Brangs loms – sadarbība ar lielajām ķēdēm

2017. gada 07. novembris plkst. 6:46
Sadaļa: Ražošana
Dalies ar šo rakstu

Latvijas tirgū HoReCa segmentam tekstilu piedāvā vairāki pašmāju uzņēmumi un arī kaimiņvalstu kompānijas. Konkurentu skaits ir lielāks tajās preču grupās, kuras ir vieglāk saražot vai pirkt un pārdot. «Ekonomika atdzīvojas – tā ir priecīga ziņa. Latvijā šajā nišā pēdējos gados nopietnu konkurenci veido nomas uzņēmumi, kas piedāvā viesnīcām tekstilu iznomāt, kā arī paši nodrošina tā kopšanu. Latvijā šo servisu nodrošina igauņu uzņēmumi, bet prognozēju, ka tas ir laika jautājums, kad šādu pakalpojumu sāks sniegt arī pašmāju firmas,» laikrakstam Dienas Bizness stāsta SIA Viesnīcu tekstils līdzīpašnieks Jānis Jansons.

SIA Aviro projektu vadītājs Mārtiņš Circens teic, ka nozarē konkurence ir ļoti sīva un pēdējos gados tā noteikti ir saasinājusies, jo tik tiešām Latvijas mazajā tirgū aktīvi ienāk lietuviešu un igauņu piegādātāji. Konkurences rezultātā daudzi vietējie piegādātāji spiesti samazināt cenas, bieži vien tas notiek uz nenomaksāto nodokļu rēķina.

SIA Viesnīcu tekstils nodibināts pirms desmit gadiem kā SIA Viesnīcu apgāds meitas uzņēmums ar mērķi ražot tam tekstilu. «Mums tolaik bija iespēja iegūt finansējumu finanšu institūcijā ALTUM, un kopējās investīcijas bija apmēram 20 tūkst. eiro. Uzņēmāmies risku, tolaik neapzinoties, kas sekos, jo tikko dzimušam uzņēmumam nācās izdzīvot krīzes gadus. Tie bija liktenīgi arī mātes uzņēmumam, kas fiziski vairs nefunkcionē, savukārt mēs darbību turpinām,» stāsta J. Jansons, kurš uzņēmumu vada kopā ar sievu Annu Anitu Jansoni. SIA Viesnīcu tekstils sortimentā ir piecas produktu grupas – restorānu tekstils, viesnīcu tekstils un interjera lietas, aizkari, darba apģērbs un dažādi aprīkojumi un piederumi. Pēc pieprasījuma apjoma absolūts līderis ir viesnīcām paredzētais tekstils. Katram viesnīcas viesim ir paredzēti trīs gultas veļas un dvieļu komplekti. Ik gadu tekstils tiek pakāpeniski nomainīts.

«Ir lietas, kas nopērkamas jau gatavas, piemēram, dvieļi, kurus mēs tirgojam, lai būtu pilns tekstila piedāvājuma klāsts, bet mūsu mērķis ir ražot, nevis tikai pārdot,» skaidro A. A. Jansone.

Taujāti, cik viegli vai grūti ir savus produktus piedāvāt starptautisko viesnīcu ķēžu uzņēmumiem, J. Jansons skaidro, ka tiem ir dažāda politika. Daļa starptautisku zīmolu viesnīcu Latvijā darbojas uz franšīzes līguma pamata. Šiem viesnīcu pārvaldīšanas uzņēmumiem tiek dota izvēles brīvība tekstila iegādē, ievērojot noteiktus standartus.

«Sadarbojamies ar viesnīcu operatoru Mogotel Hotel Group (viesnīcas Wellton). Tam ražojam darba apģērbu, jo kvalitātes un cenas ziņā šķietam interesantāki nekā Ķīnas lielražotāji,» stāsta A. A. Jansone.


Visu rakstu Brangs loms – sadarbība ar lielajām ķēdēm lasiet 7. novembra laikrakstā Dienas Bizness.

Dalies ar šo rakstu