Citas ziņas

Četras viesnīcu ķēdes apvienojušās «Vispasaules Viesnīcu Aliansē»

Aivars Mackevics [email protected], 19.03.2004

Jaunākais izdevums

Daudzas lielākās viesnīcu kompānijas krīzes apstākļos parasti piedāvā saviem klientiem atlīdzības un lojalitātes programmas. Četras prominentas viesnīcu kompānijas apvienojušas spēkus un izveidojušas vispasaules aliansi, kas balstīta uz kopēju filozofiju viesu apkalpošanā ar unikālu un personisku pieeju. Jauno Vispasaules Viesnīcu Aliansi veido četras viesnīcu ķēdes: Kempinski Hotels & Resorts, Pan Pacific Hotels and Resorts, Rydges Hotels & Resorts un Wyndham Hotels & Resorts. Aliansē ir apvienojušās 235 luksus viesnīcas un kūrorti, kas kopā ir vairāk nekā 63 000 viesu istabas piecos pasaules kontinentos, lai veidotu kopīgu mārketingu dažāda veida nakstmītnēm visā pasaulē. Katra jaunās apvienības viesnīcu ķēde ir galvenais ”spēlētājs” to galvenajos darbības reģionos: Eiropā tas ir Kempinski Hotels & Resorts, Klusā okeāna reģionā Pan Pacific Hotels and Resorts, Austrālijā Rydges Hotels & Resorts un Ziemeļamerikā Wyndham Hotels & Resorts. Sākot ar 5.aprīli katrs Vispasaules Viesnīcu Alianses partneris reklamēs aliansi saviem pastāvīgajiem klientiem un piedāvās tiem Interneta saitā vienas pieturas veikalu www.globalhotelalliance.com; pieeju katra partnera mājas lapai un tādas papildus ērtības partneru viesu atzinības programmas ekskluzīvajiem biedriem kā: - Vēlāks izrakstīšanās laiku; - Globālās Viesnīcu Alianses iepazīšanās paketi; - Vienas papildus nakts vaučeri nākošajam apmeklējumam jebkurā no alianses viesnīcām. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Top jaunas viesnīcas; Rīgas tirgus tuvu piesātinājumam

Lāsma Vaivare, 07.05.2014

Vaļņu ielā 49 iepretim Rīgas autoostai top jau sestā viesnīca, kas strādās arWelton zīmolu.

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc iepriekšējo gadu aktīvajiem nekustamā īpašuma darījumiem Rīgā tiek rekonstruētas, būvētas un atvērtas jaunas viesnīcas; eksperti lēš – tirgus ir tuvu piesātinājumam.

Bez pašreizējiem viesnīcu projektiem Rīgā, kas jau ir vai tūlīt tiks pabeigti, vēl tiek plānoti vairāki jauni; kad tie būs pabeigti, tirgus būs piesātināts, norāda nekustamo īpašumu kompānijas Newsec Latvija direktors Valdis Mitenbergs. Ja investors šobrīd sāktu apsvērt viesnīcas projekta īstenošanu Rīgā – iegādātos īpašumu, sāktu projektēt –, iespējams, būtu jau nokavēts.

Ja nepalielināsies tūristu skaits, konkurence viesnīcu biznesā būtiski saasināsies, pauž Latvijas viesnīcu un restorānu asociācijas izpilddirektore Santa Graikste. Viņasprāt, pie esošās viesnīcu noslodzes, kas pēc asociācijas datiem pērn bija ap 48%, nav īstas vajadzības pēc jaunu viesnīcu būvniecības. Vienlaikus šobrīd tirgū vērojamā aktivitāte, rekonstruējot un no jauna būvējot viesnīcas, ir sakritība, nevis apzināts plāns. «Viesnīcas izveide nav īstermiņa projekts,» viņa norāda, stāstot, ka, piemēram, vēsturiskas ēkas pārveide par viesnīcu var būt ļoti laikietilpīga, kas liek pagarināt būvniecības termiņus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Korporācijas pieprasa ASV valdībai aizsargāt vidi

, 30.01.2007

Džefrijs Immelts (Jeffrey Immelt), General Electric priekšsēdētājs un vadītājs, un Džonatans Lašs (Jonathan Lash), Pasaules Resursu institūta prezidents USCAP preses konferencē

Foto: AFP/REUTERS

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Desmit lielākās ASV korporācijas kopā ar vadošajām vides aizsardzības grupām apvienojušās vienotā aliansē USCAP, lai veicinātu atbalstu siltumnīcefektu izraisošo gāzu izmešu samazināšanas programmai un pārliecinātu ASV valdību beidzot ieviest likumdošanu vides un klimata pasargāšanai. Latvijas Vides aizsardzības kluba prezidents Arvīds Ulme atzīst: "Situācija pasaulē ir ļoti kritiska un ir pienācis pēdējais brīdis to risināt."

Aliansē USCAP (United States Climate Action Partnership) apvienojušās tādas lielas ASV korporācijas kā - General Electric, Alcoa, DuPont, Duke Energy un citas, pieprasot ASV valdībai nekavējoties ieviest likumdošanu, kas paredzētu izveidot oglekļa dioksīda izmešu "cepuri", lai tuvāko 15 gadu laikā nodrošinātu globālās sasilšanas efektu mazināšanos vismaz par 30%, Db.lv informēja GE Money.

Līdz šim ASV ir atteikusies parakstīt Kioto Protokolu, kas nosaka globālu gāzu izmešu politiku. Daudzi zinātnieki uzskata, ka, sadegot fosilajam kurināmajam, notiek temperatūras paaugstināšanās un jūras līmeņa celšanās. Oglekļa dioksīda izmeši var radīt nestabilus klimatiskos apstākļus, kas, savukārt, var izraisīt neatgriezeniskas klimata izmaiņas visā pasaulē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aprites ekonomika nav tikai modes vārds. Aprites ekonomikas gigantu sadarbība veicina zaļāku vidi, vienlaikus palīdzot līdzsvarot starptautiskās loģistikas ikdienas izaicinājumus. Ziemeļeiropas lielākais olu ražotājs Balticovo un viens no pasaulē lielākajiem palešu apvienošanas pakalpojumu sniedzējiem CHEP dalās savās pārdomās par šodienas un rītdienas izaicinājumiem.

Balticovo ir lielākais olu ražotājs Ziemeļeiropā. Kādi ir lielākie izaicinājumi, ar kuriem jāsastopas jūsu uzņēmumam loģistikas jomā?

