Jaunākais izdevums

Pēc 2008. gada Dakāras rallija atcelšanas radās jautājums, vai rallijs nākamgad būs? Atbilde ir nē. 2007. gada rallijs Lisabona-Dakāra bija pēdējais.

ASO (Amaury Sport Organisation), kas ir Dakāras rallija organizētājs, esot parakstījis vienošanos ar Argentīnas kompāniju, kura apņēmusies rīkot ralliju. Tādējādi ASO distancējas no teroristu draudiem, kuri bija viens no galvenajiem iemesliem, kādēļ tika atcelts 2008. gada Dakāras rallijs.

Tradicionālais rallija starts - 1. janvāris, šobrīd arī ir zem jautājuma zīmes, jo šajos datumos Argentīnā notiek pasaules kausa posms The Pampas Rally.

ASO izpētīja vairākas iespējamās vietas, kur varētu organizēt nākamā gada sacensības, piemēram, Dubaija, Parīze-Pekina, kā arī Austrālija. Autosport.com raksta, ka Dubaijas variants tika noraidīts, jo tad rallijs būtu par īsu, bet Mitsubishi komandas ieteiktais posms Parīze-Pekina tika noraidīts aukstuma, kāds varētu būt janvāra mēnesī, dēļ.

Esot apspriesta iespēja 2008. gada posmu sarīkot tikai Marokas teritorijā, kas ir droša valsts, taču arī te esot bijuši draudi no teroristiem, kas bāzējas kaut kur pie Mauritānijas robežas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Raidīs Dakāras ralliju

, 27.12.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 5. līdz 20.janvārim notiks 30. Dakāras rallijs – maratons. Katru dienu, plkst. 22.00, kanālā TV5 tiks pārraidītas sacensības ar katras dienas apskatu, liecina TV5 sniegtā informācija.

Pirmo reizi arī kanālā LNT, katru svētdienu, plkst. 15.15 tiks demonstrēts nedēļas raidījums par latviešu gaitām Dakārā ar speciālistu komentāriem un citiem papildinājumiem.

Rallijreids maršrutā Lisabona - Dakāra sāksies Portugāles galvaspilsētā un pēc trim nedēļām noslēgsies Senegālā.

Rallijreida kopējais garums 2008. gadā būs 9273 kilometri, no tiem 5736 jāveic ātrumposmos.

Pirmo reizi Dakāras vēsturē motocikli, vieglās un smagās automašīnas brauks katra pa savu trasi, lai izvairītos no savstarpējas traucēšanas un smagām avārijām kādu 2007. gada maratonā piedzīvoja Vladimira Čagina vadītais KAMAZ.

Rallijreidu komandai Rīga (RRT) un Vintera motokomandai Rīga šīs sacensības būs jubileja. Dzeltenie OSCAR un KTM motocikli jau piekto reizi vagos Āfrikas smiltājus. RRT pārstāvēs trīs ekipāžas, no kurām divas brauks ar jaunākās paaudzes OSCAR O3 sacīkšu automobiļiem. Sacīkšu mašīnas kabīnē atgriezies Māris Saukāns, kurš brauks kopā ar stūrmani Didzi Zariņu, otra ekipāža jau ir pazīstama - Jānis Āzis/Ainārs Princis. Viņi 2007. gadā izcīnīja 33. vietu. Turpretim trešajai RRT ekipāžai - Andrim Feldmanim un Kristam Feldmanim šī būs pirmā Dakāra. Tomēr rallijeidos viņi nebūt nav iesācēji, vairākus gadus startē Latvijas čempionātā un pabijuši Baja tipa 4x4 sacīkstēs ārzemēs. Lisabona - Dakāra 2008 klāt būs arī OSCAR izgudrotājs un idejas tēvs Andris Dambis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Jānis Jarāns un Jana Duļevska: Rīga-Dakāra

, 03.02.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

7. februārī Dailes teātra mazajā zālē notiks komēdijas Rīga – Dakāra pirmizrāde, kurā galvenos varoņus atveidos humoriste Jana Duļevska un aktieris Jānis Jarāns.

Uz pirmajām divām izrādēm, kas notiks 7. un 8. februārī, visas biļetes jau izpārdotas. Taču jau 13. februārī izrādi būs iespējams noskatīties Ogres koncertzālē Ogres Prestižs, bet 19. un 20. martā Rīga – Dakāra atgriezīsies Dailes teātrī. Tuvākajā laikā izrāde viesosies arī citās Latvijas pilsētās.

