Citas ziņas

Būs īpaši svaigu banānu svērēji

, 30.05.2007

Jaunākais izdevums

Otrdien, 29.maijā, Ministru kabineta (MK) sēdē tika apstiprināti Finanšu ministrijas sagatavotie MK noteikumi par kārtību, kādā komersantam piešķir atzītā svaigu banānu svērēja statusu un izsniedz atļauju svaigu banānu svēršanai, Db.lv informēja Finanšu ministrijas Komunikācijas departamenta direktore Baiba Melnace.

MK noteikumi izstrādāti, lai realizētu Eiropas Komisijas (EK) regulu par Kopienas muitas kodeksa izveidi un tās normu īstenošanai nacionālā līmenī. Noteikumu sagatavošanas nepieciešamību paredz Muitas likuma deleģējums MK noteikt muitas un kontroles kārtību.

Svērēji ar īpašo statusu strādās tikai Latvijas muitas zonās, tas ir, šis statuss nekādi neattiecas uz tirdzniecību. Nepieciešamību ieviest Eiropas Savienībā (ES) šādu īpašu svaigu banānu svērēju statusu ir noteikuši daudzie ES atklātie krāpšanās gadījumi ar banānu kravu ievešanu ES no trešajām valstīm – tā kā ievedmuitas maksājumi tiek rēķināti no kravas svara, dokumentos tika uzrādīts ievērojami mazāks banānu svars, attiecīgi samazinot nomaksājamos nodokļus. Lai novērstu šo situāciju, tiek ieviests atzītā banānu svērēja statuss.

Saskaņā ar noteikumiem atzītā svaigu banānu svērēja statusu un atļauju svēršanai izsniegs Valsts ieņēmumu dienesta (VID) teritoriālā muitas iestāde. Lai saņemtu svērēja statusu un atļauju, komersantam VID teritoriālajā muitas iestādē būs jāiesniedz iesniegums par statusa un atļaujas saņemšanu, kā arī svēršanas iekārtu pases kopija. Pēc šo dokumentu saņemšanas VID teritoriālā muitas iestāde pieņems rakstveida lēmumu piešķirt atzītā svērēja statusu un izsniegt atļauju, vai arī to atteikt. Saņemot svaigu banānu svērēja statusu un atļauju, komersantam būs jānosūta iepriekšējais paziņojums uzraudzības muitas iestādei, kurā obligāti jānorāda svaigu banānu sūtījuma svēršanas vietu, datumu un laiku.

Noteikumi arīdzan reglamentē, ka atzītā svaigu banānu svērēja statusu un atļauju var saņemt tikai tie EK reģistrētie komersanti, kas atbilst EK 1993.gada 2.jūlija Regulas (EEK) Nr.2454/93, 290.b pantam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienība (ES) piekritusi samazināt tarifu banānu importam no Latīņamerikas. Tādējādi, iespējams, tiks izbeigts pasaulē ilgākais tirdzniecības strīds, ziņo BBC.

Tarifu samazināšanas rezultātā Latīņamerikas banānu audzētāju konkurētspēja Eiropas tirgū krietni uzlabosies, jo patlaban Āfrikas un Karību jūras piekrastes banānu ražotāji par savas produkcijas importu Eiropā nav jāmaksā.

Eksperti prognozē, ka šādas ES rīcības gadījumā banānu cenas varētu samazināties par aptuveni 12%.

Db.lv jau vēstīja, ka 2006. gada nogalē Ekvadora atsākusi uzbrukumu ES banānu importa režīmam Pasaules Tirdzniecības organizācijā, sakot, ka tas ir netaisns pret Latīņamerikas ražotājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Papildināta - Izbeigts divas desmitgades ilgais «banānu karš»

Jānis Rancāns, 09.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienība (ES) un Latīņamerikas valstis atrisinājušas divas desmitgades ilgušu strīdu par banānu tirdzniecības tarifiem. Panāktā vienošanās paredz, ka ES pakāpeniski samazinās tarifus, kas noteikti no Latīņamerikas ievestajiem banāniem.

[Papildināta no 7. rindkopas]

Eiropa ir lielākā banānu importētāja pasaulē, no ārvalstīm ievedot 90% patērēto banānu. Banāni uz Eiropu tiek importēti no Latīņamerikas, Āfrikas, Karību jūras reģiona un Klusā okeāna valstīm. Līdz šim ne visām valstīm importa noteikumi bija vienādi, informē Eiropas Parlaments.

