Foto

Cik izmaksājuši slaveni logotipi?

Jānis Rancāns, 09.01.2013

Pepsi logotips. Cena: viens miljons ASV dolāru. 2008. gadā Pepsi gribēja mainīts sava logotipa izskatu, kompānija noslēdza līgumu ar dizaineru grupu Arnell Group, kas to paveica par vienu miljonu dolāru. Cenā gan ir iekļauti dažādi papildus pakalpojumi, kas netiek atklāri.

Foto: Reuters/Scanpix

Jaunākais izdevums

Nav noslēpums, ka viens no svarīgākajiem katras kompānijas tēla elementiem ir logotips. Pārdomāta logotipa izvēle bieži vien ir būtiska kompānijas veiksmīgai darbībai.

Manipulācijas ar logotipiem dažkārt norāda uz jaunu posmu kompānijas dzīvē, bet var būt arī riskantas – var izrādīties gan materiāli dārgas, gan arī kalpot par iemeslu atpazīstamības zudumam. Kompānija Pepsi pirms dažiem gadiem izlēma veikt sava logotipa kosmētiskas izmaiņas. Tas izmaksāja aptuveni vienu miljonu ASV dolāru. Tikmēr Nike savulaik par sava logotipa izveidošanu samaksāja tikai 35 ASV dolārus.

Slavenāko logotipu izmaksas apkopojis portāls stocklogos.com.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Aktualizējas domēnu vārdu strīdi

Sintija Radionova, zvērinātu advokātu birojs Red, 03.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā joprojām nav tiesiskā regulējuma ar interneta domēnu vārdiem saistītu jautājumu risināšanai. Normatīvo aktu „caurumi” veikliem darboņiem paver plašas iespējas savtīga labuma gūšanai. To kārtējo reizi apliecināja gan iespējamais mēģinājums gūt mantisku labumu par domēna ir.lv izmantošanu no žurnāla „IR”, gan tiesvedība par plaši pazīstamās preču zīmes PEPSI nelikumīgas lietošanas izbeigšanu un domēna vārda dzēšanu.

Domēna vārdi kalpo interneta objektu identificēšanai lietotājam ērtā un saprotamā veidā, un arvien biežāk spēlē biznesa identifikatoru lomu. Proti, domēna vārdi nereti apzīmē ne tikai interneta vietni, kurā rodama informācija par komersantu, bet identificējas arī ar to preču zīmēm. Savukārt Latvijas normatīvajos aktos nav atrodami noteikumi, kas būtu tieši paredzēti domēna vārdu lietošanas reglamentācijai un strīdu izšķiršanai. Domēnu vārdu lietotājiem ir saistoši vienīgi reģistra turētāja –

Latvijas Universitātes aģentūras "Latvijas Universitātes Matemātikas un informātikas institūta" Tīkla risinājumu daļas (NIC) apstiprinātie „Domēnu vārdu lietošanas noteikumi augstākā līmeņa domēnā .lv”.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Microsoft jaunā logo nomaiņa Latvijas birojā būs pakāpeniska

Sanita Igaune, 31.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Runājot par Microsoft logotipu nomaiņu, Microsoft Latvia birojā šobrīd mēs neesam iecerējuši mainīt visus birojā esošos logotipus uz jauno, kā arī arvien izmantojam esošos drukas materiālus ar iepriekšējo logotipu,» DB skaidro Microsoft Latvia vadītājs Ēriks Eglītis.

Vienlaikus viņš atzīmē, ka logotipi ir nomainīti digitālajā vidē un sociālajos medijos, kā arī visos plānotajos drukas darbos tiks izmantots jaunais logo. «Pāreja no vecā uz jauno logo būs pakāpeniska un ar laiku izmantosim tikai jauno vizuālo identitāti,» pamatoja E. Eglītis.

ASV IT korporācija Microsoft 25 gadu laikā ir prezentējusi jauno uzņēmuma logo. Ja iepriekšējo uzņēmuma logo veidoja viļņaini kvadrāti, tad jauno logo veido četri kvadrāti, kas, pēc kompānijas pārstāvju teiktā, norāda uz kompānijas dažādo produktu klāstu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Jaunais Porsche 911 Carrera T

Dienas Bizness, 24.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar 911 Carrera T Porsche atdzīvina 1968. gada 911 T pūristisko konceptu: mazāka masa, «īsākas» pārnesumu attiecības ar manuālo pārnesumkārbu un aizmugurējā piedziņa ar aizmugurējā diferenciāļa mehānisko bloķēšanu uzlabotam sniegumam.

Jaunā modeļa izskats ir aizgūts no 911 Carrera dizaina, un tā motors nodrošina 272 kW (370 ZS) lielu jaudu. 911 Carrera T (Porsche gadījumā «T» apzīmē «Touring») lepojas arī ar vairākām citām aprīkojuma vienībām, kas nav pieejamas 911 Carrera modeļiem, ieskaitot standarta aprīkojumā uzstādīto PASM (Porsche aktīvās piekares vadības sistēmas) sporta šasiju, kas ir pazemināta par 20 mm, Sport Chrono pakotni ar optimizētu masu, īsāku pārnesumkārbas sviru ar sarkaniem pārnesumu apzīmējumiem un Sport-Tex sēdekļu vidusdaļu. 911 Carrera T papildaprīkojumā ir pieejama aizmugurējā stūrējamā ass, kas nebija pieejama 911 Carrera modeļiem.

Ikviens 911 Carrera T aprīkojuma elements ir atlasīts, lai nodrošinātu optimālu sportiskumu un vieglu konstrukciju: Aizmugurējais vējstikls un aizmugurējie sānu logi ir izgatavoti no īpaši viegla stikla, savukārt durvju apdarē ir iestrādātas atvēršanas cilpas. Lielā mērā ir samazināta skaņas izolācija, nav pieejami papildaprīkojuma aizmugurējie sēdekļi, un tiek piedāvāta iespēja atteikties no Porsche komunikāciju sistēmas (PCM). Rezultāts: Pateicoties 1425 kg pašmasai, divvietīgais modelis ir par 20 kg vieglāks nekā 911 Carrera ar līdzvērtīgu aprīkojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Papildināta - Reklāmisti saķeras cīņā par Dziesmu svētku pasūtījumu

Gunta Kursiša, 15.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reklāmas aģentūras Mooz! radošais direktors Ēriks Stendzenieks vaino Dziesmu svētku logotipa konkursa uzvarētājus plaģiātismā, tikmēr konkurenti un konkursa rīkotājs norāda - vienāds koncepcijas virziens ir pašlaik aktuāls visā pasaulē.

Papildināts viss teksts.

Iepirkumu konkursā «XXV Vispārējo latviešu Dziesmu un XV Deju svētku vizuālās identitātes māksliniecisks risinājums» uzvarējis BrandBox piedāvājums, kurš paredz, ka katrs varēs izveidot savu logotipu, nodziedot kādu no latviešu tautasdziesmām.

Reklāmas aģentūras Mooz! radošais direktors Ē. Stendzenieks norāda, ka uzvarējušais darbs ir «faktiski identisks» viņa pārstāvētā uzņēmuma Mooz! iesniegtajam piedāvājumam, raksta 7guru.lv. Savukārt BrandBox vadītājs Ēriks Šulcs apvainojumus noliedza un Db.lv norādīja, ka «nav pārsteigumu, ka konkursā ir iesniegti vairāki darbi ar vienādu koncepcijas virzienu un tas apliecina šī logotipa radīšanas veida aktualitāti».

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Burger King reģistrējis preču zīmes Igaunijā

Lelde Petrāne, 10.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmajā Igaunijas Patentu valdes 2013. gada preču zīmju biļetenā publicēti vairāki ASV ātrās ēdināšanas restorānu ķēdes Burger King zīmoli, ziņo baltic-course.com.

Reģistrēti Burger King melnbaltie logotipi un frāzes Whopper un Home of the Whopper, kas attiecas uz restorānu ķēdes galveno produktu.

Tomēr kompānijas galvenais konkurents McDonald's izteicies - tas vēl nenozīmē, ka Burger King gatavojas ienākt Igaunijā.

«Šobrīd mums trūkst jebkādas ticamas informācijas par to, ka Burger King ienāk Igaunijas tirgū,» sacījis McDonald's vadītājs Baltijā

Tomašs Navrockis.

Tuvākā vieta Igaunijai, kur šobrīd iespējams iegādāties Whopper, ir Krievija.

Kā liecina informācija Latvijas Patentu valdes interneta datubāzē, Latvijā Burger King melnbaltais logotips reģistrēts jau 2000. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aktuālais Škoda Superb vairs nav jauneklis, taču, ieviešot jauno Sportline aprīkojuma līniju, Škoda Superb un Superb Combi universālis ir pārvērtušies līdz nepazīšanai

Solīds izskats, iespaidīga tehniskā un komforta daudzveidība, kas nemaksā nogalinoši bargu naudu, ir tas, kas Škoda Superb limuzīnam ir kalpojuši par iedarbīgu mārketinga ieroci. Ar Sportline pakotni tas ir kļuvis acīmredzami saistošāks. Sporta šasija, melnas krāsas priekšējā radiatora reste, melni atpakaļskata spoguļi, tonēti priekšējie lukturi, logu rāmji un sānu durvju līstes, tāpat kā uz bagāžnieka vāka uzsēdinātais elegantais spoileris, arī būs melnā krāsā. Ogļmelnais tonis būs arī Superb Sportline galvenais motīvs salona iekārtojumā, proti, melnas krāsas griesti un melni sporta priekšējie krēsli ar klasiskās un Alkantara ādas pārvalkiem, kas nošūti ar sudraba diegiem. Lai nosliece uz sportiskumu būtu vēl pamanāmāka, Sportline modelī atradīsim alumīnija pedāļu uzlikas un elegantus trokšņu slāpētāja uzgaļus. Visbeidzot, Superb priekšējos sānus rotās jau iztālēm pamanāmi Sportline logotipi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vīriešu apakšveļas zīmola tom àdam ambīcijas ir mainīt vīriešu veļas tirgu, rādot piemēru, ka ir iespējams virzīties uz ētiskāku produkciju

Cilvēki gadiem ilgi ir valkājuši apģērbu, ko šodien mēdz saukt par neētisku. Zīmola tom àdam (SIA Tom Adam) īpašnieks Toms Ādams Vītoliņš novērojis, ka Rietumos mainās sociālā apziņa par to, kas ir labs un slikts, it īpaši jautājumos, kas skar vides piesārņojumu.

Toms Ādams uzsver, ka zīmola veļa atšķiras ar ētiskām ražošanas metodēm, kas šī brīža vīriešu veļas tirgū nav plaši izplatīta prakse. «Izmantojam ekskluzīvus un īpaši izmeklētus itāļu audumus, kurus citi zīmoli veļas nozarē neizmanto. Bokseršorti ērti pieguļ miesai, un tie «nesabrauc» uz augšu kā liela daļa šo izstrādājumu. Mēs investējam laiku veļas testēšanā, meklējot labākos risinājumus, lai tā būtu pēc iespējas ērtāka. Peldšorti vizuāli izskatās kā uzvalka bikšu šortu versija, tādēļ ir iespējams ar tiem nopeldēties un nepārģērbjoties doties uz kādu tikšanos. Uz apakšveļas nav redzami logotipi vai uzraksti, tādā veidā ļaujot cilvēkam šo veļu asociēt vairāk ar savām sajūtām, ne zīmolu,» viņš stāsta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc pirmajiem četriem 30. jubilejas akustiskajiem koncertiem mūzikas kluba Kaļķu vārti telpās, mūzikas un mākslas festivāls BILDES 2015 ir sasniedzis savas programmas otro daļu. Kā ierasts, tā turpināsies Rīgas Kongresu namā.

No 27. līdz 29. novembrim klausītājiem būs iespēja apmeklēt Jauno grupu un BILŽU veterānu kopprojektu koncertu, BILDĒS sevi pieteikušo grupu un radošo personību kopprojektu koncertu, Koncertu bērniem, kā arī noslēdzošo – BILŽU veterānu koncertu, informē festivāla rīkotāji BILŽU BIROJS.

27. novembrī plkst. 19:00 norisināsies Jauno grupu un BILŽU veterānu kopprojektu koncerts, kam raksturīgi radoši un izdomas bagāti jauno un pieredzējušo mūziķu kopīgi veidoti priekšnesumi.

Šogad tajā uzstāsies tādi kopprojekti kā Mitav un Normunds Pauniņš; Rusted Wheel un Aivars Rakovskis; Ron The Star un Atis Zviedris; TRĪS un Jānis Dubavs; FREENIXZ un Edgars Silacērps; Marlēna un Adrians Kukuvass; J.E.E.B un Atis Ieviņš; The Foxtails un DAMBIS; Kristīne Šomase & Attachment un Edvīns Zariņš; The Loudstones un Raimonds Bartaševičs; 45. v-sk. un Aija Vītoliņa; ESPRESSO un Miks Dukurs; NOT YET un Kārlis Auzāns; The Twins Peek un Jānis Bukums; So Lucid Electric Feel un Ainars Virga; Inqognito un Artūrs Račinskis; Wild Detroit Gang un Normunds Jakušonoks; Teleports & Daniels Haitovs un Artūrs Duboks. Koncerta īpašie viesi – grupa Manta. Koncertu vadīs Mikus Frišfelds.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijas olimpisko spēļu dalībnieku tērpi, iespējams, nokopēti; lūgs KNAB un IUB izvērtējumu

Žanete Hāka, 19.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas olimpiskās komitejas (LOK) izsludinātajā konkursā par sporta apģērbu piegādi Latvijas Olimpiskās delegācijas vajadzībām ziemas Olimpiskajās spēlēs Sočos un Latvijas ziemas sporta veidu izlašu vajadzībām uzvarējis Somijas uzņēmums Halti.

Konkursā tika saņemts viens piedāvājums, un medijos izskanējusi informācija, ka konkursa prasības atbilst tieši Halti piedāvājumam. Reaģējot uz to, Saeimas Korupcijas novēršanas apakškomisija vērsusies Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā (KNAB) un Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) ar lūgumu vērtēt LOK amatpersonu rīcību.

«Publiski izskanējusī informācija dod pamatu visai ticamam pieņēmumam, ka olimpiskās komitejas iepirkuma tehniskā specifikācija tika izstrādāta, pamatojoties uz konkursā uzvarējušā Somijas uzņēmuma kataloga piedāvājumu, tādējādi nodrošinot minētajam ražotājam negodīgu uzvaru iepirkumu konkursā,» atzīst Saeimas Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijas Korupcijas novēršanas apakškomisijas priekšsēdētājs Aleksejs Loskutovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Rīgas satiksme aizstāj Mobilly zonu uzlīmes uz autostāvvietu maksas aparātiem ar savējām

Nozare.lv, 07.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējās dienās daļa oranžo Mobilly zonu uzlīmju uz autostāvvietu maksas aparātiem tiek aizstātas ar Rīgas satiksmes veidotajām, par ko neizpratnē ir uzņēmumā Mobilly, kura pārstāvji savu sašutumu izteikuši arī savā mājaslapā.

«Daudzi mūsu klienti atkal ir neizpratnē - vai tomēr būs pārmaiņas Mobilly stāvvietu apmaksas sistēmā? Nē - Mobilly strādā un strādās kā līdz šim,» teikts uzņēmuma paziņojumā.

Uzņēmuma pārstāvji atgādina, ka Rīgas mērs Nils Ušakovs (SC) 2013.gada 5.decembrī publiski visiem apsolīja, ka Rīgas satiksmes apmaksas sistēmas pilnveidošana klientus neskars un lauzt līgumu ar Mobilly neviens negrasās.

«Ja pamanāt mulsinošās zilās Rīgas satiksmes uzlīmes uz autostāvvietu maksas aparātiem, ziniet, ka mūsu norēķinu sistēma nemainās,» skaidro uzņēmuma pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

IUB Rīgas satiksmei lūgs pārtraukt līgumu ar SIA Rīgas karte, kas no tirgus «izspiež» Mobilly

, 19.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) Rīgas pašvaldības SIA Rīgas satiksme lūgs pārtraukt ar SIA Rīgas karte noslēgto līgumu par Rīgas maksas autostāvvietu uzlabojumiem, darbību un uzturēšanu, vienlaikus norādot uz pienākumu piemērot publisko iepirkumu regulējumu.

Tā liecina LETA rīcībā esošais IUB atzinums kādai amatpersonai.

IUB tika lūgts izvērtēt Rīgas satiksmes rīcības neatbilstību Publisko iepirkumu likuma prasībām, nododot visus Rīgas satiksmes autostāvvietu ieņēmumu pārvaldības jautājumus Rīgas kartei, nerīkojot iepirkumu likumā noteiktā kārtībā.

No amatpersonas vēstules IUB konstatēja, ka SIA CityCredit jeb Mobilly jau 2004.gadā uzvarēja iepirkumā par īsziņas norēķinu sistēmas izveidošanu un uzturēšanu Rīgas satiksmes autostāvvietās uz pieciem gadiem. 2010.gadā Rīgas satiksme izsludināja jaunu iepirkumu, tomēr tas tika pārtraukts, un CityCredit ar Rīgas satiksmi noslēdza vienošanos, ka iepriekš noslēgtais līgums ir spēkā līdz jaunas iepirkuma procedūras rezultātiem. Esošais līgums esot spēkā līdz šā gada jūnijam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Carlsberg Zviedrijā bijis spiests atsaukt tūkstošiem bundžu ar Pepsi Max, jo atklājies, ka populārā bezalkoholiskā dzēriena vietā tajās iepildīts alkoholisks dzēriens, vēsta thelocal.se.

1872 bundžas bija nosūtītas tirdzniecības ķēdei Lidl Zviedrijas dienvidos. Tās bija pildītas ar Xide Citrus Fizz, gatavu alkoholisko kokteili, kurā alkohola saturs ir 4,5%.

«Mēs atvainojamies par to, kas noticis un par diskomfortu, ko tas radījis. Mēs uztveram to ļoti nopietni un esam uzsākuši iekšējo izmeklēšanu,» sacījis Carlsberg pārstāvis.

Carlsberg gan uzskata, ka patērētājam būtu pagrūti dzērienu Pepsi sajaukt ar alkoholisko kokteili, turklāt tam esot arī cita krāsa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā vadošais dzērienu ražotājs "Cido Grupa" ir pārtraucis produkcijas eksportu uz Krieviju un Baltkrieviju. Uzņēmuma ikgadējais eksporta apjoms uz šīm valstīm sasniedz vairāk nekā 1 miljonu eiro jeb desmito daļu no kopējā eksporta apjoma, informē uzņēmums.

"Latvijas uzņēmumi, kas atbalsta demokrātiskas pamatvērtības un biznesa principus, patlaban sniedz ieguldījumu Ukrainas atbalstam un piemēro sankcijas Krievijai un Baltkrievijai. Nozīmīgs ir ne tikai finansiāls atbalsts Ukrainai, bet arī atteikšanās darboties Krievijas tirgū, pārtraucot eksportu un produktu ražošanu šajā tirgū," norāda "Cido Grupa" valdes loceklis Marijus Valdas Kirstukas.

M.V.Kirstukas uzsver, ka šajā situācijā ir ļoti būtiski, ka uzņēmumi rīkojas vienoti un ar savām darbībām pierāda, ka biznesa ētika un sociālā atbildība nav tikai skaļi saukļi, bet reāla rīcība.

Šajā situācijā, kad Ukrainā notiek aktīva karadarbība, "Cido Grupa" prioritāte ir palīdzēt Latvijas organizācijām, kas atbalsta bēgļu uzņemšanu, izmitināšanu un nodarbināšanu, kā arī palīdzēt iedzīvotājiem, kas palikuši Ukrainā, norāda uzņēmums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Cido Grupa ilgtspējīgā attīstībā plāno investēt 6 miljonus eiro

Db.lv, 24.03.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzērienu ražotājs Latvijā “Cido Grupa” izziņojusi ilgstpējības stratēģiju ar ambicioziem mērķiem, un turpmākajos trīs gados plāno investēt vairāk nekā 6 miljonus eiro to realizēšanā un attīstībā.

Investīcijas tiks virzītas dabai draudzīgāku iepakojumu ieviešanā, atjaunīgās enerģijas ieguvē un izmantošanā, ūdens patēriņa samazināšanā ražošanas procesā, veselīgāku produktu izveidē, kā arī tiks atbalstītas sabiedrībai nozīmīgas iniciatīvas.

“Mums ir būtiski ne tikai ieņemt tirgus līderpozīciju savā nozarē, bet arī uzņemties vadību ilgtspējīgu risinājumu ieviešanā. Uzņēmuma ilgtermiņa stratēģijā esam izvirzījuši patiesi ambiciozus ilgtspējas mērķus – ievērojami samazinot ietekmi uz vidi un veicinot iedzīvotāju labbūtību jau nākamo trīs gadu laikā. Tam paredzētas apjomīgas investīcijas gan ražošanas procesu pilnveidošanā un resursu pārorientēšanā, gan ilgtspējīgu produktu izstrādāšanā, paplašinot veselīgāku alternatīvu produktu un ilgtspējīgāku iepakojumu klāstu, kā arī turpinot aktīvi darboties, lai veicinātu patērētājus dzīvot aktīvāku un ilgtspējīgāku dzīvesveidu,” uzsver “Cido Grupa” valdes loceklis Marijus Valdas Kirstukas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apple līdzdibinātājs Stīvs Džobss jau 1984. gadā, kad Apple nāca klajā ar Macintosh personālo datoru, apsvēris mobilā tālruņa izgatavošanu ar kompānijas zīmolu, atklājis bijušais tehnoloģiju giganta izpilddirektors Džons Skullejs (John Sculley).

«Es atceros, ka mēs pie Mac tālruņiem strādājām 1984. gada nogalē. Stīvs jau tobrīd domāja par šādiem produktiem,» sarunā ar CNBC sacīja Dž. Skullejs. «Viņš mēdza sacīt, ka svarīgākās lietas nav tās, kuras tiek ražotas, bet gan tādas, kuras netiek. Viņš stingri iestājās par [tehnoloģiju] vienkāršošanu,» atzina bijušais Apple izpilddirektors.

Viņš arī norādīja, ka lētāku produktu izstrāde nav uzskatāma par atteikšanos no S. Džobsa vīzijas. «Es neuzskatu, ka nākšana klajā ar plašāku produktu klāstu ir kompromisa meklēšana. Es nedomāju, ka viņi ķersies pie simts dolārus vērtiem viedtālruņiem. Esmu pārliecināts, un to arī apstiprina mani avoti, ka viņi uzlabos savus galvenos produktus,» sacīja Dž. Skullejs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Portrets - Omniva Grupas komercdirektors un Omniva vadītājs Latvijā Gusts Muzikants

Monta Šķupele, 16.02.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Veiksmīga biznesa atslēga ir komanda, kura grib un var strādāt kopā. Tai arī jāatrodas īstajā vietā un laikā. Un vienmēr ir kāds nezināmais un neparedzamais faktors, ko jābūt gatavam izmantot, uzskata Omniva Grupas komercdirektors un Omniva vadītājs Latvijā Gusts Muzikants

Gusts Muzikants uzņēmējdarbībā ir kopš 1996. gada, tātad kopumā 28 gadus. Uzsākot darba gaitas, viņam bija svarīgi strādāt kompānijās, kurās bija augsta līmeņa biznesa vadības prakse. “Mans galvenais mērķis bija mācīties. Tā kā tolaik vietējos uzņēmumos tā nebija izplatīta parādība, izvēlējos fokusēties uz starptautiskajiem biznesiem,” atmiņās par karjeras pirmsākumiem dalās G. Muzikants. Tādējādi 15 gadus viņš pavadījis, strādājot FMCG (ātras aprites patēriņa preču) jomā – tādos uzņēmumos kā Pepsi, SCA un Kimberly-Clark. Viņš sāka kā Pepsi tirdzniecības pārstāvis, bet šo karjeras posmu noslēdza kā Kimberly-Clark Baltijas un Dienvidu Centrālās Eiropas reģiona vadītājs. Tad G. Muzikants nolēma mainīt nozari un pievienojās Lattelecom/ Tet, kur pavadīja gandrīz 10 gadus. “Tā bija izcila iespēja izmantot lielajos starptautiskajos uzņēmumos iegūtās zināšanas un kopā ar komandu faktiski radīt jaunu kompāniju Tet, kas no klasiska telekomunikāciju uzņēmuma pārtapa tehnoloģiju un izklaides uzņēmumā,” stāsta G. Muzikants.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Londonas Olimpisko spēļu organizatori brīdinājuši sportistus par austiņu lietošanu, kuras ražojis uzņēmums, kas nav oficiāls Olimpiādes sponsors. Pirms sacensībām sportisti nereti klausās mūziku un atsevišķi no tiem pamanīti izmantojam kompānijas Dr. Dre ražotas austiņas, vēsta AP.

Olimpiādes organizatori norāda, ka austiņas tiekot pārdotas ārpus viesnīcām, kurās uzturas Lielbritānijas sportisti. Britu Olimpiskās asociācijas pārstāvis Derijs Seibels paskaidroja, ka organizācija «atgādinājusi sportistiem par korporatīvo partneru aizsargāšanas svarīgumu». Vasaras Olimpiskās spēles Londonā sponsorē tādi milži kā McDonald’s, Coca-Cola un Samsung.

Londonas Olimpisko spēļu organizatoru pārmērīgi nopietnā Olimpiādes sponsoru tiesību aizsardzība izraisījusi gan sportistu, skatītāju, gan arī uzņēmēju neapmierinātību. Vairāki desmiti olimpiešu mikroblogošanas vietnē Twitter uzsākuši kampaņu pret organizatoru noteikumiem, saskaņā ar kuriem sportisti, kas reklamē savus sponsorus, var tikt diskvalificēti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Valsts fondēto pensiju līmenī sāk darboties Indexo

Zane Atlāce-Bistere, 03.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāk nekā 30 Latvijas uzņēmēju dibinātā ieguldījumu pārvaldes akciju sabiedrība Indexo no pirmdienas, 3.jūlija piedāvā jaunu pensiju plānu Indexo Izaugsme, informē Indexo izpilddirektors Toms Kreicbergs.

Salīdzinot ar līdzšinējo tirgus spēlētāju vidējo izmaksu līmeni, plāna Indexo Izaugsme pārvaldīšanas izmaksas ir uz pusi zemākas (viena, fiksēta komisija – 0,75 % gadā; mainīgā komisija netiks ieturēta), kas vidējam 2. pensiju līmeņa dalībniekam ļaus līdz pensijai ietaupīt vairākus tūkstošus eiro, norāda Indexo valdes priekšsēdētājs Valdis Siksnis.

«Ieguldījums tirgus indeksos nozīmē – tev pieder maza daļiņa no gandrīz visiem pasaules lielākajiem uzņēmumiem. Kad kundzīte Honkongā nopērk Apple datoru, austrālietis iedzer Pepsi vai amerikānis iegādājas džipu, daļa no peļņas tiek arī tev. Tas pasargā ieguldītāju no riska, kas saistīts ar ieguldījumu atsevišķos uzņēmumos, nozarēs vai reģionos. Tirgus var svārstīties, bet ilgtermiņā pasaules ekonomika vienmēr ir attīstījusies un tirgus indeksi ir kāpuši,» skaidro Indexo izpilddirektors Toms Kreicbergs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Boulings joprojām spējis saglabāt vietu izklaides piedāvājumā kā universāls brīvā laika pavadīšanas veids dažāda vecuma un fiziskās sagatavotības cilvēkiem.

Atpūtas un izklaides centrs Bowlero boulingu saviem klientiem sāka piedāvāt no 2002. gada ar 24 boulinga celiņiem, bet 2013. gadā bizness tika optimizēts, atstājot 12 celiņus. «2012. gadā kļuva maksātnespējīgs uzņēmums SIA Loze&Loze, kas pārvaldīja un uzcēla šo ēku. Jaunais investors, kas iegādājās šo ēku 2012. gadā, deva mums iespēju turpināt boulinga dzīvi, bet ar norādi, ka tam jānotiek mazliet saprātīgāk. Vēl vienu gadu strādājam ar 24 celiņiem un pēc tam izanalizējot sapratām, ka mums pietiek ar 12 celiņiem. Dzīvotspējīgi ir 12 celiņi, jo 24 celiņi Latvijā ir mazliet par daudz,» novērojis Bowlero pārstāvis Uldis Lorbergs. «2002. gadā boulings Latvijā bija kaut kas jauns, centru bija maz. Aptuveni vienā laikā ar mums tika atvērts Zelta Boulinga centrs jeb šobrīd esošais Pepsi centrs, kā arī Toss boulinga centrs,» stāsta Bowlero centra vadītājs Julians Visockis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alus tirgus krituma un patērētāju paradumu maiņas dēļ SIA "Cido Grupa" pieņēmusi lēmumu Latvijā visus resursus novirzīt craft un ekskluzīvu augstākās kvalitātes alus šķirņu ražošanai, informē uzņēmumā.

Pastāvīga akcīzes nodokļa pieauguma, reklāmas un pārdošanas ierobežojumu, kā arī valsts demogrāfiskās situācijas dēļ, pēdējo 10 gadu laikā Latvijas alus tirgus ir sarucis par aptuveni 25%. Tāpēc uzņēmums nonācis pie lēmuma patlaban Latvijā ražot un īpaši attīstīt tā portfelī ietilpstošās craft un ekskluzīvās augstākās kvalitātes alus šķirnes, savukārt pārējās turpināt ražot pēc tradicionālām receptēm un pastāvīgi augstā kvalitātē uzņēmuma grupas citās ražotnēs Lietuvā, Somijā un Dānijā.

"Lēmums uz laiku apturēt ražošanu "Līvu alus darītavā" neietekmēs mūsu augstākās kvalitātes alus zīmolu piegādi tirgū. Mēs esam pārliecināti, ka mūsu pieredzējusī aldaru komanda nodrošinās augstākos ražošanas kvalitātes standartus un precīzu tradicionālo alus darīšanas recepšu ievērošanu. Vadošajām alusdarītavām šī ir ierasta prakse - stingrā uzraudzībā un pēc tradicionālām receptēm ražot produkciju savās alusdarītavās visā pasaulē," saka SIA "Cido Grupa" valdes priekšsēdētājs Marijus Valdas Kirstukas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

SPI Distribution (Latvia) maina nosaukumu uz Amber Distribution Latvia

Žanete Hāka, 06.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā lielākais alkoholisko dzērienu vairumtirdzniecības uzņēmums SIA SPI Distribution (Latvia) mainījis nosaukumu un no jūlija tirgū strādā ar nosaukumu SIA Amber Distribution Latvia, informē uzņēmuma pārstāvji.

«Jaunais kompānijas nosaukums atspoguļos piederību Baltijā vadošajai vīna un stipro alkoholisko dzērienu holdinga sabiedrībai Amber Beverage Group (ABG), kas ir daļa no SPI Grupas, un stiprinās vienoto grupas uzņēmumu korporatīvo identitāti,» skaidro ABG valdes priekšsēdētājs Sīmurs Fereira (Seymour Ferreira).

SIA Amber Distribution Latvia ir lielākais alkoholisko dzērienu vairumtirdzniecības uzņēmums Latvijā, kas vietējā tirgū izplata gan AS Latvijas balzams produkciju - tādus zīmolus kā ‘Rīgas Melnais balzams, Bonaparte, Rīgas šampanietis, Moka u.c., gan arī pasaulslavenus zīmolus: Stolichnaya®, Moskovskaya, Remy Martin, Grant’s, Tullamore Dew, Metaxa, Jim Beam, Jagermeister, Zeljonaja Marka, Bosca, Concha Y Toro, KWV u.c. Uzņēmums Latvijā pārstāv arī populārus alus zīmolus – Amstel, Desperados, Latgales alus, Miķeļa alus, kā arī bezalkoholisko dzērienu zīmolus – Red Bull, Vittel, Perrier, Pepsi un kafiju Cortese.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Bejonse un Jay-Z - pirmais mūziķu pāris, kuri nopelnījuši miljardu dolāru

Žanete Hāka, 18.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dziedātāja Bejonse un viņas vīrs Jay-Z kļuvuši par pirmo mūziķu pāri, kuru bagātība sasniegusi miljardu ASV dolāru, raksta International Business Times.

Pāris sasniedzis šo ienākumu robežu, pateicoties Bejonse ienesīgajiem projektiem – Mrs.Carter tour, kā arī Pepsi un H&M reklāmas kampaņām. Jāpiebilst, ka Mrs.Carter koncerttūre sākās pirmdien, un paredzams, ka tās laikā Bejonse nopelnīs aptuveni 116 miljonus dolāru. Tāpat viņa pelna vairākus miljonus dolāru kā H&M jaunā seja.

Tomēr ienākumu ģenerēšanā neatpaliek arī viņas vīrs - repa karalis Jay-Z. 2007. gadā viņa apģērbu līnijas Rocawear ienākumi bija 156 miljoni mārciņu, un nākamajā gadā viņa līgums ar koncertaģentūru Live Nation ienesa vēl 115 miljonus mārciņu. Tāpat Jay-Z pieder daļas basketbola komandā New Jersey Nets.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No nākamā gada janvāra vadošais dzērienu ražotājs Baltijā SIA Cido Grupa, kā Royal Unibrew grupas uzņēmums Latvijā, kļūs par partneri vienam no vadošajiem pārtikas un dzērienu ražotājiem pasaulē PepsiCo. Turpmāk šī zīmola dzērieni Baltijas tirgum tiks ražoti Latvijā, informē Cido Grupa pārstāve Inese Lielpinka.

To paredz vienošanās starp Royal Unibrew un PepsiCo, kas nosaka, ka grupas uzņēmumi kļūst par tā pārstāvjiem Baltijas valstīs un iegūst tiesības ražot un izplatīt PepsiCo bezalkoholisko dzērienu klāstu Lietuvā, Latvijā un Igaunijā.

Šāda sadarbība ļaus Royal Unibrew stiprināt tās tirgus pozīcijas bezalkoholisko dzērienu segmentā Baltijā, kas ir svarīgs tālākas izaugsmes priekšnosacījums. Starp pārstāvētajiem zīmoliem var minēt Pepsi, Mirinda, 7Up, Mountain Dew.

SIA Cido Grupa ir vadošais dzērienu ražotājs Baltijā, kura produktu portfelī ietilpst gan sulas, nektāri un sulu dzērieni, gan dabīgais minerālūdens un dzeramais ūdens, gan alus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Vide

Coca-Cola atklāj šokējošu informāciju, cik daudz plastmasas tā izmanto

Lelde Petrāne, 15.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzērienu ražotājs Coca-Cola pirmo reizi atklājis, ka viena gada laikā tas izmanto trīs miljonus tonnu plastmasas iepakojuma, ziņo BBC.

Tā ir daļa no Ellen MacArthur Foundation ziņojuma, kura mērķis ir mudināt arvien vairāk kompāniju un valdību novērst platsmasas piesārņojumu.

Starp kompānijām, kas neatklāj, cik daudz plastmasas izmanto, ir arī pasaulē populārie zīmoli Pepsi, L'Oreal un H&M.

BBC raksta, ka ir grūti iztēloties, kā izskatās trīs miljoni tonnu plastmasas, bet ikviens var iztēloties zilo vali. Ja iztēlojas 15 tūkstošus ziļo vaļu - tā varētu izskatīties šis plastmasas apjoms.

2018. gadā Coca-Cola paziņoja savu apņemšanos pārstrādāt izlietotās pudeles vai bundžas tādā pašā apjomā, kādā tās tiks pārdotas. Tas gan tiks īstenots līdz 2030. gadam. Coca-Cola tirgo gāzētos dzērienus, sulas un ūdeni ar 500 zīmoliem, un teic, ka strādā pie tā, lai viss iepakojums būtu pārstrādājams.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Phoenicia Glass Works Ltd. rūpnīcā Izraēlas dienviddaļā dienā saražo miljonu pudeļu tādu dzērienu gigantu kā Coca Cola, Pepsi un Heineken, kā arī Izraēlas vīna darītavu un olīveļļas ražotāju vajadzībām.

Rūpnīca nodarbojas arī ar nederīgo pudeļu pārstrādi. Sasistā stikla kalni tuksnešainajā vietā veido īpatnēju postažas ainavu.

Aptuveni 250 darbiniekiem jānodrošina to, ka rūpnīca strādā 24 stundas diennaktī, katru dienu gadā, arī brīvdienās. Rūpnīcā nav iespējams izslēgt krāsnis, jo šķidrais stikls sacietētu un radītu izsprostojumus.

Fotogrāfijas - raksta galerijā!

Komentāri

Pievienot komentāru