Pasaulē

Bridgestone: riepu pārdošanas apjomi Ķīnā šogad pieaugs «agresīvi»

Lelde Petrāne, 26.04.2010

Jaunākais izdevums

Bridgestone Corp., pasaulē lielākais riepu ražotājs, paredz, ka pārdošanas apjomi Ķīnā šogad pieaugs agresīvi pat tad, ja valsts ļaus tās valūtas vērtībai pieaugt attiecībā pret dolāru, ziņo Bloomberg.

Kravas automašīnu un autobusu riepu pārdošanas apjomi Ķīnā, iespējams, pārsniegs 2008.gada līmeni par vairāk nekā 10%, intervijā sacījis direktors Yujiro Kanahara. Pieaugšot arī vieglo automašīnu un SUV riepu pārdošanas apjomi.

Automašīnu pārdošanas apjomi Ķīnā šā gada pirmajā ceturksnī palielinājās par 76% līdz 3,52 miljoniem vienību. Tas saistīts ar valdības īstenoto stimulēšanas politiku, kas palīdzēja veicināt pieprasījumu pasaulē lielākajā transportlīdzekļu tirgū.

Bloomberg skaido, ka juaņas pārvērtēšana varētu padarīt riepu importu lētāku un pazemināt izejmateriālu iepirkumu izmaksas, tādējādi palielinot konkurenci starp ražotājiem. Bloomberg analītiķu aptauja liecina, ka Ķīna valūtas pārvērtēšanu varētu veikt līdz 30.jūnijam.

Bridgestone Ķīnā ir četras riepu rūpnīcas, un lielākā daļa tur saražotās produkcijas tiek pārdota vietējā tirgū. Kompānija plānojot palielināt ražošanu valstī par 43%, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, līdz 100 tūkstošiem tonnu šogad. Tā uz Ķīnu riepas eksportē arī no Japānas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Jaunā «Bridgestone» patentētā riepu spiediena monitoringa sistēma (TPMS) uzstādīta arī Latvijā

, 03.12.2015

Mazākiem autoparkiem praktiskāk ir lietot viedtālruņu programmu kopā ar manuālo uztvērēju kā alternatīvu vārtu sistēmām.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Bridgestone» riepu spiediena monitoringa sistēma (TPMS) nodrošina iespēju autoparku īpašniekiem elektroniski sekot līdzi automašīnu riepu spiedienam, tādejādi pagarinot riepu kalpošanas laiku, uzlabojot satiksmes drošību, kā arī samazinot degvielas izmaksas.

TPMS: samazina izmaksas un ietekmi uz apkārtējo vidi

Bridgestone patentētā riepu spiediena monitoringa sistēma (TPMS) ļauj veikt ātru riepu spiediena monitoringu visiem uzņēmuma automobiļiem ar minimālu dīkstāves laiku. Sistēma datus apkopo centralizēti un nekavējoties informē servisa partneruzņēmumu par nepieciešamajām darbībām, lai nodrošinātu optimālu riepu stāvokli.

««Bridgestone» investē līdzekļus, lai attīstītu riepas ar zemu rites pretestību un ilgāku kalpšanas laiku. Tomēr maksimālas veiktspējas un ilgmūžības nodrošināšana nenotiek tika dizaina izstrādes fāzē. Tam papildus ir nepieciešams arī nodrošināt pareizu spiedienu riepās dažādas noslodzes, ceļa un temperatūras apstākļos, lai panāktu maksimālu drošību, efektivitāti un samazinātu ietekmi uz vidi. Tieši šis ir mūsu inovatīvās riepu spiediena monitoringa sistēmas darbības lauks,» stāsta Jānis Grasis, «Bridgestone» Komercproduktu pārdošanas vadītājs Baltijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Bridgestone EMEA jauns vadītājs

Žanete Hāka, 19.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par riepu un gumijas produktu ražotāja Bridgestone Eiropas, Tuvo Austrumu un Āfrikas biznesu struktūrvienības (EMEA) prezidentu un vadītāju ievēlēts Paolo Ferrari, informē uzņēmuma pārstāvji.

Ferrari kļūs arī par Bridgestone Europe NV/SA direktoru valdes un izpildkomitejas locekli.

Franko Anunciato, kurš iepriekš bija Bridgestone EMEA vadītājs, 2016. gada janvārī tika iecelts par Bridgestone China Asia Pacific vadītāju.

Itālijas pilsonis Ferrari uzņēmumā Bridgestone ienesīs globālas vadības pieredzes bagātību, viņam iepriekš vadošus amatus ieņemot Ziemeļamerikā, Eiropā un Latīņamerikā. Viņš uz Bridgestone pārnācis no Pirelli, kur pavisam nesen viņš vēl bija Pirelli LATAM struktūrvienības vadītājs, bet iepriekš pārvaldīja Ziemeļamerikas biznesu. Ferrari ieņēmis arī dažādus vadītāja amatus uzņēmumā Telecom Italia Group Itālijā, Vācijā un Lielbritānijā dažādās biznesa struktūrvienībās. Savas karjeras agrīnajā posmā viņš arī strādājis investīciju banku pakalpojumu jomā, ieņemot amatu Credit Suisse First Boston Londonā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Bridgestone iegādājas Speedy servisa tīklu

Dienas Bizness, 02.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bridgestone EMEA (Eiropa, Tuvie Austrumi un Āfrika) paziņojis, ka plāno pilnībā pārņemt Speedy France, kas ir vadošs automašīnu apkopes uzņēmums un viens no svarīgākajiem riepu tīkliem Francijā, informē SIA Bridgestone Baltics pārstāvis Intars Vizbulis.