Panāktā vienošanās paredz, ka ES pakāpeniski samazinās tarifus, kas noteikti no Latīņamerikas eksportētajiem banāniem, proti, pašreizējo līmeni 176 eiro par tonnu apmērā samazinot līdz 114 eiro par tonnu līdz 2017. gadam.

Latīņamerikas banānu eksportētāji ilgus gadus iebilda pret ES tarifiem, kas bija veidoti, lai aizsargātu banānu audzētājus bijušajās Eiropas kolonijās Āfrikā un Karību jūras salās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Nākotnē banānu raža var būt apdraudēta

Žanete Hāka, 09.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Slimība, kas ir nodarījusi kaitējumus banānu ražai Dienvidaustrumu Āzijai, izplatījusies arī Tuvajos Austrumos un Āfrikā, tādējādi palielinot risku, ka nākotnē saruks pasaules vistirgotākā augļa ražošanas apjomi, liecina ANO Pārtikas un Lauksaimniecības organizācija.

Augsnes sēnīte, kas nodara kaitējumus augu saknēm, ir nāvējošas Kavendiša banāniem, kuri veido 95% no piegādes apjoma importētājiem Ziemeļamerikā un Eiropā, stāsta organizācijas pārstāvis Fazils Dusunceli.

Pagaidām slimība nav sasniegusi lielākos Latīņamerikas eksportētājus, piemēram, Ekvadoru, Kostariku vai Kolumbiju, taču tā atklāta Jordānijā un Mozambikā, liecinot, ka tā pārvietojusies uz Āziju.

«Eksporta tirgū dominē Kavendiša banāni, un tie diemžēl ir uzņēmīgi pret šo slimības veidu,» sacījis organizācijas pārstāvis, piebilstot, ka tas ir nopietns faktors vidējā termiņā, tomēr tajā pašā laikā jāizvairās no panikas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Postoša sēnīte banānus nākotnē var padarīt par luksusa preci, piektdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Globālā mērogā izplatījusies banānu ražu iznīcinoša sēnīte, kas tiek saukta par Panamas slimības paveidu Tropical Race 4 (arī par banānu plantāciju HIV). Tiek norādīts, ka šī slimība, pret ko turklāt neesot izdomāti pretlīdzekļi, dažu pēdējo gadu laikā izplatījusies Dienvidāzijā, Tuvajos Austrumos, Āfrikā un Austrālijā. Biznesa ziņu vietnes Quartz aptaujātie eksperti arī uzskata, ka tas ir tikai laika jautājums, kad šī sēnīte pārcelsies uz Latīņameriku (un varbūt tas jau esot noticis), kas ir lielākais pasaules banānu audzēšanas reģions. Jāpiebilst, ka Latīņamerika ir atbildīga aptuveni par trīs piektdaļām no pasaules banānu eksporta. Quartz savos izteikumos pat iet tik tālu, ka norāda: «Ikoniskā dzeltenā augļa dienas ir skaitītas.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā mēnesī publicējām šī raksta pirmo daļu, kurā pastāstījām ļoti noderīgu informāciju visiem kafijas mīļiem: kā izskatās kvalitatīvas un svaigas kafijas pupiņas, kāpēc uzmanība jāpievērš tam, kad kafija grauzdēta, kādēļ to ir svarīgi pareizi uzglabāt, un cik lielu iepakojumu ar kafijas pupiņām iegādāties. Taču tas vēl nav viss – vai zini, kā praktiski pārbaudīt pupiņu svaigumu, kur meklēt patiešām gardu kafiju, un kas vēl jāņem vērā, lai krūzē pagatavotais dzēriens garšotu kā labā kafejnīcā? To visu uzzināsi jau tūlīt!

Eksperiments ar Zip-Lock maisiņu – ērts veids, kā pārbudīt kafijas pupiņas

Pirmajā rakstā tika pieminēts, ka svaigas un labas kafijas pupiņas ir spīdīgas un eļļainas. Tomēr, ja kafijai ir viegls grauzdējums, tās nebūs tik eļļainas, līdz ar to šī metode neļauj pilnīgi precīzi saprast, cik svaigas kafijas pupiņas galu galā ir.

