BNS foto

Circle K: par tirgotās degvielas kvalitāti esam pārliecināti 

Degvielas kvalitātes novērtēšanā nav izceļami daži rādītāji – ir jāanalizē visi Eiropas Savienības (ES) standartos noteiktie parametri, jo tikai to kopaina ļauj veikt objektīvus secinājumus. Tāpat arī izšķiroša nozīme ir tam, cik korekti paraugi tiek savākti un analizēti, jo pat miligramam piesārņojuma ir būtiska ietekme uz rezultātiem.

SIA «Circle K Latvia» Mazumtirdzniecības tīkla vadītājs Viesturs Astičs, 2018. gada 14. novembris plkst. 11:36

Cetānskaitlis nav noteicošais dīzeļdegvielas kvalitātes rādītājs

Izceļot cetānskaitli vai kādu citu no parametriem kā galveno rādītāju, vispusīga degvielas kvalitātes noteikšana nav iespējama. Degvielas kvalitātes izvērtēšanā ir jāskata visu attiecīgā degvielas veida parametru kopaina, kuru ņem vērā arī Eiropas tirgum paredzēto auto dzinēju ražotāji. Dīzeļdegvielas gadījumā ir jāanalizē kopumā 19 ES rādītāji (EN 590), savukārt benzīnam – 16 (EN 228).

Svarīgākais, lai visi šie kritēriji tiktu savstarpēji sabalansēti, jo paaugstināts viena parametra rādītājs var negatīvi ietekmēt citu. Piemēram, dīzeļdegviela ar augstāku cetānskaitli var saturēt vairāk parafīnu, kas pasliktina aukstumnoturību, eļļošanos un pazemina blīvumu, rezultātā palielinot degvielas patēriņu.

Objektīvai degvielas kvalitātes rādītāju izvērtēšanai būtiski veikt korektas pārbaudes

Degvielas kvalitātes pārbaudīšana ir sarežģīts process, kurā analīžu rezultātus var ietekmēt pat miligrams neredzamu netīrumu, sīkas ūdens piles vai gaisa mitrums traukā, kurā ņemti testējamie paraugi. Uzticamu pārbaužu veikšanai ES degvielas kvalitātes prasībās ir noteikta ISO standartam atbilstoša ekspertīzes metode. Tajā kā obligātas prasības paredzēts, piemēram, tas, ka traukiem, kuros tiek iepildīta degviela, ir jābūt steriliem un hermētiski noslēgtiem, bet degvielai pirms testēšanas ir jābūt filtrētai.

Komentējot LTV radījuma «Aizliegtais paņēmiens» degvielas kvalitātes eksperimentu - kā norādījuši raidījuma veidotāji, televīzijas eksperimentā izmantotā ekspresmetode ir virspusēja – tā neatbilst ISO standartam, un tai ir salīdzinoši ievērojami zemākas izmaksas, līdz ar to kļūdas iespējamība gan cetānskaitļa, gan citu parametru mērījumos ir augsta. Turklāt eksperimentam izmantotā Valsts ieņēmu dienesta laboratorija nav akreditēta cetānskaitļa mērījumu veikšanai, kas iespēju veikt kļūdainus secinājumus par dīzeļdegvielas paraugiem tikai pastiprina.

Par mūsu degvielas kvalitātes rādītājiem esam pilnībā pārliecināti – tie atbilst gan Latvijas likumdošanas prasībām, gan visiem ES kritērijiem, par ko stingri rūpējamies ar uzticamām iekšējām kvalitātes kontroles procedūrām. Visai rūpnīcā saražotajai degvielai pirms tās nonākšanas terminālī tiek veikta ISO standartam atbilstoša ekspertīze, ar kuru pārbauda atbilstību katram ES rādītājam. Pēc tam arī terminālī piegādātajai degvielai periodiski visu parametru pārbaudi veic starptautiskā industrijas nozares inspicēšanas, testēšanas un sertificēšanas uzņēmuma Kiwa neatkarīgs eksperts. Savukārt degvielas ceļā tālāk līdz stacijām un nonākšanai klientu automašīnas bākā tiek sekots līdzi katram posmam tās transportēšanā un uzglabāšanā – sākot no tā, cik pareizi degvielu pārkrauj un pārvadā, līdz tam, kā tā to uzglabā stacijās.

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Nepalaid garām

«Es vēlos strādāt nozarēs, kur nav tādas regulācijas, nav tādas valsts iejaukšanās...

Vēstniecība, pārstāvniecība, savrupnams, kultūras un darījumu centrs, muzejs, izstāžu telpa,...

Eksports ir viens no galvenajiem valsts attīstības virzītājspēkiem, un uzņēmumiem tas ir svarīgs solis...

Āgenskalns pēdējo gadu laikā ir kļuvis par arvien pieprasītāku vietu dzīvošanai, nereti...

Viens no jaunākajiem nozares uzņēmumiem Liepājā ir SIA Sikksi, kas Latvijas kontekstā...

Bijušais NATO ģenerālsekretārs Anderss Fogs Rasmusens izglābj PNB Banku (bijušo Norvik Banku),...

No šīs sadaļas
2018. gada 12. novembris plkst. 16:16

Latvija kopš neatkarības atjaunošanas ir daudz sasniegusi. Piemēram, ja deviņdesmito gadu vidū...

2018. gada 12. novembris plkst. 14:34

Pēc studijām Lielbritānijā esmu atteicies no piedāvājuma veidot karjeru ārvalstīs, bet atgriezies...

2018. gada 09. novembris plkst. 11:32

Lai Latvijas pensiju sistēma nesabruktu zem demogrāfiskā spiediena, kritiski svarīgs ir 2. pensiju...

2018. gada 08. novembris plkst. 13:17

Atkal sinoptiķi ir ieminējušies par sniega iespējamību tuvākajās nedēļās un atkal aktuāls...

2018. gada 07. novembris plkst. 13:01

Vērtējot pensiju 2.līmeņa plānu ienesīguma rādītājus, var secināt, ka pēdējā laikā novērojamās...

2018. gada 07. novembris plkst. 10:36

Krievijā strādāju Centrālajā bankā, bet vakaros lasīju vieslekcijas studentiem, galvenokārt...

2018. gada 06. novembris plkst. 17:31

Apstrādes rūpniecība 3. ceturksnī saglabājusi līdzīgus izaugsmes tempus kā 2. ceturksnī. Kopumā...

2018. gada 06. novembris plkst. 11:50

Kopš pasaules ekonomiskās krīzes, kas 2008. gada vasarā sākās ar ASV bankas...

2018. gada 06. novembris plkst. 10:53

Šoruden medijos izskanēja ziņa par to, ka tūroperators «Prieks Tūre» apturējis savu...

2018. gada 05. novembris plkst. 17:19

Šī gada septembris Latvijas rūpniecībā ir bijis vājākais mēnesis kopš 2014. gada...