Pasaulē

Darbinieks: Selver atlaidīs vairāk nekā 100 darbiniekus

Lelde Petrāne, 19.07.2010

Jaunākais izdevums

Igauņu īpašumā esošā veikalu ķēde Selver līdz rudenim plāno atlaist vairāk nekā 100 cilvēkus, atsaucoties uz kāda Selver darbinieka, kurš vēlējies palikt anonīms, sniegto informāciju, ziņo bbn.

Papildus darbinieku atlaišanai Selver arī prasīšot paliekošajiem darbiniekiem apgūt papildus prasmes, lai viņi varētu aizvietot vai palīdzēt kolēģiem, ja nepieciešams. Piemēram, kases darbinieki arī kārtošot plauktus un strādāšot informācijas dienestā.

Anonīmais darbinieks stāstījis, ka plānotās atlaišanas un darba reorganizācijas mērķis ir samazināt darbaspēka izmaksas un palielināt efektivitāti. Turklāt, atsaucoties uz dažu veikala vadītāju sniegto informāciju, apgalvojis, ka uzņēmums plāno izveidot tādus apstākļus, lai darbinieki aizietu no darba brīvprātīgi, tādējādi ietaupot naudu, kas būtu jāmaksā par atlaišanu.

Selver pārdošanas menedžere Kristi Lompa neesot noliegusi, ka cilvēki tiks atlaisti, taču nav nosaukusi precīzu atlaižamo darbinieku skaitu. Viņa apgalvojusi, ka šie plāni neietekmēs visus Selver veikalus, un, piemēram, profesionālajās virtuvēs esot nepieciešami pat papildus darbinieki.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas Valsts informācijas sistēmu departaments uzdevis Policijas un robežsardzes departamentam no ceturtdienas pārtraukt ID karšu, uzturēšanās atļaujas karšu un digitālo personas apliecību izsniegšanu lielveikalu "Selver" informācijas punktos, kā arī atzīt par nederīgiem jau izsniegto karšu sertifikātus, kas nodrošina attālinātās identifikācijas un elektroniskā paraksta iespējas.

Uzņēmums "SK ID Solutions", kas atbild par ID karšu sertifikātu izsniegšanu, nav saskaņojis izsniegšanas kārtību veikalos "Selver" ar auditoru un Valsts informācijas sistēmu departamentu.

Igauņi izmanto iespēju saņemt personu apliecinošu dokumentu lielveikalā  

Igaunijas lielveikalu tīkla "Selver" tirdzniecības vietās kopš janvāra vidus izsniedz Igaunijas...

Bez šāda saskaņojuma izsniegšanai nav tiesiska pamata. Kad izsniegšanas kārtība būs saskaņota, karšu izsniegšanu veikalos "Selver" varēs atsākt, norāda Valsts informācijas sistēmu departaments.

No piektdienas kartes, kuru izsniegšana bija pasūtīta veikalos "Selver" tiks izsniegtas Policijas un robežsardzes departamenta apkalpošanas birojos.

"Selver" saņemtās kartes joprojām būs derīgas kā personu apliecinošs dokuments, tomēr no piektdienas tām nebūs attālinātās identifikācijas un elektroniskā paraksta iespēju.

Jau ziņots, ka, lai mazinātu rindas Policijas un robežsardzes departamenta birojos, karšu un pasu izsniegšana četros veikalos "Selver" Tallinā un vienā veikalā Pērnavā tika sākta 27.janvārī, bet līdz aprīļa vidum pakalpojumu bija paredzēts sākt vēl vairākos desmitos veikalu "Selver" visā Igaunijā.

Līdz šim veikalos "Selver" izsniegts vairāk nekā 1100 karšu.

Pasu izsniegšana veikalos "Selver" turpināsies, jo ar tām nav saistīti elektroniskie sertifikāti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

FOTO: Selver Latvijā vairs neatgriezīsies

Db.lv, 05.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas mazumtirdzniecības uzņēmums Tallinna Kaubamaja Grupp nolēmis neatjaunot Selver tirdzniecības tīklu Latvijā, liecina kompānijas paziņojums Nasdaq Tallinn.

2009.gada 8.oktobrī Tallinna Kaubamaja Grupp paziņoja, ka iesaldē meitasuzņēmuma SIA Selver Latvia darbību Latvijā. Šāds lēmums tika pieņemts, ņemot vērā Latvijas ekonomikas situāciju tolaik, kad tā piedzīvoja ievērojamu kritumu un veikalu rezultāti nesasniedza noteikto mērķi, skaidro uzņēmums. Līdz 2010.gada sākumam visi seši Latvijā strādājošie veikali tika slēgti un SIA Selver Latvia neveica nekādas aktivitātes.