Taču, lai pārliecinātos par kafijas pupiņu svaigumu, vari veikt arī kādu eksperimentu (kas, starp citu, noteikti patiks bērniem). Viss, kas tev nepieciešams – kafijas pupiņas un Zip-Lock maisiņš. Ieber nedaudz pupiņu maisā, un, no maisiņa izspiežot visu gaisu, rūpīgi to aizver. Ja nākamajā rītā maisiņš ir uzpūties, kafija ir svaiga, jo no pupiņām joprojām izdalās dabīgās gāzes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Nosaka svaigu augļu un dārzeņu kvalitātes un klasifikācijas prasības

, 25.06.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valdība šodien, 25.jūnijā, apstiprinājusi Zemkopības ministrijas izstrādātos Ministru kabineta noteikumus Svaigu augļu un dārzeņu kvalitātes, klasifikācijas un marķējuma prasības un svaigu augļu un dārzeņu atbilstības standartiem novērtēšanas kārtība, informēja Zemkopības ministrijas pārstāve Viktorija Kalniņa.

Noteikumu projekts nosaka svaigu augļu un dārzeņu kvalitātes un klasifikācijas prasības, tostarp prasības izplatīšanai mazumtirdzniecībā atsevišķiem augļiem un dārzeņiem, kam ir noteikti specifiski tirdzniecības standarti, kā arī atbilstības specifiskajam vai vispārīgajam tirdzniecības standartam novērtēšanas un kontroles kārtību.

Noteikumi paredz, ka grieztu vai sadalītu produktu, kā arī ēšanai vai apstrādei virtuvē gatavu produktu atļauts izplatīt mazumtirdzniecībā, ja tas ir atbilstoši higiēniski apstrādāts, iepakots un marķēts.

Mazumtirdzniecībā ir atļauts izplatīt ābolus, zemenes, bumbierus un tomātus, kuri atbilst Komisijas Regulas Nr.1580/2007 I pielikuma A daļas prasībām un kuru marķējumā ir norāde par paredzēto pārstrādes veidu, piemēram, «zemenes ievārījumam».

Komentāri

Pievienot komentāru
Lauksaimniecība

Laosā ķimikāliju dēļ aizliedz banānu plantācijas

Lelde Petrāne, 16.05.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2014. gadā klusā Laosas ciematā ieradušies ķīniešu investori, vietējiem solot viegli iegūstamu naudu. Ķīnieši piedāvāja līdz 720 ASV dolāriem par hektāru lielas zemes nomu, informējot, ka vēlas audzēt banānus.

Nabadzīgajiem Laosas iedzīvotājiem šis piedāvājums šķitis dāsns.

Taču pēc trīs gadiem ķīniešu banānu bums skāris gandrīz ikvienu vietējo un ne visi ir laimīgi. Ķīnieši atveduši ne vien darba vietas un lielāku atalgojumu, bet arī pesticīdus un citas ķimikālijas.

Pagājušajā gadā Laosas valdība aizliedza jaunu banānu plantāciju atvēršanu - intensīvās ķīmisko vielu izmantošanas dēļ cieš strādnieku veselība un tiek piesārņota vide.

Aģentūras Reuters fotogrāfijas, kurās redzamas ķīniešu banānu plantācijas Laosā, skatāmas raksta galerijā!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas augļu kompānija Fyffes un tās sāncense, amerikāņu Chiquita, lēmusi mesties uz vienu roku, tādējādi izveidojot pasaulē lielāko banānu kompāniju, kuras vērtība tiek lēsta aptuveni viena miljarda ASV dolāru apjomā, vēsta BBC.

Jauno firmu sauks ChiquitaFyffes, un tiek paredzēts, ka gadā tā pārdos aptuveni 160 miljonus kastu banānu, kas ir vairāk nekā jebkura cita konkurējoša kompānija.

Uzņēmuma akcijas tiks tirgotas Ņujorkas biržā.

Īru uzņēmuma Fyffes peļņa pirms nodokļu nomaksas 2013. gadā augusi par 9,8% un sasniedza 28,7 miljonus eiro. Uzņēmums savus rezultātus banānu tirdzniecības segmentā kopumā novērtēja pozitīvi, lai arī peļņa, salīdzinot ar 2012. gadu, ir nedaudz kritusies. Kopīgajā uzņēmumā Fyffes piederēs 49,3% akciju.

Chiquita ikgadējie ieņēmumi ir aptuveni trīs miljardi ASV dolāru. Uzņēmumā strādā aptuveni 20 tūkstoši cilvēku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tūkstošiem banānu izskaloti pie divām salām (Terschelling un Ameland) Ziemeļjūrā, vēsta BBC.

Banāni jūrā nonākuši pēc tam, kad vētras laikā no kāda kuģa izkrituši vairāki konteineri.

