Bērzu sulas krēma bundžiņā 

Bērzu sulas var ne vien dzert, bet arī, īpaši apstrādātas un pievienotas kosmētikas krēmam, smērēt uz sejas, lai aizkavētu ādas novecošanos.

Anda Asere, 2012. gada 08. novembris plkst. 8:15

Sākotnēji dabīgās kosmētikas SIA Madara Cosmetics produktu sortiments bija neliels - četri produkti, bet sešos gados tas ir palielinājies līdz vairāk nekā 40. Jaunākā produktu līnijā Time Miracle ietilpst vairāki produkti pret novecošanos. «Jau no paša sākuma pircēji jautāja par pretnovecošanas līdzekļiem. Ņemot vērā Eiropas un citu valstu demogrāfiju, šo līdzekļu mērķauditorija ir augoša. Nolēmām - ja Madara ražotu pretnovecošanās produktus, tie būtu efektīvākie pretnovecošanās produkti dabiskajā kosmētikā pasaulē. Tās ir lielas ambīcijas,» neslēpj SIA Madara Cosmetics dibinātāja Lotte Tisenkopfa.

Kosmētikas krēmā lielāko daļu visbiežāk veido ūdens - apmēram 50%. Tas ir nepieciešams, jo ūdens šķīdina aktīvās, ūdenī šķīstošās vielas, piemēram, vitamīnus, un ir jāveido emulsija, kas gan ūdenī, gan eļļā šķīstošās vielas nogādātu ādas dziļākajos slāņos. Tajā pašā laikā ūdenim nepiemīt nekāda aktīvā funkcija - ūdens uz ādas šūnām neiedarbojas ne pozitīvi, ne negatīvi, ūdens ir nesējviela. «Tādēļ radās ideja aizstāt ūdeni ar kaut ko, kas ādas šūnām sniegtu efektu. Domājot, ar ko to aizstāt, lūkojāmies dabā, kultūrā, un pirmā ideja bija aizstāt ūdeni ar bērzu sulām,» stāsta L. Tisenkopfa. Saprotot, ka konservēt bērzu sulu būs ļoti sarežģīti, jo tā fermentējas jau nākamajā dienā, šī ideja sākotnēji atmesta. Taču pēc kāda laika uzņēmums atgriezās pie šīs ieceres, pievērsās konservācijas procesu pētījumiem. Kopumā tas aizņēma divus gadus. «Saprotot, ka virzāmies uz pozitīvu rezultātu, ķērāmies pie bērzu sulu izpētes, lai noskaidrotu, kā tā ietekmē ādas šūnas,» viņa teic. Līdz šim par bērzu sulām nav bijusi nekāda zinātniska informācija - tikai etnozināšanas.

Kopīgi strādājot ar Latvijas universitāšu pētniekiem, atklājās, ka bērzu sula veicina kolagēna sintēzi ādā, šūnu augšanu, aizsargā pret vides kaitīgo ietekmi. Pētījumu rezultāti vainagojušies jaunajā produktu līnijā Time Miracle, ko uzņēmums pieteicis konkursa Eksporta un inovācijas balva 2012 kategorijā Inovatīvākais produkts.

Ar citiem uzņēmumiem, kas šogad pretendē uz Eksporta un Inovācijas balvu 2011 variet iepazīties, klikšķinot šeit!

Visu rakstu lasiet laikrakstā Dienas bizness.

Laikraksta abonentiem elektroniskā versija DB arhīvā.

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2012. gada 31. oktobris plkst. 8:30

Kurzemes biznesa inkubatora SIA Bogema Lingerie sākusi ražot antibaketriālu krūšturi barojošajām...

2012. gada 01. novembris plkst. 7:55

SIA Lauma Fabrics ražotos veļas materiālus iepērk arī Eiropā populāru zīmolu preču...

2012. gada 25. oktobris plkst. 19:43

Latvijā tapušo tīkla uzraudzības risinājumu Zabbix pazīst vismaz 30 valstīs, tam ir...

2012. gada 25. oktobris plkst. 10:07

Teikt, ka e-pasta mārketings ir spams, ir tas pats, kas apgalvot, ka...

2012. gada 24. oktobris plkst. 14:44

SIA Latvijas humusvielu institūts ražo dabiskus mēslošanas līdzekļus no īpaši apstrādātas...

Nepalaid garām

Alus pasaule ir daudz plašāka, nekā varētu iedomāties, stāsta šī dzēriena someljē...

SIA Rešetilovs aizvirzās no krīzes, ko uzņēmums savā 28 gadu pastāvēšanas laikā...

Nepilniem 40 000 mikrouzņēmuma nodokļa maksātājiem var nākties domāt par savu nākotni,...

Šefpavārs Maksims Cekots, atverot restorānu Max Cekot Kitchen Rīgā, Torņkalnā, kurā piedāvā...

Lai gan konkurence elektronikas mūzikas instrumentu ražošanas segmentā ik gadu saasinās, SIA...