Tagad Tallinna Kaubamaja Grupp pieņēmusi lēmumu neatsākt tirdzniecības centru darbību Latvijā, un kompānija SIA Selver Latvia tiks likvidēta. Māteskompānija apstiprinājusi likvidācijas procesu un par tās likvidatoru tiks iecelta līdzšinējā uzņēmuma valdes locekle Kristi Lompa. Ņemot vērā, ka jau astoņus gadus Selver Latvia nestrādāja, nekādus zaudējumus tā likvidācija mātesuzņēmumam neradīs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Baltijas birža

Eksperte: Tallinna Kaubamaja akciju cenai ir pamats turpināt kāpumu

Žanete Hāka, 07.01.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar tālāku patērētāju pārliecības uzlabošanos Igaunijā un mazumtirdzniecības apgrozījuma pieaugumu, prognozējams, ka Tallinna Kaubamaja akciju cenai ir pamats turpināt kāpumu, portālam naudaslietas.lv norāda LHV analītiķe Zane Tiltānova.

Tallinna Kaubamaja trešā ceturkšņa rezultāti sakrita ar prognozēm, un patīkamu pārsteigumu sagādāja pozitīvais lielveikalu tīkla Selver sniegums. Tallinna Kaubamaja apgrozījums trešajā ceturksnī sasniedza 100,6 miljonus eiro, kas ir par 0,3% vairāk nekā attiecīgajā laika posmā pirms gada.

Selver veikalu tīkla peļņa no pamatdarbības Igaunijā sasniedza 4,5 miljonus eiro. Pavisam nesen Selver vadība paziņoja, ka Ziemassvētku nedēļā apgrozījums Selver veikalos ir bijis lielāks nekā pērn. Ir arī novērots, ka patērētāji izvēlas kvalitatīvākas preces. Līdz ar to var prognozēt, ka Selver darbības rezultāti Igaunijā arī ceturtajā ceturksnī būs bijuši labi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sešu Latvijā esošo, aizpērn slēgto Selver veikalu īpašnieki vēl nav izlēmuši, kad un vai tiks atjaunota veikalu darbība. To intervijā DB pastāstīja Selver veikalu tīkla īpašnieku, a/s Tallinna Kaubamaja pārdošanas un mārketinga direktors Enns Parels.

«Seši mums piederošie Selver veikali Latvijā ir iekonservēti un mēs vēl domājam, ko ar tiem darīt. Ir apspriesti vairāki scenāriji. Ja situācija Latvijā uzlabosies, mēs varētu atjaunot Selver darbību Latvijā, bet, iespējami ir arī citi risinājumi,» skaidro E. Parels.

DB jau vēstījis, ka Selver Latvijā piederēja seši lielveikali – Salaspilī, Daugavpilī, Kuldīgā, Ogrē, Rēzeknē un Aizkrauklē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Intervijā laikrakstam Dienas Bizness Igaunijas lielākā mazumtirgotāja Tallinna Kaubamaja Grupp AS valdes priekšsēdētājs Rauls Pūseps (Raul Puusepp) saka: tuvākajā nākotnē Selver lielveikali Latvijas tirgū neatgriezīsies. Jāatgādina, ka uzņēmums bija sācis veidot Selver lielveikalu ķēdi, taču Latviju pameta krīzes laikā.

«Grupā ir 45 Selver veikali, un tie nodrošina aptuveni 70% no tās apgrozījuma. Veikali ir visā Igaunijā, un varētu teikt, ka tas ir mūsu pamatbizness,» teic Marita Voremē (Marit Vooremäe), Tallinna Kaubamaja Grupp AS finanšu direktore. Selver tirgus daļa 2015. gadā bija 16,3%, un tas bija trešais lielākais spēlētājs Igaunijas pārtikas veikalu tirgū aiz Coop ar 20,8% tirgus daļu un Maxima ar 18,7% tirgus daļu. Runājot par to, kā mainās pārtikas veikali, R. Pūseps teic, ka viena no tendencēm ir saistīta ar kvalitāti: cilvēki izvēlas augstvērtīgu gatavo pārtiku, un šis segments strauji aug. Tāpat īpaši iecienītas ir arī kvalitatīvas maltīšu pamatsastāvdaļas, lai pagatavotu ēdienu mājās. «Dažreiz cilvēkiem nav laika, un viņi izvēlas jau gatavu ēdienu veikalā, bet citā dienā iegādājas produktus, lai paši gatavotu maltīti mājās. Augoša tendence ir vietējie produkti – pircēji labprātāk izvēlas vietējo. Tas vairāk attiecas uz pārtiku, bet pamazām ienāk arī citās jomās – dizaina precēs, kosmētikā utt.,» viņš stāsta. Tāpat aktuāla ir bioloģiskā pārtika.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Televīzijas izvairīgi runā par pagājušā gada rezultātiem, tomēr šogad prognozē apjomu pieaugumu, lielu cerību liekot uz reklāmas tirgu un dažādu šovu pienesumu.

«Šoviem ir liela loma, tie piesaista lielu skatītāju uzmanību, ietekmē reitingus, raidorganizāciju ieņēmumus, piesaista sponsorus, bet negribētos tos saistīt tikai ieņēmumiem,» norāda TV3 Latvia ģenerāldirektore Baiba Zūzena. TV kanāli nepārtraukti seko ārvalstu šovu piedāvājumiem, tos pielāgojot Latvijas skatītāju gaumei. Arī pašmāju producētais seriāls Ugunsgrēks turpina plūkt laurus, B. Zūzena atzīst, ka tam ir liela loma skatītāju piesaistē un TV3 reitingiem darba dienu vakaros. Lai arī pirms laika medijos izskanēja bažas, ka skatītāji var palikt bez Ugunsgrēka, viņa skatītājus iepriecina, jo TV3 ir pieņēmusi lēmumu vietējo seriālu turpināt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Jautājumā par Balticovo ražoto vistu olu pārdošanu tirgotāji paļaujas uz PVD

LETA, 28.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jautājumā par to, vai, piemēram, atteikties no ražotāja AS Balticovo vistu olu pārdošanas, Latvijas tirgotāji paļausies uz Pārtikas un veterināro dienestu (PVD), atzina SIA Maxima Latvija, SIA Rimi Latvia un SIA Elvi Latvija pārstāvji.

Maxima Latvija Procesu un kvalitātes vadības departamenta direktore Dace Grava teica, ka pēc medijos izskanējušās informācijas uzņēmums gan esot veicis pārrunas ar Balticovo pārstāvjiem, kā arī sagatavojis vēstuli ar jautājumiem par vistu labturību, tomēr uzņēmums šajā gadījumā rīkosies saskaņā ar PVD ieteikumiem.

«Pēc izskanējušā gadījuma uzņēmumā Balticovo veicām pārrunas ar uzņēmumu, kā arī sagatavojām oficiālu vēstuli ar jautājumiem par vistu labturību. Tāpat tuvākajā laikā veiksim iekšējo auditu, lai pārliecinātos par izskanējušo informāciju un situāciju uzņēmumā, kā arī veiktajiem uzlabojumiem. Mēs sazināsimies ar PVD, lai izrunātu radušos situāciju, un rīkosimies saskaņā ar PVD ieteikumiem,» skaidroja Grava.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Igauņi izmanto iespēju saņemt personu apliecinošu dokumentu lielveikalā

LETA--BNS, 01.02.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas lielveikalu tīkla "Selver" tirdzniecības vietās kopš janvāra vidus izsniedz Igaunijas Policijas un robežsardzes departamenta izdotos personu apliecinošos dokumentus, un pakalpojumu izmantojuši jau apmēram 500 cilvēku.

Pašlaik "Selver" sadarbībā ar Policijas un robežsardzes departamentu, kā arī informācijas tehnoloģiju kompāniju "Hansab" un apsardzes firmu "Viking Security" piedāvā izgatavotos dokumentus izņemt četros veikalos Tallinā un vienā veikalā Pērnavā, bet līdz aprīļa vidum pakalpojums tiks sākts vēl vairākos desmitos "Selver" veikalu visā Igaunijā.

Pirmajās nedēļās, kopš pakalpojums kļuva pieejams janvāra vidū, to izmantojuši apmēram 500 cilvēku.

Veikalos var saņemt gan pases un identifikācijas kartes, gan arī uzturēšanās atļaujas kartes, jūrnieka dokumentus un digitālās identifikācijas kartes.

Iesniedzot pieteikumu dokumenta saņemšanai Policijas un robežsardzes departamenta apkalpošanas centrā vai pašapkalpošanās vidē, ir iespēja izvēlēties veikalu kā izgatavotā dokumenta saņemšanas vietu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākais Igaunijas mazumtirgotājs pēc pārtikas veikalu Selver neveiksmes atkal sasparojies ienākšanai Latvijā, trešdien vēsta laikraksts Dienas bizness.

Pašlaik Kaubamaja akciju cena biržā kāpj, uzņēmums atrodas Baltijas TOP 500 augšgalā un uzsver, ka strauji atgūstas no smagās krīzes. Jau nākamgad paredzēts Latvijā attīstīt apavu zīmolu Shu, arī Selver veikali gaidot labāku ekonomisko situāciju, lai atgrieztos, un tiekot plānota arī skaistumkopšanas preču veikalu ķēde.