Salu pludmales ir piemētātas ar negatavu banānu ķekariem. Tas, protams, sagādājis prieku vietējiem iedzīvotājiem.

"Man šķiet, ka katram iedzīvotājam tagad ir banānu ķekars," medijiem stāstījusi kāda amatpersona.

Mediji gan spriež, ka banāni, iespējams, vairs nebūs lietojami pēc peldes sāļajā ūdenī.

Ūdenī esot iekrituši seši konteineri ar augļiem, kas tika vesti no Kubas.

Vietējās amatpersonas patlaban runājot ar kuģa apdrošinātājiem par to, ko iesākt ar banāniem.

Salu iedzīvotājiem gan preču izskalošana no jūras vairs nav nekāds pārsteigums, iepriekš pludmalēs izskalotas arī kurpes, rotaļlietas, portfeļi un citas lietas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Banānu kompānija Chiquita Brands International piekritusi samaksāt 25 miljonus ASV dolāru lielu sodu, atzīstot, ka banānu audzētāji maksājuši teroristiem par aizsardzību, ziņo Associated Press.

Tiesā prasītājs apgalvojis, ka Chiquita un vēl vairāki nezināmi augstu stāvoši kompānijas sadarbības partneri samaksājuši gandrīz 2 miljonus USD Apvienotajam Kolumbijas pašaizsardzības karaspēkam, lai tas aizsargātu banānu audzētāju darbiniekus.

Apvienotais Kolumbijas pašaizsardzības karaspēks jeb AUC ir atbildīgs par vairākiem nežēlīgākajiem slaktiņiem Kolumbijā, kā arī par kokaīna eksportu no valsts.

Kolumbijā slepenas vienošanās starp kompānijām un partizāniem vai citām militārajām organizācijām neesot retums. Tāpēc arī valstī ir vislielākais nolaupīto cilvēku skaits pasaulē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skolas augļu un dārzeņu programmas produktu sarakstā iekļauts arī ķirbis, vēsta reģionālais portāls Rekurzeme.

Iniciatīva nākusi no pašiem zemniekiem un ķirbi līdzīgi kā pārējos augļus un dārzeņus skolēniem pasniegs svaigu. Tāpat šajā mācību gadā skolas augļa programmas piegādātājiem papildus pie kompensāciju pamata likmēm ir noteiktas piemaksas par bioloģisku produkciju, kā arī par piegādi mazajām skolām.

Lai dažādotu dārzeņu un augļu piedāvājumu Eiropas Savienības līdzfinansētajā programmā Skolas auglis, šajā mācību gadā porcijās tiks iekļauti arī ķirbji.

Zemnieku saimniecība Kliblapsas lielākoties audzē ķirbjus, taču atzīst, ka skolas augļa programmā vēl neplāno iesaistīties, jo neredz tajā īpašus ieguvumus. Taču saimniece Ilze Venterzute atzīst, ka ir ķirbju šķirnes, kas garšo pēc riekstiem, bet ēst svaigu ķirbi vispirms savām atvasēm jāiemāca mājās, lai bērni to patiešām ēstu skolā:

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Vēlas iepazīstināt Latviju ar itāļu gelato

Anda Asere, 07.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tāpat kā maiznieki rītausmā cep svaigu maizi, SIA "M:I Gelato" īpašniece Ilze Motivāne katru rītu gatavo svaigu itāļu saldējumu "gelato".

"Man vienmēr ir bijusi vēlme dot iespēju arī Latvijā pagaršot, kāds ir svaigi gatavots itāļu "gelato". Nolēmu izveidot sezonālu tirdzniecības koncepciju, iegādājoties "Ape Piaggio" mašīnīti, kurā mēs veicam tirdzniecību vasaras mēnešos dažādos "street food" un privātos pasākumos," stāsta I.Motivāne. Šobrīd katru dienu "M:I Gelato" pastāvīgā atrašanās vieta ir Tallinas ielas kvartāla "Street Food Angārs".

