Krievijas ekonomisko sankciju negatīvo seku mazināšanai, sākot ar 2014.gada augustu, Valsts ieņēmumu dienests (VID) nodrošina atbalsta pasākumus tiem nodokļu maksātājiem, kurus tieši skāruši Krievijas noteiktie importa ierobežojumi, un uzņēmumiem, kurus Krievijas Federācijas embargo skāris pastarpināti.
Laika periodā no 2014.gada 22.augusta līdz 23.decembrim 20 nodokļu maksātājiem VID ir pārskatījis uzņēmumu ienākuma nodokļa avansa maksājumus, informē VID.
Līdz 2014.gada 1.oktobrim 21 uzņēmums ir saņēmis atļauju sadalīt nodokļu samaksu termiņos pēc vispārējā regulējuma, un pēc 2014.gada 1.oktobra piecos lēmumos VID ir sadalījis nodokļu samaksu pēc jaunās – 2014.gada 18.septembrī pieņemtās – normas.
Apkopotā informācija par VID nodokļu nomaksas atbalsta pasākumiem Krievijas Federācijas embargo skartajiem uzņēmumiem liecina, ka visi faktori ir savstarpēji cieši saistīti – savos iesniegumos komersanti norāda, ka politiskā situācija un sankcijas būtiski ietekmē komersantu naudas plūsmu un debitoru naudas plūsmu, izraisa preču un pakalpojumu cenu samazinājumu tirgū un komersantu ienākumu samazinājumu. Nodokļu samaksas termiņa pagarinājuma (nodokļu brīvdienu) piešķiršana neatbrīvo nodokļu maksātāju no nodokļu saistībām, un, iestājoties nodokļu samaksas termiņiem, komersantiem var rasties likviditātes problēmas arī nākotnē. Tādējādi nodokļu maksātāji iespēju robežās cenšas mobilizēt resursus nodokļu nomaksai vai izmanto nodokļu samaksas termiņa pagarinājumus uz laiku līdz vienam gadam pēc vispārējās normas.
Piemērot likuma Par nodokļiem un nodevām 24.panta pirmās daļas 9.punktu pārsvarā prasa uzņēmumi, kuru darbības veids saistīts ar transporta pakalpojumiem, gaļas produktu ražošanu, piena pārstrādi un siera ražošanu.
Iesniegumu izskatīšanas process ir ilgstošs, jo uzņēmumiem nepieciešams laiks, lai sagatavotu dokumentāros pierādījumus, kas apliecinātu, ka uzņēmumam ir tiesības piemērot likuma Par nodokļiem un nodevām 24.panta pirmās daļas 9.punktu. Bieži vien uzņēmumiem nav uzskaites, piemēram, kravu skaitam kādā no virzieniem (piemēram, pārtikas produktu eksportam uz Krieviju) vai kādām konkrētām eksporta preču grupām.
Jāņem vērā, ka valsts atbalstam ir noteikti ierobežojumi. Piemēram, ir gadījumi, kad kādas nozares komersanti aktīvi izmanto arī citus valsts atbalsta veidus, bet VID jāvērtē un jāņem vērā pēdējo trīs gadu laikā komersantam sniegtais valsts atbalsta apmērs (de minimis). Rezultātā diezgan ātri tiek sasniegts noteiktais atbalsta limits, un uzņēmums vairs nevar piemērot likuma Par nodokļiem un nodevām 24.panta pirmās daļas 9.punktu.