Jaunākais izdevums

Pilsētas ceļiem paredzētais Segway elektriskais skrejritenis Ninebot KickScooter ES4 ar diviem akumulatoriem spēj nobraukt vismaz 35 kilometrus

Elektriskie skrejriteņi šovasar gluži neplunčājas sabiedrības mīlestības jūrā. Ceļu satiksmes organizētāji nespēj tiem ierādīt adekvātu vietu kopējā satiksmē, tādēļ nākas lavierēt starp kājāmgājējiem, riteņbraucējiem un automašīnām, izpelnoties lamas no visiem. Tas gan netraucē skrejriteņu pūlim ar katru mēnesi pieņemties augumā, ko neapšaubāmi veicina aizvien labāki braucamie. Jaunu modeli nesen sarūpējis arī pazīstamais ražotājs Segway, laižot tirdzniecībā Ninebot Kick- Scooter ES4. Tas būtībā ir Ninebot ES2, vienīgi ar papildu akumulatoru.

Dizains

Ninebot ES4 no malas izskatās diezgan «plāns», jo tam zem stāvēšanas platformas nav akumulatora, kā tas ir dažiem konkurentiem. Līdz ar to platforma ir tikai pāris centimetru bieza. Arī riteņi ir nelieli, taču ar pildītām, cietām gumijas riepām. Masīvākā detaļa ir apaļais stūres kāts, pie kura piestiprināta baterija un augšpusē arī neliels ekrāns ar braukšanas ātruma un akumulatora rādījumiem. Kopā viss braucamrīks sver 14 kilogramus. It kā viegli, tomēr konstruktors kaut ko nav līdz galam izskaitļojis. Kad stūres kātu pieloka pie platformas un nostiprina aiz dubļusargā iestrādātā āķa, Ninebot pārnēsāšana kļūst pagalam neērta. Tieši uz līdzsvara punkta uzstiprināts platais ārējais akumulators, kas galīgi nav ērts rokturis. Savukārt satverot kātu virs vai zem tā, metru garais nesamais sasveras un sāpīgi lauž plaukstu. Var, protams, aizbildināties, ka to var vilkt uz vienas riepas aiz stūres, kā rādīts reklāmas materiālos, bet pamēģiniet tādā veidā uznest skrejriteni uz dzīvokli vai biroju pa kāpnēm. Lifta diemžēl visās ēkās nav. Tādēļ atliek radināties ņemt nost akumulatoru. Otra mulsinošā lieta ir stūres kāta ļodzīšanās apakšējā stiprinājuma vietā. Braucot pārņem sajūta, ka kāts viegli kustas, kaut visas četras skrūves apakšā ir cieši pieskrūvētas. Nav diez ko omulīgi iedomāties, kas notiktu, ja stūre pie maksimāla ātruma atteiktu klausīt.

Pie labajām lietām jāmin spožās LED gaismas priekšā, aizmugurē un platformas sānos. Visas ir gaišas un naktī ne vien labi apspīdina ceļu, bet padara skrej- riteni redzamu citiem satiksmes dalībniekiem. Īpaši labi izskatās sānu apgaismojums, kas zem Ninebot veido tādu kā gaismas mākoni.

Braukšana

Salīdzinājumā ar pavasarī DB rīcībā pabijušo Xiaomi M365, brauciens ar Ninebot ir «cietāks». Pa gludu asfaltu tas pat ir patīkami, taču tikko ceļā parādās plaisas, bedrītes, izcēlumi vai flīžu salaiduma vietas, skrejritenis kratās tā, it kā pannā šļūktu lejup pa kāpnēm. Amortizācija ir vāja. Līdz ar to brauciens pa grants ceļiem izvēršas par pārbaudījumu ķermeņa izturībai.

300 vatu dzinējs ir straujš. Atliek spēcīgāk uzspiest akseleratora svirai, un Ninebot jau metas uz priekšu. Uz smilšu ceļa tā priekšējais, velkošais ritenis mēdz spolēt, tiklīdz saķere ar zemi pavājinās. Vedot pa taisnu ceļu 90 kilogramu smagu pasažieri, skrejritenis ātri attīsta ātrumu līdz 27–29 kilometriem stundā un to notur. Pa nogāzēm uz leju tas var ieripoties pat pāri 30 km/h, bet augšup ceļā pakāpeniski zaudē ātrumu. Diemžēl arī šim spēkratam 20–30 metru garš stāvāks paugurs ir nepārvarams šķērslis. Ieskrienoties maksimālā ātrumā un dodoties augšup aptuveni 30 grādu leņķī, Ninebot jau pirmajos desmit metros paliek gurdens un drīz vien apstājas.