Atšķirībā no Latvijā zināmā saldējuma, "gelato" ir mazāk gaisa un taukvielu, bet vairāk piena. Tas netiek turēts saldētavas temperatūrā, bet gan augstākā, kas to padara krēmīgāku un mīkstāku nekā saldējumu, kas glabājas saldētavā. "Latvijā "gelato" pazīst cilvēki, kuri ir ceļojuši. Pārējie lielākoties par to neko nezina. Ir gadījies, ka, padzirdot, ka tas ir itāļu "gelato", cilvēks nosaka: "Nē, paldies - esmu par Latvijas preci!" Tad mēs stāstām, ka mūsu saldējums ir tapis tepat Mārupē un viss ir roku darbs," viņa teic.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja tavā ikrīta rutīnā ietilpst ne tikai brokastis, bet arī kafijas baudīšana, noteikti zini, cik liela nozīme labam dienas sākumam var būt patiešām gardai kafijai. Pagatavošanas metode, dažādi knifiņi un ūdens sastāvs – tas viss ietekmē kafijas garšu, taču pat prasmīgākais eksperts nespēs pagatavot baudāmu dzērienu, ja pati kafija nebūs svaiga. Vēlies uzzināt, kā atpazīt svaigas kafijas pupiņas, kāpēc kafijas paciņās ir ventilis, un kā kafiju pareizi uzglabāt? Uz šiem un citiem nozīmīgiem jautājumiem atbildes atradīsi nākamajos paragrāfos!

Kā izskatās svaigas un labas kafijas pupiņas?

Dažkārt iespējams dzirdēt stereotipu, ka atšķirt svaigu un ne tik svaigu kafiju var tikai eksperts, taču šāds uzskats ir pilnīgi aplams – svaigas kafijas pupiņas iespējams atpazīt pavisam vienkārši, uz tām tikai paskatoties. Proti, svaiga kafijas pupiņa ir eļļaina un spīdīga, jo tā pēc grauzdēšanas izdala eļļas un dabīgās gāzes; arī tās aromāts ir izteiksmīgs. Par kafijas pupiņu svaigumu iespējams pārliecināties, tās paņemot rokās un viegli saspiežot – svaigu kafijas pupiņu gadījumā plauksta kļūs eļļaina. Arī krūzītē, pagatavojot espresso vai melnu kafiju – jo lielāka crema kārtiņa (putiņas pa virsu kafijai), jo svaigāks ir grauzdējums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV prezidents Donalds Tramps trešdien aicināja boikotēt kompānijas "Goodyear" ražotās riepas, apsūdzot uzņēmumu, ka tas aizliedzis darbiniekiem valkāt cepurītes ar viņa iepriekšējās prezidenta vēlēšanu kampaņas saukli "Padarīsim Ameriku atkal diženu!" ("Make America Great Again!").

"Nepērciet "Goodyear" riepas. Viņi ir paziņojuši par MAGA cepurīšu aizliegumu. Pērciet labākas riepas daudz lētāk!" tviterī ierakstīja Tramps. MAGA ir saīsinājums no "Make America Great Again!"

Kanzasas telekanāls WIBW, atsaucoties uz kādu anonīmu "Goodyear" darbinieku, ziņoja, ka "Goodyear" darbiniekiem norādījusi, ka nav pieņemami ierasties darbā, valkājot politisko simboliku, kā piemēru minot arī MAGA. Kompānijai gan neesot iebildumu pret saukli "Black Lives Matter" ("Melnādaino dzīvības ir nozīmīgas") un pret seksuālo minoritāšu simboliku.

"Goodyear" savukārt skaidroja, ka neko neesot aizliegusi, bet lūgusi darbiniekiem neierasties uzņēmuma teritorijā ar simboliku, kas pārkāpj vienlīdzības principus, kā arī ar politisko simboliku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kad iegādājaties kafijas automātu, ir dabiski, ka vēlaties ar to sasniegt maksimālo potenciālu, proti, iegūt vislabāko kafijas garšu. Kafija ir samērā personiska lieta, un, lai gan mums visiem ir savas īpašas gaumes un vēlmes, ir daži universāli paņēmieni, ko varat izmantot, lai uzlabotu savas kafijas garšu.

Samaliet svaigu kafiju

Ja vēlaties aplūkot, cik daudzi kafijas automāti ir nopērkami ar pievienotu dzirnaviņu funkciju, pamanīsiet, ka šobrīd tirgū to ir vairāk nekā jebkad agrāk. Viens no iemesliem ir tas, ka cilvēki ļoti vēlas dzert kafiju, kas nav gulējusi maisiņa vai tvertnes dibenā.

