Foto

Credit Suisse apzaļumotais birojs lauž stereotipus par finanšu nozares kompānijām

Gunta Kursiša, 26.02.2013

Jaunākais izdevums

Kompānija Credit Suisse centusies lauzt stereotipu par finanšu kompānijām kā darbavietu «sausiņiem», kurai jābūt ieturētai pelēcīgos un neuzkrītošos toņos, un sava biroja izveidē piesaistījusi kompāniju, kas veidojusi tehnoloģiju smagsvara Google un patēriņa preču milža Unilever biroju interjeru.

Multifunkcionālā finanšu kompānija Credit Suisse, kas darbojas privāto finanšu un ieguldījumu pārvaldes jomā, kā arī investīciju banku nozarē, sava biroja Cīrihē iekārtošanā piesaistījusi uzņēmumu Camenzind Evolution. Tas Credit Suisse darbinieku ikdienu mēģinājis padarīt patīkamāku, iekārtojot «zaļo stūrīti» ar daudziem telpaugiem, izveidojot telpu, kurā var uzspēlēt biljardu, kā arī biroja dizainā ieviešot gana spilgtas krāsas.

Credit Suisse dibināta 1859. gadā, un pašlaik uzņēmumam ir 550 biroji 50 valstīs. Kopumā Credit Suisse nodarbina vairāk nekā 49 tūkstošus cilvēku, un lielākā daļa – 21,2 tūkst. strādā Šveicē. Reitingu aģentūra Moody's Credit Suisse ilgtermiņā novērtējusi ar A1 reitingu, Standrad & Poor's – A+, bet Fitch Ratings – A.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Pirms UBS īstenotas pārņemšanas no Credit Suisse izņemti 62,4 miljardi eiro

LETA--AFP, 24.04.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms Šveices bankas UBS īstenotas pārņemšanas no "Credit Suisse" pirmajā ceturksnī izņemti 61,2 miljardi franku (62,4 miljardi eiro), teikts pirmdien publiskotajā "Credit Suisse" paziņojumā.

"Credit Suisse" norāda, ka līdzekļu aizplūšana no bankas jo sevišķi izteikta bijusi marta otrajā pusē, ņemot vērā paniku pirms UBS realizētas bankas pārņemšanas.

Vienlaikus banka paziņoja, ka tā pirmajā ceturksnī strādājusi ar 12,4 miljardu franku peļņu, ņemot vērā parādsaistību norakstīšanu bankas pārņemšanas darījumā.

Šis tiek uzskatīts par pēdējo "Credit Suisse" publiskoto finanšu pārskatu tās 167 gadus ilgušajā vēsturē.

Jau vēstīts, ka marta vidū UBS piekrita pārņemt grūtībās nonākušo "Credit Suisse" par trim miljardiem franku.

Šveices Centrālā banka atbalsta pārņemšanas darījumu ar 100 miljardu franku ārkārtas likviditātes palīdzību abām bankām. Vienlaikus centrālā banka ir atzinusi, ka tādas megabankas izveidošanās varētu radīt problēmas Šveicei, jo valstī lielākā banka UBS pārņems otru lielāko banku "Credit Suisse".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices banka UBS plāno likvidēt 35 000 darbavietu jeb vairāk nekā pusi no konkurenta "Credit Suisse" kopējā darbavietu skaita, vēstī aģentūra "Bloomberg News".

"Credit Suisse" nodarbināja aptuveni 45 000 cilvēku pirms banka gandrīz piedzīvoja sabrukumu, radot nepieciešamību UBS īstenot vērienīgu tās glābšanu.

Analītiķi jau iepriekš norādīja, ka pēc šo banku apvienošanas varētu būt gaidāma vērienīga darbavietu likvidēšana, ņemot vērā darbības, kas abās finanšu institūcijas pārklājas.

Abas bankas kopā uz pērnā gada beigām nodarbināja aptuveni 120 000 cilvēku.

"Bloomberg News" ziņo, ka "Credit Suisse" darbinieki tikuši informēti par gaidāmo darbavietu likvidēšanu trīs posmos - pirmais paredzēts jūlija beigās, bet pārējie septembrī un oktobrī.

Kā ziņots, UBS jūnija vidū pabeidza "Credit Suisse" pārņemšanu, paverot ceļu vērienīgajam šo abu banku apvienošanās procesam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Apvienojoties Credit Suisse un UBS, varētu tikt likvidēti 36 000 darbavietu

LETA/AFP, 03.04.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apvienojoties Šveices bankām "Credit Suisse" un UBS, šo banku struktūrvienībās pasaulē varētu tikt likvidēti līdz 36 000 darbavietu, vēsta Šveices laikraksts "SonntagsZeitung".

Laikraksts, atsaucoties uz kādiem anonīmiem informācijas avotiem bankās, norāda, ka UBS vadība apsver iespēju likvidēt aptuveni 20%-30% darbavietu jeb 25 000-35 000 darbavietu.

Šveicē darbu varētu zaudēt līdz pat 11 000 strādājošo.

