DB projekti

Darbinieki slīkst informācijā un alkst skaidrības

Laura Mazbērziņa, 01.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Attīstīta saziņa uzņēmuma iekšienē nodrošina par 47% lielāku peļņu, informē Marta Kāle, Darba devēja tēla konsultante uzņēmumā Erda.

«Efektīvu komunikāciju īsumā varētu raksturot ar, pirmkārt, augstu darbinieku iesaisti, otrkārt, aktīvu vadības iesaisti un, treškārt, pozitīviem biznesa rādītājiem. Šie trīs principi ļauj arī saprast mērījumus, kas raksturo veiksmīgu saziņu uzņēmuma iekšienē. Piemēram, darbinieku iesaisti var izmērīt, analizējot nosūtīto ziņu skaitu vai interneta saišu atvēršanas biežumu, kā arī mērot sasniegto darbinieku skaitu. Vadības iesaisti visbiežāk mēra ar atgriezeniskas saites biežumu un novērtēto efektivitāti. Biznesa rādītāju ietekmes populārākie mērījumi ir darbinieku produktivitāte un darbinieku mainība,» teica M. Kāle.

Lai sasniegtu definētos iekšējās komunikācijas mērķus, ir jāizvēlas tam labākie kanāli. Katram uzņēmumam veiksmīgākie komunikācijas kanāli būs citi, tas skaidrojams ar dažādo kultūru un darba specifiku. Iekšējās komunikācijas kanālu izvērtēšanai var izmantot 8 kritēriju principu. Ja kāds iekšējās komunikācijas kanāls spēj izpildīt visus kritērijus, tad šajā kanālā ir vērts ieguldīt laiku un līdzekļus.

Viņa par šo tematu runās DB HUB organizētajā seminārā: Rezultatīva iekšējā komunikācija

«Izvēloties kanālus ievērosiet, ka pieejamo komunikācijas kanālu saraksts ir garš, viens no komunikācijas kanāliem ir kompāniju, nodaļu vai komandu vadītāji. Šis ir viens no efektīvākajiem, taču visgrūtāk vadāmajiem komunikācijas kanāliem. Tieši šī iemesla dēļ ir ieteicams veidot komunikācijas apmācības vadītājiem. To mērķis ir nodrošināt rīkus informācijas nodošanai un «tulkošanai» pārējiem darbiniekiem,» sacīja M. Kāle.

Šveices izpētes kompānija IWG 2018.gadā noskaidroja, ka 70% no pasaules iedzīvotājiem vismaz reizi nedēļā strādā no mājām. Šis ir viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc video formāts kļūst aizvien lietotāks uzņēmumu iekšējā komunikācijā. Video var izmantot sapulču translēšanai uz dažādām uzņēmuma filiālēm vai darbiniekiem, kuri nevar sapulci apmeklēt darba uzdevumu dēļ. Šis formāts arī ir efektīvs apmācību un ziņojumu nodošanai. Ja uzņēmumā nav pieejama iespēja skatīties video, podkāsti jeb balss ieraksti ir alternatīvs variants ātrai un personīgai informācijas nodošanai.

Ja Tev interesē šī tēma un vēlies uzzināt vairāk, piesakies DB HUB organizētajā seminārā: Rezultatīva iekšējā komunikācija.

Lai pieteiktos, klikšķini šeit.

Komentāri

Pievienot komentāru