Transports un loģistika

Daugavpilī atklāts «Volvo» smago automašīnu servisa centrs

Aleksandrs Eiduks, 26.03.2004

Jaunākais izdevums

Februāra beigās Daugavpilī darbu uzsāka SIA «Volvo Truck Latvia» smago automašīnu servisa centrs, kura mērķis ir apkalpot Latgales reģiona firmas Volvo smagās automašīnas. Transporta nozare Latgales reģionā ir strauji attīstījusies, par ko liecina arī pārdoto jaunu Volvo smago automašīnu skaits — 2002. gadā šeit ir pārdotas 48, pērn — 58, bet šogad tiek plānots pārdot ap 80 jaunas Volvo kravas automašīnas. Līdz ar to arī Latgales reģionā Volvo klientiem automašīnu apkope un serviss ir kļuvis par nepieciešamību. «Šis ir jau trešais Volvo servisa centrs Latvijā. Mūsu mērķis ir nodrošināt Daugavpilī tāda paša līmeņa servisu, kāds ir Rīgā un Ventspilī, un mēs priecāsimies Jūs redzēt šeit, lai turpinātu mūsu biznesa attiecības,» atklājot jauno servisa centru teica Volvo Truck Latvia direktors Sven — Ake Brink. «Jau 11. gadu — kopš savas darbības sākšanas Latvijā, Volvo ir tirgus līderis prestižajā segmentā virs 16 t. Tā pamatā ir gan augsta automašīnu kvalitāte, gan piemērotība Latvijas klimatiskajiem apstākļiem, gan arī personāla profesionāla darbošanās tirdzniecības, servisa un rezerves daļu nodrošinājuma jomā,» saka Sven — Ake Brink. SIA Volvo Truck Latvia servisa vadītājs Juris Vucāns uzsvēra, ka Daugavpils servisā tiks piedāvāts pilns pakalpojumu spektrs, kas attiecas uz smago automašīnu apkopšanu un remontu — gan agregātu diagnostika, gan visa veida remonti un automašīnu tehniskās apkopes. Rezerves daļu noliktava nodrošina lielu rezerves daļu pieejamību uz vietas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mātes kompānijas uzticība īstenojas vēsturiski lielākajās investīcijās Volvo attīstībā un inovācijā, un ražošanas repatriācija uz Zviedriju notiek paralēli biznesa globalizācijai. Volvo Cars Group Eiropas, Tuvo Austrumu un Āfrikas reģiona importētāju vadītājs Hesus Fernandezs de Mesa (Jesus Fernandez de Mesa) sarunā ar db.lv arī droši apgalvo, ka autonomā braukšana ir netālā nākotnē.

Kā interpretēt Volvo atjaunoto autosalonu Rīgā – kā izplešanos, nostiprināšanos?

Mums gadiem ilgi Baltijā ir ļoti labi partneri, un šis mums ir tāds kā otrais medusmēnesis, jo Volvo patlaban visās darbības jomās investē tādā apjomā, kā nekad iepriekš. Bez nopietnas partnerības konkrētos tirgos tas nebūtu jēdzīgi un nenotiktu. Tas, ka šāda atjaunošanās Baltijā notiek, norāda uz to, ka mūsu partneri šeit ir ārkārtīgi labi sapratuši mūsu vēsti, un šīs investīcijas tiek liktas lietā.

Jāuzsver, ka tās nav investīcijas vienkārši fasādē. Jaunās telpas ir ļoti skaistas, tomēr lieliskākais ir iekšā, un tā ir klientu apkalpošana un klientu pieredze. Tas nozīmē personalizētās apkalpošanas (Volvo Personal Service jeb VPS) iedzīvināšanu arī Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas autoražotājs Volvo Trucks novembrī testa braucienos Spānijā iepazīstināja ar jaunajām kravas automašīnām, kas darbojas ar sašķidrināto dabasgāzi (liquefied natural gas – LNG), kas ļauj pazemināt kaitīgo CO2 izmešu apjomu atmosfērā par 20–100%. Tādējādi Volvo Trucks ideja ievērojami samazināt smago transportlīdzekļu kaitīgo ietekmi uz klimatu ir kļuvusi par realitāti. Volvo Trucks prezentēja sešas kravas automašīnas, kas darbojas ar dabasgāzi kombinācijā ar dīzeļdegvielu (5%). Jaunie kravas automašīnu modeļi Volvo FH LNG un Volvo FM LNG var strādāt ar biogāzi, samazinot kaitīgo CO2 izmešu emisiju līdz 100%, kā arī ar dabasgāzi, kas samazina izmešu apjomu līdz 20%, salīdzinot ar gāzes un dīzeļa dzinēju. Tāpat salīdzinājumā ar kravas automašīnām, kas strādā ar dīzeļdzinēju, jaunās kravas automašīnas izmanto 15–25% mazāk degvielas, un, izmantojot LNG, salīdzinot ar dīzeļdzinēju, ietaupījums veido 40%. Volvo Trucks pārstāvji uzsver, ka kravas automašīnas, kas izmanto LNG, ar pilnu tvertni var mērot no 550 līdz 1000 kilometriem atkarībā no transportlīdzekļa modeļa un 1 kg LNG rada tikpat daudz enerģijas kā 1,39 litri dīzeļdegvielas.