Darījuma pabeigšana ir atkarīga no regulatoru apstiprinājuma.

Apvienošanās ar Speedy palielinās Bridgestone tiešo piekļuvi gala lietotājiem Francijā, kas ir viens no uzņēmuma pamata tirgiem Eiropā, kā arī citās valstīs, kur darbojas Speedy. Pēc šī darījuma apstiprināšanas kompānijas klātbūtne Francijā tiks paplašināta līdz vairāk nekā 800 mazumtirdzniecības vietām, būtiski atbalstot tās izaugsmes paātrināšanas stratēģiju.

«Mēs Speedy uzskatām par spēcīgu stratēģisku partneri ar premium līmeņa klientu loku, paplašinātu ģeogrāfisko klātbūtni un koncentrēšanos uz pakalpojumu kvalitāti. Turklāt Speedy ir spēcīga zīmola atpazīstamība un novatorisks domāšanas veids. Ņemot vērā Speedy veiktspējas uzlabojumus iepriekšējos gados, mēs vēlamies, lai kompānijas vadītājs Žaks Le Fols un viņa komanda turpinātu pārvaldīt savus pienākumus saskaņā ar saviem stratēģiskajiem plāniem,» norāda Bridgestone EMEA priekšsēdētājs un vadītājs Eduardo Minardi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Bridgestone Baltics maina valdes sastāvu

Žanete Hāka, 08.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bridgestone Group ražoto riepu vairumtirdzniecības uzņēmums SIA Bridgestone Baltics veicis izmaiņas valdes sastāvā, liecina Lursoft dati.

2008. gadā dibinātā uzņēmuma valdes priekšsēdētāja amatu atstājis Polijas pilsonis Armands Dahi, savukārt valdei pievienojies Polijas pilsonis Arturs Sarnecki. Kopā ar jauno valdes locekli Arturu Sarnecki valdē darbu turpina Grzegorzs Swiderski, norāda Lursoft rīcībā esošā informācija.

Uzņēmuma vadība norāda, ka, galvenokārt saistībā ar pieprasījuma izmaiņām Igaunijā, pērn krities gan uzņēmuma apgrozījums, gan peļņa pēc nodokļu nomaksas. Aizvadītajā gadā uzņēmuma neto apgrozījums nokritās līdz 25,366 miljoniem eiro. Bridgestone Baltics peļņa, ko tas ieguva pēc nodokļu nomaksas, pērn bija 400,733 tūkstoši eiro. Uzņēmuma rentabilitātes rādītājs aizvadītajā gadā nokritās līdz 4,21.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Viedoklis: Nav absolūti labāko vasaras riepu

Oskars Krampāns, SIA Autoriepu nams direktors, 29.04.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tūlīt sāksies vasaras riepu sezona, rindas uz riepu maiņu un kļūs aktuāls mūžīgais jautājums - kuras riepas ir labākās? Atbilde ir vienkārša - nav absolūti labāko vasaras riepu. Ja kāds Jums mēģina iestāstīt pretējo, ka konkrēti šīs vasaras riepas ir pašas labākās, droši variet neņemt šo viedokli vērā, jo tāds viedoklis nav objektīvs. Par to liecina kaut vai tāds fakts, ka šogad vasaras riepu testos nav izteikti viena līdera.

Uz goda pjedestāla ir pabijuši gan Continental ContiPremiumContact 6, gan Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3, gan Goodyear Efficientgrip Performance, gan Pirelli Cinturato P1 Verde, gan Michelin Pilot Sport 4, gan Dunlop Sport Maxx RT2, gan Bridgestone T001, gan Hankook Ventus Prime 3, gan Cooper Zeon 4XS Sport, gan Firestone Destination HP un vēl daudzi citi. Var teikt, ka gandrīz katrā riepu testā ir savs uzvarētājs. Viena uzvarētāja nav, bet droši varu apgalvot, ka visas iepriekš pieminētās vasaras riepas ir ļoti labas un izvēloties tās, vilšanās netiks piedzīvota.

Otrā un trešā «sastāva» riepu ražotāji

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cenšoties samazināt izmaksas un racionalizēt darbību pētniecības un attīstības jomā, pasaules lielākais riepu ražotājs Bridgestone Corp. pārtrauks riepu piegādi Formula 1 sacensībām, ziņo Bloomberg.

Kompānija neatjaunos savu pašreizējo līgumu, kura termiņš beidzas 2010.gada sezonas beigās, liecina Tokijā bāzētās Bridgestone paziņojums.

Šī kompānija ir vienīgais riepu piegādātājs Formula 1 sacensību komandām.

Bridgestone esot tērējusi aptuveni 100 miljonus ASV dolāru gadā, lai segtu ar Formula 1 sacensībām saistītus izdevumus.

