Transports un loģistika

Daugavpils tramvaju uzņēmums pērn strādājis ar peļņu 616 Ls

Aleksandrs Eiduks, 31.05.2004

Jaunākais izdevums

Pagājušo gadu Daugavpils Tramvaju uzņēmums ir nostrādājis ar peļņu 616 Ls, kas ir pirmo reizi pēc daudziem ar zaudējumiem strādātiem gadiem — 2001. gadā zaudējumi bija 136 000 Ls, 2002. — 83 000 Ls. Pagājušā gada apgrozījums ir bijis 1, 157 milj. Ls, savukārt šogad to ir plānots palielināt līdz 1, 199 milj. Ls. Šogad uzņēmums plāno turpināt tramvaju sliežu ceļu un kontakttīklu remontu, kā arī ritošā sastāva modernizāciju. Šiem mērķiem šogad plānots investēt ap 140 000 Ls. Pērn sliežu ceļu remontā ir ieguldīti apmēram 200 000 Ls. Nākotnē Daugavpils Tramvaju uzņēmums tramvaju sliežu remontam un infreastruktūras attīstībai plāno piesaistīt arī ES struktūrfondu līdzekļus. Pašlaik uzņēmumā strādā 355 darbinieki.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Daugavpilī par vairāk nekā 30 miljoniem eiro attīsta tramvaju infrastruktūru

Db.lv, 11.07.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daugavpilī par vairāk nekā 30 miljoniem eiro attīsta tramvaju infrastruktūru, informē pašvaldībā.

PAS "Daugavpils satiksme" īsteno četrus nozīmīgus projektus, kuru gaitā līdz 2023.gada beigām vairākos posmos tiks pārbūvētas esošās un izbūvēta jauna tramvaju līnija, kā arī nomainītas komunikācijas un labiekārtota sliežu ceļiem piegulošā teritorija.

Kopējās projektu izmaksas sastāda vairāk kā 30 miljonus eiro, kas uzņēmuma pastāvēšanas laikā ir vērienīgākais finansiālais ieguldījums tramvaju infrastruktūras attīstībā.

Apmēram 11,2 miljoni eiro tiks ieguldīti jaunajā Vaiņodes ielas tramvaju līnijas projektā. Būvdarbi tiek veikti 1,9 kilometru garumā. Šī projekta ietvaros paredzēts savienot 1. un 3. tramvaju maršruta galapunktus, izbūvējot jaunu tramvaju līniju Vaiņodes ielā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Daugavpils iedzīvotāji gatavi atvadīties no vecajiem tramvajiem; Baltkrievijas piegādātājs nesteidzas

Gunta Kursiša, 21.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Tramvaju satiksme ir mūsu lepnums, tomēr tie ir tik novecojuši, ka iedzīvotāji nevar sagaidīt jaunos tramvajus,» Db.lv pauda a/s Tramvaju uzņēmuma pārvaldnieks Oļegs Tolmačovs. Lai arī 22 tūkstošiem daugavpiliešu, kas ikdienā izmanto tramvaju, jau no šā gada septembra būtu bijis jābrauc jaunos, Baltkrievijas uzņēmuma ražotos tramvajos, tas, cik drīz jaunie tramvaji sāks kursēt un vai tie būs tieši Baltkrievijas-Latvijas piegādātāju apvienības Belkomunmaš un Agmen Consulting Bureau tramvaji, nav zināms.

Tikmēr Db.lv viesojās Daugavpilī, lai fotogrāfijās iemūžinātu tramvajus, no kuriem, kā cer liela daļa Latvijas otras lielākās pilsētas iedzīvotāju, tai drīz nāksies atvadīties.

«Dzīve iet uz priekšu, jaunie tramvaji būs siltāki, modernāki, tajos būs jaunākās tehnoloģijas, bet vecos tramvajus varēsim skatīties filmās un fotogrāfijās,» Daugavpilī strādājošā Silvija Sproģe uzskata, ka ieslīgt sentimentā par vecajiem tramvajiem nevajagot.

Jau rakstīts, ka pirmais piegādes termiņš, kad Daugavpilij bija jāsaņem 12 jaunie tramvaji, bija šā gada 31. augusts. Kopš 1. septembra Baltkrievijas-Latvijas piegādātāju apvienība Belkomunmaš un Agmen Consulting Bureau tiek piemērota kavējuma soda nauda – 600 lati dienā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Daugavpils pēdējos gados piesaistījusi 170 miljonu eiro investīcijas no ES

Signe Knipše, Egons Mudulis, 12.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daugavpils pēdējos gados piesaistījusi ap 170 milj. eiro ES fondu finansējuma, no kura lielākā daļa ieguldīta satiksmes infrastruktūrā.