LNG patlaban lielākoties izmanto ražošanas nozarē, taču tā ir arī ļoti laba iespēja palielināt konkurētspēju degvielas jomā un samazināt apkārtējās vides kaitīgo piesārņojumu, norāda Volvo Trucks pārstāvji. Kā zināms, šā gada maijā Eiropas Komisija pieņēma regulu, kas liek kravas automašīnām samazināt kaitīgo CO2 izmešu apjomu. Volvo Trucks šajā regulā saskata iespēju, kā paplašināt LNG izmantošanu tirgū. “Mūsu vīzija ir kaitīgo izmešu apjoms nulles līmenī, tiesa gan, tam nederēs viens vienkāršs risinājums, bet gan vesels risinājumu komplekss,” stāsta Volvo Trucks apkārtējās vides un inovāciju direktors Larss Martensons.

“Es uzskatu, ka gāze ir dzīvotspējīgs veids dīzeļdegvielas nomaiņai kravas automašīnām, kas brauc tālajos maršrutos,” norāda Volvo Trucks produktu menedžeris Matss Frenzens. Viņš uzsver, ka, lai arī biogāzi ražo ierobežotā daudzumā, ilgtermiņā dabasgāzes pieejamība ir lieliska perspektīva. Saskaņā ar zinātnieku prognozēm attiecībā uz enerģētikas attīstību 21. gadsimtā dabasgāze kļūs par galveno enerģijas avotu pasaulē. To izmantos dažādās nozarēs, tostarp lauksaimniecībā, komunālo pakalpojumu sektorā un, protams, transporta sektorā, kas ir īpaši perspektīvs virziens starptautisko pārvadājumu izaugsmes dēļ, ņemot vērā šķidrās degvielas pieejamību un nosacījumu samazināt toksisko izmešu apjomu atmosfērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada 2.novembrī Rīgā, Skanstes ielā 33, tiks atklāts atjaunotais Volvo autosalons. Autocentra atjaunošanā ieguldītais investīciju apjoms sasniedz 870 000 eiro, informē Mūsa Motors Rīga sabiedrisko attiecību konsultante Inese Lukaševska.

«Mūsu mērķis ir būt starp trīs pārdotākajiem premium klases auto zīmoliem Latvijā,» uzsver Mūsa Motors Rīga direktors, Volvo zīmola pārstāvis Latvijā Roberts Ozoliņš.

Atjaunotajā Volvo salonā tiks veikta tikai jaunākās markas Volvo automašīnu tirdzniecība, rezerves daļu un aksesuāru tirdzniecība, kā arī nodrošināts augstākās klases serviss atbilstoši jaunajam VPS (Volvo personal service) standartam. Kā uzsver Mūsa Motors Rīga direktors, Volvo zīmola pārstāvis Latvijā, Roberts Ozoliņš, pēdējo gadu laikā Volvo zīmols būtiski mainās, attiecīgi līdzi ir jāmainās arī klientu apkalpošanas videi, paradumiem, sajūtām un pieredzei, ko klients gūst, apmeklējot salonu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā, Skanstes ielā 33, atklāts atjaunotais Volvo autocentrs, kurš tapis atbilstoši jaunajam Volvo Retail Experience standartam.

«Vēlamies apliecināt, ka Volvo ir citāda, taču līdzvērtīga izvēle vācu premium klases auto zīmoliem. Tāpēc uzskatām, ka izvirzītais mērķis iekļūt Top 3 pārdotāko premium klases auto zīmolu vidū ir sasniedzams jau tuvāko gadu laikā,» uzsver Mūsa Motors Rīga direktors, Volvo zīmola pārstāvis Latvijā Roberts Ozoliņš.

Autosalona kopējā platība ir gandrīz 700 m2. Salons pieredzējis ievērojamas izmaiņas un uzlabojumus dizaina, plašuma un funkcionalitātes ziņā. Pārmaiņas ir skārušas ne tikai autosalona ārējo izskatu, bet arī servisa darbu. Autocentrā būs pieejamas vairākas specializētās zonas. Vienlaikus paredzēts, ka salonā izvietotās automašīnas tiks aprīkotas ar atbilstošas jaudas elektrības pieslēgumu, kas ir saistīts ar Volvo paziņojumu līdz 2025. gadam saražot miljonu ar elektrību darbināmu vai hibrīda automobiļu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Volvo XC 90 sāk jaunu spēli

Aldis Zelmenis, 29.08.2014

Volvo XC90 ir viens no šā gada visvairāk gaidītajiem sērijveida modeļiem. Vienīgi žēl, ka šī auto tīkotājiem vajadzēs bruņoties ar pacietību, jo tā ražošana sāksies tikai 2015. gada sākumā, bet pirmos auto Latvijā, visticamāk, ierobežotā skaitā sagaidīsim tikai martā.

