Jaunākais izdevums

Lietuvas automobiļu datu platformas "carVertical" pārvaldītāja "CV Group" apgrozījums pērn pieauga uz pusi, sasniedzot 17,7 miljonus eiro, savukārt kompānijas peļņa vēl nav publiskota, informē platformas pārstāvji.

"carVertical" skaidro, ka piegādes ķēdes krīze ir skārusi autobūves uzņēmumus visā pasaulē, izraisot mikroshēmu deficītu un mainot patērētāju paradumus.

Kā norāda carVertical izpilddirektors Roks Medonis (Rokas Medonis), uzņēmuma ieņēmumi palielinājušies, paplašinot darbību Centrāleiropas, Austrumeiropas un Amerikas tirgos, pateicoties dažādām mārketinga stratēģijām mērķa valstīs. Uzņēmums ir arī ieguldījis ievērojamus līdzekļus datu apstrādē, pakalpojumu uzlabošanā un klientu apmierinātības uzlabošanā. 2021. gadā carVertical portfelim pievienoja tikai divus jaunus tirgus: Dāniju un Apvienoto Karalisti.

"Pasaulē valdošās pusvadītāju krīzes dēļ lietotu automobiļu piedāvājums noteiktos tirgos ir samazinājies par 40%. Tā kā nodrošinām autovadītājiem automobiļu vēstures pārskatus, mēs tiešā veidā izjutām šīs krīzes sekas. Tomēr tas nav atturējis mūs no finanšu mērķu sasniegšanas. Patiesībā par spīti šīm grūtībām mūsu komandas apjoms kopš 2021. gada sākuma ir pieaudzis no 36 līdz 76 darbiniekiem," stāsta Medonis.

Piegādes ķēdes traucējumi nav vienīgā krīze, kas ietekmē autobūves uzņēmumus. Karš Ukrainā ir ne tikai satricinājis visu pasauli, bet arī lielā mērā ietekmējis tirgus Centrāleiropā un Austrumeiropā. Sākoties karam, carVertical nekavējoties pārtrauca darbību Krievijā un Baltkrievijā. Pēc Medoņa teiktā, uzņēmums sniedz finansiālu atbalstu Ukrainai un cer, ka karš drīz beigsies.

Pat pašā piesardzīgākajā scenārijā 2022. gadā carVertical cer palielināt uzņēmuma ieņēmumus līdz vismaz 25 miljoniem eiro un izvērst darbību jaunos tirgos. Uzņēmums jau ir sācis piedāvāt pakalpojumus Austrālijā, Spānijā un Meksikā. Turklāt carVertical cer uzsākt darbību tādās valstīs kā Dienvidāfrika, Nīderlande, Portugāle, Brazīlija, Gruzija, AAE, Kanāda un Puertoriko.

Kopš darbības pirmsākumiem carVertical ir bijis orientēts uz automobiļiem. Taču tuvākajā laikā tas mainīsies, jo uzņēmums uzsāk pakalpojumu piedāvāšanu arī lietotu motociklu pircējiem.

"Šim pavērsienam gatavojamies jau ilgu laiku. Par mums pastāvīgi interesējās motociklu entuziasti. Pienāca brīdis, kad kļuva skaidrs, ka mums vajadzētu izmantot šo iespēju. Jau šobrīd pirms motocikla iegādes pircēji var pārbaudīt tā vēsturi, izmantojot carVertical pakalpojumu. Mūsu iespējas šajā jomā turpinās attīstīties visu 2022. gadu," atklāj Medonis.

Uzņēmums jau ir saņēmis piedāvājumus no riska kapitāla fondiem, bet šajā attīstības posmā plāno produktus attīstīt pakāpeniski.

"Pagājušajā gadā mēs daudz uzzinājām par mūsu klientiem, viņu vajadzībām, paradumiem un par to, kas vēl būtu jāuzlabo. Tas mums ir sniedzis ārkārtīgi daudz noderīgu ieskatu, ļaujot uzņēmumam gūt ilgtermiņa redzējumu. Mēs vēlamies kļūt par ekosistēmu, kuras ekspertīze sniedzas tālāk par automobiļu vēstures pārbaudi," piebilst Medonis.

"CV Group" apgrozījums 2020.gadā bija 8,526 miljoni eiro, bet peļņa - 1,605 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Latvijas lietoto auto tirgus ir vismazāk caurspīdīgākais Eiropā

Db.lv, 15.11.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lietoto auto tirgus ir vismazāk caurspīdīgākais Eiropā, noskaidrots automašīnu vēstures atskaišu izveides platformas "carVertical" veiktajā pētījumā.

Katrai Eiropas valstij ir līdzīgas problēmas, sākot no viltota nobraukuma, slēptiem bojājumiem vai arī novecojoša pieejamā autoparka, kas pasliktina izredzes iegūt kvalitatīvu auto. Lietoto automašīnu tirgū bieži vien novērojamas nopietnas caurspīdīguma jeb pārredzamības problēmas. Situācijas nopietnība katrā Eiropas daļā ir nedaudz citādāka, kas izskaidrojams ar valstu ekonomisko situāciju un reģionālajām īpatnībām.

Latvija "carVertical" tirgus caurspīdīguma indeksā no 23 izpētītajām valstīm ierindojas pēdējā vietā, norādot uz potenciāli satraucošu situāciju lietotu automašīnu tirgū. Valstī ir augsts īpatsvars bojātu mašīnu, kas ilgtermiņā pircējiem var likt ieguldīt aizvien vairāk līdzekļu to remontā un uzturēšanā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Vidēji trešdaļā gadījumu var nopirkt auto ar sagrozītu nobraukumu

Jānis Goldbergs, 23.12.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nereti, iegādājoties lietotu automašīnu, pircējs nāk pie atziņas, ka ir krietni pārmaksājis, vēlāk ievērojot nolietojuma detaļas.

Lietuviešu uzņēmuma carVertical datu analīzes komandas, veicot pētījumu Kauņā un Viļņā, secinājušas, ka populārākajām lietotajām automašīnām vidēji trešdaļā gadījumu ir sagrozīts odometrs.

Uzsākot stāstu, jāpiebilst, ka carVertical pamatnodarbe ir lietotu automašīnu novērtēšana, tā palīdzot saviem klientiem apzināt pērkamā transportlīdzekļa patieso stāvokli, un publiski pasniegtais pētījums vairāk atgādināja reklāmas materiālu, tomēr, atmetot uzņēmuma ambīcijas tirgū un paturot pētījuma informatīvo daļu, atliek vien ieklausīties skaitļos.

“Krāpšanās ar nobraukumu ir viena no izplatītākajām lietoto automašīnu tirgū. Tā krāpjoties, tiek palielināta lietotā transportlīdzekļa cena un kopumā tiek bojāta autopircēju pieredze. Uzņēmuma pētījumā atklājām, ka tieši premium klases vācu automašīnu pircēji ir pakļauti vislielākajam riskam iegādāties automobili ar sagrozītiem odometra rādījumiem,” Dienas Biznesam atklāja carVertical komunikācijas vadītājs Mats Buzelis (Matas Buzelis), norādot, ka uzņēmuma pamatnodarbe ir globāla automobiļu vēstures reģistra veidošana, kas ir carVertical pamatprodukts tirgū.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automobiļu vēstures platformas carVertical veiktais odometra rādījumu sagrozīšanas pētījums, kura pamatā bija gandrīz 900 000 auto vēstures pārbaužu rezultāti 2021.gadā, ļāvis secināt, ka nobraukuma sagrozīšana visizplatītākā ir Latvijā.

Vairāk nekā 24% auto, kas pārbaudīti ar carVertical šajā valstī, ir tikuši mainīti odometra rādījumi. Šis skaitlis liecina, ka katrs ceturtais lietotu automašīnu pircējs Latvijā saņem automašīnu, kuru ir viltojuši noziedznieki. Otrajā vietā ar vislielāko nobraukuma viltojumu īpatsvaru ierindojas Rumānija. Katrai piektajai lietotajai automašīnai, jeb gandrīz 20% pārbaudīto automašīnu Rumānijā bija problēmas ar nobraukumu.

Arī pārējās Baltijas valstīs situācija neizskatās spoži - Igaunija ir trešā valsts ar vislielāko nobraukuma krāpšanas gadījumu īpatsvaru, bet Lietuva - attiecīgi ceturtā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pieaugot elektroauto popularitātei, daudzi cilvēki pārsēžas elektromobiļos, lai samazinātu izmešus, ekspluatācijas un remonta izmaksas. Savukārt auto vēstures izpētes uzņēmuma “carVertical” veiktajā pētījumā atklāts, ka arī elektroauto cieš no tiem pašiem krāpniecības veidiem, kā iekšdedzes dzinēja spēkrati, tajā skaitā arī no nobraukuma viltošanas.

Lai arī valstis pamazām samazina elektrisko automašīnu izmantošanas labumus, šos spēkratus tāpat ir vieglāk uzturēt. Kā arī tehnoloģiskajā ziņā tie ir krietni attīstītāki nekā dīzeļa un benzīna automobiļi. Taču jebkuru elektroauto nobraukumu ir iespējams “attīt”. Šādiem auto ir tieši tāds pats digitālais odometrs, kā jebkuram citam automobilim. Turklāt digitālo odometru manipulēt ir krietni vieglāk nekā mehānisku odometru, kas atrodams vecākos auto. Saskaņā ar “carVertical” informāciju, 15,6 % no visiem Eiropas transportlīdzekļiem ir viltots nobraukums.

Elektroauto īpatsvars šajā ziņā ir visai līdzīgs – 13,4 % elektromobiļu odometra rādījumi ir manipulēti. Dati norāda uz to, ka elektroauto un iekšdedzes dzinēju spēkratu pircēji saskaras ar teju vienādu nobraukuma viltošanas risku.

Komentāri

Pievienot komentāru