Pirms apvienošanās "Credit Suisse" un UBS nodarbināja attiecīgi aptuveni 50 000 un 72 000 cilvēku.

Jau vēstīts, ka marta vidū UBS piekrita pārņemt grūtībās nonākušo "Credit Suisse" par trim miljardiem franku (3,02 miljardi eiro).

Šveices Centrālā banka atbalsta pārņemšanas darījumu ar 100 miljardu franku (101,4 miljardu eiro) ārkārtas likviditātes palīdzību abām bankām. Vienlaikus centrālā banka ir atzinusi, ka tādas megabankas izveidošanās varētu radīt problēmas Šveicei, jo valstī lielākā banka UBS pārņems otru lielāko banku "Credit Suisse".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices banka UBS pirmdien paziņoja, ka pabeigusi konkurenta "Credit Suisse" pārņemšanu, paverot ceļu vērienīgajam šo abu banku apvienošanās procesam.

"Mēs juridiski esam pabeiguši "Credit Suisse" pārņemšanu," UBS pavēstīja atklātā vēstulē, kas publicēta laikrakstā NZZ.

Turpmākie mēneši, visticamāk, būs sarežģīti, piektdien brīdināja UBS vadītājs Serdžo Ermoti, norādot, ka apvienošanās procesa laikā noteikti būs jāpieņem neskaitāmi sarežģīti lēmumi, jo sevišķi attiecībā uz nodarbinātību.

Analītiķi gan norāda, ka UBS jau pirms šī pirmdien publiskotā paziņojuma bija sākusi gatavoties, lai integrētu "Credit Suisse" savā darbībā. Investīciju grupas "Vontobel" analītiķis Andreass Venditi teic, ka UBS jau kopš marta vidus ir gatavojusies, un tai jau ir nojausma, ko tā vēlas paturēt, slēgt vai pārdot.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

UBS ceturtajā ceturksnī strādājusi ar 260 miljonu eiro zaudējumiem

LETA--AFP, 06.02.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices banka UBS pērnā gada ceturtajā ceturksnī strādājusi ar 279 miljonu dolāru (260 miljoni eiro) zaudējumiem, kas radušies saistībā ar konkurenta "Credit Suisse" pārņemšanu, teikts otrdien publiskotajā bankas paziņojumā.

Taču šie zaudējumi bijuši mazāki par trešajā ceturksnī reģistrētajiem zaudējumiem 785 miljonu dolāru apmērā, kā arī par analītiķu prognozētajiem gandrīz 500 miljonu dolāru zaudējumiem.

Tikmēr pērn kopumā UBS strādājusi ar 29 miljardu dolāru tīro peļņu.

UBS norādīja, ka apvienošanās procesu ar "Credit Suisse" paredzēts pabeigt līdz šī gada otrā ceturkšņa beigām, bet abu banku Šveices struktūrvienību apvienošanu plānots noslēgt līdz trešā ceturkšņa beigām.

Kā ziņots, UBS pērn jūnija vidū pabeidza "Credit Suisse" pārņemšanu, paverot ceļu vērienīgajam šo abu banku apvienošanās procesam.

Marta vidū UBS piekrita pārņemt grūtībās nonākušo "Credit Suisse" par trim miljardiem franku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Credit Suisse no valsts centrālās bankas aizņemsies līdz 51,4 miljardiem eiro

LETA--AFP, 16.03.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices banka "Credit Suisse" ceturtdien paziņoja, ka no valsts centrālās bankas aizņemsies līdz pat 50 miljardiem franku (51,4 miljardi eiro), lai stiprinātu tās finansiālo stāvokli pēc akcijas cenas strauja krituma.

Šāds paziņojums izplatīts dažas stundas pēc tam, kad Šveices centrāla banka pavēstīja, ka "Credit Suisse" kapitāla un likviditātes līmenis kā sistēmiski svarīgai bankai ir atbilstošs, taču vienlaikus centrālā banka solīja nodrošināt likviditātes pieejamību, ja būs tāda nepieciešamība.

"Credit Suisse" norāda, ka centrālās bankas aizdevums atbalstīs tās pamata biznesu un klientus.

Bankas akcijas cena trešdien strauji samazinājās pēc tam, kad tās liels akcionārs - Saūda Arābijas komercbanka "Saudi National Bank" - atteicās bankā veikt papildu investīcijas.

"Credit Suisse" akcijas cena trešdien uz brīdi nokritās par vairāk nekā 30% līdz rekordzemam līmenim, taču tirdzniecības sesijas noslēgumā nedaudz atguvās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices banka UBS iegādāsies banku "Credit Suisse", svētdien paziņojis Šveices prezidents Alēns Bersē.

Bersē norādīja, ka vairs nav iespējams atjaunot uzticību "Credit Suisse", un "ātrs un stabilizējošs risinājums bija absolūti nepieciešams".

Šveices Centrālā banka atbalstīs pārņemšanas darījumu ar 100 miljardu franku (101,4 miljardu eiro) ārkārtas likviditātes palīdzību abiem aizdevējiem.