Avots: netcarshow.com

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Beidzot tas ir noticis! Otrās paaudzes Volvo XC90 modelis ir norāvis slepenības plīvuru.

Kaislīgākajiem Volvo faniem vajadzēja gaidīt divpadsmit gadus, lai piedzīvotu šo brīdi. Tam ir vairāki objektīvi un subjektīvi iemesli, taču galvenais pagrieziena punkts, kas ļāva zviedru kompānijai atmosties no dziļā miega, bija Volvo atbrīvošanās no Ford važām. 2010. gadā, kļūstot par ķīniešu autogiganta Geely īpašumu, viss kardināli mainījās. Būtībā no tā brīža Volvo lietas sāka mērķtiecīgi virzīties kalnā augšup. No jaunā saimnieka puses vairs nesekoja iepriekš pieredzētie tukšie solījumi un policejiskais uzraudzības stils, bet gan prāvas investīcijas jaunu modeļu izstrādē un pats galvenais – zviedru inženieriem bija brīvas rokas, lai īstenotu savas idejas. Tā nu ir iznācis, ka tieši Volvo XC 90 ir pirmais lielais projekts, kas tapis pilnībā no jauna. Jaunā modulārā SPA platforma, kas ir XC 90 rīcībā, ir viegli pielāgojama citu izmēru modeļiem, un tas vieš cerības, ka drīzumā Volvo modeļu klāsts tiks papildināts ar citiem nozīmīgiem jaunumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai paaugstinātu satiksmes drošību, Volvo Trucks savās mašīnās ievieš alkobloķētāju. Šī automobilī uzstādītā papildus sistēma pirms motora iedarbināšanas paredz autovadītājam veikt izelpas testu, informē Volvo Truck Latvia.

Alkobloķētājs ļauj pārvadājumu kompānijām un autovadītājiem panākt to, lai automobiļi netiktu vadīti alkohola reibumā. Ierīci šobrīd ir iespējams iegādāties un apkalpot Zviedrijā, Norvēģijā un Somijā. Volvo Truck Latvia strādā pie tā, lai Latvijā šo ierīci būtu iespējams ieviest un apkalpot 2009. gadā.

Volvo FM, FH un FH16 automobiļiem alkobloķētāju iespējams uzstādīt rūpnīcā pēc pasūtījuma, kā arī iespējama vēlāka tā uzstādīšana uz Volvo kravas automobiļiem.

Ierīce nodrošina startera darbības bloķēšanu, nepieļaujot motora iedarbināšanu pirms vadītājs nav veicis izelpas testu. Ja pārbaudes parametri iekļaujas pieļaujamajās robežās, uz displeja parādās uzraksts Iedarbināt motoru (Start Motor). Ja nē, parādās uzraksts Izslēgt (Lock Out), un motoru nav iespējams iedarbināt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas autoražotājs Volvo, kas ir kompānijas Ford Motor īpašumā, paziņojis, ka atsauc 49 500 automašīnas visā pasaulē, jo radušās tehniskas problēmas ar šo automašīnu dīzeļa filtriem, ziņo Thomson Financial.

"Kad filtrs ir pilns, tas kļūst karsts. Notiek pārkaršana un sliktākajā gadījumā tas var uzliesmot," saka Volvo pārstāve, piebilstot, ka pagaidām par šādiem gadījumiem ziņots vēl neesot.

Problēmas ar filtru skārušas Volvo C30, S40 un V50 modeļus ar 1,6 litra dīzeļa dzinējiem, kuras ražotas pēc 2005. gada. Visvairāk automašīnas atsauktas Eiropā - Vācijā, Spānijā, Francijā, Itālijā un Zviedrijā.

Informācija par šo konkrēto Volvo modeļu atsaukšanu nosūtītas visiem potenciālo problēmauto modeļu īpašniekiem. Šo automašīnu īpašnieki bezmaksas var vērsties jebkurā Volvo servisā, kur viņu spēkrati tiks salaboti bez maksas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Volvo XC40 ir tipisks pilsētnieks ar kompaktu izmēru un apņēmību izpildīt ne tikai to, kas pienākas urbānajai videi paredzētam auto

Eiropas gada auto 2018 tituls ir apstiprinājums tam, ka šī auto talanti ir pamanīti. Skaidrs ir arī tas, ka šis prestižais tituls automātiski nenozīmē to, ka auto ir bez grēka. Tādu XC40 ir pietiekami daudz, taču apsveicami, ka Volvo ir ielecis iepriekš neapgūtā auto segmentā, un pirmais iznāciens ir izdevies gana veiksmīgs.

Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Visādi jancīgi kloķīši, podziņas, drēbju un somiņu pakaramie, speciāls salvešu slēpnis automašīnas salonā un citi kičīgi labumi patiks sievietēm. Arī pēc pašmāju Volvo tirgotāju novērojumiem, XC40 pamatauditorija ir daiļais dzimums, kas, neraugoties uz solīdo cenu, slēdz draudzību ar mazāko Volvo krosoveru. Patrāpoties arī pretējais dzimums, taču visbiežāk tie esot mākslinieciskas novirzes profesiju pārstāvji ar īpašu dzīves uztveri.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan hibrīdautobusa Volvo 7905 LH jeb Volvo Hybrid testēšanas rezultāti ir pozitīvi no degvielas ekonomijas un ietekmes uz vidi viedokļa, tā ieviešana pilsētas sabiedriskā transporta sistēmā sadārdzinās pakalpojumu, uzskata a/s Liepājas autobusu parks valdes priekšsēdētājs Māris Ārbergs.