Riepu ražotājs paziņojis, ka turpmāk tas novirzīs savus resursus jaunu tehnoloģiju un stratēģisku produktu attīstībai.

Bridgestone prognozē, ka tās tīrā peļņa gada laikā, kas noslēgsies decembrī, būs sarukusi par 42% līdz 6 miljardiem jenu (67 miljoni ASV dolāru).

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Japānas riepu ražotājs Bridgestone aptur ražošanu Krievijā

LETA--UKRAINSKA PRAVDA, 14.03.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas riepu ražošanas kompānija "Bridgestone Corp." paziņojusi par ražošanas pārtraukšanu Krievijā, kā arī par investīciju un piegāžu apturēšanu, reaģējot uz Maskavas sākto karu pret Ukrainu.

"Mēs nolēmām apturēt ražošanu Krievijā līdz tālākam paziņojumam. Lēmums spēkā stāsies piektdien, 18.martā, pēc tam, kad būs veikti nepieciešamie sagatavošanās darbi. Kompānija arī nolēmusi iesaldēt jebkādas jaunas investīcijas un nekavējoties izbeigt eksportu uz Krieviju," paziņoja uzņēmums.

Tajā pašā laikā kompānija nolēmusi turpināt maksāt algu vairāk nekā tūkstotim darbinieku Krievijā, kas strādā vieglo automašīnu riepu ražotnē Uļjanovskā un pārdošanas birojos. Visi Krievijā strādājošie ārvalstnieki un viņu ģimenes locekļi - kopumā desmit personas - jau ir devušies uz Japānu.

"Bridgestone" sagaida, ka ārpus Krievijas ražošana tuvāko nedēļu laikā būs stabila.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Bridgestone slēgs riepu ražotni Francijā

LETA--AFP, 16.09.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas riepu ražošanas kompānija "Bridgestone Corp." trešdien paziņoja, ka slēgs rūpnīcu Francijā, likvidējot 863 darbavietas.

Šo lēmumu uzņēmums skaidro ar pārmērīgu piedāvājumu Eiropā un sīvā konkurenci, ko izrāda Āzijas kompānijas.

"Bridgestone" norāda, ka meklēs pircēju ražotnei, kas atrodas Francijas ziemeļos.

Tikmēr Francijas valdība un arodbiedrības paudušas sašutumu par šādu kompānijas lēmumu, aicinot uzņēmumam veikt detalizētu alternatīvu projektu analīzi, lai izvairītos no ražotnes slēgšanas.

Lasi arī:

Continental Vācijā slēgs riepu ražotni un likvidēs 1800 darbavietas 

Vācijas riepu un automašīnu komplektējošo detaļu ražotājs "Continental" otrdien paziņoja, ka...

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Ķīnu kritizēt nevar, ja negribi zaudēt šo tirgu: H&M piemērs

Jānis Šķupelis, 29.03.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsdienās jābūt ļoti uzmanīgam par to, ko kritizēt. Nupat, piemēram, Ķīna demonstrējusi, kas notiek, ja kāds atļaujas nosodīt tās politiku - faktiski, ja kāds grib šo valsti kritizēt, tad tam ir jābūt gatavam par to samaksāt.

Viens no pasaules lielākajiem apģērbu mazumtirgotājiem Zviedrijas Hennes&Mauritz (H&M) savā mājas lapā jau pirms laika izcēla bažas par darba apstākļiem Ķīnas Ziemeļrietumos – pamatā vērsa uzmanību uz piespiedu darbu kokvilnas plantācijās. Attiecīgi uzņēmums norādīja, ka savas izejvielas no šī reģiona vairs nevēlas saņemt. Šāds lēmums gan nepagāja bez ārkārtīgi asas Ķīnas atbildes. Ziņām par šādām par H&M darbībām pēdējās dienās izplatoties ar kūlas cienīga ugunsgrēka ātrumu, Ķīnā pret šo kompāniju strauji vēlies pāri boikotu ceļarullis.

Piemēram, The Wall Street Journal raksta, ka, Ķīnas interneta meklētājos vairs nevar atrast nekādu informāciju par H&M veikaliem, kuri šajā valsī esot vairāk nekā 500. Tāpat H&M produkciju kopš pagājušās trešdienas vairs nevarot atrast Ķīnas ietekmīgākajās e-komercijas platformās Alibaba Group Holding, Pinduoduo un JD.com. Attiecīgi Ķīna demonstrējusi, ka vajadzības gadījumā gluži vai jebkuru uzņēmumu no sava tirgus tā var "dzēst", kur pagājušonedēļ H&M vārds pazuda faktiski no visām vadošajām tās mobilajām aplikācijām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja Eiropas ekonomikai atkopšanās vēl ir vien priekšā, tad Ķīnas tautsaimniecības vilciens jau uzņēmis pamatīgu inerci.

To, ka šīs valsts ekonomika atkopjas ļoti strauji, apliecina tās eksporta mērījumi – Ķīnas eksports janvāra-februāra periodā, salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pirms gada palēcies par 60,6%. Pirms tam analītiķi vidēja gaidīja pieaugumu “vien” par 40%. Februārī vien šīs valsts eksports, salīdzinājumā ar 2020. gada februāri, dubultojies, ziņo Bloomberg.

