Vācijas autobūves kompānija BMW sākusi gatavoties ievērojamām izmaiņām automašīnu tirgū, kuras izraisīs saasinātā konkurence un pasaules ekonomikas problēmas.
Lai aizsargātos pret krīzi automašīnu tirgū, BMW plāno sagatavot astoņu līdz desmit miljardu eiro lielu «likviditātes spilvenu», kuram tirgus svārstību laikā būtu jāpalīdz nosargāt kompānijas kredītreitingu, laikrakstam Wall Street Journal, sacīja BMW finanšu direktors Frīdriks Eihiners (Friedrich Eichiner).
Viņš arī atgādināja, cik ātri 2009. gada recesija sagrāva pieprasījumu pēc automašīnām un izraisīja lielus zaudējumus nozarē.
Tomēr BMW finanšu direktors arī uzsvēra, ka gadījumā, ja apstākļi mainīsies straujāk nekā paredzēts, kompānijai ir pietiekoši daudz elastības, lai uz tiem spētu apņēmīgi atbildēt.
Db.lv jau vēstīja, ka BMW otro ceturksni noslēgusi ar samērā lielu peļņas kritumu, kā arī piedzīvojusi rekordlielus ieņēmumus.
Vācijas kompānijas tīrā peļņa trīs mēnešos - līdz jūnijam beigām - bijusi 1,28 miljardi eiro, kas nozīmē kritumu par 28%, salīdzinot ar atbilstošo laika posmu iepriekšējā gadā. Ieņēmumi pieauguši par 7% līdz 19,2 miljardiem eiro.
Kompānija informējusi, ka pieaugušās personāla izmaksas, lielāki izdevumi pētniecībai un attīstībai un asā konkurence ir iemesli, kas ir pamatā peļņas kritumam. Transportlīdzekļu pārdošanas apjomi auguši par 5,4% līdz 475 011.