«Viss atkarīgs no pasūtītāja. Ja būs vēlme pilsētā redzēt videi draudzīgākus autobusus, tad jārēķinās, ka pakalpojums kopumā būs dārgāks. Manuprāt, videi draudzīgāku transporta projekta ieviešanu nevar panākt bez pašvaldības vai cita pasūtītāja atbalsta, lai visu izmaksu kopums nebūtu jāsedz iedzīvotājiem,» savu viedokli skaidro M. Ārbergs.

No 9. līdz 16. jūlijam a/s Liepājas autobusu parks (LAP) sadarbībā ar Volvo Bus Corporation veica Volvo hibrīdautobusa izmēģinājuma braucienus LAP maršrutos. Volvo 7905 LH jeb Volvo Hybrid darbojas gan ar elektrību, gan degvielu un ir videi daudz draudzīgāks un klusāks transporta līdzeklis nekā dīzeļdegvielas autobuss. Testa braucieni bija nepieciešami, lai uzzinātu hibrīdautobusa efektivitāti pilsētā – degvielas ietaupījumu un citus datus, kā arī reālos darba apstākļos saprast, kādas komplektācijas un aprīkojuma autobusi ir nepieciešami pilsētai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automobiļu uzņēmums Volvo Cars un taksometru pakalpojumu firma Uber prezentējusi kopīgi izstrādātu ražošanas automobili, kas spēj braukt patstāvīgi.

Uber un Volvo Cars 2016. gadā noslēdza inženiertehnoloģiju sadarbības līgumu un kopš tā laika izstrādājuši vairākus prototipus ar mērķi paātrināt uzņēmuma autonomo automobiļu izstrādi. Volvo XC90 SUV ir pirmais ražošanas automobilis, kas apvienojumā ar Uber autonomās braukšanas sistēmu spēj braukt pilnīgi patstāvīgi.

XC90 bāzes automobilis ir aprīkots ar galvenajām drošības funkcijām, kas ļauj Uber instalēt savu autonomās braukšanas sistēmu, kas, iespējams, ļaus nākotnē izmantot pašbraucošos automobiļus Uber tīklā kā autonomas koplietošanas pakalpojumu.

Volvo Cars autonomajai braukšanai gatavā ražošanas automobiļa svarīgākās īpašības ir vairākas rezerves sistēmas stūrēšanas un bremzēšanas funkcijām, kā arī akumulatora rezerves jauda. Ja kāda no primārajām sistēmām kāda iemesla dēļ nespēj darboties, rezerves sistēmas ir ieprogrammētas nekavējoties apturēt automobili.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā, atšķirīgi no citur pasaulē izplatītās tendences, gan uzņēmumi, gan privātpersonas parasti iegādājas automašīnu ar līzingu bankā, taču pastāv vienkāršāka un ērtāka alternatīva bez pirmās iemaksas – pilna servisa noma. Kas tā ir un kā automašīnas noma var būt labāka par līzingu, to skaidro Rentest SIA, kas vairāk nekā 10 gadus piedāvā transportlīdzekļu pilna servisa nomu, reģionālais vadītājs Ardo Voll un Rentest Grupp (20 darbības gadu) vadītājs Andrus Valma.

Lielākais ieguvums, ko sniedz pilna servisa noma, ir laika un izdevumu ietaupījums, kā arī cenu pieauguma un neparedzētu apstākļu radīto risku vadība. „Uzņēmumi, tādi kā mēs, kuri ir specializējušies pilna servisa nomā, atbrīvo klientu no riska, fiksējot pilna servisa nomas maksājumus visā periodā,” paskaidro Andrus Valma.

Uzņēmuma laika patēriņš, kas saistīts ar vienu transportlīdzekli, ir aptuveni 20–25 darba stundas gadā

Uzņēmums bieži vien iegādājas transportlīdzekļus līzingā un nozīmē darbinieku, kura uzdevums ir sekot autoparka tehniskās apkopes termiņiem, iegādāties riepas, rezervēt riepu nomaiņas, tehniskās apskates un apkopes laikus. Pilna servisa nomas gadījumā visu klienta autoparka uzturēšanas uzraudzību veic pats nomas piedāvātājs, iegādājas riepas, uzglabā tās, vienojas par tehnisko apkopi, tehnisko apskati un rezervē riepu maiņas laikus. Rentest servisa ietvaros var paši nogādāt automašīnu uz riepu nomaiņu vai tehnisko apkopi, uz to laiku nododot klienta rīcībā maiņas automašīnu. Šo pakalpojumu var izvēlēties kā vienreizēju vai arī kā pastāvīgu papildpakalpojumu. Tā klients ietaupa savu vērtīgo laiku un var veltīt lielāku uzmanību savam pamatdarbam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmējs Māris Bensons informē, ka viņam piederošais SIA Bensons

Auto pārceļ lietotu un mazlietoto auto tirdzniecību uz Berģiem, jo

tālākā paplašināšanās esošajās auto salona telpās neesot

iespējama.

