Mārtiņš Barānovs

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Biznesa eskalators: Lai pārdotu, ir jāuzrunā 

Var uzrunāt tikai tos cilvēkus, kuri ir pārliecinoši ieinteresēti, bet var arī saņemt drosmi un stāstīt par sevi citiem un cerēt, ka kādam tas būs interesanti

Anda Asere
, 2014. gada 01. septembris plkst. 15:42

Šī mēneša dalībnieces bija samērā neaktīvas klientu uzrunāšanā, taču, lai pārdotu, ir jāuzrunā, atgādina Dzintars Koknēvičs, SIA Mercuri International valdes loceklis. Viņš gan mierina, ka mazaktīva pārdošana ir kopēja «slimība» cilvēkiem, kuri nesen strādā tirdzniecībā. Vērtējot pārdevēju darbu, Dz. Koknēvičs teic, ka viss ir kārtībā, kad ir iesākusies saruna, tad potenciālajam klientam viss tiek izstāstīts, taču viņš iesaka pašiem aktīvāk uzrunāt garāmgājējus. «Vajadzētu aktīvāk meklēt kontaktu ar klientiem,» iesaka Dz. Koknēvičs.

Pārdomāts izkārtojums


«Uzskatu, ka abiem projekta dalībniekiem klājas labi, jo abu sortiments ir zināmā mērā unikāls un reti atrodams. Kā jau allaž, ir lietas, kuras pilnveidojot var nonākt līdz labākiem rezultātiem. Piemēram, preču izkārtojums stendā ir lieta, ar kuru padomāt, jo pārsātināts preču izkārtojums var radīt nevēlamu iespaidu un vairumā gadījumu liecina par produkta zemo vērtību, tātad arī cenu,» saka Mārtiņš Barānovs, zīmolu un dizaina aģentūras Brand Eleven dibinātājs. Vēl viņš aicina izvērtēt, vai produkta iepakojums atbilst vēlamajam zīmola pozicionējumam. Eksperts piebilst, ka, izkārtojot stendu, produktu iepakojumu (kastes) vairumā gadījumu nav vērts eksponēt, jo vieta ir ierobežota un klienti nepērk kastes, bet gan to saturu. Tāpēc, atvēlot vietu kastēm, tiek aizņemta vieta, kur varētu izvietot preci. «Ņemot vērā dalībnieku preču pozicionējumu un pirmsskolas laiku, domāju, ka rezultāti un ieguldītie resursi atmaksāsies ar uzviju,» viņš vērtē.

Nišas produkti


«Uzņēmumam Ducis Variations ir interesanta biznesa ideja, taču, kā jau visiem labiem nišas produktiem, vietējā tirgū pircēju skaits varētu būt ierobežots vai pat nepietiekams, tāpēc jācenšas atrast veidu, kā piedāvāt savu preci ārzemēs. Jau tagad uzņēmuma mājaslapā ir iespēja izvēlēties arī citas piegādes valstis, bet ir samērā grūti atrast, kur nomainīt lapas valodu. Kad ir izdevies pāriet uz angļu valodu, daļa teksta ir angliski, bet daļa joprojām ir latviski. Derētu uzlabot tulkojumu,» iesaka Jānis Ogsts, laikraksta Dienas Bizness valdes loceklis. Viņa skatījumā bērniem samērā ātri apnīk rotaļlietas, tāpēc J. Ogsts bažījas par preču ilglaicīgumu. Vienlaikus viņš slavē Ducis Variations izvēlētās krāsas, kas pretēji šobrīd bieži izmantotajiem dabiskajiem toņiem ir spilgtas. «Manā skatījumā nav labais tonis nosaukumā miksēt angļu un latviešu valodu – latviski mulsina «variations», bet angliski – «ducis». Tāpēc ir grūti saprast, kādai mērķauditorijai produkts domāts – vietējiem vai ārzemniekiem,» spriež J. Ogsts. Viņaprāt, par labu nāktu vairāk fokusēta koncepcija.

Runājot par otru dalībnieku Glam Collection, viņš norāda, ka izvēlētais segments ir ļoti šaurs, tāpēc būtu ieteicams paplašināt sortimentu un pārdošanas kanālus, visticamāk – 
ārzemēs. Uzņēmumam šobrīd ir profils draugiem.lv. Viņa skatījumā tam derētu arī sava mājaslapa, kur informācija būtu pārskatāmāka. «Pagaidām izskatās, ka uzņēmums koncentrējas uz aksesuāriem, kas papildina citus tērpus, piemēram, piepērk stilīgu šlipsīti citur nopirktam uzvalkam. Pozitīvi ir tas, ka uzņēmums piedāvā aksesuārus ne tikai mazām meitenēm, bet arī zēniem. Ņemot vērā, ka uzņēmums sevi sauc par glamūrīgu apģērbu un aksesuāru zīmolu, gribētos vairāk informācijas par to, kur un kā šie produkti top,» teic J. Ogsts.

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Nepalaid garām

SIA Rešetilovs aizvirzās no krīzes, ko uzņēmums savā 28 gadu pastāvēšanas laikā...

Nepilniem 40 000 mikrouzņēmuma nodokļa maksātājiem var nākties domāt par savu nākotni,...

Šefpavārs Maksims Cekots, atverot restorānu Max Cekot Kitchen Rīgā, Torņkalnā, kurā piedāvā...

Lai gan konkurence elektronikas mūzikas instrumentu ražošanas segmentā ik gadu saasinās, SIA...

Investējot 15 miljonus eiro, Salienā, Babītes novada Piņķos uzsākta King's College Britu...

No šīs sadaļas
2014. gada 01. septembris plkst. 15:28

Tirdzniecības centru mēneša laikā apmeklē visdažādākie
 cilvēki, un tas dod daudz materiāla...

2014. gada 01. septembris plkst. 12:30

Skolas iela pēdējos gados kļuvusi dzīvelīgāka; durvis vēris ne viens vien ēdināšanas...

2014. gada 01. septembris plkst. 11:58

Konkurences padome (KP) pieņēmusi lēmumu atļaut AS Virši-A, SIA Viršu nekustamie īpašumi...

2014. gada 01. septembris plkst. 10:45

Gaidāms, ka pirmie AirDog bezpilota lidaparāti pie klientiem varētu tikt izsūtīti novembrī,...

2014. gada 01. septembris plkst. 10:30

Mēnesis, kas pavadīts t/p Alfa, apģērbu un aksesuāru zīmolam Glam Collection sniedzis...

2014. gada 29. augusts plkst. 14:29

Šā gada jūlijā, salīdzinot ar jūniju, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums...

2014. gada 29. augusts plkst. 11:48

Konkurences padome (KP) pieņēmusi lēmumu atļaut degvielas tirgotāju - Dinaz zīmola īpašnieka...

2014. gada 27. augusts plkst. 8:13

Auto aizsardzības sistēmu izgudrotājs un ražotājs SIA Autonams šogad izmēģinās jaunu eksporta...

2014. gada 26. augusts plkst. 16:24

Pateicoties pagājušajā nedēļā sāktajai akcijai, kuras laikā koncerna Food Union piena produkcijai...

2014. gada 26. augusts plkst. 13:17

MAXIMA GRUPĖ, kurai pieder mazumtirdzniecības uzņēmumi Lietuvā, Latvijā, Igaunijā, Polijā un...