Rīga – Dakāra ir komēdija, kas niansēti atspoguļo skandalozas laulāto atklāsmes. Ikviens pāris izrādē atainotajās sievietes un vīrieša attiecībās saskatīs ko negaidīti tuvu un pazīstamu. Seksuālā dzīve, ikdienas paradumi, instinkti, pienākumu sadale – visas šīs tēmas apspēlētas asprātīgi un rotaļīgi, ar smalku humoru un veselīgas ironijas devu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijas sportistiem, kas plānoja braukt Dakārā, tagad galvassāpes

, 07.01.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sportistiem, kuri plānoja šogad piedalīties rallijreidā Dakāra patlaban sāpīgākais jautājums esot vienošanās izpilde ar sponsoriem. Nenotikušais rallijs būšot trieciens vēl ilgus gadus, jo kurš gribēs ieguldīt naudu neprognozējamā pasākumā.

Piektdien, 4.janvārī pasauli pārsteidza ziņa, ka drošības apsvērumu dēļ atcelts 2008. gada ralijjreids Dakāra. Starp 570 dalībniekiem, kuriem nākas mērot ceļu mājās, ir arī Latvijas sportisti.

Latvijas Motosporta Federācijas (LaMSF) enduro komisijas vadītājs Artūrs Robežnieks uzskata, ka sacensību atcelšana visvairāk ietekmēs tieši sportistu darbību, kuriem šobrīd sāpīgākais jautājums ir vienošanās izpilde ar sponsoriem. Lai arī šobrīd aktuāls ir jautājums par nākamā gada ralliju, ko organizatori sola rīkot, A. Robežnieks norāda, ka viens no lēmumiem, ko varētu nākotnē pieņemt – organizatoru maiņa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar 227 kilometrus garu ātrumposmu no Kordobas uz Buenasairosu Argentīnā noslēdzās 2009. gada Dakāras rallijreids.

Jāņa Āža un Aināra Prinča automobilis pēdējā ātrumposmā uzrādīja 14. labāko rezultātu, bet kopvērtējumā ierindojās 24. vietā. Savukārt Māris Saukāns un Didzis Zariņš pēdējā ātrumposmā ierindojās 49. vietā un kopvērtējumā, 90 ekipāžu konkurencē, ierindojās 83. vietā.

Jāatzīmē, ka Māra Saukāna un Didža Zariņa ekipāža rallijreidā saņēma sodu -208 stundas.

Vislābāk no latviešiem veicās Eināram Vinteram, kas pēdējā posmā finišēja 12. vietā, tādējādi kopvērtējumā ierindojās labāko piecpadsmitniekā. Einārs Vinters 2009. gada Dakāras rallijreidā izcīnīja 14. vietu.

Kopvērtējums

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

VW Amarok ugunskristības Dakārā 2010

, 16.11.2009

Četri rallijreidā Dakāra 2010 nodarbinātie Volkswagen Amarok būs aprīkoti ar īpašu off road bruņojumu. Tāpak kā pērn slavenais rallijreids arī šogad notiks Argentīnā un Čīlē. (Foto:VW)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācu autogiganta Volkswagen jaunais pick up modelis Amarok kļūs par slavenā rallijreida Dakāra 2010 organizatoru oficiālo auto. Jāatgādina, ka Amarok modeļa pasaules pirmizrāde paredzēta 15. decembrī.

Rallijreida Dakara 2010 organizatoru Amaury Sport Organization (ASO), rīcībā tikšot nodoti 20 jauno Amarok, no tiem četri auto būs aprīkoti ar īpašu off road bruņojumu.

Četri rallijreidā Dakāra 2010 nodarbinātie Volkswagen Amarok būs aprīkoti ar īpašu off road bruņojumu. Tāpak kā pērn slavenais rallijreids arī šogad notiks Argentīnā un Čīlē. (Foto:VW)

Savukārt 15 Amarok modeļi kalpos kā VW rūpnīcas pavadošie auto un preses vajadzībām. Sērijveida VW Amarok modelis visticamāk daudz neatšķirsies no pērn prezentētā VW Concept Pickup, kuru paredzēts ražot VW rūpnīcā Argentīnā. Pēc VW solītā, Amarok tirdzniecībā vispirms nonāks Dienvidamerikas tirgū, tādēļ jaunā modeļa debija Dakaras rallijreidā nav nejauša. Pēcāk Amarok paredzēts tirgot arī Eiropā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmuma ražošanas iekārtas patiešām tiek izvestas uz ārzemēm, tomēr ziņas par Komētas ražotnes pārcelšanu kaut kur uz Āfriku, īsti neatbilst īstenībai, uzsver sērkociņu un sērkociņu skaliņu ražotāja a/s Komēta valdes priekšsēdētājs Zigmunds Mežnieks.

Viņš bija pārsteigts par laikrakstā Biznes & Baltija publicēto ziņu par Komētas pārcelšanos uz Āfriku. «Ja Komēta kaut eksportē uz Āfriku, tas nenozīmē ražotnes pārcelšanu uz šo kontinentu, bet gan to mums ir ne tikai ko pārdot, bet arī to, ka varam tur pārdot,» tā neielaižoties sīkākos paskaidrojumos, sarunā ar Db atzina Z. Mežinieks.

