Transports un loģistika

Būs visplašākā automobiļu ekspozīcija Latvijas autoizstāžu vēsturē

Ainars Sedlenieks [email protected], 21.12.2004

Jaunākais izdevums

Šobrīd pilnībā ir pabeigta ekspozīcijas laukumu sadale starp Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas (LPAA) biedriem, kuri pieteikuši savu dalību 8. starptautiskajā automobiļu izstādē Rīgā “AUTO 2005”, un ir kļuvis zināms, ka izstāžu “AUTO” vēsturē šoreiz tieši automobiļu ekspozīcijai iekštelpās būs vislielākā neto platība – 10 952 m2! Kopējā autotirgotāju rezervētā izstādes ekspozīcijas neto platība ir 10 952 m2 iekštelpās un 3 182 m2 ārējās ekspozīcijas laukumā. Ekspozīcijas laukumi tika sadalīti tā, lai maksimāli izmantotu Starptautiskā izstāžu centra Ķīpsalā iespējas, kas ļaus apmeklētājiem ērti iepazīties ar plašāko un daudzskaitlīgāko jauno automobiļu ekspozīciju. Iekštelpu ekspozīcijā tiks pārstāvētas šādas automarkas: Chevrolet, Chrysler, Citroen, Ford, Hyundai, Jaguar, KIA, Land Rover, Lexus, Mazda, Mercedes-Benz, MG, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Porsche, Renault, Rover, Saab, Subaru, Suzuki, Škoda, Toyota, Volkswagen, Volvo. Ārējā laukumā izstādes apmeklētāji varēs apskatīt plašu vieglo un smago komercautomobiļu ekspozīciju, ko piedāvā Ford, Iveco, MAZ, Mercedes-Benz, Renault, Santana, Scania un Volvo. Jau ziņots, ka 8. starptautiskā automobiļu izstāde Rīgā “AUTO 2005” notiks 2005. gadā no 19. līdz 24. aprīlim Starptautiskajā izstāžu centrā Ķīpsalā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

FOTO: TOP 10 pēc apjoma lielākie automobiļu ražošanas nozares uzņēmumi Latvijā

Db.lv, 11.10.2018

SIA Bucher Municipal

Neto apgrozījums, milj.eiro (2017): 47.9

Neto apgrozījuma pārmaiņas, milj.eiro (2017/2013): 30.4

Neto apgrozījuma pārmaiņas, % (2017/2013): 174

Produkcijas apraksts: Komunālo mašīnu ražošana.

Citas piezīmes: 2015.-2016.g. atklāja trīs jaunas montāžas līnijas, kuras tika pārceltas no Lielbritānijas un Šveices rūpnīcām.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apstrādes rūpniecība pēdējos gados demonstrējusi labu izaugsmi, un viena no nozarēm, kas to sekmējusi, ir automobiļu, piekabju un puspiekabju ražošana. Vēl vairāk - autobūves nozare šogad augusi visstraujāk, un līdzšinējie investīciju plāni liek cerēt uz strauju izaugsmi arī nākotnē, prognozē Latvijas Bankas ekonomiste Agnese Rutkovska.

Šī ziņa daudzos skeptiķos izraisa vismaz smīnu, ja ne skaļus smieklus, – kopš kura laika Latvija ražo automobiļus? Šķiet, vidējam latvietim pašmāju automobiļu ražošana asociējas tikai ar padomju laikā ražotajiem mikroautobusiem «Latvija» un pastāv uzskats, ka nedz pirms tam, nedz pēc nozare nav eksistējusi un vairs neeksistē. Tomēr tā nebūt nav, viņa uzsver.

Latvijai un latviešiem (dažu interesantu faktu dēļ paplašināšu stāstu arī izcelsmes virzienā) ir saistība ar automobiļu ražošanu teju kopš autobūves pirmsākumiem, tādēļ, pirms aplūkojam nozares sniegumu pēdējās desmitgadēs, nedaudz ielūkosimies vēsturē. To palīdzēs atklāt Rīgas Motormuzeja informācija, Edvīna Liepiņa un Andra Biedriņa grāmata «Rīgas auto» un citi avoti, saka eksperte.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

FOTO: Eksporta un inovācijas balvai 2023 izvirzīti deviņi jauni tūrisma produkti

Db.lv, 13.11.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Deviņi jauni Latvijas tūrisma produkti atzīti par daudzsološiem piedāvājumiem eksportam un izvirzīti “Eksporta un inovācijas balvai 2023” kategorijā “Eksportspējīgākais jaunais tūrisma produkts”.

“Šogad priecājamies par pārdomātiem un spēcīgiem tūrisma piedāvājumiem reģionos no pašvaldību puses. No 21 pieteikuma deviņus esam izvirzījuši otrajai kārtai un seši no tiem ir biedrību, pašvaldību un nodibinājumu grupā. Redzam, ka gan pašvaldības, gan komersanti iegulda savus līdzekļus ilgtspējīgos tūrisma piedāvājumos, kas ietver gan infrastruktūru, gan izglītošanās un izklaides iespējas ar nozīmīgu eksporta potenciālu. Komersantu grupā aktivitāte šogad bija zemāka, taču arī šeit ir spēcīgi piedāvājumi,” saka konkursa žūrijas pārstāve, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras Tūrisma departamenta direktore Inese Šīrava.

Kategorijā “Eksportspējīgākais jaunais tūrisma produkts” žūrija vērtē, vai produkts ir inovatīvs un ar augstu pievienoto vērtību, vai tas tiek veidots, saglabājot vietējos resursus un tiek attīstīts, ņemot vērā vietējo kultūras, dabas, sociālos un ekonomiskos faktorus, kā arī tiek ņemti vērā citi aspekti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atzīmējot 35 gadu jubileju, Reaton atklāja specializētu ekspozīciju, kur var apskatīt klātienē apdares materiālus un dizaina risinājumus birojiem, komerctelpām un ventilējamām fasādēm. Tā ir vienīgā ekspozīcija Latvijā ar tik plašu apdares materiālu klāstu. Ekspozīcijā ir iekļautas arī vairākas darba zonas, kurās kopā ar Reaton speciālistiem var iepazīt aktuālās kolekcijas un atrast risinājumus saviem projektiem brīvā un radošā vidē.