Faktiski jāsecina, ka Ķīna uzvarējusi pandēmijas sacensībā – tā ir pirmā lielā pasaules tautsaimniecība, kas strauji atgūstas, jo tā pirmā arī atvērās. Ķīnai ļoti palīdz tās eksporta dinamika, kur pasaulē vērojams liels pieprasījums pēc tur ražotajiem medicīniskajiem produktiem.

Piemēram, no marta līdz decembrim Ķīna eksportēja 224 miljardus sejas masku – gandrīz 40 uz katru planētas iedzīvotāju, neskaitot pašu Ķīnu. Tāpat tieši no Ķīnas parasti nāk dažādas preces un piederumi, kas pasaule bijusi pastiprināti nepieciešami jaunajos darbam no mājām apstākļos. Ķīnā tiek ražots gandrīz viss, un nostiprinājies pamata pieņēmums, ka pēc šīs valsts produktiem saglabāsies liels pieprasījums arī tad, kad asinsrite straujāka kļūs ASV un pēc tam – Eiropas – ekonomikai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienība (ES) un Ķīna trešdien pēc septiņus gadus ilgušiem pūliņiem panāca principiālu vienošanos pabeigt sarunas par Visaptverošu Investīciju nolīgumu (VIN), kas paredzētu, ka Ķīna varētu nodrošināt ES investoriem lielāku piekļuvi tirgum nekā līdz šim.

Pēc EK paustā, vienošanās tika panākta pēc videokonferences, kurā piedalījās Ķīnas prezidents Sji Dzjiņpinu, Eiropas Komisijas (EK) priekšsēdētāja Urzula fon der Leiena, Eiropadomes priekšsēdētājs Šarls Mišels, Vācijas kanclere Angela Merkele, kas pārstāvēja ES Padomes prezidentūru, un Francijas prezidents Emanuels Makrons.

"ES ir pasaulē lielākais vienotais tirgus. Mēs esam atvērti uzņēmējdarbībai, taču mums svarīgs savstarpīgums, vienlīdzīgi konkurences noteikumu un vērtības," ierakstā savā tvitera kontā norāda Leiena. "Šodien ES un Ķīnas principā noslēdz sarunas par investīciju vienošanos."

Ķīna ir ne tikai apņēmusies nodrošināt ES investoriem lielāku piekļuvi tirgum nekā līdz šim, bet cita starpā arī atverot ES uzņēmējiem nozīmīgas jaunas tirgus iespējas. Ķīna arī uzņemas saistības nodrošināt taisnīgāku attieksmi pret ES uzņēmumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Viedoklis: Ar riepām viss ir citādi nekā varētu šķist

Oskars Krampāns, SIA Autoriepu nams direktors, 24.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izvēloties ziemas vai vasaras riepas, bieži rodas jautājumi par riepu zīmolu, kur ražotas, cik tās ir labas?

Sākšu ar jautājumu - kur ražotas? Šobrīd ir izveidojusies situācija, ka pateikt konkrēti, kur šis riepu zīmols tiek ražots, vairs nav iespējams. Visiem lielajiem ražotājiem ir rūpnīcas ļoti daudzās valstīs. Piemēram, franču zīmolam Michelin ražotnes ir 17 valstīs, Itāļu zīmolam Pirelli rūpnīcas ir 14 valstīs, tai skaitā pat Ķīnā. Riepu ražotājs Nokian, kas vairumam cilvēku asociējās ar Somiju, lielāko daļu no saviem riepu ražošanas apjomiem ir pārcēlis uz ražotni Krievijā. Šobrīd, pērkot kādu konkrēta zīmolu riepas, cerēt, ka tās būs ražotas tajā valstī, kur šis zīmols ir radies, viegli izsakoties, ir naivi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Dienas tēma: Apsver savu ražotni Ķīnā

Raivis Bahšteins
, 25.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saki: Food Union, domā – Ķīna. Domā: Food Union, saki – Ķīna .

AS Rīgas piena kombināts (RPK) valdes priekšsēdētājs Normunds Staņēvičs ieskicē vērienīgākus koncerna plānus par saldējuma eksportu.

Food Union vārds asociējas ar Ķīnu un otrādi. Tik veiksmīgi esat sabiedrībā iznesuši ziņas par savu rosīšanos tālajā tirgū, taču pašlaik pirmā krava tikai sasniegusi galamērķi.

Un ir atmuitota. Tie ir divi konteineri, kuru kopējais uz kuģa pavadītais laiks no mūsu rūpnīcas līdz atmuitošanas brīdim bija divi mēneši un 28 dienas! Nākamais solis ir nodrošināt iekšējo loģistiku Ķīnā, nogādāt saldējumu veikalos. Un tad varēsim sākt runāt par pārdošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nordea markets finanšu produktu eksperts Andris Lāriņš par finanšu investīcijām Līgo svētku gaisotnē:

Tuvojoties svētkiem es parakņājos Dainu skapī un nolēmu paskatīties, kādas tad senajiem latviešiem bijušas attiecības ar finanšu tirgus produktiem. Ierobežotās datu bāzes dēļ dažu produktu cenu izmaiņu grafiki ir no citiem tirgiem, bet tie aptuveni parāda arī mūsu tirgus tendences. Savā «Līgo indeksa» groziņā saliku: vara bungas, zeltu, sudrabu, kviešus, cūkgaļu, cukuru, gumiju un aitas vilnu.

Par varu

Sit, Jānīti, vara bungas

Vārtu staba galiņā,

Lai ceļas saiminieki

No tiem dūnu spilveniem.

Ja jūs gadījumā sastopat kādu Jāni ar vara bungām, tad ziniet, ka pēdējo gadu laikā viņš ir kļuvis krietni turīgāks. Pirms aptuveni 10 gadiem par tonnu vara maksāja nedaudz vairāk kā 1300 dolārus, bet šobrīd cena sasniegusi 9000 dolāru par tonnu līmeni, kas ir aptuveni 4,59 lati par kilogramu. Pie pēdējā sadārdzinājuma viļņa vainojama globālās ekonomikas atveseļošanās un galvenokārt ražošana Ķīnā. Nesen publicētie dati par Ķīnas rūpniecības izlaides pieaugumu par 13,3% gada laikā deva spēcīgu atbalstu vara cenai. Pašreiz vēl iespējama cenas pazemināšanos (korekcija pēc nesenajiem rekordiem), tomēr ilgā termiņā prognozējam mērķēšanu vismaz uz pēdējo rekordu atkārtošanu (atslēga šajā jautājumā ir ražošana, patēriņš un ekonomikas izaugsme Ķīnā). Tā kā neatstājiet vara bungas nepieskatītas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Valūtu kursi

Ķīna var nesteigties ar savas valūtas revalvāciju

Jānis Šķupelis, 21.04.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajos mēnešos aktualizējušās runas, ka Ķīna līdz gada beigām (vai pat ātrāk) varētu palielināt savas valūtas – juaņas vērtību. Patlaban Ķīnas valūtas kurss ir ne tikai ekonomikas, bet arī politikas jautājums, komentē Hipo Fondu analītiķis Aleksejs Marčenko.

Ķīna ir bijusi pirmā no lielajām valstīm, kas veiksmīgi pārvarēja krīzi un sasniegusi pirmskrīzes attīstības tempus. Pagājušajā gadā Ķīnas IKP pieauga par 8,7%, bet šā gada 1. ceturksnī, salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pērn, Ķīnas IKP pieaudzis par 11,9%. Ķīnas ekonomikas atlabšana lielā mērā notika pateicoties eksporta apjomu pieaugumam, ko būtiski veicina fakts, ka Ķīnas juaņas kurss ir fiksēts pret dolāru (6,825 juaņas par 1 dolāru).

Pieaugot eksporta apjomiem no Ķīnas, juaņas vērtība nepieaug. Rezultātā Ķīnas iedzīvotāju algas ārvalstu valūtu izteiksmē paliek salīdzinoši zemas, kas neveicina iekšējā patēriņa pieaugumu Ķīnā, uztur preču cenas zemā līmenī salīdzinājumā ar analoģiskām precēm ārzemēs, kā arī ierobežo patēriņa preču importu uz Ķīnu, piezīmē A. Marčenko.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas tirgū pieejamo ziemas riepu ar radzēm skaits ir par pusi mazāks nekā iepriekš, bet to cena ir pieaugusi par 25%, paziņojis Igaunijā lielākais riepu importētājs "Rehvid24.ee".

Kompānija deficītu skaidroja ar to, ka Igaunijā vairs nepārdod Krievijā ražotas riepas, turklāt pasaulē ir maz ražotāju, kas izgatavo ziemas riepas ar radzēm.

Igaunijas sabiedriskā raidorganizācija noskaidrojusi, ka pasaulē ir 50 automašīnu riepu ražotāju, no kuriem tiki pieci ražo riepas ar radzēm, tādēļ nākotnē tās varētu kļūt par dārgu nišas produktu.

70% no Igaunijā izmantotajām ziemas riepām un lielākā daļa no pazīstamu zīmolu, piemēram, "Bridgestone", "Continental", "Michelin" un "Pirelli", riepām Ziemeļeiropas tirgum tika ražotas Krievijā. Tomēr pēc Krievijas atkārtotā iebrukuma Ukrainā daudzas kompānijas pārtrauca ražošanu Krievijā, bet kopš vasaras šādas produkcijas imports no Krievijas Eiropas Savienībā ir aizliegts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Kontu slēgšana apdraud biznesu

Sandris Točs, speciāli DB, 29.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Kraftool» loģistikas centra īpašnieks Azers Babajevs Latvijā investējis 38 miljonus eiro, taču pēc 10 gadu sadarbības Swedbank viņam kā «augsta riska» klientam slēgusi kontus.