"Credit Suisse" ir starp 30 bankām pasaulē, kas uzskatāmas kā pārāk lielas, lai ļautu tām bankrotēt.

"Credit Suisse" akcijas cena trešdien nokritās līdz rekordzemam līmenim, ceturtdien atguvās, bet piektdien atkal nokritās.

"Credit Suisse" aizņēmās no valsts centrālās bankas 50 miljardus franku (51,4 miljardi eiro), bet tas nespēja atjaunot uzticību bankai.

Šveices otrās lielākās bankas "Credit Suisse" nonākšana valsts lielākā bankas īpašumā ir nozīmīgākā banku apvienošanās Eiropā kopš finanšu krīzes pirms 15 gadiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas finanšu sistēma ir noturīga un ar pietiekamu likviditāti, pirmdien paziņoja Eiropas Centrālā banka (ECB), reaģējot uz ziņām par banku akciju cenu kritumu pēc Šveices bankas "Credit Suisse" pārņemšanas.

"Eiropas banku sektors ir noturīgs, un tajā ir stabils kapitāla un likviditātes līmenis," teikts ECB paziņojumā, kas publiskots kopīgi ar Eiropas Banku iestādi (EBA) un Eiropas Savienības Vienotā noregulējuma valdi.

Visas šīs institūcijas atzinīgi novērtē Šveices varasiestāžu īstenotos pasākumus, lai nodrošinātu finanšu stabilitāti.

Šveice svētdien paziņoja, ka Šveices banka UBS iegādāsies "Credit Suisse", lai novērstu, ka bankas nedienas negatīvi ietekmē finanšu sistēmu valstī un ārpus tās.

Šveices otrās lielākās bankas "Credit Suisse" nonākšana valsts lielākā bankas īpašumā ir nozīmīgākā banku apvienošanās Eiropā kopš finanšu krīzes pirms 15 gadiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Credit Suisse iesaldējusi ar Krieviju saistītus aktīvus 5 miljardu dolāru apmērā

LETA, 23.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices banka «Credit Suisse», pamatojoties uz ASV izsludinātajām sankcijām, ir iesaldējusi ar Krieviju saistītos aktīvus piecu miljardu dolāru apmērā, ziņo aģentūra «Reuters».

«»Credit Suisse« visos jautājumos sadarbojas ar starptautiskajiem regulatoriem, lai nodrošinātu sankciju ievērošanu, tajā skaitā pret Krieviju,» norādījis bankas pārstāvis.

Aģentūra vēsta, ka minētie aktīvi iesaldēti šī gada otrajā ceturksnī.

Lai gan Šveice ir neitrāla valsts un pret Krieviju vērsto citu rietumvalstu sankciju ievērošana uz to automātiski neattiecas, šveiciešu bankas, kam ļoti svarīgas operācijas ar ASV dolāriem, rēķinās ar Vašingtonas politiku.

Jau jūnija sākumā kļuva zināms, ka «Credit Suisse» bloķējusi krievu oligarha Viktora Vekselberga kontos esošos līdzekļus, kas pārsniedz miljardu Šveices franku (877 miljonus eiro).

Savukārt maijā tika ziņots, ka krievu miljardierim Oļegam Deripaskam ASV sankciju dēļ nācies atteikties no reaktīvās lidmašīnas izmantošanas, jo tā bija paņemta līzingā no «Credit Suisse:.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par Google mārketingu mēs, digitālās mārketinga aģentūras MMN pārstāvji saucam Google Ads reklāmu platformas sniegtās iespējas un mājaslapas SEO optimizāciju uz Google dabiskiem meklēšanas rezultātiem. Abas šīs iespējas uzņēmējiem sniedz lielu potenciālu sasniegt to mērķauditoriju, kas jau ir ieinteresēta produktā vai pakalpojumā. Šodien apskatīsim šo mārketinga kanālu attīstības tendences, par ko vairāk diskutē speciālisti 2022.gadā.

Pirmās puses datu nozīme

No vairākiem aspektiem skatoties, pirmās puses datu, tas ir uzņēmuma/mājaslapas pašu datu nozīme pieaug arvien straujāk. Šobrīd ir privātuma laikmets, daudziem tas ir svarīgs aspekts - gan dažādas organizācijas, valstis, savienības, gan arī sabiedrība satraucas par to, kur nonāk interneta lietotāju dati un kā tie tiek izmantoti.

Trešās puses dati kļūst arvien nepieejamāki un lielās reklāmas platformas diezgan strauji pāriet uz tikai pirmās puses datu izmantošanu. Tas nozīmē, ka jaunam spēlētājam konkrētā digitālās reklāmas tirgū būs daudz grūtāk un dārgāk iekarot vēlamo auditoriju nekā uzņēmumam, kurš tajā jau kādu laiku apgrozās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Amber Beverage Group saņem 27 miljonu eiro aizdevumu globālai izaugsmei

Zane Atlāce - Bistere, 23.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices banka "Credit Suisse AG" piešķīrusi starptautiskajam alkoholisko dzērienu ražošanas un izplatīšanas koncernam "Amber Beverage Group" (ABG) aizdevumu 27 miljonu eiro apmērā.