Balticovo komercdirektors Vjačeslavs Kočetkovs: Mēs katru dienu saskaramies ar daudziem izaicinājumiem, sākot no krājumu pārvaldības līdz konkurencei un tirgus dinamikai. Piemēram, mums ir ļoti svarīgi līdzsvarot krājumu līmeni, lai apmierinātu klientu pieprasījumu bez krājumu pārpalikuma vai nepietiekamības, un tas ir pastāvīgs izaicinājums mūsu loģistikas darbībām.

Pieaugošās degvielas cenas, mainīgie transportēšanas tarifi un jaudas ierobežojumi var būtiski ietekmēt preču piegādes izmaksas. Pārslogojums, regulējumu problēmas un nepieciešamība pēc ātras piegādes rada daudzas problēmas, lai efektīvi piegādātu produktus līdz klientu durvju sliekšņiem, jo īpaši pilsētu teritorijās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Piešķir 56845,87 latus maksātnespējīgās MC ALIANSE darbiniekiem

, 08.04.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts aģentūra Maksātnespējas administrācija piešķīrusi 56845,87 latus maksātnespējīgās sabiedrības ar ierobežotu atbildību MC ALIANSE darbinieku prasījumu apmierināšanai, informēja Maksātnespējas administrācijas direktora vietniece finanšu jautājumos Linda Sniega-Svilāne.

Uzņēmuma administrators Juris Vildaus Maksātnespējas administrācijā iesniedzis pieteikumu par 20 MSIA MC ALIANSE darbinieku prasījumiem, kas arī ir pilnībā apmierināti. Darbinieku prasījumi apmierināti no uzņēmējdarbības riska valsts nodevas finansētā darbinieku prasījumu garantiju fonda.

Maksātnespējas administrācija MSIA MC ALIANSE darbiniekiem izmaksājamās summas pārskaitījusi administratoram maksātnespējīgā darba devēja kontā tālākai samaksai darbiniekiem, bet valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas un iedzīvotāju ienākuma nodokli ieskaitījusi normatīvajos aktos noteiktajos budžetos.

MSIA MC ALIANSE par maksātnespējīgu pasludināta ar Rīgas pilsētas Ziemeļu rajona tiesas 2007.gada 19.jūlija spriedumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Labdarības aizsegā ar Cherry.lv starpniecību no Kūkotavas, iespējams, izkrāpta prece

Gunta Kursiša, 30.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kafejnīcas Kūkotava saimniece Liene Tomsone piekritusi ziedot 80 kilogramus cepumu ar insultu slimajiem, tomēr labdarības biedrība «Dzīves kvalitātes iniciatīva» iepriekš uzņēmēju neinformēja, ka ziedotie cepumi tiks nodoti tālāk tirdzniecībā, kā arī maldīgi tiks nodēvēti par eko ražojumu, izraisot Pārtikas un veterinārā dienesta (PVD) neizpratni.

«Labdarības biedrība «Dzīves kvalitātes iniciatīva» vērsās pie manis ar aicinājumu palīdzēt ar insultu slimajiem cilvēkiem. Tika izveidots grafiks, kad nodosim cepumus un kopā sacepām 80 kilogramus,» stāsta L. Tomsone, kura par to, ka cepumi vēlāk nonākuši tirdzniecībā uzzināja tikai pēc nepatīkama PVD darbinieces zvana.

No PVD pārstāves teiktā Kūkotavas īpašniece atklāja, ka cepumi tiek tirgoti atlaižu kuponu portālā Cherry.lv, un cepumu tirgotājs ir kāds uzņēmums Eko Alianse. Tādējādi Kūkotavas saimniecei tika sagādāti divi pārsteigumi - viens, ka labdarībai paredzētie cepumi tiek tirgoti, un otrs, ka tie maldinoši saukti par eko produktu. «PVD ir ļoti stingri standarti, lai produkcija varētu iegūt eko statusu, un mūsu cepumi nevar būt dēvēti par eko cepumiem,» norāda I. Tomsone.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijā notiks pasaules mēroga viesnīcu industrijas pasākumi

Aivars Mackevics [email protected], 02.06.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada 3. un 4.jūnijā pasaules viesnīcu uzmanība būs pievērsta Latvijai, jo Rīgā notiks Starptautiskās Viesnīcu un restorānu asociācijas un Nacionālo asociāciju izpildinstitūciju tikšanās, kā arī Latvijā pirmā viesnīcu un restorānu industrijai veltītā konference „Pasaules viesnīcu biznesa attīstība”. Pasākumus rīko Latvijas viesnīcu un restorānu asociācija (LVRA) un organizēšanu atbalsta arī Tūrisma attīstības valsts aģentūra (TAVA). Starptautiskā Viesnīcu un restorānu asociācija (IHRA) ir vienīgā globālā organizācija, kas pārstāv viesmīlības industriju pasaulē. Tās biedri ir nacionālās viesnīcu un restorānu asociācijas visā pasaulē un starptautiskās nacionālās viesnīcu un restorānu ķēdes, kopumā pārstāvot aptuveni 300 tūkstošus viesnīcu un 8 miljonus restorānu. 3.jūnijā IHRA augstākās amatpersonas un starptautiski atpazīstamu viesnīcu ķēžu līderi kopīgi apspriedīs pasaules tūrisma un jo īpaši viesmīlības industrijas tendences, un, kā uzsver TAVA direktors Uldis Vītoliņš, šī tikšanas ir ļoti būtisks notikums Latvijas tēla atpazīstamības un tūrisma nozares attīstības veicināšanā. 4.jūnijā norisināsies starptautiskā viesnīcu industrijas konference „Pasaules viesnīcu biznesa attīstība”. Konferences organizētāju mērķis ir veicināt Latvijas viesnīcu biznesa attīstību, iepazīstinot viesnīcu īpašniekus un vadītājus ar jaunākajām pasaules viesmīlības industrijas attīstības tendencēm, kā arī aktuāliem mārketinga, menedžmenta un sadarbības jautājumiem. Konferencē kā prioritāras izvirzītas tādas tēmas kā Latvijas un pasaules tūrisma un viesmīlības industrijas attīstības tendences, drošības loma viesnīcas izvēles procesā, kūrortviesnīcu mārketinga pasākumu organizēšana, kā arī starptautisku viesnīcu ķēžu politika attiecībā uz Baltijas valstīm. Konferences „Pasaules viesnīcu biznesa attīstība” lektori ir pieredzes bagāti viesnīcu un restorānu nozares pārstāvji, starptautisku viesnīcu ķēžu un citu valstu viesnīcu un restorānu asociāciju līderi no ASV, Francijas, Izraēlas un Jordānijas. Konferenci atklās un ar priekšlasījumu uzstādies arī Starptautiskās Viesnīcu un restorānu asociācijas prezidents Džons Bells. LVRA organizētos pasākumus bez Tūrisma attīstības valsts aģentūras atbalsta arī viesnīcas Reval Hotel Rīdzene un Hotel de Rome, kā arī „Emīla Gustava šokolāde” un SIA „Mobil Plus”. Avots: TAVA