Apjomīgā publikācijā Re:Baltica pavēstīja, ka Swedbank ir slēgusi ap 500 kontu. Par «augsta riska» klientu ir nodēvēts arī Krievijas pilsonis Azers Babajevs, kuram Kundziņsalā pieder «Kraftool» loģistikas centrs, līdzīgs centrs viņam pieder Šanhajā. A.Babajeva uzņēmumi darbojas 9 pasaules valstīs un nodarbina vairāk nekā 4000 strādājošo. A.Babajevam piederošajā «Kraftool» loģistikas centrā Rīgas Brīvostas teritorijā ir investēti 38 miljoni eiro, un tā atvēršanā piedalījās iepriekšējais satiksmes ministrs Uldis Augulis. «Ceru, ka veselais saprāts Latvijā uzvarēs un man nevajadzēs meklēt banku Austrijā vai Vācijā, kur man ir bizness un pieder uzņēmumi. Es neko nelikumīgu nedaru. Kāpēc man ir jātaisa ciet savs bizness Latvijā? Esmu šeit ieguldījis naudu,» saka A.Babajevs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Papildināta - Stenders jaunais vadītājs Gang Yang: Ražošana ir un paliks Latvijā

Zane Atlāce - Bistere, 11.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas kosmētikas ražotājs Stenders sadarbībā ar ilggadējiem uzņēmuma franšīzes partneriem Ķīnā noslēdzis darījumu ar Ķīnas investīciju fondu par 100% uzņēmuma daļu pārdošanu. Par uzņēmuma jaunajiem vadītājiem kļūst līdzšinējie partneri un franšīzes īpašnieki Ķīnā Mr. Gang Yang un Mr. Yang Zhao, informē uzņēmuma globālā mārketinga un attīstības vadītāja Baiba Čipa – Ziemele.

Jau vairāk nekā gadu Stenders ir strādājis pie investīciju piesaistes, kas palīdzētu atrisināt finanšu saspīlējumu un ļautu uzņēmumam pilnvērtīgi strādāt, attīstīties un turpināt iepriekšējos gados uzsākto izaugsmi. Pēc gandrīz gadu ilgušām pārrunām sadarbībā ar Stenders ilggadējiem Master franšīzes partneriem Ķīnā darījums ir noslēgts ar CICC Ehealthcare Investment Fund, kas ir daļa no viena no lielākajiem Ķīnas investīciju fondiem.

Šī darījuma rezultātā uzņēmuma dibinātāji Jānis Bērziņš, Zane Stavra un līdzīpašnieki Ieva Eglīte, Ameen Ali Y Yamany un investīciju fonds BaltCap Latvia Venture Capital Fund savas uzņēmuma daļas ir pārdevuši augstākminētajam fondam, kas kopš 2017. gada 29. septembra ir uzņēmuma Stenders vienīgais īpašnieks. Pats fonds uzņēmuma vadībā neiesaistīsies, to darīs līdzšinējie Stenders partneri Ķīnā, tagadējie uzņēmuma valdes locekļi Mr. Gang Yang un Mr. Yang Zhao.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liela daļa no šā gada sākuma pagājusi Ķīnas koronavīrusa zīmē. Finanšu tirgus eksperti spriež par to, vai tas ir jauns "melnais gulbis" vai tomēr - akciju pirkšanas iespēja.

Katrā ziņā strauja jaunā koronavīrusa izplatīšanās Ķīnā nedēļām vai pat mēnešiem ilgi var izolēt globāli otro lielāko tautsaimniecību no pārējās pasaules, potenciāli izraisot vēl vienu globālās ekonomikas palēnināšanos.

Otrā pusē gan ir centrālo banku spēks – tās jau ir pierādījušas, ka to darbības var novērst būtisku kritumu akciju tirgos. Tādēļ - ja situācija ar vīrusu stabilizēsies, tam var sekot arī akciju cenu rallijs, uzskata "Luminor" Ieguldījumu pārvaldes vadītājs Atis Krūmiņš.

Jānorāda, ka par "melno gulbi" tiek saukti ļoti reti, neparedzēti notikumi, kas finanšu tirgu kontekstā rada būtiskas, negatīvas sekas. Šādu notikumu piemēri ir 2001. gada 11. septembra teroristu uzbrukumi, "Lehman Brothers" sabrukums 2008. gadā, zemestrīce Japānā 2011. gadā un tai sekojošā Fukušimas kodolavārija. Sākoties jaunai desmitgadei, mēs, iespējams, novērojam jaunu melno gulbi – koronavīrusa parādīšanos Ķīnā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Vitrum investē 0,2 miljonus mēbeļu ražošanā

Māris Ķirsons, 23.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investējot aptuveni 0,2 miljonus latu ražošanas ēkas izveidē, Vitrum Group plāno ražot vairāk koka mēbeļu virtuvju aprīkojumam. Jaunajā ražošanas ēkā Berģos paredzēts izvietot logu un durvju ražošanu jau šā gada augustā.

Pēc Vitrum Group direktora Jurija Baskakova stāstītā, iecerētā būve ļaušot būtiski izvērst koka mēbeļu (tirdzniecības aprīkojuma) ražotni, kura šobrīd telpu dala ar logu un durvju ražotni. «Pasūtījumu apjoms koka mēbeļu ražotnē prasa izmaiņas tieši šeit, lai tā kļūtu efektīvāka pasūtījumu izpildē,» skaidro J. Baskakovs. Viņš norāda, ka tādējādi tā varēs ne tikai saražot vairāk, bet arī gūt lielākus ienākumus.

Koka mēbeļu ražotnē tiek īstenoti veikalu aprīkojuma mēbeļu pasūtījumi pārsvarā ārvalstu – Norvēģijas, Somijas, Igaunijas, Krievijas – klientiem, piemēram, R-kiosk. «Krīze ir pastiprinājusi pārmaiņas mazumtirdzniecībā, un mums kā tirdzniecības mēbeļu – aprīkojuma – ražotājiem tas ir jāņem vērā,» tirgus tendenču ietekmi uz ražotāju izskaidro J. Baskakovs. Viņš atgādina, ka daudzu preču, jo īpaši elektronikas un elektrotehnikas mazumtirdzniecība lielos apmēros no veikalu plauktiem ir pārcēlusies uz internetu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Trešdaļai automašīnu problēmas ar drošības sistēmām

Dienas Bizness, 26.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Septiņās Latvijas lielākajās pilsētās aprīļa beigās un maija sākumā norisinājās īpaša akcija – Servisa diena, kurā bez maksas tika pārbaudīta gandrīz 1000 automašīnu atbilstība drošas satiksmes prasībām. Veicot pārbaudes, atklāts, ka vairāk nekā trešdaļai automašīnu ir problēmas kādā no drošības sistēmām.

«Servisa dienās atklājās satraucoša aina – teju 38% automašīnu tika konstatētas drošības sistēmu problēmas. Visvairāk šādu defektu bija tieši Rīgā – gandrīz katrai otrajai automašīnai. Zīmīga tendence novērojama riepu izvēlē. Aplūkojot akcijas dalībnieku transportlīdzekļus jāsecina, ka reģionos vairāk izvēlas braukt ar M+S vai iepriekšējās sezonas ziemas riepām, savukārt rīdzinieki vasaras sezonā biežāk maina riepas uz atbilstošām. Iespējams tāpēc reģionos katrai piektajai automašīnai bija problēmas ar atbilstošu riepu protektora dziļumu, savukārt Rīgā šādi trūkumi tika konstatētas tikai 0,5% akcijas dalībnieku, » stāsta DBS Autoskolas direktors Jānis Vanks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas Formula 1 (F1) līdzjutēji patieso F1 garšu varēs izjust jau pavisam drīz, kad Krievijas galvaspilsētā Maskavā 18.jūlijā uz F1 demonstrācijā pilsētas ielās ieradīsies vietējais varonis Vitālijs Petrovs.

Komanda nogādās tās trīs sēdvietu F1 formulu uz Maskavas pilsētas rallija notikumu, tādējādi nodrošinot Vitālijam iespēju braukt ar F1 formulu savā valstī. Turklāt, pateicoties divām pasažieru vietām, dažiem laimīgajiem viesiem arī būs iespēja izbaudīt F1 cienīgas emocijas.

Par godu šim notikumam izveidots īslaicīgs 4,5 kilometru garš maršruts apkārt Sarkanajam laukumam blakus Kremlim – Maskavas pašā centrā.

Krievijas vienīgā F1 zvaigzne pasākuma laikā piedalīsies vairākos notikumos. Tā, piemēram, piektdien, 16.jūlijā, pirms došanās uz Sarkano laukumu uz autogrāfu sesiju Vitālijs piedalīsies suši gatavošanā Bridgestone rīkotā pasākuma ietvaros. Sestdienas pēcpusdienā visiem masu mediju pārstāvjiem būs iespēja pārbaudīt savas spējas, cīnoties ar Vitāliju gokartu sacensībās. Šajā notikumā aicināti piedalīties arī citi Krievijas talantīgie autobraucēji, kuriem tā būs iespēja mēroties spēkiem ar Vitāliju. Pirms došanās prom no Krievijas pirmdien, 19.jūlijā, Vitālijs dosies vizītē uz Lada galveno mītni Toljati. Esot šī notikuma gaidās, Vitālijs Petrovs sacīja: «Esmu ļoti saviļņots par došanos uz Maskavu. Šī būs mana pirmā iespēja braukt ar formulu Krievijā, kā arī pirmā reize, kad es to darīšu pilsētas ielās. Krievijas līdzjutējiem parasti nav iespēja redzēt F1 formulu realitātē, tāpēc es darīšu visu, lai noorganizētu īpašu šovu.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autoražotājs Toyota Motor Corporation, lai samazinātu izdevumus, nolēmis pamest Formula 1 sacensības, ziņo Financial Times.

Tādējādi Toyota ir jau trešā komanda, kas paziņo, ka 2010.gadā vairs nepiedalīsies Formula 1 pasaules čempionātā. Pagājušā gada decembrī par aiziešanu no Formula 1 sacensībām paziņoja Honda, bet jūlija beigās Vācijas autoražotājs BMW.