Šis darījums sekmēs ABG efektivitāti un ir uzskatāms par nākamo ievērojamo soli grupas globālajā izaugsmē.

"Lai uzņēmuma darbība ritētu raiti un vienmērīgi, ir ļoti svarīgi nodrošināt atbilstošu finanšu kapitālu starptautiskās uzņēmējdarbības nodrošināšanai. "Credit Suisse" sniegtais atbalsts mums palīdzēs izveidot kopēju naudas plūsmu no Austrālijas, Lielbritānijas un Austrijas," skaidro "Amber Beverage Group" finanšu direktore Jekaterina Stuģe.

"No starptautiskās uzņēmējdarbības aspekta tas mums ļaus izmantot elastīgākas naudas plūsmas pārvaldības iespējas, jo visiem mūsu uzņēmumiem ir atšķirīgs apgrozāmā kapitāla cikls," norāda J. Stuģe.

No Baltijā bāzēta uzņēmuma ABG ir kļuvis par starptautisku uzņēmumu grupu ar pasaules līmeņa infrastruktūru. Izaugsme ietver ne tikai ABG līdzšinējo aktīvu palielināšanu un spēcināšanu, bet arī jaunu uzņēmumu, piemēram, Lielbritānijas dzērienu izplatītāja "Cellar Trends", Austrālijas izplatītāja "Think Spirits", kā arī Austrijas izplatītāja un vairumtirgotāja "Mountain Spirits" iegādi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Banku slepenībai sāk aptrūkt skābekļa

Didzis Meļķis, 04.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Globālā varas iestāžu kampaņa par tumšos seifos apslēptā atklāšanu sekmējas, tomēr ir arī varianti.

Likumsargu modrās acs pielaišana tradicionālajam finanšu sektora svētumam – kontu privātumam – ir pārciestās globālās finanšu krīzes sekas, valdībām cenšoties pievilkt finanšu iestāžu darbības skrūves. Arguments tam ir divpusējs. Morālā puse ir banku līdzvainība krīzes izraisīšanā, kuras iznākumā valstīm tās nācās glābt uz savu budžetu rēķina. Pragmatiskā puse ir līdz ar to visu patukšotās valstu kases un papildus ienākumu iespēja no efektīvāk iekasētiem nodokļiem un sodiem.

Šogad ir panākta vienošanās starp ES un Šveici par abpusēju pilsoņu datu pieejamību attiecīgajām varas iestādēm, kas medī nedeklarētos ienākumus. Paredzēts, ka līgums stāsies spēkā 2018. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Programmatūra

Notakey sāk pilotprojektu Šveicē

Anda Asere, 04.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Notakey Latvia sāk vienotu pilotprojektu ar UBS, Credit Suisse un Swisscom Šveicē

Projekts ietver elektroniskās identifikācijas izveidi, kas ļaus ērtā veidā cilvēkiem ielogoties trešo pušu pakalpojumu sniedzēju interneta vietnēs vai piereģistrēties, izmantojot identitāti no minētajiem partneriem. «Tas darbosies līdzīgi kā pieeja ar Facebook profila datiem, tikai informācija, ar ko varēs dalīties, būs pārbaudīta – informācija par personu un adrese, bankas konta informācija, interneta izmantošanas paradumi utt. Galvenais mērķis ir sagatavoties ES regulai par personas datu aizsardzību, kas stājas spēkā 2018. gadā un ir saistīta ar to, ka cilvēks var prasīt uzņēmumiem dalīties ar savu informāciju ar trešajām pusēm vai pavisam izdzēst. Par pamatu šim būs Notakey, kur lietotājs telefonā apstiprinās vai izdzēsīs informāciju par sevi. Ja uzņēmums mēneša laikā pēc regulas stāšanās spēkā nespēs izdarīt to, kas no viņa prasīts, tad to var iesūdzēt tiesā, pieprasot soda naudā līdz 4% no uzņēmuma pasaules ieņēmumiem un maksimālā summa ir 20 miljoni eiro,» stāsta Jānis Graubiņš, SIA Notakey Latvia līdzīpašnieks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Vācieši izrādās nabadzīgāki par itāļiem un frančiem

Gunta Kursiša, 10.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par spīti tam, ka Vācija ir Eiropas lielākā ekonomika un piešķir līdzekļus krīzē nonākušajām Dienvideiropas valstīm, Vācijas iedzīvotāji ir nabadzīgāki par itāļiem un frančiem, citējot Credit Suisse banku, vēsta The Local.