No privātajiem investoriem rosīgākie bijuši igauņi ar ieguldījumiem Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīcā. Lielākie investīciju projekti, ko pēdējos gados virzījusi pašvaldība, ir satiksmes infrastruktūras projekti. Pilsēta būvējusi tranzītceļus, pārvadu pāri dzelzceļam. Lai siltums neizplūstu gaisā, ir siltinātas pašvaldības skolas, ap tām sakārtotas teritorijas. Lielākie infrastruktūras projekti tiek īstenoti ar 85% ES fondu atbalstu, 5% vēl pieliek valsts, pašvaldība finansē ap 10%, stāsta Daugavpils domes priekšsēdētājs Jānis Lāčplēsis. Pilsēta iepriekšējā ES plānošanas periodā izmantojusi dažādu fondu finansējumu – Kohēzijas fonda, Eiropas Rekonstrukcijas un attīstības fonda, kā arī Pārrobežu sadarbības programmām pieejamo finansējumu. Rotko centrs, piemēram, ticis finansēts no trim finanšu avotiem. Iepriecinoši ir šī centra pirmā gada rezultāti – tas spējis piesaistīt 100 tūkstošus apmeklētāju. Centrs ir labs atbalsts pilsētai – sekmē atpazīstamību, piesaista tūristus, dod maizi mazajam biznesam. «Pašlaik domājam, kā tālāk attīstīt cietokšņa kompleksu sadarbībā ar valsti un privātajiem uzņēmējiem,» stāsta domes priekšsēdētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uz Liepāju atceļojis jau otrais jaunais zemās grīdas tramvajs, ko būvējusi Horvātijas rūpnīca "Končar – Electric Vehicles Inc.", taču pagaidām nav zināms, kad tie varētu uzsākt kustību.

"Pandēmijas un ārkārtējās situācijas ierobežojumu dēļ nav iespējams pilnvērtīgi pabeigt personāla praktisko apmācību. Līdz maijam būs saņemti kopumā jau seši vagoni. Sekosim situācijas attīstībai. Atkarībā no tā, kad pabeigsim apmācību procesu, varēsim ieviest visus uz to brīdi piegādātos tramvaju vagonus," komentē uzņēmumā "Liepājas tramvajs".

Kopumā Liepājā plānota 14 šādu jaunu tramvaju vagonu piegāde.

Šobrīd ir saskaņots grafiks par sešu jaunu tramvaju vagonu piegādi, bet noslēgtais līgums paredz, ka līdz 2022.gada sākumam Liepājā tiks piegādāti kopumā 12 jauni tramvaju vagoni un dokumentācijas saskaņošanas posmā ir vēl divu tramvaju iegāde tuvāko gadu laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daugavpilī bāzētais a/s Tramvaju uzņēmums ERAF projekta ietvaros izsludinājis atklātu konkursu tramvaju iegādei, liecina Daugavpils domes informācija. Pretendenti piedāvājumus var iesniegt līdz 2012. gada 25. septembrim.

Iepriekšējais tramvaju iepirkuma konkurss tika pārtraukts, kad Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) liedza slēgt līgumu ar Krievijas uzņēmumu Vagonmash. Iepriekš vēstīts, ka Krievijas uzņēmums bijis tuvu bankrotam un tam uzkrājušies lieli parādi. Sūdzību IUB par iepriekšējā konkursa rezultātiem iesniedza Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca.

Tramvaju iepirkumam pieteicās piecas firmas. Finālam kvalificējās trīs - Baltkrievijas un Rumānijas kopuzņēmums Carpat Belaz Service, Sanktpēterburgas rūpnīca Vagonmash un vietējā Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca. Par uzvarētāju Daugavpils dome pasludināja Vagonmash, jo tam esot laba reputācija, caurspīdīgs finanšu stāvoklis un viszemākā tramvaju cena – 3,6 miljoni.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Daugavpilij piegādās Krievijas pilsētā Ustjkatavā ražotos tramvajus

LETA, 03.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Reģionālā attīstības fonda (ERAF) finansētajā tramvaju transporta infrastruktūras renovācijas projektā Daugavpilij tiks piegādāti 12 Kirova vārdā nosauktajā Ustjkatavas vagonbūves rūpnīcā Krievijā ražotie četrasu un sešasu tramvaju vagoni.