Jāatzīmē, ka kopš 2002. gada, kad Toyota debitēja Formula 1 sacensībās, tai nav izdevies uzvarēt nevienu Formula 1 posmu. Komandas labākais sasniegums šajos gados ir izcīnītas piecas otrās vietas. Eksperti šo lēmumu saista ar savulaik Toyota Formula 1 komandas direktora Tadashi Yamashina izteikto frāzi 2007. gada decembrī, kurā viņš apgalvoja, ka viņam Toyota vadība ir devusi tikai divus gadus, lai iegūtu rezultātus. Kaut arī pēdējā sezonā Toyota spēja iegūt nesalīdzināmi augstvērtīgākus rezultātus nekā iepriekš, tomēr līdz kārotajai uzvarai tai neizdevās aizstiepties.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja esat izlēmuši nomainīt savu līdzšinējo spēkratu pret citu, risinājums ir divējāds – pirkt pilnīgi jaunu auto, vai arī iegādāties mazlietotu, taču tikpat labu un drošu automašīnu, saņemot pilnīgi visas tās pašas garantijas, kā pērkot jaunu.

Uzņēmums Autorepublika, kura pamatdarbība ir mazlietotu Volkswagen grupas automašīnu tirdzniecība un serviss, piedāvā otro variantu, kas turklāt cenas un automašīnu vecuma ziņā ir diezgan līdzvērtīgs pilnīgi jaunam auto. Kopš 2016. gada Autorepublika piedāvā visu pieprasītāko marku automašīnas – Volkswagen, Audi, BMW, Skoda, Seat, Volvo, Opel, Ford. Šobrīd tieši Autorepublikā klientiem ir iespēja iegādāties jebkuras minētās markas gadu vecu auto ar 45% atlaidi no jauna auto cenas ar noskrējienu līdz 15 000 kilometriem. Turklāt Autorepublikas piedāvājumā ir automašīnas pat ar ražotāja garantiju un bagātīgu aprīkojuma komplektāciju. Ja salonā neatradīsiet tieši sev vēlamo automašīnas modeli, uzņēmuma speciālisti nodrošinās izvēlētā auto piegādi no Vācijas 10 dienu laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

FOTO, VIDEO: Riepu pārstrādes rūpnīcā Tukumā investē 2,6 miljonus eiro

Žanete Hāka, 31.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eco Baltia grupas vides apsaimniekošanas uzņēmums SIA Eco Baltia vide, investējot 2,6 miljonus eiro, Tukumā izveidojis jaunu riepu mehāniskās pārstrādes rūpnīcu

Ražotne Tukumā ir pirmā šāda veida pārvietojamā un mobilā rūpnīca Latvijā. Ražotnē riepas tiks pārstrādātas otrreizējās izejvielās – sasmalcinātās granulās – jaunu produktu ražošanai.

Vienīgie reģionā

Gada laikā jaunajā ražotnē iespējams pārstrādāt 8-10 tūkstošus tonnu riepu, un ar jaunās iekārtas iegādi SIA Eco Baltia vide ir vienīgā rūpnīca Austrumeiropā, kam pieder pārvietojamas iekārtas. Jaunajā iekārtā tiek pārstrādātas gan vieglo, gan smago automašīnu riepas, un tirgū aizvien ir maz tādu pārstrādes kompāniju, kas pārstrādā arī vieglo automašīnu riepas, un, ja arī tās pieņem, tad piegādā cementa rūpnīcām dedzināšanai,» stāsta SIA Eco Baltia vide valdes priekšsēdētājs Jānis Aizbalts. Pēc J. Aizbalta teiktā, vieglo automašīnu riepas bieži vien nav pieprasītas, jo to ražošanā izmanto tekstila materiālus, tādēļ šo riepu pārstrāde rada gan problēmas granulu kvalitātei, gan risku, ka tās nebūs pieprasītas no uzņēmumu puses, tādēļ pārstrādes uzņēmumā ir jābūt augstai kvalitātes kontrolei, ko jaunā SIA Eco Baltia vide iekārta spēj nodrošināt, un šajā ziņā uzņēmums ir vienīgais Baltijas valstīs. Riepas uz pārstrādes laukumu patlaban tiek piegādātas no visas Latvijas un nelielos apjomos tiek sāktas piegādes arī no Igaunijas. «Par riepu trūkumu nevajadzētu satraukties - to ir vairāk, nekā vajag, līdz ar to nākotnē ir potenciāls turpmākai attīstībai,» piebilst SIA Eco Baltia vide valdes priekšsēdētājs. «Nepārstrādātu riepu tirgū ir ļoti daudz. Riepas ir materiāls, par kuru pārstrādi ir jāpiemaksā, taču ne visi to vēlas - vidējā cena, nododot riepas pārstrādei, ir aptuveni 100 eiro tonnā. Lielākā problēma tirgū patlaban ir industriālās riepas, kuras arī mēs nepārstrādāsim, jo tam nepieciešamas citādas iekārtas,» viņš uzsvēra. Kompānija par pārstrādāto riepu galaproduktu piegādi noslēgusi jau vienošanos - vairākiem ražošanas uzņēmumiem tiks piegādātas gumijas granulas, bet kompānijai Schwenk - riepu pārstrādes atlikumi. Ņemot vērā kompakto iekārtu un tās vieglo pārvietojamību, ja būs nepieciešams, pārstrādes apjomus nākotnē iespējams dubultot, iegādājoties tādu pašu iekārtu un novietojot blakus esošajai.

Komentāri

Pievienot komentāru