Foto

Citroën prezentē Wild Rubis, kas iezīmē nākotnes tendences

Lelde Petrāne, 12.04.2013

Jaunākais izdevums

Citroën jaunais konceptauto Wild Rubis sniedz priekšstatu, kā nākotnē varētu izskatīties Citroën luksusa SUV.

Autoražotājs Wild Rubis attēlus publiskojis pirms auto debijas 2013. gada Šanhajas autoizstādē šomēnes un to raksturojis kā «tikpat mežonīgu un dumpīgu, cik smalku un sarežģītu».

Auto nosaukums franču valodā nozīmē rubīns, un konceptauto ir rubīnsarkans krāsojums, kas maina nokrāsu atkarībā no gaismas intensitātes.

470 cm garais Wild Rubis ir par 5 cm garāks nekā BMW X3, platāks nekā BMW X5 un zemāks nekā abi minētie auto.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien, 28.septembrī, autodīleris Karlo Motors oficiāli atklāja Citroën autosalonu Mežciemā, Biķernieku ielā 120, tādā veidā paziņojot par turpmāko biznesa attīstības virzienu – automašīnu multibrendu tirdzniecību, akcentu liekot tieši uz Francijas automašīnu modeļiem. Autosalona rebrendingā un remontā ieguldīti aptuveni 200 tūkstoši eiro.

«Mēs sākām strādāt jau augusta beigās, un patlaban autosalonā ir pārstāvēti visi Citroën markas modeļi, tostarp, komerctransports, un mēs piedāvājam arī pilna servisa apkalpošanu Citroën automašīnām,» DB pastāstīja Karlo Motors valdes locekle Solvita Koemeca.

Ar laiku, kad salonā atgriezīsies līzingā ņemtās automašīnas, tajā tiks piedāvāti arī mazlietoti Citroën modeļi. Salonā tiks veikta arī pilna Škoda markas automašīnu servisa apkalpošana.

Karlo Motors pieder arī autosalons Kleistu ielā, kura platība ir 25 tūkstoši m2, un tajā tiek pārdotas Škoda markas automašīnas. Tiesa gan, 1. oktobrī beidzas līgums par Škoda pārdošanu Latvijā, tādēļ dīleris nolēmis pārorientēt darbību uz citu automašīnu tirdzniecību. Servisa apkalpošana gan Škoda, gan Volkswagen marka automašīnām Kleistu ielā aizvien tiks piedāvāta, tāpat arī remonta un krāsošanas pakalpojumi kravas automašīnām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompaktāks no ārpuses un ērts no iekšpuses. Tam visam klāt ir pilnīgi cita tehnika, kas turpmāk būs jaunā minivena Citroen C4 Picasso rīcībā.

Iepriekšējās paaudzes C4 Picasso ar pircēju uzmanību Latvijā, maigi sakot, nevarēja lepoties, jo daudzos aspektos tas bija tehniski un morāli novecojis modelis, kas nespēj konkurēt ar savas klases līdziniekiem. Turklāt ir jāatzīst, ka līdz ar straujo korosoveru un kompakto SUV modeļu popularitātes bumu Eiropā proporcionāli ir sarukusi pircēju apetīte pēc ģimeniskajiem miniveniem. Taču tas nenozīmē, ka šīs klases modeļi pilnībā ir zaudējuši asumu. Paraugoties uz jaunākās paaudzes Citroen C4 Picasso futūrisko eksterjera un interjera dizainu, kam zem čaulas paslēpta pilnīgi jauna tehnika, ir skaidri noprotams, ka Citroen noteikti nav metis plinti krūmos un tic šī segmenta attīstībai un pieprasījumam arī turpmāk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas autoražotājs Citroen uzsācis «digitālu un cilvēcisku» piedzīvojumu, kas veltīts jaunākās paaudzes Citroen C4 Picasso automašīnas modelim.

Citroen C4 Picasso devies ceļojumā pa Eiropu, lai iepazīstinātu ar jauno automašīnu. Pasākuma ietvaros iecerēts ar jauno C4 Picasso apmeklēt Franciju, Spāniju, Beļģiju, Vāciju un Lielbritāniju. Izmantojot sociālos tīklus, Citroen cienītāji var sekot braucienam, kā arī komunicēt ar automašīnas vadītājiem un ieteikt brauciena maršrutus un pieturvietas.

Paredzēts, ka piecas nedēļas ilgā brauciena laikā notiks dažādi pasākumi, kuru laikā tiks popularizēta automašīna, kā arī varēs ar to doties testa izbraucienā. Tāpat paredzēts organizēt tikšanās ar Citroen automašīnu kolekcionāriem un diskusijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Citroen C3 Aircross ir vēl viens priekšpiedziņas pseidokrosovers, kas papildina šīs klases iespaidīgo piedāvājumu

Ar ko Citroen C3 Aircross būs citāds, nekā pārējie? Vispirms jau tas piesaistīs ar dizainu, kas ikvienam jauno laiku Citroen ir īpašs.