Tikmēr autosalonā, kurš savulaik tika uzcelts, lai tur

tirgotu Honda automašīnas, turpmāk darbosies Signāls

jaunizveidotā Rīgas filiāle.

Māris Bensons precizē, ka lietotu un mazlietotu automašīnu

tirdzniecības vajadzībām daudz piemērotāks ir uzņēmējam jau vairāk

nekā gadu piederošais īpašums - bijušais Hotel Berģi uz

Siguldas šosejas pie Rīgas robežas un tam pieguļošā teritorija

nepilni 4 hektāri zemes. Tur savulaik, jau padomju gados atradās auto

centrs.

“Jaunajā centrā es redzu iespējas izvērst profesionālu auto

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nīderlandes kompānija DAF Trucks sasniegusi vēsturiski lielāko tirgus daļu, uzņēmumam kļūstot par otru lielāko kravas automašīnu zīmolu Eiropā. Uzņēmums būtiski stiprinājis savas pozīcijas arī Baltijas valstīs. Pērn kravas automašīnu ražotājs DAF, kura ražotne atrodas Eindhovenā, nosvinēja 90 gadu jubileju.

Panākumus gūt palīdzējis arī Centrako – oficiālais DAF pārstāvis Lietuvā un Latvijā. Centrako piedāvā visu nepieciešamo kravas automašīnām un piekabēm, pārdod jaunas un lietotas kravas automašīnas, nodrošina garantijas un pēcgarantijas servisu, kā arī, pateicoties veiksmīgai sadarbībai ar DAF rūpnīcas servisu, piedāvā gan jaunas, gan lietotas oriģinālās rezerves daļas. Tieši Centrako ieguva Zelta balvu 2019 par kravas automašīnu pārdošanas sasniegumiem.

Līderu izvēle

2019. gada pirmajos mēnešos DAF zīmols līdz ar Volvo un Scania stiprinājis savas pozīcijas Latvijas tirgus līderu trijniekā. 2018. gadā Latvijas kravu pārvadātāji papildināja savus autoparkus ar 346 DAF XF 480 FT kravas automašīnām ar pilnu masu, sākot no 16 tonnām, tādējādi zīmola tirgus daļu palielinot līdz 19%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas satiksmes (RS) rīkotās norakstīto auto izsolē par 17 transportlīdzekļu pārdošanu iegūti 10 tūkstoši latu, turklāt izsole notikusi slepeni, ziņo laikraksts Neatkarīgā.

Likums liedz uzzināt, kas ir automašīnu jaunie īpašnieki.

Lietotu automobiļu tirgotāju asociācijas prezidents Uģis Vītols, izdzirdējis, ka Volvo S80 (1998.gadā ražots) pārdots par 850 latiem, apjautājās, vai mašīna bijusi pilnībā sasista.

«Apdrošinātāji pateiktu, ka par tādu summu var pārdot mašīnu, kuru nav paredzēts atjaunot, tātad rezerves daļām, jo tā ir izdevīgāk,» komentē Vītols. Sludinājumos par šādu auto tiek prasīti vismaz 2.5 tūkstoši latu.

Izsolē laisti arī divi motocikli Suzuki GS 500. Viens acīmredzot pēc avārijas – par 200 latiem, otrs, kam jāmaina dzinējs, par 700 latiem. «200 latu būtu pieņemama summa, bet ko nozīmē – jāmaina dzinējs? Dzinēju parasti nemaina, jo tas ir visneizdevīgāk. Dzinēju vispirms remontē,» laikrakstam komentē Vītols.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Volvo līdz 2020. gadam plāno ieviest automašīnas bez vadītāja

Jānis Rancāns, 04.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas autoražotājs Volvo līdz 2020. gadam iecerējis ieviest automašīnas, kuras varēs pārvietoties bez vadītājiem un ļaus izvairīties no ceļu satiksmes negadījumiem.

Patlaban Volvo, kas pieder Ķīnas kompānijai Geely group, izstrādā automašīnas, kuras spēj braukt bez vadītāja. Pirmo šādas automašīnas modeli Volvo iecerējusi laist klajā 2014. gadā, un tā spētu sasniegt 50 kilometru stundā lielu ātrumu. «Mūsu nākotnes vīzija paredz, ka 2020. gadā jaunās Volvo automašīnas neizraisīs neviena cilvēka bojāeju,» sacīja Volvo pārstāvji.

Volvo pašlaik izmēģinājusi jauno automašīnu prototipus. Ar tiem pa Spānijas ceļiem un kompānijas eksperimentālo trasi Zviedrijas rietumos esot nobraukti vairāki tūkstoši jūdžu, vēsta laikraksts Financial Times.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzlabotajā Volvo FM modelī ir veiktas vairākas būtiskas izmaiņas, tostarp arī ārējā dizainā. Taču galvenais Volvo uzsvars tiek likts uz tām īpašībām, kas palielina kravas auto komfortu un drošību.

Pamanāmākie jauninājumi ir ietverti modeļa ārējā dizainā – ir izveidots jauns priekšējais dekoratīvais režģis, priekšējie lukturi un gaisa ieplūdes kanāls, kas sevi jau apliecinājuši iepriekšējos Volvo FH modeļos. Jaunais aprīkojums, piemēram, neslidenie pakāpieni, un pilnveidotā interjera apdare vēl vairāk uzlabo kravas automobiļa komfortu un drošību.

Jaunajai Volvo FM versijai izmantoti iepriekšējā modeļa jaunievedumi, arī nesen pilnveidotā I-Shift pārnesumkārba un Volvo nesen ieviestā jauno dzinēju gamma, kas nodrošina lielāku jaudu pie mazāka degvielas patēriņa. Saskaņā ar Volvo datiem, izmantojot 13-litrīgo dzinēju kopā ar Volvo I-Shift pārnesumkārbu, degvielas patēriņu iespējams samazināt līdz trim procentiem salīdzinājumā ar iepriekšējo versiju, vienlaikus nodrošinot līdz 500 Zs jaudu un maksimālo griezes momentu 2500 Nm. 11-litrīgais dzinējs piemērots lielas kravnesības automobiļiem, nodrošinot lielu jaudu un iespaidīgu degvielas ekonomiju. Pieejamas arī EEV (apkārtējai videi draudzīgo transportlīdzekļu) normatīviem atbilstošas D13 un D11 dzinēju versijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš gada sākuma Rīgā pakāpeniski palielinās vandālisma gadījumu skaits, kas vērsts pret Volvo automašīnām un visbiežāk tas izpaužas kā auto spoguļu zādzības. Martā pieteikto atlīdzību negadījumu skaits, kad Volvo automašīnām ir nozagti spoguļi, jau krietni pārsniedzis zādzību skaitu no jebkuras citas markas automašīnām, ieskaitot BMW, Db.lv informē If Apdrošināšana.

If Apdrošināšana Atlīdzību nodaļas apkopotā informācija liecina, ka visbiežāk KASKO atlīdzību pieteikumi par spoguļu zādzībām saņemti no automašīnu Volvo S60, S80, XC90 īpašniekiem. Tiek apzgatas ne tikai jaunāka izlaiduma gada automašīnas, bet arī pat 10 gadus veci Volvo.

If norāda, ka automašīnām nodarīto bojājumu raksturs liecina, ka zagļi nereti nezina konkrētās automarkas specifiku un, mēģinot nozagt spogulīšus, sabojā elektroniku, kā arī sabojā spoguļu stiprinājuma vietas vai pat nolauž visu korpusu.

«Iepriekš, apkopojot informāciju par dažādiem vandālisma gadījumiem, jo īpaši, spoguļu zādzībām, nebija pamata atsevišķi izdalīt Volvo automašīnu apzagšanas gadījumus, jo kopējā statistikā to skaits nekad nebija īpaši ievērojams. Kā zināms, visbiežāk zagļus interesē BMW, Mercedes-Benz un Lexus markas automašīnu spoguļi. Taču martā situācija ir krasi mainījusies un mēs, sazinoties ar Volvo dīleriem, esam guvuši apstiprinājumu savām aizdomām, ka pašlaik notiek intensīva Volvo automašīnu spoguļu zādzību virkne. Dīleri mums ir apstiprinājuši, ka Volvo automašīnu spoguļi tiek zagti tikpat bieži kā BMW, Mercedes-Benz un arī Lexus spoguļi,» norāda If Apdrošināšana KASKO produkta vadītājs Kaspars Duburs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zagļi Volvo markas automašīnu īpašniekiem pēdējā gada laikā sagādā arvien jaunus «pārsteigumus», liecina If Apdrošināšanā saņemtie klientu atlīdzību pieteikumi. Tiekot zagti ne tikai Volvo spoguļi un lukturi, bet arī pilnpiedziņas vadības bloki.

Dažu nedēļu laikā If Apdrošināšanā esot saņemti jau četri KASKO polišu īpašnieku pieteikumi par nozagtiem Volvo pilnpiedziņas vadības blokiem. Visas zādzības notikušas Rīgā – centrā, Imantā, Purvciemā un Miera ielas rajonā. Pilnpiedziņas vadības bloki nakts laikā nozagti divām Volvo XC60 un divām XC90 modeļu automašīnām. Auto īpašniekiem aprēķinātie zaudējumi svārstās no 1000 līdz 2700 eiro.

«Zagļu pievēršanos tieši Volvo markas automašīnām skaidrojam gan ar to, ka Volvo Latvijā ir diezgan populārs auto, gan arī ar pieprasījumu pēc tā detaļām otrreizējā tirgū. Iesakām autoīpašniekiem, cik vien tas iespējams, novietot auto drošākās stāvvietās, kā arī konsultēties autoservisos par iespējām pilnpiedziņas vadības bloku stiprināšanai izmantot, piemēram, nestandarta skrūves,» stāsta If Apdrošināšana Atlīdzību daļas vadītāja Līga Bērziņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Volvo Cars grib nopirkt Saab rūpnīcas aprīkojumu

Lelde Petrāne, 23.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas autoražotājs Volvo Cars izteicis piedāvājumu iegādāties lielu daļu no bankrotējušā konkurenta Saab Automobile, vēsta thelocal.se.

Volvo jau iepriekš paudis interesi pārņemt dažus no Saab aktīviem un tagad izteicis savu piedāvājumu, ziņojis Svergies Radio.

Tomēr Volvo amatpersonas šobrīd nelabprāt publiski runā par šo piedāvājumu.

«Tas ir maksātnespējas administratoru ziņā komentēt piedāvājumu,» teicis Volvo pārstāvis.

Viņš apstiprinājis, ka Volvo ir ieinteresēts daļā Saab ražošanas un testēšanas aprīkojuma, kas varētu tikt izmantots Volvo darbā, nevis Saab rūpnīcas, kas atrodas Zviedrijā, Trolhetenā, darbības atjaunošanā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Volvo nāk klajā ar automātisku bremzēšanas un brīdināšanas sistēmu

Jānis Rancāns, 07.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas autobūves kompānija Volvo nākusi klajā ar automobiļa drošības sistēmu, kurai jāsamazina sadursmes iespēja ar gājējiem un riteņbraucējiem.

Volvo automašīnas aprīkotas ar elektroniskiem sensoriem, kuri spēs noteikt apdraudējumus, kā, piemēram, riteņbraucēju, kas negaidīti uzrodas automašīnas ceļā. Zviedrijas ražotājs norāda, ka sadursmes riska gadījumā automašīna automātiski sāks bremzēt un atskanēs signalizācija.

Lai pamanītu iespējamo apdraudējumu, Volvo izveidotā sistēma izmanto radaru un augstas izšķirtspējas kameru, kas novietota automašīnas priekšpusē. Kamera spēj «pamanīt» gājēju vai riteņbraucēju un aprēķināt tā kustības virzienu un ātrumu. Vienlaikus Volvo sistēma spēj sekot līdzi vairākiem gājējiem un riteņbraucējiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Vide

Nepieciešams stingrāks regulējums autotransporta radīto emisiju samazināšanai

Db.lv, 08.02.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patlaban ir nepieciešams stingrāks regulējums autotransporta segmenta radīto emisiju samazināšanai, jo transporta sektors Latvijā aizņem dominējošo piesārņotāja lomu - 37% no visām nozarēm, pavēstīja Auto asociācijas pārstāvji.

Asociācijā atgādina, ka Latvijas siltumnīcefekta gāzu emisiju samazināšanas mērķis ir līdz 2030.gadam tās samazināt par 17%, salīdzinot ar 2005.gadu.

Savukārt Auto asociācijas prezidents un Saeimas deputāts Andris Kulbergs (AS) norāda, ka, lai arī notiek darbs pie šo mērķu sasniegšanas, tomēr tas notiek novilcināti un bez īpašas "valsts piepūles".

Tostarp no visām transporta radītajām emisijām autotransports rada 71,7% siltumnīcefekta gāzu emisijas, no kurām 60,6% ir vieglo automašīnu radītās emisijas, bet 27,1% tiek radītas tieši ar smagajām kravas automašīnām, skaidro asociācijā.

"Lai darbs pie izvirzīto mērķu sasniegšanas noritētu raitāk, būtu nepieciešama lielāka un mērķētāka valsts iesaiste. Proti, ja vieglo pasažieru automobiļu segmentā ir ieviesti daži atbalsta pasākumi elektromobiļiem, tad smagā komerctransporta zaļināšanas segmentā nav pat ideju risinājumu ieviešanai," piebilst Kulbergs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada oktobrī noslēgusies “Mūsa Motors Rīga” servisa pārbūve “Renault” un “Dacia” salonā K. Ulmaņa gatvē, informē uzņēmumā.

Servisa telpās investēti vairāk kā 400 000 eiro, pilnībā atjaunojot inženiertehniskās komunikācijas un aprīkojot servisu ar mūsdienīgām servisa iekārtām.

Servisa atjaunošanas laikā uzņēmums ir uzstādījis jaunas iekārtas, kas turpmāk palīdzēs nodrošināt apkopes un remontu iekšdedzes dzinēju automašīnām un elektomobiļiem, kā arī automašīnām, kas aprīkotas ar LPG iekārtām.

