Biznesa ideja: Iedod aukstuma šoku 

Pagaidām Latvijā kriosaunas nav savairojušās tik kuplā skaitā kā savulaik solāriji, šīs metodes popularitāte pieaug lēnām

Linda Zalāne, 24.4.2018
1/7

Kristīne Pētersone (pa labi)

Foto: Ieva Leiniša/LETA

Latvijā krioterapijas pirmsākumi meklējami pirms aptuveni 15 gadiem, kad atvērti pirmie saloni, kur saņemt aukstuma devu.

Gadu gaitā Rīgā tirgus dalībnieku sastāvs ir mainījies, taču skaits – ne. Patlaban ir trīs vietas, kur iespējams uz dažām minūtēm sajust mīnus 130-160 grādu lielu salu. Pēdējos gados šādi centri atvērti daudzviet reģionos.

«Šajā jomā darbojos devīto gadu, un daudzi mani kolēģi ir bijušie klienti, kuriem pašiem iepatikusies procedūra, un viņi saredzēja biznesa iespējas. Domāju, ka reģionos atvērt šādu centru nav viegli, tomēr ir izdarāmi. Lai sāktu, jārēķinās ar 15 līdz 50 tūkst. eiro lielām investīcijām. Šajā summā ietilpst gan pašas saunas iegāde, gan telpu remonts. Summas amplitūda ir tik plaša, jo var iegādāties gan jaunu, gan lietotu tehniku,» skaidro veselības centra Krio (SIA KVK Risinājumi) vadītāja Kristīne Pētersone. Taujāta, kādēļ Latvijā aukstuma terapija vēl nepiedzīvo tādu popularitātes vilni kā savulaik solāriji, viņa spriež, ka bizness ir specifisks un negarantē ātru peļņu. Turklāt šī procedūra vēl aizvien Latvijā ir jaunums, līdz ar to centra vai salona personālam ir jābūt zinošam par aukstuma terapijas iedarbību, kā arī jāmotivē un jāiedrošina cilvēks kāpt iekšā kupolā, kas sola stindzinoši aukstas sajūtas. Emocijas ir dažādas – gan skaļa iekliegšanās, gan pilnīga koncentrēšanās bez jūtu izrādīšanas. Tieši šādi visbiežāk uzvedoties vīrieši, kuri ir arī lojālākie klienti. Viņi apzinās šīs procedūras ieguvumus un to, ka, neslimojot un labi izguļoties, viņi varēs produktīvāk strādāt, viņa spriež.

«Man pašai bija nepieciešamība pēc šīs procedūras, tāpēc radās ideja par to, lai krioterapijas procedūras būtu pieejamas arī ārpus Rīgas, proti, Jelgavā un Dobelē. Nekas tamlīdzīgs iepriekš tur nebija bijis. Biznesa sākšanai ņemts aizdevums mazlietotas iekārtas iegādei Altum starta programmā – piecu tūkst. eiro apmērā, bet salona atvēršanai nepieciešamā summa bija līdz desmit tūkst. eiro,» pieredzē dalās Krio Jelgava un Krio Dobele (SIA Krio I.S.) īpašniece Inese Šķērsta. Viņa atklāj, ka sākt biznesu šajā nišā nebija grūti. Problemātiski bija atrast piemērotas telpas, jo, lai nodrošinātu procedūru, ir nepieciešams šķidrais slāpeklis, kas tiek pildīts lielās tvertnēs, kas apgrūtina piebraukšanu, izkraušanu un pievienošanu kabīnei.

Visu rakstu Iedod aukstuma šoku lasiet 24. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness.

Tevi varētu interesēt

Reklāmas tehnoloģiju jaunuzņēmums Setupad izstrādājis reklāmu automātisku pārdošanas sistēmu,...

Jelgavā veikals Daba, kas jau desmit gadus tirgo ekoloģiskus produktus un Latvijā...

Suvenīru un dizaina preču uzņēmumam SIA Typical ir divas pastkaršu kolekcijas –...

SIA Coolored izdod pieaugušo krāsojamo grāmatu Sounds of the City; drīzumā iznāks...

Attīstoties attālinātajai tirdzniecībai, SIA Urbys kā alternatīvu sabiedriskā transporta biļešu...

Nepalaid garām

Tiesvedību un to radīto sarežģījumu dēļ Lielupes apkaimē slēgtais restorāns "36.līnija" atsācis...

Ir būtiski runāt par privātās dzīves, interešu un plānu saskaņošanu ar darbu, nevis...

Tiesa noraidījusi nogalinātā maksātnespējas administratora Mārtiņa Bunkus brāļa prasību pret...

Pasaules parādi turpina augt, un vairāki finanšu procesu pētnieki brīdina, ka tam...

Skotijai ir viskijs, Somijai ir Nokia, Itālijai ir makaroni,Meksikai ir tekila, Karību...

Norisinājusies ikgadējā Dienas Biznesa rīkotā TOP 500 apbalvošanas ceremonija, kurā tiek atvērts...

No šīs sadaļas

Kalnciema kvartāla tirgus šobrīd ir iepirkšanās vieta, taču, ko paši tirgotāji domā...

Ģimenes uzņēmums SIA Rozīne, kurš ir izveidots 2006. gadā, gatavo mājas saldējumu...

Uzņēmumu «Gamechanger Audio» dibināja 2015. gada novembrī četri draugi, uzsākot strādāt pie...

Uzņēmēja pieredze: Kārlis Mišinskis, Rīgas Dzirnavnieks...

SIA BlindArt izstrādājusi interjera un modes produktu līniju BurBur no auduma, kas...

Grantu programmā «Atspēriens» ir izvērtētas iesniegtās idejas un noteikti 10 finālisti, kuriem...

Sestdien, 21. aprīlī, Kalnciema kvartālā pirmo reizi notiek «Etsy tirgus». Tajā piedalās...

SIA Ziedu enerģija apgrozījums no 21 tūkstoša eiro 2010. gadā ir izaudzis...

Uzņēmēja pieredze: Endijs Bērziņš, Vēl Vairāk Saules...

Ēdināšanas pakalpojumu sniedzējs «Stock Pot» maijā plāno atvērt savu trešo ēdināšanas vietu...