Saturiski C3 Aircross izpilda visus galvenos uzdevumus, ko šodien pieprasa moderns priekšpiedziņas pseidokrosovers. Kompakts, ērts un funkcionāls. Ļoti svarīga iezīme, ka, neraugoties uz savu mazo izmēru un pieejamo cenu, C3 Aircross ir gana rūpīgi nostrādāts modelis ar žilbinošu apdares materiālu izvēli. Skaidrs, ka C3 Aircross ir mazs auto. Attiecīgi uz ērtībām salona aizmugurējā krēslā neceriet, īpaši jau augumā garie. Toties tik mazam auto Citroen ir atļāvies radīt brangu 410 litru lielu bagāžnieku. Svarīgi, ka šie litri ir gudri un parocīgi izmantojami. Sāksim ar to, ka bagāžniekam ir dubultā grīda un, ja pircējs (-a) vēlēsies, nepažēlojot 125 eiro, varēs piepirkt klāt mazizmēra rezerves riteni un paslēpt bagāžnieka dzīlēs. C3 Aircross ir perfekta kombinācija, piemēram, jaunai māmiņai, kas sapņo par Mini Cooper, taču ar plānoto vai jau notikušo ģimenes pieaugumu nav vēlēšanās pārlieku šķiesties ar naudu, toties vēlme braukt ar īpašu un savā ziņā jancīgu auto gan nav zudusi. Pie praktiskajiem labumiem var minēt to, ka C3 Aircross aprīkojumā būs visu veidu elektroniskie asistenti, kas sastopami arī lielāka izmēra un raudzes automobiļos. Lepnākajā Shine aprīkojumā C Aircross būs Citroen Connect 3D navigācija, lietus sensors, automātiskā lukturu pārslēgšana, savukārt, pastudējot papildaprīkojuma sarakstu, par salīdzinoši saprotamām naudām jauno C3 Aircross varēs aplaimot ar automātisko parkošanās sistēmu, panorāmas stikla jumtu, viedtālruņa bezvadu lādētāju vai arī krāsainu head up displeju uz izbīdāma plastmasas «nadziņa». Jāpiebilst, ka pēdējā opcija ir neredzēts papildaprīkojuma elements, ja runājam par tik maziem auto, kāds ir C3 Aircross.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas autobūves kompānija PSA Peugeot Citroen trešdien Ķīnā atklājusi tās piekto rūpnīcu, tādējādi cenšoties cīnīties ar pārdošanas apjoma kritumu pasaulē lielākajā automašīnu tirgū.

PSA Peugeot Citroen un Ķīnas partneris Dongfeng Motors, kas ir arī Francijas uzņēmuma akcionārs, jauno rūpnīcu atklājuši Čendu pilsētā Ķīnas dienvidrietumos.

Rūpnīcā, kuru vadīs abu kompāniju kopuzņēmums DPCA, ražos Peugeot, Citroen un Dongfeng zīmola Fengshen komerctransportlīdzekļus un vieglās apvidus automašīnas. Tās ražošanas jauda būs 300 000 automašīnu gadā.

PSA Peugeot Citroen saskārusies ar grūtībām Ķīnā, kur kompānijas tirdzniecības apjoms šā gada pirmajos sešos mēnešos sarucis par gandrīz 20% - līdz aptuveni 295 000 automašīnu.

Uzņēmuma tirgus daļa pērn samazinājās līdz 3,9%, salīdzinot ar 4,32% pirms gada.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Teju trīs gadus pēc tam, kad franču autoražotāja Citroen un modes zīmola un apģērbu un apavu ražotāja Lacoste kopdarbs – futūristiska dizaina konceptauto – tika pirmo reizi prezentēts Parīzē, gaidāma tā ražošanas uzsākšana, vēsta motorionline.com.

Pats autoražotājs sola, ka «ja jums patika Citroen Mehari, šo jūs vienkārši mīlēsiet». Jaunā automobiļa aprakstā lasāms, ka tas atrodas «krustcelēs, kur satiekas autopasaule, mode un sports». Automašīnai ir piepūšams jumts, tāpat šim braucamrīkam nav durvju – to vietā ir tukšums, pa kuru automašīnā var «ielēkt» arī aizmugurē sēdošie.

Citroen Lacoste aprīkots ar trīscilindru benzīna dzinēju.

Automašīnas salona apdarē izmantots Lacoste polo kreklu audums un tenisbumbiņu gumija.

Citroen Lacoste garums ir 3,45 metri, platums – 1,80 metri, un braucamrīks ir 1,52 metrus augsts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

A/s Sadales tīkls uzveicis snieglauzes stihiju

Gunta Kursiša, 19.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Stabilizējoties meteoroloģiskajai situācijai, normalizēta a/s Sadales tīkls elektroapgāde, informē uzņēmuma pārstāvji, norādot, ka laikā no 29. novembra līdz 18. decembrim Latvijas ziemeļaustrumu reģionā apledojošu koku lūšana uz elektrolīniju vadiem izraisīja stihiskus un neprognozējumus elektroapgādes traucējumus.

Snieglauze izraisīto elektroapgādes traucējumu dēļ bez elektrības bija palikušas Madonas, Balvu un Gulbenes apkārtnes mājsaimniecības.

«Snieglauzes galvenā specifika bija nepārtraukti sniega un apledojuma izraisīti jauni atslēgumi vietās, kur iepriekš

tos bijām novērsuši. Situācija nepārtraukti mainījās – mēs dienā paveicām lielu darba apjomu, atjaunojot elektroapgādi klientiem, bet naktī šī pati līnija atkal atslēdzās,» laikapstākļu specifiku skaidro a/s Sadales tīkls valdes priekšsēdētājs Andis Pinkulis, izsakot pateicību par sapratni elektroapgādes traucējumu skarto reģionu iedzīvotājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Citroen Lietuvā pārstāvēs SIA Veho

Žanete Hāka, 17.12.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot ar 2014. gada 1. janvāri Automobiles Citroen oficiālais importētājs Lietuvā būs uzņēmums SIA Veho, kas ir Veho Group Oy Ab meitas uzņēmums un jau kopš 2004. gada darbojas kā Automobiles Citroën importētājs un izplatītājs Latvijā.

Kā informē uzņēmuma pārstāvji, importa un tirdzniecības struktūras maiņa realizēta ar mērķi nostiprināt šī zīmola pozīcijas, kā arī attīstīt ilgtspējīgu un kvalitatīvu tirdzniecības un pēc-pārdošanas apkalpošanas tīklu arī Lietuvas tirgū.

«Pastāvīgi mainīgā Eiropas automobiļu tirgus vide un tendences liek auto ražotājiem un izplatītājiem nepārtraukti sekot līdzi iespējām paaugstināt savu konkurētspēju un efektivitāti. Pēdējos gados Automobiles Citroën ir spēcinājis savas pozīcijas Baltijas valstīs, īpaši uzlabojot pārdošanas rādītājus un audzējot tirgus daļa Igaunijā un Latvijā,» stāsta SIA Veho valdes priekšsēdētājs Raimonds Dūda, papildinot, ka, lai attīstītu zīmolu un tā pārstāvniecību Lietuvā, PSA Peugeot Citroën un Veho Group Oy Ab ir vienojušās par esošā importa un tirdzniecības tīkla restrukturizāciju, padarot to centralizēti organizētu un efektīvāku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Papildināta - Valsts policija lauž līgumu ar A26 par 17 Citroen automašīnu piegādi

LETA, 05.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts policija (VP) nav guvusi apstiprinājumu pilnsabiedrības A26 spējai izpildīt automašīnu iepirkuma procedūras rezultātā uzņemtās līgumsaistības, tāpēc policija nolēmusi vienpusēji atkāpties no līguma, šodien žurnālistiem paziņoja VP priekšnieks Ints Ķuzis.

Tāpat policija aprēķinājusi maksimālo līgumsodu 63 588 eiro, kas būs jāsedz automašīnu piegādātājam. Pilnsabiedrība šo līgumsodu uzaicināta segt līdz 6.februārim.

Šāds lēmums attiecas tikai uz 17 Citroen markas automašīnām, kuras neatbilst prasībām. Automašīnas policija atdos atpakaļ piegādātājam un, visticamāk, izsludinās jaunu konkursu. Spēkrati pilnsabiedrībai jāpārņem no 6.februāra.

«Ir bijušas vairākas tikšanās ar komersantu, taču diemžēl nekādas praktiskas darbības, kas būtu vērstas uz jautājuma sakārtošanu no komersanta puses nav saskatāmas. Es kā VP priekšnieks šodien parakstīju vēstuli komersantam par vienpusēju atkāpšanos no līguma un līgumsoda aprēķināšanu ar 6.februāri,» sacīja Ķuzis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Ieteikumi elektroauto iegādei ar valsts atbalstu

Edgars Korsaks-Mills, Elektrum elektromobilitātes eksperts, 25.04.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru kabinetā ir apstiprināta Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) izstrādātā atbalsta programma elektroauto iegādei fiziskām personām, kas paredz par jaunu elektroauto iegādi piešķirt 4500 eiro, bet lietotu – 2250 eiro, lai veicinātu siltumnīcefekta gāzu emisiju samazināšanu.

Par to, kas jāņem vērā, lai varētu saņemt valsts atbalstu un kā izvēlēties elektroauto, varēja uzzināt Elektrum Energoefektivitātes centra marta sākumā rīkotajā vebinārā "Ieteikumi elektroauto iegādei ar valsts atbalstu".

KAM UN KĀ PIEŠĶIRS ATBALSTU?

SIA "Vides investīciju fonds" finanšu vadītājs Gints Kārkliņš skaidroja, ka ir izsludināta atbalsta programma bezemisiju un mazemisiju transportlīdzekļu iegādei ar kopējo finansējuma apjomu 10 miljoni eiro.