Izmantojot Segway-Ninebot mobilo lietotni, var aktivizēt kruīza kontroli un mainīt gaismas krāsu platformas apakšā. Kruīza kontrole ir noderīgs risinājums. Nospiežot akseleratora mēlīti vajadzīgajā ātrumā un paturot to dažas sekundes, braucamais nopīkstas un iestāda izvēlēto ātrumu. Pirkstu no akseleratora var noņemt un koncentrēties tikai uz stūrēšanu.

Pārsteidzošākais risinājums šajā ierīcē, šķiet, ir bremzes. Tām izmantots nevis no velosipēda aizgūtais rokturis, bet gan tāda pati svira kā akseleratoram. Proti, bremzēšanai neliela mēlīte stūres kreisajā pusē jāvirza lejup. Jāatzīst, ka sākotnēji pie šāda mehānisma ir grūti pierast. Adaptēšanos atvieglo vien tas, ka bremzes nav asas un, pat ātri spiežot mēlīti, riska lidot pāri stūrei faktiski nav.

Akumulators

Ninebot ES4 ir divi akumulatori. Viens ir iestrādāts korpusā, bet otrs atrodas ārpusē. Lai cik ļoti tas traucētu pārnēsāt ierīci, papildu akumulators gādā, lai no skrejriteņa būtu jānokāpj pēc iespējas retāk. Ražotājs sola, ka ar abiem akumulatoriem var nobraukt aptuveni 45 kilometrus. Mūsu izmēģinājumos, kas ietvēra ne vien gludas pilsētas ietves, bet arī paugurainu reljefu un dažādu ceļa segumu, ar vienu uzlādi izdevās noripināties ap 30–35 kilometriem. Elektrības patēriņš tieši saistīts ar braukšanas tempu. Ja garu ceļu bez pārtraukumiem veic maksimālā ātrumā, krājumi izsīkst ātrāk, nekā vairākos īsos braucienos vidējā ātrumā laipojot starp gājējiem. Ne velti ražotājs paredzējis noteikt ātrumu ierobežojuma režīmu, kas palīdz taupīt enerģiju. Ja skrejriteni paredzēts izmantot garākiem braucieniem, ir vērts par nepilniem 200 eiro iegādāties rezerves akumulatoru, ko brauciena laikā nomainīt un pagarināt ceļu par vēl aptuveni 20 kilometriem.

Taču visu bateriju uzlāde nebūs ātra. Abu oriģinālo akumulatoru «piebarošana» paņem vairāk nekā septiņas stundas.

Informācija par braucienu

Ninebot ES4 uz stūres uzstādīts neliels, apaļš LED displejs, kurā tiek rādīts braukšanas ātrums un akumulatora stāvoklis. Tas sastāv no piecām svītrām. Pēdējā svītra braukšanas laikā mirgo, līdz nodziest. Tā pamazām nozūd visas piecas, visai precīzi lietotājam parādot, kad brauciens būs galā. Uzlādes laikā ekrānā redzams, par cik procentiem baterija jau piepildīta. Neko citu ekrāns nerāda un nedod iespējas mainīt uzstādījumus. Tas viss jādara mobilajā lietotnē, kas ātri atrod tuvumā esošo ierīci un savienojas ar to.

Gala vērtējums

Segway Ninebot ES4 ir primāri gludām pilsētas ietvēm paredzēts skrejritenis. Pilsētvidē tas jūtas kā zivs ūdenī un sniedz iespēju nobraukt lielus attālumus ar vienu uzlādi. Taču braukšana pa nelīdzeniem ceļiem vājās amortizācijas un pildīto riepu dēļ nav komfortabla, un tam arī nepietiek jaudas, lai pieaugušo uzvestu stāvākā paugurā. Savukārt nepārdomāti novietotais ārējais akumulators padara braucamrīka pārnēsāšanu apgrūtinošu.

Segway Ninebot KickScooter ES4

Plusi

+ Ar vienu uzlādi nobrauc vismaz 35 km

+ Iemontēts LED displejs

+ Var uzstādīt kruīza kontroli

Mīnusi

- Vāja amortizācija pa nelīdzeniem ceļiem

- Nepārdomāti novietots ārējais

akumulators

- Pietrūkst jaudas uzbraukšanai

pauguros

Cena ap 630 eiro

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elektriskais skrejritenis "Ninebot KickScooter E22E" noderēs nelielu attālumu veikšanai pa gludām pilsētas ietvēm.