Lai pilnveidotu sniegto pakalpojumu klāstu, uzņēmums “Mūsa Motors Rīga” iegādājies un servisā uzstādījis vairākas jaunas profesionālas iekārtas, kā, piemēram, auto virsbūves remonta robotu un krāsu jaukšanas ierīci, kā arī ierīkojis mūsdienīgu auto savirzes stendu un jaunas eļļas un gaisa padeves caurules.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

DAF – kravas automašīnas iespējams salikt pēc LEGO principa

Autors: Nātālija Poriete, 18.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Oktobrī kravas automašīnu ražotājs DAF Trucks Barselonā prezentēja jauno LF kravas automašīnu sēriju (pilna masa no 7,5 līdz 19 tonnām), kā arī uzlabotos kravas automašīnu CF un XF modeļus, kurus pirmo reizi tirgum kompānija parādīja šā gada pavasarī.

Raksts tapis sadarbībā ar DAF

Liels pieprasījums pēc pilsētas kravas automašīnām LF tiek gaidīts Nīderlandē, Vācijā, Lielbritānijā un Ungārijā. Nākamajā gadā tiek plānots saražot vairāk nekā 11 000 DAF LF sērijas kravas automašīnu. Savukārt šajā gadā uzņēmums plāno pārdot 10 500 kravas automašīnu. Vislielākais pieprasījums starp DAF kravas automašīnām, tajā skaitā Latvijā, ir pēc XF sērijas modeļiem, kas ir šī segmenta etalons tālu maršrutu pieveikšanai. Šīs kravas automašīnas aprīkotas ar lielu dzīvojamo platību, darba un bagāžas telpu salonā. DAF XF ir labākās guļamvietas nozarē, un sēdvietas vadītājam nodrošina maksimālu komfortu automašīnas vadīšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Portāls: Deputāts Zaķis īstenojis «legālas nodokļu apiešanas» shēmu

Dienas Bizness, 05.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeimas Vienotības frakcijas vadītājs, Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas deputāts Dzintars Zaķis, kurš bieži izteicies par ēnu ekonomikas apkarošanas un godīgas nodokļu nomaksas nepieciešamību valstī, pats, iegādājoties automašīnu Volvo XC60, iesaistījies «legālas nodokļu apiešanas» shēmā.

Shēmas rezultātā Valsts kase nav tikusi pie ieņēmumiem aptuveni deviņu tūkstošu eiro apmērā, vēsta portāls Pietiek.com, kura rīcībā nonākuši dokumenti, kas norāda ne tikai uz šo nodokļu shēmu, bet arī uz Zaķa, iespējams, nedeklarētiem ienākumiem, kas atgādina viņa partijas biedra Arta Kampara «naudas tumbočku».

Kā rāda dokumenti, pagājušā gada beigās, vēloties iegādāties automašīnu Volvo XC60, Zaķis vērsies dīlerfirmā SIA Mūsa Motors Rīga. Saskaņā ar uzņēmuma cenu lapu un Zaķim izteikto piedāvājumu viņa kārotais Volvo XC60 maksātu 48 924 eiro, tajā skaitā 8 824 eiro pievienotās vērtības nodokli, ko saņemtu valsts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Digitalizācija auto izvēlē, elektroauto pārdošanas pieaugums, lietotu auto reputācijas maiņa, jaunas prasības autoservisiem un klientu paradumu transformācija – tā ir autopārdošanas industrija šodien, kur Moller Auto dīleri, tirgojot gan jaunas, gan lietotas automašīnas, navigē vienas pieturas dīleru koncepta virzienā.

Par šodienu, rītdienu un izaicinājumiem Dienas Bizness uzdeva jautājumus Moller Auto uzņēmumu grupas izpilddirektorei Baltijā Izīdai Gerkenai.

2023. gads ir aizvadīts. Audi un Volkswagen ir vienas no iecienītākajām automašīnām pircēju izvēlē – kā veicies ar šo marku pārdošanu?

Kopumā gads aizvadīts veiksmīgāk, nekā plānots. Mūsu biznesa rezultāti par 2023. gadu rāda, ka Baltijā kopumā lietotu auto segmentā tika pārdots par 26% vairāk auto nekā 2022. gadā. Savukārt vislielākā izaugsme piedzīvota elektroauto segmentā, kas Baltijā pērn pieauga par 63%, salīdzinot ar 2022. gadu. Tikmēr jaunu auto segmentā pārdošanas rādītāji bija stabili, saglabājoties 2022. gada līmenī, par spīti satricinājumiem ekonomikā, ko nesuši aizvadītie gadi. Pērnā gada sākumā novērojām jaunu auto tirgus atveseļošanos, un to pamatā ietekmēja iedzīvotāju finansiālās konfidences uzlabošanās, kas, jāatzīst, bija netipiski inflācijas rādītājiem, kā arī vajadzība pēc personīgās mobilitātes, kas aizvien ir daudzu cilvēku prioritāšu augšgalā. Ietekmi jūtam arī šogad. Proti, inflācijas drudzis ir pārvarēts, un cilvēki nākotni sāk vērtēt, balstoties uz prognozējamākiem apstākļiem, kas arī dod iespēju skaidrāk paredzēt personīgās investīciju iespējas. Aizvadītajā gadā būtiski auga pieprasījums pēc lietotiem auto ar nepieredzētu uzrāvienu oktobrī, kad apgrozījums lietoto auto segmentā auga par 87%, salīdzinot ar attiecīgo periodu 2022. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru