Biznesa eskalators: Kristības Latvijas tirgū

2014. gada 26. maijs plkst. 11:04
Autors: Anda Asere
Sadaļa: Raksti
Dalies ar šo rakstu

Klientu ir daudz, vēlmju ir daudz, un darbu – vēl vairāk

Par pieredzi projektā Biznesa eskalators saka gultasveļas šūšanas uzņēmuma Zigzag Factory vadītājs Dāvids Grāveris. Projekta ietvaros tam nācies vienlaikus darīt visu – informēt klientus, pieņemt pasūtījumus, šūt un pabeigt mājaslapas iz- strādi. Projektu D. Grāveris vērtē kā kristības Latvijas tirgū, jo interneta vietne pat vēl nebija pieejama publiski, kad jau vajadzēja izpildīt klientu pasūtījumus.

Noskaidro vēlmes

T/p Alfa klienti apliecināja, ka viņiem radošuma un gaumes netrūkstot. «Neatsveramā lieta ir tā, ko klienti mums ir pastāstījuši par savām vēlmēm, sajūtām par audumu. Tas ir pats dārgākais ieguvums, jo mūsu nākotnes jaunie produkti ir tieši viņu pirksts,» norāda D. Grāveris. Sākumā viņam licies, ka Alfā apgrozās tikai gala patērētāji, taču uzņēmumam ir izdevies iegūt arī jaunus sadarbības partnerus.

Vai uzņēmuma produktam ir piemērots tirdzniecības centrs? D. Grāveris atbild apstiprinoši – cilvēkiem taču ir ērti pa ceļam pēc pārtikas izvēlēties lietas, ar ko atsvaidzināt savas guļamistabas noskaņu.

Zigzag Factory piedāvā Latvijā radīta oriģināla dizaina gultasveļu, kuras ražošanā izmanto dabīgu audumu tencelu, kas izgatavots no eikalipta šķiedras. Audums ir termoregulējošs, nesviedrē, neelektrizējas, neizraisa kairinājumu, kavē baktēriju rašanos u.c.

Uzņēmums piedāvā iespēju izvēlēties sev tīkamu gultasveļas dizainu, par kādu jau sen sapņots. «Klients var izvēlēties krāsu palagam. Vienu virspalaga un spilvendrānas pusi var miksēt no dažādām krāsām. Spilvendrāna un virspalaga otru pusi aicinām izvēlēties no vienas krāsas, lai var izbaudīt audumu,» saka D. Grāveris. Projekta gaitā viņš novērojis, ka pircējiem patīk dažādas krāsas – sākot no ziloņkaula toņa līdz tumši brūnam, izvēlas arī zaļu un violetu krāsu toņus.

Nesen darboties sākusi uzņēmuma mājaslapa, kur pieejama tiešsaistes dizaina darbnīca jeb konstruktors, kas sniedz vienkāršu iespēju pašam piedalīties gultasveļas dizaina izstrādē.

Projekta gaitā papildu gultasveļai klienti vēlējās pasūtīt arī halātus, galdautus, kabats- lakatiņus. «Esam daudzpusīga komanda arī ražošanā, līdz ar to tas nebija grūti. Protams, negāja tik raiti kā ar pārbaudītām piegrieztnēm. Daļu no šiem produktiem iekļausim pastāvīgā sortimentā,» sola uzņēmējs. Viņš ķeršoties arī pie eksporta attīstīšanas.

Citi var mācīties

«Patīkami pārsteidza Zigzag Factory – kā puisis strādāja, vērojot garāmgājēju plūsmu un cenšoties viņus uzrunāt. Viņš patīkami izcēlās ar proaktivitāti. Runājot ar potenciālo klientu, viņš stāsta ar lepnumu un izpratni par produktu,» vērtē Mercuri International valdes loceklis Dz. Koknēvičs. Arī t/s Alfa menedžere Liene Apine paslavē prasmīgu pārdošanu. «No tā vajadzētu pamācīties jebkuram pārdevējam – klientiem piedāvā auduma paraudziņus, ko paņemt līdzi uz mājām un izdomāt, kādās krāsās gribētu savu komplektu. Ja pircējam nav pārliecības par to, ka produkts tik ļoti patiks, lai pirktu visu komplektu, pārdevējs pamēģināšanai ierosina nopirkt tikai palagu,» viņa skaidro. Eksperti Zigzag Factory ieteica izveidot minigultu, demonstrēt audumu paraugus. Dz. Koknēvičs rosina vēl vairāk fokusēties uz klienta vajadzībām, runāt klientam vēl draudzīgākā valodā. Arī Band Eleven dibinātājs Mārtiņš Barānovs norāda, ka nepieciešams atrast veidu, kā cilvēki uz vietas var kaut vai apmēram noteikt nepieciešamās gultasveļas izmērus.

Eksotisks materiāls ir labs mārketinga instruments, bet līdzīgu triku izmanto daudzi. Ja audums ir vienīgā pievienotā vērtība, biznesam ir risks palikt hobija līmenī. «Šķiet, uzņēmumā ietvertais vārds factory ir pretrunā ar premium līmeņa produktu, ar individuālas izgatavošanas iespējām,» domā Dienas Biznesa valdes loceklis Jānis Ogsts.

Dalies ar šo rakstu