Transports un loģistika

Ceļā pavadītais laiks uz Minsteri vai Parīzi var kļūt īsāks.

Aivars Mackevics [email protected], 17.04.2002

Jaunākais izdevums

Tūrisma autobusu firmas Vācijā vēlas mainīt ātruma ierobežojumu uz autostrādes no 100 km/h uz 120 km/h. Tas ļautu vieglāk un drošāk veikt apdzīšanas manevrus attiecībā pret kravas transportu un palielinātu tūristu apkalpošanas efektivitāti un attālumu. Kravas automobiļu atļautais braukšanas ātrums uz autostrādes ir 80 km/h, taču faktiskais ātrums tuvojas 100 km/h. Autobusiem rodas problēmas ar apdzīšanas manevra izpildīšanu, jo motors ir tehniski drosēts uz 100 km/h. Tūrisma autobusu firmu priekšlikums Vācijas valdībā netika noraidīts, tāpēc tas tiek pašlaik analizēts un izvērtēts. Satiksmes eksperti prognozē, ka autobusu ātruma ierobežojums varētu būt 110 km/h ar toleranci līdz 120 km/h.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic ceturtdienas reiss uz Parīzi atgriezās pēc pasažiera drošības apsvērumu dēļ

LETA, 29.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība «airBaltic» ceturtdienas reiss BT691 no Rīgas uz Parīzi atgriezās lidostā «Rīga» pēc pasažiera drošības apsvērumu dēļ, aģentūrai LETA paskaidroja «airBaltic» pārstāve Alise Briede.

Galvenais iemesls pārtraukt reisu uz Parīzi bijis drošības apsvērumi, saskaņā ar kuriem lidmašīna nedrīkst sākt lidojumu, ja tajā atrodas bagāža, kuras īpašnieks nav identificēts.

Briede norādīja, ka iekāpšanas laikā tika sajaukti divi tranzīta pasažieri, kuri abi plānoja doties tālāk uz Parīzi, bet kavēja reisu. Lidmašīnā tika ielaists viens no tranzīta pasažieriem, kuru kļūdas dēļ sajauca ar otru pasažieri, kurš bija aizkavējies. Pasažieris, kurš tika ielaists lidmašīnā bijis bez iepriekš nodotas bagāžas. Savukārt pasažieris, kurš bija nokavējis reisu, bija iepriekš nodevis bagāžu. Cilvēciskas kļūdas dēļ «airBaltic» darbinieki lidmašīnā ielaisto tranzīta pasažieri bija dokumentējuši kā iepriekš nodotās bagāžas īpašnieku, kamēr tās īstais īpašnieks vēl nemaz nebija ticis līdz iekāpšanai lidmašīnā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Latvijas Valsts meži par teju trīs miljoniem veiks ceļu būvdarbus Zemgales reģionā

Gunta Kursiša, 16.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/s Latvijas Valsts meži par 2,961 miljonu latu veiks meža autoceļu būvdarbus Zemgales reģiona Zemgales mežsaimniecībā, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājas lapā.

Veicamo darbu sarakstā ir būvdarbi uz telefonlīnijas stigas ceļa, Ķīļa ceļa, Leģionāru ceļa, Zemgaļu ceļa, Karavīru ceļa, Stādu dārza ceļa, Bezdibeņa ceļa, Mežsargu ceļa, Maitiķu ceļa pagarinājuma, Vimbažnieku ceļa, triju Zaļumu ceļa atzariem, Lielā sila ceļa, Aizpurvu ceļa un Vilciņu ceļa.

Meža autoceļu būvdarbus veiks a/s Latvijas autoceļu uzturētājs, SIA Zemgales meliorācija, piegādātāju apvienība SIA Ceļu būvnieks un SIA CT Noma, SIA Ceļu būvniecības sabiedrība Igate, SIA VR projekts, SIA Saldus ceļinieks un SIA Meliocentrs.

Db.lv jau vēstīja, ka Latvijas Valsts meži par 2,227 miljoniem latu veiks meža autoceļu būvdarbus Vidzemes reģiona Austrumvidzemes mežsaimniecībā un par 1,069 miljoniem latu - Rietumvidzemes mežsaimniecībā. Vairāk nekā 1,069 miljonu latu vērtajā meža autoceļu būvdarbu veikšanas pasūtījumā pērnā gada decembra sākumā uzvarēja SIA Limbažu Ceļi, SIA Zemgales meliorācija un a/s Latvijas autoceļu uzturētājs. Līgumi ar ceļu būvniekiem paredz darbus Dravniekos, kā arī uz Lauru ceļa, Kaugurīšu ceļa, Zviedrkalnu ceļa, Mežmaļu ceļa un Mostenes ceļa Vidzemes reģiona Rietumvidzemes mežsaimniecībā. Savukārt meža autoceļu būvdarbu veikšanu Vidzemes reģiona Austrumvidzemes mežsaimniecībā veiks SIA būvniecības firma Virāža, SIA Rubate, SIA 8 CBR, SIA Sorma un a/s Latvijas autoceļu uzturētājs. Šī iepirkuma kopējā līgumcena ir vairāk nekā 2,227 miljoni latu. Šī pasūtījuma ietvaros būvdarbi tiks veikti uz Čurmu ceļa, Niedrupītes ceļa, Vālodzes ceļa atzara, Torņa kakta ceļa, Ozolkalnu ceļa, Saliņbirzs ceļa, Jederu ceļa, Robežas ceļa 1907 un Pekles ceļa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«airBaltic» lidos uz Parīzi