Vidēji Vācijas mājsaimniecība ir mazāk pārtikusi nekā vidējā Francijas vai Itālijas mājsaimniecība. Neņemot vērā krīzi, vidējā viena pieauguša itāļa pārticība laikā no 2012. gada vidus līdz 2013. gada vidum ir pieaugusi par 5,6%, un tagad sasniedz 178 tūkstošus eiro, liecina Global Wealth 2013. gada ziņojuma dati. Tikmēr vidēji eirozonā vienas personas bagātība 2013. gada vidū veidoja 154 tūkstošus eiro. Šveicē iedzīvotāji ir vispārtikušākie – vidēji vienas personas bagātība veido vairāk nekā 370 tūkst. eiro.

Mājsaimniecību pārticības līmenis Austrijā, Vācijā, Īrijā un Nīderlandē ir līdzīgs kopējam eirozonas līmenim, bet Itālijā un Beļģijā tas ir par 20% lielāks. Savukārt Francijā un Luksemburgā – par 50% lielāks, aplēsusi Credit Suisse.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gadījumā, ja turpināsies zemo likmju periods un pieaugs prasības banku sistēmas drošībai, tad klientiem nāksies maksāt par naudas glabāšanu drošās un prestižās bankās, uzskata ABLV grupas galvenais analītiķis Leonīds Aļšanskis.

Decembra sākumā Šveices banka Credit Suisse brīdināja savus klientus par to, ka, sākot ar 10. decembri, tā plāno ieviest pagaidu komisiju par līdzekļu glabāšanu kontos, ja šo līdzekļu apjoms pārsniegs noteiktu summu, kura tiks precizēta vēlāk. Pēc neoficiālām ziņām, maksa par kontu atlikumiem varētu būt 0,75% gadā, uzsver eksperts.

Pagaidām gan šie pasākumi tiks piemēroti tikai finanšu kompānijām un tas neattieksies uz privātpersonām.

Šis pasākums ataino kopējo situāciju, kurā šobrīd nonākušas amerikāņu un Eiropas bankas – zemas bāzes likmes (Šveicē tā praktiski ir līdzīga nullei) un kapitāla pietiekamības prasību pieaugums, norāda eksperts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Credit Suisse bijušais vadītājs pērn nopelnījis 10 miljonus eiro

LETA--AFP, 25.03.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bijušais Šveices bankas "Credit Suisse" vadītājs Tidžans Tiams pērn kopumā nopelnījis 10,7 miljonus franku (10,1 miljonu eiro), lai gan banka tika ierauta spiegošanas skandālā, teikts trešdien publiskotajā bankas paziņojumā.

Tiams no "Credit Suisse" vadītāja amata atkāpās pagājušajā mēnesī pēc tam, kad plašumā vērsās skandāls par bankas praksi izspiegot savus darbiniekus un citus.

Tiams pamata algā saņēma trīs miljonus franku, taču saņēma arī prēmijas un citas piemaksas, tādējādi kopumā nopelnot 10,7 miljonus franku.

Pērn septembrī atklātībā nāca informācija, ka bankas likusi izspiegot bijušo ieguldījumu pārvaldības direktoru Ikbalu Hanu pēc tam, kad viņš bija paziņojis, ka pāries darbā pie Šveices konkurenta UBS.

Savukārt decembrī iekšējā izmeklēšanā tika apstiprināts, ka "Credit Suisse" izspiegojusi vēl kādu augsta līmeņa vadītāju.

Taču Šveices otra lielākā banka vairākkārt uzsvērusi, ka par šiem abiem incidentiem pilnībā atbildīgs bijis tikai izpilddirektors Pjērs-Olivjē Buē, kurš oktobrī tika atlaists. Tikmēr pārējā bankas vadība, tostarp Tiams, par šīm aktivitātēm neesot bijusi informēta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Akciju cenas pieaug, neraugoties uz banku akciju cenu svārstībām

LETA--AFP, 21.03.2023

"Credit Suisse" ir starp 30 bankām pasaulē, kas uzskatāmas kā pārāk lielas, lai ļautu tām bankrotēt.

Foto: REUTERS/SCANPIX/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Akciju cenas ASV un Eiropas biržās pirmdien kritās, neraugoties uz banku akciju cenu svārstībām pēc tam, kad finanšu iestādes mēģināja mazināt bailes par krīzi banku sistēmā.

Šveices valdība svētdien paziņoja, ka banka UBS iegādāsies banku "Credit Suisse" un Šveices Centrālā banka atbalstīs pārņemšanas darījumu ar 100 miljardu franku (101,4 miljardu eiro) ārkārtas likviditātes palīdzību abiem aizdevējiem. "Credit Suisse" ir starp 30 bankām pasaulē, kas uzskatāmas kā pārāk lielas, lai ļautu tām bankrotēt.

Dažas stundas pēc tam ASV Federālā rezervju sistēma (FRS) un citas centrālās bankas paziņoja par saskaņotiem centieniem uzlabot banku pieeju likviditātei.

