Mazais bizness

Bērnu iedvesmoti,
 sāk kārumu ražošanu 


Anda Asere, 04.02.2013

SIA Biograph Organic Sweets ražoto bioloģisko saldumu Augļu kubi pirmsākumi meklējami virtuvē pirms četriem gadiem, un tagad tie top īstā ražotnē, stāsta uzņēmuma īpašnieki Didzis Desainis un Renārs Nadrickis.

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Četru gadu eksperimenti virtuvē noved pie Augļu kubu ražošanas sākšanas.

SIA Biograph Organic Sweets JIC biznesa inkubatora paspārnē ražo bioloģiskus saldumus Augļu kubi, kas gatavoti no āboliem un ogām. Idejas autoriem Didzim Desainim un Renāram Nadrickim ir bērni, kuriem, protams, garšo saldumi. Taču tēvi, pētot, kas slēpjas kārumu paciņā, sapratuši, ka negribēja, lai viņu atvases ko tādu ēstu, un vēlējās piedāvāt dabiskāku, veselīgāku alternatīvu. «Lēnītēm, bakstoties mājās pa virtuvi, nonācām līdz rezultātam. Gadu pavadījām «ierakumos», eksperimentējot virtuvē. Kad kaut kas bija sanācis, devāmies pie speciālistiem Latvijas Lauksaimniecības universitātē, kuri bija pretimnākoši. Tad gājām uz JIC biznesa inkubatoru, kur arī mūs atbalstīja. Esam pateicīgi tiem cilvēkiem, kuri mūs sadzirdēja, jo, izņemot stāstu, mums nebija nekā,» saka D. Desainis. Tolaik viņiem bija tikai produkta dizains un saldumu paraugi, ko nevarot pat salīdzināt ar pašlaik ražotajiem.

Kopš eksperimentiem virtuvē pagājuši četri gadi. «Visās mācību grāmatās raksta, ka jaunu produktu izstrāde ilgst divarpus līdz trīs gadus. Kad es to lasīju, vīpsnāju – ko tik ilgi var domāt? Kad pats reāli ar to saskāros, sapratu, ka grāmatās raksta patiesību,» stāsta D. Desainis.

Uzņēmums šobrīd strādā t.s. mājražotāja statusā un kopš pagājušā gada septembra ražo Augļu kubus, ar kuriem potenciālos pircējus iepazīstina tirdziņos. Pavisam drīz paredzēts nokārtot atlikušās formalitātes, lai pārietu ražotāja statusā un varētu saldumus realizēt arī veikalos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Biznesa inkubatora Augļu Kubi dodas uz lielveikaliem

Gunta Kursiša, 02.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums Biograph organic sweets, kas ražo ekoloģiskus saldumus – Augļu Kubus, uzsācis sadarbību ar pārtikas lielveikaliem, informē JIC biznesa inkubatora pārstāvji.

Šobrīd Augļi Kubi nopērkami tirdzniecības centrā Stockmann, un pašlaik risinās sarunas par sadarbību ar citiem pārtikas lielveikaliem. Līdz šim Augļi Kubi bija nopērkami zaļo produktu tirdziņos, gadatirgos no pašiem ražotājiem un specializēto ekoloģisku produktu veikalos Rīgā un citās Latvijas pilsētās.

Augļu Kubi radīti pērn, Biograph organic sweets sadarbojoties ar Latvijas Lauksaimniecības universitātes pārtikas nozares zinātniekiem. Uzņēmums patlaban ražo trīs dažādu veidu – aveņu, melleņu un upeņu - Augļu Kubus. Saldumi saņēmuši Eiropas Savienības ekoloģiskas pārtikas sertifikātu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Kā iepatikties tirdziņa rīkotājiem?

Anda Asere, 10.06.2013

Una Meiberga, Kalnciema ielas tirdziņa kultūras programmas vadītāja.

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liela daļa jauno uzņēmēju, amatnieku un dizaineru pirmo reizi sabiedrībai sevi parāda tirdziņos.

Prasības, lai iepatiktos tirdziņu rīkotājiem, ir visai vienkāršas – jāatbilst konkrētā tirgus standartiem un koncepcijai (ražots Latvijā, kvalitatīvs, atšķirīgs). Grūtāks uzdevums būs iepatikties pircējiem, kuri savu atzinību pauž ar naudas maka atvēršanu.

«Lai iepatiktos tirdziņu rīkotājiem, jāatbilst to standartiem,» apstiprina Una Meiberga, Kalnciema ielas tirdziņa kultūras programmas vadītāja. Kalnciema ielas tirdziņa gadījumā tie ir vietējās izcelsmes produkti ar uzticamu izcelsmi, no zaļi domājošiem zemniekiem.

Attiecībā uz amatniecības izstrādājumiem izvēle nereti ir diezgan subjektīva un atkarīga no organizatoru gaumes. Tie izvēlas ko jaunu un nebijušu, tāpat jābūt ticībai, ka būs pieprasījums. Svarīgs aspekts ir kvalitāte, norāda U. Meiberga.

Komentāri

Pievienot komentāru