Aivars Mackevics [email protected], 17.02.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada 30. aprīlī Latvijas aviosabiedrība airBaltic uzsāks tiešos lidojumus uz Francijas galvaspilsētu Parīzi (Charles de Gaulle lidosta). Tas būs jau divdesmit sestais airBaltic tiešais reiss aviosabiedrības maršrutu tīklā no Rīgas. Sākotnēji airBaltic veiks tiešos lidojumus uz Parīzi trīs reizes nedēļā – otrdien, ceturtdien un sestdien. Šī maršruta biļešu cenu struktūra būs vienvirziena, un biļešu cenas lidojumiem uz Parīzi būs no 49 LVL (ar lidostu nodevām) vienā virzienā. Lidojumus uz Parīzi airBaltic veiks ar Boeing 737-500 lidmašīnu un lidojuma ilgums būs 2 stundas un 50 minūtes. Sākot no 21. februāra, biļetes lidojumiem uz Parīzi varēs iegādāties airBaltic biļešu kasēs vai interneta lapā, kā arī ceļojumu aģentūrās. Kā jau ziņojām, 2005. gada pirmajā pusgadā airBaltic atklās pavisam četrus jaunus tiešos lidojumus no Rīgas uz - Stambulu, Barselonu, Minheni un Parīzi. Avots: airBaltic

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan kultūras ministre Helēna Demakova šobrīd teorētiski atrodas mājas režīmā un savus tiešos pienākumus nepilda, TV3 raidījums Nekā personīga sastapis H. Demakovu piektdien lidostā Rīga, dodoties uz Parīzi.

Sirgstošā Demakova dodas uz ParīziKā jau ziņots, drīz pēc klajā nākušās informācijas par pērnā gada pēdējā dienā noslēgto vairāk kā 6. milj. Ls vērto koncertzāles līgumu, kuru Valsts prezidents Valdis Zatlers nodēvēja par amorālu, kultūras ministre sasirga, vēlāk izplatot informāciju par konstatētu locītavas saslimšanu, kas iespējams varētu liegt viņai pildīt ministres pienākumus.

Dodamās uz Parīzi, H. Demakova nevēlējās atbildēt uz Nekā personīga žurnālistu jautājumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Papildināta - Parīzes terora aktu upuru skaits sasniedzis 129

LETA—AFP/BBC/REUTERS/THE LOCAL/DPA, 14.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Parīzes terora aktu upuru skaits sasniedzis 129, bet ievainoti 352 cilvēki.

99 no ievainotajiem šobrīd ir kritiskā stāvoklī, kas vairo bažas, ka teroristu noslepkavoto skaits pieaugs.

Starp Parīzes terora aktu upuriem ir vismaz trīs ārvalstnieki - divi beļģi un viens portugālis.

Kā ziņots, naktī uz sestdienu notika teroristi uzbrukumi sešās dažādās Parīzes vietās.

Tīmeklī publiskotā paziņojumā atbildību par terora aktiem uzņēmies teroristiskais grupējums Islāma valsts.

«Astoņi brāļi, bruņoti ar sprāgstvielu jostām un triecienšautenēm,» veica «svētīgo uzbrukumu (..) krustnešu Francijai», teikts paziņojumā.

Paziņojumā, kas publicēts gan arābu, gan franču valodā, izteikti turpmāki uzbrukuma draudi Francijai, kamēr «tā turpinās savu krustnešu kampaņu».

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Autovadītāju ievērībai: pēcpusdienā Pierīgā var būt palēnināta satiksme

Latvijas Valsts ceļi, 15.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Plānojot nedēļas nogales braucienus, autovadītājiem jārēķinās, ka visā valsts autoceļu tīklā rit aktīva būvdarbu sezona un ir ieviesti satiksmes ierobežojumi.

Ar pilnu būvdarbu karti var iepazīties VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) mājas lapā.

Piektdienas pēcpusdienā autobraucējiem jārēķinās ar to, ka Pierīgā, kā arī Jūrmalas un Saulkrastu virzienā satiksme var būt palēnināta, aicinām ieplānot papildu laiku ceļam vai arī izvēlēties braukšanai laiku ārpus sastrēgumstundām.

Ilgstošā sausā laika dēļ uz grants autoceļiem turpina pastiprināti veidoties putekļi, tāpēc aicinām autovadītājus ievērot atbilstošu distanci un braukšanas ātrumu, lai izvairītos no negadījumiem. Latvijā vairāk kā puse no valsts autoceļiem ir ar grants segumu, no tiem lielākā daļa ir vietējās nozīmes ceļi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai Latvijā beidzot nebūtu laiks ieviest ceļa zīmi "Melnais punkts"?

Daina Kantāne, AVIS pilna servisa līzinga departamenta vadītāja, 06.07.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija ir trešā valsts Eiropas Savienībā pēc ceļa satiksmes negadījumos bojā gājušo skaita 2022. gadā1. Ir redzams, ka daļa negadījumu notiek vienās un tajās pašās vietās, ko mēdz saukt par satiksmes “melnajiem punktiem”.

Vairākās Eiropas valstīs tie tiek īpaši atzīmēti ar ceļa zīmēm, lai brīdinātu autobraucējus. Latvijā šādu punktu uzskaite notiek, bet informācija ir speciāli jāmeklē, turklāt ir vairākus gadus veca. Šādas ceļa zīmes ieviešana uz Latvijas ceļiem būtu svarīga gan kā preventīvs instruments satiksmes drošībai, gan īpaši nozīmīga, lai informētu tūristus, kas ar automašīnu dodas apceļot Latviju, kā arī vietējos autobraucējus, kas retāk brauc konkrētus ceļa posmus.

Uzmanīgāki autobraucēji = mazāk negadījumu

Ceļazīme “Melnais punkts” citās pasaules valstīs tiek izmantota, lai norādītu uz bīstamību attiecīgajā ceļa posmā, tādā veidā pievēršot īpašu autovadītāju uzmanību ceļam. Starp valstīm atšķiras veids, kā statistiski tiek noteikts “melnais punkts”, piemēram, tepat Lietuvā šādi apzīmē 500 m garu ceļa posmu, kur pēdējo četru gadu laikā ir notikuši četri vai vairāk satiksmes negadījumi ar cietušajiem vai bojāgājušajiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas starptautiskie autobusu pārvadātāji, neraugoties uz pieaugošo konkurenci ar aviopiedāvājumiem, spējuši piesaistīt aizvien vairāk pasažieru. Saskaņā ar Autotransporta direkcijas (ATD) datiem populārākie autobusu maršruti gan nav Rietumeiropas valstis, bet Lietuva, Igaunija un Polija, kā arī Krievija un Baltkrievija, trešdien raksta laikraksts Diena.

Kā galvenie autobusu plusi tiek minēts fakts, ka daudzos maršrutos to biļetēm ir zemāka cena nekā aviopārvadājumiem, kā arī iespējas pārvadāt lielu un smagu bagāžu bez lidmašīnās prasītajām diezgan dārgajām piemaksām. Savukārt galvenais mīnuss ceļošanai uz Rietumeiropas valstīm ar autobusu ir ilgais ceļā pavadītais laiks, kas nereti ietver arī nakts braucienu autobusā. Tādējādi starptautisko autobusu pārvadājumu nozares attīstība ilgtermiņā atkarīga tieši no balansa starp piedāvāto cenu un komfortu, tas attiecas arī uz ceļā pavadīto laiku.

Kā norāda transporta nozares eksperts Tālis Linkaits, Baltijas reģionā tuvāko desmit gadu perspektīvā autobuss noteikti būs visizdevīgākais pārvietošanās līdzeklis pasažieriem, jo diezgan nelielos attālumos aviocenas nekad nebūs tik zemas, lai spētu konkurēt ar autobusu piedāvājumu. Turklāt šajā reģionā ceļā pavadītais laiks ir pieņemams gan tūristiem, gan biznesa ceļotājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijā pilnībā izdedzis divstāvu pasažieru autobuss Ecolines no Latvijas, taču neviens no 46 pasažieriem laimīgā kārtā nav cietis, vēsta Vācijas mediji.

Negadījums notika svētdienas rītā ap plkst.10 uz autošosejas A2 netālu no Bādoeinhauzenes, vēsta laikraksts Minden Tageblatt. Autobuss bija ceļā uz Parīzi.

Autobusa vadītājs pamanījis liesmas un piestājis ceļa malā, nekavējoties uzsākot pasažieru evakuēšanu. Pasažieri pat paguvuši izņemt savu bagāžu līdz autobusu pilnībā pārņēmušas liesmas.

Autošosejas policijas dienesta pārstāvis Bjerns Litke uzslavēja autobusa šofera operatīvo rīcību, nekavējoties reaģējot uz pamanīto sadūmojumu un evakuējot pasažierus, kas ļāvis izvairīties no lielākas nelaimes.

Negadījuma dēļ policija uz četrām stundām svētdien apturēja satiksmi uz autošosejas Dortmundes virzienā, kur izveidojās sastrēgums vairāku kilometru garumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan ziema šogad bija visai gara, pavasaris ir klāt, un pienācis laiks meklēt vasaras riepas. Izvēles iespēju ir daudz un dažādas, tāpēc šajā rakstā atradīsi noderīgu apkopojumu ar septiņiem riepu modeļiem, kurus augstu vērtē gan autovadītāji, gan eksperti!