"Šī tagad ir otrā nedēļas nogale, kad centrālās bankas, valdības un regulatori ir tērējušies, dzēšot ugunsgrēkus," sacīja tirdzniecības platformas OANDA analītiķis Kreigs Erlams. "Lai gan tirgi šodien atkopjas, es neesmu drošs, ka kāds būtu pārliecināts par to, ka visas liesmas ir nodzēstas."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laikā, kad tradiconālā iepirkšanās ir ierobežota, bet uzplaukst e-komercija, daudzi uzdod jautājumu: “Kādas iespējas mums sarūpējis Google?“. Tas ir visai loģiski, jo par Google mārketinga iespējām ir dzirdējis ikviens mārketinga speciālists neatkarīgi no tā darbības virziena. Šajā rakstā aplūkosim to, ko tad mums piedāvā viens no virtuālās pasaules smagsvariem.

AdWords ir vēsture

Meklēšanas rezultātu pārskats liecina, ka joprojām tiek meklēti AdWords pakalpojumi. Nevar teikt, ka tas ir nepareizi, jo šāds pieprasījums meklētājā sniedz ļoti plašu atbilžu loku. Tomēr, kopš 2018. gada rudens tieši šada platforma vairs nepastāv. To ir aizvietojis cits Google produkts - Google Ads. Šis solis nebija nejaušs, bet no Google puses visai apzināts. Līdz ar to, ir vērts aplūkot, kādēļ uzņemums spēra šadu soli?

Kādi ir Google Ads pakalpojumi?

AdWords kā pakalpojums nav pazudis, bet iekļāvies jaunajā platformā. Google Ads saistās ne tikai ar darbības algoritmu atjauninājumu, bet arī ar Google centieniem apvienot visus reklāmas izvietošanas pakalpojumus vienuviet. Līdz ar to šobrīd, izmantojot vienu platformu, iespējams veidot un pārvaldīt trīs dažādus reklāmu veidus. Tie ir:

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Google savu aizsaulē aizgājušo darbinieku dzīvesbiedriem maksās pusi darbinieka algas

Gunta Kursiša, 28.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Google izpelnījusies slavu kā uzņēmums, kas gādā par savu darbinieku labklājību, piedāvājot dažādas «ekstras», piemēram, bezmaksas friziera pakalpojumus, uz vietas gatavotas pusdienas, ārsta pakalpojumus darba vietā, inovatīva dizaina biroju un atpūtas telpas u.c., taču pēdējā laika Google ievērojamākais jauninājums rūpēs par saviem darbiniekiem sniedzas aiz šīs dzīves robežām, vēsta forbes.com.

«Tas varētu izklausīties smieklīgi, taču mēs Google darbinieku priekšrocību sarakstā esam iekļāvuši arī «ekstras» pēc nāves,» stāsta cilvēkresursu vadītājs (Chief People Officer) Laszlo Boks (Laszlo Bock). Viņš skaidro, ka, mirstot Google darbiniekam, viņu pārdzīvojušais dzīvesbiedrs desmit gadu garumā ik gadu saņems 50% no bijušā Google darbinieka algas. Turklāt katrs Google darbinieka bērns līdz 19 gadu vecumam no kompānijas saņems maksājumu viena tūkstoša ASV dolāru apjomā, savukārt tie bijušo Google darbinieku bērni, kas būs pilna laika studenti, šo kompānijas atbalstu baudīs līdz 23 gadu vecumam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 26. līdz 27.jūnijam «Google» rīko vērienīgu pasākumu Jūrmalā - «Google CEE Day 2018», sapulcinot 450 dalībniekus no 180 aģentūrām no 17 Centrāleiropas un Austrumeiropas valstīm. Tas ir līdz šim vērienīgākais pasākums, kādu «Google» saviem partneriem rīkojis kādā no Baltijas valstīm. Jūrmalā «Google» arī publiski izziņoja, ka maina nosaukumu savai galvenai reklāmas platformai - «Google Adwords» turpmāk sauksies «Google Ads».

Par to globāli tiek izziņots 27.jūnijā, kad šim produktam aprit 18 gadi.

Šobrīd lielākā «Google» partneraģentūra Baltijā ir Latvijas aģentūra «Top Media», kuras sadarbības apjoms ar «Google» mērāms vairāk nekā miljons eiro mēnesī. «Google» partneraģentūru Baltijas TOP 5 ir arī Latvijas aģentūra «Inspired eCommerce». Latvijā kopumā ir ap 40 aģentūras, kuras darbojas kā «Google» partneri, bet Baltijā šādu aģentūru skaits ir ap 120. «Google» nesniedz tiešo atbalstu klientiem. Jautājumos par «Google» reklāmas iespējām klienti var atbalstu saņemt tikai caur «Google» partneraģentūrām.