Tā nav viena no tām lietām, par kurām mēdz runāt kafijas eksperti, un jūs neesat pārliecināts, vai tam ticēt vai nē. Kafijas malšana, lai tā būtu svaiga, patiešām rada lielu atšķirību. Tiklīdz kafija sāk nonākt saskarē ar gaisu, tās kvalitāte var pasliktināties. Kafijas pupiņu oksidēšanās nav laba lieta. Tas nozīmē, ka pēc malšanas to vēlaties izlietot pēc iespējas ātrāk. Ja kafija ir samalta un pēc tam atrodas tvertnē vai kafijas pupiņu piltuvē, tās virsma ir lielāka, un tā var nonākt saskarē ar gaisu un pasliktināt kafijas kvalitāti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Audi atsauc reklāmu, kurā redzama maza meitene ar banānu

Lelde Petrāne, 05.08.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc spēcīgas kritikas saņemšanas sociālajos tīklos, vācu autoražotājs "Audi" ir atvainojies par reklāmu, kurā redzama maza meitene, kas automašīnas priekšā ēd banānu, vēsta "BBC".

"Mēs dzirdam jūs un pasakām skaidri: Mums rūp bērni. Mēs no sirds atvainojamies par šo bezjūtīgo attēlu un nodrošināsim, ka tas netiks izmantots nākotnē," atvainojoties norādījis "Audi".

Kritikā tika akcentēts, ka bērna poza ir "provokatīva" un bērns ir dzīvībai bīstamā situācijā, jo autovadītājs šādā veidā bērnu nespētu pamanīt. Saistībā ar šo reklāmu "Audi" saņēmis arī pārmetumus, ka tā ir ar seksuālu pieskaņu, jo banāni, sporta automašīnas, meitenes apģērba apdruka un sarkanā krāsa bieži tiek uzskatīti par iekāres simboliem.

"Audi" sauklis virs attēla vēstīja: "Ļauj sirdij pukstēt ātrāk - visos aspektos." Arī tas kombinācijā ar fotogrāfiju izsaucis sašutumu sabiedrībā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piena pārstrādes uzņēmums “Food Union” ir paplašinājis zīmola “Valmiera” inovatīvo piedāvājumu ar diviem jauniem “Shake Me Up” jogurta kokteiļiem, to attīstībā ieguldot 25 000 eiro.

Jaunie jogurta kokteiļi ir ar ķiršu un banānu garšu, kā arī ar ar cepumu un krēma garšu.

“Pēc pirmajiem pārdošanas rādītājiem jau redzam, ka abi jaunie kokteiļi ar banānu-ķiršu un cepumu-krēma garšām patērētājiem jau ir iegaršojušies – tas priecē un rada pārliecību, ka dzeramo uzkodu kategorijai Latvijā ir labs izaugsmes potenciāls,” saka “Food Union” piena produktu zīmolu vadītāja Ilona Jaroša.

Jauno “Valmieras” jogurta kokteiļu receptes ir izstrādātas “Food Union” Svaigo piena produktu izcilības centrā. Ražošana notiek “Rīgas piena kombinātā” uz PET līnijas, līdz ar to produkta iepakojums ir šķirojams un pārstrādājams.

Uzņēmumu grupā ir Latvijas "Valmieras piens" un "Rīgas piena kombināts", kas 2020.gada februārī pievienoja "Rīgas piensaimnieku", tāpat grupā ir lielākais saldējuma ražotājs Igaunijā "Premia", lielākais saldējuma ražotājs Dānijā "Premier Is" un saldējuma izplatītājs "Hjem Is", saldējuma ražotājs Norvēģijā "Isbjrn Is", saldējuma ražotājs Rumānijā "Alpin57Lux". "Food Union" ir arī divas piena produktu un bērnu pārtikas ražotnes Ķīnā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Banalat realizē mazāk

Sandra Dieziņa, Db, 10.05.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Augļu un dārzeņu vairumtirgotājs SIA Banalat pērn strādājis ar 2,68 miljonu Ls apgrozījumu, kas ir par 39 % mazāks nekā gadu iepriekš, bet salīdzinājumā ar 2004. gadu apgrozījums krities par 60 %, liecina Lursoft dati.

Banalat komercdirektors Igors Providenko samazinājumu skaidroja ar augsto banānu ievedmuitu 176 eiro/t, importējot šo produktu no Ekvadoras, kas sadārdzina banānus. Savukārt augstās cenas dēļ banānu patēriņš Latvijā sarucis un tas ietekmēja uzņēmuma apgrozījumu. Tiesa gan Providenko neatklāja patēriņa krituma apjomu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Baltbanai LD ieceļ administratoru

, 05.05.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Augļu un dārzeņu vairumtirgotājam SIA Baltbana LD maksātnespējas procesa lietā iecelts administrators Juris Ķesteris, liecina Maksātnespējas reģistra informācija.

Maksātnespējas procesa lieta ierosināta 22. aprīlī.

Db jau pirms laba laika vēstīja par savstarpējiem banānu kariem, kad banānu importētājs SIA Baltbana palika parādā VID teju pusmiljonu Ls. Kā liecina Db rakstītais, Baltbana LD savulaik bija vieni īpašnieki ar SIA Latbana.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā veido starptautisku filtru ražošanas nozares inovāciju un kompetenču centru

Tīra gaisa nozīme telpās – rūpnīcās, birojos, skolās, slimnīcās un citur ­– augstu vērtēta vienmēr, taču līdz ar Covid-19 pandēmijas izplatību nepieciešamība pēc tīra un svaiga gaisa kļuvusi vēl aktuālāka. Un viens no efektīvākajiem instrumentiem tīra gaisa nodrošināšanai telpās ir ventilācijas sistēmas, kuru neatņemama sastāvdaļa ir dažādu veidu gaisa filtri.

Latvijā jau 15 gadus darbojas uzņēmums Dinair Filton, kas šajā laikā kļuvis par vienu no vadošajiem filtru ražošanas uzņēmumiem Eiropā. Par uzņēmuma ikdienu un gana ambiciozajiem nākotnes plāniem saruna ar Dinair Filton vadītāju Aldi Cimošku.

Iesākumā, lūdzu, pastāstiet par uzņēmuma vēsturi – kas ir Dinair Filton?

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Lauksaimniecības un pārtikas preču eksportam + 27,4%

, 20.11.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lauksaimniecības un pārtikas preču (īpatsvars kopējā preču eksporta apjomā 13,4%) eksports 2007.gada janvārī – septembrī, rēķinot faktiskajās cenās, salīdzinājumā ar 2006.gada janvāri – septembri palielinājās par 27,4%, tai skaitā pārtikas rūpniecības ražojumu, alkoholisko un bezalkoholisko dzērienu un tabakas eksports pieauga par 28,4%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.

Dažāda veida piena produktu, rēķinot faktiskajās cenās, visvairāk tika izvests uz ES valstīm – 85,0%:

- piens, krējums, citi skābpiena produkti–86,6% (uz Lietuvu – 55,0%, Vāciju – 22,7%, Nīderlandi – 4,2%),

- siers un biezpiens–79,6% (uz Vāciju – 35,1%, Itāliju – 10,2%, Somiju – 7,9%). Turklāt 13,4% siera un biezpiena tika eksportēts uz Krieviju.

- sviests–94,4% (uz Vāciju – 66,0%, Nīderlandi – 7,7%, Igauniju – 5,5%).

Uz ES valstīm tika nosūtīts 71,4% svaigu un saldētu zivju.Tai skaitā uz Igauniju - 20,5%, Lietuvu - 18,2% un Franciju - 11,2%. Turklāt 19,2% svaigu un saldētu zivju tika eksportēts arī uz Baltkrieviju.

Uz ES eksportēja 44,4% zivju konservu, tai skaitā uz Igauniju –20,6%. Savukārt uz Krieviju - 19,8%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

2007.gadā lauksaimniecības un pārtikas produktu eksports - 582,5 milj. latu

, 14.02.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Centrālās statistikas pārvaldes dati liecina, ka 2007.gadā lauksaimniecības un pārtikas produktu eksports faktiskajās cenās sasniedza 582,5 milj. latu salīdzinājumā ar 435,0 milj. latu gadu iepriekš. Tai skaitā pārtikas rūpniecības ražojumu eksporta vērtība (ieskaitot alkoholiskos un bezalkoholiskos dzērienus un tabaku) bija 313,6 milj. latu (2006.gadā 245,2 milj. latu).

2007.gadā lauksaimniecības un pārtikas produktu imports faktiskajās cenās veidoja 864,6 milj. latu salīdzinājumā ar 706,6 milj. latu gadu iepriekš. Tai skaitā pārtikas rūpniecības ražojumu importa vērtība (ieskaitot alkoholiskos un bezalkoholiskos dzērienus un tabaku) bija 476,6 milj. latu (2006.gadā 379,2 milj. latu).