Hankook Ventus Prime 3 K125 (biznesa klase)

Šīs vasaras riepas nodrošina lielisku sniegumu, pārvietojoties pa sausu ceļa segumu, savukārt slapjā laikā par ūdens novadīšanu parūpēsies plati drenāžas kanāli, bremzēšanas distanci samazinot par aptuveni astoņiem procentiem. Par saķeri bremzēšanas laikā rūpējas rievu šķautņu forma, kas palīdz izlīdzināt spiedienu kontakta vietā. VAI jeb vizuālo indikatoru sistēma, savukārt, ļauj redzēt nodiluma pakāpi, kā arī to, vai riepa nodilst vienmērīgi. Hankook Ventus Prime 3 K125 ir augsta Silica koncentrācija gumijas sastāvā, ka palīdz samazināt rites pretestību uz jebkādas ceļa virsmas, tajā pašā laikā uzlabojot rites īpašības.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīna satiksmei atvērusi pasaulē augstāko un garāko divus tuneļus savienojošu tiltu. Tilts, kas atrodas Huņanas provincē, savieno divus tuneļus, kurus vienu no otra šķir 1 176 metrus platais un 355 metrus dziļa aiza.

Tilta būvniecība tika sākta 2007. gadā, un lielākā daļa būvniecības darbu tika pabeigti pērnā gada nogalē. Tilta būvniecība izmaksājusi 208 miljonus ASV dolāru, kurus atvēlējusi Āzijas Attīstības banka, vēsta Shanghaiist.com.

Ceļa posms, kurā izbūvēts tikts, atrodas starp pilsētām Džišo un Čadonga. Iepriekš ceļā pavadītais laiks starp šīm abām pilsētām bija aptuveni četras stundas, taču līdz ar tilta atvēršanu satiksmei ceļa pavadītais laiks saruks līdz nepilnai stundai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Uļmans runā

Lato Lapsa, pietiek.com, speciāli Dienas Biznesam, 13.06.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maksātnespējas administratora slepkavības uzkūdīšanā apsūdzētā Mihaila Uļmana pirmā intervija.

Vairāk nekā gada laikā, kopš uzņēmējs Mihails Uļmans tika aizturēts, apcietināts kopš pagājušā gada decembra, arī apsūdzēts maksātnespējas administratora Mārtiņa Bunkus slepkavības uzkūdīšanā un tagad stājies tiesas priekšā, publiskā retorika ir balstīta izmeklēšanas un prokuratūras sniegtajā informācijā, pretēji žurnālistiskās ētikas standartiem nemēģinot uzklausīt arī otru pusi. Dienas Bizness šodien publicē interviju ar M. Uļmanu, dodot iespēju viņam pirmoreiz publiski izklāstīt savu nostāju un argumentus.

Prokuratūra jums ir uzrādījusi apsūdzību par uzkūdīšanu uz maksātnespējas administratora Mārtiņa Bunkus slepkavību. Vai jūs tam piekrītat vai nē – un kādi ir jūsu argumenti?

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Eirostar» apliecina savu konkurētspēju ar zemo izmaksu lidsabiedrībām

Aivars Mackevics [email protected], 25.10.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas – Francijas vilcienu operators Eirostar gatavojas ieviest kompleksu biļešu sistēmu, savienojot Eirostar līniju ar vietējām Lielbritānijas un Francijas dzelzceļu līnijām. Tas sasaucas ar kādreizējo ideju par tiešiem dzelzceļa reisiem uz Eiropu no tādām Lielbritānijas pilsētām kā Glāzgova, Mančestera un Plimuta. Pēc Eirostar papildināto reisu uzsākšanas 2007.gadā ceļotāji no vairākām Lielbritānijas pilsētām varēs sasniegt Parīzi un Briseli ātrāk un lētāk nekā, izmantojot zemo izmaksu lidsabiedrību pakalpojumus. Paredzēts, ka Eirostar vilciens maršrutu no Pīterboro (~ 100 km uz ziemeļiem no Londonas) uz Parīzi veiks 3,5 stundās. Dzelzceļa pārvadātāji uzsver dzelzceļa pakalpojumu priekšrocības salīdzinājumā ar lidsabiedrībām – tiek ietaupīts pasažiera laiks, jo izpaliek iepriekšējās piereģistrēšanās procedūra, turklāt pasažieri tiek nogādāti no pilsētas centra uz pilsētas centru, tādejādi ietaupot laiku, kas tiek pavadīts ceļā no un uz lidostu. Eirostar optimismu vairo jaunākās statistikas rādītāji, kas apliecina izmaiņas tirgus daļu procentuālajās attiecībās starp dzelzceļa un gaisa pasažieru pārvadātājiem maršrutā Londona - Parīze. Dzelzceļa līnijas starp Londonu un Parīzi atklāšanas gadā pa dzelzceļu pārvadāto pasažieru daļa bija 54%, bet šobrīd tie ir jau 68%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rīgas tirgiem mainīti darba laiki

Lāsma Amoliņa, 22.03.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saistībā ar svētku dienām – Lielo piektdienu, Pirmajām un Otrajām Lieldienām – AS Rīgas Centrāltirgus ietilpstošajos tirgos (Rīgas Centrāltirgus, Vidzemes tirgus un āgenskalna tirgus) ir mainīti darba laiki. Centrāltirgus darba laiks Lieldienās: 2005. gada 24. martā Centrālās kases darba laiks - no plkst. 9.30 līdz plkst. 15.30 2005. gada 25. martā Dārzeņu un zivju paviljona darba laiks - no plkst. 8.00 līdz plkst. 16.00 Gaļas paviljona darba laiks - no plkst. 7.00 līdz plkst. 17.00 Piena un gastronomijas paviljona darba laiks – no plkst. 7.30 līdz plkst. 18.00 Atklātās teritorijas darba laiks - no plkst. 7.00 līdz plkst.17.00 Atklātās teritorijas kases darba laiks - no plkst. 7.00 līdz plkst. 17.00 Centrālās kases darba laiks - no plkst. 9.30 līdz plkst.15.00 2005. gada 26. martā Centrālās kases darba laiks - no plkst. 9.30 līdz plkst. 16.00 Piena un gastronomijas paviljona darba laiks – no plkst. 7.30 līdz plkst. 18.00 2005. gada 27. martā Dārzeņu un zivju paviljona darba laiks - no plkst. 8.00 līdz plkst. 15.00 Gaļas paviljona darba laiks - no plkst. 7.00 līdz plkst. 16.00 Piena un gastronomijas paviljona darba laiks – no plkst. 7.30 līdz plkst. 17.00 Atklātās teritorijas darba laiks - no plkst. 7.00 līdz plkst. 17.00 Atklātās teritorijas kases darba laiks - no plkst. 7.00 līdz plkst. 17.00 Centrālās kases darba laiks - no plkst. 9.30 līdz plkst. 15.00 2005. gada 28. martā Dārzeņu un zivju paviljona darba laiks - no plkst. 8.00 līdz plkst. 15.00 Gaļas paviljona darba laiks - no plkst. 7.00 līdz plkst. 16.00 Piena un gastronomijas paviljona darba laiks – no plkst. 7.30 līdz plkst. 17.00 Atklātās teritorijas darba laiks - no plkst. 7.00 līdz plkst. 17.00 Atklātās teritorijas kases darba laiks - no plkst. 7.00 līdz plkst. 17.00 Centrālās kases darba laiks - no plkst. 9.30 līdz plkst. 15.00

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

2017.gadā plānots pārcelt vienu darba dienu

Žanete Hāka, 07.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Labklājības ministrija (LM) rosina 2017.gadā pārcelt 5. maiju (piektdiena) uz sestdienu, 2017.gada 13.maiju, tādējādi elastīgāk un efektīvāk organizējot darba laiku no valsts budžeta finansējamās valsts pārvaldes iestādēs, informē LM.

Minētās izmaiņas attieksies uz tiem darbiniekiem, kuri strādā no valsts budžeta finansētajās iestādēs un kuriem noteikta piecu dienu darba nedēļa no pirmdienas līdz piektdienai. Vienlaikus visas pašvaldības, komersanti un organizācijas, nosakot darba un atpūtas laiku, ir aicinātas ievērot attiecīgās darba dienas pārcelšanu.

Tā kā atbilstoši likuma Par svētku, atceres un atzīmējamām dienām 1. pantam maija otrā svētdiena ir noteikta par svētku dienu - Mātes dienu, 2017.gada 13. maijs ir uzskatāms par pirmssvētku dienu. Tas nozīmē, ka darba dienas ilgums šajā dienā ir par vienu stundu īsāks, ja vien darba koplīgumā, darba kārtības noteikumos vai darba līgumā nav noteikts īsāks darba laiks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien Latvijas lidsabiedrība «airBaltic» pārtrauca reisu uz Parīzi un atgriezās Rīgā, lai uzņemtu uz lidmašīnas borta pasažieri, kurš bija aizkavējies, apstiprināja «airBaltic» pārstāve Alise Briede.

Viņa pastāstīja, ka neilgi pēc lidojuma sākuma lidmašīnas apkalpe konstatēja, ka trūkst viena pasažiera, kurš esot aizkavējies un nokavējis reisu, turklāt konkrētā pasažiera soma arī jau atradās lidmašīnā. Tā kā tajā brīdī tehniski vēl esot bijusi iespēja mainīt lidojuma kursu, lidmašīnas kapteinis pieņēmis lēmumu par atgriešanos lidostā «Rīga».

Briede norādīja, ka tā rezultātā reiss aizkavējies par divām stundām.

Kā liecina aviopārvadājumu monitoringa platformas «Flightradar24» informācija, «airBaltic» reiss BT691 ceturtdien bija devies ceļā no Rīgas uz Parīzi, bet apgriešanās lidojumam atpakaļ uz Rīgu veikta virs Liepājas. Pēc atgriešanās Rīgā «airBaltic» turpināja reisu uz Parīzi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Uzņēmēji vairs nevar atgūt parādus Covid-19 laikā?!

Jurijs Ņikuļcovs, Rīgas šķīrējtiesas pamatlicējs un priekšsēdētājs, 22.04.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmēji vairs nevar atgūt parādus Covid-19 laikā?! Ir ieviesta obligātā brīdinājuma kārtība?! Ko nozīmē 60 dienas?!

Vai Covid-19 laikā ir iespējams vērsties ar prasību tiesā un atgūt parādus?

Vai kreditoram šajā situācijā ir obligāti jāsūta brīdinājums parādniekam un jādod viņam 60 dienas atbildes sniegšanai pirms vēršanās valsts tiesā vai šķīrējtiesā?

Vai ir jāgaida parādnieka atbilde uz kreditora brīdinājumu (60 dienas) pirms prasības iesniegšanas valsts tiesā vai šķīrējtiesā?