«Top Media» valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Kažemaks Baltijas izvēli «Google» vērienīgajam pasākumam skaidro ar straujo izaugsmi, kas pēdējos gados notikusi tieši Baltijas reģionā. «Latvijā ir fintech kompānijas, Lietuvā crypto valūtas startapi, Igaunijā eresidency un milzīgs startapu skaits,» precizē M. Kažemaks, piebilstot, ka «tas ir noticis, pateicoties straujai izaugsmei digitālās reklāmas jomā, kur liela loma ir tieši «Google» reklāmas iespējām audzēt dažāda veida biznesus eksporta tirgos».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zināšanas digitālajā mārketingā uzņēmējam palīdz būtiski ietaupīt reklāmas budžetam paredzētos finanšu līdzekļu. Vienalga vai tas būtu viesu mājas vai matu lakas nosaukums, vai nepacietīgi meklēts autoserviss vai zooveikals – atbildi jau ierasti sniedz interneta meklētājs Google. Digitālā mārketinga aģentūras Infinitum 8 meistarklasē "Efektīva Digitālā mārketinga optimizācija" kā jauniem, tā arī pieredzējušiem uzņēmējiem piedāvā uzzināt visjaunāko un visefektīvāko informāciju Google AdWords un Google Analytics stratēģiju izveidē.

Uz meistarklasi "Efektīva Digitālā mārketinga optimizācija" ir aicināti uzņēmumu vadītāji, mārketinga un PR speciālisti ar minimālu pieredzi darbā ar Google AdWords un Google Analytics kontiem. Meistarklase būs sadalīta divos līmeņos.

"Biznesa uzlecošās superzvaigznes" tiek aicināti jaunie uzņēmēji, kuriem ir pamatzināšanas, bet viņi vēl meklē savu mārketinga stratēģiju darbā ar Google AdWords un Google Analytics. Meistarklasē jaunie uzņēmēji varēs iegūt nepieciešamās vadlīnijas, lai interneta plašumos atrastu un pārliecināt savu klientu. Meistarklasē tik skaidrota ārējās mājas lapas optimizācija. Uzmanība tiks pievērsta Google Analytics konta galveno uzmanības punktu novērtējumam un tipiskāko kļūdu apskatei. Speciālisti stāstīs par galvenajām kļūdām, kas atbaida klientus no uzņēmuma sociālo mediju konta un citām zināšanām. Šīs un vēl citas meistarklasē iegūtās zināšanas noderēs, lai uzņēmumā realizētā mārketinga stratēģija būtu vēl veiksmīgāka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvojoties gada izskaņai, parasti palielinās visdažādāko prognožu izteikšanas aktivitāte. To var attiecināt arī uz finanšu tirgiem, kur daudzi cenšas uzminēt, cik veiksmīgs vai tieši pretēji - neveiksmīgs - varētu būt nākamais gads.

Jāteic, ka šā gada akciju pieaugums ar uzviju pārspējis lielāko daļu no pirms tam izteiktajiem paredzējumiem - kopš gada sākuma ASV Standard & Poor's 500 indeksa vērtība ir palēkusies jau par ceturto daļu. Šādu izaugsmi balstījuši pieņēmumi par jaunu centrālo banku atbalsta pasākumu vilni ekonomikai, un šķietamais progress ASV-Ķīnas tirdzniecības kariņa frontē. Aptuveni pirms gada 14 lielo Volstrītas banku prognozētāju aplēses par S&P 500 šā gada potenciālo sniegumu liecināja, ka vidēji ASV akciju cena šogad pieaugs par 10%.

Peļņa nosmelta

Ja aplūko šā brīža prognozes, tad jāsecina - liela daļa finanšu tirgus eksperti pēc tik dāsniem šā gada guvumiem nākotni tikpat spožu prognozēt baidās. Pamatā, šķiet, tiek lēsts, ka tik spējš nesenais akciju cenu pieaugums nosmēlis lielu daļu no nākamā gada akciju peļņas. Daudzi gan šajā pašā laikā atturas paredzēt kādu noturīgu akciju cenu samazināšanos. No pasaules ietekmīgākajām ekonomikām joprojām tiek gaidīta izaugsme, ražošanas atveseļošanā un tas, ka spēcīgs patēriņš aizēnos lēnīgākas biznesa investīcijas.Lai nu kā - The Wall Street Journal apkopotās astoņu Volstrītas banku vidējās prognozes par nākamā gada beigām liecina, ka tad S&P 500 akciju indeksa vērtība atradīsies pie 3241 punktu atzīmes. Tas no šīs nedēļas pirmās puses būtu pieaugums vien par 4%. Iespējams, tas, ka daudzi šobrīd nav pārlieku optimistiski, ir pat laba zīme, jo liecina, ka tendences vēl nediktē kāda vispārēja sajūsma un neievainojamības sajūta, kas parasti raksturīga cenu augtākajiem punktiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai palielinātu uzņēmuma pozīcijas meklētājprogrammās (Google, Yandex u.c.) un piesaistītu lielāku apmeklētāju plūsmu, vitāli svarīga ir mājaslapas SEO optimizācija, kas ietver dažādas tehnikas. Tomēr tā nav iedomājama arī bez SEO rīku palīdzības. Lai gan vairums no šiem rīkiem izmaksā dārgi, internetā ir pieejami daudzi bezmaksas risinājumi un spraudņi, kas var būt noderīgi gan tiem, kas nesen uzsākuši interesēties par šo tēmu, gan arī tiem, kas ar SEO nodarbojas jau ilgāku laiku. Šajā rakstā mēs aplūkosim nelielu daļu no labākajiem bezmaksas SEO rīkiem, kas palīdzēs Tev sasniegt vēlamos SEO rezultātus.