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Notiks pasaules viesnīcu biznesam veltīta konference

Vineta Vizule [email protected], 03.06.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

3. un 4.jūnijā pasaules viesnīcu uzmanība būs pievērsta Latvijai, jo Rīgā notiks Starptautiskās Viesnīcu un restorānu asociācijas (IHRA) un Nacionālo asociāciju izpildinstitūciju tikšanās, kā arī Latvijā pirmā viesnīcu un restorānu industrijai veltītā konference "Pasaules viesnīcu biznesa attīstība". Pasākumus rīko Latvijas viesnīcu un restorānu asociācija (LVRA) un atbalsta Tūrisma attīstības valsts aģentūra (TAVA). 3. jūnijā IHRA augstākās amatpersonas un starptautiski atpazīstamu viesnīcu ķēžu līderi kopīgi apspriedīs pasaules tūrisma un jo īpaši viesmīlības industrijas tendences, un, kā uzsver TAVA direktors Uldis Vītoliņš, šī tikšanas ir ļoti būtisks notikums Latvijas tēla atpazīstamības un tūrisma nozares attīstības veicināšanā. 4. jūnijā norisināsies starptautiskā viesnīcu industrijas konference Pasaules viesnīcu biznesa attīstība. Konferences organizētāju mērķis ir veicināt Latvijas viesnīcu biznesa attīstību, iepazīstinot viesnīcu īpašniekus un vadītājus ar jaunākajām pasaules viesmīlības industrijas attīstības tendencēm, kā arī aktuāliem mārketinga, menedžmenta un sadarbības jautājumiem. Konferencē kā prioritāras izvirzītas tādas tēmas kā Latvijas un pasaules tūrisma un viesmīlības industrijas attīstības tendences, drošības loma viesnīcas izvēles procesā, kūrortviesnīcu mārketinga pasākumu organizēšana, kā arī starptautisku viesnīcu ķēžu politika attiecībā uz Baltijas valstīm. Konferences lektori ir pieredzes bagāti viesnīcu un restorānu nozares pārstāvji, starptautisku viesnīcu ķēžu un citu valstu viesnīcu un restorānu asociāciju līderi no ASV, Francijas, Izraēlas un Jordānijas. Konferenci atklās un ar priekšlasījumu uzstādies arī Starptautiskās Viesnīcu un restorānu asociācijas prezidents Džons Bells. Starptautiskā Viesnīcu un restorānu asociācija (IHRA) ir vienīgā globālā organizācija, kas pārstāv viesmīlības industriju pasaulē. Tās biedri ir nacionālās viesnīcu un restorānu asociācijas visā pasaulē un starptautiskās nacionālās viesnīcu un restorānu ķēdes, kopumā pārstāvot aptuveni 300 tūkstošus viesnīcu un 8 miljonus restorānu. Avots:TAVA

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Viesnīcu biznesa profesionāļi tiekas starptautiskā konferencē Rīgā

Aivars Mackevics [email protected], 07.06.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada 4. jūnijā viesnīcā Reval Hotel Rīdzene, lai runātu par viesnīcu biznesa attīstības tendencēm, bija pulcējušies viesnīcu biznesa speciālisti no visas pasaules. Atklājot konferenci "Pasaules viesnīcu biznesa attīstība", dalībniekus uzrunāja Starptautiskās viesnīcu un restorānu asociācijas prezidents Džons Bells, Latvijas Republikas Ekonomikas ministrijas Tūrisma departamenta direktore Aira Andriksone un Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas prezidents Jānis Jenzis. Par Latvijas tūrisma attīstības plāniem un mārketinga aktivitātēm informēja Latvijas Tūrisma attīstības valsts aģentūras direktors Uldis Vītoliņš. Izraēlas Viesnīcu asociācijas ģenerāldirektors Abrahams Rozentāls savā lekcijā uzsvēra, ka drošības kritērijus viesnīcu uzņēmējdarbībā ir jāietver kā pašsaprotamu elementu. Drošības pasākumus viesnīcā ieteicams veikt neuzkrītoši, jo uzsvērtas rūpes par drošību var raisīt viesos diskomfortu un aizdomas. A. Rozentāls arī dalījās pārdomās par viesnīcu klasifikācijas problemātiku. Pašreizējā situācijā grūti iedomāties vienotas viesnīcu klasifikācijas ieviešanu visā pasaulē. Iespējams, varētu veidot klasifikācijas sistēmas atbilstoši reģioniem, piemēram, Eiropu iedalot Dienvidu, Ziemeļu, Centrālajā Eiropā, taču A. Rozentāls uzsvēra, ka viesnīcu iedalīšana atbilstoši klasēm ir ļoti problemātiska, jo daudzkārt viesnīcas galveno pievilcību un augsto klasi nosaka kāds īpašs “knifs”, dizaina un servisa nianses, un mazākā mērā atbilstība standartiem. Izraēlas Viesnīcu asociācijas ģenerāldirektors pauda viedokli, ka drīzumā par noteicošo faktoru viesnīcu izvēlē varētu kļūt nevis zvaigžņu skaits, bet viesnīcas e-prezentācija, proti, informācija viesnīcas interneta mājas lapā. Amerikas Viesnīcu un tūrisma mītņu asociācijas prezidents Džo Makinernejs (Joe McInerney) savā uzrunā iezīmēja pasaules tūrisma industrijas attīstības galvenos aspektus. Tūrisma un viesmīlības industrijas apjomi pasaulē turpina pieaugt, tādēļ Amerikas Viesnīcu un tūrisma mītņu asociācijas prezidents iesaka jau caur atbilstošām izglītības programmām motivēt jaunus cilvēkus strādāt tūrisma un viesmīlības biznesā. Amerikas Viesnīcu un tūrisma mītņu asociācijas paspārnē darbojas Amerikas Viesnīcu un tūrisma mītņu Izglītības fonds, kas gadā nodrošina stipendijas pus miljona ASV dolāru apmērā un vidēji 180 000 ASV dolāru gadā atvēl pētījumiem. Amerikas Viesnīcu un tūrisma mītņu asociācija pastāv jau 95 gadus. Makinernejs uzsvēra, ka Latvijas lidsabiedrību airBaltic šobrīd var uzskatīt par vienu no stiprākajām zemo izmaksu lidsabiedrībām Eiropā. Amerikas Viesnīcu un tūrisma mītņu asociācijas prezidents Latvijai ieteica izvēlēties konkrētus mārketinga virzienus starptautiskajā tūrisma tirgū. Šobrīd ir īpaši piemērots laiks valsts tēla veidošanai, jo par Latviju pasaulē vēl nav izveidojušies izteikti stereotipi. Baltijas valstīm, kam ir daudz kopīga ar Skandināviju vai Lielbritāniju, jāpievērš uzmanība tam, kā līdzīgās tūrisma pievilcības pasniegt neparastā veidā caur pārdomātu ceļojumu pakešu veidošanu. Makinernejs iesaka akcentēt uzmanību uz luksusa klases ceļotājiem un tā saukto “X” paaudzi – ceļotājiem vecumā no 20 līdz 40 gadiem. HOTREC (Hotels, Restaurants & Cafes in Europe) izpilddirektore M. Sequaris argumentēja viesnīcu un restorānu biznesa lobēšanas nepieciešamību un iespējas Eiropas Savienības līmenī tādos jautājumos kā zemāka PVN noteikšana, sociālo jautājumu risināšana attiecībā uz viesmīlības nozares specifiku (darbs svētdienās, svētku dienās, naktīs), pārtikas drošības standarti, naktsmītņu klasifikācijas standarti, autortiesības attiecībā uz viesnīcās un restorānos atskaņoto mūziku, smēķēšanas ierobežojumi ēdināšanas uzņēmumos un naktsmītnēs. Pieredzē par SPA viesnīcu ekspluatācijas un produkta pārdošanas niansēm Eiropā dalījās Accor Thalassa (Vichy, Francija) direktors Aivars Provejs, velkot paralēles arī starp Jūrmalas un Vichy kūrorta attīstības problemātiku. Kā dažas no galvenajām SPA biznesa aktualitāt

