Cik maksās Yandex.Taxi pakalpojums Rīgā?

2018. gada 15. marts plkst. 10:04
Autors: Lelde Petrāne/Elīna Pankovska
Sadaļa: Pakalpojumi
Dalies ar šo rakstu

Yandex.Taxi sācis darboties Rīgā – Latvija kļuvusi par pirmo Eiropas Savienības valsti, kurā serviss uzsācis darbību. Izsaukt taksometru iespējams iOS un Android mobilajos pielikumos latviešu, krievu, angļu un citās valodās. Serviss automātiski nosaka lietotāja atrašanās vietu un nosūta pieprasījumu vistuvāk esošajam vadītājam.

Mašīnas piebraukšana Rīgā maksāšot ne vairāk par 0,71 eiro, bet pēc tam ne vairāk kā 0,36 eiro par kilometru vai 0,13 eiro par brauciena minūti, informē pakalpojuma sniedzējs. Tā, piemēram, aizbraukt no tirdzniecības centra «Spice» līdz «Laimas» pulkstenim varot par apmēram 4,60 eiro. No viesnīcas «Radisson Blu Elizabete Hotel» līdz starptautiskajai lidostai «Rīga» – par aptuveni 7,40 eiro. Samaksāt par vešanu var skaidrā naudā vai ar bankas karti pielikumā, tas paskaidro.

«Mēs jau pasen sākām domāt par ienākšanu Baltijas valstīs. Visvairāk piedāvājumu sadarboties tiek saņemts no Latvijas, tāpēc mēs nolēmām sākt ar Rīgu. Mūsu tehnoloģijas un algoritmi padara taksometru par ērtu un ne pārāk dārgu pilsētas transporta veidu. Yandex.Taxi automātiski nodod pieprasījumu vadītājam, kurš atbrauks visātrāk. Tādā veidā viņam nenākas ilgi gaidīt uz izsaukumu vai braukt pie klienta cauri visai pilsētai. Serviss rēķinās ar situāciju uz ceļa, lai izveidotu optimālu maršrutu. Nākamo pieprasījumu pēc vadītāja tas jau laicīgi meklē vietā, kurp taksometrs ved pasažieri. Šādas tehnoloģijas samazina braucienu pašizmaksu – vadītāji nopelna vairāk, savukārt lietotāji maksā mazāk,» stāsta Yandex.Taxi starptautiskās attīstības direktors Mušegs Saakjans.

Yandex.Taxi strādā nevis nepastarpināti ar vadītājiem, bet gan sadarbojas tikai ar taksometru parkiem un dispečerdienestiem. Darbības uzsākšanas brīdī servisam ir sakari ar vairāk nekā 200 automašīnām, kas pieder desmit taksometru parkiem – sadarbības partneriem, un to skaits pieaugs. Lietotājs mašīnu gaida vidēji 5 minūtes.

Saistībā ar servisa darbības uzsākšanu Latvijā Yandex esot atjaunojis un precizējis galvaspilsētas karti, lai vadītāji spētu atrast jebkuru adresi un nospraust optimālu maršrutu, rēķinoties ar sastrēgumiem un slēgtajām brauktuvēm.

Lai apliecinātu, ka virsbūve nav bojāta un salonā ir tīrs, vadītāji regulāri fotografē automašīnu no dažādiem rakursiem. Sistēma sadala pieprasījumus, ņemot vērā vadītāja reitingu, kas balstīts lietotāju vērtējumos un izpildīto reisu statistikā. Vadītāji, kuru reitings ir augsts, pieprasījumu saņem pirmie. Ja reitings nokrītas zem minimālās vērtības, sistēma šo vadītāju bloķē, un viņš vairs nevar saņemt pieprasījumus no Yandex.Taxi lietotājiem.

Nav nekāds pārsteigums

«Ņemot vērā jaunos Ministru kabineta (MK) noteikumus, kuros ir radīti priviliģēti apstākļi taksometru izsaukšanas platformām kā «Taxify» un «Uber», jāatzīst, ka paziņojums par potenciālu «Yandex. Taxi» ienākšanu Latvijas tirgū nav nekāds pārsteigums,» biznesa portālam db.lv iepriekš sacīja Baltic Taxi pārstāvis Viktors Jankovičs. «Jau iepriekš tika ziņots, ka šis starpniecības pakalpojumu sniedzējs, kas pamatā operē Krievijas lielākajās pilsētās, izskata iespēju uzsākt savu darbību arī Latvijā. Šobrīd mūsu tirgus ir kļuvis pietiekami pievilcīgs un regulējuma ziņā nekorekts un izdevīgs tiem, kas vēlas nodarboties ar pasažieru pārvadājumiem, bet nevēlas reģistrēties kā taksometru pakalpojumu sniedzēji. Pie šobrīd pieņemtās likuma redakcijas tuvākajā nākotnē Latvijā varētu ienākt arī citi ārvalstu zīmoli,» viņš prognozēja.

Taxify: Tirgus ir pietiekami liels vairākiem spēlētājiem


Yandex.Taxi serviss tika nodibināts 2011. gadā. Šā gada februāra sākumā Yandex noslēdza darījumu ar Uber, apvienojot taksometru tiešsaistes izsaukšanas biznesus Krievijā un citas valstīs. Jauno kompāniju vada Tigrans Hudaverdjans, agrākais Yandex.Taxi ģenerāldirektors. Šobrīd apvienotā Yandex.Taxi un Uber kompānija strādā 300 Krievijas, Armēnijas, Azerbaidžānas, Baltkrievijas, Gruzijas, Kazahstānas, Kirgizstānas, Latvijas un Moldovas pilsētās. Pagājušā gada beigās kompānija Yandex.Taxi iegādājās Foodfox, vienu no lielākajiem Krievijas ēdienu piegādes servisiem, kurš kopā ar servisu UberEATS tagad ietilpst jaunajā darbības virzienā Яндекс.Еда.

Dalies ar šo rakstu
Atslēgvārds