Būve

CFLA izsludina atlasi valsts galveno autoceļu pārbūves projektiem

Dienas Bizness, 13.07.2015

Jaunākais izdevums

Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (CFLA) ir nosūtījusi uzaicinājumu valsts akciju sabiedrībai Latvijas Valsts ceļi iesniegt pieteikumus Kohēzijas fonda (KF) finansējuma saņemšanai valsts galveno autoceļu segu un pārbūvei un nestspējas palielināšanai. 2014. - 2020. gada plānošanas periodā šim mērķim no Eiropas Savienības fonda paredzēti vairāk nekā 218 miljoni eiro.

Paredzēts, ka līdz 2023. gada nogalei tiks pārbūvēti vai modernizēti autoceļi 345 km garumā, samazinot sliktā stāvoklī esošo valsts galveno autoceļu īpatsvaru no 46% līdz 10%. Eiropas transporta (TEN-T) tīklā tiks veikta valsts galveno autoceļu pārbūve un virsmas nestspējas stiprināšana, vienlaikus īstenojot ceļu satiksmes drošības uzlabošanu.

No KF plānots segt līdz pat 85% no autoceļu pārbūves izmaksām: specifiskā atbalsta mērķim plānotais kopējais attiecināmais finansējums ir 256 999 769 eiro, tai skaitā KF finansējums - 218 449 803 eiro, valsts budžeta finansējums - 38 549 966 eiro.

Valsts galveno autoceļu modernizācija paredzēta ES fondu pamata plānošanas dokumenta - Darbības programmas Izaugsme un nodarbinātība - 6.1.5. specifiskā atbalsta mērķa Valsts galveno autoceļu segu pārbūve, nestspējas palielināšana ietvaros.

Atlases nolikums un cita papildu informācija pieejama CFLA mājas lapā: http://cfla.gov.lv/lv/es-fondi-2014-2020/izsludinatas-atlases .

Valsts akciju sabiedrība Latvijas Valsts ceļi, pildot Satiksmes ministrijas Eiropas Savienības fondu projekta iesniedzēja funkcijas, projektu iesniegumus var iesniegt no š.g. 13.jūlija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

LVC aizdomas par viltotiem iepirkuma dokumentiem Rīgas-Liepājas šosejas posma rekonstrukcijas konkursā

Dienas Bizness, 23.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Va/s Latvijas Valsts ceļi (LVC) ir vērsusies Valsts policijā ar iesniegumu par kriminālprocesa uzsākšanu par iespējamu dokumento viltošanu Rīgas-Liepājas šosejas rekonstrukcijas konkursā, informē LVC Komunikācijas daļā.

Iespējams, viltoti dokumenti ir iesniegti LVC organizētā publiskā iepirkuma Valsts galvenā autoceļa A9 Rīga (Skulte)–Liepāja posma 24,40.-38,18. km segas rekonstrukcija ietvaros.

Iepirkums tika izsludināts 2014. gada 13. augustā. Iepirkuma ietvaros pretendentiem bija jāiesniedz apliecinājumu par būvmateriālu atbilstību un nepieciešamā apjoma pieejamību minētā projekta realizācijai.

Viens no pretendentiem, AS KAYA MADENCLICK TAAHHUT SANAJ I VE TOCARET ANONIM, kas reģistrēta Turcijā, iesniegusi attiecīgo apliecinājumu. Lai pārliecinātos par informācijas patiesumu, LVC vērsās pie apliecinājumā norādītā būvmateriālu piegādātāja ar lūgumu apstiprināt, ka apliecinājumu ir izdevis konkrētais būvmateriālu piegādātājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

ES fondu ietvaros apstiprina LVC izdevumus par vairāk nekā 24 miljoniem eiro

Žanete Hāka, 12.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (CFLA) apstiprinājusi uzņēmuma Latvijas Valsts ceļi (LVC) veiktos izdevumus piecu Eiropas Savienības (ES) fondu projektu ietvaros par vairāk nekā 24 miljoniem eiro, un tās ir pirmās apstiprinātās investīcijas pašreizējā, 2014.-2020.gada, ES fondu plānošanas periodā, informē CFLA.

Pašreiz CFLA ir noslēgusi 9 vienošanās par valsts galveno autoceļu modernizāciju ar ES Kohēzijas fonda līdzfinansējumu, un kopējā investīciju summa paredzēta - 127 290 133,96 eiro, no kuras 85% ir Kohēzijas fonda finansējums, bet 15% - no valsts budžeta līdzekļi. Rekonstrukcija tiek veikta valsts galveno autoceļu atsevišķos ceļu posmos, piemēram, A1 Rīga (Baltezers) – Igaunijas robeža (Ainaži), A9 Rīga (Skulte) – Liepāja, A2 Rīga - Sigulda - Igaunijas robeža (Veclaicene) u.c. Vairākos ceļu posmos remontdarbi jau tiek veikti kopš 2014. gada.

Piecu LVC īstenoto projektu ietvaros CFLA ir apstiprinājusi izmaksas 24 ,5 miljonu eiro apmērā, tajā skaitā Kohēzijas fonda finansējums – 20,814 miljoni eiro un valsts budžeta finansējums – 3,673 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Politika

Linkaits: SM lems par KNAB aizturētā Stroda atbrīvošanu no amata

LETA, 01.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrija kā VAS «Latvijas valsts ceļi» (LVC) kapitāldaļu turētājs lems par otrdien Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) aizturētā LVC valdes locekļa Edgara Stroda atbrīvošanu no amata, teica satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP).

«Kā jau iepriekš esmu teicis, Satiksmes ministrijai ir nulles tolerance pret jebkādām ar korupciju vai nesaimnieciskumu saistītām darbībām, tāpēc ministrija kā kapitāldaļu turētājs lems par Stroda atbrīvošanu no amata. Ministrija veiks pārbaudes gan LVC iepirkumu procedūrās, gan citos ar lēmumu pieņemšanu saistītos procesos, lai pārliecinātos vai šis ir bijis individuāls, vienas amatpersonas darbības veids, vai tā ir sistemātiska rīcība uzņēmumā,» pauda ministrs.

Jautāts, vai varētu pārskatīt LVC valdes darbu, Linkaits teica, ka atkarībā no pārbaužu rezultātiem, Satiksmes ministrija lems par kompānijas pārējiem valdes locekļiem.

Uz jautājumu, vai uzņēmumā ministrija jau iepriekš ir veikusi kādas pārbaudes, satiksmes ministrs skaidroja, ka šis atgadījums ir noticis tikko, tāpēc auditi vēl tiks veikti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrija kā VAS «Latvijas valsts ceļi» (LVC) kapitāldaļu turētājs nolēmusi atbrīvot no amata Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) aizturēto LVC valdes locekli Edgaru Strodu, informēja ministrijā.

Lēmums pieņemts otrdien ārkārtas akcionāru sapulcē stājas spēkā ar tā pieņemšanu.

Kā skaidroja ministrijā, neuzticība Strodam izteikta, ņemot vērā KNAB veiktās darbības. SM ieskatā, KNAB norādītās aizdomas ir pārāk nopietnas un nav pieļaujama amata pienākumu turpmāka izpilde, kas apdraud uzņēmuma reputāciju un kaitē sabiedrības interesēm.

Vienlaicīgi ārkārtas akcionāru sapulcē ir pieņemts lēmums nekavējoties, piesaistot neatkarīgu auditoru, veikt padziļinātu pārbaudi gan LVC iepirkumu procedūrās, gan citos ar iepirkumiem saistītos procesos.

LVC darbu turpinās nodrošināt tās priekšsēdētājs Jānis Lange un valdes loceklis Mārtiņš Lazdovskis.

Satiksmes ministrija jau tuvākajā laikā izsludinās konkursu uz vakanto LVC valdes locekļa amata vietu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar VAS Latvijas Valsts ceļi valdes priekšsēdētāju Jāni Langi

Lelde Petrāne, 18.12.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild VAS Latvijas Valsts ceļi valdes priekšsēdētājs Jānis Lange. VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) pārvalda visu Latvijas valsts autoceļu tīklu, kas ir 20 000 kilometrus garš. LVC nodrošina valsts autoceļu ikdienas uzraudzību, administrē tam piešķirto finansējumu, plāno un vada valsts autoceļu tīkla uzturēšanu un attīstību.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Autoceļi ir valsts vizītkarte, no tiem bieži rodas pirmais un galvenais iespaids par valsti kā tādu. Turklāt ceļinieka darbs ir ļoti pateicīgs tādā ziņā, ka šī darba rezultātus var ieraudzīt un aptaustīt tūlīt, tiklīdz tie ir beigušies. Protams, es vairāk esmu ceļinieks – finansists, administrators. Mans uzdevums ir ierobežota finansējuma apstākļos «izspiest» maksimālu rezultātu – katra gada ietvaros saremontēto ceļu kilometru skaitu. Pirms kļuvu par LVC vadītāju, strādāju par LVC Jelgavas nodaļas vadītāju, pārzinu šo darbu un uzņēmuma specifiku. Uzņēmuma vadītāja amats ir loģiska izaugsme, jaunas iespējas un jauni izaicinājumi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

WAZE lietotājiem ir iespēja likt aplikācijā brīdinājumu, gadījumos, kad viņi sastopas ar apledojumu uz ceļiem, informē Latvijas autoceļu pārvaldītāja VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) Komunikāciju daļā.

Sadaļā Hazard ir iespējams izvēlēties attiecīgo brīdinājuma veidu un brīdināt arī citus autobraucējus par sarežģītiem braukšanas apstākļiem. Jo vairāk autovadītāju izmantos šo iespēju, jo precīzāk un savlaicīgāk informēti par ceļu stāvokli konkrētajā laikā būs pārējie aplikācijas lietotāji.

LVC skaidro, ka tieši autovadītāji ir tie, kas pirmie saskaras ar visām aktualitātēm uz ceļa, arī autoceļu apledojumu visbiežāk viņi konstatē pirmie.

Ņemot vērā to, ka Latvijā ir otrais lielākais WAZE lietotāju skaits, šīs aplikācijas dati ir visai precīzi, jo līdzdarbojas pietiekoši liels cilvēku skaits, kas sniedz informāciju. Vairāk nekā 100 tūkstoši autovadītāju ikdienā izmanto šo aplikāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Skanstes tramvaja līniju varētu sākt būvēt 2018.gada vidū

LETA, 20.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašvaldības SIA Rīgas satiksme šodien iesniegusi Centrālajā Finanšu un līgumu aģentūrā (CFLA) precizētu Skanstes tramvaja līnijas projektu un pie labvēlīgākajiem nosacījumiem būvniecība varētu tikt sākta 2018.gada vidū, aģentūrai LETA pastāstīja uzņēmuma pārstāvis Viktors Zaķis.

Rīgas satiksme" esot izpildījusi visus CFLA norādījumus. Aģentūras starplēmumā esot teikts, ka projekts ir atbalstāms, bet ar precizējumiem, kurus Rīgas satiksme tagad esot izpildījusi.

Zaķis norādīja, ka galvenais CFLA noteikumus bijis tas, ka Rīgas satiksmei jāsaņem atzinums no Valsts Kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas (VKPAI) par šo projektu. Atzinumu no VKPAI uzņēmums saņēmis janvāra sākumā un tajā norādīts, ka projektam jāatrodas esošās ielas teritorijā. Turklāt VKPAI arī paredzējis noteikumus, kā jārīkojas, ja tiek atrastas kādas vēsturiskas liecības.

Turklāt CFLA bija lūgusi Rīgas satiksmi projektā precizēt vairākas tehniskas lietas, kā arī projekta riskus. Kā piemēru Zaķis minēja īpašumu atsavināšanas riskus, ko Rīgas satiksme sākotnēji bija norādījusi zemus, tomēr tā kā plānots atsavināt vairākus īpašumus, tas tika pārvērtēts un risks norādīts, kā vidējs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Latgalē slēgti deviņi vietējās nozīmes ceļi, divi reģionālie un šoseja Kārsava-Rēzekne

Rūta Cinīte, 25.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spēcīgo lietavu dēļ piektdien Latgalē satiksmei ir slēgti deviņi valsts vietējās nozīmes autoceļi, divi valsts reģionālie autoceļi, kā arī valsts galvenais autoceļš posmā no Kārsavas līdz Rēzeknei, informē VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC).

Slēgta satiksme ir valsts galvenā autoceļa Krievijas robeža (Grebņeva)–Rēzekne–Daugavpils–Lietuvas robeža (Medumi) (A13) posmā no Kārsavas līdz Rēzeknei. LVC informē, ka satiksme novirzīta pa reģionālo autoceļu Kārsava – Ludza – Ezernieki (P49) un šoseju Jēkabpils – Rēzekne – Ludza – Krievijas robeža (A12). Izmantojot šo apbraucamo ceļu, autovadītājiem ir jārēķinās, ka starp Rēzekni un Ludzu notiek remontdarbi un satiksmi tur regulē astoņi luksofori. Naktī uz piektdienu uz autoceļa Kārsava – Ludza – Ezernieki (P49) bija iebrukusi caurteka un satiksme bija īslaicīgi slēgta, taču stundas laikā jau tika atjaunota.

LVC informē, ka šodien inženieri vērtēs, vai ir iespējams uzsākt šosejas Kārsava – Rēzekne posma atjaunošanu, vai arī būs nepieciešams vēl gaidīt, kamēr samazinās ūdens līmenis un ceļš apžūs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Latgales lietavu izskaloto ceļu sakārtošana varētu izmaksāt apmēram miljonu eiro

LETA, 28.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latgales lietavu izskaloto vietējo un reģionālo ceļu sakārtošana varētu izmaksāt apmēram miljonu eiro, šorīt intervijā Latvijas Televīzijas raidījumā Rīta Panorāma sacīja VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) valdes priekšsēdētājs Jānis Lange.

Viņš sacīja, ka šorīt Latgalē joprojām ir slēgts reģionālā autoceļa Viļaka-Kārsava posms, kā arī seši valsts vietējās nozīmes ceļi. Ceļu atjaunošanu varēs uzsākt tad, kad kritīsies ūdenslīmenis, kas vietām joprojām ir augsts.

Lange informēja, ka līdz šim plūdu skarto ceļu atjaunošana ir izmaksājusi 73 tūkstošus eiro. LVC aplēses liecina, ka kopumā Latgales lietavu skarto ceļu sakārtošana izmaksās apmēram miljonu eiro. Pagaidām vēl nav iespējams pateikt, vai LVC līdzekļus prasīs no valdības, jo, iespējams, tos varēs rast jau esošo ceļu uzturēšanas finansējuma ietvaros, sacīja LVC vadītājs.

Jau vēstīts, ka lietavu radīto postījumu dēļ šorīt Latgalē joprojām ir slēgts reģionālā autoceļa Viļaka-Kārsava (P45) posms, kā arī vairāki valsts vietējās nozīmes ceļi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

CFLA: Skanstes tramvaja projekts atbilst ES fondu programmai

Žanete Hāka, 10.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (CFLA) ir izvērtējusi Rīgas satiksmes (RS) iesniegtā Skanstes tramvaja līnijas projekta precizējumus, secinot, ka CFLA izvirzītie nosacījumi ir izpildīti. CFLA tādējādi atzinusi, ka ir iespējama šī projekta tālāka virzība tā kvalitātes vērtēšanai, informē CFLA.

CFLA ir pabeigusi vērtēt RS iesniegto precizēto projekta iesniegumu un CFLA iepriekš pieņemtā lēmuma nosacījumu izpildi, secinot, ka izvirzītie nosacījumi ir izpildīti un projekts atbilst Eiropas Savienības (ES) fondu programmai par sabiedriskā transporta infrastruktūras attīstīšanu. CFLA atzinusi, ka projekts var tikt virzīts tālāk tā kvalitātes vērtēšanai, ko īstenos Eiropas Komisijas neatkarīgi eksperti kvalitātes pārskata procedūras ietvaros. Balstoties uz šo izvērtējumu, projektu vēl analizēs arī Eiropas Komisija. Paredzams, ka par gala lēmumu tā paziņos ne ātrāk kā pēc trim mēnešiem.

Jau ziņots, ka, izvērtējot sākotnēji RS iesniegto projektu, CFLA norādīja uz vairākām nepilnībām un nepieciešamību precizēt dažādus rādītājus, pieprasīja veikt risku papildu izvērtēšanu, no kā izriet projekta laika grafiks un īstenošanas iespējas, kā arī pieprasīja iesniegt Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas (VKPAI) uzziņu par būvniecības nosacījumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (CFLA) nolēmusi izbeigt līgumu ar uzņēmumu Rīgas satiksme (RS) par Eiropas Savienības (ES) fondu līdzfinansētā Skanstes tramvaja projekta īstenošanu, informē CFLA pārstāve Daiga Reihmane.

Paziņojums par lēmumu 2.maijā nosūtīts RS.

CFLA ir izvērtējusi RS iesniegto informāciju un skaidrojumus, projekta aktualizēto rīcības plānu par projekta ieviešanas riskiem, CFLA rīcībā esošos auditorfirmas SIA «Ernst & Young Baltic» ziņojumus, kā arī citu pieejamo informāciju par RS darbību. Balstoties uz šo analīzi, CFLA pieņēmusi lēmumu vienpusēji izbeigt līgumu.

«Pamatojumā savam lēmumam norādām uz nepieļaujami augstajiem riskiem, kas faktiski izslēdz iespēju realizēt projektu atbilstoši plānam un projekta izdevumus deklarēt Eiropas Komisijai (EK). Pašreiz jau vairs nav iespējams nodrošināt visu projektā paredzēto darbību veikšanu – saskaņojumus, iepirkumus, būvdarbus, tramvaju iegādi utt., lai iekļautos paredzētajā termiņā un sasniegtu plānotos rezultātus. Turklāt uzņēmums joprojām cīnās ar problēmām darbības organizēšanā un projekta pārvaldībā, kā arī joprojām pastāv aizdomas par iespējamu krāpniecību iepirkumos. Atgādinu, ka pret krāpšanu un korupciju fondu projektos ir «nulles tolerance». Rezumējot - viss apstākļu kopums pašreiz skaidri rāda, ka ES fondu rāmjos projekts nevar tikt īstenots,» skaidro CFLA direktors Mārtiņš Brencis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļu būvniekiem darbs būs un valsts ceļu būvdarbu iepirkumi rit pēc plāna, norāda VAS "Latvijas Valsts ceļi" (LVC).

"Šajā būvdarbu sezonā ceļu būvniekiem darbs būs, valsts ceļu būvdarbu iepirkumi rit pēc plāna, atbilstoši pieejamajam finansējumam. Pateicoties ekonomijai iepirkumos, objektu skaits, kuros šogad uzsāksies darbi, visticamāk, palielināsies. Arī gadījumā, ja krīzes pārvarēšanas plāna ietvaros valdība lems par papildu līdzekļiem ceļu būvniecībai, esam gatavi laist tirgū papildu ceļu remontdarbu projektus, kuri jau ir attiecīgajā gatavības stadijā," norāda LVC valdes priekšsēdētājs Jānis Lange.

"Būvniecība, ieguldījumi infrastruktūrā ir tradicionāls veids, kā "sildīt" ekonomiku krīzes laikā. Tāpēc no savas puses LVC kā pasūtītājs, pirmkārt, dara visu, lai iepirkumu process notiktu bez aizķeršanās, lai visi remontdarbi, kas šogad ieplānoti, tiktu arī uzsākti. Otrkārt, mēs sekosim līdzi tam, lai rēķini par paveiktajiem būvdarbiem tiktu apmaksāti iespējami īsākos termiņos. Arī līdz šim kavējumi ar apmaksu mums nav bijuši raksturīgi, taču saprotam, ka šogad būvniekiem ir īpaši būtiski saņemt maksājumus operatīvi," turpina J. Lange.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Pomers: Rīgas lidostai jāatīstās straujāk nekā kaimiņiem

Egons Mudulis, 10.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidostai Rīga tās ģeogrāfiskā stāvokļa dēļ būtu jāattīstās straujāk nekā Kauņai vai Tallinai

To sarunā ar DB norāda A.C.B. uzņēmumu grupas tehniskais direktors Dzintars Pomers, kurš savulaik mūzikas vai sporta vietā izvēlējies inženierstudijas, bet vēlāk 15 gadus (1992–2007) vadīja lidostu Rīga, pēc viņa teiktā, noliekot to uz pareizajām sliedēm. DB jau rakstījis (15.01.2014.), ka nesen tika prezentēts 95,59 milj. eiro vērtais lidostas rekonstrukcijas projekts, kur piedalījās arī A.C.B. un Dz. Pomers – nu jau būvnieka statusā. Savukārt kaimiņvalstu lidostās vērojams straujāks pasažieru skaita kāpums nekā Rīgā.

Kā nonācāt celtniecībā, kāpēc savulaik izlēmāt mācīties Rīgas Politehniskajā institūtā (beidzis 1976. g.)?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Stipru lietavu dēļ Latgalē satiksmei slēgti jau divi vietējās nozīmes ceļi, informē VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC).

Atbilstoši jaunākajai informācijai papildināta visa ziņa!

Lietus dēļ ir applūdis un satiksmei slēgts vietējās nozīmes autoceļš Bozova–Kaskāni (V504) pie Kārsavas, kā arī autoceļš Vasiļova–Višķi–Grāveri (V676). Ceļš slēgts 7,4. kilometrā – pirms Ambeļiem. Tajā vietā tas ir applūdis un izskalots.

LVC atgādina, ka joprojām ierobežota satiksme ir uz autoceļa Krievijas robeža (Grebņeva)-Rēzekne-Daugavpils-Lietuvas robeža (Medumi) (A13) pie Mežvidiem, kur ir izveidojies izskalojums, un ūdens plūst pāri ceļam. Notikuma vietā patlaban strādā VAS Latvijas autoceļu uzturētājs speciālisti, satiksme ir apgrūtināta, un to regulē policija. Tā paša ceļa 34.km pie Bērzgales arī ir izveidojies izskalojums, taču tas satiksmi neietekmē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Uz autoceļiem Tīnūži–Koknese un Ludza–Nirza šovasar ar 100km/h nedrīkstēs braukt

Dienas Bizness, 07.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) šovasar nepalielinās maksimāli pieļaujamo ātrumu līdz 100 km/h uz ceļiem Tīnūži–Koknese (P80) un Ludza–Nirza (A12), informē LVC.

Šāds lēmums pieņemts, pamatojoties uz Valsts policijas, Ceļu satiksmes drošības direkcijas un LVC speciālistu ieteikumiem un ņemot vērā lielo ceļu satiksmes negadījumus skaitu uz jaunajiem ceļiem. Daļa no šiem negadījumiem ir bijusi ar traģiskām sekām, turklāt uz šiem ceļiem Valsts policija ir fiksējusi arī lielākos ātruma pārkāpumus.

Lai arī abu ceļu tehniskie parametri ļauj paaugstināt maksimālo braukšanas ātrumu vasaras sezonā, tas netiks darīts drošības apsvērumu dēļ. «Kopā ar Valsts policijas kolēģiem vērosim, kā autovadītāji brauks šajos posmos. Šis ir disciplinējošs, preventīvs solis. Ja varēsim secināt, ka autovadītāji ievēro ceļu satiksmes noteikumus, brauc droši un neuzstāda ātruma antirekordus uz jaunizbūvētajiem autoceļu posmiem, nākamgad šis lēmums varētu tikt pārskatīts,» norāda LVC valdes priekšsēdētājs Jānis Lange.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS «Latvijas Valsts ceļi» (LVC) strādā pie neatkarīgo auditoru piesaistes un jau nākamnedēļ plānots izstrādāt un saskaņot ar kapitāldaļu turētāju darba uzdevumu LVC iepirkumu sistēmas padziļinātai izpētei, informēja uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Jānis Lange.

Plānots, ka padziļināti tiks vērtēts viss būvdarbu plānošanas un iepirkumu process, ekspertiem būs jāizvērtē arī pēdējo gadu laikā veiktie būvdarbu iepirkumi. Izvērtējuma veikšanai jau tuvākajā laikā tiks piesaistīti neatkarīgi speciālisti.

«Esam ieinteresēti sadarboties ar tiesībsargājošām iestādēm, šajā gadījumā Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroju (KNAB), sniedzam birojam visu pieprasīto informāciju. Izskanējušie pārmetumi, protams, iedragā uzņēmuma reputāciju, mūsu interesēs ir veicināt iespējami ātru un kvalitatīvu izmeklēšanu,» uzsvēra Lange.

Uzņēmums ir arī ieinteresēts darboties proaktīvi, lai izslēgtu visus iespējamos riskus un kliedētu aizdomas par sistēmiskajām problēmām. Visiem ceļu būvdarbu iepirkumiem, kas patlaban ir uzsākti, tiek pievērsta īpaša uzmanība no valdes puses, nepieciešamības gadījumā arī piesaistot neatkarīgos ekspertus, norādīja Lange.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Virzība uz ilgtspējīgu autoceļu politiku Latvijā nav iespējama bez lielas uzmanības veltīšanas ceļu kvalitātei

Par kvalitātes jautājumiem plānots diskutēt arī ikgadējā ceļu nozares konferencē, kas šogad notiks 22. aprīlī. Konferenci organizē va/s Latvijas valsts ceļi (LVC) sadarbībā ar Dienas Biznesu.

Galvenā prioritāte

Autoceļu kvalitāte ir galvenā LVC prioritāte, jo īpaši ierobežotā finansējuma apstākļos, norāda uzņēmumā. LVC izsludināto iepirkumu specifikācijās tiek ļoti precīzi noteiktas kvalitātes prasības, bez kuru izpildīšanas nav iespējama ceļu pieņemšana ekspluatācijā. Ja tiek konstatēta neatbilstība, ceļu būvētājiem tā ir jānovērš par saviem līdzekļiem.

Arī pēc ceļa nodošanas ekspluatācijā garantijas termiņa laikā būvniekiem defekti jānovērš par pašu līdzekļiem, piemēram, pērn LVC uzdeva SIA Binders veikt garantijas remontdarbus uz jaunā, tikai 2013. gadā pabeigtā autoceļa Tīnūži – Koknese. Uz viadukta pagriezienā uz Lēdmani pērn tika konstatēti asfaltseguma bojājumi, iespējams, saistīti ar brauktuves betona un hidroizolācijas izbūves kvalitāti un laika apstākļu ietekmi. Garantijas darbi pērn bija jāveic uz vēl vairākiem nesen rekonstruētiem ceļiem, piemēram, bija izveidojušies iesēdumi uz autoceļiem Līgatne–Skrīveri, Tukums–Kuldīga.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Papildināta - KNAB aizturējis Latvijas Valsts ceļu valdes locekli Strodu

LETA, 01.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) šodien aizturējis VAS «Latvijas valsts ceļi» (LVC) valdes locekli Edgaru Strodu, liecina aģentūras LETA rīcībā esošā informācija.

Tāpat KNAB pie Stroda veicis kratīšanu.

LVC pārstāve Anna Kononova apstiprināja, ka šodien LVC bijuši KNAB darbinieki. «Par Stroda aizturēšanu nav nekādas informācijas, tas būtu jājautā KNAB,» piebilda Kononova. Viņā apliecināja, ka Strods patlaban neatrodas savā darbavietā.

KNAB skaidroja, ka biroja darbinieki šodien veic neatliekamās kriminālprocesuālās darbības, tai skaitā ne mazāk kā 15 tiesas sankcionētas kratīšanas.

Šādas darbības īstenotas, pamatojoties uz aizdomām par valsts amatpersonas izdarītiem iespējamiem noziedzīgiem nodarījumiem saistībā ar publisko iepirkumu organizēšanu ceļu būves nozarē un valsts amatpersonai noteikto ierobežojumu neievērošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

LVC valdes locekļa amatā apstiprina bijušo EM valsts sekretāru Lazdovski

Dienas Bizness, 15.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trešdien, 15.jūlijā, Satiksmes ministrijā (SM) notika VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) akcionāru sapulce, kurā lēma par Mārtiņa Lazdovska apstiprināšanu LVC valdes locekļa amatā, informē SM Komunikācijas nodaļas vadītājs Aivis Freidenfelds.

SM jūnijā bija izsludinājusi LVC valdes locekļa amata kandidātu konkursu kurā, uz LVC valdes locekļa amatu pieteicās trīs kandidāti. Saskaņā ar nolikumu konkurss tika organizēts divās kārtās, pirmajā – dokumentu atlase, kā rezultātā uz otro kārtu tika virzīti visi trīs kandidāti. Otrajā kārtā tika vērtētas kandidātu spējas sniegt kompetentas atbildes uz jomai specifiskiem jautājumiem, saskarsmes spējas, komunikācijas prasme, svešvalodu zināšanas.

SM norāda, ka M. Lazdovskis Latvijas Universitātes Ekonomikas un vadības fakultātē ieguvis maģistra grādu ekonomikā. Strādājis par Tieslietu un Ekonomikas ministrijas valsts sekretāru un ir bijis kapitāldaļu turētājs vairākās valsts kapitālsabiedrībās, tāpat strādājis Lauku Atbalsta dienestā un Valsts zemes dienestā. M. Lazdovskim ir darbam LVC valdes locekļa amatā nepieciešamā izglītība, kā arī profesionāla darba pieredze valsts nekustamo īpašumu pārvaldīšanā/ apsaimniekošanā, t.sk. izpratne par jautājumiem, kas saistīti ar valsts autoceļu tīkla un autoceļu zemes pārvaldīšanu, teikts paziņojumā presei.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Šīs vasaras dienaskārtībā – apsteigt konkurentu

Edgars Kudurs, ALTUM uzņēmumu energoefektivitātes daļas vadītājs, 23.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurētspēja teju vienmēr sākas ar ikdienišķiem, šķietami «nelieliem» lēmumiem.

Ar precīzi noformulētu, viegli uztveramu produkta vai pakalpojuma nosaukumu. Ar savlaicīgi modernizētām tehnoloģijām, ar ieguldījumiem efektivitātē. Ja šie lēmumi nezinātājam paliek apslēpti, to sekas ar laiku kļūst uzskatāmi redzamas ikvienam – no konkurences cīņas izstājas zaudētāji, tie, kas savu nozīmīgā lēmuma mirkli ir nogulējuši. Viens no šādiem izšķirošiem momentiem ir šī vasara, kad ražošanas sektora uzņēmējiem ir unikāla iespēja ieplānot energoefektivitātes paaugstināšanas pasākumus, gudri kombinējot vairākas valsts atbalsta programmas un tādējādi stiprināt savu konkurētspēju mērķa tirgos.

Energoefektivitāte ir joma, par kuru uzņēmēji cenšas nedomāt vai vismaz nedomāt par to katru dienu. Priekšstats, ka tas ir dārgi, lieki, pat nevienam īsti nevajadzīgi un sarežģīti, aizvien vēl ir dzīvs. Taču greizie pieņēmumi mainās, tiklīdz šī joma ir iepazīta rūpīgāk. Jo energoefektivitātē ieguldījumus veikušu uzņēmumu pieredze liecina, ka ietaupījums šajā izmaksu pozīcijā salīdzinoši īsā laikā var sasniegt pat 50%, un energoefektīvi uzņēmēji ir krietnu soli priekšā saviem konkurentiem. Turklāt, globālie tirgus spēlētāji, piemēram, lai zināmais IKEA un daudzi citi uz saviem piegādātājiem un partneriem pamazām attiecina tos pašus ilgtspējas standartus, kurus ir ieviesuši savā darbā. Energoefektivitāte un uzņēmuma arvien mazāks klimata nospiedums te ir un būs uzmanības degpunktā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rīgas satiksme pārtraukusi uzsāktos iepirkumus Skanstes tramvaja projektā

Zane Atlāce - Bistere, 18.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas satiksmes iepirkumu komisija 18.janvārī pieņēmusi lēmumu par Kohēzijas fonda projekta Nr.4.5.1.1/16/I/002 «Rīgas tramvaja infrastruktūras attīstība» ietvaros organizēto iepirkumu slēgto konkursu «Rīgas tramvaju infrastruktūras pārbūve» un sarunu procedūru «Par zemās grīdas tramvaju piegādi» pārtraukšanu, informē pašvaldības uzņēmuma Rīgas satiksme pārstāvis Viktors Zaķis.

Abus pārtrauktos iepirkumus no jauna plānots izsludināt tuvāko mēnešu laikā. Līdz jaunas iepirkumu procedūras uzsākšanas «Rīgas satiksme» paredzējusi pārstrādāt iepirkumu dokumentāciju, pārskatot prasības pretendentiem, tādējādi iespēju robežās paplašinot potenciālo pretendentu loku.

V.Zaķis piebilst, ka pirms iepirkumu izsludināšanas visai iepirkumu dokumentācijai tiek veikta likumdošanā noteiktā pirmspārbaude Iepirkumu uzraudzības birojā. Tāpat arī noslēgtā līguma par projekta īstenošanas uzraudzību (Integritātes pakts) ietvaros «Rīgas satiksmes» iepirkumu komisija aktīvi sadarbojas ar biedrību «Sabiedrība par atklātību – Delna».

Jau vēstīts, ka Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (CFLA) patlaban neizskata iespēju atjaunot Eiropas Savienības (ES) fondu maksājumus Skanstes tramvaja projektam, informēja CFLA.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (CFLA) ir apturējusi Eiropas Savienības (ES) fondu līdzfinansējuma maksājumus Rīgas satiksmes (RS) Skanstes tramvaja līnijas projektā, kā arī divos Daugavpils domes īstenotajos infrastruktūras uzlabošanas projektos.

Lai novērstu iespējamos ES fondu finanšu riskus, CFLA ir pieņēmusi lēmumus apturēt ES fondu projektu maksājumus, kas ir tiešā saistībā ar Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) uzsāktajiem kriminālprocesiem par veiktajiem iepirkumiem RS un Daugavpils domē.

Tāpat kā RS projekta gadījumā CFLA lēmumi attiecas arī uz Daugavpils domes īstenoto infrastruktūras uzlabošanas projektu vispārējās izglītības iestādēs, kā arī energoefektivitātes paaugstināšanas projektu Daugavpils pilsētas izglītības iestādes sporta zālē.

Visiem ir jāzina šī pamata patiesība – ja fondu projektā tiek atklāta krāpšana vai saistība ar koruptīvām darbībām, fondu finansējums tam tiek atņemts. Pret krāpšanu un korupciju ir nulles tolerance. Un jāapzinās arī sekas - ja projektam atņem ES fondu finansējumu, tā izdevumi paliek uz Latvijas nodokļu maksātāju pleciem, uzsver CFLA direktors Mārtiņš Brencis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoceļa Vecumnieki–Nereta–Subate 13 km garā posmā ir pabeigti būvdarbi un veiktas kvalitātes pārbaudes, kuru gaitai sekoja arī satiksmes ministrs Uldis Augulis, kā arī VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) vadība, informē LVC.

Iepriekš šis autoceļš Valles pagasta robežās bija ļoti sliktā tehniskā stāvoklī. Pavasara atkušņos tika novērota ceļa rūgšana un bija nepieciešams uzstādīt ātrumu ierobežojošās zīmes 50km/h, bet bīstamākajās vietās pat līdz 30km/h. Atjaunotais autoceļš turpmāk nodrošinās iedzīvotājiem ērtu un drošu nokļūšanu uz novada centru un citviet. Satiksmei drošs risinājums ir arī izbūvētais krustojums Valles centrā ar autoceļu Bauska–Aizkraukle (P87).

Būvdarbos veikta pilna segas rekonstrukcija ar jaunu salizturīgā slāņa un šķembu pamata izbūvi, kā arī izbūvēts asfaltbetons trīs kārtās. Būvdarbu ietvaros atjaunots tilts pār Iecavas upi: pastiprināts tilta laidums, veikta hidroizolācijas izbūve, divas kārtās ieklāts asfaltbetons, atjaunoti tilta balsti un sijas. Veikta caurteku nomaiņa Svētupītē un Pančupītē (demontētas esošās dzelzsbetona caurtekas un izbūvētas metāla saskrūvējamās caurtekas).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākoties jaunajam mācību gadam, VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) Latvijas vispārizglītojošo skolu skolēniem piedāvā iespēju doties bezmaksas ekskursijā uz Ceļu laboratoriju, informē LVC.

Laboratorijā skolēniem tiek demonstrētas dažādas iekārtas, ar kurām tiek pārbaudīti ceļu būves materiāli: smilts, šķembas, grants, bitumens, u.c.

Ceļu laboratorijas speciālisti katru dienu uzņem ekskursantus no visas Latvijas. Ja ekskursanti ierodas ar savu transportu, tad viņiem ir iespēja arī izbraukt uz konkrētu objektu, iepazīstoties ar kvalitātes pārbaudēm uz ceļa, mērot ceļa līdzenumu, raupjumu, nestspēju.

Ekskursijas LVC Ceļu laboratorijā varēs notikt līdz novembra beigām. 2016. gadā ekskursijas atsāksies maijā.

LVC Ceļu laboratorija atrodas Rīgā, M.Rencēnu ielā 1a.

Ceļu laboratorija ir VAS Latvijas Valsts ceļi struktūrvienība, kas veic autoceļu uzturēšanas, rekonstrukcijas un būvniecības darbu kvalitātes atbilstības novērtēšanu, kā arī veic pētnieciskos darbus. Ceļu laboratorijas speciālisti dodas veikt pārbaudes uz asfaltbetona rūpnīcām, uz ceļu posmiem, kur tiek veikts remonts, kā arī pārbauda šķembas, bitumenu un citus izejmateriālus, no kuriem top ceļi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS «Latvijas Valsts ceļi» (LVC) aicina autovadītājus izmantot navigācijas sistēmu «Waze», lai informētu par luksoforu bojājumiem valsts autoceļu tīklā.

LVC Komunikācijas daļā skaidro, ka turpmāk atzīme «Waze» par bojātu luksoforu ne vien norādīs pārējiem autovadītājiem par radušos sarežģījumu uz autoceļa, bet arī nekavējoties nonāks LVC atbildīgā dienesta rīcībā.

Arī turpmāk informāciju par luksoforu bojājumiem varēs nodot, izmantojot diennakts bezmaksas info līniju 80005555, kā arī ar sociālo tīklu «Facebook» un «Twitter» palīdzību.

Valsts autoceļu tīklā ir pavisam 56 luksofori. Visbiežāk to darbības traucējumi rodas Daugavpils šosejas (A6) krustojumā ar Rīgas ielu Salaspilī, bet visvairāk tos demolē uz Vidzemes šosejas (A2) Garkalnes novadā.

LVC sadarbība ar navigācijas sistēmu «Waze» turpinās jau četrus gadus.

Komentāri

Pievienot komentāru