Šajā programmā atbalsts paredzēts elektroauto un ārēji lādējamu hibrīdauto iegādei. Maksimālais atbalsts 5500 eiro, no kuriem 4500 eiro paredzēts tieši auto iegādei, bet 1000 eiro kā papildu atbalsts, norakstot līdz šim lietoto transportlīdzekli.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Latvenergo pirks 118 Citroen Berlingo, Citroen Jumper un Toyota Hilux automašīnas

Gunta Kursiša, 07.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz nākamā gada beigām a/s Latvenergo, a/s Sadales tīkls un a/s Latvijas elektriskie tīkli vajadzībām paredzēts iegādāties līdz 118 transporta vienības. Uzņēmumu autoparks tiks atjaunots ar Citroen Berlingo, Toyota Hilux un Citroen Jumper automašīnām, Db.lv stāstīja a/s Latvenergo pārstāve Ivita Bidere.

Transportlīdzekļu iegāde tiks veikta a/s Latvenrego noslēgtā iepirkuma ietvaros, paredzot, ka automašīnu iegādes summa nepārsniegs 1,423 milj. Ls. Saskaņā ar noslēgtā konkursa rezultātiem transportlīdzekļu piegādi veiks SIA Veho un SIA Favorit.

Citroen Berlingo automašīnas tiks izmantotas elektromontieru ikdienas darbā elektrolīniju apsekošanai un to remontdarbu veikšanai. Toyota Hilux automašīnas tiks izmantotas operatīvo izbraukumu brigāžu darbam, kura specifikai ir svarīgas paaugstinātas caurgājības iespējas – arī bezceļu, sarežģīta reljefa un nelabvēlīgos laika apstākļos, skaidroja I. Bidere. Savukārt 12 Citroen Jumper busiņi tiks aprīkoti ar izbraukuma kabeļu pārbaudes laboratorijām. Šāda nepieciešamība rodas, jo arvien vairāk ne tikai pilsētās, bet arī lauku teritorijās tiek guldīti kabeļi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Papildināta galerija: VP neprasīs A26 maksāt līgumsodu vairāk nekā 60 tūkstošu eiro apmērā

Zane Atlāce - Bistere, 06.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts policijas (VP) un pilnsabiedrības A26 pārstāvji šodien parakstīja vienošanos, kas paredz līgumattiecību pirsmtermiņa izbeigšanu daļā par 17 Citroen Jumpy automašīnu piegādi VP vajadzībām, informē VP.

Vienošanās paredz, ka VP neprasa no pilnsabiedrības A26 iepriekš aprēķināto līgumsodu vairāk nekā 60 tūkstošu eiro apmērā par līgumsaistību nepienācīgu izpildi, savukārt pilnsabiedrība šodien pieņem atpakaļ savā rīcībā VP iznomātās automašīnas, pusēm

parakstot attiecīgu pieņemšanas-nodošanas aktu.

Valsts policija atgādina, ka šī gada 5.janvārī tika paziņots par vienpusēju atkāpšanos no auto piegādes līguma ar šī gada 6.februāri un līgumsoda aprēķināšanu, jo Valsts policija neguva apstiprinājumu pilnsabiedrības A26 spējai izpildīt iepirkuma procedūras rezultātā uzņemtās līgumsaistības un nodrošināt piegādāto Citroen Jumpy automašīnu atbilstību Euro 6 emisiju klasei.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

A/s Latvenergo noslēdz 5,6 milj. Ls iepirkumu a/s Sadales tīkls vajadzībām

Gunta Kursiša, 11.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/s Latvenergo noslēgusi 5,675 milj. Ls apjomīgu iepirkumu konkursu par atdalītāju, slodzes slēdžu un jaudas slēdžu piegādi a/s Sadales tīkls vajadzībām, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājas lapā.

Paredzēts, ka slēdžus un atdalītājus uzņēmumam piegādās a/s Energofirma Jauda, SIA ABB un SIA Energokomplekss, kas piedāvāja zemāko līgumcenu.

Jau rakstīts, ka starp a/s Latvenergo pēdējā laikā vērienīgākajiem noslēgtajiem iepirkumu konkursiem ir 1,141 milj. Ls vērtā saimniecisko transporta līdzekļu piegāde, kuras rezultātā uzņēmuma autoparku paredzēts papildināt ar vairāk nekā 110 transportlīdzekļiem. Tāpat šā gada novembrī Latvenergo noslēdza konkursu ar paredzēto līgumcenu 1,141 milj. Ls apmērā par speciālās tehnikas iegādi, bet septembrī – 1,700 milj. Ls vērtu konkursu par koksnes konservanta piegādi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau piekto gadu pēc kārtas Dienas Bizness balsojumā noskaidrojis lasītāju iecienītāko automašīnu markas, un jau piekto gadu pēc kārtas nepārprotams līderis ir BMW, kurš saņēmis 602 balsis. Balsojuma rezultāti pieejami Dienas Biznesa izdotajā Auto žurnālā, kas 25.aprīlī tika prezentēts Auto nozares forumā.

Arī otrā vieta nav nesusi pārsteigumu, jo to ar 439 balsīm ieņem Audi.

Tomēr trešā vieta pārsteidz, jo tajā ir ierindojies SAAB. Jāmin, ka šis zīmols jau vairākus gadus rūpnieciski ir nomiris, tomēr joprojām turas savu fanu sirdīs. Par šo zīmolu atdotas 348 balsis.