Tallinna Kaubamaja pirmsākumi meklējami 1960. gadā, kad tika nodibināts Tallinas universālveikals. Tieši to arī nozīmē uzņēmuma nosaukums - kaubamaja. Otrs universālveikals Tartu atvērts sešus gadus vēlāk. Līdz ar neatkarības iegūšanu deviņdesmito gadu sākumā abi veikali tika privatizēti. Jau pēc gada nodibināta arī pārtikas veikalu ķēde Selver, kas Igaunijā ātri kļuva populāra, bet mēģinājums ienākt Latvijas tirgū tai bija neveiksmīgs. Pašlaik Igaunijā ir 35 šādi veikali un seši iesaldēti Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Atklātas listērijas dēļ Igaunijas Rimi piesardzības nolūkos atsauc salātus

LETA--BNS, 29.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skandināvijas mazumtirgotāja "Rimi" meitasuzņēmums Igaunijā atsauc visus svaigos salātus pēc tam, kad pagājušajā nedēļā termāli neapstrādātu produktu gatavošanas ceha salātu nodaļā uz nenotīrītas darba galda virsmas tika atklāta bīstamā baktērija listērija, kas izraisa listeriozi.

Atkārtota paraugu no virsmas pārbaude gaidāma pirmdien. Lai gan ir iespējams, ka atkārtotas pārbaudes rezultāts būs negatīvs, "Rimi Eesti Food" piesardzības nolūkos atsauc visus salātus.

"Runa ir par darba virsmu, kas nonāca saskarē ar izejvielām, kas tiek izmantotas salātu pagatavošanā," sacīja "Rimi" kvalitātes vadītājs Algiss Murumā.

"Uz pārbaudēm esam nosūtījuši arī aizdomīgās izejvielas - šie rezultāti tiks saņemti nākamās nedēļas laikā. Par atklājumu ir informēti piegādātāji, kā arī Veterinārais un pārtikas dienests. Viņi no savas puses ir sākuši izmeklēšanu par konkrētajiem produktiem un izejvielām," klāstīja kompānijas pārstāvis.

Murumā pauda, ka pagaidām nav zināms, vai baktērijas klātbūtne konkrētos pārtikas produktos pārsniedz pieļaujamo līmeni un vai tā vispār ir nonākusi produktos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Tallinna Kaubamaja 2010. gadu noslēdz ar peļņu

Ritvars Bīders, 28.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas lielākā mazumtirgotāja Tallinna Kaubamaja peļņa pērn bija 16,6 miljoni eiro. 2009. gadu uzņēmums noslēdza ar 12,6 miljonu eiro lieliem zaudējumiem, ziņo BBN.

Strādāt ar peļņu kompānijai palīdzēja Selver veikalu tīkla veiksmīgā darbība.

Pērn pēdējā ceturksnī Tallinna Kaubamaja guva aptuveni pusi no kopējās 2010. gada peļņas. Kompānija ienākumi šajā laika periodā gada griezumā palielinājās par 5,2% līdz 108,6 miljoniem eiro.

Pie peļņas atgriezies arī Tallinna Kaubamaja piederošais veikalu tīkls Selver, kas, uzrādot ienākumu palielināšanos par 1,7%, 2010. gadā, salīdzinot ar 2009. gadu, sasniedza peļņas pieaugumu par 167% līdz 11,9 miljoniem eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Baltijas birža

Tallinna Kaubamaja apgrozījums sarucis par 6%.

Jānis Šķupelis, 27.05.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmo ceturksni Igaunijas mazumtirdzniecības milža Tallinna Kaubamaja apgrozījums salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pērn samazinājies par 6% līdz 91,5 milj. EUR.

Tikmēr uzņēmuma zaudējumi pirmajā ceturksnī sasnieguši 0,4 milj. EUR. Jāpiebilst, ka pagājušā gada pirmā ceturkšņa zaudējumi Tallinna Kaubamaja bija ievērojami lielāki – 3,3 milj. Ls.

Apgrozījuma samazināšanās joprojām izdarījusi negatīvu spiedienu uz uzņēmuma darbību pirmajā ceturksnī. Kompānija aktīvi meklē veidus kā samazināt izmaksas un uzlabot efektivitāti, kas ļāvis šā gada pirmo ceturksni noslēgt ar ievērojami mazākiem zaudējumiem. Tikuši aizvērti arī kompānijai ekonomiski neizdevīgi veikali. Uzņēmuma finanšu stabilizēšanās gan esot novērota šā gada pirmā ceturkšņa otrajā pusē, teikts valdes ziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konditorejas fabrikai Kalev joprojām ir vismīlētākais zīmols Igaunijā, tāpat kā iepriekšējos gados, vēsta baltic-course.com.

Otrajā vieta ir piena pārstrādātājs Tere. 3. un 4. vietas dala Skype un Maxima, liecina TNS Emor zīmolu pētījums.

Pirmajā desmitniekā iekļuvuši arī: valsts televīzija ETV, Google, maizes uzņēmums Leibur, lielveikalu ķēde Selver, telekomunikāciju uzņēmums Tele2 un YouTube.

Kamēr citu zīmolu pozīcijas pirmajā desmitniekā ir mainījušās, salīdzinot ar 2009. un 2010. gadu, Kalev ir saglabājis un pat palielinājis savu pārsvaru. Zīmols Tere piedzīvojis lielāko kāpumu - no 23. vietas 2009. gadā uz 12. vietu 2010. gadā un 2. vietu tagad.

Pētījumā, kas veikts no šā gada janvāra līdz februārim, piedalījies 1001 Igaunijas iedzīvotājs vecumā no 15 līdz 74 gadiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Igaunijas lielākā mazumtirgotāja peļņa pieckāršojas

Ritvars Bīders, 27.08.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada otrajā ceturksnī Igaunijas lielākais mazumtirgotājs Tallinna Kaubamaja Group nopelnījis 77,4 miljonus kronu (3,5 miljonus latu). Attiecīgajā laika periodā pirms gada kompānijas peļņa bija 14 miljoni kronu (629 tūkst. latu), ziņo BBN.

Tallinna Kaubamaja peļņas pieaugumu skaidro ar veikto kompānijas optimizāciju, kuras ietvaros samazinātas darbinieku algas un slēgti nerentablie veikali.

Mazumtirgotāja apgrozījums šā gada otrajā ceturksnī bija 1,58 miljardi kronu (71 miljons latu), kas ir par 5% mazāk nekā pērn attiecīgajā laika periodā.

Tallinna Kaubamaja Group uzņēmumu grupā ietilpst Igaunijas lielveikalu tīkls Selver, KIA automašīnu tirdzniecības centri, kā arī apavu veikalu tīkls.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijā piekto gadu pēc kārtas par mīlētāko zīmolu atzīts saldumu ražotājs Kalev, savukārt otro un trešo vietu dala lietuviešu mazumtirdzniecības tīkls Maxima un piena pārstrādātājs Tere, vēsta Baltic Course, citējot TNS Emor pētījumu.

Saldumu ražotājs Kalev saglabājis līderpozīcijas kopš 2009. gada, savukārt Maxima pērn ierindojās 3. vietā, bet Tere arī aizvadītājā gadā bija otrs mīlētākais zīmols Igaunijā.

Zīmoli Google un Skype Igaunijā šogad topā aizņem ceturto un piekto vietu. Savukārt TOP 12 gozējas arī tādas kompānijas kā A. Le Coq, ETV, Leibur, Rakvere Meat Industry, Selver, Swedbank un Tele2.

Pētījums tika veikts šā gada janvārī, aptaujājot 1007 Igaunijas iedzīvotājus vecumā no 15 līdz 74 gadiem.

Jau vēstīts, ka DDB Consulting Baltijas mīlētāko zīmolu topa augšgalā ierindojās Google. Baltijas mīlētāko zīmolu saraksta otrajā vietā ir Nokia, trešajā - Skype. Topa ceturtajā vietā ierindojies zīmols Swedbank, piektajā - Maxima, sestajā - Facebook, septītajā – TV3. Zīmols Google bija arī Latvijas mīlētāko zīmolu saraksta augšgalā, un arī 2011. gadā Google bija šī topa pirmajā vietā. Salīdzinājumā ar 2011. gadu savas pozīcijas Latvijas mīlētāko zīmolu topā pērn rudenī nemainīja arī Inbox, kas ierindojās otrajā vietā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Merks par vairāk nekā 42 miljoniem eiro Rīgā būvēs Lidl loģistikas centru

Db.lv, 21.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Merko Ehitus group uzņēmums SIA Merks noslēdzis līgumu ar SIA Lidl Latvija par loģistikas centra būvniecību Rīgā, Ulbrokas ielā, liecina Merko Ehitus paziņojums Nasdaq Tallinn.

Kopējā loģistikas centra platība ir 47 tūkstoši kvadrātmetru.

Loģistikas centra būvniecība ietver noliktavas un administrācijas ēkas būvniecību, kā arī saistīto infrastruktūru. Kopējā līguma vērtība ir 42,5 miljoni eiro plus PVN.

Būvniecības darbi sāksies šā gada septembrī un paredzams, ka tie tiks noslēgti 2020.gada janvārī.

Jau ziņots, ka par Vācijas zemo cenu veikalu tīkla «Lidl» ienākšanu Latvijā atbildīgā SIA «Lidl Latvija» pagājušajā finanšu gadā, kas ilga no 2017.gada 1.marta līdz 2018.gada 28.februārim, ilgtermiņa ieguldījumos, tostarp zemesgabalu iegādē «Lidl» veikalu būvniecībai, investējusi kopumā 19,058 miljonus eiro, liecina «Firmas.lv» publiskotais kompānijas gada pārskats.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Igaunijas varasiestādes cieši vēro pārtikas cenu pieaugumu

Ritvars Bīders, 04.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijā varasiestādes uzsākušas izmeklēšanu saistībā ar pēdējā laikā novērotajiem cenu pieaugumiem piena produktu grupā. Piena cenas lielākajā daļā Igaunijas mazumtirdzniecības tīklu palielinājušās par 25%, vēsta Aripaev.

Prokurori un konkurences iestādes pārmeklējušas Igaunijas mazumtirgotāja Selver un piena produktu ražotāja Tere birojus, meklējot iespējamus pierādījumus par nelegālu vienošanos saistībā ar cenu palielināšanu.

Igaunijas Zemkopības ministrs Helirs-Valdors Sēders norāda, ka šī izmeklēšana neatkarīgi no iznākuma raida signālus pārtikas ražotājiem un tirgotājiem, ka cenu izmaiņas tirgū tiek cieši vērotas, tādējādi nākotnē izvairoties no nepamatotiem cenu pieaugumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atšķirībā no Latvijas, Igaunijas mazumtirdzniecības līderis ir vietējā kooperatīvu sabiedrība Eesti Tarbijateühistute Keskühistu

«Mēs esam tirgus līderis Igaunijā. Esam tādi bijuši jau ilgu laiku un domāju, ka tādi būsim arī turpmāk,» apgalvo Jānuss Vihands (Jaanus Vihand), Eesti Tarbijateühistute Keskühistu (ETK) valdes priekšsēdētājs. ETK grupā ietilpst trīs zīmolu veikali – A ja O, Konsum un Maksimarket. Lielākais veikalu skaits ir reģionos, bet pamazām sabiedrība «izpleš spārnus» arī Tallinā.

ETK tirgus daļa ir aptuveni 20%. «Vērojot konkurenci, var sacīt, ka sasniegt lielāku tirgus daļu ir gandrīz neiespējami. Ja būtu iespējams, varētu nokļūt konkurenci uzraugošo institūciju redzeslokā. Iespējams, ar laiku zaudēsim vienu vai pusprocentu, kas ir dabiski, jo konkurenti būvē jaunus veikalus. Taču vēl vairākus gadus būsim tirgus līderi,» paredz J. Vihands.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jēkabpilī, Ledus ielā 5, sākta lielveikala «Lidl» būvniecība.

Pilsētas būvvalde būvniecības ieceri akceptēja jau pērnā gada decembra sākumā. Veikalam paredzētā teritorija ir iežogota, un tajā sākti sagatavošanās darbi tirdzniecības vietas ierīkošanai. Informatīvā plāksne pie objekta liecina, ka būvniecības ierosinātājs ir SIA «Lidl Latvija», bet būvdarbus nodrošina SIA «Jēkabpils PMK». Veikalu plānots izbūvēt 2019.gada beigās.

Pašvaldības būvvaldē aģentūrai LETA neapstiprināja, ka dota atļauja tieši «Lidl» būvniecībai, informējot vien par to, ka Ledus ielā 5 tiešām atradīsies veikals. Būvdarbiem ir izsniegta būvatļauja, un objekts būs novietots starp pilsētas nozīmes - Ledus un Kļavu - ielām.

Jau vēstīts, ka veikalu «Lidl» plānots būvēt arī Liepājā, Ganību ielā 182. Liepājas pilsētas Būvvaldes sabiedrisko attiecību speciālists Aigars Štāls stāstīja, ka izraudzītajā teritorijā plānots būvēt tirdzniecības ēku 2324 kvadrātmetru platībā un autostāvvietu 3526 kvadrātmetru platībā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Slēdzot veikalus Latvijā, Igaunijas lielākā mazumtirgotāja peļņa aug par 79%

Ritvars Bīders, 26.11.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazumtirgotāja Tallinna Kaubamaja peļņa šā gada trešajā ceturksnī bija 73,2 miljoni kronu (3,3 miljoni latu), kas ir par 79% vairāk nekā pērn trešajā ceturksnī, kad kompānijas peļņa bija 15,4 miljoni kronu (692 tūkstoši latu), ziņo BBN.

Peļņas pieaugums skaidrojams ar darbaspēka izmaksu samazināšanos par 11% un nerentablo veikalu slēgšanu Latvijā.

Tallinna Kaubamaja šogad Latvijā slēdza sešus Selver veikalus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Politiķa viedoklis: Pārtikas cenu kritumu iedzīvotāji gandrīz nejutīs

Andrejs Elksniņš, 11. Saeimas deputāts, 04.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences trūkums mazumtirdzniecības sektorā lielo veikalu tīklu vidū jau tagad izraisa situāciju, ka iedzīvotāju masa praktiski nejūt to cenu kritumu, kuru Krievijas ieviestā embargo dēļ bija spiesti piedāvāt pārtikas ražotāji, lai viņu produkciju iepirktu mazumtirgotāji. Lielu daļu šī pazeminājuma turpina «noēst» veikalu tīkli, kuri uz atlaides rēķina var iegūt lielāku peļņu, produkta gala cenu atstājot tādu kā iepriekš. Viss tādēļ, ka konkurences trūkuma dēļ faktiski izveidojies duopols — noteikumus diktē Maxima un Rimi. Abu uzņēmumu tirgus daļa dažādos FMCG sektoros sasniedz 50%, bet dažos gadījumos pat vairāk. Tirgū praktiski nav konkurences, valstī nav daudzu Eiropas tirgus spēlētāju, tādu kā Aldi, Lidl, Carrefour, Auchan, Metro, Kaufland, bet Maxima un Rimi konkurē tikai viena ar otru. Likums, ka divi vienmēr var vienoties, bet trīs — nekad, arī ir galvenais konkurences virzītājs, kas darbojas daudzās valstīs, tostarp Lietuvā un Igaunijā. Latvijā savukārt lielākajai iedzīvotāju daļai nav alternatīvas, izņemot iepirkšanos Maxima vai Rimi veikalos. Mazie veikaliņi jau sen ir uz izmiršanas robežas un nevar attīstīties minēto gigantu dēļ.

Svarīgi atzīmēt, ka pat tad, ja patērētājs iepērkas citos veikalos, viņš tik un tā atrodas zem Rimi un Maxima cenu un sortimenta kontroles. Tas darbojas šādi: Rimi un Maxima pieprasa piegādātājiem, lai cenas tirgū nebūtu zemākas kā šajos divos veikalos un, ja šī prasība netiek ievērota, tad piegādātāju izslēdz no sortimenta. Protams, šīs prasības nav oficiālas un nevar būt juridiski noformētas, taču visi piegādātāji par to zina. Pati par sevi tā nav liela problēma – lielas kompānijas var prasīt piegādātājiem atbalstīt savu konkurētspēju, vēl jo vairāk tāpēc, ka viņi kā lieli iepircēji veic milzīgus pirkumus. Problēma ir citviet — gan Rimi, gan Maxima ir iekšēji noteikumi par minimālo uzcenojuma līmeni dažādām preču grupām. Vidēji tie ir 40 — 50 %, bet nereti šie rādītāji sasniedz arī 100 — 120 %. Tas noved pie tā, ka patērētājs Latvijā saskaras ar situāciju, kad cenas plauktos Latvijā visos veikalos ir būtiski augstākas nekā Eiropas valstīs. Daudzi Eiropas mazumtirgotāji brīnās par tirdzniecības uzcenojumu Latvijas veikalu tīklos. 8 – 10 % tur ir normāla prakse, bet nereti, lai piesaistītu pircējus preces vispār tiek pārdotas bez uzcenojuma. Konkurence starp mazumtirgotājiem Eiropā ir tik liela, ka pie augsta uzcenojuma mazumtirgotājs vienkārši zaudēs pircējus un bankrotēs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašlaik tiek pārstrādāta dokumentācija lielveikala «Lidl» būvniecības RAF mikrorajonā Jelgavā, aģentūra LETA uzzināja pilsētas pašvaldībā.

Pašvaldības pārstāve Ilze Neimane skaidroja, ka pirms jaunā gada «Lidl» veikala Loka maģistrāles un Rīgas ielas krustojumā būvprojekts minimālā sastāvā tika atdots atpakaļ attīstītājam labošanai un nepilnību novēršanai, un šim projektam būvatļauja netika izsniegta. Taču pirmdien «Lidl» veikala pārstāvji būvvaldē precizējuši norādītās nepilnības un gatavojas atkārtoti iesniegt būvniecības iesniegumu un būvprojektu minimālā sastāvā.

Saskaņā ar normatīvajiem aktiem būvvalde izvērtēs iesniegtos dokumentus un lems, izdot vai neizdot būvatļauju vai rīkot objekta publisko apspriešanu.

Jau vēstīts, ka veikalu «Lidl» plānots būvēt arī Liepājā, Ganību ielā 182. Liepājas pilsētas Būvvaldes sabiedrisko attiecību speciālists Aigars Štāls stāstīja, ka izraudzītajā teritorijā plānots būvēt tirdzniecības ēku 2324 kvadrātmetru platībā un autostāvvietu 3526 kvadrātmetru platībā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Milzu! sāk graudaugu pārslu eksportu uz Igauniju

Dienas Bizness, 13.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā radītais zīmols Milzu! pēc nepilna gada darbības uzsācis no Latvijā audzētiem graudaugiem ražotu pārslu eksportu. Kā pirmā valsts eksportam izvēlēta Igaunija.

Pirmās piegādes apjoms ir 10 000 rudzu pārslu pakas, kas aizvadītajā nedēļā mēroja ceļu no ražotnes Kuldīgā uz Tallinu, informē uzņēmumā.

Igaunijas tirgus izvēlēts, ņemot vērā faktu, ka Milzu! komandai šis tirgus ir labi zināms, mums ir pieredze, zināšanas un sadarbības partneri. Izpētot tirgu, arī ēšanas paradumi un prasības pēc uztura sastāva un kvalitātes Igaunijā ir ļoti līdzīgas.

«Ņemot vērā ik mēnesi pieaugošo pieprasījumu Latvijā, Milzu! šobrīd sper pirmos soļus arī eksporta tirgū, piedāvājot rudzu pārslu sēriju kā pirmo piegādes produktu izplatītājam AS Mobec, kas Igaunijā izplata tādus zīmolus kā Ferrero, Kinder Surpise, Unilever, Storck, Heinz un citus starptautiska mēroga zīmolus. Pirmais veikalu tīkls, kurā nonāks Milzu! ražotās pārslas, būs veikalu tīkls Selver. Strādājam, lai Milzu! rudzu pārslu sērija un arī no kviešu graudiem veidotā bērnu sērija būtu pieejamas arī Igaunijas Rimi un Maxima veikalu ķēdēs,» stāsta Milzu! saimnieks Enno Ence.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

15.februārī Ogrē, Rīgas ielā 17, bijušajā Selver ēkā tiks atklāts būvmateriālu, dārza un mājsaimniecības preču lielveikals «Mājai un dārzam», patlaban veikala telpās notiek remontdarbi.

Veikala platība ir 3360 m2, un tā izveidē investēti gandrīz 750 tūkstoši eiro.

Mājai un dārzam ir veikalu tīkls, kas pieder vietējam Latvijas uzņēmumam A/S «Diāna». Ogres veikals ir ceturtais lielākais šai tīklā, kurā nu jau ir 16 veikalu visā Latvijā.

«Mūsu koncepts ir tāds, ka tirdzniecības telpām ir jābūt bagātīgi aizpildītām. Piedāvājumā ir vairāk nekā 40 000 nosaukumu: no mājsaimniecības precēm, atpūtas piederumiem un telpaugiem līdz lielgabarīta būvmateriāliem. Diāna ir vairāku pazīstamu būvmateriālu ražotāju tiešais izplatītājs. Tiesa gan, februāris varbūt nav labākais laiks veikala atvēršanai, jo svētki aiz muguras, bet pavasaris vēl patālu, tomēr tas mums ļaus labāk sagatavoties āra darbu sezonai. Pagaidām atveram pirmo kārtu, aizpildot visas telpas, bet tuvāk pavasarim pircējiem tiks piedāvāts plašāks dārzkopības preču klāsts, ko izvietosim apjumtajā laukumā veikala ārpusē. Esam pārliecināti, ka pircējiem jādod iespēja iegādāties vajadzīgās preces viņiem visērtākajā laikā, tāpēc veikals būs atvērts katru dienu un nedēļas nogalēs. Veikalā Mājai un dārzam būs apmēram 20 darbinieki, no kuriem gandrīz visi ir vietējie Ogres iedzīvotāji,» stāsta uzņēmuma pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

MILZU! sācis bioloģisku pārslu ražošanu; pusotra gada laikā plāno sasniegt miljona apgrozījumu

Žanete Hāka, 02.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc šoruden saņemtā bioloģiskā sertifikāta vienīgais pilngraudu pārslu ražotājs Latvijā SIA MILZU! 3. novembrī sācis četru dažādu BIO rudzu pārslu produktu ražošanu, piedāvājot Latvijā vēl nebijušu pilngraudu pārslu veidu – pārslas bez jebkādām piedevām, tajā skaitā cukura, informē kompānijas vadītājs Enno Ence.

Uzņēmums plāno BIO sērijas produkciju aktīvi pieteikt tādos eksporta tirgos kā Igaunija, Lietuva, Baltkrievija, Vācija un arī Zviedrija. Pusotra gada laikā uzņēmums plāno sasniegt vienu miljonu apgrozījumu izvēlētajos eksporta tirgos.

Kopš pagājušā gada septembra SIA MILZU! Latvijas tirgū piedāvā 7 dažādu pilngraudu pārslu veidus, savukārt no šī gada augusta produkti pieejami arī Igaunijas lielveikalos Selver, Stockmann, Konsum un Maksimarket. Jaunā BIO sērija, kurā ietilpst 4 dažādi rudzu pārslu produkti, ar 3. novembri būs pieejami RIMI un SKY lielveikalos Latvijā. Jaunā rudzu pārslu produkcija tiek ražota tikai no bioloģiski sertificētās saimniecībās iegūtiem rudziem un citām sastāvdaļām. SIA “MILZU!” gan Latvijas tirgū, gan arī eksporta tirgos kā nozīmīgu inovāciju piedāvās tieši rudzu pārslas bez piedevām.

Komentāri

Pievienot komentāru