Specializētā ekspozīcija atrodas Reaton Arhitektūras un celtniecības centrā Čiekurkalnā. Tā ir radīta kā arhitektūras un dizaina instruments, kā arī darba platforma vienuviet. Ekspozīcijā var iepazīt aktuālākās tendences ventilējamās fasādēs, biroju dizainā, apdares materiālu kolekcijās un citos inovatīvos, modernos risinājumos komerctelpām ar mūsdienās nepieciešamajiem BREEAM, LEED, FSC un citiem sertifikātiem.

“Novērojam tendenci, ka Latvijā straujiem soļiem attīstās biroju platību segments, kur pēdējos gados aktuālākais izaicinājums ir komforts un funkcionalitāte. Atzīmējot uzņēmuma 35 gadu jubileju, vēlējāmies radīt vietu, kurā vienuviet atrodas vairākas specializētu produktu grupas un katrs, meklējot risinājumus savai iecerei, spētu aplūkot, izmēģināt un kombinēt produktus profesionālā vidē, ietaupot laiku un enerģiju. Ekspozīcijas mērķis ir radīt vietu, kur būs iespējams smelties idejas un atrast piemērotus, inovatīvus materiālus saviem projektiem,” uzsver Reaton Projektu departamenta direktors Dmitrijs Bugajevs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Veiksmīgi noslēgusies lielākā izstāde Baltijā!

Sandra Dieziņa, 28.04.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

24. aprīlī ar vienotu ekspozīcijas automobiļu signāltauru unisonu noslēdzās 8. starptautiskā automobiļu izstāde Rīgā “Auto 2005”, kas bija lielākā izstāde Latvijas autoizstāžu vēsturē. Spītējot pārsteidzoši aukstajam un vējainajam laikam, izstādi “Auto 2005” sešu dienu laikā no 19. līdz 24. aprīlim kopumā apmeklēja 71 028 interesenti. Izstādē piedalījās 108 uzņēmumi, no kuriem 39 piedāvāja automobiļus, bet 69 dažādas ar autonozari saistītas preces, pakalpojumus. Autoizstāde kopumā aizņēma 34 400 m2 lielu platību, bet ekspozīciju (neto) kopplatība sasniedza 22 897 kvadrātmetrus, no kuriem 10 174 m2 bija autoekspozīcija iekštelpās – Baltijas autoizstādēs līdz šim lielākā platība. Iekštelpu ekspozīcijā bija redzami Alfa Romeo, Aston Martin, Bentley, Cadillac, Chevrolet, Chrysler, Citroen, FIAT, Ford, Hyundai, Jaguar, Jeep, KIA, Lancia, Land Rover, Lexus, Maseratti, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Porsche, Renault, Saab, Subaru, Suzuki, Škoda, Toyota, Volkswagen marku vieglie automobiļi, bet ārējā laukumā izstādes apmeklētāji varēja iepazīties ar DAF, Ford, GAZ, ISUZU, Iveco, MAN, MAZ, Mercedes-Benz, MB Autobusi, Renault, Santana, Scania un Volvo marku vieglo un smago komerctransportu. Izstādē bija aplūkojami vairāki pasaules jaunumi, kas savas pasaules mēroga pirmizrādes bija piedzīvojuši tikai nesen notikušajā Ženēvas autoizstādē. Komerctransporta ārējā ekspozīcijā līdztekus plašam jaunu komercauto modeļu klāstam varēja atrast arī automašīnas, kas izgatavotas Latvijā un Lietuvā – MAZ un GAZ kravas automobiļus. Par Rīgas autoizstādi bija ievērojama mediju interese – izstādē strādāja 240 akreditēti Latvijas un citu valstu mediju pārstāvji. Zīmīgi, ka šogad bija vērojama liela kaimiņvalstu žurnālistu interese. Rīgā ieradās 28 Igaunijas un Lietuvas mediju pārstāvji no preses, interneta portāliem un pat televīzijas, apliecinot izstādes statusu visā Baltijas reģionā. “Auto 2005” direktors Olafs Ozols par izstādi izteicās pozitīvi, gan norādot, ka oficiālais Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas (LPAA) viedoklis tiks pausts tikai pēc kopsapulces. Viņš atzīmēja, ka, vērtējot izstādi pēc tās skatāmības, atraktivitātes, organizācijas līmeņa un pasaules mēroga jaunumu daudzuma, tā nenoliedzami ir labākā LPAA rīkoto izstāžu vēsturē. Viņš uzsvēra, ka šāds vērtējums balstīts ne tikai uz paša subjektīvo viedokli, bet arī ieklausoties dalībnieku domās. Vienlaikus Ozols arī atzīmēja, ka manāms trūkums izstādei un apbēdinājums daudziem apmeklētājiem bija vairāku lielo un Latvijā populāro automarku pārstāvju nepiedalīšanās dažādu iemeslu, pamatā ražotāju atbalsta trūkuma, dēļ. No asociācijas puses viņš solīja turpināt darbu, lai rūpnīcas turpmāk atbalstītu visu marku pārstāvjus un nākošajā autoizstādē būtu eksponēti visu marku auto, kas pārstāvēti Latvijā. Ozols piezīmēja, ka, lai arī apmeklētāju skaits nav rekordliels, dalībfirmu atsauksmes ļauj secināt, ka Latvijas automīļi ir kļuvuši pragmatiskāki un aktīvi interesējas par jaunu auto lietošanas izdevīgumu. Arī oficiālā “KIA” un “Saab” marku pārstāvja “E&S Auto” mārketinga vadītājs Mārtiņš Etkins norāda, ka apmeklētāji ir kļuvuši informētāki un izglītotāki. Izstāde vienkopus ļauj aplūkot lielāko daļu Latvijā pieejamo jaunāko auto modeļu un apmeklētājam ir ērti salīdzināt konkurējošās markas pēc to piedāvājuma un cenas. Viņš arī atzīmēja, ka autoizstāde lieliski ļauj strādāt ar apmeklētāju – potenciālo pircēju – veidojot viņa viedokli par jauna auto priekšrocībām kopumā. Prieku par dalību izstādē izteica uzņēmuma “AutoHalle”, kas pārstāv “Suzuki” automarku, komercdirektors Juris Mežs. Viņš norādīja, ka sākumā uz dalību izstādē raudzījies skeptiski, bet tagad ir ļoti apmierināts. Šajā izstādē daudzi dalībnieku stendi bija ļoti interesanti, kvalitatīvi un izcēlās ar savu dizainu. “Peugeot” pārstāvja Latvijā “Lauva Auto” mārketinga vadītāja Gunita Langrāte izteica īpašu prieku un lepnumu par to, ka šogad marka ir pārstāvēta ar īpaši projektētu, izplānotu un uzbūvētu nestandarta stendu, kura izveidē tika ieguldīts ne mazums pūļu. Papildus jāatzī

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad arvien vairāk savu popularitāti lietotu automobiļu tirgū nostiprina dīzeļi, informē Auto asociācija.

Vairāk nekā 85% no ievestajiem vieglajiem pasažieru automobiļiem (M1) ir ar dīzeļdzinēju aprīkoti, kas ir par 3,4 procentpunktiem vairāk nekā pirms gada. Arī ievestā automobiļa vecums palielinājies līdz 11 gadiem, kas ir par ceturtdaļu gada lielāks, un nemainīgi – Vācija ir pārliecinoša vairākuma automobiļu iepriekšējā reģistrācijas valsts. Gandrīz puse ievesto automobiļu nāk no Vācijas.

2018. gada pirmajā pusē par 6% ir samazinājies lietotu pasažieru automobiļu imports, un līdz 30. jūnijam tika ievesti nedaudz vairāk par 23 000 lietotu vieglo pasažieru automobiļu, kas ir par 1500 vienībām mazāk nekā gadu iepriekš attiecīgajā laika posmā. Kur palika šie 1500 automobiļu pircēji? 400 nopirka jaunus automobiļus, bet atlikušie 1100+ izvēlējās automobili nemainīt, jo, iespējams, cena automobilim ar nodokļiem nelikās vairs tik pievilcīga.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Sola plašāko autoizstādi Baltijā

, 09.03.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz 9. Starptautiskajai autoizstādei Rīgā Baltic International Motorshow Riga 2007 ir palicis mazliet vairāk par mēnesi un jau ilgu laiku noris nopietns un intensīvs darbs pie ekspozīcijas sagatavošanas, Db.lv BT 1 mediju koordinatore Inese Libere.

Autoizstāde "Baltic International Motorshow Riga 2007", kas notiks no 24. līdz 29. aprīlim Ķīpsalā, ir izaugusi no apmeklētājiem jau labi pazīstamās ilggadējās Starptautiskās automobiļu izstādes Rīgā "Auto". Tā šogad būšot plašākā automobiļu ekspozīcija visu Baltijas valstu autoizstāžu vēsturē, norāda izstādes organizatori.

Izstādē vienkopus būs skatāmi vairāk nekā 35 vieglo un 10 komerctransporta marku jaunākie un populārākie modeļi, no kuriem lielāko daļu varēs arī uzreiz iegādāties par īpaši izdevīgām izstādes cenām un apmaksas noteikumiem. Šobrīd līgumus par dalību izstādē jau parakstījuši šādu automobiļu marku pārstāvji: Alpina, Aston Martin, Cadillac, Chevrolet, Chrysler, Citroen, Corvette, DAF, Dodge, Fiat, Ford, Hummer, Isuzu, Iveco, Jaguar, Jeep, KIA, Lada, Land Rover, Lexus, MAN, Maz, Mazda, Mercedes Benz, Mini, Nissan, Opel, Peugeot, Porsche, Renault, Rolls Royce, Scania, Seat, Ssang Yong, Subaru, Suzuki, Škoda, Toyota, Volkswagen, Volvo.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kontekstā ar plāniem no nākamā gada ieviest vieglo automobiļu reģistrācijas nodokli, Dienas Bizness aplūkoja situāciju Latvijas auto tirgū. Pirmoreiz reģistrēto vieglo automobiļu vecums Latvijā ir vismaz 11 gadi un lielākā daļa Latvijā reģistrēto auto darbojas ar dīzeļdegvielas dzinēju, liecina CSDD sniegtie dati.

2019.gadā Latvijā pirmoreiz reģistrēto automašīnu skaits, kurām bija 11 vai vairāk gadu veidoja 48,5% jeb tās bija 33 009 automašīnas. Savukārt pavisam jaunās, pirmoreiz reģistrētās automašīnas, kuru vecums bija līdz 2 gadiem, veidoja 28,1% jeb 19 118 automašīnas. No 6 līdz 10 gadus vecie spēkrati veidoja 17% no pirmoreiz reģistrētajām automašīnām jeb 11 595 automašīnas. Vismazāko daļu veidoja no 3 līdz 5 gadu vecās automašīnas - 6,4% jeb 4352 vienības. Kopumā pērn pirmoreiz reģistrēto vieglo automobiļu skaits bija 68 074.

Rosina zemizmešu automašīnām nepiemērot nodokļus 

Auto asociācija, Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK) un Latvijas Darba devēju...

CSDD sniegtie dati liecina, ka laika posmā no 2004.gada līdz 2019.gadam vismazākais pirmoreiz reģistrēto automašīnu skaits, kuru vecums ir 11 vai vairāk gadi, tika reģistrētas 2007.gadā, kad tās Latvijā bija 26,3% jeb 28 192 no kopējā pirmoreiz reģistrēto vieglo automobiļu skaita. Nākamos gadus šādām automašīnu skaitam bija tendence pieaugt.

Ja pavēro pirmoreiz reģistrēto vieglo automobiļu skaitu pēc markas, tad pērn populārākā bija "Volkswagen" (10 891), "Volvo" (8274), "BMW" (7155), "Audi" (7030), "Toyota" (5448) un "Opel" (3795).

Savukārt vismazāk Latvijā pērn tika pirmoreiz reģistrēti šādi vieglie auto - "Infiniti" (25), "Ssang Yong" (26) un "Tesla" (41). Kopumā no pērn pirmoreiz reģistrētajiem auto 44 604 bija 5 vai vairāk gadus veci, bet 23 470 auto vecums bija līdz 5 gadiem.

CSDD dati liecina, ka uz 01.01.2020 Latvijā reģistrētas 727 164 vieglās automašīnas, no kurām 447 468 dzinēju veids ir dīzeļdegviela. Šo dzinēju veids ar katru gadu Latvijā pieaug. Savukārt 230 506 automašīnas Latvijā darbojas ar benzīna dzinēju.

Savukārt trešais populārākais dzinēja veids ir benzīns un gāze - Latvijā šī gada sākumā reģistrēti 27 828 automobiļi. Šī dzinēju veida popularitāte Latvijā ar katru gadu samazinās. 90,4% šo automašīnu turētāji ir fiziskas personas, savukārt 9,6% juridiskas.

Jau ziņots, ka no nākamā gada ar mērķi novērst vecu un videi nedraudzīgu vieglo automašīnu reģistrēšanu Latvijā plānots ieviest vieglo automobiļu reģistrācijas nodokli, paredz 31.septembrī Ministru kabinetā (MK) atbalstītie grozījumi Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumā.

Satiksmes ministrija skaidroja, ka grozījumu mērķis ir līdzsvarot vieglo automobiļu un kravas automobiļu ar pilnu masu līdz 3500 kilogramiem transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmes un to aprēķināšanas kārtību, kā arī noteikt autobusu un kravas automobiļu transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa aprēķināšanas kārtību atbilstoši to dzinēja izmešu līmenim.

Tāpat likumprojekts paredz ieviest jaunu vieglo automobiļu reģistrācijas nodokli, ar mērķi novērst vecu un ekoloģiski kaitīgu vieglo automobiļu reģistrēšanu Latvijā.

Vieglo automobiļu reģistrācijas nodokļa likmes ir noteiktas atkarībā no vieglā transportlīdzekļa degvielas tipa. Mērķis ir veicināt "tīro" un energoefektīvo transportlīdzekļu tirgu, ņemt vērā to darbmūža ietekmi uz enerģētiku un vidi, tostarp enerģijas patēriņu un oglekļa dioksīda un noteiktu piesārņotāju - slāpekļa oksīdu, metānu nesaturošo ogļūdeņražu un cieto daļiņu - emisiju apmēru.

Par likumu grozījumiem vēl jālemj Saeimai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 2024. gada 28. maija līdz 7. jūnijam 1427 poligrāfijas iekārtu ražotāji un pakalpojumu sniedzēji no 50 valstīm prezentēs inovatīvas tehnoloģijas un novatoriskus risinājumus, kas virza nozari šodien un nākotnē. Latviju izstādē pārstāvēs trīs uzņēmumi: Baltink SIA 3/E08, Print Wire SIA 6/F40, PrintOn.Pack.com AS 7A/B21. Pasaulē vadošās poligrāfijas iekārtu un pakalpojumu izstādes galvenās tēmas būs digitalizācija un ilgtspējība.

Kā liecina vadošo tehnoloģiju, iekārtu, izejmateriālu un pakalpojumu sniedzēju aptaujas, starptautiskās poligrāfijas nozares pārstāvji ar nepacietību gaida savas nozares nozīmīgāko pasākumu klātienē, uz kuru šoreiz gaidīts divreiz ilgāk nekā citkārt, proti, ir pagājuši astoņi gadi kopš pēdējās izstādes klātienē. Tas ir ilgs laiks, ja mēs runājam par jaunu tehnoloģiju ienākšanu tirgū, produktu pilnveidošanu un savlaicīgu nozares spēlētāju informēšanu par tirgus tendencēm, kas ir viens no starptautiskās izstādes uzdevumiem. Lai arī pandēmija jau ir labi aizmirsta pagātne, pašreizējā situācija globālajā tirgū tiek raksturota kā nepastāvīga, to pavada gan lieli sociāli, gan arī strauji tehnoloģiski satricinājumi, uz kuriem gan uzņēmumiem, gan izstādes organizatoriem jāspēj reaģēt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Atklāta Latvijas paviljona ideja Venēcijas arhitektūras biennālē

Laura Mazbērziņa, 27.03.2018

Juglas būvniecība Rīgā, 1970. gadu sākumā. foto – autors nezināms, Latvijas Valsts arhīvs, 478. fonds

Foto: Autors nezināms, Latvijas Valsts arhīvs, 478. fonds

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Venēcijas biennāles 16. starptautiskajā arhitektūras izstādē Latviju pārstāvēs kuratoru komanda ar paviljonu «Together and Apart» («Kopā un atsevišķi»). Ekspozīcija pievērsīsies daudzdzīvokļu namu arhitektūrai un lomai sabiedrības organizēšanā. Izstāde aicinās vērtēt, kā šī arhitektūras tipoloģija regulē dzīvi kopā un atsevišķi — kaut arī dzīvoklis sniedz iespēju norobežoties no ārpasaules, tas vienmēr ir arī daļa no kopīgas struktūras.

Šogad Latvijas ekspozīcija atradīsies Venēcijas Arsenālā, Artilērijas zālē, un tās oficiālā atklāšana notiks 25. maijā. Venēcijas arhitektūras biennāle ir vērienīgākā un prestižākā arhitektūras izstāde pasaulē, kas tiek rīkota reizi divos gados. Latvijas paviljonu «Together and Apart» veido kuratoru komanda, kuras sastāvā ir arhitekte un urbāniste Evelīna Ozola, arhitekts Matīss Groskaufmanis, scenogrāfe Anda Skrējāne un Latvijas Jaunā teātra institūta vadītāja Gundega Laiviņa.

«Divas trešdaļas jeb 66,1% Latvijas iedzīvotāju dzīvo dzīvokļos, kas ir augstākais īpatsvars starp Eiropas Savienības valstīm. Līdz ar to, daudzdzīvokļu nami lielākajai daļai Latvijas iedzīvotāju ikdienā ir vistuvākā saskarsme ar arhitektūru. Tai pašā laikā gan eksperimenti dzīvojamo namu arhitektūrā, gan plašākas diskusijas par to, kādā vidē dzīvot modernai Latvijas sabiedrībai, ir lielā mērā pazudušas no arhitektūras diskursa,» stāsta komandas pārstāvis Matīss Groskaufmanis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apbalvošanas ceremonijā sestdien, 10. jūnijā, Miami, ASV tika pasniegta vides dizaina balva SEGD 2017, kuru starp vairākiem prestižiem ekspozīciju projektiem ieguva arī Latvijas dizaina biroja H2E veidotā ekspozīcija Raiņa muzejam Tadenavā.

Šogad balvu saņēma arī tādi projekti kā Nacionālā Afroamerikāņu vēstures un kultūras muzeja ekspozīcija Vašingtonā, ASV (dizains Ralph Appelbaum Associates), ekspozīcija La Cité du Vin Bordo, Francijā (dizains Casson Mann), ekspozīcija Closed Worlds Ņujorkā, ASV (dizains Pentagram).

SEGD konkurss tika izveidots 1987. gadā, lai atzīmētu pasaules sasniegumus vides grafikas dizainā. Tā mērķis ir veicināt vizuālās komunikācijas izmantošanu vidē un parādīt tās svarīgo lomu.

Pretstatā mūsdienās izplatītajai satura iegūšanai digitālajos nesējos, H2E veidotā muzeja ekspozīcija apmeklētājiem liek darboties ar rokām un taustāmiem izziņas materiāliem. Ekspozīcija ir veidota kā rotaļa, kas mudina ieraudzīt un saklausīt visu, ko piedzīvojis izcilais latviešu dzejnieks, dramaturgs un politiķis Rainis (1865-1929) savas dzīves pirmajos gados. Šī vieta bija viņa personības veidošanās pamats, tādēļ ekspozīcijas koncepcija ir bērnības muzejs. H2E veidotā stāsta mērķauditorija ir bērni, un tās saturu viņi izzina ar koka lodīti, kas izved cauri visai ekspozīcijai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Starptautiski apbalvota Jūrmalas pilsētas muzeja digitālā ekspozīcija

, 18.06.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan Jūrmalas pilsētas muzeja vēstures ekspozīcija tiks atklāta tikai 19. jūnijā, bet tā jau ir ieguvusi specbalvu prestižajā Starptautiskajā audiovizuālajā un multimediju festivālā FIAMP 2007 par bagātīgu dokumentālā materiāla izmantošanu un veiksmīgu montāžu digitālajā ekspozīcijā.

Jūrmalas pilsētas muzeja digitālo ekspozīciju izstrādāja Dd studio, un tā tika īstenota trīs posmos, kuros vizuāli un dokumentāli tiek atspoguļota kūrorta attīstība Jūrmalā 19. un 20. gadsimtā, Db.lv informē Sanita Ozoliņa, Dd studio projektu vadītāja.

Pirmā posma ietvaros digitālā ekspozīcija iepazīstina ar piejūras kūrortu pirmsākumiem, galveno uzmanību pievēršot Rīgas Jūrmalas pludmalēm un atpūtas kompleksiem.

Otrajā projekta izstrādes posmā tika vizuāli atdzīvināts laiks no 19. gs. beigām līdz 20. gs. 30. gadiem. Piedāvāts apskatīties video materiālu par izklaides iespējām un koncertdzīvi Rīgas Jūrmalā, ļaujot sajust tā laika gaisotni un noskaņu. Ekspozīcija piedāvā iespējas virtuāli izstaigāt Rīgas Jūrmalas rajonus, Ķemeru parkus un noskatīties dokumentālus kadrus par peldēm dūņu vannās u.c. ārstnieciskām procedūrām Ķemeru sanatorijā 20. gadsimtā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Møller Baltic Import sasniedzis jaunus rekordus

Db.lv, 09.01.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Møller Baltic Import (MBI), Audi automašīnu importētājs Latvijā un Lietuvā, kā arī Volkswagen importētājs Baltijas valstīs, 2023. gadu noslēdzis, piegādājot vairāk nekā 9000 automašīnu.

“Møller Baltic Import 2023. gadā uzrādījis ļoti pārliecinošus rezultātus gan finansiāli, gan ar mūsu pārstāvēto zīmolu jaunu auto pārdošanas rādītājiem. Audi 2023. gadā ir sasniedzis visu laiku labāko rezultātu. Zīmols pirmo reizi ieņēma pirmo vietu premium klases automobiļu konkurencē Lietuvā, savukārt Latvijā – klientiem piegādāts rekordliels automobiļu skaits, saglabājot otro vietu premium segmentā. Volkswagen zīmolam pagājušais gads aizritēja elektrifikācijas zīmē. Volkswagen sasniedza savu mērķi kļūt par lielāko elektrisko automobiļu piegādātāju Latvijā un Lietuvā. Tikmēr Volkswagen komerctransporta zīmola automobiļu piegādes klientiem Baltijā pieauga par 9%, un tā autoparks tika elektrificēts ar ID. Buzz un eCrafter modeļiem. Pārliecinoši pārdošanas rezultāti likumsakarīgi liecina par to, ka arī finansiāli 2023. gads ir bijis ļoti spēcīgs. Šādi rezultāti ir sasniegti, pateicoties ļoti ciešai sadarbībai ar Volkswagen un Audi rūpnīcām un mūsu mazumtirdzniecības partneru profesionālajam un mērķtiecīgajam darbam visā Baltijā. 2024. gadā mums būs jāspēj pielāgoties pārmaiņām, kā arī iespējamai lēnākai tirgus izaugsmei. Pēdējo gadu notikumi pasaulē ir būtiski izmainījuši ierasto lietu kārtību, kā rezultātā ir nepieciešams pieņemt pārdomātus, bet ātrus lēmumus. 2024. gadam esam noteikuši ambiciozus mērķus. Mēs piedāvāsim spēcīgu ar iekšdedzes dzinējiem aprīkotu modeļu klāstu, piemēram, pilnīgi jauno Volkswagen Tiguan un T-Cross, kā arī jaunus pilnībā elektriskus automobiļus, piemēram, Volkswagen ID.7 un ID.7 Tourer, ID. Buzz septiņu sēdvietu versiju un pirmos Audi elektroauto, kas ražoti uz PPE (Premium Platform Electric) platformas, – Q6 e-tron un Audi A6 e-tron. Pāri visam mēs jo īpaši fokusēsimies uz klientu pieredzes pilnveidošanu, kas ir svarīga prioritāte kā Volkswagen un Audi rūpnīcās, tā arī Baltijas tirgū,” saka vairumtirgotāja Møller Baltic Import izpilddirektore Ilze Grase-Ķibilde.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienests (VID), regulāri veicot nodokļu nemaksāšanas risku izvērtējumu, ir konstatēts, ka tieši automobiļu apkopes un remonta nozarē ir augsts nodokļu nemaksāšanas riska īpatsvars, informē VID.

Tādēļ nodokļu disciplīnas uzlabošanai automobiļu apkopes un remonta nozares nodokļu maksātājiem VID ir noteicis divu taksācijas mēnešu nogaidīšanas periodu – jūliju un augustu. To laikā nodokļu maksātājiem tiek dota iespēja pašiem novērst pārkāpumus nodokļu aprēķinu jomā un deklarēt gan saimnieciskās darbības ieņēmumus, gan darbiniekus, gan darbiniekiem aprēķinātās algas pilnā apmērā. Pretējā gadījumā VID uzsāks vērienīgus preventīvos un represīvos pasākumus automobiļu apkopes un remonta nozares nodokļu maksātājiem.

VID ēnu ekonomikas apkarošanā kā vienu no prioritārajām nozarēm ir noteicis automobiļu apkopes un remonta nozari. Attiecīgi VID šajā nozarē strādājošiem nodokļu maksātājiem pievērsīs īpaši pastiprinātu uzmanību, kas nozīmē, ka tieši šīs nozares nodokļu maksātājiem nodokļu nemaksāšanas risku konstatēšanas gadījumā vispirms tiks veikti preventīvie nodokļu administrēšanas pasākumi un nepieciešamības gadījumā arī nodokļu kontroles pasākumi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Latvijā visvairāk ir 11–15 gadus veci automobiļi

Dienas Bizness, 21.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gada laikā valstī pieaudzis gan jaunu, gan importētu lietotu automobiļu pārdošanas darījumu skaits. Pēc transporta sludinājumu portāla latauto.lv datiem, pirmajā šī gada ceturksnī tika nopirkts par 5,1 % vairāk jaunu transportlīdzekļu, bet lietotu importētu – par 8,5% vairāk nekā pērn šajā pašā laikā.

Tāpat šī gada pirmajā ceturksnī valstī ievests par 29,7% vairāk 11 – 15 gadus vecas automašīnas nekā šajā pašā periodā pirms gada.

«Salīdzinot ar pagājušā gada pirmajiem mēnešiem, lietotu importētu automobiļu darījumu skaits pieaudzis no 11 tūkstošiem līdz 11,5 tūkstošiem, bet jaunu automobiļu – no 3,4 tūkstošiem līdz 3,7 tūkstošiem, » – situāciju automobiļu tirgū komentē latauto.lv pārdošanas vadītājs Andris Mālnieks.

Latvija ir vienīgā no trim Baltijas valstīm, kurā paaugstinājies lietotu importētu automobiļu pārdošanas darījumu skaits gada laikā. Igaunijā pirmajos šī gada mēnešos importēto automobiļu skaits samazinājies par 3,5%, bet Lietuvā – pat par 17,9%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Auto īpašnieki noguruši no nokalpojušu automašīnu ekspluatācijas, aktīvāk pērk jaunas

Žanete Hāka, 15.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2017. gadā noturēt iepriekšējo gadu līmeni bija liels izaicinājums, jo, mainoties automobiļu reģistrācijas kārtībai Latvijā, reeksports (automobiļu pārdošana ārpus valsts teritorijas) kļuva mazāk atraktīvs, liecina Latvijas Auto asociācijas informācija.

Lielais policijas iepirkums tika piegādāts, bet citu ievērojamu darījumu tirgū nebija. Tas nozīmēja, ka bija ievērojami jāpieaug vietējam pieprasījumam pēc jauniem automobiļiem.

Un tas notika – 2017. gads beidzās ar 2% pieaugumu vieglo pasažieru automobiļu un vieglā komerctransporta segmentā, sasniedzot 18 934 jaunu automobiļu reģistrāciju, neskatoties uz to, ka reeksports samazinājās gandrīz uz pusi un no jaunām ievestajām automašīnām pēc pirmās reģistrācijas valsti pamet vien 2000 vienības. Tā visa rezultātā jaunu automobiļu reģistrācija pastāvīgai lietošanai Latvijā ir pieaugusi par 12%, kas ir par 1870 vienībām vairāk nekā 2016. gadā.

Pieprasījuma pieaugumu veicināja vairāki faktori, skaidro Auto asociācijas pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Mercedes-Benz kravas automobiļi iekaro līdera pozīcijas Centrālās un Austrumeiropas tirgos

, 30.06.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daimler prezentē jaunu Mercedes-Benz Actros modeli un organizē tūri pa astoņām Centrālās un Austrumeiropas valstīm.

Jaunā Mercedes-Benz kravas automobiļu modeļa Actros starptautiskās iepazīšanās tūres laikā kravas automobiļu karavāna apceļos astoņas Centrālās un Austrumeiropas starptautisko pārvadājumu valstis, veicot jaunā automobiļa prezentācijas, Db.lv informē Inga Melngalve, SIA Domenikss mārketinga nodaļas vadītāja.

Actros kravas automašīnu kolonna devās ceļā no Igaunijas, 25. jūnijā sasniedzot Latviju un Lietuvu. Pēc tam plānots apceļot citas Centrāleiropas valstis – Poliju, Čehiju, Ungāriju, Rumāniju un galamērķi sasniegt 17. jūlijā Bulgārijas galvaspilsētā Sofijā.

Jauno kravas automobiļu ar pilno masu virs 16 tonnām tirgus rādītāji astoņās apceļotajās valstīs 2007. gadā sasniedza jaunus pārdošanas rekordus, kopumā tika pārdotas apmēram 55 000 vienības. Salīdzinot ar 2006. gada rādītājiem, kad kopējais pārdoto kravas automobiļu skaits sasniedza 35 100 vienību, vērojams pieaugums par vairāk nekā 56%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Kravas automobiļu vadītājiem mācīs braukt ekonomiski

Aldis Zelmenis, 05.07.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ, sākot no otrdienas, 6. jūlija līdz pat sestdienai, 10. jūlijam, Mercedes-Benz Driver Training Show ietvaros Rīgā SIA Domenikss organizēs speciālus testa braucienus kravas automobiļu vadītājiem.

To laikā, apgūstot gan teoriju, gan praktiskās iemaņas, vairāk nekā 50 automobiļu vadītāji tiks iepazīstināti ar jaunākajām Mercedes-Benz kravas automobiļu tehnoloģijām un iespējām, kā arī ekonomiskas, videi draudzīgas un drošas braukšanas paņēmieniem intensīvas satiksmes apstākļos. Mercedes-Benz kravas automobiļu eko braukšanas apmācību vadīs pieredzes bagāti profesionāļi no Daimler AG Global Training departamenta Štutgartē sadarbībā ar Domenikss apmācību nodaļas speciālistiem.

«Pēdējo gadu laikā, strauji pieaugot kravas automobiļu skaitam, ne tikai Latvijā, bet arī visā Eiropā ievērojami pieaugusi satiksmes intensitāte. Tai pat laikā ir mazinājusies kravas automobiļu vadītāju profesionālā kompetence, jo tirgū ienāk daudz jaunu vai darbam ar smagsvara kravas automobiļiem nepieredzējušu vadītāju. Abi šie faktori veicina šāda veida apmācību nepieciešamību, apgūstot un iepazīstot jaunākās tendences pareizā automobiļu vadīšanā, kas ir svarīgas un absolūti nepieciešamas ikvienam automobiļa vadītājam,» norāda Aivis Zapereckis, SIA Domenikss Kravas automobiļu tirdzniecības un mārketinga vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ik gadu samazinās valsts dienesta auto kopējie izdevumi

Gunta Kursiša, 20.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienesta vieglo automobiļu skaits un kopējie uzturēšanas izdevumi ar katru gadu ir konsekventi samazinājušies, liecina Finanšu ministrijas (FM) informatīvais ziņojums par dienesta vieglo automobiļu izdevumiem valsts pārvaldes iestādēs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

FOTO: Alūksnē noslēgusies Bānīša stacijas bagāžas šķūņa restaurācija

Db.lv, 20.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alūksnē noslēgusies Bānīša stacijas bagāžas šķūņa restaurācija un jau no 1. septembra restaurētajā ēkā apmeklētājiem durvis vērs jauna ekspozīcija, kas veltīta Baltijā vienīgajam regulāriem pasažieru pārvadājumiem izmantotajam šaursliežu dzelzceļam, informē Alūksnes novada pašvaldība.

Desmit staciju stāstos tā vēstīs par dzelzceļa vēsturi, laikmetu ainām un bānīti kā palīgu, darba vietu un iedvesmas avotu.

Jaunā ekspozīcija kā virtuāls ceļojums laikā un telpā popularizēs dzelzceļa kultūru kā tradicionālu, bet vienlaikus modernu un ilgtspējīgu dzīvesveida sastāvdaļu.

Šķūņa pārbūves būvprojekta autors ir SIA «Arhitektes Ināras Caunītes birojs», būvdarbus objektā saskaņā ar iepirkuma procedūras rezultātiem veica uzņēmums SIA «RE RE MEISTARI», būvuzraudzību nodrošināja AS «Būvuzņēmums Restaurators», bet atbildīgais autoruzraugs bija Ināra Caunīte.

Pārbūvējot Alūksnes stacijas bagāžas šķūni un nodrošinot kultūrvēsturisko vērtību saglabāšanu, maksimāli izmantoti atgūstamie materiāli, fasāžu un iekštelpu apdarei pielietoti apšuvuma dēļi, kas ir analogi oriģinālajiem dēļiem. Ēkas pārbūves projektā labiekārtota arī piegulošā teritorija un atjaunots vēsturiskais perons.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rīgā viesojas iespaidīgs automobiļu maratons

, 24.10.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

21. oktobrī trīsdesmit trīs Mercedes-Benz E-klases automobiļi ar dabai

draudzīgu dīzeļdzinēju sāka aizraujošu gar-gabala braucienu no Parīzes uz

Pekinu. Tā laikā katrs automobilis veiks 13 600 kilometrus. Ar šo

automobiļu maratonu Mercedes-Benz kārtējo reizi demonstrē jaunākās

paaudzes dīzeļdzinēju sasniegumus attiecībā uz izplūdes gāzu emisijas,

ekonomijas un ekspluatācijas rādītājiem pat visekstrēmākos apstākļos.

Automobiļu maratons brauks pa to pašu maršrutu, pa kuru norisinājās

vēsturē pirmās transkontinentālās auto ātrumsacīkstes - no Parīzes uz

Pekinu 1907. gadā. Brauciena "E-klases pieredzes" ietvaros starptautiskie

dalībnieki 25.oktobrī viesosies arī Rīgā, SIA Domenikss (DaimlerChrysler

AG Mercedes-Benz! ģenerālpārstāvja) Auto tirdzniecības centrā, Krasta ielā

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Eiropas Komisija pastiprina noteikumu prasības, lai uzlabotu automobiļu drošību un nekaitīgumu videi

Žanete Hāka, 27.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija iesniegusi tiesību aktu priekšlikumus, kuru mērķis ir nodrošināt, ka automobiļu ražotāji stingri ievēro visas ES prasības drošības, vides aizsardzības un ražošanas jomā, informē EK.

Komisija ierosina vērienīgi pārstrādāt tā dēvēto ES tipa apstiprināšanas tiesisko regulējumu. Saskaņā ar patlaban spēkā esošajiem noteikumiem valstu iestādes vienīgās atbild par sertificēšanu, ar ko apliecina, ka transportlīdzeklis atbilst visām prasībām tā laišanai tirgū, un uzrauga ražotāju atbilstību attiecīgo ES tiesību aktu prasībām. Šodien iesniegtie priekšlikumi transportlīdzekļu testēšanu padarīs neatkarīgāku un pastiprinās apritē jau nonākušo automobiļu uzraudzību. Labāka pārraudzība Eiropas līmenī nostiprinās sistēmu kopumā.

Komisija, jau pirms gaismā nāca fakti par Volkswagen rīcību, bija uzsākusi ES tipa apstiprināšanas tiesiskā regulējuma pārskatīšanu. Kopš tā laika Komisija secinājusi, ka, lai novērstu pārkāpumu atkārtošanos, ir vajadzīgas tālejošākas reformas. Šodien klajā laistais regulas priekšlikums par mehānisko transportlīdzekļu apstiprināšanu un tirgus uzraudzību papildina centienus ieviest stingrākus emisiju testus (emisiju testēšanu reālos braukšanas apstākļos).

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Lietoto auto tirgū pērn visvairāk pirkti Volkswagen Passat, Audi A4 un Volkswagen Golf

Dienas Bizness, 24.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2014. gadā Latvijā visvairāk pirktie lietoto automobiļu modeļi ir Volkswagen Passat, Audi A4 un Volkswagen Golf. Savukārt vislabāk pirkto jauno automobiļu virsotni iekarojis Škoda Yeti, liecina transporta sludinājumu portāla LATAUTO.lv un Autotyrimai apkopotie dati.

Salīdzinot ar 2013. gadu, pagājušajā gadā tika iegādāti 2728 Volkswagen Passat (par 90 vienībām jeb par 3,4% vairāk), 2620 Audi A4 (par 182 vienībām jeb par 7,5% vairāk) un 2568 Volkswagen Golf modeļa lietoti automobiļi. Pēc šiem trīs vācu ražojuma sp ēkratiem ierindojas Volvo V70/XC70 no Zviedrijas – tika nopirkti 2496 šo automobiļu jeb par 357 vienībām vairāk nekā visa 2013. gada laikā.

Portāls novērojis, ka Latvijā ievērojami palielinājusies Volvo V70/XC 70 un Volvo S40/V40/V50 automobiļu pārdošana. «Lai arī to pārdošana paaugstinājās attiecīgi par 16,7% un 16%, tāpat kā 2013. gadā, tie saglabājās ceturtajā vietā labāk pārdoto lietoto automobiļu desmitniekā, savukārt „Volvo S40/V40/V50” modeļu automobiļi no paša desmitnieka beigām pakāpās uz septīto vietu», - apgalvo LATAUTO.lv pārdošanas vadītājs Andris Mālnieks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

FOTO: Atklāts atjaunotais Rīgas motormuzejs, kura rekonstrukcijā ieguldīti 8,1 miljons eiro

LETA, 01.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Motormuzeja rekonstrukcijā investēti 8,1 miljons eiro, aģentūrai LETA atklāja Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) valdes priekšsēdētājs Andris Lukstiņš.

Muzeja ēka ir uzbūvēta no jauna. Būvniecība un telpu iekārtojums izmaksāja 5,6 miljonus eiro, savukārt muzejā apskatāmā ekspozīcija izmaksāja 2,5 miljonus eiro.

Lukstiņš norādīja, ka finansējuma piesaistīšanai CSDD ir ņēmis kredītu. Patlaban nav skaidrs ieguldīto līdzekļu atpelnīšanas plāns, taču CSDD cer tos atpelnīt ar biļetēm.

Ekspozīcija izvietota trīs stāvos, vairāk nekā 4000 kvadrātmetru platībā, un tajā patlaban aplūkojami vairāk nekā 100 automobiļi, motocikli un velosipēdi. Muzeja ekspozīcija veidota kā interaktīvs stāsts par dažādiem spēkratiem, personībām un nozīmīgākajiem notikumiem auto vēsturē.

Rekonstrukcijas laikā muzeja krājumi ir papildināti ar vairākiem jaunieguvumiem un restaurētiem spēkratiem, no kuriem lielākā daļa būs redzami arī atjaunotajā muzeja ekspozīcijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Skandi Motors apgrozījums sasniedz 25 milj. LVL

, 03.03.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hyundai automobiļu oficiālais pārstāvis Latvijā - SIA Skandi Motors 2007.gadu noslēdzis ar 25 milj. LVL neto apgrozījumu un 1748 pārdotiem automobiļiem, Db.lv informēja uzņēmuma pārstāvji.

Pārdotākie auto modeļi 2007.gadā bija Hyundai Getz (498 automobiļi), Hyundai Santa Fe (402 automobiļi), Hyundai Sonata (180 automobiļi) un Hyundai Tucson (179 automobiļi). Panākumus guva arī gada nogalē Latvijas tirgū ienākušais Hyundai i30, kas radīts īpaši Eiropas tirgum. Aizvadītajā gadā Skandi Motors pārdevis 113 automobiļus Hyundai i30.

Skandi Motors valdes loceklis Ainārs Liljē saka, ka ''aizvadītais gads Latvijas jaunu automobiļu tirgū bija pārmaiņu gads – ja tā sākums bija entuziasma pilns un ar strauju izaugsmi, tad gada otrā pusē Latvijas valdības ieviestie inflācijas samazināšanas pasākumi bremzēja tirgus attīstību. Skandi Motors pārdošanas apjomi aizvadītajā gadā bija stabili. Salīdzinājumā ar 2006.gada rezultātiem, vērojams neliels samazinājums, taču tas vairāk skaidrojams ar 2006.gadā notikušo ievērojamo Valsts policijas pasūtījumu - kopumā 566 Hyundai automobiļu, kas sastādīja vairāk kā ¼ daļu no togad Skandi Motors pārdotajiem automobiļiem''.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Zīmola vēsture: Rīgas elektromašīnbūves rūpnīcas 130 gadu veiksmes stāsts

Laura Mazbērziņa, 08.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad AS Rīgas elektromašīnbūves rūpnīca (RER) svin savas darbības 130. gadadienu. Uzņēmums ir pārcietis divus pasaules karus, neskaitāmas varas maiņas un ekonomiskās krīzes. Tas ne vien izdzīvojis, bet joprojām turpina attīstīties un konkurēt pasaules tirgū. Kā uzsver uzņēmumā - tas viss ir pateicoties darbiniekiem, jo viņi ir rūpnīcas lielākā bagātība.

«Ikviens darbinieks ir svarīgs, un tā ir rūpnīcas lielākā bagātība,» teic Nikolajs Jerohovs, uzņēmuma valdes priekšsēdētājs.

Uzņēmumā šobrīd strādā apmēram 650 cilvēku un apgrozījums gadā pārsniedz 30 miljonus eiro. Sadarbības un eksporta partneri ir Šveices, Austrijas, Vācijas, Baltkrievijas, Krievijas, Uzbekistānas, Ukrainas, Gruzijas un citu valstu lielākie uzņēmumi.

Pēdējos gados ražošanā ir ieguldīti vairāk nekā septiņi miljoni eiro. Visas šīs investīcijas ir saistītas ar valsts programmām biznesa atbalstam. Uzņēmums saņēma atbalstu jaunu konstrukciju, asinhrono mašīnu un asinhronās piedziņas izstrādei.

Interesanti fakti:

Rūpnīca tika izveidota 1888. gadā. Toreiz uzņēmums tika izveidots uz bijušās Krievijas – Francijas biedrības «Provodņik» bāzes, un īsu brīdi pēc atklāšanas rūpnīca jau ražoja plaša patēriņa tehniskos un ķirurģiskos gumijas priekšmetus, piemēram, galošas, riepas, rotaļlietas.

Komentāri

Pievienot komentāru