Kā informēja AS Daugavpils satiksme valdes locekle Sabīne Šņepste, līgumu par tramvaju piegādi Daugavpils satiksme plāno slēgt ar atklātajā tramvaju vagonu iegādes konkursā uzvarējušo Maskavā reģistrēto Krievijas atklāto akcionāru sabiedrību Nacionālā kontraktu korporācija, kas šajā darījumā pilda starpnieka funkcijas.

Kā liecina informācija vietnē Wikipedia, rūpnīca tramvajus ražo kopš 1901.gada. Kopš 2006.gada rūpnīca ražo zemās grīdas tramvajus. Pirmie zemās grīdas tramvaji tika piegādāti izmēģināšanai Maskavā un citās Krievijas pilsētās.

Atklātajam tramvaju vagonu iegādes konkursam tika iesniegti septiņi piedāvājumi. Nacionālās kontraktu korporācijas piedāvājums bijis ar zemāko cenu un atzīts par atbilstošu tehniskās specifikācijas prasībām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Arī Daugavpilī būs jauni tramvaji

Sandra Dieziņa, 28.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daugavpils a/s Tramvaju uzņēmums izsludinājis atklāto konkursu par pasažieru tramvaju iegādi ERAF projekta «Daugavpils pilsētas tramvaju transporta infrastruktūras renovācija» ietvaros.

Par to liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā. Uzņēmums paredzējis 12 modernu vagonu iegādi, no kuriem 8 ir četru asu vagoni un 4 - sešu asu vagoni. Jaunie tramvaju vagoni, kuri tiks aprīkoti ar asinhronā tipa dzinējiem, ļaus ietaupīt un uzkrāt elektroenerģiju, nodrošinās mobilāku un ātrāku pārvietošanas bez sastrēgumiem. Jaunie tramvaji arī tiks aprīkoti atbilstoši vides pieejamības prasībām, kas nozīmē, ka tiks nodrošinātas novietnes ratiņiem, vietas invalīdiem, tramvaju ieeja tiks aprīkota ar izbīdāmu platformu. Projektu plānots īstenot līdz 2012. gada 31.decembrim. Jāatgādina, ka jau maijā Tramvaju uzņēmums parakstīja līgumu ar Satiksmes ministriju par Eiropas Savienības fonda projekta «Daugavpils pilsētas tramvaju transporta infrastruktūras renovācija» īstenošanu. Projekts tiek īstenots programmas «Infrastruktūra un pakalpojumi» ietvaros un 83,11 % no projekta attiecināmajam izmaksām tiks līdzfinansētas no ES Reģionālā attīstības fonda līdzekļiem. Projekta kopējais finansējums ir 8,456 miljoni Ls, no tiem ERAF daļa - 83,11%, bet privātais finansējums 16,89%. Projekta mērķis ir sabiedriskā transporta attīstības veicināšana kā alternatīva privāto automašīnu izmantošanai. Paredzēts, ka arvien vairāk cilvēku izmantos tramvaju kā ikdienas transporta līdzekli.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienības (ES) fondu līdzfinansētā konkursā par tiesībām piegādāt Daugavpilij jaunos tramvajus uzvarējusī Baltkrievijas-Latvijas piegādātāju apvienība Belkomunmaš un Agmen Consulting Bureau atkārtoti nav izpildījusi solījumu un līdz 12. septembrim nav piegādājusi Daugavpilij jaunos tramvajus, stāstīja Daugavpils domes priekšsēdētāja vietnieks Pēteris Dzalbe.

Pēc iepriekš noslēgtā līguma konkursa uzvarētājam pirmie trīs tramvaji Daugavpilij bija jāpiegādā līdz 31.augustam, taču tas netika izdarīts. Piegādātāji nav izpildījuši arī atkārtoto solījumu piegādāt līdz 12.septembrim vismaz vienu tramvaja vagonu. Nekādus paskaidrojumus par piegādes termiņu neizpildi piegādātāji pagaidām nav snieguši.

Saistībā ar šādu situāciju Daugavpils a/s Tramvaju uzņēmums apsver iespējas, izmantojot likumiskās metodes, panākt līguma izpildi. Lai stimulētu piegādātāju apvienību, pildīt uzņemtās saistības, kopš 1.septembra tai tiek piemērota kavējuma nauda - 600 lati dienā. Ja panākt vienošanās izpildi tomēr neizdosies, tikt pieļauta iespēja sludināt jaunu tramvaju piegādes konkursu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc tam, kad Rīga būs saņēmusi 20 zemās grīdas tramvaju sastāvus no Čehijas, šādus tramvajus Rīgai varētu turpmāk ražot Rīgas vagonbūves rūpnīcas (RVR) un Minskas automašīnu rūpnīcas (MAZ) kopuzņēmums.

Tā šodien vēsta laikraksts Bizness&Baltija.

Db jau vēstīja, ka RVR kopā ar Belkomunalmaš strādāja pie modeļa tramvaju parka atjaunošanai Rīgai. Tā kā savulaik RVR ražoja arī tramvajus, a/s RVR padomes priekšsēdētājs Valērijs Igaunis cer Rīgā atdzīvināt šo produktu ražošanu, jo pieprasījums ir ne tikai no Rīgas, bet arī no citām pilsētām un valstīm.

Kā apgalvo RVR valdes priekšsēdētājs Lazars Raizbergs, tad rūpnīcai Latvijā ir visas nepieciešamā pieredze un tehnoloģijas, lai šādus zemās grīdas tramvajus ražotu. Tiesa gan, ka paša tramvaja koncepts vēl neesot izstrādāts. Šonedēļ Rīgā ierodas MAZ pārstāvji, lai runātu par ražošanas iespējām RVR. L. Raizbergs arī norādīja, ka iepriekš radušās domstarpības abu uzņēmumu starpā, jo MAZ bija paredzējis, ka Rīgā tikšot ražoti tikai tramvaju vagonu karkasi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot tramvaju parka atjaunošanu, Rīgas satiksme ir noslēgusi līgumu ar Čehijas kompāniju Škoda Transportation par 20 jaunu zemās grīdas tramvaju piegādi, informē Rīgas satiksme.

Pirmie zemās grīdas tramvaji no šīs piegādes Rīgā parādīsies 2017.gada pirmajā pusē, savukārt visu Škoda 15T Riga tramvaju piegādei jānotiek līdz 2017.gada beigām. Jaunais tramvaju iepirkums neietekmēs sabiedriskā transporta biļešu cenas Rīgā, taču būtiski palielinās pasažieru pārvadājumu kvalitāti – īpaši to pasažieru, kuri ikdienā izmanto tramvajus. Paredzēts, ka jaunie zemās grīdas tramvaji kursēs 4.tramvaju maršrutā Imantas virzienā.

Visi jaunie zemās grīdas tramvaji tiks aprīkoti ar kondicionēšanas iekārtām, pielāgotu sistēmu elektroniskās norēķinu sistēmas vajadzībām, monitoriem, video novērošanu, pasažieru skaitīšanu, apkopei nepieciešamajām rezerves daļām, kā arī citu aprīkojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daugavpils a/s Tramvaju uzņēmums uzsākta jauno, zemās grīdas tramvaju piegāde.

Paredzēts, ka tuvāko divu nedēļu laikā tiks piegādāti vēl divi tramvaji, Db.lv norādīja Belkommunmash BKM pilnvarotais pārstāvis Rolands Strazdiņš.

Jaunie tramvaji a/s Tramvaju uzņēmums, saskaņā ar vienošanos ar Baltkrievijas-Latvijas piegādātāju apvienība Belkomunmaš unAgmen Consulting Bureau, bija jāpiegādā jau 12. septembrī. Noteiktajā termiņā piegāde nenotika, iepriekš apliecināja Daugavpils domes priekšsēdētāja vietnieks Pēteris Dzalbe. Piegādātāja pārstāvis R. Strazdiņš Db.lv skaidroja, ka kavēšanās dažas dienas bijusi, jo tikai 6. septembrī Daugavpils uzņēmums aprstiprinājis krāsojumu un dažas tehniskas nianses, kas nebija nolikumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Daugavpilij jaunos tramvajos piegādās Baltkrievijas uzņēmums

Gunta Kursiša, 11.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daugavpils Tramvaju uzņēmums noslēdzis vairāk nekā 4,6 miljonus latu apjomīgo iepirkumu konkursu par pasažieru tramvaju iegādi, kā uzvarētāju Minskā bāzēto uzņēmumu Belkommunaš, liecina paziņojums Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājas lapā.

Konkursā par uzvarētāju atzīta piegādātāju apvienība OAO Upravļajušaja kompaņija holdinga Belkommunaš (Управляющая компания холдинга Белкоммунаш) un SIA Agmen Consulting Bureau. Belkommunaš ir valstij piederošs uzņēmums, kas izveidots Minskas Tramvaju un trolejbusu labošanas rūpnīcas (Ремонтный трамвайно-троллейбусный завод) vietā. Belkommunaš dibinājusi Minskas pašvaldības izpildkomiteja. Piegādātāju apvienībā ietilpst arī Latvijā reģistrēta SIA Agmen Consulting Bureau, kas nodarbojas ar juridisku pakalpojumu sniegšanu. Uzņēmums dibināts 2010. gada decembrī, un tā juridiskā adrese ir Zvaigžņu iela 20-6. Agmen Consulting Bureau valdē darbojas viens valdes loceklis – Jurģis Īvāns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Daugavpils gribējusi pirkt tramvajus no teju bankrotējuša Krievijas uzņēmuma

Dienas Bizness, 16.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daugavpils gribējusi iepirkt tramvajus no Krievijas firmas Vagonmash, kas izrādās ir tuvu bankrotam un ar milzu parādiem.

Pērn decembrī Daugavpils domes izsludinātajā konkursā par jaunu tramvaju iegādi uzvarēja Sanktpēterburgas uzņēmums Vagonmash, kas, kā vēlāk noskaidrojās, ir tuvu bankrotam, ziņo TV3 raidījums Nekā Personīga.

Daugavpils domei piederošā a/s Tramvaju uzņēmums pagājušā gadā izlēma par ES piešķirtajiem aptuveni 10 miljoniem latu nomainīt 6 kilometrus garu sliežu ceļa posmu un iepirkt 12 jaunus tramvajus.

Tramvaju iepirkumam pieteicās piecas firmas. Finālam kvalificējās trīs - Baltkrievijas un Rumānijas kopuzņēmums Carpat Belaz Service, Sanktpēterburgas rūpnīca Vagonmash un vietējā Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daugavpils pilsētas domes Centralizētās iepirkumu nodaļas izsludinātais tramvaju vagonu iegādes iepirkums patlaban ir izvērtēšanas stadijā.

«Līgums par tramvaju piegādi pagaidām nav noslēgts, jo pašvaldība gaida kompetentu iestāžu atzinumu. Ja tiks pateikts, ka šis uzņēmums ražo lielgabalus, ar kuriem nosacīti ārzemēs tiek mušīti cilvēki un minētajam uzņēmumam ir uzlikts aizliegums tirgot Eiropā, tad pašvaldība šos tramvajus nepirks,» komentē Aivars Zdanovskis, Daugavpils pilsētas domes priekšsēdētāja vietnieks («Mūsu partija»).

Vicemērs norādīja, ka pašvaldība nepērk tramvajus pa tiešo no Krievijas uzņēmuma, bet gan no Lietuvas starpniekfirmas, kas ir šī uzņēmuma dīleris visā Eiropā, un ir pārdevis šos tramvajus arī citiem pircējiem Eiropā, tai skaitā Liepājai.

«Galu galā, tramvaju piegādātājs ir izvēlēts konkursa rezultātā un šos rezultātus ir apstiprinājusi gan Centrālā finanšu un līgumu aģentūra, gan Iepirkumu uzraudzības birojs. Turklāt konkursa rīkotājiem ir arī saistības gan pret konkursa uzvarētāju, gan arī Daugavpils iedzīvotājiem, kam šie tramvaji ir vajadzīgi,» stāsta A. Zdanovskis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daugavpilī vietējiem aktīvistiem radušās aizdomas, ka tramvaju iepirkumā notikusi krāpšanās, tāpēc viņi vērsušies Eiropas prokuratūrā, svētdienas vakarā vēsta raidījuma "Nekā personīga".

"Nekā personīga" ziņo, ka Daugavpilij līdz šī gada beigām pieejams finansējums jaunu tramvaju pirkšanai. Ja sākotnēji pilsēta cerēja, ka varēs atļauties iegādāties sešus, tad šobrīd līgums noslēgts par četriem, un to summa būs 7,4 miljoni eiro.

Iepirkumu "Daugavpils satiksme" izsludināja jau 2021.gada aprīlī. Divi konkursi beidzās bez rezultāta. Trešajā iepirkumā 2022.gada aprīlī bija iesniegts tikai viens piedāvājums - no Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas jeb DLRR. Citi uzņēmumi atzina, ka izpildes termiņš ir pārāk īss. Taču ar DLRR līgumu arī nenoslēdza. Pieteikums esot bijis sagatavots nekvalitatīvi, turklāt rūpnīca kā savu partneri bija norādījusi čehu uzņēmumu "Pragoimex", kas nesen Čehijā iesaistīts korupcijas skandālā. Firmas bijušajam valdes loceklim Jaroslavam Kremenam piespriests cietumsods, trīs miljonu kronu naudas sods un aizliegums vadīt uzņēmumus, norāda raidījums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

VK: Daugavpils siltumtīkli, pārkāpjot iepirkuma regulējumu, rada šaubas par siltumenerģijas tarifa stabilitāti ilgtermiņā

Žanete Hāka, 22.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts kontrole (VK) ir pabeigusi revīziju Pašvaldības akciju sabiedrības Daugavpils siltumtīkli darbības atbilstība plānotajiem mērķiem un normatīvo aktu prasībām, informē VK.

Revīzijā siltumenerģijas apgādes pakalpojuma tarifa noteikšanā neatbilstības nav konstatētas, taču nav arī gūta pārliecība par siltumenerģijas tarifa stabilitātes saglabāšanu ilgtermiņā.

Laikā no 2007. līdz 2012.gadam PAS Daugavpils siltumtīkli noslēdza sešus līgumus ar komersantiem par siltumenerģijas ražošanas avotu izbūvi un siltumenerģijas iepirkšanu, tādējādi ar katru gadu samazinot pašu ražotās siltumenerģijas apjomu. Patlaban PAS Daugavpils siltumtīkli saražo tikai pusi no nepieciešamā siltumenerģijas apjoma, bet pārējo iepērk no privātiem komersantiem. Astoņu gadu laikā privātiem komersantiem par piegādāto siltumenerģiju samaksāti 35,5 milj. EUR.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rīgā atbrīvos ceļu tramvaju kustībai

, 29.10.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai uzlabotu tramvaju kustību un novērstu sastrēgumu radītus tramvaju kustības grafika kavējumus, turpmāk daudzviet Rīgā tramvaja ceļa atbrīvošanai tiks pārskatītas ielu malās esošās stāvvietas un kreiso pagriezienu manevri, informē Rīgas domes Satiksmes departaments.

Līdz ar to:

1) tiks atbrīvots ceļš tramvaju satiksmei;

2) tiks novērstas situācijas, ka transportlīdzekļi kreisā pagrieziena manevra veikšanai aizšķērso ceļu gan tramvajam, gan arī citām automašīnām;

3) atbrīvojot brauktuvi no ielu malās stāvošajām automašīnām, tiks paaugstināta braukšanas joslas caurlaides spēja un nodrošināta autotransporta plūsma pa braukšanas joslu; stāvošo automašīnu apbraukšanai autovadītājiem nebūs jābrauc pa tramvaja sliedēm.

Satiksmes organizācija tiks pārskatīta tajās vietās, kur pēc SIA Rīgas satiksme sniegtās informācijas sastrēgumi kavē tramvaju kustību.

Kā informēja SIA Rīgas satiksme Pārvadājumu direktors Jānis Dziedātājs, daudzviet pilsētā sastrēgumu dēļ tiek kavēta tramvaju kustība no 10 līdz pat 30 minūtēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Skonto būve tiek pie 6 milj. Ls vērtā tramvaju līnijas projekta Liepājā

Gunta Kursiša, 14.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāk nekā sešus miljonus latu vērtajā SIA Liepājas tramvajs konkursā par jaunas tramvaja līnijas izbūvi uzvarējusi SIA Skonto būve, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājas lapā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Videi draudzīga sabiedriskā transporta infrastruktūrai no ES fondiem būs pieejami 96 miljoni eiro

Dienas Bizness, 12.02.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien, 11.februārī, Valsts sekretāru sanāksmē (VSS) izsludināts Ministru kabineta (MK) noteikumu projekts, kas paredz veicināt videi draudzīga sabiedriskā transporta izmantošanu un pasažieru pieaugumu tajā.

To paredz VSS izsludinātais MK noteikumu projekts Darbības programmas Izaugsme un nodarbinātība 4.5.1.specifiskā atbalsta mērķa Attīstīt videi draudzīgu sabiedriskā transporta infrastruktūru 4.5.1.1.pasākuma Attīstīt videi draudzīgu sabiedriskā transporta infrastruktūru (sliežu transporta) īstenošanas noteikumi.

4.5.1.specifiskā atbalsta mērķa Attīstīt videi draudzīgu sabiedriskā transporta infrastruktūru 4.5.1.1.pasākuma Attīstīt videi draudzīgu sabiedriskā transporta infrastruktūru (sliežu transportu) ietvaros plānots īstenot projektus pilsētās, kurās tiek veikti pasažieru pārvadājumi ar tramvaju – Rīgā, Daugavpilī un Liepājā. Pasākuma ietvaros šajās pilsētās plānots izbūvēt vai uzlabot kopumā 8 km tramvaju līniju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ukrainas "Metinvest" vairākās daļās atmaksās AS "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca" parādu, tostarp ir veikts pirmais maksājums 900 000 eiro apmērā, pavēstīja "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas" pārstāvji.

Vienlaikus kompānijā arī informē, ka pašreiz tiek gaidīts nākamais maksājums 1,3 miljonu eiro apmērā.

Tāpat "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas" pārstāvji norāda, ka maksājumu saņemšana no "Metinvest" iepriekš bija neiespējama Krievijas iebrukuma dēļ, un šī situācija būtiski apgrūtināja "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas" darbību.

Pēc kompānijā skaidrotā, "Metinvest" izņēmuma kārtā ir saņēmusi Ukrainas valsts iestāžu piekrišanu maksājuma veikšanai "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcai", kas ir vienīgais pārrobežu maksājums, kāds atļauts "Metinvest".

"Ukrainas valdība, sniedzot šādu atļauju, ir apliecinājusi "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas" nozīmi Ukrainas ekonomikai un loģistikas nozarei, jo bez "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas" nebūs iespējama nedz Ukrainas dzelzceļa kravu aprite, nedz valsts dzelzceļa infrastruktūras atjaunošana pēc kara beigām," pauž kompānijas padomes priekšsēdētāja Anastasija Udalova.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visi 12 tramvaji Ustjkatavskas Vagonbūves rūpnīcai jāpiegādā līdz decembrim

Jau tuvākajā laikā a/s Daugavpils satiksme (DS) sāks izmēģināt pirmos Krievijā ražotos tramvajus, kas nule kā atmuitoti un tiek izpakoti, DB norādīja DS valdes locekle Sabīne Šnepste. Pirms nodošanas ekspluatācijā tramvajiem jānobrauc 500 km, un tas tikšot darīts nakts stundās, lai netraucētu pārējai tramvaju satiksmei. Šobrīd no 12 tramvajiem ar deviņiem kravas auto piegādāti seši – divi sešasu un četri četrasu. Nākamie tramvaji Daugavpili varētu sasniegt 22. septembrī, bet visi 12 tramvaji jāpiegādā līdz šā gada decembrim.

Miers mājās

Šķiet, ka ar trešo piegājienu (kopš 2011. gada jūlija) daugavpiliešiem beidzot būs izdevies tikt pie ilgi gaidītajiem tramvajiem. DB iepriekš vēstīja, ka DS organizētajā iepirkumā ar lētāko piedāvājumu par uzvarētāju tika atzīta AAS Nacionālā Kontraktu korporācija (NKK), kas piegādā Krievijas Ustjkatavskas Vagonbūves rūpnīcas produkciju. Saskaņā ar līgumu NKK par astoņiem četrasu tramvajiem saņems 2,496 miljonus eiro un par četriem sešasu tramvajiem – četrus miljonus eiro. Projektam «Daugavpils pilsētas tramvaju trasnsporta infrastruktūras renovācija» paredzēts arī 83,1% (5,4 miljoni eiro) ERAF līdzfinansējums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Daugavpils Tramvaju uzņēmums noslēdz konkursu par tramvaju līnijas renovāciju

Gunta Kursiša, 29.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daugavpilī bāzētais a/s Tramvaju uzņēmums noslēdzis atklātu konkursu par Daugavpils tramvaju līnijas un pārveidošanas apakšstaciju renovāciju Eiropas reģionālās attīstības fonda (ERAF) projekta ietvaros, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājas lapā.

Šī konkursa paredzētā līgumcena ir vairāk nekā 1,3 milj. Ls, un tajā par uzvarētāju atzīta ceļu būves firma SIA Binders, kas piedāvāja veikt darbus par zemāko cenu. Konkursā pieteikumus kopumā iesniedza pieci uzņēmumi.

Db.lv jau rakstīja, ka Daugavpilī ERAF projekta «Daugavpils pilsētas tramvaju transporta infrastruktūras renovācija» ietvaros paredzēts veikt arī 12 modernu vagonu iegādi, kā arī veikt tramvaju līnijas renovāciju 6,2 km garumā, kā arī veikt trīs pārveidošanas apakšstaciju renovāciju.

Jau vēstīts, ka projekts tiek īstenots programmas «Infrastruktūra un pakalpojumi» ietvaros un 83,11 % no projekta attiecināmajam izmaksām tiks līdzfinansētas no ES Reģionālā attīstības fonda līdzekļiem. Projekta kopējais finansējums ir 8,456 miljoni Ls, no tiem ERAF daļa - 83,11%, bet privātais finansējums 16,89%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Daugavpils lidlauka pārveide par komerciālu lidostu varētu izmaksāt 61 miljonu eiro

LETA, 21.09.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daugavpils lidlauka pārveide par komerciālu lidostu varētu izmaksāt aptuveni 61 miljonu eiro, secināts Latgales Speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) pārvaldes darba tikšanās laikā.

Sanāksmes dalībnieki diskutēja par Latvijā esošo reģionālo lidostu situāciju, nozīmību un atšķirībām. Spriežot pēc reģionālās lidostas piemēra Liepājā, lidostas attīstība palīdz piesaistīt ārvalstu investīcijas un darbojas veiksmīgi, kas apliecina, ka Daugavpilī lidosta noteikti ir nepieciešama, vienojušies sanāksmes dalībnieki. Viņuprāt, lidostas izveide pilsētu padarītu konkurētspējīgāku un pievilcīgāku investoriem.

Aplēsts arī, ka Daugavpils lidlauka pārveide par komerciālu lidostu izmaksātu aptuveni 61 miljonu eiro, kas ir vairāk nekā izmaksāja Liepājas lidostas attīstīšana. Tas esot izskaidrojams ar to, ka Liepājā jau bija lidosta, kuru vajadzēja pielāgot atbilstoši sertificēšanās prasībām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Korupcijas skandālos ierautā pašvaldības uzņēmuma «Rīgas satiksme» (RS) kreditori nevēlas finansēt jaunus projektus, tāpēc, piemēram, jauno zemās grīdas tramvaju iepirkumu tagad varētu finansēt Čehijas kredītiestāde «Česka sporitelna», vēsta Latvijas Televīzijas raidījums «de facto».

RS pagaidu valde, kuru kopš marta vada Ernests Saulītis, pēdējos mēnešos regulāri tiekas ar uzņēmuma kreditoriem – bankām un Valsts kasi. Šie kreditori vairs nevēlas finansēt zemās grīdas tramvaju iepirkumu, kurā pirms trim gadiem uzvarēja Čehijas koncerns «Škoda Transportation». Šis 62 miljonus eiro vērtais līgums ir viens no RS transportlīdzekļu iepirkumiem, kurus pēta Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) izmeklētāji.

RS valde maija beigās uzdevusi valdes loceklim Jurim Švanderam tikties ar Čehijas kredītiestāžu pārstāvjiem, lai pārrunātu jautājumus, kas saistīti ar alternatīviem finansējuma avotiem. Nedēļas sākumā viņš atgriezies no Pilzenes, kur ar banku «Česka sporitelna» apspriedis iespējamo sadarbību, vēsta raidījums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai attīstītu videi draudzīgu tramvaju infrastruktūru Rīgā, Daugavpilī un Liepājā, 2014.-2020.gada plānošanas periodā būs pieejami 96 miljoni eiro Kohēzijas fonda (KF) līdzfinansējuma, informē Satiksmes ministrijā.

To paredz Satiksmes ministrijas izstrādātais noteikumu projekts Darbības programmas Izaugsme un nodarbinātība 4.5.1.specifiskā atbalsta mērķa Attīstīt videi draudzīgu sabiedriskā transporta infrastruktūru" 4.5.1.1.pasākuma Attīstīt videi draudzīgu sabiedriskā transporta infrastruktūru (sliežu transporta) īstenošanas noteikumi, ko otrdien, 3.maijā, atbalstīja valdība.

Pasākuma ietvaros plānots īstenot projektus pilsētās, kurās tiek veikti pasažieru pārvadājumi ar tramvaju - Rīgā, Daugavpilī un Liepājā, šajās pilsētās izbūvējot vai uzlabojot kopumā vismaz 8 km tramvaju sliežu līniju.

Pasākuma mērķis ir veicināt videi draudzīga sabiedriskā transporta izmantošanu, kā rezultātā pieaugs ar šādu transportu pārvadāto pasažieru skaits.

Komentāri

Pievienot komentāru