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Pasaules margin call

Leonīds Aļšanskis, [email protected], 23.02.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsdienu formu, kas praktiski visā pasaulē uzveikusi kapitālismu, ar pārliecību var nosaukt par finanšu kapitālismu. Tas, pirmkārt, attiecas uz to lomu, kuru šodienas pasaules uzbūvē spēlē pasaules finanses un tās radītais globālais finanšu tirgus.

Šodien, kā vēl nekad, pasaule dzīvo ar devīzinauda atrisina visu (nu vai gandrīz visu). Gan ekonomikas, gan zinātnes, gan tehnikas progresu, kā arī visus citus cilvēces dzīves svarīgos aspektus uz priekšu virza nauda. Ja nepieciešams realizētuzrāvienu kādā no cilvēces darbības frontēm, vai tās būtu augstās tehnoloģijas vai kino šedevru radīšana, tur tiek novirzīti finanšu resursi. Visas atlikušās panākumu radīšanas komponentes pēc tam rodas kā ar burvju nūjiņas mājienu.

Pie tam, naudai vispār nerūp cilvēces progress un vēl jo vairāk - tā nenodarbojas ar labdarību. Nauda vienkārši pārvietojas tur, kur tā vislabākajā veidā var radīt jaunu naudu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja runā par dārza un meža darbiem, nav labāka palīga par motorzāģi – it kā vienkāršs, tomēr tik daudzpusīgs instruments, kas bez piepūles dažu minūšu laikā ļauj paveikt to, ko mūsu senči slapjām mugurām darīja stundām. Nozāģēt, nogāzt, sagarināt, atzarot, pielīdzināt, piezāģēt, aizzāģēt... Tāpat malkas sagatavošanā un dārza sakopšanā motorzāģis būs labākais palīgs. Šoreiz – astoņas lietas, kas Husqvarna motorzāģus īpaši izceļ uz konkurentu fona!

1. Pieredze kopš 1959. gada

Nav daudz ražotāju, kas varētu lepoties ar līdzīgu vēsturi. Vairāk nekā pusgadsimts veltīts motorzāģu ražošanai un uzlabošanai. Nebūs pārspīlēti teikt, ka Husqvarna par šo instrumentu zina pilnīgi visu un patiesībā – ir izgudrojusi mūsdienu motorzāģus.

2. Detalizētas lietošanas instrukcijas

Husqvarna saviem klientiem visās valstīs piedāvā ļoti izsmeļošas un detalizētas lietošanas pamācības vietējā valodā, kā arī – brīdinājumus par drošību un padomus ērtam un kvalitatīvam darbam. Lai pārliecinoši darbotos ar motorzāģi, ir nepieciešama pieredze un zināšanas par to, kā ierīce un zāģējamais materiāls uzvedīsies konkrētajā situācijā. Un pieredzes veidošana sākas ar rūpīgu lietošanas pamācību izskatīšanu. Gadu gaitā uzkrātās zināšanas ļauj motorzāģa lietotājiem sagatavot tik tiešām praktiski noderīgas un dzīvē pārbaudītas instrukcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Organizē konferenci „Pasaules viesnīcu biznesa attīstība”

Andris Zeļenkovs [email protected], 30.05.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2005. gada 4. jūnijā, viesnīcā „Reval Hotel Rīdzene” notiks Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas organizētā, Latvijā pirmā viesnīcu un restorānu industrijai veltītā konference „Pasaules viesnīcu biznesa attīstība” Konferences mērķis – veicināt Latvijas viesnīcu biznesa attīstību, iepazīstinot viesnīcu īpašniekus un vadītājus ar aktuālākajām tendencēm pasaules viesnīcu un restorānu industrijā. Konferencē, kā prioritāras, izvirzītas sekojošas tēmas: - Latvijas tūrisma industrijas attīstības tendences; - pasaules tūrisma industrijas attīstības tendences (viesnīcas, tūrisma firmas, aviokompānijas); - viesnīcu attīstības tendences; - drošības loma viesnīcas izvēles procesā; - kā organizēt kūrortviesnīcas mārketingu un pārdošanu un gūt papildus ienākumus, izmantojot viesnīcas rīcībā esošos resursus - starptautisku viesnīcu ķēžu politika attiecībā uz Baltijas valstīm, u.c. Konferences „Pasaules viesnīcu biznesa attīstība” lektori ir pieredzes bagāti viesnīcu un restorānu nozares pārstāvji, starptautisku viesnīcu ķēžu un citu valstu viesnīcu un restorānu asociāciju līderi no Amerikas Savienotajām valstīm, Francijas, Izraēlas un Jordānijas. Konferenci atklās un ar priekšlasījumu uzstāties arī Starptautiskās Viesnīcu un restorānu asociācijas /IH&RA/ prezidents – Džons Bells /John Bell/. Konferences noslēgumā notiks konferences dalībnieku – lektoru un klausītāju diskusija. Konferences darba valoda – latviešu un angļu (tiks nodrošināts tulkojums). Konferenci „Pasaules viesnīcu biznesa attīstība”, LVRA organizē sadarbībā ar Tūrisma Attīstības valsts aģentūru, viesnīcu „Reval Hotel Rīdzene”, viesnīcu „Hotel de Rome", SIA „Mobil Plus”, tūrisma aģentūru „VIA Hansa” un „Emīla Gustava šokolāde”. Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija ir sabiedriska organizācija, kas apvieno viesnīcas, viesu mājas, moteļus un to restorānus, profesionālai sadarbībai, ar mērķi, uzlabot klientu apkalpošanas kvalitāti, sakārtot Latvijas viesnīcu tirgu un pārstāvēt Latvijas viesnīcu un restorānu biznesu pasaulē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Skandināvijas viesnīcu ķēde Choice sāk darbību Baltijā

Ingrīda Drazdovska, 29.04.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmā Latvijas prezidenta Jāņa Čakstes dzimtas turpinātāji, sadarbojoties ar lielāko viesnīcu ķēdi Skandināvijā AS Choice Hotels Scandinavia, izveidojuši kopuzņēmumu SIA Choice Hotels Baltics.

Tā mērķis ir Baltijas valstīs izveidot un Choice viesnīcu tīklam pievienot virkni viesnīcu. Jau šobrīd Rīgā un Tallinā darbojas pa vienai Choice ķēdes viesnīcai. Savukārt turpmāko trīs gadu laikā plānots izveidot vēl deviņas Choice ķēdes viesnīcas Igaunijā, Latvijā un Lietuvā.

Čakstes ģimene Rīgā vada viesnīcu Clarion Collection Hotel Valdemars, kas Choice viesnīcu ķēdei pievienojās 2009. gada sākumā. Pēc viņu iniciatīvas izveidots kopuzņēmums ar lielāko viesnīcu ķēdi Skandināvijā, lai arī Igaunijā, Latvijā un Lietuvā izveidotu virkni Choice viesnīcu.

SIA Choice Hotels Baltics darbības stratēģija ir vērsta uz sadarbības līgumu slēgšanu ar jau esošajām viesnīcām un to pievienošanu Choice viesnīcu ķēdei. Jaunizveidotā uzņēmuma izpilddirektors ir Kārlis Čakste (Karl Mikael Čakste).

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

PVN vienkāršošanas pasākumi pārrobežu darījumos

Finanšu ministrijas Netiešo nodokļu departamenta Pievienotās vērtības nodokļa nodaļas vecākā eksperte Diāna Lukjanska, 08.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašlaik Eiropas Savienībā (ES) notiek darbs pie galīgās Pievienotās vērtības nodokļa (PVN) sistēmas izveides. Tā padarīs esošo PVN sistēmu noturīgāku pret krāpšanu, vienkāršāku, kā arī nodrošinās vienlīdzīgus konkurences apstākļus uzņēmumiem neatkarīgi no tā, vai tie veic iekšzemes vai pārrobežu darījumus. Vienlaikus, kamēr notiek darbs pie galīgās PVN sistēmas izstrādes, ir jāuzlabo pašreizējā PVN sistēma.

Lai komersantiem nodrošinātu juridisku noteiktību PVN piemērošanā pārrobežu darījumos, liela nozīme ir skaidriem un stabiliem noteikumiem. Pagājušā gada decembrī tika pieņemti grozījumi Direktīvā par kopējo pievienotās vērtības nodokļa sistēmu (PVN direktīva). Tie paredz ieviest trīs tā saucamos "ātros vienkāršošanas pasākumus" PVN piemērošanā pārrobežu darījumos attiecībā uz preču piegādi uz noliktavu citā dalībvalstī (call-off stock), PVN piemērošanu darījumu ķēdē un PVN reģistrācijas numura lietošanu.

Ar 2020. gada 1. janvāri PVN direktīvas grozījumi ir jāpārņem nacionālajos normatīvajos aktos. Minēto pasākumu galvenais mērķis ir samazināt administratīvo slogu PVN maksātājiem un panākt juridisko noteiktību. Tādā veidā tiek panākta PVN noteikumu harmonizācija ES teritorijā, kā rezultātā rodas arī izmaksu samazinājums komersantiem. "Ātro vienkāršošanas pasākumu" ieviešana sniegs atbalstu PVN piemērošanā komersantiem, kuru saimnieciskā darbība ir saistīta ar pārrobežu darījumu veikšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Iekļaujas starptautiskā aliansē

Kristīne Stepiņa, 09.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Mākslas akadēmija (LMA) ir viena no pirmajām Latvijas augstskolām, kura ir izmantojusi programmas Erasmus+ piedāvātās iespējas iniciatīvā "Eiropas universitātes" un kopā ar Romas Mākslas akadēmiju, Drēzdenes Mākslas akadēmiju un Ungārijas Tēlotājmākslas universitāti izveidojusi kopīgu tēlotājmākslas studiju programmu "EU4ART Alianse".

Izturot sīvu konkurenci, pirmais starptautiskais mākslas augstskolu projekts "EU4ART Alianse" tika atzīts par vienu no labākiem 2019. gadā. Kopumā dalībai šajā starptautiskajā konkursā bija pieteikušās 54 Eiropas augstskolu alianses, no kurām izraudzītas tika 17 Eiropas universitāšu apvienības, kas kopā apvieno 114 augstākās izglītības institūcijas. "EU4ART Alianse" ir vienīgā alianse, kura pārstāv Eiropas mākslas augstskolas. Tās mērķis ir izstrādāt kopīgu elastīgu mācību programmu glezniecības, tēlniecības un grafiskās mākslas izglītības jomā.

Paredzams, ka šī projekta rezultātā tiks izveidots jauns studiju modulis, kas būs elastīgs un dos iespēju Latvijas studentiem personalizēt savu izglītību, izvēloties ko, kur un kad studēt, un iegūt Eiropas grādu, DB stāsta LMA rektors Kristaps Zariņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pirmā formula sašķeļas

Valdis Vikmanis, Db, 19.06.2009

FOTA apvienojušās komandas - (no kreisā augšējā stūra līdz labajam apakšējam stūrim) BMW-Sauber, Brawn, Ferrari, McLaren, Red Bull, Renault, Toro Rosso unToyota. (Foto: REUTERS/SCANPIX)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmās formulas pasaules čempionāts piedzīvojis sabrukumu. Astoņas komandas paziņoja par alternatīvu sacensību organizēšanu nākamajā sezonā, ziņo CNN.

Pirmās formulas komandu asociācija (FOTA) ceturtdien (18. jūnijā) paziņoja par plāniem izveidot čempionātu, kas būs alternatīva pašreizējām F-1 sacīkstēm, kuru rīko Starptautiskā Automobiļu federācija.

FOTA apvienojušās - «Ferrari», «McLaren», «Brawn», «Renault», «BMW Sauber», «Toyota», «Red Bull» un «Toro Roso» komandas.

Db.lv jau ziņoja, ka FIA nolēma piedāvāt risinājumu, kurš paredz, ka komandām, kuras iekļausies 60 miljonu ASV dolāru budžetā, ieskaitot vadītāju algas, kā arī mārketinga un tehniskos izdevumus, būs mazāk tehnisko ierobežojumu nekā komandām, kas tērēs vairāk par noteikto 60 miljonu dolāru robežu.

«Komandām nav citas iespējas, kā sākt gatavot jaunu čempionātu, kas atbilst tās dalībnieku un sponsoru vērtību izpratnei,» teikts FOTA komandu paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Globāls viesnīcu zīmols vēlas būvēt pieczvaigžņu viesnīcu Dzintaros

Zane Atlāce - Bistere, 12.02.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Globāls viesnīcu zīmols ir iecerējis būvēt un atvērt jaunu piecu zvaigžņu viesnīcu Jūrmalas centrālajā daļā, Dzintaros.

Uzņēmumā "Baltic Sotheby's International Realty" vērsies pasaulē zināms viesnīcu ķēdes uzņēmums ar vēlmi atvērt šīs ķēdes viesnīcu Jūrmalā. Zīmola nosaukums pagaidām esot konfidenciāla informācija.

Zīmola uzdevumā "Baltic Sotheby's International Realty" atradis un iegādājies zemesgabalu Turaidas ielā 10/12 - pilsētas aktīvākajā tūrisma zonā ar dzīvāko gājēju satiksmi (līdzās ir Jomas iela, Dzintaru koncertzāle).

Lai gan Turaidas ielā noteiktais funkcionālais zonējums pieļauj zemesgabalā izvietot viesu izmitināšanas objektus, tomēr lokālplānojums paredz attīstīt vien divarpus stāvu augstu ēku.

Starptautiskiem viesnīcu operatoriem, kuriem ir ķēdes viesnīcas pasaulē, kas atbilst 4 un 5 zvaigžņu kvalitātei, ir savi standarti, kādai jābūt viesnīcai, t.i., lai tā būtu rentabla, numuriņu skaitam būtu jābūt vismaz 150-200. Jūrmalā viesmīlības biznesam ir izteikta sezonalitāte, tādēļ viesnīcas funkcija būtu jāpapildina ar citiem pakalpojumiem, ko izmantot nesezonā: SPA piedāvājums, konferenču zāle, restorāni utt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Rosina noteikt divas jaunas atzīmējamās dienas

Žanete Hāka, 22.03.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Labklājības ministrija (LM) rosina noteikt jaunu atzīmējamu dienu - marta trešo otrdienu par Vispasaules sociālā darba dienu, savukārt Ekonomikas ministrija - novembra trešajā sestdienā – Mazā biznesa dienu, informē LM.

Iepriekšminēto paredz otrdien, 22.martā, valdībā apstiprinātie grozījumi likumā Par svētku, atceres un atzīmējamām dienām. Tie vēl jāpieņem Saeimā.

Projekta Profesionāla sociālā darba attīstība pašvaldībās ietvaros, sākot ar 2017. gadu, LM plāno katru gadu martā organizēt sociālo darbinieku ikgadējo konferenci. Jau par tradīciju kļuvis tas, ka konferences laikā notiek konkursa Labākais sociālais darbinieks Latvijā noslēguma pasākums un balvas pasniegšana. LM ir vēlme šo tradīcija saglabāt arī turpmāk.

Līdz ar to, nosakot marta trešo otrdienu par Vispasaules sociālā darba dienu, kopā ar iepriekš minētajām katru gadu martā plānotajām aktivitātēm (konference, konkursa noslēguma pasākums), visas sabiedrības un tajā skaitā arī sociālo darbinieku uzmanība būs vērsta uz profesijas attīstību, tās atpazīstamības veicināšanu, labās prakses popularizēšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

19. novembris ir Vispasaules tualetes diena. Atzīmēt šo dienu kalendārā īpaši tika nolemts 2001.gadā starptautiskā konferencē Singapūrā. Tolaik 200 valstu tualetes biznesa eksperti izveidoja Pasaules tualetes organizāciju, kura arī paziņoja par šādu vispasaules dienu. Pirmo reizi pasaulē šī diena tika atzīmēta 2002. gadā, raksta Newsru.

Singapūrā, kur atrodas šis organizācijas mītne, Vispasaules tualetes dienā notiek visdažādākie pasākumi ar mērķi piesaistīt uzmanību šādām sabiedriskām vietām. Organizācija piešķir sabiedriskajām tualetēm reitingus, līdzīgi kā to dara viesnīcām. Piemēram, Singapūrā un Ķīnā ir parādījušās arī pieczvaigžņu sabiedriskās tualetes.

Kā raksta Calend.ru, Vispasaules tualetes diena radīta tāpēc, lai tualetes visā pasaulē kļūtu daudz patīkamākas, gaišākas un tīrākas. Vēl pavisam nesen (pēc statistikas datiem spriežot) 42% planētas iedzīvotāju nevarēja savas dabiskās vajadzības nokārtot īpaši tam domātās vietās, jo tādu vienkārši nav. Apmēram 2.6 miljardiem cilvēku nav pieejami higiēnas normām atbilstoši ķemertiņi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Programmatūra

Aleksejs Popovs izcīna zelta medaļu Vispasaules informātikas olimpiādē

Lelde Petrāne, 18.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar svinīgo apbalvošanu Krievijas pilsētā Kazaņā noslēgusies 28. Vispasaules informātikas olimpiāde. Piedaloties 308 programmētājiem no 80 valstīm, Rīgas Valsts 1. ģimnāzijas absolvents Aleksejs Popovs izcīnīja zelta medaļu. Augstvērtīgu sniegumu demonstrēja arī cits Rīgas Valsts 1. ģimnāzijas skolēns Ingus Jānis Pretkalniņš, kurš izcīnīja bronzas godalgu.

Šogad olimpiādes dalībniekiem bija jāizpilda seši sarežģīti uzdevumi. A. Popovs olimpiādē piedalījās jau sesto gadu un ar izcīnīto zelta godalgu nodrošināja sev pilnu medaļu komplektu: zelts šogad, bet sudrabs un trīs bronzas godalgas iepriekšējās sacensībās.

Līdz ar to viņš ir kļuvis par medaļām bagātāko Latvijas dalībnieku Vispasaules informātikas olimpiādēs. Ingum Jānim Pretkalniņam, piedaloties olimpiādē trešo gadu, izcīnītā bronzas godalga bija pirmā medaļa.

Vispasaules informātikas olimpiādes notiek kopš 1989. gada. Pirmā olimpiāde notika Bulgārijas pilsētā Pravecā, kurā piedalījās 46 dalībnieki no 13 valstīm. Latvija Vispasaules informātikas olimpiādē debitēja 1992. gadā, un 23 gadu laikā mūsu komanda kopumā izcīnījusi 70 godalgas (7 zelta, 23 sudraba un 40 bronzas medaļas). Absolūtā līdere šajā kategorijā ir Ķīna – 111 medaļas, tostarp 75 zelta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Pasaules krīzes pirmsākumi un secinājumi

Leonīds Aļšanskis, 27.04.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vērojot drūmo ainu šodienas finanšu un ekonomiskajā sistēmā, kurai vēl pirms 1.5 gada bija uzplaukuma laiki, nevar neparādīties jautājums «kas tad kļuva par krīzes cēloni un kāpēc situācija tik ievērojami pasliktinājās tik īsā laikā?».

Mēģināsim atbildēt uz šo jautājumu.

Vispār jau kapitālistiskajā saimniekošanas sistēmā krīzes notiek regulāri. Parasti to rašanos izskaidro ar ekonomisko procesu cikliskumu. Taču esošās recesijas raksturs un dziļums to padara par krietni atšķirīgu no visām iepriekšējām, jo tā ir radusies vispasaules finanšu krīzes dēļ. Pagājušā pusotra gada laikā finanšu kompāniju (bankas, brokeri, apdrošinātāji) tiešie zaudējumi krīzes dēļ jau pārsniedza $1,3 trlj. (Bloomberg dati). Pasaules akciju un obligāciju tirgus kapitalizācijas zaudējumi šajā periodā tiek novērtēti kā $30 trlj. - $40 trlj. Un šī summa, tā vai citādi, pazuda no kompāniju un privāto investoru bilancēm. Tādi zaudējumi pasaules finanšu sistēmai nav bijuši visā tās pastāvēšanas vēsturē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Elizabetes ielā Rīgā plāno atvērt Radisson RED zīmola viesnīcu

LETA, 13.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā viesnīcu grupa The Rezidor Hotel Group līdz 2020.gadam Rīgā plānot atvērt jaunu Radisson RED zīmola viesnīcu, informēja viesnīcu grupas pārstāvji.

Aģentūra LETA šā gada martā jau vēstīja, ka nākamo trīs gadu laikā viesnīcu grupa Carlson Rezidor Hotel Group plāno Rīgā atvērt vēl vienu no tās pārstāvēto zīmolu - Quorvus Collection, Radisson RED vai Prizeotel viesnīcām.

Jaunā viesnīca ar 220 numuriņiem būs pirmā Radisson RED zīmola viesnīca Latvijā, kas ir viesnīcu grupas Carlson Rezidor Hotel Group jaunais dzīvesstila zīmols tā sauktās millenials paaudzes ceļotājiem. Radisson RED viesnīca Rīgā tiks atvērta sadarbībā ar nekustamo īpašumu pārvaldītāju Astor Group.

The Rezidor Hotel Group izpilddirektora vietnieks un galvenais attīstības speciālists Elijs Junjes norāda, ka Rīgā gaidāmā Radisson Red zīmola viesnīca pastiprinās viesnīcu grupas klātbūtni tirgū un tās dominējošo pozīciju Baltijas valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Vētīs konkurenci zāļu tirgū

Elīna Circene, 22.10.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome ierosinājusi lietu par komanditsabiedrības LS Sentor Farm un aptieku apvienības Aptieku alianse iespējamo Konkurences likuma pārkāpumu — dominējošā stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu un konkurenci ierobežojošām darbībām, Db informēja Konkurences padomē vērsušās puses — farmaceitisko kompāniju Dansk Droge oficiālā pārstāvja Latvijā SIA Liger Farmaceitiskais Mārketings, Eli Lilly un Alcon Pharmaceuticals Ltd pārstāvji. Aptieku Aliansē un LS Sentor Farm ir apvienojušās vairāk nekā 300 Latvijas aptiekas un vairāki farmācijas preču lieltirgotāji ar apmēram 40 % kopējo farmācijas preču tirgus daļu un apgrozījumu virs 25 milj. Ls, tādējādi iegūstot izšķirošu ietekmi un iespēju kontrolēt lēmumu pieņemšanu tirgus dalībnieku pārvaldes institūcijās, norāda minēto farmaceitisko kompāniju pārstāvji. «LS Sentor Farm un Aptieku Alianse iespaido farmācijas preču ražotāju produkcijas realizāciju savu partneru aptiekās, uzspiežot ražotājiem slēgt sadarbības līgumus, kuros pieprasa dot lielas atlaides. Preces iesaistītajās aptiekās tiek izvietotas un reklamētas uz citu ražotāju rēķina,» masu medijiem izplatītajā paziņojumā pauž ārvalstu ražotāju pārstāvji. Savukārt LS Sentor Farm prokūrists Aleksandrs Livšics sarunā ar Db atzina, ka «Konkurences padomē ir vērsušās kompānijas, kurām pašām ir slikta sadarbība ar lieltirgotavām un ārstiem,» un uzsvēra, ka Sentor Farm un Aptieku Aliansei nav noslēgti īpaši līgumi ar ražotājiem par zāļu izvietošanu. «Izvietošana ir maksas pakalpojums, ko var iegādāties jebkurš ražotājs. Saskaņā ar likumu tirgojam arī visu ražotāju medikamentus, tāpēc nedomāju, ka mūsu darbībā tiks konstatēti kādi pārkāpumi,» sacīja A. Livšics. Ar Konkurences padomi Db ceturtdien neizdevās sazināties.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

DB viesojas vienīgajā Igaunijas kapitāla mēbeļu ražošanas uzņēmumā

Anda Asere, 01.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igauņu mēbeļu ražošanas uzņēmuma Standard AS specializācija ir biroju un viesnīcu mēbeļu izgatavošana; 70% no apgrozījuma veido eksports

«Standard ir Igaunijā vienīgā mēbeļu fabrika, kura izdzīvojusi līdz šodienai un kuras īpašnieki ir vietējie. Visas pārējās rūpnīcas ir vai nu slēgtas, vai pārdotas ārzemniekiem. Mēs esam vienīgais Igaunijas kapitāla mēbeļu ražošanas uzņēmums,» apgalvo Enns Veskimegi (Enn Veskimägi), Standard AS valdes priekšsēdētājs. Viņš nenoliedz, ka biznesā ir bijuši arī sarežģīti posmi, kad nav bijis viegli izdzīvot. «Mums bija grūti laiki, kad Baltijas investīciju fondam pārdevām 25% kapitāldaļu. Toreiz mūs izglāba investors, kurš ieguldīja naudu, un mēs pārdevām daļas, lai varētu iegādāties jaunas iekārtas un tehnoloģijas. 2003. gadā kopā ar Prītu Tammu (Priit Tamm) un Mati Pēkmu (Mati Peekma) izpirkām daļas un kopš tā laika esam vienīgie uzņēmuma īpašnieki,» skaidro E. Veskimegi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

AIBE pērn kāpina apgrozījumu

Dienas Bizness, 30.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības uzņēmumu alianse AIBE, vairāk kā 1 090 veikalu īpašniece Latvijā un Lietuvā, 2014. gadā abās valstīs kopā sasniegusi apgrozījumu gandrīz 409 miljonu eiro apmērā – tas ir par 18% vairāk, salīdzinot ar 2013. gadu. Latvijā pārdošanas ieņēmumi veidoja 131 miljonus eiro – tas ir par 22% vairāk, salīdzinot ar 2013. gadu. Tāpat, aliansei Latvijā 2014. gadā pievienojušies 17 veikali, informē kompānijā.

«Mazumtirdzniecības uzņēmumiem nepieciešams apvienoties tāpēc, lai Latvijas un citu valstu piegādātāji piedāvātu labākus un izdevīgākus sadarbības nosacījumus. Strādājot kopā, kļūstot vienotiem, esam sasnieguši tiešām labus rezultātus», - izsakās SIA «Latvijas tirgotāju kooperācija AIBE» valdes loceklis Uldis Priekulis.

AIBE alianse nedomā samazināt uzņemto tempu - tās mērķis palielināt veikalu skaitu aptuveni par 5%, iegādāties jaunus un atjaunot 30 jau aliansē esošus veikalus, paplašināt un palielināt sortimentu, stabilizēt preču pozīcijas reģionos. «Mēs konkurējam attiecībā uz kvalitāti, nevis daudzumu, līdz ar to šogad plānojam paplašināt sortimentu: ne tikai dažādot preču izvēli, bet arī vairāk orientēties uz reģionālajiem ražotājiem. 2015. gadā mēs turpināsim investēt preču uzskaites programmu attīstībā AIBE partneru veikalos, kases sistēmu iegādēs mūsu partneriem, attīstīt atlaižu programmu AIBE JUMS, kurā uz šodienu jau ir vairāk kā 200 tūkstoši klientu Latvijā un Lietuvā.», - apstiprina Uldis Priekulis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā nedēļā par kopīga uzņēmuma izveidi, kas nodarbosies ar centralizētu iepirkumu veikšanu, vienojušies vietējie mazumtirgotāji ELVI un AIBE. Jaunizveidotais uzņēmums SIA Latvijas iepirkumu apvienība ļaus nodrošināt vienotu iepirkumu sistēmu, tikmēr abu mazumtirgotāju veikalu tīkli turpinās darboties zem to līdzšinējiem zīmoliem.

Jaunais uzņēmums ļaus sekmīgāk organizēt produktu iepirkumu, kas, savukārt, nodrošinās zemākas iepirkuma cenas un augstāku produktu kvalitāti veikalos. Lielākie ieguvēji no šīs ELVI un AIBE tuvināšanās būs abu veikalu tīklu pircēji, kā arī mazie un vidējie nacionālie uzņēmumi, kas apvienojušies zem minētajiem zīmoliem, teikts izplatītajā paziņojumā.

«Par nacionālo mazumtirgotāju apvienošanos, lai sekmīgāk konkurētu ar lielajām tirdzniecības ķēdēm, tiek diskutēts jau sen. Arī mēs esam meklējuši sadarbības iespējas ar citiem Latvijas vietējiem veikalu tīkliem, tomēr līdz šim dažādu iemeslu dēļ tas nav izdevies. Esam gandarīti par sadarbības uzsākšanu ar AIBE tirgotāju aliansi, kas ļauj mums kopā kļūt par lielāko pašmāju iepirkuma grupu Baltijā pēc veikalu skaita, kas apvienojušies zem mūsu zīmoliem,» stāsta SIA ELVI Latvija komercdirektore Laila Vārtukapteine, piebilstot, ka SIA Latvijas iepirkumu apvienība ir atvērta sadarbībai arī ar citiem vietējiem mazumtirgotājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru