Ar vienu interesantu un unikālu ziņu mēs varam būt medijos gan šeit, gan citur pasaulē… Tā savu rīcību saistībā ar viltus meteorīta nokrišanu Mazsalacā attaisno mobilo sakaru kompānija Tele2, neslēpjot, ka visa šī ažiotāža ir bijusi vien daļa no uzņēmuma mārketinga kampaņas.
Nenoliedzami Latvijas vārds izskanēja plaši, tomēr jautājums ir diskutabls gan par to, kam un un cik lielu labumu ir devusi šāda bedres izrakšana, pirotehnikas uzspridzināšana un izbazūnēšana presē.
Tiesa, beidzot ne tikai saistībā ar krīzes radītajām problēmām, bet arī kaut ko citu Latvijas vārds izskanēja gan CNN, gan citos lielākajos pasaules medijos. Taču tas bija tikai vienas dienas garumā, bet pēc tam starptautiskā līmenī notikušais tika atspoguļots aptuveni šādi — nokritušais «meteorīts» izrādījies vien kādas telekomunikāciju kompānijas mārketinga triks krīzes māktā valstiņā. Tātad par Latvijas kā valsts reklāmu šeit diez vai var runāt. Turklāt pastāv zināms risks, ka gadījumā, ja kādreiz dzīvē Latvija tiešām piedzīvos kaut ko tik unikālu, CNN, BBC, ARD un citi plašsaziņas līdzekļi varētu nospriest — droši vien atkal kāda kompānija izdomājusi tā skaļāk pareklamēt savu produktu.
Tāpat jāatzīst, ka no attiecīgā uzņēmuma puses būtu bijis tikai atbildīgi informēt atbildīgos dienestus, ka šāda akcija ir plānota kaut vai tāpēc, lai tie velti netērētu savus resursus. Protams, visticamāk, Tele2 nāksies segt attiecīgajām institūcijām radušos zaudējumus vairāk nekā 10 tūkstošu latu apmērā, tomēr tos nevarētu uzskatīt par lieliem izdevumiem kampaņai, kuru atspoguļo neskaitāmi mediji.
To, cik lielu atdevi šāda kampaņa dos pašam Tele2, acīmredzot rādīs laiks. Līdz šim gan ir izskanējis, ka viena otra valsts institūcija tā visa rezultātā vēlas atteikties no Tele2 pakalpojumiem. Nav grūti iedomāties, kā pārējie Latvijas tirgū strādājošie Tele2 konkurenti šobrīd strādā pie saviem piedāvājumiem potenciālajiem klientiem, tāpēc gadījumā, ja šāda operatoru maiņa tiešām notiks, drīzāk varēs runāt par zaudējumiem, nekā ieguvumiem. Taisnības labad gan jāteic, ka visa šī jezga vairāk izskatās nevis pēc paša Tele2, bet gan to apkalpojošās reklāmas aģentūras kampaņas, kas potenciālajiem klientiem mēģina pierādīt, ka par savām idejām, to īstenošanu var likt runāt teju visai pasaulei.
Ņemot vērā pašreizējo ekonomisko situāciju un katra uzņēmuma izmisīgos centienus piesaistīt jaunus klientus, droši vien varam gaidīt visdažādākās atrakcijas sabiedrības intereses radīšanai. Taču jautājums ir par to, cik tālu šādu šovu veidošanā var iet. Respektīvi, kurā brīdī jau tiešām var runāt par nekorektu attieksmi pret patērētāju.
Un vēl… Vakar kāds karstgalvis uzrāpās Vanšu tiltā, un ne vienam vien pirmā doma bija — vai tikai kāds nav izdomājis jaunu reklāmas kampaņu, un varbūt nemaz nav vērts uztraukties par to, ko viņš darīs tālāk. Acīmredzot visam ir savas robežas, bet jāatzīst, ka nav vienkārši noteikt, kur tās sākas un kur — beidzas.