Kas ir SEO optimizācija?

SEO optimizācija ir procesu kopums, kuru veic, lai uzlabotu mājaslapas pozīcijas meklētājprogrammu rezultātu lapās (SERP). Jo labāka ir vietnes redzamība meklēšanas rezultātos, jo augstāks apmeklējums un iespēja pārvērst potenciālos klientus par pircējiem. Šis process ietver dažādas darbības, piemēram, atslēgvārdu analīzi, satura izstrādi, vietnes tehnisko analīzi un ārējo satura optimizāciju. SEO optimizācijai ir nepieciešama pārdomāta stratēģija, ko noteikti vislabāk veiks pieredzējis SEO speciālists vai SEO aģentūra, tomēr tā kā SEO pakalpojumi ir dārgi, ikkatrs var izmēģināt internetā pieejamos bezmaksas rīkus, lai iegūtu vismaz virspusēju lapas novērtējumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Agrāk, lai uzņēmums veiksmīgi pārdotu savu preci, pietika ar labu kvalitāti, adekvātu cenu un lielisku apkalpošanu. Vēlāk, palielinoties konkurencei, šīm īpašībām bija jāpievieno reklāma drukātajos vai elektroniskajos medijos. Taču līdz ar tehnoloģiju ārkārtīgi straujo attīstību iepriekšminētajām īpašībām un aktivitātēm šodien veiksmīgs uzņēmums nav iedomājams bez savas vairāk vai mazāk aktīvas mājas lapas, uzsver kompānijas SIA S.P.Q.R. izpilddirektors un arī īpašnieks Zigmārs Ronis.

«Tomēr aizvien mainīgajā pasaulē vairs nepietiek arī ar labu un atraktīvu mājas lapu. Sevišķi, ja savu darbību plānojat izvērst ne tikai Latvijā, bet arī ārpus mūsu valsts robežām. Interneta iespējas, šķiet, šodien ir bezgalīgas. Tikpat bezgalīgas ir arī iespējas sastapt desmitiem, simtiem un pat tūkstošiem konkurentu virtuālajā pasaulē. Taču šeit cīņa par klientu vairs neaprobežojas tikai ar kvalitāti un cenu. Aizvien lielāku nozīmi šajā kaujas laukā aizņem cīņa par pirmajām vietām Google meklēšanas sistēmā,» norāda Z.Ronis.

Aizvien lielāks skaits cilvēku sev interesējošās preces vai pakalpojumu pārdevējus meklē dažādās interneta meklēšanas sistēmās. Latvijā un arī Eiropā populārākā ir Google, kurā ievadot atslēgas vārdus, cilvēks ļoti īsā laikā atrod daudz un dažādus pārdevējus. «Taču ir kāda nianse, kas šajā sistēmā būtiski maina pārdevēju pozīcijas – jūs personiski virtuālajā vidē nekādi nespējat ietekmēt pircēja izvēli par labu sev, ja neatrodaties vismaz pirmajā desmitniekā. Šodienas cilvēkam nav laika atvērt un izpētīt 20, 30 vai vairāk uzņēmumu mājas lapas. Pārsvarā šī izpēte caur Google beidzas pie pirmā divdesmitnieka. Ja neesat šajā skaitā, tad varat uzskatīt, ka priekš konkrētā klienta neeksistējat vispār,» pauž Z.Ronis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija (EK) par konkurences pārkāpumiem saistībā ar tiešsaistes iepirkšanās pakalpojumu noteikusi rekordlielu sodu - 2,42 miljardus eiro - ASV tehnoloģiju kompānijai Google.

Eiropas Savienības (ES) konkurences uzraugs otrdien paziņoja, ka Google «ir ļaunprātīgi izmantojusi savu dominējošo stāvokli tiešsaistes meklētāju tirgū, sniedzot nelikumīgas priekšrocības citam Google produktam - savam iepirkumu salīdzināšanas pakalpojumam».

EK noteica 90 dienas, kuru laikā Google var izbeigt konkurenci kropļojošo praksi, vai arī tai draud sods līdz 5% no māteskompānijas Alphabet vidējā globālā apgrozījuma.

ES konkurences komisāre Margrēte Vestagere norādīja, ka Google ir izstrādājusi daudz inovatīvu, noderīgu produktu un pakalpojumu, tomēr Google rīcība tiešsaistes iepirkšanās pakalpojumā pārkāpj ES konkurences likumus. «Tā liedz citām kompānijām iespēju godīgi konkurēt un ieviest inovācijas. Un vissvarīgākais, tā liedz patērētājiem Eiropā patiesu pakalpojumu izvēli un pilnīgu ieguvumu no inovācijām,» piebilda komisāre.

Komentāri

Pievienot komentāru