2007.gadā salīdzinājumā ar 2006.gadu gan kopumā lauksaimniecības un pārtikas preču, gan tai skaitā pārtikas rūpniecības ražojumu eksports faktiskajās cenās pieauga nedaudz straujāk nekā to imports. Kaimiņvalstu – Lietuvas un Igaunijas, īpatsvars Latvijas pārtikas rūpniecības ražojumu eksportā 2007.gadā bija ievērojams - atbilstoši 23,8% un 21,8%, bet importā – 25,5% un 8,9%. Tirdzniecībā ar Igauniju šo preču izvedums pieauga par 45,5%, bet ievedums – par 32,3%, savukārt tirdzniecībā ar Lietuvu izvedums pieauga par 47,8% un ievedums - par 41,5%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Banānu kompānijai sods par sadarbību ar narkoteroristiem

, 18.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Chiquita Brands International, kas specializējas svaigu augļu piegādē ASV, ir apsolījusies samaksāt ASV tieslietu departamentam 25 miljonus lielu sodu, ziņo foxnews.com.

Firma vairākus gadus ir sadarbojusies ar Kolumbijas narkoteroristu grupējumiem. Kā raksta foxnews, tad šī soda nauda ir visu laiku vislielākā ASV vēsturē, par antiteroristisko likumu pārkāpumu.

Pēc kompānijas Chiquita sniegtās informācijas var secināt ka laika posmā no 1997. līdz 2002. gadam tā ir samaksājusi 1,7 miljonus USD Kolumbijas organizācijai AUC, kas ASV tiek atzīta par teroristu organizāciju.

Kā paziņoja kompānija, tad sākumā tā esot nolīgusi grupējumus, lai tie apsargātu labākās banānu plantācijas, bet vēlāk no šiem pakalpojumiem nebija iespējams atteikties. "Mums bija jāmaksā, jo draudi bija vairāk kā reāli," norādīja Chiquita pārstāvis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Pētījums: pērn veiksmīgākie produkti - kafija Merrild Classic, tualetes papīrs Kleenex un piens Mana saime

Nozare.lv, 17.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visveiksmīgākais jaunais produkts pagājušajā gadā Latvijā bija Merrild Classic maltā kafija, Kleenex Premium Ultra Soft tualetes papīrs, kā arī piens Mana saime, informē kompānijas The Nielsen Company pārstāvji.

Lietuvā par 2012.gada veiksmīgāko produktu atzīts alus Carlsberg Utenos Radler Lemon 2%, bet Igaunijā - baltmaize Leiburi mitmevilja Röst.

Pārstrādātās gaļas kategorijā Latvijā par pērn vislabāko atzīta Rīgas miesnieka ražotā auksti kūpinātā desa Svētku dūmdesa, vieglā alkohola kategorijā - alus Cēsu Džons Pina Colada kokteilis, bet stiprā alkohola kategorijā - dzirkstošais vīns Rīgas Dīva.

Saldumu kategorijā par labāko atzīts šokolādes batoniņš "Laima Lācītis ķepainītis", bet maizes izstrādājumu grupā - "Fazer gardā tostermaize".

Uzkodu grupā par labākajiem atzīti "NP Foods" cepumi "Selga" ar banānu garšu, bet saldētās pārtikas grupā - "Salas zivis Zivju pirkstiņi".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 1. jūlija vairākumam augļu un dārzeņu vairs nebūs ES diktētu standartu, vēsta Latvijas Avīze.

Līko gurķu un greizo burkānu diskriminācijas laiks ir pagājis: no nākamās nedēļas – 1. jūlija – visā ES, tajā skaitā Latvijā, tiek atceltas specifiskās standarta prasības 26 veidu augļiem un dārzeņiem. Tas nozīmē – augļus un dārzeņus varēs pārdot, nenorādot, vai tie ir «ekstra klases», «1. šķiras» vai «2. šķiras». Tagad veikalu plauktos varēs nonākt arī pārāk lieli vai pārāk mazi burkāni, kāposti, sīpoli, ķirši un vēl citi augļi un dārzeņi. Jau pērn Eiropas Komisijas apstiprinātā regula paģēr tikai pašu elementārāko standartu ievērošanu – augļiem un dārzeņiem jābūt svaigiem, nebojātiem un gana gataviem.

Ja veikalnieki vēlēsies, tie varēs izstrādāt savas prasības un turpināt pārdot, piemēram, īpaši labas kvalitātes dārzeņus ar nosaukumu «ekstraklase» par attiecīgi augstāku cenu. Taču, kā rāda pieredze, līdz šim veikalos augļi un dārzeņi neatkarīgi no to izmēra un kvalitātes tiek pārdoti ar norādi «2. šķiras», lai kontrolējošām iestādēm nebūtu iemesla piemērot sankcijas par ES likumu neievērošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru