Jaunākais izdevums

Kanādas viedtelefonu ražošanas uzņēmums BlackBerry otrdien paziņoja, ka pārtrauks patērētājiem piedāvāt Classic sērijas viedtelefonus ar tastatūru, šādu lēmumu skaidrojot ar pūliņiem modernizēt piedāvāto tālruņu klāstu.

Kompānijas izpilddirektors Ralfs Pini norādīja, ka BlackBerry Classic un tā slavenā tastatūra vairs nebūs uzņēmuma produktu portfelī.

Vienlaikus BlackBerry sola turpināt atbalstīt BlackBerry 10 operētājsistēmu ar atjauninājumiem.

BlackBerry šā biznesa gada pirmajā ceturksnī, kas noslēdzās maijā, strādāja ar 670 miljonu ASV dolāru (601,1 miljona eiro) zaudējumiem, ņemot vērā restrukturizācijas izdevumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zīmola "Blackberry" viedtālruņu nākotne šobrīd nav skaidra, vēsta "CNN".

Elektronikas uzņēmums "TCL Communication", kas izgatavo "BlackBerry" viedtālruņus, paziņojis, ka partnerība ir beigusies un augustā tas pārtrauks "BlackBerry" zīmola mobilo ierīču pārdošanu.

"TCL" vairs nav tiesību "izstrādāt, ražot vai pārdot" jaunas "Blackberry" ierīces, teikts kompānijas paziņojumā. "TCL" turpinās atbalstīt esošās ierīces ar klientu un garantijas apkalpošanu līdz 2022. gadam.

Šobrīd nav informācijas, vai "BlackBerry" sadarbosies ar citu ražošanas uzņēmumu, lai turpinātu ierīču pārdošanu.

"TCL Communication" sadarbojās ar "BlackBerry" "KEY" sērijas viedtālruņu ražošanā, ieskaitot "BlackBerry KEYonne Motion", "KEY2" un "KEY2 LE".

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Tehnoloģiju apskats: Kazene atdzimst vēsturiskajā izskatā

Jānis Vēvers, 15.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

BlackBerry KEYOne piedāvā lietotājiem sen aizmirstu lietu – no reāli sataustāmām pogām veidotu pilnu qwerty klaviatūru

Pārcietis kritienu no viedtelefonu tirgus pašām virsotnēm, balansējis uz bankrota robežas, līdz beidzot nonācis Ķīnas kompānijas TCL īpašumā, BlackBerry zīmols apņēmīgi stutējas kājās. Patērētāju intereses atgūšanai sagatavotais KEYOne ļoti atgādina zīmola populārākos modeļus no desmitgades sākuma – pilna fizisku taustiņu qwerty klaviatūra zem ekrāna, ierastais aizmugurējā vāka dizains un tikai «kazenei» raksturīgās lietotnes un servisi. Vienīgi tagad atmesta pašu operētājsistēma, un ierīce darbojas ar Android.

Dizains

Lai arī BlackBerry ziedu laiks globālajā viedtelefonu tirgū nebija ilgs, savu nospiedumu tas noteikti atstāja. Izdzirdot šo nosaukumu, daudziem lietotājiem pirmās asociācijas ir ar sataustāmo klaviatūru. Lai arī šodien valda tendence izstiept ekrānu pa visu pieejamo virsmu un atbrīvoties no pogām, BlackBerry palikuši uzticīgi sev. KEYOne no jebkura cita telefona veikala plauktā var atšķirt pēc četrām pogu rindām zem ekrāna. Tās aizņem aptuveni piekto daļu no pieejamā laukuma. Un, lai arī tālrunis nav mazs, virs pogām vietas pietiek tikai 4,5 collu ekrānam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Pieredze darbā Skype devusi iedvesmu attīstīt savu uzņēmumu

Kārlis Vasulis, speciāli DB, 29.03.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pieredze darbā Skype devusi iedvesmu attīstīt uzņēmumu, kas piedāvā nišas pakalpojumus IT nozarē

SIA TestDevLab izveidotāji un vadītāji Ervins Grīnfelds un Andrejs Frišfelds ideju radīt kompāniju, kas nodrošina dažādu lietotņu jeb aplikāciju testēšanas servisu, guvuši, strādājot Skype. E. Grīnfelds igauņu radītajā mega zīmolā vadīja komandu, kas nodarbojās ar Skype mobilo lietotņu izstrādi iPhone un citām iOS ierīcēm. A. Frišfelds savukārt bija atbildīgs par kvalitātes nodrošināšanas un testēšanas inženieru komandām, kuri strādāja ar Skype lietotnēm BlackBerry un dažādām Android ierīcēm.

Pieredze lieti noderējusi, lai 2011. gada nogalē dibinātu savu uzņēmumu. Šobrīd uzņēmumam ir divi ofisi – viens Rīgā, bet otrs Ventspilī. «Gadu no gada dubultojam apgrozījumu, mērķis ir to turpināt, bet ar nosacījumu, ka tas nenotiek tikai uz jaunu darbinieku rēķina. Jācenšas radīt lielākas pievienotās vērtības produktus,» norāda E. Grīnfelds. Pērno gadu kompānija noslēdza ar teju 2,3 milj. eiro apgrozījumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju vizionāra Stīva Džobsa mantojums turpina noteikt globālo modi; kompānijai kapes min lētie konkurenti

Daži šai sakarā apcer, cik ātri skrien laiks, citi – ka ir jau tā pierasts, ka šādi, šķiet, ir bijis vienmēr, tomēr fakts paliek fakts – iPhone un viedtālrunim vispār nupat ir apritējusi desmitā gadskārta. Pasaule šā produkta dēļ ir kļuvusi citāda, un iPhone fenomena iebrauktā dziļā sliede noteiks arī nākotnes kursu plašā diapazonā no tehnoloģijām un investīcijām līdz valdību sociālajai politikai.

Nozares eksperti pirms desmit gadiem bija skeptiski par iPhone pieteikumu pulka iemeslu dēļ, sākot ar to, ka tas funkcionālo ambīciju ziņā ir «Šveices nazis», un tam nebija arī veco labo taustiņu. Protams, arī bezprecedenta cena par jauno viedbrīnumu, sākot ar 499 USD. Tā bija jo šokējošāka tāpēc, ka Apple līdz tam nebija pieredzes tālruņu tehnoloģijās. S. Džobsa ģenialitātes un konservatoru kārtējā kļūdīguma vēsture ir skatāma iPhone pārdošanas datos, gan patērētāji, gan konkurenti ir atzinuši, ka iPhone ir «baigais nazis» labā nozīmē. Tobrīd mobilo tālruņu tirgū savā biznesa apogejā ar 51 mljrd. USD tirdzniecības apjomu bija Nokia. Pēc pārdoto tālruņu skaita (468 milj.), bet ne pēc ieņēmumu apjoma Nokia rādītāji auga vēl nākamajā gadā, bet tad jau sākās hrestomātiskais noriets. Kā viedākā ierīce šai tirgū 2007. gadā bija Research in Motion radītais Blackberry, un arī tā sekojošās spazmas ir jau vēsture. Forbes tehnoloģiju apskatnieks Marks Rogovskis atgādina, ka RIM šefs Maiks Lazaridis tolaik bijis nesaprašanā, kā Apple ir pamanījusies tik mazā formātā sabāzt tik daudz tehnoloģiju ar tik augstu veiktspēju. S.Džobsa vērtējumā viņa lolojums nebija nekāds tālrunis, bet gan daudzfunkciju ierīce – skārienjutīga platekrāna iPod, tad, protams, arī tālrunis un reizē interneta komunikācijas rīks. Tolaik kompānija arī mainīja nosaukumu no Apple Computers uz Apple. Jādomā, ka lietu optimizācijas virtuozs S.Džobss šādi ir vienkārši izvairījies no liekvārdības, jo turpmāk viss, ko kompānija bija plānojusi radīt, būs skaitļotāji. Līdz ar to digitalizācijai tika lemta absolūta dominance tirgū, un līdz ar interneta iespiešanu mazā ierīcē, toties plašā spektrā, tas bija arī praktisks pravietojums par lietu interneta sprādzienveidīgas ekspansijas nākotni un provizorisko mākslīgā intelekta pārcelšanos no superdārgam laboratorijām un fantastikas žanra uz praktiski jebko patērētāju ikdienā. Pašlaik pasaulē ir virs diviem miljardiem viedtālruņu lietotāju. No tiem gan «tikai» ceturtā daļa ir iPhone fani, tomēr tieši šī ierīce ir šā fenomena pamatā.

Komentāri

Pievienot komentāru