Gūzmu zvanu un vēstuļu ar vieniem un tiem pašiem jautājumiem katru dienu saņem valsts tiesas un šķīrējtiesas.

Jautājumi ir aktuāli, tāpēc Rīgas šķīrējtiesa nolēma sagatavot viedokli par šo tēmu, lai uzņēmēji būtu informēti.

Viss minētais satraukums un jautājumi radās pēc likuma stāšanās spēkā - "Par valsts apdraudējuma un tā seku novēršanas un pārvarēšanas pasākumiem sakarā ar Covid-19 izplatību". Proti, likuma 16. panta 5. punktā ir noteikts:

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijas Valsts meži veiks vērienīgus meža autoceļu būvdarbus Vidzemē

Gunta Kursiša, 07.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/s Latvijas Valsts meži (LVM) veiks meža autoceļu būvdarbus Vidzemes reģiona Austrumvidzemes mežsaimniecībā un Rietumvidzemes mežsaimniecībā, liecina trešdien, 7. decembrī, publicētie iepirkumu konkursu rezultāti.

LVM noteikusi SIA Valkas Meliorācija par komplekso meža autoceļu un meža meliorācijas sistēmas būvdarbu veicēju Austrumvidzemes mežsaimniecībā. Līgumcena, par kuru vienojusies Valkas Meliorācija un LVM, ir vairāk nekā 586 tūkstoši latu, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājas lapā.

Vairāk nekā 1,069 miljonu latu vērtajā meža autoceļu būvdarbu veikšanas pasūtījumā uzvarējusi SIA Limbažu Ceļi, SIA Zemgales meliorācija un a/s Latvijas autoceļu uzturētājs. Līgumi ar ceļu būvniekiem paredz darbus Dravniekos, kā arī Lauru ceļa, Kaugurīšu ceļa, Zviedrkalnu ceļa, Mežmaļu ceļa un Mostenes ceļa Vidzemes reģiona Rietumvidzemes mežsaimniecībā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Latvijas interjera un dizaina priekšmetu ražotāji meklē sadarbības partnerus Parīzē

Gunta Kursiša, 09.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas interjera un dizaina priekšmetu ražotāji ir devušies uz Parīzi, kur pašmāju uzņēmēji apmeklēs ikgadējo dizaina izstādi Maison et Objet, kā arī tiksies ar uzņēmumu potenciālajiem sadarbības partneriem.

Vizītē uz Parīzi devušies Latvijas interjera un dizaina priekšmetu ražotāji, kas jau eksportē vai ir gatavi savus produktus piedāvāt eksportam Francijas tirgū, kā arī tie uzņēmumi, kas plāno prezentēt savus produktus izstādes Maison et Objet Latvijas nacionālajā stendā 2012. gadā.

Uz Parīzi devušies sveču ražotāja SIA Munio, rotaslietu ražotāja SIA 3 wind knots, teksitlizstrādājumu ražotāja SIA ARS tela un tekstila un interjera priekšmetu izgatavošanas uzņēmuma SIA Kanvas pārstāvji.

Maison et Objet ir viena no lielākajām starptautiskajām dizaina izstādēm, kurā tiekas vairumtirgotāji, mazumtirgotāji, aģenti, dizaineri, arhitekti un citi interesenti. Pērn izstādi apmeklēja vairāk nekā 69 tūkstoši profesionāļu – vairāk nekā 41 tūkstotis Francijas un 28 tūkstoši ārvalstu apmeklētāju. VAirāk nekā 60% no Maison et Objet apmeklētājiem bija iepircēji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Eiropas ātrvilcienu kustība

Aivars Mackevics [email protected], 20.12.2002

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas ātrvilcienu dzelzceļu tīku garums ir apmēram 3 000 km. Eiropas līderis ar 1 500 km un 350 TGV (Train a Grande Vitesse) ātrvilcieniem ir Francija, kurai ir ātra vilciena satiksme starp Parīzi un katru valsts nostūri. Pašlaik franču TGV vilcieni šķērso tikai Šveices robežu, taču ir ieplānota TGV vilcienu satiksme ar Vāciju pie Strasburgas un ar Spāniju virzienā uz Barselonu. Vāciešiem tas ļautu iespēju ērti ceļot uz Vidusjūras pludmalēm. Šajā gadā Vācijā tika atvērta moderna vilcienu satiksme starp Ķelni un Frankfurti. Vilciens šo 177 km attālumu veic 76 minūtēs. Ātrvilcieni kursē starp Berlīni un Diseldorfu un virzienā no Ķīles uz Garmiša-Partenkirhenu. Vācijas ICE vilcieni brauc arī uz Amsterdamu, Vīni, Bāzeli un Cīrihi. Štutgarti ar Milānu savieno speciāls ātrvilciens “Pendelino”. Itālijā ātrvilciens ETR500 savieno Milānu ar Romu un Neapoli. Kopš 1996. gada starp Vāciju, Beļģiju un Franciju kursē ātrvilciens “Thalys”, kurš savieno Parīzi, Briseli un Ķelni. 1994. gadā atklātais Lamanša tunelis ļauj “Eurostar” mazāk kā trijās stundās savienot Briseli vai Parīzi ar Londonu. Spānijā plāno modernizēt dzelzceļa līniju starp Barselonu un Madridi, lai šo 630 km garo posmu varētu pievarēt 2 stundās. Pašlaik vilciens “Euromed” starp Barcelonu un Valensiju 388 km garo posmu veic mazliet ilgāk nekā 1 stundā. Ātrvilciens AVE (Alta Velocidad Espanola) starp Madridi un Sevilju kursē 472 km garajā posmā bez kavējumiem, jo dzelzceļa stacijās ir noteikums – ja vilciens kavējas ilgāk par 5 minūtēm, pasažieris drīkst braukt par velti. Avots: Handelsblatt

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Iekāpšanas laikā pārpratuma dēļ tika sajaukti divi pasažieri,» šodien, skaidrojot situāciju, kad lidojums BT691 no Rīgas uz Parīzi ceturtdien, 28. jūnijā, īsi pēc pacelšanās atgriezās Rīgā, vēsta aviokompānija airBaltic.

Šāds lēmums aviokompānijā pieņemts, tiklīdz identificēts pasažieris, kurš bija nokavējis lidojumu, taču kura soma jau bija iekrauta bagāžas nodalījumā.

Iekāpšanas laikā pārpratuma dēļ tika sajaukti divi pasažieri, kuri abi plānoja doties uz Parīzi, bet kavēja reisu, vienam no pasažieriem paliekot Rīgā. Apkalpe par kļūdu tika informēta īsi pēc pacelšanās.

Pēc atgriešanās Rīgā tika pieņemts lēmums uzņemt lidojumā pasažieri, kas kavējās, nevis izkraut viņa bagāžu, kas būtu aizņēmis vairāk laika. Lidmašīna Parīzi sasniedza ar divu stundu un 15 minūšu kavēšanos.

airBaltic atvainojas pasažieriem par sagādātajām neērtībām.

airBaltic nodrošina tiešos lidojumus no Rīgas uz 70 galamērķiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Ryanair lidos no Viļņas uz Parīzi

Gunta Kursiša, 12.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemo cenu aviokompānija Ryanair no 2012. gada marta beigām papildinās savu ceļojumu galamērķu skaitu no Lietuvas galvaspilsētas Viļņas, piedāvājot lidojumus uz Parīzi, liecina informācija Viļnas Lidostas mājas lapā.

Šis lidojumu maršruts tiks pārcelts no Kauņas lidostas, no kuras lidojumi uz Parīzi turpināsies līdz šīs ziemas sezonas beigām. Ryanair no Viļņas uz Parīzi lidos trīs reizes nedēļā – pirmdienās, trešdienās un piektdienās.

Patlaban Ryanair no Viļņas veic lidojumus uz Barselonu, Dublinu, Londonu, Milānu, Romu, Brēmeni, Karlsrūi.

Jau iepriekš vēstīts, ka Ryanair pavēstījis pa reisu samazināšanu no Rīgas, skaidrojot to ar drošības nodevu iekasēšanu, ko no lidsabiedrībām veiks Rīgas lidosta, bet lidsabiedrības – no pasažieriem. Tādēļ īrijas zemo cenu aviokompānija Ryanair līdz marta mēnesim – apmēram līdz 15. martam, par 20% samazinās lidojumu skaitu, iepriekš norādīja lidostas Rīga vadītājs Arnis Luhse. Viņš piebilda, ka nav skaidrības par to, ka notiks pēc šī datuma.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

SEB Unibanka – viena no populārākajām prakses vietām studentiem

Ieva Mārtiņa [email protected], 08.12.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izprotot kvalitatīvas izglītības iegūšanas nozīmi un nepieciešamību jaunajiem speciālistiem veiksmīgi iekļauties darba tirgū, 2005. gadā SEB Unibanka ir nodrošinājusi prakses iespējas vairāk kā 120 Latvijas augstskolu studentiem. SEB Unibankas vecākais viceprezidents Ainārs Ozols atzīst: „Kā viens no Latvijas vadošajiem uzņēmumiem, esam līdzatbildīgi par valstī un sabiedrībā notiekošo. Stabilai un dinamiskai valsts attīstībai ir nepieciešami zinoši sabiedrības locekļi, kuri ieguvuši kvalitatīvu un konkurētspējīgu izglītību ne tikai Latvijas, bet arī pasaules darba tirgum. Mūsu veiksmīgo sadarbību raksturo jauno speciālistu vēlme iziet praksi tieši mūsu bankā.” Studentiem iespējams praktizēties gan klientu apkalpošanas, gan bankas administratīvajās struktūrās. Tādējādi prakse tiek nodrošināta ne tikai studentiem, kuri apgūst ar banku vai finansēm saistītas studiju programmas – iziet praksi var arī tie studenti, kuri apgūst zināšanas mārketingā, informācijas tehnoloģijās un citās jomās. Praktikantu darbu SEB Unibankā koordinē un uzrauga Personāla pārvaldes speciālisti. Personāla atlases speciālists Jānis Dzenis uzskata: „Mūsu sekmīgā sadarbība ar augstskolu speciālistiem katru gadu nodrošina ļoti augstu studentu pieprasījumu pēc prakses vietām. Pēc praktikantu prakses laika bankā, mūsu darbinieki atzīst, ka jauniešu redzējums un viedoklis palīdz sasniegt labākus rezultātus un skatīt notiekošos procesus jaunā gaismā.” 90. gadu beigās studentu vidū valdīja stereotips, ka prakse ir tikai formāls process un tāpēc nesniedza jauniešiem zināšanas un prasmes, ko pieprasīja augstskolu izstrādātie prakses plāni un studentu personīgās vēlmes. Prakses laikā augstskolā iegūtās teorētiskās zināšanas var salīdzināt ar reālo darba vidi, veidojot savus priekšstatus un izpratni par attiecīgās nozares specifiku. Lielākoties studenti ir gatavi uzņemties atbildīgus uzdevumus un kopā ar bankas darbiniekiem diskutēt par rezultātiem. Rīgas Ekonomikas augstskolas (REA) studente Lelde Stukle četras nedēļas praktizējās bankas Mārketinga pārvaldē. Studentei tika uzticēti nozīmīgi uzdevumi, iesaistoties bankas mārketinga aktivitāšu plānošanā un realizēšanā. Lelde uzskata, ka ar prakses vietu ir ļoti veicies un ir iegūtas vajadzīgās zināšanas un pieredze. „Pēc tam, kad augstskolā biju apguvusi mārketinga kursu, nolēmu, ka praksē varētu strādāt tieši šajā jomā, jo tas bija pirmais kurss, kas man likās interesants. Par prakses iespējām SEB Unibankā uzzināju Karjeras Dienās augstskolā. Arī atsauksmes no augstāko kursu studentiem par praksi SEB Unibankā tikai apstiprināja manas izvēles pareizību. Bankas Mārketinga nodaļā, kur izgāju praksi, strādā jauni un ļoti radoši cilvēki, tāpēc ne vienu brīdi tur pavadītais laiks nešķita garlaicīgs. Tur arī pamanīju, ka augstskolā tik ļoti uzsvērtais grupas darbs ir ļoti svarīgs arī praksē – mārketinga nodaļas darbiniekiem ir ļoti svarīgs apkārtējo kolēģu viedoklis, lai spētu paskatīties uz savu darbu no dažādām pusēm. Pirms prakses SEB Unibankā domāju, ka bankas mārketings nevar būt pārāk radošs, drīzāk gan konservatīvs un vienveidīgs, bet bankā pavadītais laiks pierādīja pilnīgi pretējo – tas bija krāsains, atraktīvs un radošs,” saka Lelde Stukle. Interese par iespēju iziet praksi bankā ar katru gadu pieaug, jo tās sniedz neatsveramu ieguldījumu pilnvērtīgu studiju apgūšanā. Salīdzinot ar aizvadīto gadu, kad prakses iespējas SEB Unibankā izmantoja 90 dažādu Latvijas augstskolu studentu, šogad bankā praksi izgājušo studentu skaits ir palielinājies par 30%. 40% no studentiem ir izgājuši praksi bankas struktūrās ārpus Rīgas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Tirgu darba laika izmaiņas Ziemassvētkos un Jaunajā gadā

, 20.12.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Svētku dienās – Ziemassvētkos un Jaunajā gadā – a/s Rīgas Centrāltirgus ietilpstošajos tirgos (Rīgas Centrāltirgus, Vidzemes tirgus un Āgenskalna tirgus) ir mainīti darba laiki, Db.lv informēja a/s Rīgas centrāltirgus preses sekretārs Jānis Basevičs.

Centrāltirgus

darba laiks Ziemassvētkos un Jaunajā gadā

24. decembrī

Mainīts tikai centrālās kases darba laiks - no plkst. 9.30 līdz plkst. 16.00.

25. decembrī (darba laiks samazināts par 1 stundu)

Dārzeņu un zivju paviljona darba laiks - no plkst. 8.00 līdz plkst. 16.00.

Gaļas paviljona darba laiks - no plkst. 7.00 līdz plkst. 17.00.

Piena un gastronomijas paviljona darba laiks - no plkst. 7.30 līdz plkst. 17.00.

Atklātās teritorijas darba laiks - no plkst. 7.00 līdz plkst. 17.00.

Atklātās teritorijas kases darba laiks - no plkst. 7.00 līdz plkst. 17.00.

Centrālās kases darba laiks būs no plkst. 9.30 līdz plkst. 16.30.

30. decembrī

Mainīts tikai centrālās kases darba laiks, tā strādās no plkst. 9.30 līdz plkst. 15.00.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

European Air Express piedāvā lidojumus bērniem par 10 eiro.

Aivars Mackevics [email protected], 04.07.2002

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrība European Air Express piedāvā lidojumus bērniem līdz 12 gadiem par 10 eiro, ja tie lido vecāku pavadījumā. Jaunieši no 12 gadiem līdz 24 gadiem var lidot paši par 50 eiro turp un atpakaļ. Cenas ir bez lidostas nodokļiem un nodevām. Lidsabiedrība piedāvā galvenokārt Vācijas iekšējos lidojumus starp Diseldorfu, Minheni, Dortmundi, Štutgati, Minsteri, Paderbornu un citām lidostām.

Komentāri

Pievienot komentāru