statuss sāktajā kriminālprocesā nav piemērots, tai skaitā viņam nav piemērots arī liecinieka statuss. To Rīgas mēram esot apliecinājis pats Bemhens.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Rīgas satiksme nekonstatē pārkāpumus mazgāšanas līdzekļu iepirkumā; vienu darbinieku uz laiku atstādina

Baiba Zālīte, speciāli db.lv, 16.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aptaujājot SIA Rīgas satiksme darbiniekus, kuriem bijusi saistība ar ķīmisko mazgāšanas līdzekļu iepirkumu, uzņēmuma izmeklēšanas komisija nav konstatējusi pārkāpumus.

«Piegādātajai precei bijusi attiecīgā smarža, krāsa un konsistence,» balstoties uz aptaujāto darbinieku atbildēm, preses konferencē norādīja SIA Rīgas satiksme Administratīvo resursu pārvaldības direktore Elīna Epalte-Drulle.

Tāpat nevienā no mazgāšanas līdzekļu iepirkšanas stadijām komisija nav saskatījusi interešu konfliktu.

Neskatoties uz to, SIA Rīgas satiksme valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens informēja, ka sākot no 16. februāra no sava amata pildīšanas atstādināts Rīgas satiksmes Tehniskās kontroles daļas priekšnieka vietnieks Vjačeslavs Stunžāns, kurš, kā iepriekš norādīja raidījums Nekā personīga, bijis iesaistīts iespējamā krāpšanas shēmā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Satiksme uz laiku apturējusi maksas auto stāvvietu izveidi ap Rīgas centru, sarunā ar Latvijas Radio pavēstīja Rīgas Satiksmes valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens.

«Lai tiktu skaidrībā ar pieprasījuma un cenu sakrībām, mēs uz brīdi esam apturējuši stāvvietu tālāku attīstību,» norādīja L. Bemhens. «Kaut gan Rīgas domes apstiprinātā koncepcija paredz vēl tālāku šo attīstību - iešanu prom no centra - pašreiz mēs to vairs nedarām».

Rīgas Satiksmes vadītājs Latvijas Radio norādīja, ka nepieciešams izvērtēt nākotni – paskatīties, kāda izskatīsies ekonomiskā situācija un transporta plūsmas, un no tā arī spriest par stāvvietu efektivitāti.

Db.lv jau vēstīja, ka Rīgā plānots samazināt bezmaksas stāvvietu un palielināt maksas stāvvietu skaitu, jūnijā pavēstīja L. Bemhens.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Visdārgāk viens deputāta mandāts «izmaksājis» ZZS un Jaunajai Vienotībai

LETA, 07.10.2018

Sagaidot partiju apvienības Jaunā Vienotība 13. Saeimas vēlēšanu rezultātus.

Foto: Paula Čurkste/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viena Saeimas deputāta mandāta iegūšana vislielākos priekšvēlēšanu aģitācijas tēriņus ir prasījusi varas partijām Zaļo un zemnieku savienībai (ZZS) un «Jaunajai Vienotībai» (JV), liecina aģentūras LETA aprēķini, balstoties uz Korupcijas novērošanas un apkarošanas birojam (KNAB) sniegtajiem partiju provizoriskajiem priekšvēlēšanu tēriņiem.

Viena deputāta mandāta iegūšana ZZS varētu būt «izmaksājusi» ap 44 000 eiro, bet JV - ap 43 000 eiro. No šīm partijām tēriņu ziņā būtiski atpaliek «Saskaņa», kurai viens mandāts «izmaksājis» ap 21 000 eiro.

Pēc visu Latvijas iecirkņu balsu saskaitīšanas līderos ir Saskaņa, KPV LV un JKP

Citu partiju tēriņi bijuši būtiski mazāki: «Visu Latvijai!»-«Tēvzemei un brīvībai»/LNNK (VL-TB/LNNK) viena deputāta vieta «izmaksājusi» nedaudz virs 7500 eiro, «KPV LV» - ap 7500 eiro, «Attīstībai/Par» - nedaudz zem 7500 eiro, bet Jaunajai konservatīvajai partijai (JKP) - ap 5100 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

11 mīti par tulkošanu un tulkotājiem

Vasilijs Ragačevičs, «Skrivanek Baltic» direktors, 16.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Esam pārliecinājušies, ka cilvēkiem ir ļoti atšķirīgi priekšstati par valodu nozari, un sastapušies ar vairākiem diezgan izplatītiem mītiem par tulkotājiem un tulkošanu:

1. Visi cilvēki, kuri runā divās vai vairāk valodās, ir tulkotāji

Lieliskas valodu zināšanas vēl nenozīmē, ka cilvēks var būt labs tulkotājs. Tikai dažas no tulkotājam nepieciešamajām prasmēm un zināšanām − padziļinātas zināšanas kādā no svešvalodām, izpratne par tās sintaksi, morfoloģiju un stilistiku, izcilas tekstveides iemaņas, svarīgas ir arī zināšanas par kultūru un vidi, kurā attiecīgā svešvaloda tiek aktīvi lietota, ir jāspēj orientēties dažādās tehnoloģijās un uzņēmējdarbības jomās, plānot savu laiku, pārvarēt stresu un jābūt kritiskam pret sevi. Ne mazāk svarīgs ir radošums, kas palīdz domu pārcelt citas valodas skanējumā un, protams, arī izcilas dzimtās valodas zināšanas. Tulkotāji mācās daudzus gadus, lai apgūtu visas darbam nepieciešamās prasmes, turklāt viņu profesionālā pilnveide nekad neapstājas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

KNAB pārbaudīs Rīgas satiksmes lietā iesaistīto personu atbrīvošanai iemaksātās drošības naudas izcelsmi

LETA, 15.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) pārbaudīs SIA «Rīgas satiksme» (RS) iepirkumu krimināllietā aizdomās turēto atbrīvošanai iemaksātās drošības naudas izcelsmi.

KNAB atgādināja, ka, pildot likumā noteikto pienākumu pēc diviem mēnešiem atkārtoti izvērtēt apcietinājuma pamatotību, izmeklēšanas tiesneši laikā no 4.februāra līdz 14.februārim atkārtoti izskatīja jautājumu par nepieciešamajiem drošības līdzekļiem četrām apcietinātajām personām. Trijos gadījumos pieņemts lēmums mainīt drošības līdzekli no apcietinājuma uz drošības naudu attiecīgi 70 000, 100 000 un 200 000 eiro apmērā.

KNAB lūdza izmeklēšanas tiesnesim visām četrām personām pagarināt apcietinājuma termiņu, argumentējot ar konkrētiem faktiem, kurus šobrīd izmeklēšanās interesēs birojs nevarot izpaust.

Pret 70 000 eiro drošības naudu atbrīvots uzņēmējs Edgars Teterovskis, bet RS Infrastruktūras uzturēšanas un attīstības departamenta direktors Igors Volkinšteins un bijušais RS valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens no cietuma izlaists attiecīgi pret 100 000 un 200 000 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 1.februāra biļešu cenu līdz 1,15 eiro par braucienu plānots palielināt arī Rīgas mikroautobusos, informēja Rīgas domē.

Domē skaidro, ka oficiāli par šo jautājumu lems Rīgas domes Satiksmes departamenta autotransporta komercpārvadājumu licencēšanas komisija sēdē otrdien, 20.janvārī.

Mikroautobusu satiksmi Rīgā nodrošina pilnsabiedrība Rīgas Mikroautobusu satiksme.

Kā ziņots, ņemot vērā, ka valdība tā arī nav piekritusi sadarboties ar Rīgas domi pilsētas sabiedriskā transporta finansēšanā, kā arī to, ka ir traucēts piemērot atšķirīgus apmaksas noteikumus rīdziniekiem un nerīdziniekiem, no šī gada 1.februāra stāsies spēkā jaunas biļešu cenas Rīgas sabiedriskajā transportā, informēja Rīgas domē.

Pēc Rīgas satiksmes izmaksu aprēķiniem, jaunā pilnās biļetes cena Rīgas sabiedriskajā transportā no februāra būs 1,15 eiro. Tas nozīmē, ka ikvienam cilvēkam, kurš neietilpst kādā no pasažieru kategorijām, kam dome noteikusi atlaides, neatkarīgi no deklarētās dzīvesvietas biļete maksās 1,15 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iespējams, Rīgai nebūs nepieciešami visi iepirkumā plānotie trolejbusi; tad to izmaksas attiecīgi būs nedaudz vairāk kā 100 milj. eiro, pirmdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Tomēr tas būs zināms tikai pēc pieciem gadiem, kad pašvaldības SIA jau būs piegādāti 125 jaunie 18 metrus garie trolejbusi Škoda 27 TR. Tad tiks izvērtēts, vai ir nepieciešams piegādāt Rīgai vēl papildu 38 trolejbusus, norāda Rīgas satiksmes valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens.

«Mēs vienojāmies, ka piecu gadu laikā tiek piegādāti 125 trolejbusi, un ir iespēja nepieciešamības gadījumā piektajā gadā šo līgumu pagarināt skaita ziņā vēl uz 38 mašīnām. Līguma kopējā summa ir 131,8 milj. eiro, kas ietver arī šo iespējamo palielinājumu,» skaidro L. Bemhens, piebilstot – ja gadījumā nebūs nepieciešami papildu trolejbusi, tad arī līguma summa būs mazāka. Tie varētu būt nedaudz vairāk nekā 100 milj. eiro. Viena trolejbusa izmaksas ir aptuveni 800 tūkst. eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saistībā ar nepamatoti izmaksātām kompensācijām pašvaldības uzņēmumā SIA Rīgas satiksme Rīgas mērs Nils Ušakovs (SC) nolēmis no amata uz laiku atstādināt uzņēmuma valdes priekšsēdētāju Leonu Bemhenu.

Par RS valdes priekšsēdētāja pienākumu izpildītāju iecelta RS valdes locekle Irina Feļdmane.

Ušakovs žurnālistiem atgādināja, ka pērn RS tika sākts audits par kompensāciju izmaksāšanu trim bijušajiem RS valdes locekļiem - Igoram Žagaram, Igoram Volkinšteinam un Egilam Dīriņam, kam kopumā tika izmaksāts 51 tūkstotis latu.

«Saskaņā ar audita rezultātiem šīs kompensācijas izmaksātas, pārkāpjot tiesiskās normas,» viņš minēja. Normas pārkāptas gan saistībā ar nesaskaņotām iemaksām privātajā pensiju fondā, gan citām lietām.

Vienlaikus Rīgas mērs vērsa uzmanību uz to, ka visi trīs bijušie RS valdes locekļi saņemtās kompensācijas ir atmaksājuši atpakaļ un uzņēmumam nekādi zaudējumi nav radušies.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemās grīdas tramvaju cehu varētu izveidot divu gadu laikā, intervijā aģentūrai LETA pieļāva pašvaldības sabiedriskā transporta uzņēmuma Rīgas satiksme valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens.

Viņš norādīja, ka jaunais cehs ir projektēšanas stadijā un nekādām īpašām problēmām nevajadzētu būt. Pēc projektēšanas sekošot iepirkumi un celtniecība.

Par iespējamajām izmaksām varēšot runāt pēc projekta izstrādes, norādīja Rīgas satiksmes valdes priekšsēdētājs.

Speciāls cehs jaunajiem tramvajiem nepieciešams, jo tiem vairs nav vagonu, bet gan sastāvs ar trīs sekcijām, tramvajam ir arī zemā grīda un visas elektroiekārtas atrodas uz jumta.

Jaunais cehs būs 120 metrus garš, tajā atradīsies trīs sliežu ceļi. Plānots, ka cehā vienlaicīgi varēs apkopt sešus jaunos tramvajus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iespējas bez maksas novietot automašīnu Rīgas centrā samazināsies vēl - ielu malās esošo maksas stāvvietu attīstības plāns paredz nākotnē turpināt palielināt maksas stāvvietu skaitu galvaspilsētā, atklāj SIA Rīgas satiksme direktors Leons Bemhens.

Maksas autostāvvietu attīstības plānu apstiprina Rīgas satiksmes valde, un atbilstoši šim plānam tuvākajā laikā vēl 200 vietās par stāvvietu būs jāmaksā - maksas stāvvietas tiks ierīkotas Briāna ielā, Miera ielā, Stabu ielā, Dzirnavu ielā un Riepnieku ielā.

Rīgas satiksme patlaban apkalpo 4860 maksas stāvvietas Rīgā, bet pēc palielinājuma to jau būs 5060.

Bemhens skaidroja, ka pilsētas mērķis ir samazināt privātā transporta piekļuvi pilsētas centram, lai tādā veidā atslogotu no sastrēgumiem. Viņš norādīja, ka maksa par stāvvietu saīsina stāvēšanas laiku, tādējādi ir vieglāk atrast vietu, kur novietot auto, un samazinās meklējošo automobiļu, kas riņķo ap kvartāliem, skaits ielās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Gada laikā Rīgas Satiksme atlaidusi 20 uzticību zaudējušu autostāvvietu kontrolieru

Dienas Bizness, 23.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējo 12 mēnešu laikā Rīgas satiksmei (RS) nācies atlaist aptuveni 20 autostāvvietu kontrolieru, kas zaudējuši darba devēja uzticību saistībā ar nesankcionētām darbībām, sacīja RS valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens.

Sarunā ar Latvijas Radio viņš norādīja, ka nesankcionētās darbības bijušas nereģistrēšana, kvīts neizsniegšana, automašīnas riteņa bloķētāja noņemšana bez maksas un citas darbības.

RS vadītājs uzsvēra, ka lielākā daļa uzņēmuma darbinieku strādā godīgi un ir sava uzņēmuma patrioti, tomēr atrodoties tādi, kas izmantos dienesta stāvokli, sevišķi, ja tas ir saistīts ar skaidru naudu.

Komentējot iepriekš izskanējušo informāciju, ka RS un Rīgas satiksmes departamenta pārstāvjiem ir nodrošināta iespēja izvairīties no maksas par autostāvvietu un soda naudas, L. Bemhens uzsvēra, ka par stāvvietu izmantošanu ir jāmaksā visiem, izņemot īpašas grupas, kuras noteiktas normatīvajos aktos. RS vadītājs pastāstīja, ka šāda iespēja ir darbiniekiem, kuru darba pienākumi ir saistīti ar stāvvietu uzraudzību un remontu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Tuvākajā laikā ar biogāzi darbināmi autobusi nav gaidāmi

Elīna Pankovska, 30.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patlaban SIA Rīgas satiksme turpina uzsāktos izpētes darbus par iespēju pilsētas autobusos izmantot atjaunojamos energoresursus, piemēram, biogāzi.

Tomēr, kad biogāzi varētu reāli sākt izmatot autobusu darbināšanai, patlaban pateikt nevar, Rīgas domes Satiksmes un transporta komitejas sēdē norādīja Rīgas satiksmes vadītājs Leonīds Bemhens. Viņš skaidroja, ka citur pasaulē šādām programmām ir atbalsts no valsts. Piemēram, Zviedrijā esot izstrādāta speciāla valdības programma. Ar gāzi darbināmi autobusi kursējot gan Stokholmā, gan Gēteborgā, kurā pavisam ieviesti 80 šādi satiksmes autobusi.

«Jābūt valsts programmai, vai arī Rīgai ir jāizstrādā sava programma, lai šo projektu varētu virzīt tālāk un runāt par kādu finansējumu,» atzīmēja L.Bemhens. Viņš arī piebilda, ka Rīgas satiksme nodarbojas ar tehnisko risinājumu izpēti, kā pārbūvēt un pielāgot esošos autobusus, lai tie darbotos ar biogāzi, kā arī tiek meklēti risinājumi gāzes uzglabāšanas un uzpildes funkcijām.

Komentāri

Pievienot komentāru