Pasaule ap mums nudien strauji mainās. Vēl pirms dažiem mēnešiem sabiedriskais transports tika pozicionēts kā pilsētas satiksmes problēmu efektīvākais risinājums un nu retais vairs uzdrošinās ieteikt pilsētniekiem kāpt autobusā vai tramvajā. Par laimi vasarā pārvietošanās alternatīvu netrūkst – velosipēdi, skrituļslidas un arī elektriskie skrejriteņi. To piedāvājumam šogad pievienojies "Ninebot KickScooter E22E".

Dizains

(Raksta autora vērtējums: 8 punkti no 10)

Šis "Segway Ninebot" zīmola braucamrīks ir pērnajā vasarā "Dienas Biznesā" aprakstītā "KickScooter ES4" elektroskūtera nākamā paaudze. Vizuāli ārkārtīgi līdzīgs, vien ieguvis dažus uzlabojumus. Tas ir saglabājis kompakto izmēru un pārdomāto salocīšanas mehānismu, tādēļ ir parocīgs ienešanai telpās un glabāšanai kaut zem biroja galda. Ilgstoši nēsāt braucamo rokā, piemēram, ieejot veikalā, gan nebūs patīkami. 13,5 kilogramu svars agrāk vai vēlāk nogurdinās ikvienu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Salīdzinoši lētais elektriskais skrejritenis Xiaomi MiJia M365 noderēs biroja darbiniekiem, lai ātri veiktu nelielus attālumus pilsētā

Nīkstot garā galvaspilsētas sastrēgumā un caur automašīnas logu priecājoties par saulaino dienu, neviļus pārņem domas par citādiem pārvietošanās līdzekļiem pilsētā. Kājas un velosipēds ir pārbaudīta, klasiska un patīkama alternatīva, bet, ja glītā uzvalkā regulāri jāmēro vairāki kilometri vai arī negribas nopūlēties, minot pedāļus? Te varētu noderēt ielās aizvien biežāk redzamie elektriskie skrejriteņi.

Viens no tādiem – Xiaomi MiJia M365 – uz laiku nonāca arī DB rīcībā. Vai tas tiešām varētu būt ērts ikdienas pārvietošanās līdzeklis?

Dizains

Elektroskūteris paredzēts cilvēkiem augumā no 120 līdz 200 centimetriem, tādēļ ir diezgan augsts. Tā augstākais punkts ir vairāk nekā 110 cm virs zemes. Toties – šaurs, lai lavierētu pa gājējiem pilnām ietvēm un ar stūres ragiem nevienu neaizķertu. Taču stūres augstums nav regulējams, tādēļ pirmskolas vecuma bērniem atliek žēli noskatīties, kā lielākie vizinās, jo, turot rokas augstāk par pleciem, skrejriteni vadīt pagrūti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā darbu uzsācis jauns vietējā kapitāla koplietošanas pakalpojumu uzņēmums "Jungo", kas piedāvā elektrisko skrejriteņu nomu Rīgā.

Uzņēmumu pērn novembrī dibināja trīs domu biedri, no kuriem vienam jau bija pieredze uzņēmējdarbībā, otrs bija guvis pieredzi loģistikas jomā, savukārt, trešais līdz šim bija strādājis tikai algotu darbu. SIA "Jungo" valdes priekšsēdētājs Kārlis Liepiņš stāsta, ka visiem trim ideja par šāda biznesa uzsākšanu radusies, ceļojot pa ASV un Eiropu, un redzot, cik izplatītas tur ir koplietošanas platformas un novērtējot to, ka tās šobrīd kļūst arvien pieprasītākas.

"Mums patīk šī filozofija, ka bez lieliem ieguldījumiem lietotājam ir iespēja izmantot kādu sev nepieciešamu produktu vai servisu. Šāds bizness demonstrē ļoti augstu efektivitāti. Mēs paredzam, ka nākotnē šādi koplietošanas pakalpojumi izplatīsies arī citās jomās," pauž uzņēmējs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Bolt" jau otro vasaru pēc kārtas atklāj elektrisko skrejriteņu pakalpojumu Rīgā, nodrošinot vairākus simtus elektrisko skrejriteņu izmantošanai pēc pieprasījuma. Kopā šovasar plānots piedāvāt skrejriteņus iedzīvotājiem vairāk nekā 45 pilsētās visā pasaulē.

Lai uzlabotu mobilitāti pilsētā un sniegtu iespēju efektīvi mērot īsas distances, "Bolt" arī šovasar piedāvās iespēju izmantot elektriskos skrejriteņus Rīgā.

Kārlis Ķezberis, "Bolt" reģionālais vadītājs Latvijā, stāsta: "Pagājušajā vasarā pieredzējām lielu pieprasījumu no lietotāju puses, tāpēc arī šogad turpinām piedāvāt pakalpojumu, lai mūsu klienti ērti un ātri varētu pārvietoties pilsētvidē. Gaidāms, ka šogad pakalpojums tiks atklāts arī Latvijas reģionos."

Žurnāls Dienas Bizness pieejams ar Bolt Food piegādi 

Tagad žurnālu "Dienas Bizness" var nopirkt arī ar "Bolt Food" piegādi no "Narvesen"....

Viņš piebilst: "Lai arī varam novērot, ka katru dienu aizvien vairāk cilvēku atsāk savas ikdienas gaitas, joprojām aicinām iedzīvotājus būt atbildīgiem un ievērot valstī noteiktās drošības un higiēnas prasības."

Lai pārvietošanās kļūtu izdevīgāka, skrejriteņa atslēgšana un brauciena uzsākšana lietotājiem turpmāk būs bez maksas. Maksa par pirmajām 5 brauciena minūtēm būs EUR 0,22/min, bet sākot no sestās minūtes cena mainīsies uz EUR 0,11/min.

Šogad Rīgas ielās nonāks "Segway Ninebot Max" koplietošanas modelis, kura ātrums tiks ierobežots līdz 25 km/h, lai ar to būtu iespējams pārvietoties gan pa velosipēdu ceļiem, gan gājēju ietvēm. Turklāt, zonas, kurās būs iespējams pabeigt braucienu, iekļauj tādus mikrorajonus, kā Rīgas centru, Brasu, Teiku, Juglu, Pļavniekus, Maskavas forštati, Āgenskalnu, Torņakalnu un Imantu.

"Bolt" pakaļpojumi iekļauj kopbraukšanu, mikromobilitāti un pārtikas piegādi. Uzņēmumu 2013. gadā dibināja Markuss Villigs (Markus Villig). "Bolt" ir viena no ātrāk augošajām platformām Eiropā un Āfrikā, kuras investoru vidū ir "Daimler", "Didi Chuxing", "Korelya Capital" un "TransferWise" līdzdibinātājs Taavets Hinrikus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas elektromobilitātes uzņēmums Fiqsy uzsācis darbību Liepājā, kur turpmāk būs pieejami gan koplietošanas skrejriteņi, gan elektriskie automobiļi, informē uzņēmumā.

Ar Fiqsy koplietošanas e-auto būs iespējams veikt braucienus ne tikai Liepājā un tās apkārtnē, bet arī ceļot starp Liepāju, Rīgu un Jūrmalu – uzsākt braucienu vienā pilsētā un pabeigt citā.

"Tagad esam par vienu soli tuvāk tam, lai elektromobilitāte būtu pieejama ne tikai Rīgā un tās apkārtnē, bet visā Latvijā. Attīstot elektromobilitāti un koplietošanu, varēsim atslogot pilsētas no auto, padarot gaisu tīrāku un pilsētas – pievilcīgākas dzīvošanai," teic Māris Avotiņš, Fiqsy vadītājs un līdzīpašnieks.

Pašlaik Latvijā ir trīs pilsētas, kas veicina elektriskā autotransporta lietošanu. Liepājā pilsētas pašvaldības maksas stāvvietās elektromobiļus var novietot bez maksas. Rīgā elektroauto arī var bez maksas novietot Rīgas Satiksmes pārvaldītajās autostāvvietās, kā arī tiem ir atļauts pārvietoties pa sabiedriskā transporta joslām. Savukārt Jūrmalas pilsētas dome elektriskajiem automobiļiem ir atcēlusi maksu par iebraukšanu pilsētā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas parlaments pieņēmis grozījumus Ceļu satiksmes drošības likumā, kas paredz no nākamā gada ieviest ierobežojumus un aizliegumus elektriskajiem skrejriteņiem un citiem elektriskajiem mikromobilitātes transportlīdzekļiem, informēja Seima preses dienests.

Par grozījumiem balsoja 74 Seima deputāti, trīs bija pret un 30 atturējās. Lietuvas Seimā ir 141 deputāts.

Grozījumi paredz, ka elektroniskie mikromobilitātes transportlīdzekļi tiek definēti kā vienai personai paredzēti elektrodzinēja transportlīdzekļi, kuru maksimālā jauda nepārsniedz vienu kilovatu (kW), maksimālais rūpnieciski paredzētais ātrums nepārsniedz 25 kilometrus stundā (km/h) un, ja ir paredzēta sēdvieta, tās augstums nepārsniedz 540 milimetrus. Grozījumi attiecas uz elektriskajiem skrejriteņiem, elektriskajiem skrituļdēļiem, pašbalansējošajiem vienriteņiem, "Segway" un citiem transportlīdzekļiem. Šajā kategorijā netiek iekļauti ratiņkrēsli.

Komentāri

Pievienot komentāru