Viņš gan norādīja, ka, kopš pērnā gada sākuma ražošana Latvijā straujā ražošanas izmaksu pieaugumā dēļ tika pārtraukta un tiek īstenots projekts par ražošanas pārcelšanu tur, kur tas ir ekonomiski izdevīgāk, par ko Db jau rakstīja pērnā gada 6. februārī. Tiesa, runa gan neesot par Āfriku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tā secinājuši amerikāņi, kas līdz šim Melnajā kontinentā pārsvarā nodarbojušies ar humanitāro palīdzību

Pragmatiskā Ķīna ir krietni priekšā ASV komerciālas jēgas gūšanā no darbības Āfrikā. Pērn Ķīnas un Āfrikas savstarpējie tirdzniecības sakari pārsniedza 200 miljardus ASV dolāru, raksta Bloomberg. Tas ir uz pusi vairāk, nekā Āfrikas tirdzniecībā ar Ameriku.

Miljardi piedzīšanai

Ķīnas konkurentu piedzīšanai ASV kompānijas gatavojas Āfrikā investēt 14 miljardus dolāru, ASV un Āfrikas vadītāju samitā paziņojis prezidents Baraks Obama. Samits domāts jaunu un krietni vairāk uz komerciāliem pamatiem dibinātu ASV un Āfrikas valstu attiecību sākšanai. Papildus privātajam sektoram arī oficiālā Vašingtona piešķirs vēl 17 miljardus dolāru valsts un kontinenta multilaterālajiem fondiem Āfrikas ekonomikas un divpusējo lietišķo sakaru veicināšanai, raksta Financial Times.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Latvijā ražotie skreiperi apstrādā zemi Amerikā un Āfrikā

Elīna Pankovska, 15.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Amerikas specializētās tehnikas ražotāja IMC Scrapers pārstāvniecība Latvijā SIA Baltic Manufacturing Group 2013. gada sākumā sadarbībā ar mašīnbūves uzņēmumu SIA Tehnika Auce sākusi Latvijā ražot IMC Scrapers tehniku pasaules tirgum.

Skreiperi ir paredzēti reljefa veidošanai; pielietojums šai tehnikai ir gan ceļu būvē, gan kalnrūpniecībā, gan lauksaimniecībā. «Esam apkalpojuši visas minētās sfēras, bet uzmanību pievēršam lauksaimniecībai, jo šī nozare ir stabili augoša, kas saskan ar mūsu tirgus attīstības vīziju,» norāda SIA Baltic Manufacturing Group līdzīpašnieks Viktors Melbārdis, kurš pats ir dzimis Amerikā, bet kopš 1995. gada dzīvo Latvijā. Uzņēmējs uzsver, ka viņa mērķis ir kliedēt mītu, ka Latvijā nekas netiek ražots.

Uz Ameriku

«Pāris mūsu agregāti ir pārdoti vietējā tirgū zemnieku saimniecībām, bet galvenais uzsvars ir tehnikas ražošana ar augstu pievienotu vērtību un tās eksportēšana. Galvenais eksporta tirgus ir Amerika, bet šonedēļ tiks sūtīti pirmie skreiperi uz Austrumāfriku,» stāsta V. Melbārdis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Vēl nezin, vai prasīs atdot līdzekļus, kas piešķirti Dakāras rallijreida komandām

, 11.01.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākamnedēļ Rīgas domes amatpersonas plāno tiksies ar rallijreida Lisabona – Dakāra auto un moto komandu pārstāvjiem, lai veiktu aprēķinus par rallijreida sportistiem piešķirtā finansējuma izlietojumu un iespējamiem tālākiem risinājumiem, liecina domes sniegtā informācija medijiem.

Db.lv jau vēstīja, ka sacensību rīkotāji drošības apsvērumu dēļ rallijreidu Lisabona- Dakāra šogad atcēla.

Rīgas dome autosportistu komandai bija piešķīrusi 150 000 latu, bet motosportistiem Ls 50 000, lai komandas varētu sagatavoties startam, segtu dalības maksu un degvielas izdevumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Degsme, ticība un pārliecība, ka cītīgs darbs nes augļus, ir Latvijas sieviešu volejbola izlases galvenās treneres Ingunas Minusas sabiedrotie

Inguna pati izprot «drēbi» un ir piedzīvojusi gan spožu uzvaru pludmales volejbola disciplīnā Eiropas līmenī, gan, protams, izjutusi zaudējuma smeldzi, bet tā rūdās tērauds. Fakts, ka pats savulaik esi bijis profesionāls sportists, nepadara par lielisku treneri, viņasprāt, tam ir jābūt dabas dotam talantam. Ir jābūt vēlmei sevi pilnveidot un jāspēj motivēt komanda neatlaidīgam, ilgstošam darbam, tikai tad var plūkt augļus – uzvaras.

Fragments no intervijas, kas publicēta 26. oktobra laikrakstā Dienas Bizness:

Patlaban Latvijā par sporta karaļa titulu cīnās te hokejs, te futbols, te basketbols. Volejbols cīņā par troni vismaz pagaidām aktīvi nepiedalās. Kādēļ, tavuprāt, volejbols nespēj popularitātes ziņā apsteigt citus sporta veidus un atrodas tādā kā pabērna lomā?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autosportists, inženieris un uzņēmējs Andris Dambis Ogrē būvē pasaules klases sporta auto un ir iegādājies Mitsubishi rūpnīcu Lielbritānijā.

Ar automašīnām Andris Dambis ir cieši saistīts jau no agras bērnības, kad tētis, šoferis būdams, ņēmis mazo līdzi uz garāžu. Tehnika ieinteresējusi tik ļoti, ka ar apskatīšanu un pabraukāšanos nepietika. Neviena nemudināts, puika pats ķēries pie dažādu aparātu konstruēšanas. Aizraušanās mūža garumā sākusies ar mopēdu un automodelīšu būvēšanu.

«Man bija skaidrs, ka gribu darboties ar mašīnām. Sagadīšanās pēc togad, kad man bija jāstājas augstskolā, pirmo gadu Rīgas Tehniskajā universitātē uzņēma autotransporta specialitātē. Uz to bija liels konkurss, bet tiku iekšā.»

Otru dzīves daļu kopš padsmitnieka vecuma paņēmis autosports. «Piedalījos visās sacensībās pēc kārtas ar kādām mašīnām vien varēju. Tepat Ogrē pats sāku būvēt autokrosa mašīnu. Kolhozs piešķīra vienu norakstītu žigulīti, es to sametināju, un tā sākās manas autokrosa gaitas.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskajā lidostā "Rīga" šogad varētu saņemt aptuveni 20 000 tonnu kravu un visi mēģinājumi pēc kara sākuma Ukrainā atjaunot aviokravu plūsmu kādreizējos apmērs nav bijuši sekmīgi, intervijā aģentūrai LETA atzina lidostas valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa.

"Krievijas gaisa telpa joprojām ir slēgta un pārvadātāji nevar šurp atlidot pa taisno no Ķīnas. Turklāt, visdrīzāk, tas nemainīsies arī tuvākajos gados, un ir jādomā alternatīvi varianti. Diemžēl tie top lēni, jo bieži vien apkārtceļi gluži vienkārši nav izdevīgi," stāstīja lidostas vadītāja.

Arī nesen bijuši testa lidojumi, bet secinājums bija, ka tas tomēr ir neizdevīgi, salīdzinot ar alternatīvajiem piegādes veidiem. Tādēļ pašlaik lielākā daļa aviokravu, kas nonāk Eiropā, tiek vestas uz citām lidostām un Latvijā nonāk pa zemes ceļiem.

Odiņa uzsvēra, ka tādēļ, paturot prātā arī Ķīnu, tomēr ir jādomā par citiem virzieniem, ar kuriem strādāt.

"Mēs turpinām strādāt pie dažādiem variantiem un ceram, ka kaut ko dos arī ASV Federālās aviācijas administrācijas (FAA) auditā Latvijai piešķirtā pirmā kategorija, jo tas paver iespēju Latvijas pārvadātājiem veikt tiešos lidojumus uz Ameriku, kā arī ASV puse ir vairāk ieinteresēta veikt lidojumus uz Rīgu. Šādi pārvadājumi vienmēr ir stāsts par sadarbību, jo mūsu pārvadātājiem noteikti ir jāatrod partneri otrā pusē, lai šīs lielās starpkontinentālās lidmašīnas varētu piepildīt. Kravu pārvadātāji ir ieinteresēti, un, visdrīzāk, viņi arī būs pirmie, kuri sāks lidojumus uz ASV," sacīja lidostas vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Papildināta - Intervija ar Draugiem.lv izveidotājiem: No draudzēšanās portāla līdz vairākiem saistītiem uzņēmumiem

Anda Asere, 25.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākotnēji draugiem.lv bija vien draudzēšanās portāls, desmit gadu laikā radušies dažādi saistīti projekti, kas pamazām attīstījušies par atsevišķiem uzņēmumiem. Intervijā DB draugiem.lv izveidotāji Lauris Liberts un Agris Tamanis stāsta par desmit gados piedzīvoto, Amerikas pieredzi, neveiksmēm biznesā, kas piederas pie lietas, un atklāj, ka no nulles sākt biznesu ir grūtāk, bet tad, kad ir citi projekti, katra nākamā sākums ir vieglāks.

Desmit gadi – tas ir daudz vai maz?

L.L. Interneta pasaulē tā ir mūžība. Šie desmit gadi bijuši ļoti piesātināti. Pašiem liekas, ka daudz esam iemācījušies un sapratuši. Atskatoties pagātnē, uzsākot to visu, izpratne bija ļoti niecīga. Droši vien, ka tiktāl esam nokļuvuši, jo apkārt ir gudri cilvēki un mums paveicās ar atsevišķiem pakalpojumiem.

Kurā brīdī jūs sākāt darīt kaut ko papildu?

L.L. Jau pēc pāris mēnešiem, kad mēs palaidām draugiem.lv, bija ambīcijas, ka vajag kaut ko piedāvāt ārzemēs saistībā ar portālu. Mēģinājām jau pēc kāda pusotra gada un tad tā pamatīgi apsvilinājāmies.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nupat noslēgusies latviešu ģimenes uzņēmuma LINEN (SIA L.J. LINEN) slēgtā obligāciju emisija, kas dos papildu iespējas agroproduktu tirdzniecības namam Āzijā.

Par uzņēmuma pirmsākumiem, ambīcijām, ceļu pretī izaugsmei un realizācijas instrumentiem Dienas Bizness izjautāja uzņēmuma īpašniekus un vadītājus Jāni un Zani Kuļikovskus.

Kas ir uzņēmums LINEN, kā tas radies? Nosaukumā - lini...

J.K.: Izņemot nosaukumu, ar liniem nav nekāda sakara. Mēs esam agroproduktu tirgotāji. Proti, Eiropā, Āzijā, Āfrikā un citviet LINEN nodrošina individuāli pielāgotus piegādes ķēžu risinājumus lopbarības, mājdzīvnieku barības, biodegvielas u.c. ražotājiem. Darbojamies vairāk nekā 46 valstīs un esam starp top pieciem šīs industrijas uzņēmumiem Eiropā.

Tad nosaukums kā radās?

J.K.: Uzņēmums tiešām tika dibināts ar mērķi tirgot lina audumu no Baltijas uz Āfriku, tomēr tas neizdevās. Savukārt izdevās citas lietas. Mēs nemainījām nosaukumu, vienkārši turpinājām darboties.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Roga uzņēmis filmu par latvieti dimantu racēju Āfrikā

Monta Glumane, 12.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Grupas Prāta Vētra bundzinieks, mūziķis Kaspars Roga šā gada maija sākumā skatītājiem piedāvās savu pirmo dokumentālo filmu Meklējot Mr.Kauliņu. Filma būs par viņa draugu latvieti Guntaru Kļaviņu, kurš Āfrikā darbojas dimantu biznesā un ar kuru finansiāli savulaik bijusi saistīta arī Prāta Vētra.

Mr. Kauliņš ir finansists un šarmants dzīves baudītājs. Pēc sava biznesa kraha viņš pazūd bez vēsts, radiniekus un draugus atstājot par sevi pilnīgā neziņā. Starp viņiem ir arī labākais draugs Kaspars Roga, kurš apņemas noskaidrot, kas noticis ar Mr. Kauliņu. Pēc vairākiem gadiem K. Roga viņu atrod Āfrikā, Sjerraleonē, kur Mr. Kauliņš ir sācis kārtējo bīstamo avantūru - dimantu meklēšanu.

K.Roga biznesa portālam db.lv stāsta, ka galvenais «vaininieks» filmas tapšanā ir tās producents Sandijs Semjonovs, kurš par latvieti G. Kļaviņu uzzināja no kāda cita latvieša - Harija Švarcbaha, kurš arī šobrīd dzīvo un strādā Āfrikā. S.Semjonovs kā producents līdzdarbojies arī grupas Prāta Vētra filmas tapšanā un tādējādi atklājies, ka K.Roga ar G. Kļaviņu ir labi draugi. Tā radusies doma par filmas uzņemšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu policija apturējusi kārtējā noziedzīgā naudas atmazgāšanas grupējuma darbību, neļaujot tā dalībniekiem īstenot plānu doties uz Āfriku. Viens no grupējuma dalībniekiem centās iznīcināt dokumentus, tos apēdot.

Grupējums kopumā legalizēja noziedzīgi iegūtus līdzekļu gandrīz divu miljonu latu apmērā.

Lai gan tiesībsargājošās iestādes darbiniekiem izdevās atrast dažādus būtiskus pierādījumus un arī izņemt skaidru naudu – 1900 Ls, tomēr Finanšu policijas darbinieki saskārās arī ar savādiem starpgadījumiem, piemēram, viens no grupējuma dalībniekiem centās iznīcināt dokumentus, tos apēdot, bet cits aizdomās turamais ar ģimenes locekļu palīdzību centās paslēpt pierādījumus daudzstāvu mājas bēniņos. VID pārstāvji uzskata, ka shēmas organizatori bija plānojuši bija plānojuši doties uz Āfriku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Piecas globālas tendences un to nozīme Latvijas kontekstā

Latvijas Bankas ekonomists Andris Strazds, 11.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija saskaras ar būtisku globālās ārējās vides nenoteiktību. Ir daudz dažādu faktoru, kas to veicina: plaisas pasaules kārtībā, kāda tā bija izveidojusies pēc aukstā kara, straujas klimata un tehnoloģiju pārmaiņas, pastāvīga urbanizācija un ekonomiskās aktivitātes ģeogrāfiskā koncentrācija, demogrāfiskās pārmaiņas un populisms.

Tie ir tikai daži no galvenajiem faktoriem, tāpēc grūti noformulēt nākotnē gaidāmo pārmaiņu bāzes scenāriju. Tomēr ārējo vidi veido un arī turpmāk veidos vairākas ilgāka termiņa tendences, kas politikas veidotājiem ļauj izdarīt svarīgus secinājumus. Šī raksta mērķis ir aplūkot atsevišķas globālās tendences, kuras varētu ietekmēt Latviju, un piedāvāt atbilstošus politikas pasākumus, ko nenāksies nožēlot.

Attīstīto valstu vidusslāņa negatīvais viedoklis par globalizāciju

Pēdējā Eiropas un ASV vēlēšanu ciklā kandidāti ar nacionālistisku noskaņojumu un negatīvu viedokli par globalizāciju guva nozīmīgu sabiedrības atbalstu vai pat tika ievēlēti amatā. Visspilgtākais piemērs ir Donalda Dž. Trampa (Donald J. Trump) ievēlēšana ASV prezidenta amatā, sabiedrībai atbalstot viņa aicinājumu īstenot nacionālistiskāku ekonomisko politiku un solījumu pārskatīt svarīgāko ASV parakstīto tirdzniecības līgumu nosacījumus. Trampa administrācija jau izstājusies no Klusā okeāna reģiona partnerības (TPP), apturējusi sarunas par Transatlantisko tirdzniecības un investīciju partnerību (TTIP) ar Eiropas Savienību (ES), kā arī pārskata Ziemeļamerikas brīvās tirdzniecības nolīguma (NAFTA) noteikumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas izaugsmes bremzēšanās apdraud arī «melnā kontinenta» nākotni, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Līdz ar Ķīnas visai spēju uznācienu uz pasaules ekonomikas skatuves, šī valsts aktīvi lūkojusies, kā pasaulē audzēt gan savu politisko, gan ekonomisko ietekmi. Interesanti, ka Ķīna lielas summas investējusi Āfrikā, kur nauda plūdusi galvenokārt uz izejvielu ieguves nozarēm. Šāds naudas virziens saskan ar Ķīnas stratēģiskajām interesēm, kas, vienkāršoti sakot, ir vērstas uz to, lai iegūtu pieeju dabas resursiem.

Tiesa gan, nu, Ķīnas ekonomikas izaugsmei bremzējoties, šādi naudas plūdi uz Āfriku var apstāties.

Jāpiebilst, ka izejvielu cenu kritums (zināmā mērā tā paša Ķīnas faktora ietekmē) jau tā attīstības un mazattīstības valstu kopumam ir smags cirtiens pa to ieņēmumiem. Izejvielu eksports lielākajai daļai šo valstu veido pārliecinoši lielāko ieņēmumu daļu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība «airBaltic» un Portugāles nacionālā aviokompānija «TAP Air Portugal» noslēgušas vienošanos par sadarbības lidojumiem. Šī sadarbība nodrošinās «airBaltic» pasažieriem iespēju ceļot «TAP Air Portugal» maršrutu tīklā, tostarp uz Brazīliju, Portugāli un Āfriku. Savukārt «TAP Air Portugal» pasažieriem šis līgums nodrošinās savienojamību ar Baltijas valstīm, Skandināviju un Austrumeiropu.

«Mūsu jaunākā sadarbība ar «airBaltic» nodrošinās «TAP Air Portugal» klientiem tādas priekšrocības kā jaunus tiešos lidojumus uz Latviju un savienojošos pakalpojumus ar Baltijas valstīm, tādējādi sniedzot ceļošanas iespējas uz Ziemeļeiropu,» skaidro Antonoaldo Nevess (Antonoaldo Neves), «TAP Air Portugal» izpilddirektors..

«TAP Air Portugal» izmantos savu lidojuma kodu «TAP» tiešajos lidojumos starp Rīgu un Lisabonu, ko veiks «airBaltic», kā arī, izmantojot kopīgus savienojumus starp «TAP Air Portugal» tīklu un Rīgu. «TAP Air Portugal» nodrošina lidojumus uz 83 galamērķiem 35 pasaules valstīs. «TAP» galvenā bāze Lisabonā ir Eiropas tranzītmezgls uz Āfriku un Dienvidameriku, kur «TAP» ir starptautiski vadoša lidsabiedrība lidojumiem uz Brazīliju, kā arī Ziemeļameriku un Centrālameriku. Savukārt «airBaltic» nodrošina lidojumus uz vairāk nekā 70 galamērķiem no Rīgas, Tallinas un Viļņas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas eksportētāji, meklējot jaunas valstis, kurās realizēt savas preces, raugās uz strauji augošo Āfrikas valstu ekonomiku. Šajās valstīs pieprasījums pēc Latvijā ražotajām precēm ir liels, un, tā kā tirgus ir tikai attīstības sākuma stadijā, uzņēmēji cenšas iekarot savu vietu tajā.

Uzņēmēji norāda, ka tirgū ieiet nav viegli un nepieciešami labi sadarbības partneri, tomēr ieguldītās pūles nākotnē atmaksājas.

Kā stāsta a/s Latvijas balzams zīmolu direktors Valters Kaže, vairums ražotāju cer uz ātru atdevi, metoties iekšā tādos lielos tirgos kā Ķīna, bet pirmais, ko viņi tur ierauga; ir daudzi simti līdzīgi domājošu konkurentu no visām pasaules malām, kā arī augstas ieejas barjeras un iespēja atpelnīt ieguldījumus labākajā gadījumā pēc daudziem gadiem.

«Alternatīva pieeja ir meklēt tirgus, kas nav tik lieli, taču ir augoši un ik gadu sola apjomu palielinājumu. Daudzi ekonomiski attīstītāko Āfrikas valstu tirgi ir tieši šādi – pateicoties šo valstu vēsturei, Eiropas produkcija un tās kvalitāte tiek vērtēta augstu, un Latvija tiek uztverta kā Eiropas valsts, kas ir produkta izcelsmes kvalitātes apliecinājums šajā pasaules reģionā,» stāsta V. Kaže. A/s Latvijas balzams eksportē alkoholiskos dzērienus uz vairākām Āfrikas valstīm, piemēram, uz Namībiju un Maroku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvija Indijas un Āzijas biznesam ir labs tramplīns uz plašāku Eiropu

Didzis Meļķis, 17.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Indijas uzņēmēju grupa ar abu valdību atbalstu iniciē tirdzniecības kameras izveidi; pirmais birojs atvērts Rīgā

Latvija Indijas un Āzijas biznesam ir labs tramplīns uz plašāku Eiropu, uzskata nesen dibinātās Latvijas-Āzijas tirdzniecības kameras priekšsēdētājs Dīpaks Vohra.

Vai Āzija nav pārāk plašs uzstādījums jaunajai jūsu vadītajai tirdzniecības kamerai?

Nē, tas nav pārāk plašs, jo izriet no konkrēta pieprasījuma un iespējām. Bet sākotnējais mūsu tirdzniecības kameras uzsvars un iniciatīva ir Indija. Latvijas un Indijas attiecības ir senas, un ir pētnieki, kas pieļauj saiknes pat vēl no pirmskristietības laika. Krietni jaunākos laikos labs izejas punkts ir tas, ka mums par jebkādiem jautājumiem pašlaik praktiski nav nekādu divpusējo nesaskaņu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Biežāk uzdotie jautājumi

Latvijas Banka / eiro.lv, 03.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kad Latvijā ieviesīs eiro?

Oficiālais eiro ieviešanas mērķa datums ir 2014. gada 1. janvāris. Šobrīd Latvijas valsts iestādes veic visus sagatavošanās darbus, kas nepieciešami eiro ieviešanas nodrošināšanai, un tā ieteicams rīkoties arī uzņēmējiem.

Kā naudas maiņu padarīt sev vieglāku un ērtāku?

Visērtākais veids - bezskaidras naudas maiņa. Tādēļ vēl pirms eiro ieviešanas ieteicams latu skaidrās naudas uzkrājumus pārskaitīt bankas kontā. Visa latu kontos noguldītā vai uzkrātā nauda eiro ieviešanas dienā automātiski un bez maksas tiks konvertēta eiro.

Vai saistībā ar latu nomaiņu pret eiro ir sagaidāma cenu celšanās?

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Mana pieredze: Celt pašapziņu ar apakšveļu

Monta Glumane, 12.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apakšveļas zīmols Flash You and me piecos gados kļuvis par stabili augošu biznesu, iekarojis Parīzi un plāno apakšveļā ietērpt arī sievietes Ņujorkā.

«Šajā nozarē ir viegli sākt individuālā dizaina veļas biznesu, bet noturēt uzmanību ir diezgan grūti. Tie uzņēmēji, kuri bija mani elki, kad sāku biznesu, šobrīd jau ir beiguši savu darbību. Pašmācības ceļā nodibinājām uzņēmumu, attīstījām šūšanu, pārdošanu. Pirmie trīs gadi bija maldīšanās un bakstīšanās, un tikai pēdējos divus gadus var teikt, ka šis ir bizness,» stāsta zīmola Flash You and me dizainere Līva Šteina.

Viņa pauž, ka Latvijā nevienam nav pieredzes veļas dizaina izstrādē, arvien viss tiek balstīts uz padomju laika zināšanām. Dizainerei aizvien ir nesaprotami, kā te var būt tik daudz veļas ražotāju, bet nav nevienas izglītības iestādes, kurā iegūt specializēto izglītību. Viņa pati ir beigusi Latvijas Mākslas akadēmiju. «Pirku biksītes un ārdīju ārā. Lai arī viss ir nācis pašmācības ceļā, tāpat konstruēšanas un šūšanas pamatus, proporciju ievērošanu un sajušanu iedeva akadēmijas izglītība. 4. kursā manu vīru notrieca mašīna, viņš bija komā, un es taisīju kolekciju par to, kā atspoguļojas iekšējās rētas, kā cilvēks, kurš ir iekšēji cietis, izskatās ārēji. Kolekcija bija ar saitēm, lentēm. Tā doma bija, ka tu sasien sevi ar apģērbu, lai neredz to, kas notiek iekšā, un tā arī aizsākās apakšveļas radīšana ar lentēm,» atceras L. Šteina.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsu valsts premjeram Krišjānim Kariņam nekādā gadījumā nevajadzētu atsacīties no ASV pilsonības. Latvija ir vienīgā valsts Eiropā, kuras premjers ir ASV pilsonis. Tāpēc izmantosim to, ka mūsu premjeram ir Amerikas pase, lai nostiprinātu attiecības ar ASV!

Kariņa pase var būt Latvijas iespēja. Turklāt ne tikai, lai jaunā līmenī paceltu attiecības ar ASV. Latvijas premjers Kariņš var izveidot tiešas attiecības ne tikai ar ASV valdības pārstāvjiem, bet arī pašu ASV prezidentu Donaldu Trampu. Īpaši ņemot vērā to, ka arī kā Eiropas Parlamenta deputāts Kariņš vienmēr ir aktīvi stāvējis ASV interešu sardzē. Nevajag kautrēties no acīmredzamā fakta, ka, vienlaikus būdams Latvijas un ASV pilsonis, Kariņš darbosies gan Latvijas, gan ASV interesēs.

Kariņa ASV pilsonība ļauj veidot citādākas un Latvijai izdevīgākas attiecības ar visām pasaules valstīm. Neskatoties uz to, ka formāli viņš ir tikai Latvijas valdības galva, jebkurš citas valsts vadītājs saprot, ka Kariņš pirmkārt ir ASV pilsonis, kas pārstāv ne tikai Latvijas, bet arī Amerikas intereses. Tas ļauj Latvijas ārpolitiku pacelt pasaules līmenī, ja vien mēs atsakāmies no līdzšinējās provinciālās ārpolitikas, kurā mēs esam uzvedušies kā lauku dukši. Šādu stulbu uzvedību mums uzspieda mazvērtības kompleksi un gļēvums. Premjeram ar ASV pasi jārīkojas tikpat mērķtiecīgi un drosmīgi, kā to vienmēr ir darījuši ASV līderi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Savā ikgadējā uzrunā par stāvokli valstī Krievijas prezidents Vladimirs Putins ceturtdien paziņoja, ka Rietumi Krimas aneksiju un iebrukumu Ukrainā izmantojoši vienīgi kā iemeslu, lai vērstu pret Maskavu sankcijas.

«Ik reizi, kad, pēc kāda domām, Krievija kļūst pārāk stipra, neatkarīga, nekavējoties tiek piemēroti šie instrumenti,» uzrunājot abu parlamenta palātu deputātus, valdības locekļus un uzaicinātos Krievijas elites pārstāvjus, apgalvoja Kremļa saimnieks.

Rietumi «būtu izmantojuši kādu citu attaisnojumu, lai iegrožotu Krievijas pieaugošās iespējas», ja pie rokas negadītos situācija Ukrainā, piebilda Putins.

Tajā pašā laikā viņš ciniski paziņoja, ka Krievija ievērojot Ukrainas suverenitāti, piebilstot, ka Maskava savulaik esot atbalstījusi ne tikai Ukrainas, bet arī citu PSRS republiku kļūšanu par suverēnām valstīm.

Komentāri

Pievienot komentāru