Tas, ka pirmajā pieciniekā pārsvars ir tieši Vācijā ražotām automašīnām, nav nekas neparasts, jo tieši šo marku automašīnas gan vecas, gan jaunas visbiežāk var sastapt uz Latvijas ceļiem.

Ceturtajā vietā ir Volvo, bet piektajā Volkswagen zīmols.

Tāpat mīlētāko auto zīmolu desmitniekā ir iekļuvis tāds zīmols kā Citroen, kas ir vēl viens pārsteigums, salīdzinot ar iepriekšējo gadu balsojumiem. Jo lēciens ir no 31. uz sesto pozīciju. Citroen seko Mercedes, Toyota, Subaru un Opel markas auto. Jāmin, ka 0,21% no kopējo balsu skaita ir nodotas par automašīnu zīmolu Lada.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Redzēt uz Latvijas ceļiem elektroauto vairs nav brīnums. Tie, kuri atklājuši šo automobiļu priekšrocības, jau šobrīd dzīvo nākotnē, tomēr daudzus joprojām uztrauc vairāki jautājumi: vai elektroauto ir izdevīgi, kādas būs uzlādes iespējas, iegādājoties auto, un kā tas izmainīs ierasto ikdienas ritmu. Kādi tad, galu galā, ir elektroauto ieguvumi un kādēļ vērts apsvērt to iegādi? Turpiniet lasīt rakstu un ieskatieties nākotnē, ko mums atnes šīs automašīnas.

Ne tikai videi, bet arī ģimenei draudzīgs

Piekritīsiet, ka lasīts un dzirdēts daudz un dikti par automobiļu ietekmi uz vidi. Tieši klimata pārmaiņas daudzus arī ir ieinteresējušas lūkoties daudz zaļākā un ilgtspējīgākā risinājumā – elektroauto. Ne velti jau no 2035. gada Eiropas Savienības tirgū varēs izlaist tikai bezemisiju automašīnas.

Taču mūsdienu cilvēkam svarīgi ir arī tas, kā viņš pats jūtas šajā auto. Te nu var droši apgalvot, ka elektroauto izvēles klāsts ir plašs. Sākot no dizaina līdz ietilpībai – tie ir auto, kur padomāts par modernākajām tehnoloģijām un ērtībām. Piemēram, ģimene, kura vēlas ilgtspējīgu un videi draudzīgu auto, ar kuru ik dienas pārvietoties, gan braucot uz darbu, gan transportējot bērnus uz skolu, šodienas tirgū atrastu vairākus sev apmierinošus variantus. Auto ražotāji arvien vairāk domā par to, kā sniegt labāko braukšanas pieredzi, vienlaikus nekaitējot arī videi, un Hyundai ir viens no tiem, kas pierādījis, ka to var veiksmīgi sasniegt. 2023. gada elektroauto modelis IONIQ 5 ir pilnīgs inovāciju skaistums – lielāka ietilpība, ātrāka uzlāde un nākotnes prasībām pielāgots dizains.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Renault atlaidīs 7500 darbinieku

Gunta Kursiša, 16.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas automašīnu ražotājs Renault paziņojis, ka līdz 2016. gadam samazinās darbavietu skaitu par 7,5 tūkstošiem, informē thelocal.fr.

Tostarp 5,7 tūkstoši darbinieku pametīs darbu kompānijā ātrākās pensionēšanās programmas ietvaros, norādīja Renault runasvīrs. Ātrāks pensionēšanās vecums jau kādu laiku ir Renault vadības un arodbiedrību diskusiju objekts.

Automašīnu ražotājs pauž, ka darbavietu samazināšana nav saistīta ar taupības pasākumiem, un lielā mērā tā būs atkarīga no sarunu ar arodbiedrībām iznākuma.

Renault nevēlētos slēgt nevienu no tā ražotnēm, norādījuši kompānijas pārstāvji.

Renault Francijā pašlaik strādā vairāk nekā 44,6 tūkstoši darbinieku, un darbinieku skaita samazinājums par 7,5 tūkstošiem būtu līdzvērtīgs 17% no kopējā darbinieku skaita.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Vadoša darbinieka atziņa: «Īstā skola sākas pēc skolas»

Egons Mudulis, 27.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īstā skola sākas pēc skolas; jābūt tiltam starp uzņēmuma stratēģiju un varēšanu atkarībā no finansēm un resursiem

To sarunā ar Dienas Biznesu norāda Gefco Baltijas un 1520.reģiona (Krievija, Baltija un NVS) finanšu direktors Gatis Sviklis.

Viņš studējis finanses Konkordijas Universitātē Tallinā, septiņus gadus strādājis kā auditors un revidents PwC, kur beigās vadījis audita komandas lielākajiem Latvijas klientiem. Tad viņš divarpus gadus nostrādājis pie viena no PwC bijušajiem klientiem – Veho grupas uzņēmumā, kas importēja Citroën markas automašīnas Latvijā un Lietuvā. Tur arī iznācis saskarties ar Gefco, kura līdzīpašnieks ir PSA grupa, kurai pieder Citroën. Tiešās meklēšanas rekrutēšanas uzņēmuma uzrunāts, viņš uzvarējis konkursā uz Gefco Baltijas finanšu direktora amatu. Paralēli tam visam viņš kļuvis par zvērinātu revidentu, taču tagad apkalpo vien pāris klientu gadā no darba brīvajā laikā. Pērn augustā viņš kļuvis par 1520.reģiona zonas (pēc sliežu platuma milimetros NVS, Baltijā) finanšu direktoru: «Tagad jau ir gads un pāris mēneši, kopš esmu starp Rīgu, Maskavu un Parīzi.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izmantojot Eiropas finansējumu, pašvaldību rīcībā sāk nonākt elektromobiļi; teju visos konkursos par piegādi uzvar viena un tā pati kompānija, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Gandrīz visos pašvaldību izsludinātajos iepirkumos elektromobiļu iegādei uzvarējusi SIA Moller Auto Latvia, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājaslapā. Izlases kārtībā pārbaudot paziņojumus par konkursa uzvarētājiem, jāsecina, ka kompānijas iesniegtais piedāvājums bijis vienīgais. Dažu mēnešu laikā uzņēmums ir uzvarējis ap 40 pašvaldību un izglītības iestāžu konkursos, kuru kopējā līgumcena pārsniedz 2,13 milj. eiro, liecina DB aplēses, izmantojot IUB informāciju. Jāpiebilst, ka daudzi konkursi vēl nav noslēgušies.

Auto Asociācijas prezidents Andris Kulbergs DB norāda – Moller Auto nav vienīgais, kas pārdod elektromobiļus Latvijā, taču tā piedāvātais Volkswagen e-up! ir lētākais modelis. Ņemot vērā Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējumu, šis auto var maksāt tikai ap 9 tūkst. eiro, kas to padara pievilcīgu. Turklāt, izvēloties elektromobiļus, kas Latvijas tirgū pagaidām vēl ir mazpazīstami, klienti nereti labāk uzticas pazīstamam ražotājam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Peugeot un Citroen automašīnas nākamgad sāks ražot Alžīrijā

LETA, 13.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas autobūves uzņēmums Groupe PSA svētdien parakstījis vienošanos ar trīs Alžīrijas kompānijām par ražošanas bāzes izveidi valstī, ražošanu paredzot sākt nākamgad.

Pēc divus galdus ilgušām sarunām vienošanās par kopuzņēmuma izveidi tika parakstīta svinīgā ceremonijā, kuru apmeklēja Alžīrijas un Francijas ārlietu ministri.

Pirmie Peugeot un Citroen modeļi no ražošanas līnijas Orānas rūpnīcā noripos nākamgad.

Vienošanās paredz, ka PSA piederēs 49% no kopuzņēmuma, bet pārējos 51% sadalīs Alžīrijas kompānijas Condor Electronics, Palpa Pro un Entreprise Nationale de Production de Machine-Outils (PMO).

PSA norāda, ka nākamajos piecos gados Alžīrijas rūpnīcā tiks saražoti 75 000 Peugeot un Citroen automobiļu gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jauno auto tirgus, kā arī lietoto auto imports aizvadītā gada nogalē saglabājis stabilu kritumu. Vienīgais segments, kurš stabili turpina pieaugt arī krītoša tirgus apstākļos, ir elektroauto, liecina Latvijas Auto asociācijas apkopotie dati.

Kopumā 2020. gadā pārdotas 15 642 viegās automašīnas, kas ir par 25% mazāk kā 2019. gadā (20 939).

Vieglo automobīļu (pasažieru un mazo komercauto) kritums veidoja 27% pret 2019. gada decembri. Taču atšķiras kritums tirgus segmentos. Ja pasažieru auto kritums veidoja vien 23%, tad vieglā komerctransporta segmentā tas samazinājās par 48%.

Negaidīti lielu 22% pieaugumu decembrī piedzīvojis lietotā, mazā komerctransporta imports, kas ļauj izdarīt secinājums, ka mazais un vidējais bizness ir piesardzīgs un meklē veidus kā darboties ietaupot apgrozāmos līdzekļus īstermiņā un izvairīties no ilgtermiņa saistībām.

Salīdzinoši nelielu kritumu decembrī piedzīvojis arī lietoto auto imports. Tas samazinājies par 5% salīdzinot ar šo pašu periodu 2019. gadā. Vienīgais segments kurš stabili turpina pieaugt arī krītoša tirgus apstākļos ir elektro auto. Decembrī reģistrēti 55 jauni elektroauto, kas kopā veido 4,9% no decembrī reģistrētajiem jaunajiem auto. Decembrī importēti arī 38 lietoti elektroauto, kas ir 0,9% no visiem importētajiem lietotajiem auto.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Eiropā jauno automašīnu tirdzniecības apjomi sarūk jau 18. mēnesi pēc kārtas

Žanete Hāka, 17.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Martā Eiropā jauno automašīnu tirdzniecības apjomi samazinājušies jau 18. mēnesi pēc kārtas, gada laikā piedzīvojot kritumu par 10,2%, liecina Eiropas autoražotāju asociācijas dati.

Kritumu veicinājis pārdošanas apjomu samazinājums tādos lielos tirgos kā, piemēram, Vācija, kur jauni auto pārdoti par 17,1% mazāk nekā pērn. Tāpat ievērojamu tirgus kritumu piedzīvojušas tādas valstis, kas tiek uzskatītas par ES spēcīgākajām ekonomikām – Somija (-58,6%), Nīderlande (-31,4%).

Lejupslīde automašīnu pārdošanas apjomos bija novērojama arī parādu krīzes māktajās eirozonas valstīs. Kiprā pārdoto transportlīdzekļu skaits kritās par 58,9%, bet Itālijā – par 4,9%.

Kopumā pirmajā ceturksnī ES valstīs jaunu automašīnu reģistrāciju skaits saruka līdz 3 miljoniem, kas ir par 9,8% mazāk nekā pirms gada.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Baltkrievijā komplektēs vieglās automašīnas

Egons Mudulis, 07.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

PSA Peugeot-Citroen rūpnīcas atklāšana paredzēta novembrī Baltkrievijā; demontāžas cehs būs nevis Latvijā, bet Lietuvā.

Franču autobūves koncerns ir gatavs šomēnes palaist neliela apjoma automašīnu komplektācijas rūpnīcu Baltkrievijā, vēsta Automotivelogisticsmagazine.com/Belta.by. Projekta jauda paredzēta līdz 2500 vienībām gadā.

Tas ļaušot PSA pārtraukt importu uz šo Latvijas kaimiņvalsti, norādījuši kompānijas pārstāvji Baltkrievijā. Automašīnas tiks komplektētas automašīnu komplektēšanas kompānijas a/s Unison (Baltkrievijas–Lielbritānijas kopuzņēmums) industriālajās telpās, 10 kilometru attālumā no valsts galvaspilsētas Minskas.

Projekta īstenotāji 2015. gadā iecerējuši šajā rūpnīcā komplektēt četrus Peugeot modeļus un divus Citroen modeļus. Pastāv iespēja, ka nākotnē rūpnīcas jaudas tiks palielinātas, radot potenciālu automašīnu eksportam uz citām Muitas savienības valstīm – Krieviju un Kazahstānu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Visvairāk krāpjas ar Volvo un Volkswagen automašīnu patieso nobraukumu

Zane Atlāce - Bistere, 18.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada deviņos mēnešos Latvijā no Skandināvijas valstīm ievestas 1000 lietotas automašīnas, kurām nodzēsti 78,3 miljoni nobrauktu kilometru, liecina portālu autoDNA.lv un AutoDetektīvs rīcībā esošā informācija.

Skandināvijas tirgus ir salīdzinoši neliels lietoto automašīnu importētājiem, taču ir bagāts ar ekstrēmiem piemēriem, kuri Latvijā nonāk ar klasisko nobraukumu zem 200 000 kilometru. autoDNA.lv pārstāvis Agris Dulevičs informē, ka Latvijas pircēji šajā periodā ir iegādājušies ievērojamu skaitu automašīnu, kurām oriģinālais nobraukums sniedzas krietni pāri 500 000 kilometru atzīmei.

Ja no Vācijas un tai blakus esošajām valstīm katru mēnesi Latvijā tiek ievesti vairāk nekā 4000 lietotu automašīnu, tad no Skandināvijas šis skaits ir būtiski mazāks - vidēji 111 automobiļi mēnesī.

Saskaņā ar portālu rīcībā esošo informāciju par ievestajiem automobiļiem no Skandināvijas, laika periodā no šā gada 1. janvāra līdz 30. septembrim, ir ievesti nedaudz vairāk par 1000 spēkratiem. Taču 64% ievesto automašīnu no odometriem ir pazuduši 78,3 miljoni kilometru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Tokijas izstādes vēriens liecina: Japānas autoindustrijas veselības stāvoklis kļūst arvien labāks

Aldis Zelmenis, speciāli DB no Tokijas, 25.11.2013

Leģendārā Honda superauto

NSX Tas pagājušā gadsimtā 80- tajos apbūra daudzus autoentuzistus pasaulē turpinājums ir pavisam tuvu startam. Kaut arī jaunākās paudzes superauto joprojām atrodas konceptauto statusā, ir pilnīgi skaidrs, ka paredzamā nākotnē tieši šāda izskata NSX ar V6 tiešās iesmidzināšanas benzīnmotoru kombinācijā ar diviem elektromotoriem abiem priekšējiem riteņiem un Honda izstrādāto Super Handling All Wheel Drive pilnpiedziņas sitēmu un citiem moderniem tehniskiem risinājumiem ir jau gatavs kārdināt daudzus īstenus sporta auto cienītājus.

Foto: Aldis Zelmenis, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā pastāstīja Tokijā sastaptie vietējie autoindustrijas eksperti, ne 2009., ne – vēl jo vairāk – 2011. gadu, kad Japānu piemeklēja postošākā zemestrīce, nevar salīdzināt ar šo gadu.

Atstājot aiz muguras dabas kataklizmas un ekonomikas recesijas radītās likstas, japāņu autozīmoli, iedvesmoti ar samazināto jēnas kursu, kaļ jaunus plānus, lai nosargātu sasniegto un iekarotu jaunas virsotnes. Piemēram, šā brīža pasaulē lielākais autozīmols Toyota noteikti negrasās atdot šo titulu General Motors (GM), Volkswagen vai Hyundai&KIA tandēmam. Savukārt allaž diskrētā un piesardzīgā Honda sasparojusies, ražošanas apjomus no 4 miljoniem 2013. gadā jau pēc trijiem gadiem, proti, 2016. gadā palielinot līdz 6 miljoniem(!) vienību. Šim nolūkam visā pasaulē tiek būvētas 9 jaunas un superefektīvas rūpnīcas, no kurām viena tikko atvērta Japānā. Tie ir jaunākās paaudzes motori un transmisijas, un pagaidām vēl noslēpumā tiek turēti plāni par jaunu modeļu ieviešanu, tostarp arī Eiropas modeļu klāstā. 2015. gadā varam gaidīt daudzus interesantus jaunumus, tostarp CR-V mazāko brāli. Tokijā demonstrētais Honda Vezel, kas decembrī nonāk tirdzniecībā vietējā tirgū, vizuāli un arī tehniski būs līdzīgs tam modelim, kas tiks tirgots Eiropā, vienīgi modeļa nosaukums Eiropā būs pilnīgi cits. Starp citu, atgādināsim, ka 2015. gada sezonā Honda atgriežas Formula 1 sacīkšu seriālā, tādējādi apstiprinot, ka sports ir viens no zīmola imidža stūrakmeņiem, bet inženieriem teicams testa poligons, lai autosportā pārbaudītās tehnoloģijas ar laiku ieviestu ikdienā izmantojamos automobiļos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Škoda Fabia Combi ir teicams kompromiss tiem, kas negrib šķiesties ar naudu, bet tik un tā meklē gādīgu un pietiekoši ērtu ģimenes auto

Kā zināms, termins «kompromiss» nozīmē atteikšanos no kaut kā tāda, pēc kā ir vēlēšanās, tam vai nu nepietiek naudas, vai arī ir apzināta vēlme ietaupīt. Mazās klases universāļi, starp kuriem kā viens no pēdējiem mohikāņiem ir palicis Škoda Fabia Combi, ir īsts zelts tiem, kas grib un prot skaitīt, un ne tikai naudu.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Sāksim ar to, ka mazās klases universāļu rindas ar katru dienu kļūst retākas. Nedz franču Peugeot, Citroen mazās klases modeļiem, nedz VW Polo vai Ford Fiesta modeļu aptverē nav ietilpīga universāļa. Līdz ar to trešās paaudzes Škoda Fabia Combi var uzskatīt par nopietnāko savas klases pārstāvi, kam Latvijā, ja neskaita Seat Ibiza ST vai Renault Clio Grandtour, citu konkurentu nav. Fabia Combi savus piekritējus iepriecinās ar glītāku izskatu, kas salīdzinājumā ar priekšgājēju ir kļuvis nobriedušāks un savā ziņā reprezentablāks. Turklāt salīdzinājumā ar Fabia piecdurvju hečbeku universāls ir izdevies iekārojamāks, jo Fabia Combi dizainiski un attiecīgi arī emocionāli vairs nav parasts nastu nesējs. Asākas un stingrākas virbūves līnijas piešķīrušas modelim vairāk elegances, kas mudina izvēlēties dzīvespriecīgākus un radošākus galamērķus. Kas attiecas uz Fabia Combi ietilpību, tad šajā spēles elementā čeham nav konkurentu. Ko tur slēpt, čehu modelis ar abām kājām nekaunīgi bradā pa svešiem dārziem. Piemēram, Fabia Combi astes gala ietilpība sasniegs 530, bet ar nolaistiem beņķiem – 1395 litrus. Salīdzinājumam var minēt, ka uzlabotā Ford Focus universāļa bagāžas ietilpība apstāsies jau pie 476 litriem. Taču viena lieta ir sausi skaitļi, bet cita – kā šie litri ir iekārtoti. Lai līdzpaņemtās somas un sīkumus kaut kādā veidā sastrukturizētu, Fabia Combi bagāžniekā atradīsim atsevišķu plauktu sistēmu, nolokāmos āķus, tīklus un elastīgus bagāžnieka stiprinājumus. Lietderīgi ir izmantota arī telpa virs riteņu arkām, kur abās pusēs iebūvētas kastītes lielāku un mazāku sīklietu novietošanai. Dažnedažādus slēpņus un kabatiņas atradīsiet arī salonā, tostarp arī kastītes zem priekšējiem sēdekļiem. Bez tā visa Škoda ir izdomājusi vadītāja priekšējās durvīs paredzēt speciālu vietu atstarojošās vestes novietošanai, tāpat kā uz priekšējā vējstikla integrēts speciāls stāvvietu kvīšu turētājs. Sīkumi, bet patīkami!

Komentāri

Pievienot komentāru